Lajiutuminen käynnissä

Susi ja kojootti muodostavat Pohjois-Amerikassa uutta lajia:

http://www.economist.com/news/science-and-technology/21677188-it-rare-new-animal-species-emerge-front-scientists-eyes?fsrc=scn/fb/te/bl/ed/evolutiongreaterthanthesumofitsparts

Miten se olikaan... lajirajat ovat niin selviä että lapsikin ne erottaa... täytynee olla kreationisti jotta voi pitää sutta ja kojoottia samana lajina. Nehän ovat sama laji, jos (kuten ounastelen) kreationistit kuittaavat tämän höpäjämällä lajinsisäisestä muuntelusta.

16

350

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kuittivaaneiväsynyt

      Koiraeläimiähän ne molemmat ovat. Uusia koirarotuja jalostetaan jatkuvasti.

    • Kiitos marsunkiillottaja! Itselläni oli tuo sama artikkeli tänään esillä ja ajattelin tehdä siitä jopa uuden aloituksen. Esimerkkisi antaa täyden tukensa raamatulliselle luomiselle ja erityisesti nopeasti tapahtuvalle epigeneettiselle varioitumiselle, jota ohjaavat ravinto, ilmasto, stressi jne. Havainto kumoaa evoluutioteorian perusväittämät miljoonista vuosista ja satunnaisista mutaatioista. Kyse on siitä, että eliö on varioitunut luodusta kantalajista aivan kuten koirarodutkin varioituvat. Oikea termi olisi rotu eikä laji. Ja tuollekin uudelle rodulle on tapahtunut aivan samaa kuin koiraroduille; sen genomi rappeutuu. Vähitellen ja varmasti.

      Sinusta tulee vielä oikein hyvä kreationisti, marsunkiillottaja! ;-)

      • ROT ei taaskaan vaivautunut lukemaan artikkelia vaan tapanaa mukaan töräytti ripulinomaisen litanian tekstiä. Valehdellen tapansa mukaan. Kuka yllättyi? Kaksi lajia sekoituu muodostaen hybridipopulaation joka eroaa kummastakin kantalajista, ja palstamytomaani väittää asian johtuvan ulkoisista tekiöistä. Etkö osaa hävetä valehteluasi, tomi?


      • ohnono

        Anteeksi, mutta mitä v..tua sinä sekoilet epigeneettisestä varioitumisesta ku kyseessä on hybridi kojootin ja suden kesken jotka on muutenki eronneet vasta 6000-100000 vuotta sitten ja melkein kaikista Pohjois-Amerikan susista löytyy kojootin perimää. Sama asia kuin eurooppalaisista ja aasialaisista löytyy neandertalin ja denisovan ihmisen DNA:ta. Mekin olemme hybridejä, afrikkalaiset eivät ole. Jeesuskin oli hybridi!


      • "Esimerkkisi antaa täyden tukensa raamatulliselle luomiselle"

        Hörhö on hyvä ja kertoo täällä yhdenkin raamatunkohdan jolla on yhtään mitään tekemistä tuon asian kanssa.


      • ohnono kirjoitti:

        Anteeksi, mutta mitä v..tua sinä sekoilet epigeneettisestä varioitumisesta ku kyseessä on hybridi kojootin ja suden kesken jotka on muutenki eronneet vasta 6000-100000 vuotta sitten ja melkein kaikista Pohjois-Amerikan susista löytyy kojootin perimää. Sama asia kuin eurooppalaisista ja aasialaisista löytyy neandertalin ja denisovan ihmisen DNA:ta. Mekin olemme hybridejä, afrikkalaiset eivät ole. Jeesuskin oli hybridi!

        Kaikki varioituminen luonnossa johtuu epigeneettisistä tekijöistä. Hybridit todistavat raamatullisten kantalajien puolesta. Sekvenssimuutokset ovat pelkkää kohinaa. Geenisekvenssit eivät sanele ominaisuuksia. Koirien jalostaminen ei ole evoluutiota, miksi siis kojootin ja suden risteyttäminen olisi evoluutiota?


      • RaamattuOnTotuus kirjoitti:

        Kaikki varioituminen luonnossa johtuu epigeneettisistä tekijöistä. Hybridit todistavat raamatullisten kantalajien puolesta. Sekvenssimuutokset ovat pelkkää kohinaa. Geenisekvenssit eivät sanele ominaisuuksia. Koirien jalostaminen ei ole evoluutiota, miksi siis kojootin ja suden risteyttäminen olisi evoluutiota?

        Antaa nyt tulla niitä raamatunkohtia joista löytyy nuo raamatulliseksi väittämäsi höpinät. Eikö onnistu, mitä? Johtuisiko siitä, että höpinäsi ovat yhtälailla vastoin Raamattua kuin tiedettä ja todellisuuttakin?


      • Epäjumalienkieltäjä
        RaamattuOnTotuus kirjoitti:

        Kaikki varioituminen luonnossa johtuu epigeneettisistä tekijöistä. Hybridit todistavat raamatullisten kantalajien puolesta. Sekvenssimuutokset ovat pelkkää kohinaa. Geenisekvenssit eivät sanele ominaisuuksia. Koirien jalostaminen ei ole evoluutiota, miksi siis kojootin ja suden risteyttäminen olisi evoluutiota?

        Ainoa peruste saarnallesi on omat aiemmat kirjoituksesi. Höpinäsi geenivirheistä ja siitä miten geenit eivät määrääkään ominaisuuksia ovat ristiriitaista mambo-jamboa. Taas yksi pseudotieteellinen haara kreationistien toivottomassa taistelussa tiedettä vastaan.


      • RaamattuOnTotuus kirjoitti:

        Kaikki varioituminen luonnossa johtuu epigeneettisistä tekijöistä. Hybridit todistavat raamatullisten kantalajien puolesta. Sekvenssimuutokset ovat pelkkää kohinaa. Geenisekvenssit eivät sanele ominaisuuksia. Koirien jalostaminen ei ole evoluutiota, miksi siis kojootin ja suden risteyttäminen olisi evoluutiota?

        "Kaikki varioituminen luonnossa johtuu epigeneettisistä tekijöistä."

        ROT näyttää olevan jo sekaisin. Hän itse aikaisemmin linkitti tänne tieteellisen tutkimuksen, jossa todettiin mutaatiot säätelygeeneissä Hawaiian silversword alliance-kasvisuvun muuntelun tärkeäksi syyksi. Nyt on siis kaksi vaihtoehtoa: joko ROT valehtelee tietoisesti tai häntä vaivaa dementia. Kumpikaan ei ole hyvä asia pienten pilttien opettajan ominaisuudeksi.


      • "Kyse on siitä, että eliö on varioitunut luodusta kantalajista aivan kuten koirarodutkin varioituvat. Oikea termi olisi rotu eikä laji."

        Pidätkö siis sutta ja kojoottia samana lajina?


    • Oleellista on se, että Jumala on luonut kaikki eläimet, olipa sen nimi sitten susi tai kojootti.

      "Alussa loi Jumala taivaan ja maan" (1.Moos.1:1)

      • Tietämättömyys ja tiedevastaisuus ja popularisoidun tieteen ankara vastustaminen valehtelulla ja vääristelyllä höystettynä, siitä markin ideologia saa käyttövoimansa... nyt ei ole mitenkän oleellista että evoluutiota tapahtuu, vaikka sitä kaikinkeinoin yrittääkin kieltää. Koskas kiellät painovoiman olemassaolon?


      • Knark5

        Alussa loi Mark5 Jumalan. (1.Mar.1:1)


    • Elukka osaa jopa liikennesäännöt, kuten artikkelissa kerrotaan: katsoo ensin oikealle ja vasemmalle ennen tien ylitystä.

    • Punaketturapauma

      Minua hämmentää tässä ROTin pyörittämässä teatterissa erityisesti yksi asia. Ymmärrän nimittäin kreationismin perustuvan siihen, että asiasta tietämättömille ihmisille valehdellaan, jotta heitä voitaisiin vakuutella pysymään uskonnossaan. On se halpamaista ja mielestäni väärin, mutta jotenkin ymmärrän vielä sen, että joku siihenkin ryhtyy. Sitä minä en ymmärrä miten ROT ei tajua, että hän tekee itsestään vain kokoajan naurettavamman pellen jatkamalla tuota jankutusta asioista, mistä ei oikeasti itseäkään ymmärrä riittävästi osatakseen edes vääristellä niitä haluamallaan tavalla! Hyvinhän tuo menisikin läpi jossain hellariseuroilla, mutta ei tuo internetkeskustelussa tule menemään läpi, koska näitä lukee kaikenlaiset ihmiset, joista osa on ihan oikeasti perehtynyt biologiaan ainakin ROTia paremmin.

      • hjkhjk

        Selitys on pakkomielle, mania, mielisairaudeksi määriteltävä tila. Itse asiassa sama tila kuin Jyrbällä, hieman eri muodossa. Jyrbällekään ei merkitse mitään, vaikka hänet on pakkomielteiseksi maanikoksi ja mytomaaniksi todettu ja se on hänelle toistuvasti sanottu, hän jatkaa vaan niin kuin ei mitään olisi tapahtunut.
        Aivan sama on tällä tyypillä, minkäänlainen hänen valehtelijaksi osoittaminen ei tehoa, päin vastoin mania vaan pahenee. Tämän asteisena se varmasti haittaa jo opettajan työtä, varsinkin, kun tämä ei ole maanikon ainut foorumi. Hän touhuaa myös ulkomaisilla keskustelupalstoilla, ties kuinka monella, pitää blogia, touhuaa seurakunnassa...


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      203
      2143
    2. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      134
      1178
    3. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1073
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      23
      827
    5. 58
      796
    6. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      34
      751
    7. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      638
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      175
      584
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      46
      567
    10. Auto ajoi päälle?

      Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      10
      540
    Aihe