Onko silmälasien takuuaika vain kolme kuukautta?
Ostin uudet silmälasit kesäkuussa 2016 ja olisin palauttanut ne nyt, koska en voi pitää niitä, koska päätö alkaa särkemään ja tulee muutenkin huono olo.
Kävin juuri silmälasiliikkeessä ja siellä sanottiin, ettei takuu ole enää voimassa. Kun hankin silmälsit, niin siloin minulle ei kerrottu siitä, että takuu on vain kolme kuukautta. Luulin sen olevan vuoden pituinen.
Onko minulla mitään mahdollisuuksia saada jotain korvausta niistä laseista? Silmälasit tilatessani tein osamaksusopimuksen. Maksan osamaksua vieläkin.
Terveisin, Ülle.
Silmälasien takuu.
1
273
Vastaukset
- Näkee_ei_näe
Takuu voi olla miten pitkä tahansa, se on valmistajan tai myyjän vapaaehtoisesti antama. Yleensä takuu liittyy tuotteen kestävyyteen, ts. rikki mennyt korjataan myyjän kustannuksella tai tilalle annetaan uusi vastaava tuote.
Sopimattomat silmälasit eivät pääsääntöisesti ole takuun piiriin kuuluva asia. Sinun tapauksessasi on kyse siitä, että sinulle on myyty tuote joka ei sovi tarkoitettuun käyttöönsä. Tällöin tulee antaa myyjälle tilaisuus korjata tilanne tai ääritapauksessa purkaa kauppa. Perusedellytys on reklamointi myyjälle, heti kun on huomannut tuotteen käyttöön sopimattomaksi. Silmälaseissa odottaisi oireiden näkyvän kohtuullisen nopeasti, joten yhdeksän kuukauden odottelu heikentää huomattavasti reklamointimahdollisuuksia.
Paremman vastauksen saat ottamalla yhteyttä kuluttajaneuvontaan:
http://www.kkv.fi/kuluttajaneuvonta/
Kuluttajariitalautakunnan ratkaisuja silmälasien hankinnoista:
http://www.kuluttajariita.fi/fi/index/kuluttajariitalautakuntaratkaisut/kuluttajariitalautakuntaratkaisu/1378909464316.html
http://www.kuluttajariita.fi/fi/index/kuluttajariitalautakuntaratkaisut/kuluttajariitalautakuntaratkaisu/1378909492784.html
Noissa tapauksissa kuluttaja on ollut yhteydessä myyjään alle kuukauden sisällä lasien saamisesta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Sä et pääse yli, mä en pääse yli
Jäädäänkö kuinka pitkäksi aikaa kärvistelemään omissa kuplissa näihin tunteisiin vai aletaanko puskemaan jo tätä läpi. V1281478- 371391
- 671205
Hei sinä nainen
Haluan olla rehellinen – olet hämmentänyt minua todella paljon. En ota sinusta mitään selvää, ja ehkä juuri siksi huomaa541139- 69984
Mitäs te venäjän puolustajat tekisitte, jos venäjä todella hyökkäisi tänne?
Tää on se mielenkiintoinen kysymys. Tehän olette lähinnä vasemmistolaisia, eikä armeijaa ole käyty, eikä rintamalle mi254944Kelan perkeleellinen käytäntö
Kun äiti joutuu hakemaan Kelalta tukia vähien tulojen tähden, niin aina otetaan huomioon lapsen tilillä olevat rahat. Ei193924- 73911
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask napauttavat - Tällaisten ihmisten ei kannata muuttaa Italiaan: "Ei..."
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask toteuttivat oman unelmansa Italiassa. He ostivat kakkoskodin Italian Pugliasta. Lue lisää15823Miksi kaikki jauhaa KAJ:sta
Se bastulauluhan on todella huono, vanhanaikainen ja oikea junttilaulu. Oikein ällöttää, kun idiootit hehkuttaa sitä ps106808