Tappouhkauksia hihhuleilta

IlkimyksenUutispalvelu

Homopareja vihkivä pappi on saanut jopatappouhkauksia. Oi uskon kauneutta ja lähimmäisenrakkautta.

Linkki alempana.

15

238

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • uskonpasko

      Minäkin olen saanut uskovalta saarnaajalta tappouhkauksen, enkä ole edes homo. Istuimme kaikessa rauhassa silloisen tyttöystäväni kanssa puiston penkillä ja vain nautimme toistemme seurasta ja rauhallisesta oleilusta kauniina kesäiltana. Emme tehneet mitään emmekä häirinneet ketään millään tavalla.

      Paikalle saapui joku yli-innokas uskonkiivailija, joka alkoi kiihkeästi paasaamaan meille uskosta ja Jeesuksesta. Kun suhtauduin julistajan saarnaamiseen hieman pilkallisesti ja pyysin häntä jättämään meidät omaan rauhaamme, tämä pillastui täysin ja raivosi suu vaahdossa hakevansa aseen ja ampuvansa meidät molemmat. Maailmasta tulisi kuulemma parempi paikka ilman meidän kaltaisiamme loisia. On se vaan niin ihastuttavan kaunista tuo kristillinen lähimmäisenrakkaus.

      • hemppale

        "suhtauduin julistajan saarnaamiseen hieman pilkallisesti"

        Mitäs suhtauduit pilkallisesti! Se on huonoa käytöstä. Ole varovainen ihmisten kanssa. Ota asiat asioina. Ei tarvitse loukkaantua ja pilkata, vaikka ei olekaan samaa mieltä.

        Missä muuten sinun lähimmäisenrakkautesi? Vai eikö lähimmäisenrakkauden vaatimus koske sinua? Odotatko sitä vain kristityiltä?


      • mitä.vita
        hemppale kirjoitti:

        "suhtauduin julistajan saarnaamiseen hieman pilkallisesti"

        Mitäs suhtauduit pilkallisesti! Se on huonoa käytöstä. Ole varovainen ihmisten kanssa. Ota asiat asioina. Ei tarvitse loukkaantua ja pilkata, vaikka ei olekaan samaa mieltä.

        Missä muuten sinun lähimmäisenrakkautesi? Vai eikö lähimmäisenrakkauden vaatimus koske sinua? Odotatko sitä vain kristityiltä?

        Puolustatko tosissasi tuota julistajaa!?


      • hemppale kirjoitti:

        "suhtauduin julistajan saarnaamiseen hieman pilkallisesti"

        Mitäs suhtauduit pilkallisesti! Se on huonoa käytöstä. Ole varovainen ihmisten kanssa. Ota asiat asioina. Ei tarvitse loukkaantua ja pilkata, vaikka ei olekaan samaa mieltä.

        Missä muuten sinun lähimmäisenrakkautesi? Vai eikö lähimmäisenrakkauden vaatimus koske sinua? Odotatko sitä vain kristityiltä?

        Ongelma on ihan saarnaajan henkilökohtainen persoona tässä tapauksessa. :)

        Mikäli menet puhumaan ihmisille joka ei ole asiasta kiinnostunut tai ilmaissut tahtoaan kuulla asiasta, ei tarvitse olla yllättynyt jos henkilö ilmaisee sen käytöksellään.


      • hemppale
        mitä.vita kirjoitti:

        Puolustatko tosissasi tuota julistajaa!?

        Mistä keksit, että puolustaisin julistajaa? En puolusta julistajaa millään tavalla, mutta en myöskään halua hyökätä pilkkaamalla. Onko se puolustamista, etten hyökkää?

        Sen sijaan kritisoin lievästi "uskonpaskon" tapaa katsoa hyväksi pilkata. Minusta pilkkaaminen osoittaa aina huonoa arvostelukykyä, joskus jopa itsesuojeluvaiston pettämistä, kuten ilmeisesti tässäkin tapauksessa. Siinä voi tuntemattomalta saada turpiinsa ja enemmänkin missä vain. Eikä ole kiinni maailmankatsomuksesta.


      • uskonpasko

        On niin tyypillistä että hihhuli puolustelee törkeästi käyttäytynyttä uskonveljeään.

        Minä pyysin aluksi aivan asiallisesti tuota saarnaajaa menemään muualle, koska hän häiritsi minua ja tyttöystävääni, hänen saarnansa eivät kiinnostaneet ja me halusimme vain olla keskenämme omassa rauhassamme. Mutta tämä vain jatkoi paasaamistaan, joten esitin sitten pari pilkallista huomautusta ajatellen, että se ainakin saisi hänet ymmärtämään ettei seuraansa kaivata ja voisi mennä muualle. Mutta sen sijaan sainkin niskaani raivoisan ryöpyn solvauksia ja uhkauksia.

        On täysin selvää kuka tässä tapauksessa oli se ainoa asiattomasti käyttäytynyt, toisia ihmisiä törkeästi häirinnyt ja laittomia tappouhkauksia ladellut osapuoli. Vaikka toinen vastenmielinen hihhuli yrittääkin kääntää koko tapahtuman muka minun syykseni, osoittaen samalla sitä niin tyypillistä uskismoraalia.

        Ja sitten nämä vastenmieliset hihhulit vielä ihmettelevät miksi heitä pidetään niin vastenmielisinä hyypiöinä.


      • hemppale
        uskonpasko kirjoitti:

        On niin tyypillistä että hihhuli puolustelee törkeästi käyttäytynyttä uskonveljeään.

        Minä pyysin aluksi aivan asiallisesti tuota saarnaajaa menemään muualle, koska hän häiritsi minua ja tyttöystävääni, hänen saarnansa eivät kiinnostaneet ja me halusimme vain olla keskenämme omassa rauhassamme. Mutta tämä vain jatkoi paasaamistaan, joten esitin sitten pari pilkallista huomautusta ajatellen, että se ainakin saisi hänet ymmärtämään ettei seuraansa kaivata ja voisi mennä muualle. Mutta sen sijaan sainkin niskaani raivoisan ryöpyn solvauksia ja uhkauksia.

        On täysin selvää kuka tässä tapauksessa oli se ainoa asiattomasti käyttäytynyt, toisia ihmisiä törkeästi häirinnyt ja laittomia tappouhkauksia ladellut osapuoli. Vaikka toinen vastenmielinen hihhuli yrittääkin kääntää koko tapahtuman muka minun syykseni, osoittaen samalla sitä niin tyypillistä uskismoraalia.

        Ja sitten nämä vastenmieliset hihhulit vielä ihmettelevät miksi heitä pidetään niin vastenmielisinä hyypiöinä.

        "On niin tyypillistä että hihhuli puolustelee törkeästi käyttäytynyttä uskonveljeään."

        Voi olla tyypillistä. Mutta et kai tosissasi tarkoita, että puolustelen julistajaa? Mistä sellaista luet?

        Sitä paitsi minä en ole mikään hihhuli. Enkä ole koskaan ollut. Mutta kyllä tapauksessa oli kaksi huonosti käyttäytynyttä mielestäni. Sinä et omaa pilkkaamistasi pidä huonona käytöksenä, mutta minä pidän. Roma locuta, causa finita.


      • uskonpasko
        hemppale kirjoitti:

        "On niin tyypillistä että hihhuli puolustelee törkeästi käyttäytynyttä uskonveljeään."

        Voi olla tyypillistä. Mutta et kai tosissasi tarkoita, että puolustelen julistajaa? Mistä sellaista luet?

        Sitä paitsi minä en ole mikään hihhuli. Enkä ole koskaan ollut. Mutta kyllä tapauksessa oli kaksi huonosti käyttäytynyttä mielestäni. Sinä et omaa pilkkaamistasi pidä huonona käytöksenä, mutta minä pidän. Roma locuta, causa finita.

        Äläpä nyt viitsi lässyttää potaskaa, kun jokainen joka osaa lukea näkee että sinä et puolella sanallakaan kommentoinut uskonveljesi törkeää ja rikollista käytöstä, vaan kirjoitit koko ajan pelkästään minun käytöksestäni. Aivan kuin se olisi ollut tässä asiassa jotenkin olennaista ja kaikki kaikessa.

        Yrität väittää koko tapahtumaa minun syykseni, eli siten samalla puolustelit tuota tappouhkauksien esittäjää. Vaikka kyseisessä tilanteessa oli vain tasan yksi rikollisesti toiminut henkilö. Ivallinen suhtautuminen on nimittäin täysin eri asia kuin tappouhkaus, joka on Suomen rikoslain mukaisesti rikos josta voidaan tuomita jopa kahden vuoden vankeusrangaistus:

        https://fi.wikipedia.org/wiki/Laiton_uhkaus

        Yrität siis syyllistää uhrin joka oli tappouhkausten kohde, etkä piittaa pätkän vertaa siitä tappouhkausten esittäjän käytöksestä. Oma käytöksesi tässä asiassa, yritys syyllistää rikoksen kohteeksi joutunut uhri ja rinnastaa minun käytökseni selkeästi rikolliseen toimintaan, on erittäin vastenmielistä, alhaista ja halveksuttavaa - ja kertoo meille kaiken sinun moraalistasi.


      • poliisinveli
        uskonpasko kirjoitti:

        Äläpä nyt viitsi lässyttää potaskaa, kun jokainen joka osaa lukea näkee että sinä et puolella sanallakaan kommentoinut uskonveljesi törkeää ja rikollista käytöstä, vaan kirjoitit koko ajan pelkästään minun käytöksestäni. Aivan kuin se olisi ollut tässä asiassa jotenkin olennaista ja kaikki kaikessa.

        Yrität väittää koko tapahtumaa minun syykseni, eli siten samalla puolustelit tuota tappouhkauksien esittäjää. Vaikka kyseisessä tilanteessa oli vain tasan yksi rikollisesti toiminut henkilö. Ivallinen suhtautuminen on nimittäin täysin eri asia kuin tappouhkaus, joka on Suomen rikoslain mukaisesti rikos josta voidaan tuomita jopa kahden vuoden vankeusrangaistus:

        https://fi.wikipedia.org/wiki/Laiton_uhkaus

        Yrität siis syyllistää uhrin joka oli tappouhkausten kohde, etkä piittaa pätkän vertaa siitä tappouhkausten esittäjän käytöksestä. Oma käytöksesi tässä asiassa, yritys syyllistää rikoksen kohteeksi joutunut uhri ja rinnastaa minun käytökseni selkeästi rikolliseen toimintaan, on erittäin vastenmielistä, alhaista ja halveksuttavaa - ja kertoo meille kaiken sinun moraalistasi.

        Miksi et tehnyt rikosilmoitusta? Vai teitkö?


      • uskonpasko
        poliisinveli kirjoitti:

        Miksi et tehnyt rikosilmoitusta? Vai teitkö?

        Eipä tullut tuolloin mieleen tehdä rikosilmoitusta. Katsoimme vain tyttöystäväni kanssa parhaimmaksi poistua kiireesti paikalta, koska raivoisa saarnaaja vaikutti niin hullulta että pelkäsimme hänen oikeasti tekevän jotakin. Poliiseja ei tietenkään silloin näkynyt mailla eikä halmeilla.

        Ja vähän vaikeaa tehdä rikosilmoitusta täysin tuntemattomasta ihmisestä jota ei ole koskaan ennen eikä sen jälkeen tavannut. Siinä olisi muutenkin ollut vain sana sanaa vastaan, koska mitään konkreettista ei ehtinyt tapahtua. Ja sillä saarnaajalla oli mukanaan joku kaveri, joka tosin pysytteli koko ajan vähän loitommalla eikä sanonut sanaakaan, mutta varmasti olisi todistanut ystävänsä puolesta.

        Eli aikamoisen hyödytöntä siitä olisi ollut edes yrittää mitään rikosilmoitusta, eikä se tosiaan muutenkaan silloin tullut mieleen. Enkä minä tuolloin eli noin 30 vuotta sitten edes tiennyt että tuollainen uhkaus on oikeasti rikoslaissa määritelty rikos.

        Tähän voisi vielä lisätä että tuo ei suinkaan ole ainoa kerta kun olen kuullut olevani joku loinen ja saastaa joka pitää hävittää maailmasta. On tuota tullut kuultua aika monta kertaa myöhemminkin uskovien suusta, mutta ei yleensä sentään tappouhkauksen kera.


    • PuhuvaKärmes

      Samaan aikaan Australiassa... Jehovat perustavat (tai ainakin ovat perustavinaan) käytäntönsä Raamatun sanaan ja viis veisaavat maallisesta laista.

      Poistakaa välilyönnit tuosta linkistä jotta pääsette sinne (botti näkyy poistavan Ylen uutislinkit):

      http: / / yle.fi / uutiset / 3-9504548

      Aloituksen uutinen: http: / / yle.fi / uutiset / 3-9500957

      • yle.kusettaa.aina

        Sittenhän se botti on oikeasti älykäs, kun ei salli valtiollista propagandaa levitettävän viattomille massoille kuin apulantaa rikkakasveille.


      • Piltdownista.päivää
        yle.kusettaa.aina kirjoitti:

        Sittenhän se botti on oikeasti älykäs, kun ei salli valtiollista propagandaa levitettävän viattomille massoille kuin apulantaa rikkakasveille.

        Onko Yle tällä viikolla äärivasemmiston vai äärioikeiston äänitorvi?


      • kädetön.yle
        Piltdownista.päivää kirjoitti:

        Onko Yle tällä viikolla äärivasemmiston vai äärioikeiston äänitorvi?

        Ylipäätään äänekkäiden torvien äänitorvi, kätisyydestä riippumatta.


    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi laatikkomansikoihin jätetty kannat?

      Tympeä homma kotona sitten poistaa...
      Maailman menoa
      139
      2002
    2. Mikä oli se hetki

      kun tajusit rakastuneesi?
      Ikävä
      93
      1662
    3. Ymmärrät sanomattakin

      Että ollaan kielletyllä alueella. Silti nainen sinun vaikutus on suurempi kuin kenekään toisen koskaan. En voi tälle as
      Ikävä
      87
      1354
    4. Älä turhaan nainen ikävöi minua

      Olen sellainen jäntevä pantteri ja sinä jo melkein rollaattorikamaa. Ei onnistu mikään.
      Ikävä
      96
      1344
    5. Mitä sanoisit kaivatullesi juuri nyt?

      Mitä sanoisit hänelle?
      Ikävä
      132
      1170
    6. En ollut varma

      Tunnistiko/hoksasiko kuka olen niin siksi en viitsinyt sanoa mitään 😔🫣😂 yleensä kyllä tervehdin tuttuja, paitsi sillo
      Ikävä
      9
      1162
    7. Kuinka paljon voi olla rakastunut..

      ....ja välittää ihmisestä jota ei edes tunnen kunnolla? Eikö silloin ole kysymys jostain suuremmasta? Mitä on yhteenkuul
      Ikävä
      64
      919
    8. Kuvaile nainen itseäsi

      Niin katsotaan, oletko kaivattuni. Kiitos. 💛
      Ikävä
      46
      893
    9. SDP-johtoinen hallitus luo vakaan yritys- sekä työmarkkinaympäristön

      Vaikka mitä puhutaan SDP-johtoinen hallitus luo vakaimman ja ennustettavimman yritys- ja työelämäympäristön. Mm. niin e
      Maailman menoa
      110
      861
    10. Sä olet nainen niin

      Loistava ihminen että en muista ketään kuka pääsisi samalle tasolle kanssasi. Piristystä päivääsi. T:J
      Ikävä
      32
      793
    Aihe