2. VAIHEEN HINNASTOA!

apulas

Soittelin vaasalaisiin ja pääkaupunkilaisiin autokouluihin. Tässäpä pyöreästi hinnastoa:

PIMEÄNAJO:
Vaasassa halvin 40€, Vaasan autokoulu
Vaasassa kallein 44€, Autokoulu Kiviniemi

Helsingissä halvin noin 60€, monessa paikassa
Helsingissä kallein noin 70€, monessa paikassa

II VAIHE:(omalla autolla), sis.ratamaksut
Vaasassa halvin 250€, V:n autokoulu ja Roffe
Vaasassa kallein 279€, Rönn&Putte

Helsingissä halvin 210€, haagan autokoulu
Helsingissä kallein 278€, Maken autokoulu

Autokouluauton vuokra:
Vaasassa halvin 30€, Autokoulu Kiviniemi
Vaasassa kallein 60€, Vaasan autokoulu

Helsingissä halvin 50€, Autokoulu treeni
Helsingissä kallein 100€, Haagan autokoulu.

En siis soittanut KAIKKIIN pk-seutulaisiin yrityksiin, vain noin kymmeneen.

Vaasassa on huomattavasti kalliimpaa ajaa II-vaihe.

10

1919

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Cage

Voi helv... Pitää tuokin viimeistään maaliskuussa ajaa, tietää taas turhaa rahanmenoa... En ole koskaan tajunnut 2. vaiheen tarkoitusta. Tajuan sen ehkä vasta sitten kun kortti laitetaan siellä hyllylle.

• mä vaan

ei siel kukaan mitään korttii menetä. aivan sama miten ajat. mut pitäähän autokoulujen omistajien elää. rahastusta se on.

• Cage
        mä vaan kirjoitti:

ei siel kukaan mitään korttii menetä. aivan sama miten ajat. mut pitäähän autokoulujen omistajien elää. rahastusta se on.

Tiesin kyl ettei siellä voi korttia menettää. Mut just sen takia en tajuu sitä 2. vaiheen ideaa.

• mini
        Cage kirjoitti:

Tiesin kyl ettei siellä voi korttia menettää. Mut just sen takia en tajuu sitä 2. vaiheen ideaa.

Kun ajoin kakkosvaihetta niin opettajakin sanoi etä ihan turhaan tämmöstä pitää ajattaa! Ne jotka osaa, ne osaa. Ne jotka ei osaa, mitä niille voi tehdä kun ei korttiakaan voi ottaa pois tai hylätä. Kyllä sitä sitten kuitenkin opppii kun alkaa tosissaan ajaa!

• eskon puumerkki
        mini kirjoitti:

Kun ajoin kakkosvaihetta niin opettajakin sanoi etä ihan turhaan tämmöstä pitää ajattaa! Ne jotka osaa, ne osaa. Ne jotka ei osaa, mitä niille voi tehdä kun ei korttiakaan voi ottaa pois tai hylätä. Kyllä sitä sitten kuitenkin opppii kun alkaa tosissaan ajaa!

Ilmiselvästi kuulut niihin kuskeihin, joilla on valtava yliannos aiheetonta itsevarmuutta. Toivottavasti et telo liikenteessä viattomia ulkopuolisia!

• Kari-Einari
        Cage kirjoitti:

Kakkosvaiheen analyysiosassa olevassa ajon arvioinnissa tulee esiin monia vaarallisiakin virhetottumuksia, joita on yllättävän paljon niilläkin, joilla on suuri ajomäärä takanaan.
        En puhu mitään mutu-tietoa, sillä tuhannen ajon arvioinnin raja on kohdallani ylitetty! Pahasti asennevammaiset, jotka eivät halua tulla turvallisemmiksi kuljettajiksi hyötyvät kakkosvaiheesta vähiten. Pitäisikö kakkosvaiheessa voida peruuttaa kortti? Ei, sillä korttikelpoisuus todetaan eri yhteyksissä (vrt. toistuvat rikkomukset ja vahingot). Kakkosvaihe on kuljettajan jatkokoulutusta, jonka eduskunta on säätänyt tosiasioihin perustuen. Suomalainen järjestelmä on herättänyt laajaa mielenkiintoa esimerkiksi EU:n alueella. Perusteena on se, että nuorten vakavat kolarit puolittuivat 90-luvulla ajokorttiopetusuudistuksen jälkeen. Tänä päivänä nuorten kuljettajien korkeamman riskin aika on puolittunut. Muuten on yksi ryhmä, joka on erityisenä riskinä liikenteessä. Tähän ryhmään kuuluvat ne kuljettajat, joilla on hyvä auton tekninen käsittelykokemus (esim. pelto ym. autoilla) ja OLEMATON OMAN TILAN ELI OMAN ITSENSÄ HALLINTATAITO! Nämä tyypit, joille kova nopeus ja halu samaistua menestyviin idoleihin on tärkeää aiheuttavat vuosittain paljon pahaa jälkeä tieliikenteessä! Tällaisten kuljettajien kyydissä on todella turvaton olo.

• marie

ajoin itsekin vasta 2. vaiheen. SE ON PELKKÄÄ RAHASTUSTA!! ei minkäänlaista hyötyä... pulittaa nyt 190 65 euroa siitä.. huh huh. pakko mikä pakko.

• rahastusta

sain paljon ja sain uutta ja mulle tuli ikään kuin sellanen heureka- tilanne. Oivalsin asioit paremmin ja ne näki vaivaa, et mun kaaliin tulis jotaki uutta ja vanhat aukenis.
      Maksaahan se, mutta en mä kyllä osanut vieläkään liukkaalla, vaikka yritin.
      Ei siit voi koulua syyttää.
      Jos jokainen osaa ne kaikki jutut : ajonäyte hyvin, teoriatunneilla osaa jutut ja pystyy tekee ne liukasajot ok. niin sitten se on turhaa.
      Mä on tyytyväinen ja se siit. Yksi amislainen vaan

• pulla

Puolustusvoimissa saat suorittaa koko roskan ilmaiseksi. Edes bensoja ei tarvitse maksaa.

• kjkjhg

Onse hyvä kun opetusluvilla tuonkin pimeän ajoi pois ja sai monneen eri kertaan ajaa pimeässä ja vaikka missä lumimyräkässä ja ei maksanut mitään. Toinen vaihe 180 kuopiossa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      96
      1896
    2. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      88
      1340
    3. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      110
      1143
    4. Tunnistebiisi

Laita joku tunnistebiisi, niin tiedän ett oot täällä ja kaipaat ehkä mua
      Ikävä
      76
      1037
    5. Taidat tykätä linnuista paljon

Mikä on sun lemppari ☺️😉🥹🦢🐦‍⬛🦉🦜🦚
      Ikävä
      119
      1010
    6. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      57
      873
    7. Miks käyttäydyt noin?

Välttelet kaikkia kohtaamisia...
      Ikävä
      47
      791
    8. Ei sun tarvi jännittää enää

en yritä enää mitään. Tiedän että olin mauton ja sössin kaiken.
      Ikävä
      36
      782
    9. Olen huolissani

Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      48
      741
    10. Minkälainen ääni mulla on mies

Sinun mielestä?
      Ikävä
      33
      693
    Aihe