Sonerasta ei pääse eroon

ei.fanita

Muutin kaupunkiseudulta maalle. Kaupungissa minulla oli Soneran
määräaikainen kaapeli laajakaistaliitäntä.
Ennen muuttoa menin Soneran toimistolle kyselemään, kuinka Sonera
voi nyt varmistaa datanopeuden, kun muutan maalle, missä ei ole
kaapeliverkostoa ja että sopimus ei katkea teknillisiin ongelmiin.
Neuvoksi annettiin, että entinen sopimus sanotaan irti (muutamaa
kuukautta ennen sen oikeaa päättymispäivää) ja että otan tilalle Kodin
Netti Plus-paketin, jota varten minun piti ostaa tarvittava modeemi.
Ostin modeemin käteisellä ja kaikki on sujunut hyvin.
MUTTA - Sonera lähettää edelleen kaapeliyhteyslaskut vaikka en yhteyttä
käytäkään. Osoitteenmuutostakaan ei ole tehty.

Onko kellään neuvoa, kuinka pääsen Sonerasta eroon?

10

333

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jotakinontapahtunut

      Myy se Lindorffille.

    • lhku

      Otat yhteyden Soneran asiakaspalveluun ja selvität asiat.

      Valitettavasti tuo on tylsä tapa hoitaa asiat, ja itkupotkuraivarit keskustelupalstalla on paljon yhteisöllisempää. Kuitenkin lopputuloksen kannalta tämä asiallisempi vaihtoehto on yleensä myös tehokkaampi.

      • ei.fanita

        Soneralla ei ole kunnon asiakaspalvelua. Puhelinjonot puolenpäivän pituisia, toisessa päässä sitten vihdoin viimein joku hörhö, joka ei tajua mistään mitään. Sähköpostiosoitetta ei ole missään näkyvällä paikalla.
        Matkaa lähimpään Soneran toimipaikkaan on 90-100 km.


      • sesoneraonperseestä
        ei.fanita kirjoitti:

        Soneralla ei ole kunnon asiakaspalvelua. Puhelinjonot puolenpäivän pituisia, toisessa päässä sitten vihdoin viimein joku hörhö, joka ei tajua mistään mitään. Sähköpostiosoitetta ei ole missään näkyvällä paikalla.
        Matkaa lähimpään Soneran toimipaikkaan on 90-100 km.

        Samaa mieltä, just soitin asiasta ja kaveri EI TIENNYT mistään mitään. Mietti siellä kokoajan, että mihinkähän minä siirtäisin tällaisen asian ja missä joku voisi neuvoa. Kerron että soitin asiakaspalveluun enkä mihinkään keskustelu/arvauspalveluun.
        Tykkäs muka huonoa saat###n kuspää!!!!!!! PAKKO OTTAA KÄNNI !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


    • ei.fanita

      Vihdoin viimein taisin onnistua! Sain yhteyttä Soneran chatissa ensin Tuomas-
      nimiseen kaveriin, joka tarkastaisi kuinka asiaa on hoidettu (tai oltu hoitamatta,
      kirj. huom.) ja Niko-nimiseltä kaverilta oli sitten tullut vastaus että viimeisin
      lasku on hyvitetty ja kaapeliliitäntäsopimus katkaistu.
      Olen kuitenkin itse vielä "epäilevä Tuomas" ja olen täysin varma vasta sitten kun
      karhukirjettä ei tule.

    • Todettuon

      Sonera on paska operaattori. Mainostavat olevansa nopein, todellisuus aivan muuta. Asiakaspalvelusta ei saa koskaan ketään kiinni, tehty tarkoituksella vaikeaksi. Vertailkaa / testatkaa liittymiä ennen lopullista ostopäätöstä niin säästytte ongelmilta.

      • Ei-ikinä-enää

        Soneran asiakaspalvelu yhtä onnetonta kuin -97 telen.Käytännössä tuo chatti on ainoa väylä jolla pääsee jotenkin palveltavaksi.Asiakaspalvelupisteissä pelkkiä ääliöitä joiden kohtaamisesta menee päivä pilalle.Käytännössä katselevat samoja juttuja netistä mitä voit ihan itsekin katella.


    • Rahat_vietiin

      Tässä tuore esimerkki Soneran törkeästä asiakaskohtelusta.
      Minulla oli (tai on edelleen!!) Soneralta itse lisäpalveluna hankittu 100 M laajakaistapalvelu ASO-asunnossa ja se sopimus oli tietty määräaikainen marraskuu 2017 asti. Sitten ASO yhtiö päättikin vaihtaa operaattoria Joulukuu 2016 ja kehotti irtisanomaan kaikki vanhat lisäpalvelut Soneralle. Sonera jopa itse lähetti kirjallisen ilmoituksen, että "Taloyhtiösi on irtisanonut sopimuksen Soneran kaapeli-TV-palveluista sekä kaapelitekniikalla toteutetusta laajakasitapalvelusta päättymään helmikuu 2017. Palvelut lakkaavat toimimasta kyseisenä päivänä." ja ilmoituksessa oli vielä lisähuomautus "Huom. Jos käytössänne on esimerkiksi Soneran kaapelikortti, maksu-TV-palveluita tai kaapelimodeemilla toimiva laajakaista, ota yhteyttä asiakaspalveluumme IRTISANOAKSESI palvelut.".

      Minä soitin heti tammikuu 2017 alussa ja kerroin Soneran lähettämästä ilmoituksesta ja sanoin haluavani irtisanoa 100 M laajakaistasopimukseni ja siihen liittyvän viihdepalvelun. Puhelun vastaanottanut henkilö teki niin ja sanoi sopimukseni irti. Hän lähetti myös minulle heti myös viestin, jossa oli ohjeet palauttaa Soneran modeemi ja päätelaite maksutta Postin kautta Soneralle. No minä palautin Postin kautta laitteet, kuten toivottiin.

      Tietysti tilasin heti DNA:n 200 M laajakaistaliittymän ja modeemin, uuden ASO-asuntoyhtiön tekemän DNA sopimuksen perusteella. Maksoin modeemin käteisellä ja ensimmäisen kuukausimaksunkin. Sitten tulikin tyrmistys Soneralta, kun soitin heille ja tiedustelin, että olihan se Soneralta tilaamani 100 M laajakaistasopimus nyt varmasti irtisanottu. Puhelimen toisessa päässä oli tovin hiljaisuus, kun vastaaja selvitteli, että mikä se tilanne on. Sitten tuli ilmoitus, että ei sitä sopimusta ole irtisanottu, vaikka minulle niin oli kerrottu ja olin jo palauttanut modeemin ja päätelaitteen heille. Eli minulta vaaditaan maksamaan 100 M laajakaista edelleen 11/2017 asti (19,85€/kk), vaikka minulla on jo käytössä uusi DNA:n 200 M liittymä TV-antenniliittymän kautta. Soneran 100 M liittymä tuli puhelinparikaapelia pitkin.

      Voitte uskoa, että olin shokissa ja äärimmäisen vihainen. Kuinka iso yritys voi kusettaa yksittäistä asiakasta näin törkeästi? Osaako kukaan sanoa, mistä haen oikeutta itselleni? Ostaisitteko Sonera nimiseltä yritykseltä mitään tämän jälkeen? Minä ainakaan en hanki yhtään mitään, mikä myydään Soneran nimellä. Tämä oli vanhalle miehelle todellinen järkytys. Todella törkeää toimintaa!!

      • Sonera_on_nyt_Telia

        Siirryin tänään Telian asiakkaaksi, sillä jatkossa Sonera ja Tele Finland ovat Telia;)

        https://www.telia.fi/uusi-yhteys
        Yhdistimme Soneran ja Tele Finlandin Teliaksi, jotta sinä saat entistäkin parempaa palvelua kotimaassa ja maailmalla.


    • heräsiepäilys

      Soneralla on asiakaspalvelussa minuuttitaksa, tottakai ne pitkittää puhelua. Kyselevät epäoleellista harvennetulla puhumisella. Kun soitin kerran asiakaspalveluun, heidän koneensa alkoi heti reistailemaan, minun olisi pitänyt odotella kun kone saadaan toimimaan.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomen kansa haluaa Antti Lindtmanista pääministerin

      Lindtman on miltei tuplasti suositumpi kuin etunimikaimansa Kaikkonen. Näin kertoo porvarimedian teettämä kysely. http
      Maailman menoa
      230
      4136
    2. Vain 21% kannattaa Lindtmania pääministeriksi

      se on selvästi vähemmän kuin puolueen kannatus, mites nyt noin?
      Maailman menoa
      112
      2614
    3. Miten löydän sinut

      Ja saan sanottua kaiken mitä haluan sinulle kertoa? Ja kuinka kuuntelisit minua sen hetken? Kuinka voin ilmaista sen mit
      Ikävä
      38
      2345
    4. Yöllinen autolla kaahari Heinolan seudulla

      Asukkaita häiriköivän nuoren herran autokaahaus keskustelu poistettu, onko jokin hyvävelijärjestelmä käytössä ?
      Heinola
      81
      1416
    5. Vaikea tilanne

      Hieman kolkuttaa omatuntoa, kun on osoittanut kiinnostusta väärää naista kohtaan. En ymmärrä miten toinen on voinut te
      Ikävä
      112
      1382
    6. Milloin kaivatullasi

      .. on nimipäivä?
      Ikävä
      48
      1159
    7. Kehtaisitko näyttäytyä

      kaivattusi seurassa?
      Ikävä
      77
      1065
    8. Ne viimeiset kerrat

      Kun katsoit minua niin lämpimästi. En unohda sitä ❤️
      Ikävä
      59
      933
    9. Missä kunnassa kaivattusi asuu

      Kuinka tarkkaa uskalla sanoa?
      Ikävä
      45
      926
    10. Emme koskaan keskustelleet kasvotusten syistä välirikollemme

      Enkä voisi kertoa perimmäistä rehellistä syytä. Kerroin sinulle pintapuolisen ”paketin” ja otin tavallaan omalle vastuu
      Ikävä
      58
      911
    Aihe