Onkohan vielä kaikki vanhat tuttavat hengissä?

Satumainen.Nainen

Olisi kiva tietää, mitä teille kuuluu nyt? Kotka, AV, Muisquu jne...?
Vieläkö olette suomi24:llä käyneet? Minä en ole aikoihin täällä käynyt. Elämä vie meitä eteenpäin itsekutakin, lapset kasvavat ja minustakin on tullut mummi jo kahdelle pienelle elikkäs vanhuus koittaa ;) Ihanat ja Rakkaat lastenlapset ovat valloittaneet elämän ja siihen uuden ammatin ja työelämän haasteet. <3

45

944

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ja sain vielä peräti tämän vanhan nikkini toimimaan, mutta salasanaa piti vain vaihtaa :D

      • hirsimökkijasavusauna

        Hyvältä näytät edelleen. :)


      • Kuva on vuodelta pottu ja nakki ;)


    • Muutama vanha tuttu on näkynyt, ei kylläkään noita mainittuja

      • No onhan siinäkin tuttu nimimerkki :)


      • tampsanlikka

        Pujon muistan,,,,,lällyjä laittoi.


    • lerssiotsa

      Täällä päivystän päivittäin ;0)

      • Sinua en tunnista kyllä :)


      • lerssiotsa

        Myönnän, etten tunnista sinunkaan nimmaria :0)


    • jäähdytin-rikki

      Moikka. Harvoin käyn minäkin näillä palstoilla. Elämä vie ja tuo. Onnittelut mummille ja tsemppiä kaikkeen muuhunkin. :) Toivottavasti tunnistat. ;)

      • sinisen-

        Lisätään vielä fordin ;)


      • Joo, tunnistin sinut kyllä ;) Mitäpäs kuuluu?


      • Samaa-vanhaa

        Tasaista. Siinä se elämä etenee omalla painollaan. :D


    • Yritin lähettää sulle viestin tuohon profiiliisi. Ei onnistunut? Ei kai sulla enää sinistä Mondeota ole jäähdytinvikoineen? :)

      • Ei ole, eikä siinä ole ollut mitään jäähdytinvikoja...hmmm...oletko K? :D


      • Napanderin.Nipa

        Voip olla ;)


    • ryjjfyyj

      Tunnistan kyllä nimimerkkisi, lienemme joskus keskustelleet. Käytin kait silloin nimimerkkiä Swind. (lyhennys sanasta swindler, vaikkakin väitin sitä s-wind, eli etelätuuleksi) Nykyistä en välitä kertoa, kosken halua yhdistää sitä kertomaani.

      Nykyään käyn täällä harvoin, näin tänävuonna kuuskymppiä täyttävänä ei oikein enää jaksa innostua keskusteluihin. Onnea isoäidille. Minä en ole vielä päässyt lapsenlapsista nauttimaan. Poikani taitaa nauttia enemmän maailmankiertämisestä, kuin paikalleen asettumisesta.(niin minäkin tein, varmaankin siksi en saanutkaan aikaiseksi kuin yhden pojan) No minulla on edelleen kaverina koira, joskaan ei sama kuin silloin. Ne ovat niin lyhytikäisiä. Silloinen koirani lienee ollut Rasmus, siperianlaikan ja collien risteytys, nykyinen koirani on hollanninajokoira.

      Nyt sinä tiedät minusta enemmän kuin silloin.

      Hyvää jatkoa Sinulle.

      Swind

      • ntneynte

        Tuo nimimerkki lienee edelleen rekisteröity minulle, mutta en pääse käyttämään sitä, liian paljon uusia läppäreitä ja unohtuneita käyttäjätunnuksia/salasanoja. Yritin käyttää sitä, mutta on varattu, siis luultavasti minulle.

        Swind


      • Kokeile-nollausta
        ntneynte kirjoitti:

        Tuo nimimerkki lienee edelleen rekisteröity minulle, mutta en pääse käyttämään sitä, liian paljon uusia läppäreitä ja unohtuneita käyttäjätunnuksia/salasanoja. Yritin käyttää sitä, mutta on varattu, siis luultavasti minulle.

        Swind

        Nollaa sen salasana. Unohtunut salasana tulee johonkin sähköposteistasi?
        Vaihda se sitten.


    • vtiubyf

      Jatkan tässä vielä, kun ei muutakaan tekemistä ole. Moni meistä, tai oikeastaan useimmat aikalaisistamme ovat jo poistuneet palstoilta, kuolleet tai vaihtaneet nimimerkkiä. Tunnistan vielä joitakin, ja epäilen heidän vaihtaneen nimimerkkiä, kuten olen itsekin tehnyt.
      Me olimme täällä silloin, kun nämä sivut avautuivat, silloin vielä keskustelimme. Ikävä totuus on, että nykyään nämä sivut ovat pääsääntöisesti trolleja ja skeidaa, minäkin olen täällä vain kiusatakseni muita, sillä vakavaa keskustelua täältä on enää turha hakea. Vakavaakin keskustelua netistä löytyy edelleen, mutta ei täältä suoli 24:stä.

      Olen täällä vain siksi, että haluan silloin tällöin katsoa, löytyykö keskustelijoilta mitään vastusta tieteelliselle ajattelulle. Useinmiten se on pelkkää haistattelua, ilman minkäänlaista järkevää perustetta.

      Kuten varmaankin muistat olen ateisti, joka on lukenut raamatun, vanhan ja uuden testamentin. Väittelin asiasta täällä paljonkin, mutta nyt ei enää jaksa, kun argumentointi on luokkaa: paska sä et tiedä jumalasta mitään, kuulut helvettiin. Keskustele nyt sitten siinä, jos vastaus kaikkeen on: sinä joudut helvettiin.

      No, me olimme pioneerejä, ikävä vain katsoa mikä paskakasa tästä on tullut.

      Nuoret pitävät minua urpona, joka ei ymmärrä mitään. Vaikea selittää, että me olimme se sukupolvi joka loi teille tämän maailman. Ilman kaltaisiamme hulluja ei nettiä olisi olemassakaan

      Ei tietokoneita ja nettiä keksinyt nykyinen sukupolvi, vaan me, nykyään kuusikymppiset ja siellä main, se tuntuu kaikilta unohtuneen.

      Swind

    • "vtiubyf
      29.3.2017 3:01
      Jatkan tässä vielä, kun ei muutakaan tekemistä ole. Moni meistä, tai oikeastaan useimmat aikalaisistamme ovat jo poistuneet palstoilta, kuolleet tai vaihtaneet nimimerkkiä. Tunnistan vielä joitakin, ja epäilen heidän vaihtaneen nimimerkkiä, kuten olen itsekin tehnyt.
      Me olimme täällä silloin, kun nämä sivut avautuivat, silloin vielä keskustelimme........ "

      ----------------------------------------------------------------------------------------------------

      Olipa hieno kirjoitus ja varmaan parasta mitä olen Suomi24 palstoilta pitkään aikaan lukenut ja jos toimimme tuon "vtiubyf" viestin ajatuksen mukaan niin täällä on mukava kirjoitella ja lukea muiden viestejä

      • vtiubyf

        Kiitoksia, poistetujen viestien määrästä päätellen olen saanut skeidaa niskaani. Ei se minua haittaa, mielelläni keskustelisin asioista, mutta asiapohjalta.
        Täällä oli aikanaan mukava keskustella asioista, saattoi olla erimieltäkin, kuten minä usein, mutta jouduin myös usein myöntämään olevani väärässä.

        Alkuaikoina keskustelu netissä avarsi katsomuksiani, kukaan ei tuominnut ajatuksiani, mutta vasta-argumentit, jos nyt ei kääntäneet päätäni, mutta pakottivat minut ajattelemaan asioita laajemmin. Sellaista keskustelua kaipaan edelleen, ja sitä on, mutta täältä se on poistunut.

        Miten tämän nyt sanoisi selkokielellä: Haasta vastustajasi miettimään asiaa esittämältäsi kannalta, loukkaamatta häntä. Siitä lähtee oikea keskustelu. Se vaatii sinulta paljon, mutta vain niin voit saada jotain aikaiseksi.
        Haistattelusta ja vastustajasi lyttäämisestä seuraa vain kuilun leviäminen, mitä leveämmäksi sen saat, sitä vaikeampi sitä on kummankaan ylittää.

        Ja mitä leveämmäksi kuilun saat, sitä tyhmemmäksi joudut itsesi tunnustamaan, kun peilin eteen menet. Provosointia? No, joo, mutta hyvän asian puolesta.
        Kunnioitan suuresti Martti Ahtisaaren taitoa, hänestä kannattaa ottaa oppia.


      • ikitrolli-kyttää
        vtiubyf kirjoitti:

        Kiitoksia, poistetujen viestien määrästä päätellen olen saanut skeidaa niskaani. Ei se minua haittaa, mielelläni keskustelisin asioista, mutta asiapohjalta.
        Täällä oli aikanaan mukava keskustella asioista, saattoi olla erimieltäkin, kuten minä usein, mutta jouduin myös usein myöntämään olevani väärässä.

        Alkuaikoina keskustelu netissä avarsi katsomuksiani, kukaan ei tuominnut ajatuksiani, mutta vasta-argumentit, jos nyt ei kääntäneet päätäni, mutta pakottivat minut ajattelemaan asioita laajemmin. Sellaista keskustelua kaipaan edelleen, ja sitä on, mutta täältä se on poistunut.

        Miten tämän nyt sanoisi selkokielellä: Haasta vastustajasi miettimään asiaa esittämältäsi kannalta, loukkaamatta häntä. Siitä lähtee oikea keskustelu. Se vaatii sinulta paljon, mutta vain niin voit saada jotain aikaiseksi.
        Haistattelusta ja vastustajasi lyttäämisestä seuraa vain kuilun leviäminen, mitä leveämmäksi sen saat, sitä vaikeampi sitä on kummankaan ylittää.

        Ja mitä leveämmäksi kuilun saat, sitä tyhmemmäksi joudut itsesi tunnustamaan, kun peilin eteen menet. Provosointia? No, joo, mutta hyvän asian puolesta.
        Kunnioitan suuresti Martti Ahtisaaren taitoa, hänestä kannattaa ottaa oppia.

        Tuskimpa sinua on koskenut. Palstojen ikitrolli vain pieree aivoistansa edelleen surkeita tuhnuja.


    • Swindys_friend

      Ei ole, vuosi sitten kävin hautajaisissa.
      Mikä täällä nyt enää kiinnostaisi vanhaa tohtoria, moni kait meistä on vielä hengissä, poistuneet vain palstoilta. Minäkin sain tiedon Swindiltä.

      Kaipaan erityisesti erästä ikäistäni (väitteidensä mukaan) keskustelijaa, en koskaan saanut selville hänestä sukupuolta, mutta kaipaan niitä keskusteluja.
      Kuten tuossa yllä Swind sanoi; maailma oli silloin toinen. Tunnen Swindin, haluatko tietää kuka hän on?

      Hän voi suuttua minulle, mutta hän on yrittäjä, täyttää tänä vuonna kesäkuussa 60 jotain. (On vain häipynyt johonkin jo pari vuotta sitten, mutta elää, koska uskon tuon kirjoituksen olevan aito, epäilen Espajaa, koska halusi sinne eläkepäiville, voihan hän olla Thaimaassakin, sinkku kun on).

      Tavallinen kaveri, joka oli aikanaan kiinnostunut tietokoneista ja netistä. Ystäväni? Ehkä, mutta hiton huono golffari. Puhui paljon, mutta tietääkseni ei koskaan pelannut. Istui vain kaljalla.

      Emme me vanhat mitään erikoisia ole, olimme vain ensimmäisiä.

      Tämä sinun aloituksesi leviää, minäkin jatkan sitä, mutta onko enää innostuneita kirjoittajia? Tuntemieni ikä alkaa lähennellä 70.

    • vtiubyf

      Tämä maailma oli aikanaan pieni, väkisinkin me aavistimme toistemme henkilöllisyyden, joskin en ole Espajassa, enkä Thaimaassa. Ihan vain Suomessa keskellä ei mitään, mutta 4G toimii täälläkin.
      Swind

    • minoon hengissä ainakii...:D

      • isokyrpätosiiso

        Muistatko kun 1990 luvulla käytiin salaa naimassa tuolla talon kellarissa ? Nannaa teki ;0)


      • Kyl mää ainaski sun viä muistan:))Ja muistutukseksi brunelle ja muillekin vanhoille:Ikä on pelkkiä numeroita vaan..


      • isokyrpätosiiso kirjoitti:

        Muistatko kun 1990 luvulla käytiin salaa naimassa tuolla talon kellarissa ? Nannaa teki ;0)

        höh... ootko varmasti ollu isokyrpätosiiiiiso koska en muista....:///////


    • varmatieto

      eivät ole

      • Mistä.sulla

        on varma tieto? Sitäkö ettei kaikki ole enää hengissä, vai siitä en ovat.


      • varmatieto
        Mistä.sulla kirjoitti:

        on varma tieto? Sitäkö ettei kaikki ole enää hengissä, vai siitä en ovat.

        en muista enää...


    • Kuunkulkija-

      Kliffaa että joku on hengissä. Silloin on vielä mahdollisuus. Vanhat tarinat olivat aika herkullisia ja monasti kahvit roiskui paidalle ja näppikselle.

      Tulin justiin soittolaulukeikalta ja mieleeni tuli ongelma muutaman päivän takaa.
      Olen huomannut että sukkani haisevat usein mutta jalkani eivät. Pääongelma on siis haisevat sukat. Pistin sitten hajuvettä sukkiin ja kas, haisevat hajuvedelle.
      Koska testi oli niin rohkaiseva niin ajattelin poistaa myös pölynimurista tulevan sähkönhajun ja pirskautin sinnekin hajuvettä. Toimenpiteen jälkeen koko kämppä haisi hajuvedelle.
      Vaimo tuli sitten kotiin ja ihmetteli kämpässä käyneitä naisia perustuen em. hajuun. Ilmeeni muistutti varmaan hämillään olevan orvon hyeenan kun yritin keksiä jotain järkevää ja uskottavaa selitystä. Kerroin sitten totuuden. Se oli virhe.
      Vaimo sanoi että "ei kai kukaan ole niin pönttö että panee hajuvettä pölynimuriin".
      Yritin ajatella kovin kovaa ja voimakkaasti mikä olisi oikea vastaus tuohon.
      Sanoako "minä olen", ollako kuin ei olisikaan, hämillinen ja samalla pelokas ilme vai osoittaa loistavaa alfauroksen elegiaa lisättynä ripauksella runonlausujan raakakomediaa?
      Valitsin hämillisen jasamalla pelokkaan ilmeen mutta se oli virhe. En kehtaa kertoa enempää.

      • ikivanhakahvittelija

        >>> Kuunkulkija

        Taas kannatti tulla tänne kurkistamaan, vanhoja viihderikkaitta kahvila-aikoja aina välillä kaiholla muistelen ja käyn täällä katsastamassa jos jollain vielä näppis toimii, sulla näyttää vielä hyvin toimivan, näppis ja pää :)


      • Kuunkulkija-
        ikivanhakahvittelija kirjoitti:

        >>> Kuunkulkija

        Taas kannatti tulla tänne kurkistamaan, vanhoja viihderikkaitta kahvila-aikoja aina välillä kaiholla muistelen ja käyn täällä katsastamassa jos jollain vielä näppis toimii, sulla näyttää vielä hyvin toimivan, näppis ja pää :)

        No hei!
        En tiedä tuosta päästä mutta näppiksessä on vielä käyttämättömiä kirjaimia jäljellä.
        Vaimo esitti uhkavaatimuksen että joko pölynimuri lähtee tai minä. Valitsin sitten pölynimurin. Istumme tällä hetkellä terassilla katsellen kuun seilaamista taivaan poikki, hajuvedelle haiseva pölynimuri ja minä. Vain toinen on meistä tervetullut takaisin sisään. Se olen siis minä. Kerrankin oikea ratkaisu.


    • Muistan sut. satunnaisesti joskus kävin . Vuosia kun viimeksi olin täällä.

    • Minussa ainakin henki pihisee.

      • Missä on Hummeri-Tenho?


      • Nimim-varatenho-H-H

        Mikäs mylliksen tappaisi, ellei hän joudu kotkan kynsiin :D


    • Iltiksentoimittaja

      Lontoossa ei ainakaan kaikki ole hengissä:D

    • voihanvitalis

      Milla, tähtis, Judge, kenonen, taikis, normix, arkunkantaja, pirpana, oi niitä aikoja

    • muistelija-

      nuo on tuttuja lähinnä huuhaalta. pitäisikö pitää muistotilaisuus

    Ketjusta on poistettu 13 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Maksetaanko Vornaselle palkkaa 2 viikon sairaslomasta

      Eli torstain kännistä 2 viikon palkallinen sairasloma? Saako muut duunarit myös rännätä 2 viikkoa työnantajan laskuun?
      Perussuomalaiset
      238
      2070
    2. Miksi tunnet vetoa..

      Miksi tunnet vetoa juuri häntä kohtaan? Mikä sen saa aikaan?
      Ikävä
      80
      1797
    3. Mitä te palstan ihanat naiset

      Ajattelette hyvin viisaista miehistä, jotka ovat koko ajan jotenkin oudosti väärässä? Vaikka älykkyysosamääräsi olisi 21
      Sinkut
      69
      1516
    4. Tapaus Vornanen

      Se oli torstai-ilta ja kansanedustaja Vornanen oli juhlimassa seurueensa kanssa pitkän edustusviikon jälkeen. Baarissa o
      Maailman menoa
      107
      1216
    5. Nainen, kohtelin sua kuin paskaa

      Ja silti odotin että annat kaiken anteeksi. Yllätyin kun niin ei käynytkään. Olethan kaikin puolin alle mun tason ja sun
      Ikävä
      63
      1140
    6. Nainen, seuraan sun uutta elämää

      Hieman naurattaa tuo sun uusi rooli 🤭. Kun et sovi siihen mitenkään. Mutta pakkohan sulla jokin paikka olla missä hämme
      Ikävä
      53
      1105
    7. Olet kaikki mitä ikinä tahdonkaan

      Voi sinä ihana Jarno olet just se ihminen keneen menin täysin ihastumaan. Kuin salama kirkkaalta taivaalta meidän koht
      Suhteet
      19
      1056
    8. Voi hitto Rinsessa säikähdin

      Että olitkin silloin joku huijari. Huh, sano ettet ole.
      Ikävä
      9
      1025
    9. Ilona Siekkinen

      Onko Ilona Siekkinen todellinen henkilö vai tekoälyllä luotu henkilö? Koostettu monesta eri kuvasta ja liitetty yhteen m
      Yhteiskunta
      1
      960
    10. AVARN Security ja julkisen toimeksiannon laiton henkilörekisteri

      Kyseessä ei ole VR:än ylläpitämä, vaan Avarnin laiton henkilörekisteri. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000000482739.htm
      Turvallisuuspalvelut
      13
      881
    Aihe