Medialuotsi kusettaa myös

qferfqrew

Olen pitänyt google-adwords mainontaa Medialuotsin toimesta. Olen ollut hyvin tarkkana että muuta en ota vaikka ovat koko aika tuputtaneet. Google-hakusanat kuitenkin sen verran hyvin toimivat että olen kokenut kannattavaksi. Itse tekemällä tulisi toki edullisemmaksi, mutta en ole opetellut moista.

Nyt pari kuukautta sitten Medialuotsilta soiteltiin ja juteltiin kamppanjan jatkamisesta. Olin että joo jatketaan vaan taas 12kk setti eteenpäin. No sitten tuli tilausvahvistus mailiin. Nopeasti vilkaisin läpi, enkä pistänyt mitään ihmeellistä merkille kun piti olla sama setti kuin ennenkin. Noh sitten alkoi tulla tuplasuuruisia laskuja entiseen nähden. Aloinpa tutkimaan asioita tarkemmin ja möivät sitten edellisen puhelun yhteydessä Google-display mainospaketin. Samat hakusanat kuin add-wordsissa. Laitoin mailia että näin ei kyllä sovittu. Ei ole tullut vastausta.

Nyt siis pyörii addwordsit sekä display -mainonta. Tämän kunniaksi sanon kaiken irti Medialuotsin kanssa heti kun sopparit päättyy.

Tämän olisi joo varmaan välttänyt tutkimalla kaiken präntin mitä mailiin tuli. Mutta itse en välttämättä olis edes tajunnut että display on eri juttu kuin adwords, kun puhelimessa puhuttiin vanhan kampanjan jatkamisesta, samat hinnat ja hakusanat. Helvetin ovelaa, mutta typerää.

27

5386

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Yr2002

Itselle on soitettu google mainonnasta vuosien varrella kymmeniä jos ei satoja puheluita. Muutaman yrityksen kanssa olisin ollut valmis tekemään sopimuksen, mutta mitä puhelimessa sovittiin niin paperilla asia oli toisin eli ovat joka kerta yrittäneet kusettaa.
      Olen hoitanut kohta kymmenen vuotta itse google mainontaa ja jatkossa hoidan myös.
      Hakukoneoptimoijat kuuluvat samaan kastiin.

• Erehdytetty

Pyydä aina kirjallinen tarjous ja tarkasta se. ALV ym unohtuu helposti. Maksuaikakin 30 päivää jos ei muuta ole sovittu tai tarjouksessa lue.

• Pili-piiparit

Google mainonta on helppoa hoitaa itse, laitat tärkeät hakusanat ja katsot mitkä toimii, huonot vaihdat uusiin.
      Sitten vaan maksat googlen laskut etkä tarvitse välistävetäjiä.

• afjfdasjflösdjfa

Ei se kyllä ihan näillä ohjeilla mene.

• Suljettu-PK-asiakkailta

Samaa mieltä. Ei se onnistu enää niiden muutosten jälkeen mitä Google teki Adwordsiinsa joitakin vuosia sitten. Aikaisemmin pyöri n. 1.300 € vuodessa maksanut pieni mainosjuttumme Adwordsissa varmaan 7 vuotta ainakin.

Sitten tuli jotakin muutoksia, eikä Googlen oikeassa reunassa näkyneet maksulliset mainokset enää näy missään. En ymmärrä Googlen ohjeista, että millainen kampanja kannattaisi ottaa tilalle. Missä kohtaa Googlen näyttöä sellainen näkyisi. Ja voiko runsaalla tonnilla saada enää mitään.

Ei ole muutamaan vuoteen ollut mainoksiamme Googlessa, kun ei ymmärrä millaiset säännöt siellä nykyään on. Ja mitenkä tuollaisen pienen budjetin mainokset jossakin siellä näkyvät, mitä vaihtoehtoja on tarjolla, vai onko mitään jne.

• Yksitysyrittäjä
        afjfdasjflösdjfa kirjoitti:

Ei se kyllä ihan näillä ohjeilla mene.

Outo juttu, mutta minun mainokset löytyy aina ekalta sivulta ja maksan klikkauksesta vain 20 senttiä. Pitää vaan löytää oikeat hakusanat, ei näitä luotseja ym. kiinosta kuin raha, mun budjetti on 100 e kuussa ja rahhoo tulee.

• Töissävälittäjälläollut

Google maksaa näille luotseille ym. välistä vetäjille proviosioo 20-30 % , he nostaa klikkauksen hintaa koko ajan ylöspäin.
        Todellista kusetusta, tehkää avainsanat itse, huomaatte että se on yllätttävän helppoa.

• Anonyymi
        Töissävälittäjälläollut kirjoitti:

Google maksaa näille luotseille ym. välistä vetäjille proviosioo 20-30 % , he nostaa klikkauksen hintaa koko ajan ylöspäin.
        Todellista kusetusta, tehkää avainsanat itse, huomaatte että se on yllätttävän helppoa.

Ei mene näin Töissävälittäjäollut, Google Premium Partners ohjelmaan kuuluvat yritykset MAKSAVAT GOOGLELLE luvista, koulutusmateriaaleista, työkaluista yms. Eikö tuo toisinpäin kuulosta jo vähän turhan foliohattu -tason jutulta?

• Vääräätuplalaskutusta

VAROKAA Medialuotsin myyntiä ja Google kampanjoita, yrittävät kusettaa laskutuksessa. Eivät noudata sopimuksia, ajattelevat että tilaaja ei muista mitä tilannut, ja sitten agressiivisesti laskuttavat tuplat.

• Anonyymi

Se on totta

• Puuhis

Ei ikinä enää medialuotsia.

• Tyytyväinen

Kuunteleekohan kukaan mitä siinä puhelimessa edes sanotaan jos mukamas kaikki on eri kuin sovittu? Kuuntelin, tein tilauksen ja tilausvahvistuksessa luki kaikki niin kuin pitääkin. Kai te ymmärrätte että kaikki puhelinmyyjien puhelut aina nauhoitetaan? Jos on eri juttu tilausvahvistuksessa niin juttua eteenpäin ja nauhat kuunteluun

• Anonyymi

Mistähän nää nauhat löytyy.Taidat itse olla hommissa medialuotsilla tuskin tyytyväisen asiakkaan täällä tarvii notkua.

• Anonyymi

Höpö höpö

• Anonyymi

Olen todella pettynyt Medialuotsin toimintaan. Sopimus aivan eri kuin puhelimessa käytä, onneksi otin vain 4kk kokeilun, joka päättyy nyt. Epäselvyyttä ollut laskutuksessa ja mainosten kampanjoiden alkamisen suhteen alusta asti. Lisäksi puhelimessa luvattiin sitä sun tätä ja kuinka asiakasvirta nousee ... kusetusta kaikki. En suosittele!

• Anonyymi

Laskuttavat enemmän, en tiennyt mistä maksoin . Raportin saatavuus oli hankala

• Anonyymi

On se hianoo, kun kilpailijoille alkaa koronapandemia vaikuttamaan liiketoimintaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

On se hianoo, kun kilpailijoille alkaa koronapandemia vaikuttamaan liiketoimintaan.

Siis kellä onhan sullakin jotain tän firman kanssa tekemistä kun täällä pyörit.

• Anonyymi

Jokainen pystyy itse tekemään omalle firmalleen mainostuspaketin Googlelle.
      https://ads.google.com/intl/fi_fi/getstarted/

Jos omat kotisivut ovat jo valmiina, miksi tästä, tämän tekemisestä, muka pitäisi maksaa jollekin ulkopuoliselle taholle vielä rahaa?

• Anonyymi

On se hianoa, kun kilpailijoille alkaa koronapandemia vaikuttamaan liiketoimintaan.

• Anonyymi

Asiakkaat ovat heille liukuhihnaa, työntekijät karjaa. Pysykää kaukana.

• Anonyymi

800 euroa kuukaudessa, mistä ?
      googlen veloitukset.

Nyt riitti.

• Anonyymi

Kusetukselta tuntui täälläkin.

• Anonyymi

Olen saanut kokea myös medialuotsi huijauksen ,kukaan ei ota teknisiä asioissa kaupan jälkeen yhteyttä,onneksi sopimus vain neljästä kuukaudesta. Ei mitää asiakasneuvontaa eikä muutakaan yritykseltä, olisi pitänyt vaan lukea palautteet ensin.

• Anonyymi

Mun mainoksella muka 150000 klikkausta ei yhtään yhteydenottoa.Meni 1500e hukkaan älkää vaan ottako.Oli kyllä hirvee pettymys ka kusetus.kyselin nykysiltä asiakkailta kukaan ei ole saanut mainosta.

• Anonyymi

Ryhmäkanne!

• Ei tuo periaatteessa ole paha nakki hoitaa itsekaan, mutta monesti se on moni tavuisempi asia , eli ongelmat saattaa olla sivulla jonne liikenne johdetaan jne, eli ei saada kaikkea ns. 'hyotya' irti siita liikenteesta mita sinne ajetaan. Niin sanotusti kaikki vaikuttaa kaikkeen . Tuo keissi etta vetavat valista ja myyvat ylimaaraista on tietysti tahditonta. Mutta tossa esim ihan hyvaa ajatelmaa : https://sitely.fi/menestysfunneli

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!

Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit
      Pitkäveto
      1
      2671
    2. Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille

Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?
      Ikävä
      151
      1248
    3. Heikki Silvennoinen ( Kummeli)

Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on
      Kotimaiset julkkisjuorut
      49
      1135
    4. Mitä toivot

ensi vuodelta? :)
      Ikävä
      127
      1008
    5. Hyvää huomenta 18. luukku

Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️
      Ikävä
      223
      974
    6. Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?

Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?
      Sinkut
      206
      949
    7. Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos

Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä
      Maailman menoa
      14
      892
    8. Olet sä silti

Ihana ❤️ tykkään
      Ikävä
      72
      855
    9. Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?

Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk
      Pyhäjärvi
      297
      855
    10. Haluaisin vain varmistua

Sinusta tarpeeksi.
      Ikävä
      39
      832
    Aihe