Ehtoollinen ilman verta

verituosovituksen

Katsoin tänään katolisen jumalanpalveluksen telkkarista ja ihmettelin suuresti sitä, että miksi ehtoollisella ei tarjottu Kristuksen sovintoverta symbolisoivaa viiniä kenellekkään! Miksi???

44

634

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tätä.on.usko

      Ehtoollisleipä on konsekraation jälkeen Kristuksen liha ja veri. Näin on ollut aina.

      • Papit.juovat.viininne

        " Ehtoollisleipä on konsekraation jälkeen Kristuksen liha ja veri. Näin on ollut aina. "

        - no, ei todellakaan ole ollut milloinkaan.

        Jeesus sanoi leivästä:

        " tämä on minun ruumiini, joka teidän edestänne annetan, tehkää se minun muistokseni"

        Samoin Hän otti maljan aterian jälkeen ja sanoi:

        " ottakaa ja juokaa tästä KAIKKI, tämä malja on uusi liito minun veressäni, tehkää se minun muistokseni".

        Leipä on ruumistamme varten ja viini syntien anteksiantamista varten.

        Jeesuksen ruumis. Murrettin meidän ruumiimme takia ja veri vuodatettiin meidän syntiemme takia.

        Ymmärrä tämä asia oikein, meillä on osallisuus Jeesuksen ruumiiseen ja vereen.

        Jeesuksen ruumis rusikoitiin meidän parantumisemme tähden ja veri vuodatettiin syntiemme anteeksi saamisen tähden. Ne ovat eri asioita. Koko ihmisestä on hinta maksettu.


      • tätä.on.usko
        Papit.juovat.viininne kirjoitti:

        " Ehtoollisleipä on konsekraation jälkeen Kristuksen liha ja veri. Näin on ollut aina. "

        - no, ei todellakaan ole ollut milloinkaan.

        Jeesus sanoi leivästä:

        " tämä on minun ruumiini, joka teidän edestänne annetan, tehkää se minun muistokseni"

        Samoin Hän otti maljan aterian jälkeen ja sanoi:

        " ottakaa ja juokaa tästä KAIKKI, tämä malja on uusi liito minun veressäni, tehkää se minun muistokseni".

        Leipä on ruumistamme varten ja viini syntien anteksiantamista varten.

        Jeesuksen ruumis. Murrettin meidän ruumiimme takia ja veri vuodatettiin meidän syntiemme takia.

        Ymmärrä tämä asia oikein, meillä on osallisuus Jeesuksen ruumiiseen ja vereen.

        Jeesuksen ruumis rusikoitiin meidän parantumisemme tähden ja veri vuodatettiin syntiemme anteeksi saamisen tähden. Ne ovat eri asioita. Koko ihmisestä on hinta maksettu.

        leivästä:

        " tämä on...

        Juuri itsekin todistat Jeesuksen sanoneen leivän muuttuvan hänen ruumiikseen. Ruumis sisältää veren. Eukaristiassa saamme pienet synnit anteeksi. Sen sijaan suuremmat eli kuolemansynnit saadaan anteeksi ripin kautta Jeesuksen uhrikuoleman ansiosta.


      • ukhrfsefc
        Papit.juovat.viininne kirjoitti:

        " Ehtoollisleipä on konsekraation jälkeen Kristuksen liha ja veri. Näin on ollut aina. "

        - no, ei todellakaan ole ollut milloinkaan.

        Jeesus sanoi leivästä:

        " tämä on minun ruumiini, joka teidän edestänne annetan, tehkää se minun muistokseni"

        Samoin Hän otti maljan aterian jälkeen ja sanoi:

        " ottakaa ja juokaa tästä KAIKKI, tämä malja on uusi liito minun veressäni, tehkää se minun muistokseni".

        Leipä on ruumistamme varten ja viini syntien anteksiantamista varten.

        Jeesuksen ruumis. Murrettin meidän ruumiimme takia ja veri vuodatettiin meidän syntiemme takia.

        Ymmärrä tämä asia oikein, meillä on osallisuus Jeesuksen ruumiiseen ja vereen.

        Jeesuksen ruumis rusikoitiin meidän parantumisemme tähden ja veri vuodatettiin syntiemme anteeksi saamisen tähden. Ne ovat eri asioita. Koko ihmisestä on hinta maksettu.

        uskontunnustuksen kaltaisuus saa aikaan sen, että kaikki eivät ymmärrä että kyseessä on vertaus:

        Jeesuksen evankeliumia Matteuksen mukaan:
        15:15 Niin Pietari vastasi ja sanoi hänelle: "Selitä meille tämä vertaus."
        15:16 Mutta Jeesus sanoi: "Vieläkö tekin olette ymmärtämättömiä?
        15:17 Ettekö käsitä, että kaikki, mikä käy suusta sisään, menee vatsaan ja ulostuu?

        Vain ymmärtämättömät tekevät Jeesuksesta ulostetta, pilkaten Jeesusta.


    • NäinsanooJeesus

      "Joka syö minun lihani ja JUO MINUN VERENI, sillä on iankaikkinen elämä... Totisesti totisesti minä sanon teille: ellette syö Ihmisen Pojan lihaa ja JUO HÄNEN VERTANSA, ei teillä ole elämää itsessänne." Joh.6:54,53

      • tätä.on.usko

        Eukaristia on kyllä tarjolla molemmissa muodoissa monta kertaa vuodessa. Lutherin keksintöä oli, että ehtoollisaineet eivät muutu Kristuksen ruumiiksi ja vereksi. Tämän tähden Trentossa selvästi piti erikseen ilmoittaa, että ´konsekroitu hostia on Jeesuksen ruumis ja veri.


      • Harhat.taas.pois
        tätä.on.usko kirjoitti:

        Eukaristia on kyllä tarjolla molemmissa muodoissa monta kertaa vuodessa. Lutherin keksintöä oli, että ehtoollisaineet eivät muutu Kristuksen ruumiiksi ja vereksi. Tämän tähden Trentossa selvästi piti erikseen ilmoittaa, että ´konsekroitu hostia on Jeesuksen ruumis ja veri.

        Ei ole muuta, kuin se, että papit itse juovat viinin makeisiin suihinsa, viinin, joka kuuluisi jokaisen ehtoolliselle osallistuvan saada.

        Leipä on vain vertaus Kristuksen ruumiista ja viini on vertaus Kristuksen verestä.

        Kun syömme levän ja juomme vinin, muistelemme Jeesuksen kuolemaa siihenasti, kuin Hän tulee takaisin.

        Noin se Jeesus itse asian ilmaisi ja toimikaame sen mukaan, ei katolisen harhan mukaan.


      • MuistnAteria
        Harhat.taas.pois kirjoitti:

        Ei ole muuta, kuin se, että papit itse juovat viinin makeisiin suihinsa, viinin, joka kuuluisi jokaisen ehtoolliselle osallistuvan saada.

        Leipä on vain vertaus Kristuksen ruumiista ja viini on vertaus Kristuksen verestä.

        Kun syömme levän ja juomme vinin, muistelemme Jeesuksen kuolemaa siihenasti, kuin Hän tulee takaisin.

        Noin se Jeesus itse asian ilmaisi ja toimikaame sen mukaan, ei katolisen harhan mukaan.

        Jeesus sanoi: "Tehkää tämä minun muistokseni." Amen, Amen, Amen.


    • verituosovituksen

      Antaako katoliset edes leipää protestanteille ehtoollisella? Viiniähän eivät anna omillekkaan, ainakaan tuossa telkkariohjelman tuhkateskiviikon messussa, joka oli kyllä epäraamatullista.

      • Elsa67

        Ei anneta. Voidakseen osallistua ehtoolliseen pitää olla kirkon täydessä yhteydessä ja tätä ehtoa protestantit eivät täytä. Kaikki katolilaisetkaan eivät ole täydessä yhteydessä (esim. aborttilähetteitä kirjoittavat lääkärit) ja hekään eivät voi osallistua ehtoolliseen tai muihinkaan sakramentteihin.


      • Rekisterit.pois.joutaa
        Elsa67 kirjoitti:

        Ei anneta. Voidakseen osallistua ehtoolliseen pitää olla kirkon täydessä yhteydessä ja tätä ehtoa protestantit eivät täytä. Kaikki katolilaisetkaan eivät ole täydessä yhteydessä (esim. aborttilähetteitä kirjoittavat lääkärit) ja hekään eivät voi osallistua ehtoolliseen tai muihinkaan sakramentteihin.

        Kukas sen ehtoolisen nauttimisen voi estää, ei kukaan. Jos ihminen on uskossa Jeesukseen, hän on kelvollinen ehtoollisen nauttimiseen toisten uskovien kanssa, kuuluipa johonkin kirkkoon, tai ei.

        Ehtoollisen voi nauttia yksikseenkin, että mielessä pysyy Jeesuksen uhrityö Golgatalla.
        Ja kodeissa porukalla kokoontuvat uskovat samoin.
        Sitä ei pidä sitoa johonkin rakennukseen, srk:taan.
        Joka on Kristukseen Jeesukseeen uskova, se on kelvollinen ehtoollisyhteyteen muitten uskovien kanssa.

        Luuletteko, että Taivaassa Pyhän Jumalan edesssä kysellään, että mihin rekisteröityyn yhdistykseen kukin kuuluu.

        Opetelkaa jo täällä maan päällä taivastapoja. :)


    • eikaikille

      Ei anneta. Piste.

    • täyttäpimeyttä

      Kristus ei sulkenut edes kavaltajaansa Juudasta pois ehtoollisyhtydestä. Sen tähden toisten kristittyjen sulkeminen ehtoollisyhteydestä on Raamatun vastaista ja täyttä pimeyttä.

      • Ellesilloothe

        Huom! Juudas ei ollut kavaltanut Jeesusta vielä tuossa vaiheessa. Kavaltamisen jälkeen, jos ei olisi tappanut itseään, ei hänellä olisi ollut mitään asiaa ehtoolliselle.


      • ent.lut

        Yhteinen Eukaristia edellyttää yhteistä uskoa. Eukaristiassa me katolilaiset tunnustamme ehtoollisaineiden muuttumisen Kristuksen ruumiiksi ja vereksi ja muutenkin tunnustaudumme katoliseen uskoon. Miksi jonkun, joka ei tätä samaa tunnusta, pitäisi voida osallistua meidän Eukaristiaamme? Jos taas hän haluaa tunnustautua katoliseen uskoon, miksi hän ei liity katoliseen kirkkoon?


      • Lukemaan.hoh.hop
        Ellesilloothe kirjoitti:

        Huom! Juudas ei ollut kavaltanut Jeesusta vielä tuossa vaiheessa. Kavaltamisen jälkeen, jos ei olisi tappanut itseään, ei hänellä olisi ollut mitään asiaa ehtoolliselle.

        " Huom! Juudas ei ollut kavaltanut Jeesusta vielä tuossa vaiheessa. Kavaltamisen jälkeen, jos ei olisi tappanut itseään, ei hänellä olisi ollut mitään asiaa ehtoolliselle. "

        - ota huomioon se, että Jeesus tiesi, kuka kavaltaa hänet ja kuitenkin antoi Juudaksellekin viiniin kastellun leipäpalan.

        Luepas vähän sitä Raamattuasi.


      • luettu.on
        Lukemaan.hoh.hop kirjoitti:

        " Huom! Juudas ei ollut kavaltanut Jeesusta vielä tuossa vaiheessa. Kavaltamisen jälkeen, jos ei olisi tappanut itseään, ei hänellä olisi ollut mitään asiaa ehtoolliselle. "

        - ota huomioon se, että Jeesus tiesi, kuka kavaltaa hänet ja kuitenkin antoi Juudaksellekin viiniin kastellun leipäpalan.

        Luepas vähän sitä Raamattuasi.

        "ota huomioon se, että Jeesus tiesi, kuka kavaltaa hänet "

        Ei Jumala meitä etukäteen tuomitse, vaan vasta sen mukaan mitä olemme tehneet. Meillä kaikilla on täysin vapaa tahto valita oikea tai väärä. Juudaksellakin oli mahdollisuus luopua aikomastaan pahasta.


    • onko-keinottelu-uskonto

      verenhimoisten toimintaa,kun siita veresta aina höpötetaan. todella sairasta,kuin verenhimoiset elukat toimissaan. ostakaa viinipullo ja imekaa siita joka pva,etta verenhimonne haipyy tai ainakin vahenee.

      myös tuo kirkon jakama mauton "pahvin pala" ei symboloi mitenkaan jeesusta tai ketaan muutakaan,on suuri vitsi ja taysin vain epauskoisten höpötouhuja "ostaa" anteeksianto pahvin palaan sidottuna. taysin typeraa toimintaa.

    • hokkuspokkuspuks

      Raamattu kieltää veren nauttimisen, joten ehtoollisviini ei muutu vereksi millään hokkuspokkus tempulla.

    • UskovanTieJeesus

      Ylempänä jo joku hyvin kirjoittikin sen mitä Jeesuksen asettama ehtoollinen on, ja mikä on osallisuus Hänen ruumiistaan ja verestään, joka puolestamme annettiin yhden ainoan kerran ristillä.

      Huom! Jeesus vietti ensimmäistä ehtoollista ENNENKUIN Hänet oli edes ristiinnaulittu. Leipä ja malja siis eivät kirjaimellisesti olleet Hänen ruumiinsa ja verensä, vaan kuvainnolliset. Edelleenkään leipä ja malja eivät kirjaimellisesti ole Jeesuksen ruumis ja veri, vaan kuvainnolliset. Jeesushan käskee viettämään ehtoollista Hänen MUISTOKSEEN, mikä toistetaan myöhemmin Jumalan Sanassa.

      Syy miksi ehtoolliselle ei tule mennä kevyesti on se, että siinä muistellaan Jeesuksen sovitustyötä, josta uudestisyntynyt uskova on tullut osalliseksi (vauvakaste EI tee ihmisestä uudestisyntynyttä vaan Jeesuksen vastaanottaminen ilman apukäsiä, henkilökohtaisesti, Vapahtajana ja Herrana). Koska uudestisyntynyt uskova on nyt osa Jeesuksen "ruumista", hänen tulee suhtautua myös ehtoolliseen vakavuudella. Jos asiat eivät ole kunnossa Jumalan kanssa, ehtoolliselle osallistuminen on tekopyhää ja valehtelua Jumalan edessä. Jeesuksen sovitustyötä ei voida toistaa, mutta katolinen kirkko ristiinnaulitsee Jeesusta uudestaan ja uudestaan, ja on tehnyt tästä väärästä ehtoollisesta uskonnollisen aseen, jolla he pelottelevat ihmisiä. Samanlainen vääryys vauvakasteessa.

      Ongelma on myös se, että moni muukin asia Raamatussa on ymmärretty väärin, ja ihmiset kuvittelevat, että ehtoollinen poistaisi heidän syntinsä. Tästä syystä taistellaan ehtoolliselle pääsystä laajalti, ja pelätään, ettei olla pelastuneita, jos ei saada ehtoollista. Todellisuudessa moni ehtoolliselle osallistuva on vielä kiinni uskonnollisessa "jeesuksessa", eivätkä ole vielä ottaneet Raamatun Jeesusta, elävää Herraamme, todellisesti vastaan. Jos ihminen esim. turvautuu kirkkoon pelastajanaan (vauvakasteeseen jne.), hän mitätöi omalla kohdallaan Jeesuksen sovitustyön ja Herrauden ja sen, että Jeesus on AINOA Pelastaja.

      Muita katolisen kirkon harhaoppeja on Marian korottaminen välittäjäksi ja se, että Pietarin väitetään olevan kallio, jonka päälle Jeesus rakensi kirkkonsa. Matt. 16-luvussa, Jeesuksen puhuessa Pietarille, Jeesus viittaa "kalliona" Pietarissa olevaan USKOON, joka ei ole Pietarin oma idea, vaan JEESUKSEN USKO, todistus Jeesuksesta. Eli Jeesus viittaa ITSEENSÄ KALLIONA!

      Raamattu varoittaa tästä luste-evankeliumista, joka on nyt levinnyt kulovalkean tavoin maailmaan, jossa opetetaan toista evankeliumia ja toista "jeesusta". Jeesus sanoo, että HARVAT löytävät elämään - miksiköhän?

      • nimijuttutuo

        Pietarin alkuperäinen Keefas -nimi tarkoittaa kalliota - eli kephas.


    • teologiaa

      UskovanTieJeesus nimimerkki kirjoitti täyttä asiaa. Erityisesti tuo toinen kappale, joka alkaa "Huom", räjäyttää pohjan pois siltä harhaopilta, että ehtoolisviini (jota ei edes anneta kirkkokansalle) ja leipä muuttuisivat jollakin "hokkuspokkus" tempulla kirjaimelliseksi vereksi ja lihaksi. Oliko Jeesuksen tarjoama ehtoollisviini hänen kirjaimellista vertaan? Ei ollut, koska hän ei ollut vielä vertaan vuodattanut. Oliko leipä hänen kirjaimellista lihaansa? Ei olllut, koska hän ei ollut vielä uhrannut sitä ristillä. Näillä vastaansanomattomilla perusteilla ehtoollisviini ja leipä vain muistuttavat Jeesuksen yhdestä ja kertakaikkisesta uhrista meidän syntiemme sovitukseksi. Jeesusta ei uhrata miljoonia kertoja uudelleen ja uudelleen ehtoollisessa, vaan "hän on jo YHDELLÄ AINOALLA UHRILLA tehnyt pysyvästi täydelliseksi ne, jotka pyhitetään." Hep.10:14

      • Jeesukseen.uskova

        "Jeesusta ei uhrata miljoonia kertoja uudelleen ja uudelleen ehtoollisessa, vaan "hän on jo YHDELLÄ AINOALLA UHRILLA tehnyt pysyvästi täydelliseksi ne, jotka pyhitetään." Hep.10:14

        Tietysti juuri näin on. Eukaristia on juuri se yksi ja sama Jeesuksen uhri. Ei siinä Jeesusta mitenkään uudestaan voida uhrata. Tuo on protestanttien harhaoppia.

        Joh.6:50. Mutta tämä on se leipä, joka tulee alas taivaasta, että se, joka sitä syö, ei kuolisi.
        51. Minä olen se elävä leipä, joka on tullut alas taivaasta. Jos joku syö tätä leipää, hän elää iankaikkisesti. Ja se leipä, jonka minä annan, on minun lihani, maailman elämän puolesta."
        52. Silloin juutalaiset riitelivät keskenään sanoen: "Kuinka tämä voi antaa lihansa meille syötäväksi?"
        53. Niin Jeesus sanoi heille: "Totisesti, totisesti minä sanon teille: ellette syö Ihmisen Pojan lihaa ja juo hänen vertansa, ei teillä ole elämää itsessänne.
        54. Joka syö minun lihani ja juo minun vereni, sillä on iankaikkinen elämä, ja minä herätän hänet viimeisenä päivänä.
        55. Sillä minun lihani on totinen ruoka, ja minun vereni on totinen juoma.
        56. Joka syö minun lihani ja juo minun vereni, se pysyy minussa, ja minä hänessä.

        Jeesus käskee meidän syödä hänen lihansa ja juoda hänen verensä. Ei meillä ole valtaa uuttaa Herramme sanoja.

        Markus 14:22. Ja heidän syödessään Jeesus otti leivän, siunasi, mursi ja antoi heille ja sanoi: "Ottakaa, tämä on minun ruumiini".
        23. Ja hän otti maljan, kiitti ja antoi heille; ja he kaikki joivat siitä.
        24. Ja hän sanoi heille: "Tämä on minun vereni, liiton veri, joka vuodatetaan monen edestä.

        Jeesus sanoo: "Tämä on" , ei tämä on symboli tai vertauskuva tai yhteyden merkki, vaan tämä "on" ruumiini ja vereni. Ei näitäkään sanoja pidä mennä muuttamaan.

        Me elämme uskosta. Ei ole meidän asiamme tietää, miten kaikki tapahtuu, vaan uskoa Herramme selvät sanat.

        On hyvin loukkaavaa ja suorastaan rienaavaa puhua pyhistä asioista hokkus pokkuksena.


    • olettekoihanhereillä

      Oikeinko joku luulee että Jeesus opettaa ihmissyöntiä ehtoollisessa??!

      • halooherätkääjo

        Ja edelleen, kaiken tuon puheen jälkeen Jeesus sanoo mm; älkää lähtekö Jerusalemista mihinkään ennekuin saatte voiman...jne!

        miten se Jeesuksen syöminen ja juominen oli niin tehotonta ettei pojista ollut mihinkään ennen Hengen saapumista?
        Eikö jeesuksen syöminen siinä leipänä ja viininä ollutkaan kaikki taivaan tavarat?


      • vieläköviissataavuotta
        halooherätkääjo kirjoitti:

        Ja edelleen, kaiken tuon puheen jälkeen Jeesus sanoo mm; älkää lähtekö Jerusalemista mihinkään ennekuin saatte voiman...jne!

        miten se Jeesuksen syöminen ja juominen oli niin tehotonta ettei pojista ollut mihinkään ennen Hengen saapumista?
        Eikö jeesuksen syöminen siinä leipänä ja viininä ollutkaan kaikki taivaan tavarat?

        Sakramentteihin juuttuneella kirkkokansalla on sama ongelma kuinopetuslapsillakin, eli mitään voimaa ei ole mihinkään Herran työhön.

        Ehtoollista kyllä otetaan ja ollaan hartaan näköisia puoli tuntia mutta mikään ei muutu, mitään ei tapahdu Hengen rintamalla, uskoa ei ilmene koska sitä EI ole!

        Milloin ajatellette saavnne sen Hengen, jotta voisitte erkaantua omasta jerusalemistanne edes muutaman metrin Jeesuksen suuntaan!


    • S.A.Uberficken

      Voiko vegaani osallistua ehtoolliselle?

      • vogoni

        Voi, mutta keliaakikko ei voi.


    • PasiToivonen

      Me uskomme Teuvo Hakkaraiseen. Emme mihinkään sakramentteihin.

      (Sarkastinen kommentti.)

    • Jeremia käskee syödä hänen sanojaan, Hesekielin käskettiin syödä kirjakäärö, viisauskirjassa viisaus Sofia käskee syödä viisautta ja kristiuskossa jeesus käskee syödä hänen lihansa ja juoda hänen verensä.
      Mikä näistä on lihallista ?

      • pöhkönauttifariseus

        Mitenkä se Johanneksen evankeljumi alkoi?


      • todistaja
        pöhkönauttifariseus kirjoitti:

        Mitenkä se Johanneksen evankeljumi alkoi?

        1:1 Alussa oli Sana .....
        1:14 Sana tuli lihaksi.
        Runollisen kaunista luettavaa tuo Johanneksen alku.
        Piti jokin aika sitten tarkistaa nimenomaan Johanneksesta eräs kohta ja luin sitten koko evankeliumin. Suosittelen. Kokonaispakettina se on itse asiassa aika hieno. Jopa mystinen. Koulussa Raamattua luettiin aina kohta sieltä ja toinen täältä, kun opettaja halusi perustella jotain. Ihan jäi silloin huomaamatta tällaiset hienoudet.


    • Viisaus sanoo:
      Jotka minua syövät ne isoavat yhä lisää, ja jotka minua juovat, ne janoavat yhä lisää

      2 Herra loi minut töittensä esikoiseksi, ensimmäiseksi teoistaan, ennen aikojen alkua.
      8:23 Iankaikkisuudesta minä olen asetettu olemaan, alusta asti, hamasta maan ikiajoista.
      8:24 Ennenkuin syvyyksiä oli, synnyin minä, ennenkuin oli lähteitä, vedestä rikkaita.
      8:25 Ennenkuin vuoret upotettiin paikoilleen, ennen kukkuloita, synnyin minä,
      8:26 kun hän ei vielä ollut tehnyt maata, ei mantua, ei maanpiirin tomujen alkuakaan.
      8:27 Kun hän taivaat valmisti, olin minä siinä, kun hän veti piirin syvyyden pinnalle,
      8:28 kun hän teki vahvoiksi pilvet korkeudessa, kun syvyyden lähteet saivat voiman,
      8:29 kun hän merelle asetti sen rajat, että vedet eivät kävisi hänen käskynsä yli, kun hän vahvisti maan perustukset,
      8:30 silloin minä hänen sivullansa hoidokkina olin, ihastuksissani olin päivästä päivään ja leikitsin hänen edessänsä kaikin ajoin;
      8:31 leikitsin hänen maanpiirinsä päällä, ja ihastukseni olivat ihmislapset.
      8:32 Siis te, lapset, kuulkaa minua; autuaat ne, jotka noudattavat minun teitäni!
      8:33 Kuritusta kuulkaa, niin viisastutte; älkää sen antako mennä menojaan.
      8:34 Autuas se ihminen, joka minua kuulee, valvoo minun ovillani päivästä päivään, vartioitsee minun ovieni pieliä!

    • duuni

      Ensinnäkin katolilaisuus ei edusta todellista kristinuskoa, vaan valhekristillisyyttä!!! Katollinen ehtoollinen tarjoaa leivän, jossa heidän opin mukaisesti, kirjaimellisesti, leivässä syövät jumalan eli Jeesuksen. Oikea kristillisyys kertoo että Jeesus mursi leivän ja sanoi: "tämä on minun rumiini, syökää tämä minun muistokseni. Eli leipä, on vertauskuva Jeesuksen kuolemasta. Katoliset eivät anna viiniä seurakuntalaisille koska viinin juo pappi. Heidän oppinsa ja uskonsa on veretön. Heille Jeesus Kristus ei ole syntien sovittaja, vaan Maria poika. Pappi juo viinin koska katolilaisuus ei tunnusta että Jeesus Kristus kertakaikkisesti kuolemalla ja verensä vuodattamalla sovitti kaikkien niiden synnit jotka ottavat Hänet uskossa vastaan . Joka tunnustaa Jeesukselle syntinsä, saa ne anteeksi. Katolilaisilla ei ole tätä oppia. Katolilaisten täytyy ripittäytyä papille ja pappi kuunneltuaan syntinsä tunnustanutta määrää hänelle katumusharjoituksia. Ne on tekoja joita henkilön täytyy suorittaa. Katolilainen ei täten koskaan voi kokoa jumalan armoa ja synnistä vapautumista jonka Pyhä Henki Jeesuksen kautta vaikuttaa. Katolilaisuus ei tunnusta Jumalan kautta tulevaa armoa.
      Hyvät ystävät, jos ette itse lue Raamattua tänä päivänä, taatusti eksyt. 1938 Raamattu on edelleen luotettavin. Olen itse ollut niin monenlaisissa opillisissa eksytyksissä ja vain yksin Jumala ilmestyi ja Pyhä Henki, Jumalan Henki antoi sellaisen ymmärryksen mitä on Jumalan armo ja lepo, rauha .

      Varoitan Kaikkia katolilaisuudesta. He ovat ekumeenisen kirkon pääkirkko johon eri ekumeeniset yhdistykset kuuluvat. Niin monet protestanttiset seurakunnat ovat mukana ekumeniassa. Se näkyy opillisena harhana. Nuoret uskovat eivät välttämättä tiedä millainen kristillisyys suomessa on aiemmin ollut.

      • Jeesukseen.uskova

        "Nuoret uskovat eivät välttämättä tiedä millainen kristillisyys suomessa on aiemmin ollut. "

        Ennen Lutheria täällä oli katolinen usko, kuten muuallakin Euroopassa.

        Vaikka kuvittelet tarkoittavasi hyvää, kirjoituksesi on kauttaaltaan täynnä näitä protestanttien vakio väittämiä, jotka kuitenkaan eivät pidä paikkaansa. Tämän todistaa katolinen oppi.

        Minäkin luen päivittäin Raamattua. Eivät läheskään kaikki katolilaiset ole mukana ekumeniassa.

        Papin konsekroima ehtoollisleipä ja viini ovat Jeesuksen liha ja veri, kuten itsekin edellä lainaat Jeesuksen sanoja. Tästä todistavat aivan kaikki varhaisimmat kristilliset kirjoitukset. Näin uskovat kaikki vanhat kirkot karkkialla maailmassa. Tuo symbolioppi on varsinaisesti peräisin reformaation ajalta, siis suhteellisen uusi ajatus.

        "Joka tunnustaa Jeesukselle syntinsä, saa ne anteeksi."

        Jeesus antoi apostoleille (ensimmäisille piispoille) oikeuden julistaa syntejä anteeksi tietyin ehdoin. Jumala on tietysti se, joka synnit antaa anteeksi Jeesuksen ristinuhrin tähden. Jumala kuitenkin haluaa, että rikottuamme tahallisella, vakavalla synnillä armoliiton, tunnustamme suullisesti syntimme papille, jolla on apostoleiden saama valtuutus:

        Joh.20: 21.Niin Jeesus sanoi heille jälleen: "Rauha teille! Niinkuin Isä on lähettänyt minut, niin lähetän minäkin teidät."
        22. Ja tämän sanottuaan hän puhalsi heidän päällensä ja sanoi heille: "Ottakaa Pyhä Henki.
        23. Joiden synnit te anteeksi annatte, niille ne ovat anteeksi annetut; joiden synnit te pidätätte, niille ne ovat pidätetyt."

        Liityttyämme Kristuksen kirkkoon sitoudumme apostoleiden oppiin. Tähän on aina kuulunut syntien tunnustaminen papeille ja tietty kirkkojärjestys. Kun reformaattorit kieltäytyivät tästä, seurauksena on ollut yhä suurempi hajaannus, koska ihmisillä on taipumus tulkita Raamattua eri tavoin.


      • yhgbrvf
        Jeesukseen.uskova kirjoitti:

        "Nuoret uskovat eivät välttämättä tiedä millainen kristillisyys suomessa on aiemmin ollut. "

        Ennen Lutheria täällä oli katolinen usko, kuten muuallakin Euroopassa.

        Vaikka kuvittelet tarkoittavasi hyvää, kirjoituksesi on kauttaaltaan täynnä näitä protestanttien vakio väittämiä, jotka kuitenkaan eivät pidä paikkaansa. Tämän todistaa katolinen oppi.

        Minäkin luen päivittäin Raamattua. Eivät läheskään kaikki katolilaiset ole mukana ekumeniassa.

        Papin konsekroima ehtoollisleipä ja viini ovat Jeesuksen liha ja veri, kuten itsekin edellä lainaat Jeesuksen sanoja. Tästä todistavat aivan kaikki varhaisimmat kristilliset kirjoitukset. Näin uskovat kaikki vanhat kirkot karkkialla maailmassa. Tuo symbolioppi on varsinaisesti peräisin reformaation ajalta, siis suhteellisen uusi ajatus.

        "Joka tunnustaa Jeesukselle syntinsä, saa ne anteeksi."

        Jeesus antoi apostoleille (ensimmäisille piispoille) oikeuden julistaa syntejä anteeksi tietyin ehdoin. Jumala on tietysti se, joka synnit antaa anteeksi Jeesuksen ristinuhrin tähden. Jumala kuitenkin haluaa, että rikottuamme tahallisella, vakavalla synnillä armoliiton, tunnustamme suullisesti syntimme papille, jolla on apostoleiden saama valtuutus:

        Joh.20: 21.Niin Jeesus sanoi heille jälleen: "Rauha teille! Niinkuin Isä on lähettänyt minut, niin lähetän minäkin teidät."
        22. Ja tämän sanottuaan hän puhalsi heidän päällensä ja sanoi heille: "Ottakaa Pyhä Henki.
        23. Joiden synnit te anteeksi annatte, niille ne ovat anteeksi annetut; joiden synnit te pidätätte, niille ne ovat pidätetyt."

        Liityttyämme Kristuksen kirkkoon sitoudumme apostoleiden oppiin. Tähän on aina kuulunut syntien tunnustaminen papeille ja tietty kirkkojärjestys. Kun reformaattorit kieltäytyivät tästä, seurauksena on ollut yhä suurempi hajaannus, koska ihmisillä on taipumus tulkita Raamattua eri tavoin.

        Mistä kohtaa Jeesuksen evankeliumia Jeesus on antanut oikeuskia kristittyjen apostoleille?

        Jeesus on kristillinen niinkuin Hänen opetuslapsensakkin olivat.

        Tässä kristittyjen ja kristillisten erottavaa faktaa:
        Kristityt = Paavalin perustamien seurakuntien uskontunnustuksensa kaltaisia uskovaisia apostoleineen ja herra jumalineen joilla ei ole Jeesuksen perustamia seurakuntia eikä Jeesuksen opetuslapsia opettajina.
        1.Korinttolaiskirje:
        15:9 Sillä minä olen apostoleista halvin enkä ole sen arvoinen, että minua apostoliksi kutsutaan, koska olen vainonnut Jumalan seurakuntaa.

        http://fi.wikipedia.org/wiki/Pyhä_Stefanos
        kristityt tappoivat Pietarinkin kun olivat kiristäneet häneltä Jeesuksen antamia oppeja...
        EIKÄ Jeesus kristilliset tappaneet!

        2 Korinttolaiskirje 12:
        7 Ja etten niin erinomaisten ilmestysten tähden ylpeilisi, on minulle annettu lihaani pistin, saatanan enkeli, rusikoimaan minua, etten ylpeilisi.
        8 Tämän tähden olen kolmesti rukoillut Herraa, että se erkanisi minusta.

        Paavali ei raamatun mukaan saanut eroa saatanasta ja se sama saatana on pääpiru edelleen kristittyjen yli 3500 lahkossa maailmalla kuten historia todistaa.

        -----------
        Kristilliset = Jeesuksen opetuslapsineen perustamien seurakuntien Jumalan ja Jeesuksen Lain ja oppein ymmärtäväisiä järkeviä seurakuntalaisia Jeesuksen opetuslapsineen.

        Näistä, KRISTILLISTEN; Jeesuksen, opetuslapsineen perustamista seurakunnista ei ole yhtään rikollisten kristinuskon kristittyjen seurakuntia vaan ne ovat kristillisten ihmisten seurakuntia:
        Ilm. 2:1-29
        Pergamos
        Tyatira
        Sardes
        Smyrna
        Filadelfia
        Efeso
        Laodikea
        ----------
        HUOM!
        Amerikkalainen kristittyjen "Filadelfia" seurakunta ei ole Jeesuksen ja Hänen opetuslapsien perustama. Sen perustivat 1850 luvulla kristityt verovapaan rahan keinottelijat.
        ----------


    • yhjuyhju

      ehtoollinen on muutenkin Jeesuksen pilkkaamista niin miksi vielä Hänen omalla verellä?

      Jeesuksen evankeliumia Matteuksen mukaan:
      15:15 Niin Pietari vastasi ja sanoi hänelle: "Selitä meille tämä vertaus."

      Ja voitte olla varmoja, että Jeesuksen antama vastaus on edelleen sama:

      15:16 Mutta Jeesus sanoi: "Vieläkö tekin olette ymmärtämättömiä?
      15:17 Ettekö käsitä, että kaikki, mikä käy suusta sisään, menee vatsaan ja ulostuu?

    • onpahienooppi

      Niinpä. Ehkä siinä mitataankin ihmisen henkisyys - jaetaan jyviin ja akanoihin, että Ilmestyskirjan tapahtumat voivat puhaltaa pelkät akanat taivaan tuuliin?

      Siellä edellä puhutaan katolisesta harhaopista. Onpa vaikuttava termi oletetun luterilaisen suusta, jonka koko oppi perustuu tuohon samaan Pietarin peruskallioon alkemisti Tuomas Akvinolaisen toimesta ja perusoppina juutalaiskirjanoppineen fariseus Paavalin tekemiin. Asia ei muutu mihinkään hylkäämällä sieltä sitä sun tätä itse turhaksi katsomaansa krääsää - perustana Pietarin kallio silti pysyy jopa väärennetyllä maanomistusasiakirjalla.

      Olkaapa kerrankin älykkäitä - miksi Pietarin risti on sama kuin saatananpalvojien risti?

      Edellä kirjoitetaan näin:

      "Muita katolisen kirkon harhaoppeja on Marian korottaminen välittäjäksi ja se, että Pietarin väitetään olevan kallio, jonka päälle Jeesus rakensi kirkkonsa. Matt. 16-luvussa, Jeesuksen puhuessa Pietarille, Jeesus viittaa "kalliona" Pietarissa olevaan USKOON, joka ei ole Pietarin oma idea, vaan JEESUKSEN USKO, todistus Jeesuksesta. Eli Jeesus viittaa ITSEENSÄ KALLIONA!

      Raamattu varoittaa tästä luste-evankeliumista, joka on nyt levinnyt kulovalkean tavoin maailmaan, jossa opetetaan toista evankeliumia ja toista "jeesusta". Jeesus sanoo, että HARVAT löytävät elämään - miksiköhän?"

      Siksi, koska heidät on johdettu etsimään elämää kuoleman jälkeen - melkoinen paradoksi! - ja johdettu, koska tässä ajassa syntien rajoittaminen haittaisi ikävästi talouskasvua ja sijoittajien rahankeruuta, jonka toiminnan kirkko aikoinaan aloittikin.

      Varsinkin ahneuden, mutta myös kateus on ollut oikein hyvä mainospointti, ja kyllä ne monet muutkin. Toinen pointti liittynee tietysti älykkyyteen - mitenkähän siitä Mariasta tulikin niin vaarallinen protestanteille?!

      • eipelaajapelkää

        Mutta tuohon älykkyyteen vielä - Jeesushan jätti Pietarille taivasten valtakunnan avaimet, ja jos hänellä oli ennustajan kykyjä, jotka on Raamatussakin kerrottu, niin mikä saa teidät olettamaan, ettei hänen selvännäkökykynsä riittänyt ihan vaikka tähän aikaan asti? Mutta meille riittäisi älykkyyteen ihan vain havaita, että mitä se Jeesus siellä temppelissä rähisi ja teki ennen kuin päätyi ristille ja kenen toimesta päätyi? Ja miksiköhän jopa ehtoollisella häntä herjataan - kuten edellä todetaan - ja hänen omalla verellään vielä? Kuka voitti? No, joku muu voitti kuin hän, mutta peli ei tietenkään ole vielä pelattu - onhan meillä Ilmestyskirja ja Mariakin!


    • Urmo

      Koska katolilaiset eivät ole niin sekaisin että joisivat verta.

      • mielenkiintoistaon

        Onko tällä ehtoolliskohdalla opillisesti ihan oikeastikin eroa katolisten ja protetanttien välillä? Eli siksikö vieläkin noidat lentävät pääsiäisenä Suomessa Kyöpelinvuorelle kun etelässä kanniskellaan pyhiä pystejä, koska Luther teki protestanttisuudesta okkultismia, niinkö? Ja katolisuus on sitten mystiikkaa.


      • alhaisetunteet

        Ilmestyskirjan kannalta tämä on tärkeä ero, koska kun taivaassa syttyy sota, niin okkultismi saa sieltä kenkää - mystiikka ja okkultismi ovat samassa taivaassa vielä tuolloin - Saatana ja Jumala sulassa sovussa.


      • tiesitulevat

        Käsitin jossakin vaiheessa, että Paavali ja Pietari olisivat olleet työpari, mutta Pyhän Pietarin wikilinkistä selviää, että heillä olikin isoja uskonopillisia riitoja liittyen juuri juutalaiskristillisyyteen.

        Arvellaan, että todellisuudessa Pietari ei koskaan myöskään käynyt Roomassa - toisin kuin Paavali, joka kanalaisuudeltaankin oli alunperin roomalainen - vaikka katolinen kirkko taivaallisenvaltansa vakuudeksi näin väittää. Syyhän on tietysti näissä Pietarin Jeesukselta saamissa avaimissa.

        Jos Jeesuksella oli tietäjänlahja, kuten on esille tullut, niin hän tiesi, että miten päin Pietari tullaan ristiin naulitsemaan, jolloin Pietarin rististä tulee sama kuin sen päinvastaisuuskin - saatananpalvonnan symboli, jolloin viesti Vatikaanista siirtyi jälkipolville jo ennen kuin päämanaaja julisti, että Saatana on Vatikaanissa.

        "Katolisen kirkon päämanaaja: Saatana on Vatikaanissa"

        11.3.2010

        http://www.kaleva.fi/uutiset/ulkomaat/katolisen-kirkon-paamanaaja-saatana-on-vatikaanissa/161911/


      • tietääköjoku

        Islamin usko on erkaantunut kristinuskosta vasta 600-luvulla, koska tuolloin alkoivat Muhammedin unet. Tosin tuolloinkin Muhammedin kristitty serkku vakuutti unien olevan itse arkkienkeli Gabrielin viestejä, joten kristinuskosta islamin jatkokin alkoi, ja kristinuskon juurethan ovat syvällä Syyriassa. Onko islamissa jokin ehtoollis-/ihmissyöntirituaali myös?

        "Perinteisen käsityksen mukaan Muhammadin ilmestykset alkoivat noin vuonna 610. Niitä kirjattiin epäsäännöllisesti ylös tai ne säilyivät ihmisten muistissa aina Koraanin kokoamiseen asti. Koraani koottiin kirjaksi 600-luvun puolivälissä aluksi konsonanttitekstinä: arabian vokaalimerkit ja muut tarkkeet vakiintuivat seuraavalla vuosisadalla. Vanhin säilynyt kokonainen Koraani on 800-luvulta. Nykyinen käytössä oleva versio on vuoden 1923 Kairon kuninkaallinen laitos."

        https://fi.wikipedia.org/wiki/Koraani

        "Muhammed oli peloissaan ja epävarma tapahtuneesta, mutta hänen vaimonsa Khadijan kristitty serkku Waraqa oli vakuuttunut näyn todellisuudesta. Varhaisimmassa perinteessä enkeliä ei aina nimetä, mutta viimeistään Medinan kaudella nimeksi tuli arkkienkeli Gabriel (arab. جبريل‎, Jibrīl). Joidenkin lähteiden mukaan Muhammed sai ilmestyksensä ensin enkeli Israfililta kolmen vuoden ajan ja vasta sen jälkeen Gabrielilta."

        https://fi.wikipedia.org/wiki/Muhammed

        Eli onko tämä nyt niin, että 600-luvulle asti muslimit olivat myös kristittyjä ja 300 vuotta Rooman kirkon vallan alla?

        Mutta sitten tulikin Jeesuksesta oppiriita aivan kuin Paavalille ja Pietarille, ja siinä missä kuolemallaan Jeesus pelastaa kristinuskon opin mukaan (Jumalalle lepytykseksi annettu ihmisuhrilahja), niin muslimit väittävät, että Jeesus palaakin viimeisinä päivinä tuhoamaan kaikki ristiinnaulitun kuvat sanojensa vääristelystä?

        Onpa mielenkiintoinen viime hetken tilanne. Tässä teille islamilainen Jeesus-kuva:

        "Jeesus (arab. عيسى‎, ‘Īsā) on islaminuskossa profeetta ja Messias. Muslimit uskovat, että hän syntyi Mariasta neitseellisesti, suoritti ihmetekoja, saarnasi ja lopulta nostettiin taivaaseen. Koraanissa kuvatun Jeesuksen elämän yksityiskohdat vastaavat pääpiirteittäin Raamatussa kuvatun kristinuskon Jeesuksen elämää, paitsi, että häntä ei ristiinnaulittu eikä hän ollut jumalallinen. Profeetta Jeesus oli lempeä opettaja, mutta toisaalta ankara askeetti."

        https://fi.wikipedia.org/wiki/Jeesus_islaminuskossa

        Tiesitkö tämän islamista - ja jos et tiennyt, on syytä katsoa peiliin.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      452
      3304
    2. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      417
      2975
    3. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      127
      2819
    4. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      164
      2182
    5. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      8
      2010
    6. 176
      1390
    7. Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!

      Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm
      Tv-sarjat
      23
      1347
    8. No kerros nyt nainen

      Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.
      Ikävä
      97
      1216
    9. Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä

      Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa
      Haapavesi
      79
      1190
    10. Nainen, mietit miten minä jaksan

      En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite
      Ikävä
      89
      1040
    Aihe