Kuinka tärkeää sinulle on uskovaisena kertoa ympärilläsi oleville Jeesuksesta ja Jumalan rakkaudesta? Jutteletko tuntemattomille Jumalasta? Kerrotko lähipiirillesi Jumalan johdatuksesta ja rukousvastauksistasi?
Entä kun kerrot Jumalasta, millaisia asioita ihmisten ensimmäisen kerran kohtaaminen saa sinut yleensä kertomaan? Kerrotko omista kokemuksistasi? Raamatun kertomuksista? Vai opinkohdista, jotka ovat sinulle tärkeitä? Vaiko jostakin muusta?
Voiko introvertti mielestäsi levittää Jumalan sanaa muutoinkin kuin käyttäytymisellään?
Hyvät uutiset Jumalasta ja Jeesuksesta
9
124
Vastaukset 9
- TosiTosiTosiUskovainen
Kiertelen ympäri maita saarnaamassa ihmisille jumalasta. Jos he eivät vastaa kun pimputan ovi kelloa hajotan ikkunan jotta pääsen levittämään jumalan sanaa kaikille saatanan palvojille ja väärä uskoisille. Seuraan ihmisiä kaduilla ja jaan heille herran sanaa.
- Herättelevä
No, tällä suomi24 keskustelufoorumeillahan sitä ympäristö riittää, ja on valtava mahdollisuus yhdenkin Krist. uskovan päästä jopa useisiin satoihin koteihin yhdessä päivässä, jopa muutamassa tunnissa.
Sillä vanhanaikaisella tavalla hädin tuskin yhteenkään, saa rakentavaa keskustelu yhteyttä.
Vain postilaatikoihin ja luukuihin Krist. = hyvää sanomaa, yhteys tiedoin jakamalla, voi saavuttaa satoja ihmisiä päivässä. - veli_Turusta
En tiedä mitään introverteistä kun olen itse ekstrovertti.
Kyllä minä kerron ystävilleni jopa viikoittain Jumalan johdatuksesta ja rukousvastauksista. Vieraampien ihmistenkin annan melko nopeasti kieliasullani ymmärtää, että olen uskossa mutta jos he eivät osoita kiinnostusta uskooni, en tuputa sitä heille. Joskus kuitenkin kerron tuntemattomillekin uskostani, jos minusta siltä tuntuu. Onpahan joku tuntematon joskus tullut uskoonkin kunneltuaan jutteluani.
En missään tapauksessa mene julistamaan opinkohtia kenellekään. Kerron vain Jumalan huolenpidosta ja uskostani ja jos joku on kiinnostunut, niin kerron evankeliumista. Se on jokaisen henkilökohtainen asia, mihin uskoo mutta jos joku on kiinnostunut minun uskostani, niin kerron mielelläni mihin uskon. Siinähän ne arvot ja uskomukset tulevat sitten pikkuhiljaa esille perusteluineen. Enkä ole heti ensimmäisenä mainostamassa adventtiseurakuntaa vaikka siihen kuulunkin, vaan Kristusta ja hänen sovitustyötään. Etsiköön kuulija sitten sydämensä kautta sen kirkkokunnan, jonka kokee hyväksi. Ja jos kertomani jälkeen adventismi kiinnostaa, niin voin vaikka viedä hänet sapattikirkkoon kuuntelemaa jos hän sitä haluaa.
Tosin oma käsitykseni on kyllä se, että henkilökohtainen usko on tärkeämpi kuin mitkään kirkkokunnat. Mieti nyt vaikka sitä, että miten ihmeessä sitä tultiin toimeen silloin ennen vanhaan kun adventtikirkkoa ei ollut edes olemassa? Ihmisiä tuli uskoon silloinkin ja moni heistä pelastuu edelleenkin ilman adventtikirkkoakin.- kerettiläinen-
>> En tiedä mitään introverteistä kun olen itse ekstrovertti. <<
No tuossa olisi hieman tietoa näistä persoonallisuustyypeistä, jos joku on kiinnostunut.
https://anna.fi/liikunta-ja-terveys/itsetuntemus/temperamentti-erottaa-oletko-introvertti-vai-ekstrovertti
On myös olemassa näiden kahden ääripään välimuoto.
http://www.is.fi/hyvaolo/art-2000004891485.html
https://anna.fi/suhteet/ihmissuhteet/oletko-introvertin-ekstrovertin-valimaastoon-sijoittuva-joustava-ambivertti/
Laitan toisen näkökulman tähän.
Jos jätetään pois laskuista se, että adventistien opin sisältö on minulle liian järjetöntä kelvatakseen parhaallakaan lähetystyöllä, arvioin muuten sitä, miten minut parhaiten saisi käännytetyksi.
Suora opillisten näkemysten paukuttelu tai uskontunnustuksen paasaaminen lisäävät torjuntaa ja vastenmielisyyttä henkilön edustamaa uskonsuuntaa kohtaan.
Myös oman uskon kautta tulkitut kertomukset omista kokemuksista ovat sinänsä varsin tehottomia. Jos joku kertoo, että kristinuskon tunnustama Jumala on häntä ihmeellisesti johdattanut, mietin vain, että miksei se voinut yhtä hyvin olla Allah tai Devi, tai sitten muuten vain on käynyt tuuri.
Sen sijaan käytännön toimissa osoitettu valoisa ystävällisyys ja lämmin huumorintaju herättävät kiinnostuksen. Jos en tietäisi, mitä uskoa kyseinen henkilö edustaa, saattaisin kiinnostuneena johdattaa keskustelua niin, että hän kertoisi sen.- kynnysmaton.sanoma
Siksipä juuri raamattu kehottaa pyyhkäsemään töppöset sellaisilla porteilla - joiden mieliin ei evankeliumin halu kuullakseen eläydy - elämäksi. Ei haluta juhliin.
Kun ne "töppöset" on pyyhkäisty, niin mennään teitten ja aitojen vierille ja siksi huorintekijät ja vastaavat menevät ennemmin taivaisiin, kun omahyväiset tieteentekijät, joiden jumala on omavoimainen.
Huorintekijät sentään hoksaavat ongelman ja tekevät parannuksen, he juuri pukeutuvat hääjuhlaansa ja saavat iankaikkisen elämän armolahjan. kynnysmaton.sanoma kirjoitti:
Siksipä juuri raamattu kehottaa pyyhkäsemään töppöset sellaisilla porteilla - joiden mieliin ei evankeliumin halu kuullakseen eläydy - elämäksi. Ei haluta juhliin.
Kun ne "töppöset" on pyyhkäisty, niin mennään teitten ja aitojen vierille ja siksi huorintekijät ja vastaavat menevät ennemmin taivaisiin, kun omahyväiset tieteentekijät, joiden jumala on omavoimainen.
Huorintekijät sentään hoksaavat ongelman ja tekevät parannuksen, he juuri pukeutuvat hääjuhlaansa ja saavat iankaikkisen elämän armolahjan.Jos laittaisi vaikkapa palstan suosikin pyhpyhpyhin ja sitten tämän krist ut YHDEKSI herätyys -tyypin käydä läpi maailman kaupungit, luultavasti tuota mainitsemaasi ohjetta soveltaen tulisi nopea u-käännös joka ikisessä paikassa.
Sitten voisi vain todeta, että homma on hoidettu. Eivätpä paskat idiootit kelpuuttaneet, vaikka helmiä ja jalokiviä oli tarjolla.
- toisaaltahanonnii
Se mitä adventistit kertovat sitä ei ole missään kehoitettu.
´Kaikki se mikä uskonasioissa poikkeaa Raamatun sanomasta on kaiken kehoituksen ulkopuolella.
Joten adventtikirkosta ja sen opista puhuminen ei kuulu kristityille.- paskojalle
Te "kristityt" ette olekaan Jeesuksen seuraajia, joten tietenkin lässytät tuollaista.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1241512
- 106897
- 69871
- 92774
Miten uimaportaat voivat maksaa 250 000 euroa?
Ei mitenkään, jokainen täysjärkinen sen tietää. Ei se ihme ettei verovarat riitä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2124774Jussi kutsuisi eduskunnan koolle, jos joku pyytäisi
Eikös oppositio ole huudellut eduskuntaa koolle jo monta viikkoa? "– En ole saanut siihen liittyvää pyyntöä tai toivett117761Rakas, ihana rakkain elämäni rakkaus
Minäkin tarvisin ne sanat sinulta. Tosin annat sen tunteen läsnäolollasi.. jos vain me vielä nähdään.. pelkään sitä maai40725- 77600
Rakastamisesi tarkoitus
Mikä oli kaiken tarkoitus? En sitä tiedä, en ymmärrä. Olet mielessäni, alati. Olen miettinyt. Ei sillä taida olla merki50594Martinalle onnea
Kaunis Martina täyttää tänään 44 vuotta! Olkoon syntymäpäivä iloa ja onnea täynnä.217550