Oli tulija Karjalasta tai Afrikasta

tmhj

Siinäpä evakon kakaran tyypillistä kiitosta. Otimme vastaan perseet paljaina vilkkuvat evakot koteihimme. Syötimme ja vaatetimme heidät niillä edellytyksillä mitä itselläkin täällä silloin oli. Koulutimme kakarat, huolehdimme evakkojen hulluista ja vanhuksista ja tarjosimme sen oman hyvinvointimme heille. Kerättiin vaatteita ja tuhansia paria kenkiä, kun osa paljain jaloin tänne laahusti. Päästimme niiden luurankolaihat eläimet parhaisiin peltoihimme syömään itsensä eloon. Maistamme lohkottiin evakoilla suuret alat ja korvaukset olivat mitättömiä.

Evakot alkoi heti määräillä ja vaatia ja sitä ainaiseksi muuttunutta valetta kartanoistaan ja pianoistaan ja tuhansista sahoistaan ja tehtaistaan siellä jossakin. Samaa sontaa jatkuu lapsenlapsienkin suusta ja vittuilu on yhtä rankkaa kuin isoäitinsä makkipuhe 1946.

Koko suomalainen väestö olisi onnellista, jos kitisevät evakkojen kakarat (syntyneet 1950-2000 häipyisivät sinne Kurkijokeen ja Muolaaseensa hoitamaan ja iloisesti aina laulamaan käkelöistään, kartanoitaan ja tehtaitaan.

5

146

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Evakonpojanpoika

      Niin, mielelläni pidän kyllä Rosenlewin maista lohkastun pientilan, ja ottaisin Muolaastakin perintömaat 100ha tukkimettää.

    • SeAvarakatseinen

      Jaa, ihanko olet itse ajatellut vai onko Sinulla ollut R Y S S Ä konsulttina?

      Mitähän nuo nyk. Venäjänmaata, ent. Neuvostoliittoa hallitsevat R Y S S Ä T sanoisivat, jos tehtäisi ehdotuksesi mukaan?

      Kyselehän Moskovan pääkonttorista OHJEITA!

      • SnipvsRakmk

        Onko sillä Avarakatseisella ollut konsulttia neuvomassa, miten määräyksiä luetaan, vaiko ihan itte...


      • SeAvarakatseinen

        Hämeessä, etenkin Tampereella olisi toivottu, että karjalaisten sijaan olisi tullut rajan takaa puoluetovereita, tietysti vain venäläisiä naisia "perseet paljaina"? Tampereellahan oltiin rakentamassa kansainvälisiä suhteita yksisilmäisesti itään. Ja valmistelemassa sitä koko maailman valloittavaa viimeistä taistoa.


    • onseniinmontakertaa

      Karjalaisuus ikävänä ihmisenä vain jalostuu lapsenlapsilla evakkopaikoissa.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      80
      1625
    2. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      71
      1303
    3. Mietitikö nainen koskaan

      Miksi me ollaan päädytty tähän pisteeseen. Lähestmistapaa ei ole. Tarvitaanko me oikeasti enää tätä.
      Ikävä
      106
      1228
    4. Suomalaisia naisia lennätetään seksimatkoille

      https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/1f5f5e20-8c36-4907-9640-8e0c3b017c5a Gambia on jo vuosia ollut yhtä kuin munanhaku ma
      Lieksa
      179
      1045
    5. Nämä kaikki alla olevat aloitukset on saman naisen aloituksia

      Kuinka paljon täytyy vintissä viheltää että esiintyy välillä jopa miehenä, ja sitten itse vastailee omiin kysymyksiinsä?
      Ikävä
      149
      1004
    6. huono omatunto

      johtuu siitä, että minulla on tunteita sinua kohtaan. Se vaikuttaa asiaan. Kaipasin sinua tänäänkin.
      Ikävä
      55
      994
    7. Päätin juuri että

      En odota että meidän välillä enää tapahtuisi mitään. Tämä on aivan liian monimutkaista ja kyllä sinäkin olisit joskus mi
      Ikävä
      32
      882
    8. Onnistuit sohaisemaan mua

      Kaikkein herkimpään kohtaan ja kyseenalaistamaan mun luottamuksellisuuden. Kun sitä ei ole niin ei ole mitään muutakaan
      Ikävä
      59
      844
    9. Huomenna se

      Tulee kohta, odotatko?
      Ikävä
      61
      816
    10. Mitä kaipaat

      Usein elämässäsi
      Ikävä
      94
      784
    Aihe