Vauvakaste on antikristillinen

VainJeesusPelastaa

Kirkkohan on alunperinkin ottanut kunnian itselleen eri asioista. Esim. kun Jeesus puhuu Pietarille Matt. 16-luvussa, Jeesus ei tarkoita, että Pietari on kallio, vaan Hän viittaa omaan uskoonsa Pietarissa. Sillä Jeesus on todellinen kallio, ainoa perusta, ainoa Pelastaja, ainoa välimies jne. Todellinen usko Jeesukseen ihmisessä on Jeesuksen usko, ei ihmisen oma usko. Tämä todistus, ja Jeesus itse, on todellinen Kallio. Eihän Jumala jaa eikä ole ikinä jakanut kunniaansa ihmisten tai kenenkään kanssa. Siitä väärinkäsityksestä, että ihminen Pietari olisi kallio, syntyi mm. katolinen kirkko ja katolisen kirkon kopiot. Katolinen kirkkohan otti Jumalan Sanan ja teki siitä oman valheellisen evankeliuminsa. Näin syntyi antikristillinen opetus, jossa kirkolla olisi jotakin valtaa, esim. lapsikasteessa ja väärässä ehtoollisessa. Tätä Saatanan valhetta seuraavat monet muutkin kirkot ja massat.

Jeesus on Kallio, ainoa perusta, ainoa Pelastaja, Jumala joka ei jaa kunniaa:

1. Kor. 10:4. Ja kaikki yhtäläistä hengellistä juomaa juonee; sillä he joivat siitä hengellisestä kalliosta, joka heitä seurasi; mutta se kallio oli Kristus.

1. Kor. 3:11. Sillä muuta perustusta, ei taida yksikään panna, vaan sen, joka pantu on, joka on Jesus Kristus.

Ef. 2:20. Apostolein ja prophetain perustuksen päälle rakennetut, jossa Jesus Kristus paras kulmakivi on, 21. Jonka päälle kaikki rakennus toinen toiseensa liitetään ja kasvaa pyhäksi templiksi Herrassa, 22. Jonka päälle te myös rakennetaan Jumalalle asuinsiaksi Hengessä.

Ap.t.4:12 Ja ei yhdessäkään toisessa ole autuutta; sillä ei myös ole muuta nimeä taivaan alla ihmisille annettu, jossa meidän pitää autuaaksi tuleman.

Joh. 14:6 Jesus sanoi hänelle: minä olen tie, totuus ja elämä. Ei kenkään tule Isän tykö, vaan minun kauttani.

Joh. 10:9 Minä olen ovi: jos joku minun kauttani menee sisälle, se tulee autuaaksi, ja menee sisälle ja ulos, ja löytää laitumen. ...14. Minä olen hyvä paimen, joka tunnen omani, ja minä tunnetaan myös omiltani, ...27. Minun lampaani kuulevat minun ääneni, ja minä tunnen heidät, ja he seuraavat minua: 28. Ja minä annan heille ijankaikkisen elämän, ja ei heidän pidä hukkuman ijankaikkisesti, eikä pidä yhdenkään repäisemän heitä minun kädestäni. 29. Minun isäni, joka ne minulle antoi, on suurempi kaikkia: ja ei kenkään taida heitä reväistä minun Isäni kädestä. 30. Minä ja Isä olemme yhtä.

Jesaja 42:8. Minä Herra, se on minun nimeni: en minä anna toiselle kunniaani, enkä ylistystäni epäjumalille.

Matt. 28:18. Ja Jesus tuli ja puhutteli heitä, sanoen: minulle on annettu KAIKKI voima taivaassa ja maan päällä.

***

Lapsikaste on yksi Saatanan valheista. Vauva ei ymmärrä asioita, ei puhu, ei osaa itse syödä, ei osaa kävellä. Vauva ei mene kadotukseen, jos häntä ei ole kastettu. Miksi muuten kirkko kastaisi vauvoja, jos he eivät uskoisi, että vauva voisi mennä kadotukseen, jos häntä ei ole kastettu? Kirkkohan uskoo, että tämä kaste pelastaa vauvan, jos vauva kuolee. Lisäksi kirkko opettaa, että kasteessa ihminen esim. uudestisyntyy. Tämä on täyttä valhetta. Itsekin uudestisynnyin vasta n. viisi vuotta sitten kun ymmärsin Jeesuksen olevan Jumalan Pojan ja otin Hänet vastaan Vapahtajanani ja Herranani. Sitä ennen luulin Jeesuksen olevan kuten Buddha ja elin saatanan lapsena. Kirkko antaa esim. sivuillaan ymmärtää, että kaste vie kuolemankin yli, että kasteessa piirretty ristinmerkki olisi iankaikkisen elämän tae. Tämä on täysin antikristillinen oppi. Vain Jeesus pelastaa. Ja Jeesus tulee ottaa vastaan.

Joh. 1:12. Mutta niille, jotka hänen ottivat vastaan, antoi hän voiman Jumalan lapsiksi tulla, jotka uskovat hänen nimensä päälle.

Ihmisen tulee myös pysyä uskossa, Herrassa, eikä jatkaa valheiden teitä. Muuten väärinkäyttää armoa, jossa elää. Jeesus käskeekin kieltämään itsensä ja seuraamaan Häntä.

2. Kor. 13:5. Koetelkaat teitänne, jos te olette uskossa, kokekaat teitänne: eli ettekö te itsiänne tunne, että Jesus Kristus on teissä? ellei niin ole, että te kelvottomat olette.

Hepr. 10:26. Sillä jos me ehdollamme sitte syntiä teemme, kuin me olemme totuuden tuntoon tulleet, niin ei meillä ole enään yhtään uhria syntein edestä, 27. Vaan hirmuinen tuomion odotus ja tulen kiivaus, joka vastahakoiset syövä on. 28. Jos joku Moseksen lain rikkoo, hänen pitää ilman armoa kuoleman kahden taikka kolmen todistajan kautta. 29. Kuinka paljoa enemmän rangaistuksen te luulette sen ansainneen, joka Jumalan Pojan jaloilla tallaa ja Testamentin veren saastuttaa, jonka kautta hän pyhitetty on, ja armon Henkeä pilkkaa?

***

Monien kirkkojen valheen kruunaa hautajaiset, joissa suurin osa papeista valehtelee omaisille päin naamaa, että arkussa makaava on levossa, vaikka Raamatun mukaan ihminen on joko iankaikkisessa elämässä tai iankaikkisessa kadotuksessa (tuska ja vaiva). Tai oletteko ikinä kuulleet kenenkään papin hautajaisissa sanovan, että poismennyt ei välttämättä olekaan levossa? Esim. ev.lut.kirkko on täysin tekopyhä, itsellensä kunnian ottava laitos. Pysykää kaukana.

97

1004

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kijughtyfrses

      Oikein!
      Jokainen lapsikaste on rikos, josta kirkko ja papisto ei rikoksena ota vastuuta vaan asettavat sen rikoksena lasten vanhemmille! Pirullinen ansa!!!

      Tässä papin tekstissä on neljä törkeää valetta herra jumalaa palvelevan papin "taivaan isän" nimeen valehteluna:
      http://keskustelu.suomi24.fi/node/11977916
      "Hei Mirka,
      Kaste ilman kirkkoonliittämistä ei ole mahdollista.
      Kirkkojärjestyksen mukaan kirkkoonkuuluvien vanhempien on kastatettava lapsensa.
      Sallikaa lasten tulla Jeesuksen opetuslapsiksi ja Taivaan Isän lapsiksi kasteen kautta!
      t. Maarit-pappi"

      http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1999/19990731
      Finlex / Oikeusministeriö ja Edita Publishing
      2 luku
      Perusoikeudet
      6 §
      Yhdenvertaisuus
      Ihmiset ovat yhdenvertaisia lain edessä.
      Ketään ei saa ilman hyväksyttävää perustetta asettaa eri asemaan sukupuolen, iän, alkuperän, kielen, uskonnon, vakaumuksen, mielipiteen, terveydentilan, vammaisuuden tai muun henkilöön liittyvän syyn perusteella.
      Lapsia on kohdeltava tasa-arvoisesti yksilöinä, ja heidän tulee saada vaikuttaa itseään koskeviin asioihin kehitystään vastaavasti.
      Sukupuolten tasa-arvoa edistetään yhteiskunnallisessa toiminnassa sekä työelämässä, erityisesti palkkauksesta ja muista palvelussuhteen ehdoista määrättäessä, sen mukaan kuin lailla tarkemmin säädetään.

      Perustuslain 11 §:n mukaan "Kukaan ei ole velvollinen osallistumaan omantuntonsa vastaisesti uskonnon harjoittamiseen."

      Rikkomalla yhtäkään Suomen Perustuslain 1§ > 10§ ei ole LAILLINEN 11§ uskonnollinen uskonvapaudesta nauttiva järjestö vaan on laiton ja usein selvää rikollisuutta.

      • VainJeesusPelastaa

        Niinpä. Tuossahan käy ilmi, että myös lain mukaan vauvakaste on rikos. Ja suurin rikoshan on se, että ev.lut.kirkko antaa valheellisen turvan ihmisille kun valtaosa kirkon jäsenistä ei edes usko Jeesukseen, ja kirkko väittää esim. virallisilla sivuillaan, että kasteessa piirretään jokin ristinmerkki, joka vie kuoleman yli iankaikkiseen elämään. He jättävät mainitsematta sen, että vauvakaste ei pelasta. Jos ihminen lähtee täältä pois ilman Jeesusta, hän menee kadotukseen, kuten Jeesus sanoo.

        Monet eivät ymmärrä, että ev.lut.kirkko on lahko. Kun läheiselleni syntyi jokin aika sitten vauva, kerroiin heille, että tämä pieni vauva on Jumalan yhteydessä. Eihän pieni vauva pysty edes tekemään parannusta. Saati ilmaisemaan uskoaan. Apostolien teoista näemme, että ihmiset uskoivat ja sitten kastettiin. Pieni vauva EI mene kadotukseen, jos häntä ei ole kastettu. Rakkaat ihmiset lukekaa Raamattua! Mutta kirkko antaa ymmärtää, että vauva menisi kadotukseen, jos häntä ei ole kastettu. Siksihän he kastavat vauvakasteen keinoin Jumalan perheeseen, vaikka oikeasti vauva on jo Jumalan yhteydessä (en tiedä missä iässä poiketaan tästä yhteydestä). Kirkonhan mukaan siis esim. ympäri maailmaa syntyvät kastamattomat lapset menevät kadotukseen. Täten he tuovat ITSENSÄ Jeesuksen eteen pelastajana antaen ymmärtää, että kirkko tarvitaan, jotta ihminen pelastuu. Ev.lut.kirkko pelaa ihmisten väärillä peloilla julmaa peliä!

        Kun läheiseni pieni vauva kastettiin tällä uskonnollisella kasteella, minua pyydettiin kummiksi. No tottakai haluan olla lapsen elämässä tukemassa ja auttamassa häntä. Mutta minua ei sallittu kummiriviin, viralliseksi kummiksi, koska en ole ev.lut.kirkon jäsen. Vanhemmat eivät pitäneet tätä kummallisena seikkana. Sen sijaan kummeina oli ihmisiä, joiden osan kanssa olen puhunut uskosta, ja he eivät usko Jeesukseen! Esim. yksi virallisista kummeista sanoi että hänen maailmankatsomuksensa on erilainen; häntä ei kiinnosta Jeesus. Jeesus sanoo Sanassaan, että joka kieltää Hänet ihmisten edessä, sen Hän kieltää Isänsä edessä. Olen kuullut monilta ev.lut.kirkon jäseniltä (ja tietysti muiltakin), että he eivät usko Jeesukseen. Monet uskovat evoluutioon yms. Ja he ovat avoimesti kieltäneet Jeesuksen ihmisten edessä. Suun tunnustus ei ole jokin ulkoaopeteltu pätkä, joka kirkossa luetaan, vaan se, että tunnustaa Jeesuksen Herrakseen myös ihmisten edessä, kuten Jeesus ITSE sanoo. Mutta tätä ei laajalti uskota, vaan uskotaan mielummin valheita.

        Yhden lapsen äiti, kun näki minun jakavan traktaatteja, ja KIELSI minua IKINÄ puhumasta Jeesuksesta lapsilleen. Sanoi, että on törkeää mitä teen. Tämä on ehto hänelle, että voi olla heidän kanssaan tekemisissä. Ko. äiti kuuluu ev.lut.kirkkoon ja samalla kieltää minua puhumasta Jeesuksesta. Tämä on Jeesuksen sanojen mukaan vakava asia, koska Hänen kieltäminen tai jos estää evankeliumin etenemistä ovat asioita, joista pitää tehdä parannus, tai Hän kieltää ihmisen Isän edessä. Jumala ei valehtele. Huom! En kuulu mihinkään lahkoon, olen käynyt eri seurakunnissa eri paikkakunnilla, joissa halutaan pysyä Raamatun Sanassa. Olen rakkaudella puhunut avoimesti uskostani Jeesukseen, ja siitä, että on olemassa taivas ja helvetti. Olen kertonut rakkaudesta ja rauhasta, jonka Jeesus on antanut. Olen kertonut kuinka Jeesus on antanut voiman elää uutta elämää, vapaana synnin kahleista. Parempaa kuin mitä maailma voi ikinä antaa. En ikinä ohjaa ihmisiä tiettyyn seurakuntaan, antaen ymmärtää, että jonkin tietyn srk:n jäsenyys vie iankaikkiseen elämään. Vaan uskon, että Jeesus ohjaa ihmisen terveeseen paikkaan, jossa pitäydytään oikein Jumalan Sanassa. Sellaisessa paikassa on valtava rakkaus läsnä, koska siellä missä opetetaan oikein, on Jeesus läsnä sekä uudestisyntyneissä uskovissa, että ihmisten keskellä. Toki olen varoittanut eksytyksestä, ja kuinka Jumala käskee meitä eroamaan vääristä opeista. Tästä syystä lähdin esim. ev.lut.kirkosta. Monet luottavat mielummin kirkon jäsenyyteen ja vauvakasteeseen kuin Jeesukseen. Jeesus itse sanoo, että kadotuksen tie on lavea tie. Ja Jeesus käskee puhumaan Sanaansa totuudessa. On siis rakkautta kertoa, mikä ihmisen sielun pelastaa, totuudessa.


    • ttkkl

      Totelkaa Moosesta!
      Kastetodistus
      "Kaikki on kahden eli kolmen todistuksella kiinnitettämän!" Uusi Testamentti
      Kasteen todistajia eli kummeja pitää olla kaksi tai kolme!
      On myös ainakin kolme kirkon opettajaa kirkon alkuajalta, jotka todistavatt lastenkastamiskäytänKahden eli kolmen todistus on pätevä!" Raamattu
      "Kaikki kasteasiat pitään oleman peräisin apostoleilta! Augustinus , Origenes todistivat tavan kastaa lapsia olevan peräisin apostoleilta ja Tertulianuskin kehoitti vanhempia kastamaan lapsensa.
      Kirkon käytäntö kastaa lapset on peräisin apostoleilta!
      Aikamosta tuhuutta on alkaa kumoamaan kirkon opettajiakin!
      Kastekäytännöistä on taas todistus Kahdentoista apostolin opetuksessa, jossa on esitetty kastekäytännöt, joissa mainittu myös luterilainen käytäntö!
      Olisi hyvä tutustua nuihin, kun Didakhe eli Kahdentoista apostolin opetus löytyy nentistäkin luulisin, mutta ainakin Apostolisien isien kirjasta.
      Sunnuntainvietto pakanoille on mainittu Kahdentoista Apostolin opetuksessa ja Barnabaan kirjeessä! Tuo ilmoitus kulki apostoleilta piispojen ja pappien perimätietona suulliisesti ja sitten kirjoittivat ne ylös Apostolisiin sääntöihin, jotka tallenettu Ortodoksisen kirkon kanoneihin, jotka on suomennettuna..
      TÄSSÄ OLISI PAREMPI! SULKEKAA ATOMIVOIMALAT, NIIN PELASTUTTE JA LUONTO, SILLÄ ATOMIVOIMALOIDEN SÄTEILYT TUHONNEET JO AINAKIN PUOLET LAJIEN POPULAATIOISTA. iHMISILLEKKIN ON ILMOITETTU LOPPU VUODELLE 2017, SILLÄ SUOMALAINEN NUORI OLI SAANUT NÄYN V.1972:"ATOMIVOIMA TUHOAA IHMISKUNNAN 45 VUODESSA!" eLI VUOTEEN 2917! JA TUO ON NÄKYNYT VOIMAKKAASTI IHMISTILASTOISSA! JUMALALTA ON TULLUT JATKOAIKAA,JOTEN VOI YRITTÄÄ RAKENTAA ATOMIVOIMALOIDEN YMPÄRILLE KADMIUM-LYIJYLEVYISTÄ SÄTEILYNPOISTON, JOLLOIN LUONTO JA IHMISET ALKAISI ELPYMÄÄN.
      Apostoli Pietari Tunnusti Paavalin oikeaoppiseksi, Ja Varoitti, ettei pidä mennä arvostelemaan, jos ei ymmärrä Apostoli Paavalin opetuksia!

    • Aapo59

      No montako Jumalan sanaa Johannes Kastaja tarvitsi ja missä iässä, kun uskon ensimmäinen hedelmä hänen kohdallaan on todennettavissa UTn mukaan?

      • VainJeesusPelastaa

        Olet ymmärtänyt Raamatun väärin. Lisäksi, kastetta pitää edeltää usko (jonka ihminen todistaa) kuten voimme Raamatun kokonaisilmoituksesta nähdä. Eräällekin Raamatussa sanotaan, että jos hän koko sydämestä uskoo, hänet voidaan kastaa. Kirkko antaa ymmärtää, että lapsikaste vie iankaikkiseen elämään. Jaa...suurin osa ihmisistä ei usko Jeesukseen, vaikka ovat kirkon jäseniä. Lapsikasteen hedelmä on miinusmerkkinen. Et halua nähdä totuutta, todellisuutta siitä mikä on ihmisten hengellinen tila. Oletko itse uudestisyntynyt, tunnetko Jeesuksen, seuraatko Häntä?

        Tiedän itse, ja Jeesus sen minulle näytti, että olin ennen perkeleen lapsi ja helvettiin johtavalla tiellä. Minut kastettiin lapsena, mutta sillä ei ole mitään tekemistä sen kanssa, että nyt olen iankaikkisen elämän tiellä. Vasta kun nöyrryin ja otin Jeesuksen vastaan henkilökohtaisesti, silloin uudestisynnyin ja sain Pyhän Hengen. Jos olisin kuollut vauvana, olisin mennyt iankaikkiseen elämään.

        Raamatussahan sanotaan, että Pyhän Hengen saa uskosta (todellisesta uskosta). Vauva ei pysty osoittamaan mitään uskoa. Se on käsittämättömän väärä teko raahata vauva maljan ääreen. Raamatussa kastettiin perhekuntia, mutta jos et huomannut, nämä perhekunnat uskoivat. Siellä ei mainita pieniä vauvoja. Kirkko ja monet ihmiset nyt vaan haluavat ymmärtää Raamatun väärin. Väärä valo viettelee. Hedelmästä näkee onko jokin Jumalasta. Elääkö kirkkoon kuuluvat suomalaiset mielestäsi Jeesusta seuraten? Suurin osa kieltää Jeesuksen, ei usko Jeesukseen, harrastaa syntiä, elää itselleen, jopa pilkkaa Jeesusta, tunnustaa Saatanaa jne. Mutta tämänhän esim. ev.lut. kirkko kuittaa sillä, että Jumalan Sanasta voi ohittaa kaikki kohdat, joissa puhutaan todellisesta uskosta, Jeesuksen seuraamisesta, parannuksen tekemisestä jne. Ev.lut.kirkko valehtelee, että lapsikasteessa on lupaus, eikä ihmisen tarvitse edes uskoa, niin pääsee iankaikkiseen elämään (lue vaikka kirkon virallisia sivuja heidän kasteen merkityksestä). Tiedän ihmisiä, jotka kirkossa toistavat uskontunnustusta. Sitten kun heidän kanssa puhuu uskosta, he eivät edes usko Jeesukseen vaan evoluutioon! Jeesus on näyttänyt, että he eivät ole vielä uudestisyntyneet, eivät ole ottaneet Jeesusta vastaan.

        Eli kirkko valehtelee lapsikasteellaan ja täten seuraa Saatanaa. Ja tästä todistaa ennenkaikkea Jeesus ja Hänen Sanansa!


      • Aapo59
        VainJeesusPelastaa kirjoitti:

        Olet ymmärtänyt Raamatun väärin. Lisäksi, kastetta pitää edeltää usko (jonka ihminen todistaa) kuten voimme Raamatun kokonaisilmoituksesta nähdä. Eräällekin Raamatussa sanotaan, että jos hän koko sydämestä uskoo, hänet voidaan kastaa. Kirkko antaa ymmärtää, että lapsikaste vie iankaikkiseen elämään. Jaa...suurin osa ihmisistä ei usko Jeesukseen, vaikka ovat kirkon jäseniä. Lapsikasteen hedelmä on miinusmerkkinen. Et halua nähdä totuutta, todellisuutta siitä mikä on ihmisten hengellinen tila. Oletko itse uudestisyntynyt, tunnetko Jeesuksen, seuraatko Häntä?

        Tiedän itse, ja Jeesus sen minulle näytti, että olin ennen perkeleen lapsi ja helvettiin johtavalla tiellä. Minut kastettiin lapsena, mutta sillä ei ole mitään tekemistä sen kanssa, että nyt olen iankaikkisen elämän tiellä. Vasta kun nöyrryin ja otin Jeesuksen vastaan henkilökohtaisesti, silloin uudestisynnyin ja sain Pyhän Hengen. Jos olisin kuollut vauvana, olisin mennyt iankaikkiseen elämään.

        Raamatussahan sanotaan, että Pyhän Hengen saa uskosta (todellisesta uskosta). Vauva ei pysty osoittamaan mitään uskoa. Se on käsittämättömän väärä teko raahata vauva maljan ääreen. Raamatussa kastettiin perhekuntia, mutta jos et huomannut, nämä perhekunnat uskoivat. Siellä ei mainita pieniä vauvoja. Kirkko ja monet ihmiset nyt vaan haluavat ymmärtää Raamatun väärin. Väärä valo viettelee. Hedelmästä näkee onko jokin Jumalasta. Elääkö kirkkoon kuuluvat suomalaiset mielestäsi Jeesusta seuraten? Suurin osa kieltää Jeesuksen, ei usko Jeesukseen, harrastaa syntiä, elää itselleen, jopa pilkkaa Jeesusta, tunnustaa Saatanaa jne. Mutta tämänhän esim. ev.lut. kirkko kuittaa sillä, että Jumalan Sanasta voi ohittaa kaikki kohdat, joissa puhutaan todellisesta uskosta, Jeesuksen seuraamisesta, parannuksen tekemisestä jne. Ev.lut.kirkko valehtelee, että lapsikasteessa on lupaus, eikä ihmisen tarvitse edes uskoa, niin pääsee iankaikkiseen elämään (lue vaikka kirkon virallisia sivuja heidän kasteen merkityksestä). Tiedän ihmisiä, jotka kirkossa toistavat uskontunnustusta. Sitten kun heidän kanssa puhuu uskosta, he eivät edes usko Jeesukseen vaan evoluutioon! Jeesus on näyttänyt, että he eivät ole vielä uudestisyntyneet, eivät ole ottaneet Jeesusta vastaan.

        Eli kirkko valehtelee lapsikasteellaan ja täten seuraa Saatanaa. Ja tästä todistaa ennenkaikkea Jeesus ja Hänen Sanansa!

        Filipin vanginvartija uskoi ja lapsetkin kastettiin


      • Alas.lahkot
        VainJeesusPelastaa kirjoitti:

        Olet ymmärtänyt Raamatun väärin. Lisäksi, kastetta pitää edeltää usko (jonka ihminen todistaa) kuten voimme Raamatun kokonaisilmoituksesta nähdä. Eräällekin Raamatussa sanotaan, että jos hän koko sydämestä uskoo, hänet voidaan kastaa. Kirkko antaa ymmärtää, että lapsikaste vie iankaikkiseen elämään. Jaa...suurin osa ihmisistä ei usko Jeesukseen, vaikka ovat kirkon jäseniä. Lapsikasteen hedelmä on miinusmerkkinen. Et halua nähdä totuutta, todellisuutta siitä mikä on ihmisten hengellinen tila. Oletko itse uudestisyntynyt, tunnetko Jeesuksen, seuraatko Häntä?

        Tiedän itse, ja Jeesus sen minulle näytti, että olin ennen perkeleen lapsi ja helvettiin johtavalla tiellä. Minut kastettiin lapsena, mutta sillä ei ole mitään tekemistä sen kanssa, että nyt olen iankaikkisen elämän tiellä. Vasta kun nöyrryin ja otin Jeesuksen vastaan henkilökohtaisesti, silloin uudestisynnyin ja sain Pyhän Hengen. Jos olisin kuollut vauvana, olisin mennyt iankaikkiseen elämään.

        Raamatussahan sanotaan, että Pyhän Hengen saa uskosta (todellisesta uskosta). Vauva ei pysty osoittamaan mitään uskoa. Se on käsittämättömän väärä teko raahata vauva maljan ääreen. Raamatussa kastettiin perhekuntia, mutta jos et huomannut, nämä perhekunnat uskoivat. Siellä ei mainita pieniä vauvoja. Kirkko ja monet ihmiset nyt vaan haluavat ymmärtää Raamatun väärin. Väärä valo viettelee. Hedelmästä näkee onko jokin Jumalasta. Elääkö kirkkoon kuuluvat suomalaiset mielestäsi Jeesusta seuraten? Suurin osa kieltää Jeesuksen, ei usko Jeesukseen, harrastaa syntiä, elää itselleen, jopa pilkkaa Jeesusta, tunnustaa Saatanaa jne. Mutta tämänhän esim. ev.lut. kirkko kuittaa sillä, että Jumalan Sanasta voi ohittaa kaikki kohdat, joissa puhutaan todellisesta uskosta, Jeesuksen seuraamisesta, parannuksen tekemisestä jne. Ev.lut.kirkko valehtelee, että lapsikasteessa on lupaus, eikä ihmisen tarvitse edes uskoa, niin pääsee iankaikkiseen elämään (lue vaikka kirkon virallisia sivuja heidän kasteen merkityksestä). Tiedän ihmisiä, jotka kirkossa toistavat uskontunnustusta. Sitten kun heidän kanssa puhuu uskosta, he eivät edes usko Jeesukseen vaan evoluutioon! Jeesus on näyttänyt, että he eivät ole vielä uudestisyntyneet, eivät ole ottaneet Jeesusta vastaan.

        Eli kirkko valehtelee lapsikasteellaan ja täten seuraa Saatanaa. Ja tästä todistaa ennenkaikkea Jeesus ja Hänen Sanansa!

        Olet edelleen Perkeleen lapsi.


    • hwrh

      Aloittaja puhuu täyttä roskaa! Jeesus yksin pelastaa ja Hän tekee sen uskon ja kasteen kautta.

      Vauva ei ymmärrä mitään, mutta on silti synnin turmelema kuten kaikki. Myös ymmärtämätön aikuinen on syntinen. Ei ihmisen ikä tai ymmärrys muuta tätä. Siksi hänetkin pitää viedä Jeesuksen luo. Kaste kyllä pelastaa uskovan ja teksee sen nimenomaan uskon kautta Kristukseen. Ei kastetta ja uskoa voi laittaa vastakkain.

      Raamatussa missään ei aseteta uskoa kasteen edellytykseksi. Kaste Jumalan tekona kyllä on oikea vaikkei kastettava uskoisikaan. Epäusko on tällöin hylättävä ja parannus tehtävä, mutta uutta kastetta ei tarvita.

      Kirkko opetaa, että jos kastettu ihminen ei usko, hän ei pelastu. Vain uskolla kasteen lahja voidaan ottaa vastaan.

      Pyhän Hengen saa uskosta ja Pyhän Hengen saa kasteesta. Perhekunnissa ei manita vauvoja ariksen, vaan vauvat kuuluivat kastettuun perhekuntaan ilman mainintaankin.

      Sinä itse valehtelet ja annat väärän todistuksen ev.lut. kirkosta sillä kirkko EI opeta, että ihmisen ei tarvitse uskoa, vaan kirkko opettaa nimenomaan että vain uskolla voidaan pelastua. Kasteessa tuo pelastus annetaan.

      Kirkossa on monia ihmisiä jotka eivät ole pelastuksen tiellä epäuskonsa tähden. Siksi heidänkin pitää tehdä parannus. Tällaisia ihmisiä on kaikissa kristillisissä yhteisöissä. Ihminen uudestisyntyy kasteessa, mutta epäusko vie pois sen pelastuksen mitä kasteessa jaetaan. Kirkko opettaa kasteesta ihan oikein.

      Uudestikastajat eivät opeta Raamatun kasteoppia, jonka mukaan kaste on syntien anteeksiantamiseksi ja pelastukseksi ja uudstisyntymisen välineeksi. Lisäksi uudestikastajat ovat niitä, jotka hylkäävät uskota pelastumsien, sillä heidän mielestään tietyn ikäinen ihminen ei tarvitse Jeesusta, vaan voi eplastua omana itsenään. Sellainen ei ole Raamatun mukaista opetusta.

      Palstan aloittaja on uudestikastajalahkon vanki, joka hylkää kasteessa saat<van armon. Sitä kutsutaan saatanan seuraamiseksi.

      Kannattaa ehkä ensin perehtyä sekä Raamattuu että luterilaisen kirkon opetuskeen ennen kuin tulee tänne valheita levittämään ja päätään aukomaan.

      • todistantänveljet

        Näin juuri. Kaverilla on mennyt puurot ja vellit sekasi. Ennemmän minusta saatanan seuraamista on se kun väittää kasteen olevan pelastukseen kuulumaton ja ihmisen suoritus. Jumalan seuraamista on korostaa kasteessakin Kristusta.

        Kaste kyllä pelastaa jos ihminen uskoo, ei muuten.


      • kaivakaalisää
        todistantänveljet kirjoitti:

        Näin juuri. Kaverilla on mennyt puurot ja vellit sekasi. Ennemmän minusta saatanan seuraamista on se kun väittää kasteen olevan pelastukseen kuulumaton ja ihmisen suoritus. Jumalan seuraamista on korostaa kasteessakin Kristusta.

        Kaste kyllä pelastaa jos ihminen uskoo, ei muuten.

        Oletteko te siiamilaiset kun suunnilleen kaiken aikaa olette peräkkäin samaa valetta jankuttamassa!!??

        tai sitten samaan aikaan eläköityneet kellonsoittaja ha haudankaivaja joilla on mennyt sekä kuulo että näkö ammatin varjopuolina.


      • onhyvämalliRaamatussa

        Ketään ei kiinnosta lutterisi sepustukset, tajusitko!

        olet Lutterin opin vanki ties mistä syystä, etkä halua tehdä parannusta vääristelyn synnistä vaan jankkaat sitä niska punasena.

        luterilainen oppi EI ole koskaan julistanut Raamatun opetusta, vaan OMAA ikiomaa oppiaan joka on vesitettyä paavilaisuutta, ei yhtän sen enempää.

        lutteri oli katolinen munkki, joka sanoo saaneensa kasteen paavilta, siinä se Jumalan tekokasteenne sitten on ja oli!
        paavia ei kärsinyt arvostella siihen aikaan, vaan henki lähti jos ei siitä luoåunut, ihan saman jumalattoman oppimallin lutteri loi omasta opistaan, joka ei siihen taiunut, henki pois, sellaista oli suomeenkin aikanaan tuotu niinsanottu kristilisyys, ja sitten katumajärvessä suomalaiset salaa pesivät itsestään pois pakkokeihäskastetta!

        EI RAAMATTU tällaista opeta, siellä on vapaa mahdollisuus seurata Jeesusta tai olla seuraamatta, vain jumalattomat ajalliset hallituksen ja sekokirkot sellaista ovat harrastaneet ja edelleen harrastavat eri tavoin.


      • voipappaasua
        onhyvämalliRaamatussa kirjoitti:

        Ketään ei kiinnosta lutterisi sepustukset, tajusitko!

        olet Lutterin opin vanki ties mistä syystä, etkä halua tehdä parannusta vääristelyn synnistä vaan jankkaat sitä niska punasena.

        luterilainen oppi EI ole koskaan julistanut Raamatun opetusta, vaan OMAA ikiomaa oppiaan joka on vesitettyä paavilaisuutta, ei yhtän sen enempää.

        lutteri oli katolinen munkki, joka sanoo saaneensa kasteen paavilta, siinä se Jumalan tekokasteenne sitten on ja oli!
        paavia ei kärsinyt arvostella siihen aikaan, vaan henki lähti jos ei siitä luoåunut, ihan saman jumalattoman oppimallin lutteri loi omasta opistaan, joka ei siihen taiunut, henki pois, sellaista oli suomeenkin aikanaan tuotu niinsanottu kristilisyys, ja sitten katumajärvessä suomalaiset salaa pesivät itsestään pois pakkokeihäskastetta!

        EI RAAMATTU tällaista opeta, siellä on vapaa mahdollisuus seurata Jeesusta tai olla seuraamatta, vain jumalattomat ajalliset hallituksen ja sekokirkot sellaista ovat harrastaneet ja edelleen harrastavat eri tavoin.

        Ei tässä Lutheria kukaan ole sepustanut, vaan Raamatun opetusta.

        Minä olen saanut kasteen ja parannusta pitää tehd joka päivä. Luterilainen opetus on nimenomaan Raamatun opetusta.

        Lopeta sinä puhuminen Lutherista, sillä tämä kesksuetlu ei liity häneen mitenkään. Kaste on Jumalan tekoa kaikissa vanhoissa kirkoissa ja ennen kaikkea Raamatussa.

        Sinä olet noiden lahkolaisuudestikastajien opin vanki, etä halua nähdä Raamatun opetusta tai tehdä parannusta. Kaikki johtuu tuosta lahkostasi joka on kristillisyydestä eronnut jo kauna sitten. Koskaan ei uudestikastajat ole mitään Raamatun opetusta pitäneet esillä, vaan ihmisen tekojen ja ratkaisujen varssa koko huuhaaoppi on


      • milloinliekuoriutuu
        voipappaasua kirjoitti:

        Ei tässä Lutheria kukaan ole sepustanut, vaan Raamatun opetusta.

        Minä olen saanut kasteen ja parannusta pitää tehd joka päivä. Luterilainen opetus on nimenomaan Raamatun opetusta.

        Lopeta sinä puhuminen Lutherista, sillä tämä kesksuetlu ei liity häneen mitenkään. Kaste on Jumalan tekoa kaikissa vanhoissa kirkoissa ja ennen kaikkea Raamatussa.

        Sinä olet noiden lahkolaisuudestikastajien opin vanki, etä halua nähdä Raamatun opetusta tai tehdä parannusta. Kaikki johtuu tuosta lahkostasi joka on kristillisyydestä eronnut jo kauna sitten. Koskaan ei uudestikastajat ole mitään Raamatun opetusta pitäneet esillä, vaan ihmisen tekojen ja ratkaisujen varssa koko huuhaaoppi on

        Milloin on vuorossa parannuksen teko valehtelustasi ja vääristelystä, onko ollut puhetta siitä vielä siellä hautomossanne?


      • voipappaasua
        milloinliekuoriutuu kirjoitti:

        Milloin on vuorossa parannuksen teko valehtelustasi ja vääristelystä, onko ollut puhetta siitä vielä siellä hautomossanne?

        Pappa sinä olet täällä uudestikastajaeksyttäjinesi valehdellut ja vääristellyt koko ajan asioita. Tee pappa parannus!

        Mutta eihän pappaa paranuksen teko kinnosta. Oma ratkaisu riittää hällä pelastukseen.


      • VainJeesusPelastaa

        Jeesus itse näytti minulle, että olin kadotukseen johtavalla tiellä vielä n. viisi vuotta sitten enkä ollut saanut Pyhää Henkeä vauvakasteessa. Ev.lut.kirkon opin mukaan (ei Raamatun opin) kaikki kastamattomat vauvat joutuvat kadotukseen. Luuletko, että näin oikeasti on? Eihän moni edes ehdi kastaa vauvaansa (joka siis on väärin muutenkin) ennenkuin vauva kuolee. Nythän kirkko antaa ymmärtää, että tämä vauvakaste on välttämätön, ja vasta sitten vauva on Jumalan perheessä. Vauva ei mene kadotukseen, jos häntä ei ole kastettu. Kaste ei pelasta. Vauva ei pysty ilmaisemaan uskoaan.

        Saamani kaste vauvana ei ole Raamatun kaste. Otin yhden ja oikean kasteen tullessani uskoon n. viisi vuotta sitten. Jeesus ohjasi tälle kasteelle. Jos en olisi ehtinyt ottaa tätä kastetta, en olisi mennyt kadotukseen, koska kastetta ennen olin nöyrtynyt Jeesuksen edessä, vastannut Hänen kutsuunsa, tunnustanut Hänet suullani Herrakseni (oikeasti, ei tekopyhästi kuten aiemmin), pyytänyt (oikeasti) anteeksiantoa synneilleni. En ollut aiemmin niin tehnyt. Olin joskus joidenkin juhlien yhteydessä kirkossa, mutta tuolloin en uskonut Jeesukseen. Luulin, että Jeesus on kuin jokin newage opettaja. En todellakaan uskonut Jeesukseen, päinvastoin, vein eteenpäin antikristillistä filosofiaa siitä, että ihminen olisi Jumala!! Eli saamani vauvakaste oli täysin turha ja väärin. Minulla ei ollut mitään sanottavaa siihen kastetaanko minut vai ei. Minut pakotettiin siihen, enkä vauvana olisi mennyt kadotukseen. Mutta olisin mennyt kadotukseen, jos en Jeesusta olisi nyt, kun Hän kutsui, ottanut vastaan.

        Samaan aikaan moni väittää, että usko tulee vauvakasteesta ja samaan aikaan myöntävät, että moni ei usko Jeesukseen. Usko ei tule vauvakasteesta. Jos usko tulisi vauvakasteesta, se näkyisi siinä, että ihmiset tunnustaisivat myös ihmisten edessä Jeesuksen Herrakseen ja seuraisivat Häntä. Monet ohittavat suuren osan Jumalan Sanaa, josta käy ilmi mitä todellinen usko on.

        Vauvakaste on uskonnollinen ase, joka pitää ihmiset valheellisessa turvassa. Ev.lut.kirkko on yksi lahko, jos lahkoista puhutaan.

        Tässä ev.lut.kirkon sivuilta mitä mm. opettavat kasteesta:

        "Lähetyskäskyn mukaisesti kasteessa tullaan Kristuksen opetuslapseksi. Kasteen sakramentissa Jumala kutsuu jokaisen nimeltä omakseen, mikä merkitsee samalla kristillisen kirkon jäsenyyttä. Jumalan toiminta kasteessa tuo ihmiset kirkon yhteyteen ja tekee heistä Jumalan lapsia.

        Pyhä Henki jatkaa kastetussa työtään ja herättää hänessä uutta uskoa ja rakkautta. Näin sekä kaste että usko ovat kokonaan Jumalan pelastavaa työtä. Kaste kantaa kristittyä läpi koko elämän, kasteen merkitys ei poistu milloinkaan."

        http://evl.fi/tutki-uskoa/kaste-ja-ehtoollinen/kaste

        Tuossa antavat ymmärtää, että kasteessa ihminen saa Pyhän Hengen. Näin ei ole. Itse sain Pyhän Hengen, eli Jeesus tuli sisimpääni kun otin Hänet vastaan (Joh.1:12), tullessani (oikeasti) uskoon. Tutkikaa Raamattua niin näette mitä tämä tarkoittaa. Ev.lut.kirkko antaa ymmärtää, että "kaste kantaa kristittyä läpi koko elämän, kasteen merkitys ei poistu milloinkaan" - eli tässä antavat ymmärtää, että kaste pelastaa, vaikka kaste ei pelasta. Eihän monia uskoontulleita ihmisiä ehditä edes kastaa!

        Kirkko ei yksinkertaisesti ohjaa ihmisiä Jeesuksen luokse totuudessa, vaan he pitävät ihmiset uskonnollisuudessa ja traditioissa. Jeesus varoittaa näistä! Samaan aikaan ev.lut.kirkko tekopyhästi puhuu siitä, että kyse on uskosta ja samaan aikaan antavat ymmärtää, että uskoipa ihminen tai ei, kaste vie kuolemankin yli iankaikkiseen elämään. Vai oletteko ikinä kuulleet hautajaisissa mitään muuta kuin sitä, että kirkon jäsen on nyt levossa, uskoipa tai ei? Kirkko ei puhu totuutta.

        Raamattu EI sano, että kaste pelastaa. Raamatussa puhutaan vain siitä, että Jeesus pelastaa. Kasteelle meno on osa uskon kuuliaisuutta sen jälkeen kun ihminen on vastaanottanut Jeesuksen iankaikkisen elämän lahjan. Tähän kuuluu mm. suun todellinen tunnustus. Suurin osa kieltää Jeesuksen myös ihmisten edessä.

        Jos ei usko Jeesukseen, jos ei ole syntynyt uudesti ylhäältä (Joh. 3), EI mene iankaikkiseen elämään. Lisäksi Raamattu sanoo, että jos ei tee parannusta, hukkuu. Kirkko ei opeta seuraamaan Jeesusta ja näin pysymään Hänen armossaan. Raamattu sanoo selvästi että kuka Jeesuksessa on, ei syntiä harjoita. Jeesus itse käskee tekemään parannuksen ja seuraamaan Häntä. Mutta ev.lut.kirkolle on olemassa vain 1/10 osa Raamattua. He sivuuttavat suurimman osan mitä Jeesus sanoo.


      • ngwgg
        VainJeesusPelastaa kirjoitti:

        Jeesus itse näytti minulle, että olin kadotukseen johtavalla tiellä vielä n. viisi vuotta sitten enkä ollut saanut Pyhää Henkeä vauvakasteessa. Ev.lut.kirkon opin mukaan (ei Raamatun opin) kaikki kastamattomat vauvat joutuvat kadotukseen. Luuletko, että näin oikeasti on? Eihän moni edes ehdi kastaa vauvaansa (joka siis on väärin muutenkin) ennenkuin vauva kuolee. Nythän kirkko antaa ymmärtää, että tämä vauvakaste on välttämätön, ja vasta sitten vauva on Jumalan perheessä. Vauva ei mene kadotukseen, jos häntä ei ole kastettu. Kaste ei pelasta. Vauva ei pysty ilmaisemaan uskoaan.

        Saamani kaste vauvana ei ole Raamatun kaste. Otin yhden ja oikean kasteen tullessani uskoon n. viisi vuotta sitten. Jeesus ohjasi tälle kasteelle. Jos en olisi ehtinyt ottaa tätä kastetta, en olisi mennyt kadotukseen, koska kastetta ennen olin nöyrtynyt Jeesuksen edessä, vastannut Hänen kutsuunsa, tunnustanut Hänet suullani Herrakseni (oikeasti, ei tekopyhästi kuten aiemmin), pyytänyt (oikeasti) anteeksiantoa synneilleni. En ollut aiemmin niin tehnyt. Olin joskus joidenkin juhlien yhteydessä kirkossa, mutta tuolloin en uskonut Jeesukseen. Luulin, että Jeesus on kuin jokin newage opettaja. En todellakaan uskonut Jeesukseen, päinvastoin, vein eteenpäin antikristillistä filosofiaa siitä, että ihminen olisi Jumala!! Eli saamani vauvakaste oli täysin turha ja väärin. Minulla ei ollut mitään sanottavaa siihen kastetaanko minut vai ei. Minut pakotettiin siihen, enkä vauvana olisi mennyt kadotukseen. Mutta olisin mennyt kadotukseen, jos en Jeesusta olisi nyt, kun Hän kutsui, ottanut vastaan.

        Samaan aikaan moni väittää, että usko tulee vauvakasteesta ja samaan aikaan myöntävät, että moni ei usko Jeesukseen. Usko ei tule vauvakasteesta. Jos usko tulisi vauvakasteesta, se näkyisi siinä, että ihmiset tunnustaisivat myös ihmisten edessä Jeesuksen Herrakseen ja seuraisivat Häntä. Monet ohittavat suuren osan Jumalan Sanaa, josta käy ilmi mitä todellinen usko on.

        Vauvakaste on uskonnollinen ase, joka pitää ihmiset valheellisessa turvassa. Ev.lut.kirkko on yksi lahko, jos lahkoista puhutaan.

        Tässä ev.lut.kirkon sivuilta mitä mm. opettavat kasteesta:

        "Lähetyskäskyn mukaisesti kasteessa tullaan Kristuksen opetuslapseksi. Kasteen sakramentissa Jumala kutsuu jokaisen nimeltä omakseen, mikä merkitsee samalla kristillisen kirkon jäsenyyttä. Jumalan toiminta kasteessa tuo ihmiset kirkon yhteyteen ja tekee heistä Jumalan lapsia.

        Pyhä Henki jatkaa kastetussa työtään ja herättää hänessä uutta uskoa ja rakkautta. Näin sekä kaste että usko ovat kokonaan Jumalan pelastavaa työtä. Kaste kantaa kristittyä läpi koko elämän, kasteen merkitys ei poistu milloinkaan."

        http://evl.fi/tutki-uskoa/kaste-ja-ehtoollinen/kaste

        Tuossa antavat ymmärtää, että kasteessa ihminen saa Pyhän Hengen. Näin ei ole. Itse sain Pyhän Hengen, eli Jeesus tuli sisimpääni kun otin Hänet vastaan (Joh.1:12), tullessani (oikeasti) uskoon. Tutkikaa Raamattua niin näette mitä tämä tarkoittaa. Ev.lut.kirkko antaa ymmärtää, että "kaste kantaa kristittyä läpi koko elämän, kasteen merkitys ei poistu milloinkaan" - eli tässä antavat ymmärtää, että kaste pelastaa, vaikka kaste ei pelasta. Eihän monia uskoontulleita ihmisiä ehditä edes kastaa!

        Kirkko ei yksinkertaisesti ohjaa ihmisiä Jeesuksen luokse totuudessa, vaan he pitävät ihmiset uskonnollisuudessa ja traditioissa. Jeesus varoittaa näistä! Samaan aikaan ev.lut.kirkko tekopyhästi puhuu siitä, että kyse on uskosta ja samaan aikaan antavat ymmärtää, että uskoipa ihminen tai ei, kaste vie kuolemankin yli iankaikkiseen elämään. Vai oletteko ikinä kuulleet hautajaisissa mitään muuta kuin sitä, että kirkon jäsen on nyt levossa, uskoipa tai ei? Kirkko ei puhu totuutta.

        Raamattu EI sano, että kaste pelastaa. Raamatussa puhutaan vain siitä, että Jeesus pelastaa. Kasteelle meno on osa uskon kuuliaisuutta sen jälkeen kun ihminen on vastaanottanut Jeesuksen iankaikkisen elämän lahjan. Tähän kuuluu mm. suun todellinen tunnustus. Suurin osa kieltää Jeesuksen myös ihmisten edessä.

        Jos ei usko Jeesukseen, jos ei ole syntynyt uudesti ylhäältä (Joh. 3), EI mene iankaikkiseen elämään. Lisäksi Raamattu sanoo, että jos ei tee parannusta, hukkuu. Kirkko ei opeta seuraamaan Jeesusta ja näin pysymään Hänen armossaan. Raamattu sanoo selvästi että kuka Jeesuksessa on, ei syntiä harjoita. Jeesus itse käskee tekemään parannuksen ja seuraamaan Häntä. Mutta ev.lut.kirkolle on olemassa vain 1/10 osa Raamattua. He sivuuttavat suurimman osan mitä Jeesus sanoo.

        Annat taas väärän todistuksen ev.lut. kirko opista. Kirkko ei opeta että kastamaton ihminen menee kadotukseen. Kirkko opettaa että uskon puute kadottaa. Sanoit että kaste ei pelasta. Jumalan Sana on aivan toista mieltä: "teidät pelastaa nyt kaste 1. Piet. 3:21. Lapsena saatu kaste on yhtä oikea kuin aikuisenain saatu. Molempiin täytyy liitty sydämen usko.

        En minäkään sinua ottaisi lapselleni kummiksi kun hylkäät Jumalan Sanan.

        Kasteessa saa Pyhä Hengen joten ihan oikein kirkko opetaa. Lue vaikka Apt. 2:38. Kirkko opettaa ihan oikein että kaste kantaa ja pelastaa, mutta ei ilman uskoa. Kirkossa on paljon maalistumista, se on totta. Mutta kirkon oppiin kuuluu nimenomana kutsu parannukseen ja uskoon, sillä ilman niitä ei ole pelastustta.

        Et voi laittaa kasteessa saatua pelastusta ja Jeesuksen antamaa pelastusta vastakkain, koska kasteessa Jeesus pelasa, "pesemllä puhtaaksi niin että synnyimme uudesti". Samoin et voi laittaa uskosta pelastumista ja armosta pelastumista vastakkin koska uskosta pelastuminen on armosta pelastusmista ja se on nimenomaan Jeesuksen kautta pelastumista kasteessa.

        Ihminen voi olla epäuskoinen vaikka olisi syntynyt uudesti. Silloiin pitää vain tehdä parannus. Kyllä tuhlaajapoika oli isänsä lapsi, vaikka eli isästä erossa omaa elämäänsä. Samoin jos kerran on kaseessa Jumala ottanut omakseen, niin se liitto pysyy Jumaln puolelta voimassa, mutta vain uskon kautta ihminen on tuossa liitossa kiinni.

        Uudestikastajat hylkäävät koko Raamatun kasteoptuksen, kuten sinäkin teet. Luterilaisen kirkon tunnustus taas pitäytyy Raamatussa. Vapaat suunnat ovat nimensä mukaisesta vapaita Raamatusta, eikä Raamattu ole niille sellainen auktoriteetti kun se kristityille on.


      • sekavaaoppia
        ngwgg kirjoitti:

        Annat taas väärän todistuksen ev.lut. kirko opista. Kirkko ei opeta että kastamaton ihminen menee kadotukseen. Kirkko opettaa että uskon puute kadottaa. Sanoit että kaste ei pelasta. Jumalan Sana on aivan toista mieltä: "teidät pelastaa nyt kaste 1. Piet. 3:21. Lapsena saatu kaste on yhtä oikea kuin aikuisenain saatu. Molempiin täytyy liitty sydämen usko.

        En minäkään sinua ottaisi lapselleni kummiksi kun hylkäät Jumalan Sanan.

        Kasteessa saa Pyhä Hengen joten ihan oikein kirkko opetaa. Lue vaikka Apt. 2:38. Kirkko opettaa ihan oikein että kaste kantaa ja pelastaa, mutta ei ilman uskoa. Kirkossa on paljon maalistumista, se on totta. Mutta kirkon oppiin kuuluu nimenomana kutsu parannukseen ja uskoon, sillä ilman niitä ei ole pelastustta.

        Et voi laittaa kasteessa saatua pelastusta ja Jeesuksen antamaa pelastusta vastakkain, koska kasteessa Jeesus pelasa, "pesemllä puhtaaksi niin että synnyimme uudesti". Samoin et voi laittaa uskosta pelastumista ja armosta pelastumista vastakkin koska uskosta pelastuminen on armosta pelastusmista ja se on nimenomaan Jeesuksen kautta pelastumista kasteessa.

        Ihminen voi olla epäuskoinen vaikka olisi syntynyt uudesti. Silloiin pitää vain tehdä parannus. Kyllä tuhlaajapoika oli isänsä lapsi, vaikka eli isästä erossa omaa elämäänsä. Samoin jos kerran on kaseessa Jumala ottanut omakseen, niin se liitto pysyy Jumaln puolelta voimassa, mutta vain uskon kautta ihminen on tuossa liitossa kiinni.

        Uudestikastajat hylkäävät koko Raamatun kasteoptuksen, kuten sinäkin teet. Luterilaisen kirkon tunnustus taas pitäytyy Raamatussa. Vapaat suunnat ovat nimensä mukaisesta vapaita Raamatusta, eikä Raamattu ole niille sellainen auktoriteetti kun se kristityille on.

        Et taida tuntea kirkkosi oppia: Tunnustuskirjat:
        "Kaste on välttämätön pelastukseen."

        Vai onko teillä jokin kolmas paikka, mihin kastamaton joutuu????


      • selkeääoiipa
        sekavaaoppia kirjoitti:

        Et taida tuntea kirkkosi oppia: Tunnustuskirjat:
        "Kaste on välttämätön pelastukseen."

        Vai onko teillä jokin kolmas paikka, mihin kastamaton joutuu????

        Kyllä kaste on välttämätön pelastukseen, mutta kastamattomuus ei kadota

        Jeesuskin sanoi että ei voi päästä Jumalan valtakuntaan ilman vedestä ja Hengestä syntymistä eli kastetta.


      • VainJeesusPelastaa
        selkeääoiipa kirjoitti:

        Kyllä kaste on välttämätön pelastukseen, mutta kastamattomuus ei kadota

        Jeesuskin sanoi että ei voi päästä Jumalan valtakuntaan ilman vedestä ja Hengestä syntymistä eli kastetta.

        Puhuit juuri itsesi pussiin. Ensin sanot, että kaste on välttämätön pelastukseen (eli ilman kastetta ei pelastu). Sen jälkeen, että kastamattomuus ei kadota (eli kaste ei pelastakaan). Huomaatko ev.lut.kirkon opetuksen järjettömyyden ja tekopyhyyden? Ko. opetus ei ole Raamatun ilmoitus. Jeesus sanoo, että eksytään kun ei tunneta kirjoituksia, eli Hänen Sanaansa.

        Raamatun ilmoitus on selvä, USKO EDELTÄÄ kastetta. Ev.lut.kirkko ei opeta Raamatun mukaista uskoa ja uskoontuloa ja uskossa elämistä. Minulla on tästä oma todistus. En oikeasti uskonut Jeesukseen kuin nyt myöhemmällä iällä. Silloin tuli ymmärrys myös ensimmäistä kertaa omasta syntisyydestä, siitä, että tarvitsen Jeesusta ja kuka Jeesus on. Olin siis ollut kadotukseen johtavalla tiellä!

        Ap.t.8:
        35. Niin Philippus avasi suunsa ja rupesi tästä kirjoituksesta hänelle saarnaamaan evankeliumia Jesuksesta.
        36. Ja kuin he tiellä vaelsivat, tulivat he veden tykö, ja kamaripalvelia sanoi: katso, tässä on vesi: mikä estää minua kastamasta?
        37. Mutta Philippus sanoi: JOS sinä kaikesta sydämestä uskot, niin tapahtukoon. Hän vastasi ja sanoi: minä uskon Jesuksen Kristuksen Jumalan Pojaksi.
        38. Niin hän käski seisahtaa vaunun; ja he astuivat molemmat veteen, Philippus ja kamaripalvelia, ja hän kasti hänen.

        Jeesus varoittaa, että ihmiset sanovat Herra, Herra, mutta Jeesus on kaukana heidän sydämestään. Ev.lut.kirkko opettaa uskonnollisuutta ja itseasiassa eri "jeesusta", ei Raamatun Jeesusta, elävää Herraamme.


      • ngwgg
        VainJeesusPelastaa kirjoitti:

        Puhuit juuri itsesi pussiin. Ensin sanot, että kaste on välttämätön pelastukseen (eli ilman kastetta ei pelastu). Sen jälkeen, että kastamattomuus ei kadota (eli kaste ei pelastakaan). Huomaatko ev.lut.kirkon opetuksen järjettömyyden ja tekopyhyyden? Ko. opetus ei ole Raamatun ilmoitus. Jeesus sanoo, että eksytään kun ei tunneta kirjoituksia, eli Hänen Sanaansa.

        Raamatun ilmoitus on selvä, USKO EDELTÄÄ kastetta. Ev.lut.kirkko ei opeta Raamatun mukaista uskoa ja uskoontuloa ja uskossa elämistä. Minulla on tästä oma todistus. En oikeasti uskonut Jeesukseen kuin nyt myöhemmällä iällä. Silloin tuli ymmärrys myös ensimmäistä kertaa omasta syntisyydestä, siitä, että tarvitsen Jeesusta ja kuka Jeesus on. Olin siis ollut kadotukseen johtavalla tiellä!

        Ap.t.8:
        35. Niin Philippus avasi suunsa ja rupesi tästä kirjoituksesta hänelle saarnaamaan evankeliumia Jesuksesta.
        36. Ja kuin he tiellä vaelsivat, tulivat he veden tykö, ja kamaripalvelia sanoi: katso, tässä on vesi: mikä estää minua kastamasta?
        37. Mutta Philippus sanoi: JOS sinä kaikesta sydämestä uskot, niin tapahtukoon. Hän vastasi ja sanoi: minä uskon Jesuksen Kristuksen Jumalan Pojaksi.
        38. Niin hän käski seisahtaa vaunun; ja he astuivat molemmat veteen, Philippus ja kamaripalvelia, ja hän kasti hänen.

        Jeesus varoittaa, että ihmiset sanovat Herra, Herra, mutta Jeesus on kaukana heidän sydämestään. Ev.lut.kirkko opettaa uskonnollisuutta ja itseasiassa eri "jeesusta", ei Raamatun Jeesusta, elävää Herraamme.

        En puhunut pusiin ketään vaan sanoin juuri sen mitä Raamattu opettaa.

        Kaste on välttämätön pelastukseen Joh. 3:5
        Kastamattomuus ei kadota Mark. 16:16

        Raamattu ei puhu mitään uskon ja kasteen ajallisesta järjestyksestä. Raamattu ei opeta, että kaste perustuisi uskoon, vaan se opettaa toisinpäin: usko perustuu kasteessa annettuun Kristukseen.

        Minulla on oma todistus ja kokemus siitä, että olen ollut uskossa koko elämäni ja tuntenut olevani syntinen ja tarvitevani Jeesusta niin kauan kuin muistan.

        Ev. lut. kirkko opettaa juuri Raamatun mukais synti- ja pelastusoppiaj ennen kaikkea Raamatun Jeesusta. Uudestikastajien Jeesus taas on toinen Jeesus, koska Hän ei ole kaikille uudestikastajille Jumala ollenkaan ja toiseksi Hän ei toimi kasteessa ja ehtoollisessa niin kuin Raamattu opettaa.

        Huomaatko muuten oman tehopyhyytesi ja uudestikastajien väärän opetuksen, kun Raamattu sanoo etä kaste pelastaa, ja sinä intät täällä että kaste ei pelasta?

        Kannattiaisi perhetyä Raamattuun ja kirkon oppiin ennen kuin tulee tänne vääriä todistuksia visertämään.


    • omalehmä

      >>Kirkkohan on alunperinkin ottanut kunnian itselleen eri asioista. Esim. kun Jeesus puhuu Pietarille Matt. 16-luvussa, Jeesus ei tarkoita, että Pietari on kallio, vaan Hän viittaa omaan uskoonsa Pietarissa. >>

      Onkohan se nyt noinkaan? Kyseessähän on Pietarin eli Keefaan nimeen liittyvä sanaleikki: Keefas kun tarkoittaa 'kalliota*.
      Keskusteluhan kulkee näin: Pietari tunnustaa Jeesuksen Kristukseksi, elävän Jumalan pojaksi, johon Jeesus vasttaa: Pietarin olevan kallion, jolle seurakunta perustetaan. - Kysymys ei ole Jeesuksen uskosta vaan Pietarin uskosta eli Pietarin usko Jeesukseen on se kallio, jolle seurakunta perustetaan.

      • siinäjasiinäonkalliota

        tässä vähän perspektiiviä siihen "Pietarin uskoon" liittyen, saa miettiä asiaa hiukan enempikin.

        18. Ja minä sanon sinulle: sinä olet Pietari, ja tälle kalliolle minä rakennan seurakuntani, ja tuonelan portit eivät sitä voita.
        19. Minä olen antava sinulle taivasten valtakunnan avaimet, ja minkä sinä sidot maan päällä, se on oleva sidottu taivaissa, ja minkä sinä päästät maan päällä, se on oleva päästetty taivaissa."
        20. Silloin hän varoitti vakavasti opetuslapsiaan kenellekään sanomasta, että hän on Kristus.
        21. Siitä lähtien Jeesus alkoi ilmoittaa opetuslapsilleen, että hänen piti menemän Jerusalemiin ja kärsimän paljon vanhimmilta ja ylipapeilta ja kirjanoppineilta ja tuleman tapetuksi ja kolmantena päivänä nouseman ylös.
        22. Silloin Pietari otti hänet erilleen ja rupesi nuhtelemaan häntä sanoen: "Jumala varjelkoon, Herra, älköön se sinulle tapahtuko."
        23. Mutta hän kääntyi ja sanoi Pietarille: "Mene pois minun edestäni, saatana; sinä olet minulle pahennukseksi, sillä sinä et ajattele sitä, mikä on Jumalan, vaan sitä, mikä on ihmisten."
        24. Silloin Jeesus sanoi opetuslapsillensa: "Jos joku tahtoo minun perässäni kulkea, hän kieltäköön itsensä ja ottakoon ristinsä ja seuratkoon minua.
        25. Sillä joka tahtoo pelastaa elämänsä, hän kadottaa sen, mutta joka kadottaa elämänsä minun tähteni, hän löytää sen.


      • VainJeesusPelastaa

        On tärkeää tutkia Raamattua niin näkee kenen uskosta on kyse. Jeesushan sanoi Pietarille, että ko. uskon Jeesukseen Pietarille ilmoitti Isä. Kts. lisää esim. Gal. 2:20. Minä olen Kristuksen kanssa ristiinnaulittu. Mutta minä elän, en silleen minä, vaan Kristus elää minussa; sillä jota minä nyt elän lihassa, sen minä elän Jumalan Pojan uskossa, joka on minua rakastanut ja antoi itsensä minun edestäni.

        Kyse on Jumalan Pojan uskosta, eli Jeesuksen uskosta. Jeesus on Kallio, ei ihminen Pietari. Jeesuksen viisautta ei haluta ymmärtää, koska ihmisiin vetoaa se, että juuri heidät tarvitaan ihmisen pelastukseen (esim. vauvakaste - tehtailu), ja näin mitätöidään Jeesuksen sovitustyö ja sen vastaanottaminen, Jeesuksen vastaanottaminen henkilökohtaisesti Vapahtajana ja Herrana. Ihminen joko hyväksyy Jeesuksen tai kieltää Hänet. Pelastus on Jumalan lahja, mutta moni kieltää sen omalla kohdalla. Kirkko ei sinua auta. Vain Jeesus voi sinut pelastaa.


      • Vainarmopelastaa
        VainJeesusPelastaa kirjoitti:

        On tärkeää tutkia Raamattua niin näkee kenen uskosta on kyse. Jeesushan sanoi Pietarille, että ko. uskon Jeesukseen Pietarille ilmoitti Isä. Kts. lisää esim. Gal. 2:20. Minä olen Kristuksen kanssa ristiinnaulittu. Mutta minä elän, en silleen minä, vaan Kristus elää minussa; sillä jota minä nyt elän lihassa, sen minä elän Jumalan Pojan uskossa, joka on minua rakastanut ja antoi itsensä minun edestäni.

        Kyse on Jumalan Pojan uskosta, eli Jeesuksen uskosta. Jeesus on Kallio, ei ihminen Pietari. Jeesuksen viisautta ei haluta ymmärtää, koska ihmisiin vetoaa se, että juuri heidät tarvitaan ihmisen pelastukseen (esim. vauvakaste - tehtailu), ja näin mitätöidään Jeesuksen sovitustyö ja sen vastaanottaminen, Jeesuksen vastaanottaminen henkilökohtaisesti Vapahtajana ja Herrana. Ihminen joko hyväksyy Jeesuksen tai kieltää Hänet. Pelastus on Jumalan lahja, mutta moni kieltää sen omalla kohdalla. Kirkko ei sinua auta. Vain Jeesus voi sinut pelastaa.

        Kaste ei mitätöi Jeesuksen sovitustyötä, vaan antaa se. Kasteessa meidät liitetään Jeesuksen sovitustyön piiriin. Raamatussa kaste asetetaan portksi Jumaln valtakuntaan ja pelastukseen kuukuvaksi. Teet siis vakavan virheen hylätessäsi tämän. Mitään vauvakastetta ei ole erikseen, vaan kaikein ikäisille ihmisille on yksi ja sama kaste; niin vauvoille kuin vaareillekin.

        Kirkko ei pelasta, mutta seurakunta on tärkeä osan kristityn elämää kristittyjen yhteyden ja ehtoollisen vieton kannalta. Mutta pelkkä jäsenyyt ei eplasta, vaan Jeesus pelastaa uskon ja kasteen kautta.


      • mikäpitääteitäsokeana
        Vainarmopelastaa kirjoitti:

        Kaste ei mitätöi Jeesuksen sovitustyötä, vaan antaa se. Kasteessa meidät liitetään Jeesuksen sovitustyön piiriin. Raamatussa kaste asetetaan portksi Jumaln valtakuntaan ja pelastukseen kuukuvaksi. Teet siis vakavan virheen hylätessäsi tämän. Mitään vauvakastetta ei ole erikseen, vaan kaikein ikäisille ihmisille on yksi ja sama kaste; niin vauvoille kuin vaareillekin.

        Kirkko ei pelasta, mutta seurakunta on tärkeä osan kristityn elämää kristittyjen yhteyden ja ehtoollisen vieton kannalta. Mutta pelkkä jäsenyyt ei eplasta, vaan Jeesus pelastaa uskon ja kasteen kautta.

        miksi puhu t kirkollista ropaskaa, etkö näe mitä Raamatussa on vai etkö uskalla katsoa!
        Raamatussa EI kastetta aseteta miksikään portiksi, sellainen puhe on painopisteen väkisin siirtämistä paikoiltaan.

        Joh 3;16 jo kertoo kaiken, siinä EI ole vauvoilla mitään tilaa eikä heistä ole koskaankysmys silloin kun on kyse evankeliumin julistuksesta ja sen kuulemisesta kyse,. kukaan vauva ei ymmärrä mitään kuulemastaan eikä sellaista kukaan kirkon ulkopuolella heiltä odota!,

        lisäksi lutterin kirkko ei ole koskaan ollut Raamatun ilmoittama seurakunta, se on siitä yhtä kaukana kuin itä lännestä, vailuulistko että Paavali kävi Jeesuksen toimeksiannosta viikon välein viinakaupassa häh!?


      • Vainarmopelastaa
        mikäpitääteitäsokeana kirjoitti:

        miksi puhu t kirkollista ropaskaa, etkö näe mitä Raamatussa on vai etkö uskalla katsoa!
        Raamatussa EI kastetta aseteta miksikään portiksi, sellainen puhe on painopisteen väkisin siirtämistä paikoiltaan.

        Joh 3;16 jo kertoo kaiken, siinä EI ole vauvoilla mitään tilaa eikä heistä ole koskaankysmys silloin kun on kyse evankeliumin julistuksesta ja sen kuulemisesta kyse,. kukaan vauva ei ymmärrä mitään kuulemastaan eikä sellaista kukaan kirkon ulkopuolella heiltä odota!,

        lisäksi lutterin kirkko ei ole koskaan ollut Raamatun ilmoittama seurakunta, se on siitä yhtä kaukana kuin itä lännestä, vailuulistko että Paavali kävi Jeesuksen toimeksiannosta viikon välein viinakaupassa häh!?

        Raamatussa itse Jeesus asetti kasteen portiksi valtakuntaansa, Joh. 3:5

        Tässä näkee kristittyjen ja papan välinen ero:

        Pappa: "EI ole vauvoilla mitään tilaa "
        Jeesus: "sallikaa lasten tulla" "joka ei ota Jumalan valtakuntaa vastaa niin kuin lapsi, ei sinne pääse"

        Vauvat ja lapset ja kaikki ovat tervetulleita Jeesuke huomaan ja kaikki taritsevat armoa ja Jumalan huolenpitoa.

        Raamatun ilmoittama seurakunta on sellainen, joka pysyy Raamatun opissa ja toimittaa sakramentteja oikein. Kirkko laitoksena ei ole sitä, mutta kirkon sisällä oleva seurakunta on sitä.


      • omalehmä
        VainJeesusPelastaa kirjoitti:

        On tärkeää tutkia Raamattua niin näkee kenen uskosta on kyse. Jeesushan sanoi Pietarille, että ko. uskon Jeesukseen Pietarille ilmoitti Isä. Kts. lisää esim. Gal. 2:20. Minä olen Kristuksen kanssa ristiinnaulittu. Mutta minä elän, en silleen minä, vaan Kristus elää minussa; sillä jota minä nyt elän lihassa, sen minä elän Jumalan Pojan uskossa, joka on minua rakastanut ja antoi itsensä minun edestäni.

        Kyse on Jumalan Pojan uskosta, eli Jeesuksen uskosta. Jeesus on Kallio, ei ihminen Pietari. Jeesuksen viisautta ei haluta ymmärtää, koska ihmisiin vetoaa se, että juuri heidät tarvitaan ihmisen pelastukseen (esim. vauvakaste - tehtailu), ja näin mitätöidään Jeesuksen sovitustyö ja sen vastaanottaminen, Jeesuksen vastaanottaminen henkilökohtaisesti Vapahtajana ja Herrana. Ihminen joko hyväksyy Jeesuksen tai kieltää Hänet. Pelastus on Jumalan lahja, mutta moni kieltää sen omalla kohdalla. Kirkko ei sinua auta. Vain Jeesus voi sinut pelastaa.

        >>On tärkeää tutkia Raamattua niin näkee kenen uskosta on kyse. Jeesushan sanoi Pietarille, että ko. uskon Jeesukseen Pietarille ilmoitti Isä. Kts. lisää esim. Gal. 2:20. Minä olen Kristuksen kanssa ristiinnaulittu. Mutta minä elän, en silleen minä, vaan Kristus elää minussa; sillä jota minä nyt elän lihassa, sen minä elän Jumalan Pojan uskossa, joka on minua rakastanut ja antoi itsensä minun edestäni.>>

        Mitä sinä nyt Paavalin Galatalaiskirjettä tähän Jeesuksen ja Pietarin väliseen sananvaihtoon sotket? Raamatussa ilmenevän aikajärjestyksen perusteella Jeesuksen ja Pietarin keskustelu tapahtui ennen Jeesuksen kuolemaa: Paavalin teologia on taas kehitelty myöhemmin.
        Jos nyt Jeesuksen ja Pietarin keskustelussa haluaa puhua Jeesuksen uskosta niin voi sanoa, että näyttää olevan niin, että Jeesus uskoi Pietarin uskovan hänet Kristukseksi ja tälle Pietarin uskolle seurakunta on sitten rakennettu kuten yhäkin rakennetaan eli Jeesuksen uskovien uskolle.
        Kastekysymys ei liity tähän millään asiaan tavalla.


    • Aapo59

      Kaste puhdistaa perisynnistä


      Lapsikasteen vastustajat väittävät, että lapsi on synnitön. Asiasta kirjoitti aikanaan vapaakirkollinen Tapio Nousiainen mm. seuraa-vasti (Anna kastaa itsesi s. 82 ): ...viattomalla lapsella on turmeltunut luonto, mutta ei syntiä. Tämä viaton olento uinailee
      kehdossaan, osoittaen meille paatuneille vanhemmille vielä sitä Jumalan kuvaa, jonka Herramme alunperin loi..”

      Raamattu ei kuitenkaan tunne ”viatonta, jolla on turmeltunut luonto, mutta joka silti olisi synnitön.”



      2:15 Ja Herra Jumala otti ihmisen ja pani hänet Eedenin paratiisiin viljelemään ja varjelemaan sitä.
      2:16 Ja Herra Jumala käski ihmistä sanoen: "Syö vapaasti kaikista muista paratiisin puista,
      2:17 mutta hyvän- ja pahantiedon puusta älä syö, sillä sinä päivänä, jona sinä siitä syöt, pitää sinun kuolemalla kuoleman.

      Käärme houkutteli Eevaa syömään kielletyn puun hedelmää ja
      Eeva ”..otti sen hedelmästä ja söi ja antoi myös miehellensä, joka oli hänen kanssansa, ja hänkin söi.

      Raamatun mukaanhan syntiinlankeemus tuotti kuolemanrangais-tuksen, joka tarkoittaa paitsi fyysistä kuolemaa, myös hengellistä kuolemaa ja myös iankaikkista kuolemaa.

      Adamin lankeemus on synnin seuraus meille kaikille: Rm 5:
      ”...yhden ainoan rikkomus tuotti kaikille ihmisille kadotustuomion..” (1992 Käännös)

      Syntiinlankeemuksen tähden ihminen karkotettiin Paratiisista,
      vaimo sai synnytyskivut ja maa tuli kirotuksi.

      1.Ms 3:16 Ja vaimolle hän sanoi: "Minä teen suuriksi sinun raskautesi vaivat, kivulla sinun pitää synnyttämän lapsia; mutta mieheesi on sinun halusi oleva, ja hän on sinua vallitseva."
      3:17 Ja Aadamille hän sanoi: "Koska kuulit vaimoasi ja söit puusta, josta minä kielsin sinua sanoen: 'Älä syö siitä', niin kirottu olkoon maa sinun tähtesi. Vaivaa nähden sinun pitää elättämän itseäsi siitä koko elinaikasi;
      3:18 orjantappuroita ja ohdakkeita se on kasvava sinulle, ja kedon ruohoja sinun on syötävä.
      3:19 Otsasi hiessä sinun pitää syömän leipäsi, kunnes tulet maaksi jälleen, sillä siitä sinä olet otettu. Sillä maasta sinä olet, ja maaksi pitää sinun jälleen tuleman."

      3:23 Niin Herra Jumala ajoi hänet pois Eedenin paratiisista viljelemään maata, josta hän oli otettu.
      3:24 Ja hän karkoitti ihmisen ja asetti Eedenin paratiisin itäpuolelle kerubit ynnä välkkyvän, leimuavan miekan vartioitsemaan elämän puun tietä.

      Kun Aadamille syntyi Kain, hänestä ei Jumalan Sana kerro, että hän olisi ollut viaton, synnitön ja jolla olisi ollut pelkästään turmeltunut luonto. Vaan Adamin lapset olivat Adamin kaltaisia ja Adamin kuvia:

      5:3 Kun Aadam oli sadan kolmenkymmenen vuoden vanha, syntyi hänelle poika, joka oli hänen kaltaisensa, hänen kuvansa,

      Jumala oli luonut ihmisen omaksi kuvakseen, mutta nyt tuo kuva muuttui, koska ihminen lankesi syntiin, jonka palkka on kuolema.

      Jos sylilapset ja lapset yleensäkin olisivat viattomia ja synnit-tömiä, eivät he kuolisi, eivät edes sairastuisi. Koska eihän synnit-tömät olisi kirottuja vaivoilla, kivuilla eikä sairauksilla, taudeilla ym. vitsauksilla, vaan eläisivät ”Jumalan turmeltumattomina ku-vina” Paratiisiolosuhteissa.

      Ei silloin tarvisisi muokata ja viljellä ohdakkeista ja orjantap-puraista , kirottua maata eikä syödä otsa hiessä leipäänsä. Eivät he riitelisi, sotisi, tappaisi, harjoittaisi haureutta, varastaisi jne. ja lapsiakin syntyisi helposti ilman synnytyskipuja. Synnittömät lapset nukkuisivat ilman vatsavaivoja, eivät koskaan riitelisi, vaan olisivat aina tyytyväisiä ja hyväntuulisia, kun ei olisi murheita, tuskia, huolia, kipuja jne.

      Kaikki olisi taivaallisen hyvää ja sellaiset ihmiset eläisivät Juma-lan yhteydessä, ihanissa olosuhteissa ja edelleen olisivat Jumalan kuvina Jumalan kaltaisia, kaikkivaltiaan Jumalan kaikilla
      ominaisuuksilla varustettuina taitavia ja äärettömän kykeneviä kun kaikki sadat biljoonat synapsit toimisi aivoissakin ilman synnin kahleita. Sellaiset vauvat hallitsisivat maat, meret, ilman
      ja kykenisivät viisaudessaan poistamaan kaikki saaste, elintaso-
      ym ongelmat hetkessä. Wau!!

      Se mitä helluntailaisuudessa opetetaan, että ihminen ei syntyes-sään olisi syntinen, vaan hänestä tulee syntinen myöhemmin , on
      vastoin Jumalan ilmoitusta,

      Daavid kirjoittaa:

      Ps 51:7 Katso, minä olen synnissä syntynyt, ja äitini on minut synnissä siittänyt.

      58:4 Luopuneita ovat jumalattomat äidin kohdusta asti, eksyneitä valhettelijat hamasta äidin helmasta.



      1Kr
      15:22 Sillä niinkuin kaikki kuolevat Aadamissa, niin myös kaikki tehdään eläviksi Kristuksessa


      Efesolaiskirje:
      2: 3 ... olimme luonnostamme vihan lapsia niinkuin muutkin..


      3:10 niinkuin kirjoitettu on: "Ei ole ketään vanhurskasta, ei ainoatakaan,
      3:11 ei ole ketään ymmärtäväistä, ei ketään, joka etsii Jumalaa;
      3:12 kaikki ovat poikenneet pois, kaikki tyynni kelvottomiksi käyneet; ei ole ketään, joka tekee sitä, mikä hyvä on, ei yhden yhtäkään.

      3:23 Sillä kaikki ovat syntiä tehneet ja ovat Jumalan kirkkautta vailla
      5:12 Sentähden, niinkuin yhden ihmisen kautta synti tuli maa

      • Aapo59

        maailmaan, ja synnin kautta kuolema, niin kuolema on tullut kaikkien ihmisten osaksi, koska kaikki ovat syntiä tehneet .

        Raamattu ei käytä sanaa ”perisynti, mutta asia on Jumalan Sanassa kuitenkin hyvin ilmaistu.

        Jos opetetaan, että syntiä on vain tietoinen Jumalan tahdon vastainen tekeminen, hylätään Raamatun selvä opetus. Jonka mukaan kaikki ovat syntisiä. Tai, jos opetetaan, että kaikki ovat automaattisesti autuaita Jeesuksen sovitustyön vuoksi, unohdetaan kokonaan se, mitä Raamattu opettaa eli kaikkien ihmisten kaikkialla on tehtävä parannus. Vaikka Jeesus sovitti maailman synnit, siitä pääsee osalliseksi vain kasteen ja uskon kautta.

        Yksi lapsikasteen vastustaja vetosi Raamattuun ja kirjoitti, etteihän Jumalan helmassa ole syntä:

        Ps 22:10 Sinähän vedit minut äitini kohdusta, sinä annoit minun olla turvassa äitini rinnoilla;
        22:11 sinun huomaasi minä olen jätetty syntymästäni saakka, sinä olet minun Jumalani hamasta äitini kohdusta.

        Mitä tuohon voisi sanoa:

        Aivan niin, ei tuolla ihmisellä olekaan syntiä, eikä edes perisyntiä, Hän on täydellinen ihminen, josta Pyhä Henki Daavidin kautta kirjoitti ja josta Daavid myös lauloi, koska kyseessähän on Messias-psalmi ja tuo synnitön ihminen on nimenomaan sikiämisestään, hamasta äitinsä kohdusta puhdas, pyhä , synnitön, tahraton ja vanhurkas Jeesus,joka tuli lihaan ja sovitti meidät Jumalan kanssa.

        Miten ja milloin voisi synnissä siitetty ja synnissä syntynyt ja äidin kohdusta asti syntinen ihminen päästä tuosta Jumalan armosta osalliseksi ja liittyä Jumalan Poikaan, Jeesukseen kristukseen?

        Vain kasteen ja uskon kautta! Siis sallikaamme lastenkin saada
        pelastus, kastakaamme myös pienokaiset Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen syntien anteeksisaamiseksi ja uudestisyntymiseksi
        Jumalan Sanasta, vedestä ja Hengestä. Se on Jumalan tahto.


    • thatsit

      Ei hyvänen aika, en ole tiennyt että tässä maassa on tuolalinenkin porukka, joka veivaa henkeen ja vereen asti vauvan kastetta ja kaikkea soopaa siihen keksittyä ja lykkii foorumille metrikaupalla !!?

      ja ihan oikeasti uskoo itse noihin taruihinsa vauvojen synneistä ja perisynneistä ja kaikkea muuta soopaa.

      kuka ihme teilel on nuo sadut kertonut, lsäätiökö vaiko sleyn sekollaiset joukot!
      Körtit nyt ei tajua yhtään mitään koko asiasta eli tuskin he, heille riittää harras ikävöiminen mutta jos kehoitat menemään sisälle he pillastuvat saman tien.
      Heille kun sisälle meno on aivan kauheaa omaa vanhurskautta ja jos mitä!
      eli ei puutu sekottajia tästä maasta, lisäksi vielä ne komekymmentä lestahaaraa joilal on jokaisella mailman ainoa oppi ja povipullossa kuljettavat pelastusta mukanaan.

      Kiitos Jumalalle että on vielä vapaus ilman maasta karkotusta ja jään alle joutumista uskoa niinkuin Raamatusta luemme, joka USKOO ja kastetaan, se pelastuu.

      jos pysyy uskossaan.

      • gwghwr

        Kaikki ihmiset on syntisiä eikä vauvoja tarvi papankaan erotella. Outoa tuo uudestikasteporukka joka koko ajan puhuu vauvoista ja kieltää synnin.

        Jok uskoo ja kastetaan pelastuu. siis kaste pelastaa, toisin kuin papan kuvitelmat.


    • Khhuccc

      Jolla ei ole uskoa joutuu kadotukseen?
      Uudestikastajien oppi on ristiriitainen.
      Sanotaan että pieni lapsi ei usko ,no mihin hän joutuu?
      1800 luvun harhaoppi,jota ei haluta myöntää.
      Kaste on armoliitto j a Jumalan armoteko ihmiselle ei ihmisenteko pelastuksen osana
      Tästä vaikea keskustella kun koko kasteessa tarkoitetaan eri asioita
      Ja vapaitten suuntien opetus lapsista jotka ovat synnittömiä on kauhea raamatun sanan halventamista ja Kristuksen sovitustyön pilkkaamista.

      • kirkkohumpuukilleisoei

        Jumala ei ole idiootti joka vaatii syntyneeltä jotain sellaista jota sillä ei voi olla!

        kysykää neuvolasta kun ette itse tiedä pitääkö vauva laittaa vankilaan kun pudottaa isin perintövaasin pöydältä, kyllä ne siellä saattaa tietää, apteekistakin voitt ekysyä, sakastista ei kannata siellä on liian hämärää jotta voisi lukea suurifonttistakaan Raamattua.

        Raamatussa ei ol e mitään kasteen liittoja, koittakaa jo tajuta että s e on lutterinne ja paavin lanseeraama humpuuki jolla tuettiin ainoastaan kuninkaan sotamassa j a kirkon kirstu.

        syntikysymys kyllä ratkeaa aikanaan kunhan ihminen kuulee evankeliumin ja sovittaa sen itseensä.
        alkakaa tekin siellä kirkossa kiinnostua hiukan muidenkin uskosta kuin vain vauvojenne, saattaisi kaljamatkailukin hiukan alentua.


      • hauskaaoppia

        Heh, heh "Jolla ei ole uskoa joutuu kadotukseen?"

        Eli vesitipan avullako se usko tulee vauvaan????Jääkö se usko vauvaan, vaikka vesitippa pyyhitään pois? On teillä hauska oppi.


      • Pelastusarmosta
        hauskaaoppia kirjoitti:

        Heh, heh "Jolla ei ole uskoa joutuu kadotukseen?"

        Eli vesitipan avullako se usko tulee vauvaan????Jääkö se usko vauvaan, vaikka vesitippa pyyhitään pois? On teillä hauska oppi.

        On kyllä hauska tuo uudestikastajien luulo jossa usko tulee veden mukana. Luterilaisuus ja Raamattu opettavat että usko tulee Sanan kautta.


      • olettetosihassuja
        Pelastusarmosta kirjoitti:

        On kyllä hauska tuo uudestikastajien luulo jossa usko tulee veden mukana. Luterilaisuus ja Raamattu opettavat että usko tulee Sanan kautta.

        Ja miten se sana vaikuttaa vauvassa, kerro salaisuutesi älä pidättele enempää kansa tahtoo kuulla!
        pappiko s e käskee Jumalaa että laitappas nyt usko vaaviin nyt justiinsa samalal kun kloorivesitippa saavuttaa vaavin otsalohkon, niinkö!!?


      • Pelastusarmosta
        olettetosihassuja kirjoitti:

        Ja miten se sana vaikuttaa vauvassa, kerro salaisuutesi älä pidättele enempää kansa tahtoo kuulla!
        pappiko s e käskee Jumalaa että laitappas nyt usko vaaviin nyt justiinsa samalal kun kloorivesitippa saavuttaa vaavin otsalohkon, niinkö!!?

        Ilmeisesti et kovin hyvin Jumlaan Sanaa ja sen vaikutuksia tunne kun kyselet tuollaista. No, uudestikastajille se on tyypillistä. Voin keroa sinulle, että Jumalan Sana vaikuttaa vauvassa ihan samaa kun se vaikuttaa kenessä tahansa. Sanan tehtävä on synnyttää usko.


      • uskokuulosta
        Pelastusarmosta kirjoitti:

        Ilmeisesti et kovin hyvin Jumlaan Sanaa ja sen vaikutuksia tunne kun kyselet tuollaista. No, uudestikastajille se on tyypillistä. Voin keroa sinulle, että Jumalan Sana vaikuttaa vauvassa ihan samaa kun se vaikuttaa kenessä tahansa. Sanan tehtävä on synnyttää usko.

        noin hölmöjä ei puhunut edes puolikuuro erkkikään vaikka ihan umpisokea tauno sille puheli puolinukuksissaan!

        vai että sana vaikuttaa vauvassa saman kuin kenessä tahansa niin jsutiinsa samaa mieltä ollaan varmaan neuvolassakin, sieltäkö mnuuten kuulit?


      • Pelastusarmosta
        uskokuulosta kirjoitti:

        noin hölmöjä ei puhunut edes puolikuuro erkkikään vaikka ihan umpisokea tauno sille puheli puolinukuksissaan!

        vai että sana vaikuttaa vauvassa saman kuin kenessä tahansa niin jsutiinsa samaa mieltä ollaan varmaan neuvolassakin, sieltäkö mnuuten kuulit?

        Sana vaikuttaa uskon ja se on Jumlaan Sanan tehtävä. Lue Raamattua! Neuvolaa ei tähän tarvi sotkea.


      • aikaihmistensatuja
        Pelastusarmosta kirjoitti:

        Sana vaikuttaa uskon ja se on Jumlaan Sanan tehtävä. Lue Raamattua! Neuvolaa ei tähän tarvi sotkea.

        sana ei vaikuta yhtään mitään ellei kuulija tajua mistä on kysmys.

        vain luterilaisissa saduissa vauva ymmärtää kuulemansa evankeliumin, ei muualla.

        Raamattuani olen lukenut sata kertaa enemmän kuin 99,9% lutterin porukasta.


      • Satuilusikseen
        aikaihmistensatuja kirjoitti:

        sana ei vaikuta yhtään mitään ellei kuulija tajua mistä on kysmys.

        vain luterilaisissa saduissa vauva ymmärtää kuulemansa evankeliumin, ei muualla.

        Raamattuani olen lukenut sata kertaa enemmän kuin 99,9% lutterin porukasta.

        Jumalan Sana saa vaikka kuolleet häräämään, kuten Lasaruksen tapauksessa nähtiin. Jumalan Sanalla luotiin koko maailma. Se on voimallinen herättämään uskon, vaikka ymmärrys ei tietoiseen uskoon riitäkään. Luterilaisuus ei opeta että pieni lapsi ymmärtää, vaan että hän uskoo, kuten Jeesuskin suoraan sanoi. Vain uudestikastajien saduissa Jumala on kykenemätön herättäämään uskon ihmisissä joilla ei ole ymmärrystä.


      • satuiluseis
        Satuilusikseen kirjoitti:

        Jumalan Sana saa vaikka kuolleet häräämään, kuten Lasaruksen tapauksessa nähtiin. Jumalan Sanalla luotiin koko maailma. Se on voimallinen herättämään uskon, vaikka ymmärrys ei tietoiseen uskoon riitäkään. Luterilaisuus ei opeta että pieni lapsi ymmärtää, vaan että hän uskoo, kuten Jeesuskin suoraan sanoi. Vain uudestikastajien saduissa Jumala on kykenemätön herättäämään uskon ihmisissä joilla ei ole ymmärrystä.

        Miksihän Jumalan sana ei nykyisin vaikuta mitään, vaikka papit koettavat esiintyä Jumalan nimessä ja vedota sanaan?
        Kaikki riippu siitä, kuka nuo Sanat sanoo ja siksi nykykirkossa ei sana vaikuta mitään, kun epäuskoiset papit koettavat tavan vuoksi hokea noita samoja mantroja kasteen ihmeitätekevästä voimasta.
        Ei sana vaikuta epäuskoisen lausumana eikä epäuskoisen sydämessä.


      • Totuutta.rakastava
        satuiluseis kirjoitti:

        Miksihän Jumalan sana ei nykyisin vaikuta mitään, vaikka papit koettavat esiintyä Jumalan nimessä ja vedota sanaan?
        Kaikki riippu siitä, kuka nuo Sanat sanoo ja siksi nykykirkossa ei sana vaikuta mitään, kun epäuskoiset papit koettavat tavan vuoksi hokea noita samoja mantroja kasteen ihmeitätekevästä voimasta.
        Ei sana vaikuta epäuskoisen lausumana eikä epäuskoisen sydämessä.

        Aika ateistinen uskomus että Jumalan Sana ei nykyisin enää vaikuta mitään. No, uskonsa kullakin. Jumalan sana kyllä vaikuttaa edelleen jopa epäuskoisen julistamana, tosin jos tietää jonkun saarnaajan olevan epäuskossa niin kyllähän sellaista välttää. Jos epäuskoinen ihminen tulee uskoon niin eikös se Sana silloin vaikuttanut epäuskoisen sydämessä? :-) Sinun mukaasi siis kukaan epäuskoinen ei voi tulla uskoon. Erikoista. Vai haitko sitä että valmiiksi Jumalaa vihaavaa ihmistä ei Sana kosketa...


      • satuiluseis

        Miksi väärennät minun kirjoitustani?
        Epäuskoinenkin voi tulla uskoon, kun kuulee evankeliumia ja ottaa sanan vastaan, mutta usko ei tule millään seremonialla kuten kasteella tai ehtoollisella.
        "Usko tulee kuulemisesta"!!
        Jumala vaikuttaa uskon kuulijan sydämessä, joka ottaa sanan vastaan:
        "Kaikille, jotka ottivat hänen sanansa vastaan, Hän antoi voiman tulla Jumalan lapseksi, niille, jotka uskovat Hänen nimeensä." Joh 1:12


      • harakatnauraa
        satuiluseis kirjoitti:

        Miksi väärennät minun kirjoitustani?
        Epäuskoinenkin voi tulla uskoon, kun kuulee evankeliumia ja ottaa sanan vastaan, mutta usko ei tule millään seremonialla kuten kasteella tai ehtoollisella.
        "Usko tulee kuulemisesta"!!
        Jumala vaikuttaa uskon kuulijan sydämessä, joka ottaa sanan vastaan:
        "Kaikille, jotka ottivat hänen sanansa vastaan, Hän antoi voiman tulla Jumalan lapseksi, niille, jotka uskovat Hänen nimeensä." Joh 1:12

        satuiluusikseen kirjoittaa:
        "Jumalan Sana saa vaikka kuolleet häräämään, kuten Lasaruksen tapauksessa nähtiin"

        Vaikka kaikki kirkon papit koettaisivat herättää kuollutta sanalla, , niin tulos on yhtä surkea, kuin Markku Koiviston yritys aikoinaan. Harakatkin nauravat.


      • Totuutta.rakastava

        Kirjoitit: "Miksihän Jumalan sana ei nykyisin vaikuta mitään"

        Kyllä Jumalan Sana toimii edelleen ja vaikuttaa, eli kysymyksesi oli väärä. Ota huomioon että kaste ja ehtoollinen ovat näkyvää Sanaa. Kukaan ihminen - ei luterilainen pappi eikä vapaiden suuntien saarnamies - omassa voimassaan herätä ketään kuolleista, sellaiset ihmeet ovat Jumalan kädessä. Tuollainen ihmeiden vaatiminen on lähinnä karismaattisten vapaiden suuntien tyypillinen ominaisuus ja voin kuvitella että siellä haikarat nauravat ihan kuin ne nauravat yo. kysymyksellesikin.


    • Martti.Luther

      Alottaja on itse SaatanaPerkele.

      • tuopillauskoon

        jaahas ja kukas se siinä kiroilee ja miksi lutteri on alkanut kiroilla, oliko kalja vanhaa vaiko liian uutta?


    • miten.voikin.olla
      • Meingott

        Vastaus siis löytyy lindroosilaisuudesta? Kannattaa olla varovainen. Lindroosilaisuuden usko ei ole ihan sitä mitä kristillinen usko on. Siinä on selkeää epäselvyyttä jumalakuvan kanssa.


      • Meingott

        Sitä ihmettelen, että minkä peijoonin takia lindroosilaisuutta mainostetaan ilman, että sen liikkeen jumalaopetusta ei tarkastella ollenkaan kristillisen uskon valossa. Opetus Jumalasta kun ei lindroosilaisuudessa ole puhtaasti kristillistä vaan jotain sinne päin, muttei kuitenkaan oikeanlaista uskoa.


    • Itkua.seuraa.lapsosille

      Millä saat ne vauvat katsomaan videoitasi heidän kasteensa oukutuksesta? Itkua seuraa.

    • Kastemaljasta.ylös

      Vauvat ja vauvat mitä te niitä kiusaatte. Antakaa niitten ite päättää tahtooko kastemaljaan.

    • Anonyymi

      Jeesus sanoo: Joka aikuinen ei ota vastaan Jumalan valtakuntaa niikuin lapsi, ei sinne pääse sisälle.

      Jeesus sanoo: Joka vauva ei ota vastaan Jumalan valtakuntaa niikuin lapsi, ei sinne pääse sisälle.

      • Anonyymi

        Aloittaja kirjoittaa ihan sekavia.

        Noinko siellä sinun tarot korteissasi lukee?

        Mistä heitä hörhöjä oikein tänne ilmaantuu?


      • Anonyymi

        Häh: " Joka vauva ei ota vastaan Jumalan valtakuntaa niikuin lapsi,"???

        Ottaisikohan joka toinen vauva?


      • Anonyymi

        Häh?

        Ei Jeesus sanonu kumminkaan. Hän ei maininnut vauvoja tai aikusia erikseen. Kaikkien on otettava Jumalan valtakunta vastaan niin kuin lapsi.


      • Anonyymi

        Hahaha, olipa epätoivoinen yritys! EI Jeesus sanotu että kastamaton lapsi vaan LAPSI!

        "Joka vauva ei ota vastaan Jumalan valtakuntaa niikuin LAPSI, ei sinne pääse sisälle."

        Lisäilet ihan omiasi tuohon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Häh?

        Ei Jeesus sanonu kumminkaan. Hän ei maininnut vauvoja tai aikusia erikseen. Kaikkien on otettava Jumalan valtakunta vastaan niin kuin lapsi.

        no, kuinkas helluntailaisen opin mukaan:

        mistäs helluntailaiset sitten tietää, kuinka "lapsi ottaa vastaan", jos ei lasta niillä edes esimerkkinä ??


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        no, kuinkas helluntailaisen opin mukaan:

        mistäs helluntailaiset sitten tietää, kuinka "lapsi ottaa vastaan", jos ei lasta niillä edes esimerkkinä ??

        se on ihmisen ja Jumalan välinen asia, siihen ei kolmatta apuratasta ole olemassa.

        mutta miten se havannointi siellä kirkkotarhassa menee, onko esimerkkiä siitä kun lapsi otta avastaan, miten se ilmenee?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        se on ihmisen ja Jumalan välinen asia, siihen ei kolmatta apuratasta ole olemassa.

        mutta miten se havannointi siellä kirkkotarhassa menee, onko esimerkkiä siitä kun lapsi otta avastaan, miten se ilmenee?

        Miten se on ihmisen ja Jumala välinen asia kun ihmisellä pitää olla tieto kuka uskoo että voidaan kastaa?

        Kyllä on paljon esimerkkejä siitä että pieni lapsi ottaa Jeesuksen vastaan. Kellarissa niitä ei varmaan ole


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hahaha, olipa epätoivoinen yritys! EI Jeesus sanotu että kastamaton lapsi vaan LAPSI!

        "Joka vauva ei ota vastaan Jumalan valtakuntaa niikuin LAPSI, ei sinne pääse sisälle."

        Lisäilet ihan omiasi tuohon.

        Mutta jos on vähäkin älliä päässä, näkee heti, että Jeesus puhui tuossa kastamattomasta lapsesta, koska kirkko otti lapsikasteen käyttöön vasta n 200 jKr.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta jos on vähäkin älliä päässä, näkee heti, että Jeesus puhui tuossa kastamattomasta lapsesta, koska kirkko otti lapsikasteen käyttöön vasta n 200 jKr.

        "kastamatttomasta lapsesta"

        Jeesus antoi kastekäskyn, -Golgatan risitnkuoleman ja Ylösnousemuksensa jälkeen, ei siis vielä maan päällä ollessaan,
        vaikka lahkothan ei sitä eroa ymmärrä !!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta jos on vähäkin älliä päässä, näkee heti, että Jeesus puhui tuossa kastamattomasta lapsesta, koska kirkko otti lapsikasteen käyttöön vasta n 200 jKr.

        Jeesus ei käyttänyt sanaa "kastamaton lapsi" vaan lapsi.

        Ei kristillistä kastetta ollut olemassakaan tuolloin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesus ei käyttänyt sanaa "kastamaton lapsi" vaan lapsi.

        Ei kristillistä kastetta ollut olemassakaan tuolloin.

        Totta, eikä vauvakastetta ollut edes koko Jeesuksen maanpäällisen vaelluksen aikana. Katolinen kirkko keksi sen vasta 300-luvulla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Totta, eikä vauvakastetta ollut edes koko Jeesuksen maanpäällisen vaelluksen aikana. Katolinen kirkko keksi sen vasta 300-luvulla.

        Ei vauvakastetta ole vieläkään vaan kristityillä on käytössä kaste, joka Jeesus asetti ennen taivaaseen astumistaan. Katolinen kirkko ei ole kastetta keksinyt

        Uudestikaste keksittiin vasta 1000-luvulla


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten se on ihmisen ja Jumala välinen asia kun ihmisellä pitää olla tieto kuka uskoo että voidaan kastaa?

        Kyllä on paljon esimerkkejä siitä että pieni lapsi ottaa Jeesuksen vastaan. Kellarissa niitä ei varmaan ole

        oon paljonkin on vauvoja ottamassa vastaan kasteen armoa, paljonkin heitä on !

        kuuleehan kun he huutavat vaunuista herra herra ja paiskaavat pullonkin joskus, se kaikki kertoo kuinka vaavit ottavat vastaan taivaan lahjoja ilman paperia, vauva kun ei osaa käärettä poistaa ammen!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        oon paljonkin on vauvoja ottamassa vastaan kasteen armoa, paljonkin heitä on !

        kuuleehan kun he huutavat vaunuista herra herra ja paiskaavat pullonkin joskus, se kaikki kertoo kuinka vaavit ottavat vastaan taivaan lahjoja ilman paperia, vauva kun ei osaa käärettä poistaa ammen!

        On onneksi, tosin kaikki eivät lapsilleen armoa halua.

        Mutta sairaanloinen vauvahimosi jatkuu


    • Anonyymi

      Niinkin. Hapannaama ei ainiaan kätke sydämen naurua.

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      vähän kun pompahtaa se on varmaa taivasmatkaa se.

      • Anonyymi

        tämmösisä "tuttipullo-kasteita", ne siellälahkoissa, kun eivät erota hengellisiä asioita maallisista !!

        helluntailaisiuus, aikanaan perustettu, nimenomaan alkoholisteille (niinkuin AA-kerho), ja huumeiden käyttäjille, ja saada heistä yhtreikuntaan ,yhteiskuntajärjestyksen mukaisia ihmisiä,

        Jeeus sanoo:

        Totisesti minä sanon teille: publikaanit ja portot menevät ennen teitä Jumalan valtakuntaan,"
        Matt: 21: 31


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        tämmösisä "tuttipullo-kasteita", ne siellälahkoissa, kun eivät erota hengellisiä asioita maallisista !!

        helluntailaisiuus, aikanaan perustettu, nimenomaan alkoholisteille (niinkuin AA-kerho), ja huumeiden käyttäjille, ja saada heistä yhtreikuntaan ,yhteiskuntajärjestyksen mukaisia ihmisiä,

        Jeeus sanoo:

        Totisesti minä sanon teille: publikaanit ja portot menevät ennen teitä Jumalan valtakuntaan,"
        Matt: 21: 31

        menisit puhumaan jollekulle ongelmistasi jotka ihan hohtaa jokaisesta tarinastasi.

        oletko koskaan ymmärtänyt mitään Raamatun sisällöstä!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        menisit puhumaan jollekulle ongelmistasi jotka ihan hohtaa jokaisesta tarinastasi.

        oletko koskaan ymmärtänyt mitään Raamatun sisällöstä!!

        Menisit kertomaan vahnainkotitätille ongelmistasi, ehkä hän keksii keinon vauvahimoosi. Raamatusta et tajua et mitään!!


      • Anonyymi

        Hui, lahkokellarissa kolisee kun altaasta alkaa löytymään mitä kummallisempia asioita

        Vanhankodissa tädit juoksee hädissään, huuuh!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        tämmösisä "tuttipullo-kasteita", ne siellälahkoissa, kun eivät erota hengellisiä asioita maallisista !!

        helluntailaisiuus, aikanaan perustettu, nimenomaan alkoholisteille (niinkuin AA-kerho), ja huumeiden käyttäjille, ja saada heistä yhtreikuntaan ,yhteiskuntajärjestyksen mukaisia ihmisiä,

        Jeeus sanoo:

        Totisesti minä sanon teille: publikaanit ja portot menevät ennen teitä Jumalan valtakuntaan,"
        Matt: 21: 31

        Täh: "helluntailaisiuus, aikanaan perustettu, nimenomaan alkoholisteille (niinkuinAA.kerhossa)

        Sielläkö sinä opit tuntemaan helluntailaisia?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Täh: "helluntailaisiuus, aikanaan perustettu, nimenomaan alkoholisteille (niinkuinAA.kerhossa)

        Sielläkö sinä opit tuntemaan helluntailaisia?

        Alkoholista he täällä aina puhuvat,


    • Anonyymi

      Helluntailaisuuden henkivalta on antikristuksen valheen henkivalta, mikä ilmestyi Amerikkaan noin 100 vuotta sitten.

      • Anonyymi

        Tuota henkivaltaa edustaa kristittyjä vainoava khä khä sodomia


    • Anonyymi

      Helluntailaiset eivät edes ota jäsenikseen Raamattua syvällisemmin tuntevia uskovaisia, sillä he osaavat ajatella asioita omilla aivoillaan.

      • Anonyymi

        Taas meni metsään.
        Helluntaiseurakuntaan otetaan jokainen, joka on tehnyt parannuksen uskoo Herraan Jeesukseen ja antaa kastaa ITSENSÄ!!!Aivan, kuten alkuseurakunnassa.

        Sekö sinua harmittaa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taas meni metsään.
        Helluntaiseurakuntaan otetaan jokainen, joka on tehnyt parannuksen uskoo Herraan Jeesukseen ja antaa kastaa ITSENSÄ!!!Aivan, kuten alkuseurakunnassa.

        Sekö sinua harmittaa?

        luuletko, ettei Suomessa ole jo paljon niitä, jotka helluntailaisuuden läpituntevat !!

        että älä rupee "vanhaa" opettaan :)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taas meni metsään.
        Helluntaiseurakuntaan otetaan jokainen, joka on tehnyt parannuksen uskoo Herraan Jeesukseen ja antaa kastaa ITSENSÄ!!!Aivan, kuten alkuseurakunnassa.

        Sekö sinua harmittaa?

        ei nää erota, edes sitä, tietenkin ne, alkuseurakunnassa, ottivat kasteen, aikuisena perhekuntineen / omaisensa,
        -kastekäskyhän oli UUSI käsky, vastahan se oli juliustettu . . .

        nyt 2000 vuotta, on evankeliumia julistettu, sitten , -a l k u s e u r a k u n n a n . . .

        jos NYT annettaisiin UUSI käsky (taivaasta), niin samoinhan mekin toimisimme . . .
        ja:

        "yhtenä päivänä kastettiin noi kolmetuhatta",

        helluntaiseurakunnassa, niilä ei mitään kiirettä kasteelle, ei edes perhekunnittain !!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taas meni metsään.
        Helluntaiseurakuntaan otetaan jokainen, joka on tehnyt parannuksen uskoo Herraan Jeesukseen ja antaa kastaa ITSENSÄ!!!Aivan, kuten alkuseurakunnassa.

        Sekö sinua harmittaa?

        Miksihän helluntaiseurakunta ottaa vaatii uutta kastetta aikuisena kastetuilta? Sokeuttako?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        luuletko, ettei Suomessa ole jo paljon niitä, jotka helluntailaisuuden läpituntevat !!

        että älä rupee "vanhaa" opettaan :)

        Niitähän riittää. Raamatullisuus on kaukana helluntaiporukoista


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksihän helluntaiseurakunta ottaa vaatii uutta kastetta aikuisena kastetuilta? Sokeuttako?

        "sokeita ovat , sokeiden taluttajia"

        eivät ne kasteesta ylipäätään ymmärrä raamatullisesti, eivät siis minkäänlaisesta kasteesta, helluntailaisuudessa , se on vaan jäseneksi liittyminen, ja "parannuksen kaste", enempää eivät kasteen hengellistä merkitystä usko.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "sokeita ovat , sokeiden taluttajia"

        eivät ne kasteesta ylipäätään ymmärrä raamatullisesti, eivät siis minkäänlaisesta kasteesta, helluntailaisuudessa , se on vaan jäseneksi liittyminen, ja "parannuksen kaste", enempää eivät kasteen hengellistä merkitystä usko.

        Ei ketään kasteta jäseneksi mihinkään, vaan kastetaan Kristukseen, eli pieleen meni sekin kommenttisi kuten kaikki sen edeltäjätkin.

        kaste on vertauskuvaa ei mitään sen enempää, kukaan ei kirkossa eikä sen ulkopuolella osaa sanoa kasteesta mitään sen enempää.

        siinä tunnustaudutaan Jeesuksen seuraajaksi, niin kuolemaan kuin elämäänkin.

        pikkulasten kastamisella ei ol emitään merkitystä, kukaan ei tiedä koskaan saanensa siinä mitään omakohtaista, kaikki on isien tekojen seuraamista.

        Raamatussa ei ketään kasteta jos ei ensin tulla uskollekuuliaiseksi, näin lukutaitoinen näkee varttitunnissa.
        kirkko on tiirannut sitä viissataa vuotta, vaan ei ole ymmärrys kyennytnäkemään mitä pitäisi nähdä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taas meni metsään.
        Helluntaiseurakuntaan otetaan jokainen, joka on tehnyt parannuksen uskoo Herraan Jeesukseen ja antaa kastaa ITSENSÄ!!!Aivan, kuten alkuseurakunnassa.

        Sekö sinua harmittaa?

        parannuksen,

        etteks te ole osanneet elää "ihmisiks" ??


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ketään kasteta jäseneksi mihinkään, vaan kastetaan Kristukseen, eli pieleen meni sekin kommenttisi kuten kaikki sen edeltäjätkin.

        kaste on vertauskuvaa ei mitään sen enempää, kukaan ei kirkossa eikä sen ulkopuolella osaa sanoa kasteesta mitään sen enempää.

        siinä tunnustaudutaan Jeesuksen seuraajaksi, niin kuolemaan kuin elämäänkin.

        pikkulasten kastamisella ei ol emitään merkitystä, kukaan ei tiedä koskaan saanensa siinä mitään omakohtaista, kaikki on isien tekojen seuraamista.

        Raamatussa ei ketään kasteta jos ei ensin tulla uskollekuuliaiseksi, näin lukutaitoinen näkee varttitunnissa.
        kirkko on tiirannut sitä viissataa vuotta, vaan ei ole ymmärrys kyennytnäkemään mitä pitäisi nähdä.

        Kastetaan Kristuksen ruumiiseen ainakin Raamatusta.

        Mistään vertauskuvakasteesta ei Raamatusa puhuta

        Ja lasten kastamisella on sama merkitys kuin aikuisten kastamisella.

        Raamatussa kastetan uskovat perhekuntineen, sen näkee vartissa. mutta parhamissa ei nähdä tätä eikä seitäkään mitä varten kastettiin, katekun ei ole mikään symboli!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kastetaan Kristuksen ruumiiseen ainakin Raamatusta.

        Mistään vertauskuvakasteesta ei Raamatusa puhuta

        Ja lasten kastamisella on sama merkitys kuin aikuisten kastamisella.

        Raamatussa kastetan uskovat perhekuntineen, sen näkee vartissa. mutta parhamissa ei nähdä tätä eikä seitäkään mitä varten kastettiin, katekun ei ole mikään symboli!

        ..katekun..hohoijaa tuota järjenkulkua, kerro kuka kastettiin toisen ihmisen uskolla niissä perhekuntakasteissa ?

        ja jos ei ketään kastettu muulla kuin oman uskoontulemisen perusteella niin miten se mahta atukea jotain vauvakastetta, haloo lookisuus mihin menet !!?


    • Anonyymi

      eläköityneet haudankaivajat ja karttojen ylläpitäjät näyttää olevan jo päässeen ylös punkastaan ja esttelevät työkalujaan taivaan rappusiksi.

      • Anonyymi

        lue kirja,

        HARHAANJOHTAJAT
        Terho Miettinen / Raija Pelli, v. 2017

        tiedät vähän enmmän lahkoista . . .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        lue kirja,

        HARHAANJOHTAJAT
        Terho Miettinen / Raija Pelli, v. 2017

        tiedät vähän enmmän lahkoista . . .

        Mutta ongelma onkin siinä kun nuo pellit ja miettiset ei tiedä niistä mitään !

        mikä se panee kirjoittamaan kirjaa asioista jotka on satasella käsityskyvyn ulkopuolella!?

        ihan sama kuin sinä siinä kirjan mainostaja alkaisit kirjoittaa sydämen siirrosta kirjaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta ongelma onkin siinä kun nuo pellit ja miettiset ei tiedä niistä mitään !

        mikä se panee kirjoittamaan kirjaa asioista jotka on satasella käsityskyvyn ulkopuolella!?

        ihan sama kuin sinä siinä kirjan mainostaja alkaisit kirjoittaa sydämen siirrosta kirjaa.

        ai eivtä tiedä !?

        Miettinen, on kasvanut jo syntymästään helluntailaisuudessa . . . etteikö tiedä !!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ai eivtä tiedä !?

        Miettinen, on kasvanut jo syntymästään helluntailaisuudessa . . . etteikö tiedä !!

        Juudaskin kasvoi Jeesuksen oppilaana vuosikaudet.

        on kuule ihan eri asia kasvaa jossain j a olla jotain.

        helluntai ei merkitse sinällään mitään, uudestisyntyminen Pyhässä Hengessä on se ainoa joka tarvitaan jonkin hengellisen tajuamiseen, ja se puuttu miettisiltä ja pellisiltä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ai eivtä tiedä !?

        Miettinen, on kasvanut jo syntymästään helluntailaisuudessa . . . etteikö tiedä !!

        Onhan sinulla sydän, ala kirjoittaa kirjaa sen siirrosta !


    • Anonyymi

      Kristinuskon puolustaminen

      Mitä Raamattu sanoo kristinuskon puolustamisesta. Pitääkö kristinuskoa puolustaa. Kuka hyökkää kristinuskoa vastaan. Hyökkäävätkö amerikkalaiset lahkot kristinuskoa vastaan. Kenen pitää puolustaa kristinuskoa. Onko kristittyjä olemassakaan.Millä välineillä kristinuskoa puolustetaan, miekallako.Tämä on erittäin outo aihepiiri, kun sitä vähänkin miettii.

      Raamatusta seviää jotain.

      Efesolaiskirje:
      6:12 Sillä meillä ei ole taistelu verta ja lihaa vastaan, vaan hallituksia vastaan, valtoja vastaan, tässä pimeydessä hallitsevia maailmanvaltiaita vastaan, pahuuden henkiolentoja vastaan taivaan avaruuksissa.

      Matteuksen evankeliumi:
      15:19 Sillä sydämestä lähtevät pahat ajatukset, murhat, aviorikokset, haureudet, varkaudet, väärät todistukset, jumalanpilkkaamiset.

      Sananlaskut:
      4:23 Yli kaiken varottavan varjele sydämesi, sillä sieltä elämä lähtee.

      Matteuksen evankeliumi:
      24:11 Ja monta väärää profeettaa nousee, ja he eksyttävät monta.

      2.Timoteuksen kirje:
      2:2 Ja minkä olet kuullut minulta ja minkä monet ovat todistaneet, usko se luotettaville miehille, jotka sitten ovat soveliaita muitakin opettamaan.

      2.Timoteuksen kirje:
      4:3 Sillä aika tulee, jolloin he eivät kärsi tervettä oppia, vaan omien himojensa mukaan korvasyyhyynsä haalivat itselleen opettajia.

      Taistelu ei ole lihaa ja verta vastaan vaan henkivaltoja vastaan, oman sydämen pahuutta vastaan, vääriä profeettoja (omassa seurakunnassa) vastaan ja vääriä oppeja vastaan. Vihollinen hyökkääkin sisältäpäin, omasta sydämestä ja omasta seurakunnasta eikä ulkopuolelta.

      Oikeiden kristittyjen kuuluisi siis pitää oma sydämensä puhtaana ja oma seurakuntansa puhtaana ja sillä tavalla taistella rukouksen, Pyhän Hengen ja Sanan kuulemisen kautta.

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      39
      1731
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1371
    3. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1337
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      11
      1330
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1315
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      7
      1294
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1274
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1240
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1200
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1173
    Aihe