Ripillä käynti?

Utelias_3

Minkälaisissa eri paikoissa olette ripittäytyneet? Kasvokkain, niin että pappi on ollut rippituolissa mutta itse olette olleet ulkopuolelle polvistuneena, niin että kumpikin on istunut rippituolin sisällä vai onko rippituoli ollut korvattu huoneella? Oletteko huomanneet eri tapojen välillä eroa siinä että miltä esimerkiksi arimpien asioiden puhuminen tuntuu?

11

262

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • TotuudenTiestä

      Kukaan muu kuin Jeesus ei voi antaa anteeksi syntejäsi. Ja niitä tulee pyytää Jeesukselta itse suoraan, koska Hän on ainoa välimies ihmisen ja Isän välillä. Uskovat voivat rukoilla yhdessä, mutta sinun, minun, meidän kaikkien, tulee pyytää Jeesukselta itseltään suoraan anteeksi, rukoilla Hänen puoleensa, ei papin puoleen.

      Joh. 14:6 Jeesus sanoi hänelle: "Minä olen tie ja totuus ja elämä; ei kukaan tule Isän tykö muutoin kuin minun kauttani.

      Katolisen ja monien muiden kirkkojen perusta on valhe ja opettavat väärää evankeliumia. Lue esim. tuo aloitus "Jeesus, Herra, on Kallio ja Pelastaja"

      Raamattu pitää ymmärtää Jeesuksen viisaudessa.

      • oikea.evankeliumi

        Olisi hyvä ensin ottaa asioista selvää.

        Jeesus sanoi apostoleille ennen Taivaaseen astumista:

        Joh. 20:22 ...ja sanoi heille: "Ottakaa Pyhä Henki.
        23. Joiden synnit te anteeksi annatte, niille ne ovat anteeksi annetut; joiden synnit te pidätätte, niille ne ovat pidätetyt."

        Näin hän antoi apostoleille vallan julistaa syntejä katuvalle syntejä anteeksi, mikäli hän halusi tehdä parannuksen. Koska kirkon tehtävä ei loppunut apostoleihin, vaan sen oli tarkoitus jatkua Jeesuksen toiseen tulemiseen, siirtyi tämä apostolinen valta apostoleiden valtuuttamille papeille.


      • asianlaita_
        oikea.evankeliumi kirjoitti:

        Olisi hyvä ensin ottaa asioista selvää.

        Jeesus sanoi apostoleille ennen Taivaaseen astumista:

        Joh. 20:22 ...ja sanoi heille: "Ottakaa Pyhä Henki.
        23. Joiden synnit te anteeksi annatte, niille ne ovat anteeksi annetut; joiden synnit te pidätätte, niille ne ovat pidätetyt."

        Näin hän antoi apostoleille vallan julistaa syntejä katuvalle syntejä anteeksi, mikäli hän halusi tehdä parannuksen. Koska kirkon tehtävä ei loppunut apostoleihin, vaan sen oli tarkoitus jatkua Jeesuksen toiseen tulemiseen, siirtyi tämä apostolinen valta apostoleiden valtuuttamille papeille.

        Selitin jo aiemmin, että Raamattu pitää ymmärtää Jeesuksen viisaudessa, ei omassa. Sanoppas, toimiiko Jumala ihmisen kautta, joka esimerkiksi käyttää lapsia hyväksi? Näitä pappeja on katolisessa kirkossa erään paavin mukaan n. 2%. Jos miettii pappien kokonaismäärää, saa aika huikean luvun aikaiseksi. Tai kun monet papit muuten elävät kaksoiselämää, Jumalako sitten käyttäisi heitä, että HEILLÄ olisi yhtäkkiä valta antaa syntejä anteeksi, jos itsekin ovat kävelemässä kadotukseen? Mistä ripille menevä tietää minkälaista elämää pappi viettää? Esim. olen kuullut pappien lapsilta minkälaista kaksoiselämää pappi voi viettää. On todistuksia, joista nähdään, että myös moni on tietoisesti, tahallaan, eksyttämässä ihmisiä kirkoissa eli ei ole oikeasti Jeesuksen palvelija (kuten Raamattu varoittaa). Nämä ovat vain kysymyksiä tuomaan ilmi rippi-idean järjettömyyden ja sen, että Jumala ei käytä ihmistä, että ihminen voisi antaa anteeksi syntejä. On ymmärrettävä Raamattu oikeasti!

        Esim. ensinnäkin, jos ihminen ei anna toiselle ihmiselle anteeksi, joutuu itse kadotukseen (Jeesus sanoo että ihmisen pitää antaa anteeksi muille tai ei itse saa anteeksi). Eli uskotko todella että Jumala olisi valtuuttanut ihmisen sanomaan esim. "minä annan anteeksi, mutta Jumala ei." LISÄKSI, jos pappi sanoisi noin, eli EI antaisikaan syntejä anteeksi "Jumalalta", tällöin ihminen joutuisi kadotukseen (jos ihmisellä olisi tällainen valta), koska ei ole saanut armoa osakseen. MUTTA, Raamatusta käy selvästi ilmi, että yksin Jumala lähettää kadotukseen. Se, että ihminen ei antaisi anteeksi Jumalalta OLISI YHTÄKUIN, että ihminen on lopullisesti tuomittu, MUTTA YKSIN JUMALALLA ON TÄMÄ VALTA. Kaiken kaikkiaan, YKSIN JUMALA VOI ANTAA SYNTEJÄ ANTEEKSI, kuten Raamattu sanoo!! Sehän liittyy nimenomaan siihen valtaan, joka vain Jeesuksella on.

        Kopioin ao.viestistäni tähän viestiin uudestaan mitä kirjoitin jo aiemmin tästä aiheesta:

        Sen sijaan Jeesus tarkoittaa mm. että jos ei-uskova kuulee JEESUKSEN SANAT kun uskova puhuu ei-uskovalle, ja ei-uskova OTTAA JEESUKSEN VASTAAN, hän saa JEESUKSELTA anteeksi kun hän pyytää anteeksiantoa suoraan JEESUKSELTA. Ihminen ei voi pelastaa toista. Yksin Jeesus pelastaa. Eli jos ei-uskova ei ota vastaan JEESUSTA esim. kun uskova puhuu JEESUKSEN SANAT, hän ei saa anteeksi myöskään syntejään. Ei-uskova ei tällöin saa anteeksi siksi, että hän ei ota vastaan JEESUSTA, joka yksin voi antaa syntejä anteeksi. JEESUKSELLA on KAIKKI valta (Matt. 28:18).

        Katolinen kirkko alunperinkin perustuu valheeseen, niin tämä rippi-käytäntö on vain sen valheen jatkumo. Jos Raamattua ei ymmärrä Jeesuksen viisaudessa, menee harhaan. Siksihän tie on vaikea. Jeesus on ainoa Pelastaja, ainoa tie, ainoa välimies ihmisen ja Isän välillä. Tutkikaa Raamattua huolella.


    • asianlaita_

      Ihminen ei voi antaa anteeksi syntejäsi. Jeesus ei ole ikinä valtuuttanut, että ihminen toimisi sellaisessa roolissa. Raamattukin sanoo, että yksin Jumala antaa anteeksi synnit (tai on antamatta jos ihminen ei ota Jeesusta vastaan). Sen sijaan Jeesus tarkoittaa mm. että jos ei-uskova kuulee JEESUKSEN SANAT kun uskova puhuu ei-uskovalle, ja ei-uskova OTTAA JEESUKSEN VASTAAN, hän saa JEESUKSELTA anteeksi kun hän pyytää anteeksiantoa suoraan JEESUKSELTA. Ihminen ei voi pelastaa toista. Yksin Jeesus pelastaa. Eli jos ei-uskova ei ota vastaan JEESUSTA esim. kun uskova puhuu JEESUKSEN SANAT, hän ei saa anteeksi myöskään syntejään. Ei-uskova ei tällöin saa anteeksi siksi, että hän ei ota vastaan JEESUSTA, joka yksin voi antaa syntejä anteeksi. JEESUKSELLA on KAIKKI valta (Matt. 28:18).

      • asianlaita_

        Lisäys: Ota vastaan Jeesus ainoana Vapahtajanasi, tunnusta Hänet Herraksesi ja anna Hänen olla elämäsi Herra, eli seuraa ja tottele Häntä. On nimittäin myös tärkeä pysyä uskossa. Jos väärinkäyttää armoa, jonka on saanut osakseen, menee kadotukseen. Kannattaa tutkia Raamattua huolella. Älä ota osaa harhaopetuksiin.


      • oikea.evankeliumi
        asianlaita_ kirjoitti:

        Lisäys: Ota vastaan Jeesus ainoana Vapahtajanasi, tunnusta Hänet Herraksesi ja anna Hänen olla elämäsi Herra, eli seuraa ja tottele Häntä. On nimittäin myös tärkeä pysyä uskossa. Jos väärinkäyttää armoa, jonka on saanut osakseen, menee kadotukseen. Kannattaa tutkia Raamattua huolella. Älä ota osaa harhaopetuksiin.

        "Ota vastaan Jeesus ainoana Vapahtajanasi, tunnusta Hänet Herraksesi ja anna Hänen olla elämäsi Herra, eli seuraa ja tottele Häntä. On nimittäin myös tärkeä pysyä uskossa. Jos väärinkäyttää armoa, jonka on saanut osakseen, menee kadotukseen. Kannattaa tutkia Raamattua huolella. "

        Oikein. Tähän mennessä parasta, mitä olet kirjoittanut.

        En ymmärrä, miksi et tajua pappeutta. Tuossa edellä lainasin tämän:

        Jeesus sanoi apostoleille ennen Taivaaseen astumista:

        Joh. 20:22 ...ja sanoi heille: "Ottakaa Pyhä Henki.
        23. Joiden synnit te anteeksi annatte, niille ne ovat anteeksi annetut; joiden synnit te pidätätte, niille ne ovat pidätetyt."

        Jeesus sanoo tämän valitsemilleen apostoleille, ihmisille. Luuletko, että Jeesus ei tiennyt, minkälaisia huonojakin pappeja tulisi olemaan. Siitä huolimatta hän antaa heille tämän vallan.

        Ripissä ihminen ei saa anteeksi sen takia, että pappi lausuu tietyt sanat tai siksi, että pappi on varmasti erinomainen, vaan siksi, että hänellä on Jumalan valtuutus julistaa synnit anteeksi, mikäli ihminen ensinnäkin vilpittömästi tunnustaa syntinsä, katuu niitä ja on vakaassa aikomuksessa tehdä parannuksen. Ilman näitä, rippi ei päde.

        Synnit siis saadaan anteeksi ripissä Jumalalta. Jumala haluaa meidän tunnustavan ääneen syntimme eikä vain omassa päässämme, koska synti aina rikkoo Jumala-suhteemme, häpäisee kirkkoyhteytemme ja tuottaa vahinkoa lähimmäisillemme . Me toimimme Jumalan antamilla ehdoilla.


    • PasiToivonen

      Jos raiskaa jonkun riittää kun tunnustaa Jumalalle? Laskee kynnystä.

    • jejejejejeje

      Yleensä ne katolilais papit ovat takana.

    • PasiToivonen

      >>Ihminen ei voi antaa anteeksi syntejäsi. Jeesus ei ole ikinä valtuuttanut, että ihminen toimisi sellaisessa roolissa.>>

      Jeesus sitten valehtelee.

      21. Niin Jeesus sanoi heille jälleen: "Rauha teille! Niinkuin Isä on lähettänyt minut, niin lähetän minäkin teidät."
      22. Ja tämän sanottuaan hän puhalsi heidän päällensä ja sanoi heille: "Ottakaa Pyhä Henki.
      23. Joiden synnit te anteeksi annatte, niille ne ovat anteeksi annetut; joiden synnit te pidätätte, niille ne ovat pidätetyt."

    • T.Vekainte

      No, niin ikuinen rippikysymys juuri paaston aikaan. Kas kummaa. Vastaan kumminkin, kun aina liittyy uusia jäseniä.

      Olen ripittäytynyt monessakin paikassa.

      Kyllä, olen ripittäytynyt myös kasvokkain. Suomessa asiassa ei ole eroa kun kaikki tuntee kaikki.

      En ole tuntenut eroa tapojen välillä. Ehkä rippituolssa häpeän itseään enemmän.

      Suosikki rippi-isäni ovat fransiskaaneja.

      Yleensä sanoisin, että pidän edemmän vanhemmista papeista rippi-isinä. Heillä on enemmän perspektiiviä.

      Suomessa rippi on ikuinen ongelma, koska se ei ole anonyymi.

    • katolistaviisautta

      Itse ripittäydyn vain rippituolissa. Se tuntuu paikkana jotenkin pyhemmältä tämän hienon sakramentin viettoa varten. Muualla rippi tuntuisi helposti vain juttelutuokiolta, vaikka toki sakramentti olisi ihan sama.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      134
      5345
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      32
      3327
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1867
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1830
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1685
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      72
      1542
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      11
      1435
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1326
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1317
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      20
      1288
    Aihe