Eksorkismi tunnustettava osaksi käypää hoitoa

Lähimmäisenrakkaus

Tämä on kirjoitus kaikille jotka aiemmin epäilivät.

Teistä kuultaa ahdistus. On vaikea myöntää olleensa aluksi harhapoluilla. Ymmärrän sen. Kirjoituksistanne voi kuitenkin aistia rivien välistä että alatte olla valmiita oikaisemaan vanhoja sanomisianne. Viestini on siis alkanut tavoittaa teitä. Se on hieno asia.

En voi tietenkään olettaa, että kaiken lausutun jälkeen parannus näkyisi heti selvästi. Se on ihmilistä heikkoutta, eikä sitä tarvitse hävetä. Olkaa kuitenkin uskossa vahvoja että kesään mennessä otatte jo useastikin asian puheeksi tuttujen ja miksei tuntemattomienkin kanssa. Käykää silloin täällä tarkistamassa kuinka opetin asioista, jos on vielä jäänyt epävarmuutta.

Rakkaat ystäväni. Kiitän teitä. Olen teiltä saanut jälleen aimo ripauksen uskoa, että asioita voi edistää. Pitää vain jaksaa keskustella.On hienoa saada palautetta vaikka se monestikin on verhottu kriittiseen sävyyn. Siksi on tärkeää osata tulkita se mitä todella tarkoitetaan. Siihen tarvitaan poikkeuksellista psykologista silmää ja ahkeraa ihmissielun tuntemuksen opiskelua. Onneksi Luoja on siunannut minua juuri tällä avulla.

Kevätaurinko osoittaa meille tien. Se on lupaus kirkkaudesta ja uskotamme rakastaa lähimmäistä. Toivottavasti hallituksella on viisautta jo tällä vaalikaudella järjestää eksorkismihoidon asema tunnustetuksi. Jos he eivät tähän pysty, he eivät valitettavasti ole luottamuksemme arvoisia.

162

1340

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • >Toivottavasti hallituksella on viisautta jo tällä vaalikaudella järjestää eksorkismihoidon asema tunnustetuksi. Jos he eivät tähän pysty, he eivät valitettavasti ole luottamuksemme arvoisia.

      Oletko varma, että hallitus yhtään edes kaipaa juuri teidän luottamustanne?

      • ijjjjjjjjjjjjjjil

        Poliitikot ensinmäisenä hoitoon ja nähdään ,että Kokoomuspolitikoilta lähtee ahneuden ja valehtelun henki ja muutama muukin ja vihreiltä irstauden ja tyhmyyden henget jne.


      • Kansalaisaloitteen paikka. Taas.


    • Taidat sinä olla aika tavalla harhateillä, jos noita omituisia henkimaalmojen kanssa seurustelua pidät ihan normaalina? Toivon mukaan moisesta ei koskaan tule mitään "virallista" asemaa.

    • Lähimmäisenrakkaus

      Vanhat lastit ja viihdeteollisuuden luomat mielikuvat kannattaisi jo haudata. Asiaa on syytä lähestyä avarin mielin. Kaikenlainen huuhaa on saatava vakavan asian yhteydestä loppumaan.

      Kun kaikkien tunnustama taho kuten yliopisto ottaa tieteellisen tutkimuksen hallintaansa, niin pohja arvostelulta putoaa pois.

      • Olen vappaaehtoinen ensimmäiseen mytologian professuuriin.


    • Kyllä! Avohoitobuumiin erityisen hyvin sopiva konsepti olisi kotihoidon resurssein suoritettava eksorkismi. Postihan tuonkin kohta itselleen haalisi.

      • Lähimmäisenrakkaus

        Tuohon en valitettavasti usko.


      • Lähimmäisenrakkaus kirjoitti:

        Tuohon en valitettavasti usko.

        Sinä vähäuskoinen! :D


      • ota.selvää

        Naurettava ajatus että postilaiset eksorkismia pystyisivät toteuttamaan tai edes kotihoidon työntekijät pystyisivät. Et taida tietää miten vakavien asioiden äärellä liikutaan kun puhutaan henkivalloista ja niiden karkottamisesta ihmisistä se vaatii hengellisen pappiskoulutuksen ja heistäkin vain hyvin harva ja valikoitu pystyy suorittamaan tämän vaativan toimenpiteen ja itsekin vaarassa ovat.


    • Manauksen_Kärkipotku

      Voitaisiin varmaankin nyt sitten suorittaa tällainen poikkitieteellinen sokkotestiih. Jonka onnistuessa voisimme ihan hyvin mielin mekin ottaa kaikki uskisten tarjoilemat parannus ja pelastuskeinot mukaan osaksi Sotea.

      Laitetaan keskelle jalkapallokenttää kaksi lahonnutta vertavuotavaa puujalkaa makuulle. Jalkapallot melempiin päihin kenttää rankkaripilkulle odottamaan.
      Molempiin päätyihin kummallekkin puujalalle omat kannattaja uskis porukat.
      Sitten saavat alkaa porukalla rukoilemaan ja siunaamaan oman puujalan pystyyn nousua ja naapurin päätyyn konkkaamista ja pallon maaliin potkaisua. Lahoaminen ja verenvuoto tulee pysäyttää ennen konkkaamaan lähtöä.
      Ateisteille varataan sivukatsomot ja riittävästi virvokkeita ja makkaraa VIP telttaan ottelun keston ajaksi.
      Aikaa matsille varataan vaikkapa koko päivä, ilta ja yö.
      Mutta mahdollinen 1-0 maali ratkaisee jo ottelun voittajan sekä päättää matsin.
      Jolloin VIP teltta on avoin kaikille kannattajille.

      Altius citius fortius !

      • Perusteltu_Epäilykö

        No ?
        Aikaa kuluu ja Sote etenee.

        Kentätkin sulaneet talven jäljiltä pelikuntoon . Nyt taitaa taas jälleen kerran näytön paikka mennä ohi uskiksilta. Muutta niinhän se on taas jälleen kerran et kun peli alkais ja olis mahdollisuus omalla joukkueella pallon paikka siellä naapurijoukkeen maalissa näyttää. Niin eipä ole numeropaitoja kentälle astelemassa.

        Kentän laidalla kyllä kovaa huudetaan ja todistellaan et kyllä me oltaisiin voitettu tämä matsi mennen ja tullen.


    • Herran.tertut

      "Eheytyshoito lailla kielletty" -palstan sulkemisvaiheessa sinne oli kertynyt 499 viestiä, joista varmaankin 480 käsitteli tätä manaamista. Asia ei edennyt yhtään mihinkään.

      10.12.-16 Nimimerkki "Lähimmäisenrakkaus" hehkutti ensimmäisen kerran manaamisen puolesta: "Sinulle oikea ratkaisu voisi olla kääntyä katolisen papin puoleen, joka on erikoistunut manaamiseen".

      Tätä manaamis-jaanaamista kestikin sitten kuukauden ajan:
      - "Tähän manaus liittyy parannuskeinona."
      - "Homojen kannattaa hakeutua katolisen manaajan pakeille Italiaan."
      - "Voin periaatteessa lähteä tukihenkilöksi sinne manaukseen."
      - "Manausta parannuskeinona ei täällä hyväksytä johtuen luterilaisesta perinteestämme."
      - Katolisen kirkon piirissä manaus on aina ymmärretty oikein."

      Kunnes 09.01.-17 nimimerkki sitten yks kaks päättikin, ettei kyseessä olekaan manaaminen, sillä nimityksellä kun on niin huono kaiku. Ja sehän ei passaa! Siis eikun nimitystä vaihtamaan! Silloin nimimerkki tempaisi kehiin nimen eksormismi.

      Seuraavassa viestissä "hoito" olikin sitten vaihteeksi eksortismi. Sitä seuraavassa eksorkismii. Muutaman viestin ajan meni, ennen kuin sain nimimerkin uskomaan, että kyseisen puoskaroinnin tieteellinen nimi on eksorkismi (läht. kreikan eksorkismos). Siitä lähtien nimimerkki onkin ollut vannoutunut eksorkismin lähettiläs ja manaaminen on siitä hetkestä lähtien ollut tabu ja förbi! Hän jo tuohtuikin, "kun siitä (manaamisesta) jauhatte koko ajan.

      Moni on minun tavallani varmaan huomannut, että tätä manaamis/eksorkismi-keskustelua on aivan turha jatkaa. Paljon hyödyllisempää on puhua vaikka seinälle kuin kommentoida kyseiselle nimimerkille. Etenkin jos löytää jostain vanhanaikaisen p.huussin, niin sen seinälle puhuminen on taatusti järkevämpää ja hyödyllisempää kuin jatkaa tätä älytöntä jaanaamista jonkun aivopestyn ja ilmeisesti ei-niin-älykkään jankuttajan kanssa! Mutta oppi hän sentään hänelle lopulta niin rakkaaksi muodostuneen termin! Olisin tosin olettanut oppivan sen ilman tukiopetusta!

      Kun ottaa huomioon, ettei tyypillä ole edes termit hallussa, saati asiatiedot, niin on syytä ottaa huomioon, että kyseessä on trolli. JOTEN:

      ÄLÄ RUOKI TROLLIA!

      • "Kun ottaa huomioon, ettei tyypillä ole edes termit hallussa, saati asiatiedot, niin on syytä ottaa huomioon, että kyseessä on trolli."

        En ihmettelisi, sillä aika tavalla trollauksen keinoja käytetään. Toisaalta kirjoittaja on siellä oman mielensä sisällä sen tyylisesti, ettei välttämättä ole trolleista pahin.


    • Lähimmäisenrakkaus

      Kylläpä nyt piti termeihin tarttua. Englannista ilmeisesti johdettu sana ei ole ihan helppo. Tajusin kuitenkin, että suomenkielinen nimitys on valveutumattiomissa piireissä päässyt ottamaan hönkää viihdeteollisuudesta. Ihan kuin asia yhdistyisi trakulaan tai muihin mielikuvitusjuttuihin.

      Se on vähän sama kuin ei uskoisi terveysvalistusta, jos vain kieltää ettei asia minua koske. Mutta kun koskee, meitä kaikkia. Tietoa kyllä on. Tässä yksi pikaisesti löydetty (en lukenut vielä tarkemmin itsekään). http://www.jariiivanainen.net/saatananpalvonta2.html (plokinpitäjä Iivanainen, yksityinen kirjoittaja).

      Asiallinen keskustelu joutuu tietenkin raiteilta jos mukana on tyyppejä jotka eivät suostu uskomaan paholaisen olemassaoloa. Ihme kyllä kun katsoo mailman menoa. Voisi olla parempi että kieltäjät eivät todistelisi minulle jankkaavasti että se mikä on, sitä ei ole. Ottakaa hyvät ystävät asioista selvää.

      • Ota itse tosiasioista selvää. Normaalit ihmiset, eli murskaava enemmistö täyspäisistä ihmisistä ei usko noitiin, velhoihin, metsänpeikkoihin, vainaja- ja tietäjähenkiin, haamuihin (demoneihin) eikä saatanaan vaikka niistä Raamatussa puhutaankin joten miksi ihmeessä pitäisi uskoa manaukseen joka on puhtainta taikauskoa.


      • Lähimmäisenrakkaus
        sage8 kirjoitti:

        Ota itse tosiasioista selvää. Normaalit ihmiset, eli murskaava enemmistö täyspäisistä ihmisistä ei usko noitiin, velhoihin, metsänpeikkoihin, vainaja- ja tietäjähenkiin, haamuihin (demoneihin) eikä saatanaan vaikka niistä Raamatussa puhutaankin joten miksi ihmeessä pitäisi uskoa manaukseen joka on puhtainta taikauskoa.

        Älä hyvä ihminen sekoita satuja ja tosiasioita. Monille se on tarkoitushakuista kun halutaan leimata taikauskoiseksi. Metsänpeikot kuuluvat satukirjoihin ja haamuja tarvitaan markkinointiin.

        Luet vain Raamattua ja mitä siellä kerrotaan riivaajasta. Unohda ihmisen luomat höpinät, ne on ainakin nykyään tarkoitettu vain viihteeksi.

        Viikonloppuna tapaan erään ihmisen joka todennäköisesti tarvitsee apua. Kuten usein hän ei ole saanut helpotusta virallisista organisaatioista. Vaan pitäisikö hänet vain hylätä ja jättää kärsimään. Tällaisissa tapauksissa saatetaan silloin ajautua ihan loppuun asti.


      • Lähimmäisenrakkaus kirjoitti:

        Älä hyvä ihminen sekoita satuja ja tosiasioita. Monille se on tarkoitushakuista kun halutaan leimata taikauskoiseksi. Metsänpeikot kuuluvat satukirjoihin ja haamuja tarvitaan markkinointiin.

        Luet vain Raamattua ja mitä siellä kerrotaan riivaajasta. Unohda ihmisen luomat höpinät, ne on ainakin nykyään tarkoitettu vain viihteeksi.

        Viikonloppuna tapaan erään ihmisen joka todennäköisesti tarvitsee apua. Kuten usein hän ei ole saanut helpotusta virallisista organisaatioista. Vaan pitäisikö hänet vain hylätä ja jättää kärsimään. Tällaisissa tapauksissa saatetaan silloin ajautua ihan loppuun asti.

        Sinä olet itse satukirja, trolli ja valehtelija.


      • "Asiallinen keskustelu joutuu tietenkin raiteilta jos mukana on tyyppejä jotka eivät suostu uskomaan paholaisen olemassaoloa."

        Eli ensin pitänee uskoa ja sitten keskustella vain henkimaailman asioista? Mutta en ymmärrä uskoa, jonka keskiössä on näiden henkien kanssa seurustelu?


      • >Asiallinen keskustelu joutuu tietenkin raiteilta jos mukana on tyyppejä jotka eivät suostu uskomaan paholaisen olemassaoloa.

        Asallinen keskustelu vasta alkaa juuri tuosta.


    • Lähimmäisenrakkaus
    • Mistä asti riivaajien poisajamiseen on tarvittu kelakorvaus?

      • ps onko pervonormatiivinen 1/2matka pätevä eksorkisti?


      • Lähimmäisenrakkaus

        Ei sitä siihen tarvita. Sitä tarvitaan siihen että myös vähävaraisella on mahdollist saada tarvitsemansa hoito.

        Äläkä vain ala joidenkin muiden tapaan epäröimään hoidon tehoa. Olen monta kertaa esittänyt, että hoitoa tutkittaisiin yliopistossa. Kai voimme siihen luotaa, että kun sieltä tulee puhtaat parerit, niin asia on ok. Ja epäilijöiden kantaa ihmettelen. Jos ei tulisi kuten he väittävät, niin silloinhan se saisivat arvostelulleen edes jotakin mihin viitata. Mutta kun pelottaa että toisin käy, niin ei uskalleta näyttää vihreää. Minä uskallan koska tiedän että se olisi menestys.


      • Lähimmäisenrakkaus kirjoitti:

        Ei sitä siihen tarvita. Sitä tarvitaan siihen että myös vähävaraisella on mahdollist saada tarvitsemansa hoito.

        Äläkä vain ala joidenkin muiden tapaan epäröimään hoidon tehoa. Olen monta kertaa esittänyt, että hoitoa tutkittaisiin yliopistossa. Kai voimme siihen luotaa, että kun sieltä tulee puhtaat parerit, niin asia on ok. Ja epäilijöiden kantaa ihmettelen. Jos ei tulisi kuten he väittävät, niin silloinhan se saisivat arvostelulleen edes jotakin mihin viitata. Mutta kun pelottaa että toisin käy, niin ei uskalleta näyttää vihreää. Minä uskallan koska tiedän että se olisi menestys.

        Manaus tehoaa plasebon verran. Mutta rukoilla ei kannata. ja jos rukoilet, älä kerro kohteelle, siitä kun tulee hänelle vain paha olo.
        Trollaamisiin.


    • Herran.tertut

      Kohta "Lähimmäisenrakkaus" taas tapansa mukaan kiittelee saamastaan myönteisestä palautteesta.

      Lainaus tuolta suljetulta "Eheytyshoito lailla kielletty"-palstalta: "Haluaisin kiittää kirjoittajia siitä tuesta ja kannustuksesta jota olen saanut. Tiedän tekeväni tärkeää työtä ja se antaa voimia jatkaa." Ja myöhemmin: "On hienoa saada palautetta vaikka se monestikin on verhottu kriittiseen sävyyn. Siksi on tärkeää osata tulkita se mitä todella tarkoitetaan. Siihen tarvitaan poikkeuksellista psykologista silmää ja ahkeraa ihmissielun tuntemuksen opiskelua."

      Että sellainen tapaus! Tuosta on helppo havaita, kuinka kauas ulapalle kanootti on ajautunut, ja kuinka monta intiaania siinä kanootissa enää on!

      • Lähimmäisenrakkaus

        Sinusta on pakko sanoa että olet ilkeä ihminen. Rakastan sinua kuitenkin lähimmäisenä.


      • Lähimmäisenrakkaus

        Olen päätellyt kirjoituksistasi että koulusi on vielä kesken. Toimit kuin koulukiusaaja. Ja nyt selvästi keräät jo tukea joukoilta, että joku joka ei ole kanssasi samaa mieltä saataisiin tikun nokkaan.

        En itse koe tilannetta uhkaavana ja olen tottunut siihen että huonojakin puheita tulee. Olen kuitenkin syvästi huolissani heikommista, jos teet samoin siellä koulussa. Lopeta tuollainen. Pyydän ystävllisesti, saatat vahingoittaa lähimmäisiäsi.


      • PahuudenSydänJumalattoma

        Ei saa haukkua, kiusata eikä ilkeillä uskoville! Älä ole jatkossa tuhma!


      • Herran.tertut
        Lähimmäisenrakkaus kirjoitti:

        Olen päätellyt kirjoituksistasi että koulusi on vielä kesken. Toimit kuin koulukiusaaja. Ja nyt selvästi keräät jo tukea joukoilta, että joku joka ei ole kanssasi samaa mieltä saataisiin tikun nokkaan.

        En itse koe tilannetta uhkaavana ja olen tottunut siihen että huonojakin puheita tulee. Olen kuitenkin syvästi huolissani heikommista, jos teet samoin siellä koulussa. Lopeta tuollainen. Pyydän ystävllisesti, saatat vahingoittaa lähimmäisiäsi.

        Jos niin olet päätellyt, niin etpä ole kummoinen päättelijä! :D

        On sinulla näämmä muutoinkin huonot hoksottimet: "Ja nyt selvästi keräät jo tukea joukoilta, että joku joka ei ole kanssasi samaa mieltä saataisiin tikun nokkaan."<

        Siellä tikunnokassa olet ollut jo pitkään, ja täysin omilla ansioillasi!

        Sinä otit jo alussa käyttöösi hihhuleitten valttikortin, eli "sielunviholliskortin", jota sitten olet surutta läiskinyt tässä manaajapelissäsi. Milloin minäkin olen sinun mukaasi ollut sen vallassa, milloin jopa itse ollut tämä sielunvihollinen. Hihhuleille ominaiseen tapaan kuvittelet, että sillä kortilla tukitaan kaikkien eri mieltä olevien turvat.

        Minulla tämä sielunvihollinen eri nimivariaatioissaan menee samaan kategoriaan nuuttipukin kanssa, eli ei niin kiva kaveri, mutta haitanneeko ketään, pitäähän saduissa aina olla näitä ikäviäkin tyyppejä! Minua ärsyttääkin vain nämä kaavanmukaiset ja halpahintaiset vaikuttamisyritykset.

        Seuraavaksi yritit "säälikorttia": "voi voi kun täällä näkyy olevan kirjoittajia, jotka eivät vaan tajua asioita, mutta kyllä meidän silti tulee heitä ymmärtää ja rakastaa".

        Sitä tässä vähän ihmettelen, että hihhuleille niin kovin rakas "uhriutumiskortti" tuli peliin niinkin myöhään, yleensähän se tempaistaan hihasta jo ensimetreillä!

        Onko olemassa joku hihhuleitten "näin vaiennat eri mieltä olevat nettikeskustelussa"-kurssi? Jos olet siitä jotain maksanut, niin vaadi ihmeessä rahasi takaisin!


      • Tuo on sitä manipulointia, jossa asiat aina käännetään toisin päin. Eli ei kovinkaan hyvää keskustelua .


    • keskiaika_jyllää

      "Tajusin kuitenkin, että suomenkielinen nimitys on valveutumattiomissa piireissä päässyt ottamaan hönkää viihdeteollisuudesta. Ihan kuin asia yhdistyisi trakulaan tai muihin mielikuvitusjuttuihin."

      Ennemminkin yhdistetään katolisen kirkon pimeään keskiaikaan, inkvisitioon ja muihin kyseisen kirkon "huvituksiin".

    • Ainoa ahdistus joka tässä on havaittavissa on ihan sinun oma tekemää.

      Hoidoksi tuollaista ei koskaan tulla hyväksymään . Ihan koska hoidon perimmäinen tarkoitus ja tehtävä on auttaa hoidettavaa ihmistä.

      Toisekseen nämä sinun jutut näistä "hengistä" taitaa liipata aika läheltä sitä mihin Raamattu antaa selkeät ohjeet, eli niihin ei pidä uskoa .

      Kevät aurinko on kyllä hieno ja jos jollekkin tietä tekee niin totuudelle. Te puoskarit kuljette jo valmiiksi siellä varjonpuollella.

      • OletPimeydenLapsi

        Sinä olet pimeydessä etkä haluakaan tulla sieltä pois!


    • OksastetuOksa

      Aloittaja: "On vaikea myöntää olleensa aluksi harhapoluilla. Ymmärrän sen."

      Eipä yllätä yhtään. Kyllä sitä oppii ymmärtämään harhapoluilla olemista jos on itse niillä päätoimisesti. :>)

    • Jeesus.on.Herra

      http://katolinen.fi/?page_id=1620

      "1637. Kun kirkko pyytää julkisesti ja valtuuteensa vedoten Jeesuksen Kristuksen nimessä, että joku henkilö tai jokin kohde varjeltuisi Pahan vaikutukselta tai pääsisi irti sen vallasta, puhutaan eksorkismista. Jeesus itse on tehnyt näin; [vrt. Mark. 1:25–26] häneltä on peräisin kirkon valta ja tehtävä toimittaa eksorkismeja. [vrt. Mark. 3:15; 6:7,13; 16:17.] Yksinkertaisessa muodossa eksorkismi toimitetaan kasteen vieton yhteydessä. Juhlallisen, niin sanotun suuren eksorkismin voi toimittaa vain pappi ja vain piispan luvalla.

      Tällöin on meneteltävä viisaasti ja pitäydyttävä tiukasti kirkon laatimiin sääntöihin. [vrt. CIC, kaanon 1172] Eksorkismin tavoite on karkottaa demoneja tai vapauttaa demonien vaikutuksesta sillä hengellisellä auktoriteetilla, jonka Jeesus on uskonut kirkolleen. Sairaudet, ennen kaikkea psyykkiset sairaudet ovat kokonaan toinen asia; niiden hoitaminen kuuluu lääkärille. Siksi on tärkeää, että ennen eksorkismin viettoa otetaan selvyys siitä, onko kyseessä todella Paholaisen läsnäolo vai sairaus."

      http://katolinen.fi/?p=2461

      "391. Sen valinnan taustalla, jolla esivanhempamme kieltäytyivät tottelemasta Jumalaa, [vrt. 1 Moos. 3:1–5] oli viettelevä, Jumalaa vastustava ääni, joka kateudesta johti heidät kuolemaan. [vrt. Viis. 2:24] Raamattu ja kirkon traditio näkevät tässä olennossa langenneen enkelin, jota kutsutaan Saatanaksi tai Paholaiseksi. [vrt. Joh. 8:44; Ilm. 12:9] Kirkko opettaa, että se alkujaan oli Jumalan luoma hyvä enkeli. ”Jumala oli tosin alkujaan luonut Paholaisen ja muut demonit luonnostaan hyviksi, mutta niistä tuli omasta syystään pahoja.” [Lateraanin IV kirk.kok. (v. 1215): DS 800.]

      392. Raamattu puhuu langenneiden enkelien synnistä. [vrt. 2 Piet. 2:4] Näiden luotujen henkien ”syntiinlankeemuksella” ymmärretään vapaata ratkaisua hylätä Jumala ja hänen valtakuntansa perusteellisesti ja peruuttamattomasti. Kuulemme tämän kapinan kaiun kiusaajan sanoissa esivanhemmillemme: ”Teistä tulee Jumalan kaltaisia” (1 Moos. 3:5). Paholainen ”on tehnyt syntiä alusta asti” (1 Joh. 3:8), hän on ”valheen isä” (Joh. 8:44)."

      http://katolinen.fi/?p=2374

      "Paholaisen toiminnassa on eri asteita:

      ”Possessio” (valtaaminen, riivaaminen) on vahvin mutta harvinainen. Paholaisen valtaan joutunutta auttaa vain eksorkismi.
      ”Obsessio” (pakkomielle) on tavallisempi. Se on paholaisen väkivaltainen ja jatkuva kiusaus, joka osoittaa että paholainen on kiinnostunut jostakin ihmisen elämän alueesta. Obsessio tarvitsee tavallisesti ”pahasta päästämisen palvelua”, eksorkismia. Mutta hyvä kristillinen elämä ja sakramenttien vastaanottaminen (erityisesti parannuksen sakramentin ja kommuunion) voi myös auttaa paholaisesta pääsemiseen.
      ”Opressio” (painostus) on paholaisen suoran toiminnan kevyin muoto. Jokainen voi vapauttaa itsensä siitä tavallisen rukouksen avulla pyytämällä apua Jeesukselta.
      ”Kiusaus” on paholaisen tavallisin työ. Jokaisella meistä on kokemusta siitä ja me pääsemme vapaiksi siitä rukouksen ja kristillisen elämän avulla.
      isä Guy Barbier"

      "Katolisen kirkon katekismus selittää eksorkismia näin:

      Kun kirkko pyytää julkisesti ja valtuuteensa vedoten Jeesuksen Kristuksen nimessä, että joku henkilö tai jokin kohde varjeltuisi Pahan vaikutukselta tai pääsisi irti sen vallasta, puhutaan eksorkismista. Jeesus itse on tehnyt näin; [vrt. Mark. 1:25–26] häneltä on peräisin kirkon valta ja tehtävä toimittaa eksorkismeja. [vrt. Mark. 3:15; 6:7,13; 16:17.] Yksinkertaisessa muodossa eksorkismi toimitetaan kasteen vieton yhteydessä. Juhlallisen, niin sanotun suuren eksorkismin voi toimittaa vain pappi ja vain piispan luvalla. Tällöin on meneteltävä viisaasti ja pitäydyttävä tiukasti kirkon laatimiin sääntöihin. [vrt. CIC, kaanon 1172] Eksorkismin tavoite on karkottaa demoneja tai vapauttaa demonien vaikutuksesta sillä hengellisellä auktoriteetilla, jonka Jeesus on uskonut kirkolleen. Sairaudet, ennen kaikkea psyykkiset sairaudet ovat kokonaan toinen asia; niiden hoitaminen kuuluu lääkärille. Siksi on tärkeää, että ennen eksorkismin viettoa otetaan selvyys siitä, onko kyseessä todella Paholaisen läsnäolo vai sairaus. (KKK 1637)"

      • Manaus ei ole muuta kuin taikauskoa, samaa sarjaa kuin Raamatussa mainitut noidat, velhot, vainaja- ja tietäjähenget, metsänpeikot, saatanat ja demonit.

        Manaajat pitäisi laittaa psykiatriseen hoitoon ja sakoittaa tuntuvasti jos ottavat palveluksistaan maksun.


      • JEESUS.ON.HERRA

        Saatana, pahat henget ja demonit ovat olemassa ja todellisia.
        Elävä Jumala Herra Jeesus Kristus on äärimmäisen paljon enemmän voimakkaampi kuin kaikki pahojen henkien vallat yhteensä.
        Jeesus Kristus on Herra! Herra Jeesus rakas Taivaan Isä suojele meitä saatanalta, demoneilta, pahoilta hengiltä. Herra Jeesus siunaa kotimme ja karkoita pahat henget, demonit ja saatana helvettiin. Rakas Taivaan Isä Jeesus varjele meitä saatanalliselta menolta. Aamen.


        Me uskomme yhteen Jumalaan,
        Kaikkivaltiaaseen Isään,
        taivaan ja maan, kaiken näkyvän ja näkymättömän Luojaan.

        Me uskomme yhteen Herraan, Jeesukseen Kristukseen,
        Jumalan ainoaan Poikaan,
        joka on syntynyt Isästä ennen aikojen alkua,
        Jumala Jumalasta,
        valo valosta,
        tosi Jumala tosi Jumalasta,
        syntynyt, ei luotu,
        joka on samaa olemusta kuin Isä
        ja jonka kautta kaikki on saanut syntynsä,
        joka meidän ihmisten
        ja meidän pelastuksemme tähden astui alas taivaista,
        tuli lihaksi Pyhästä Hengestä ja neitsyt Mariasta
        ja syntyi ihmiseksi,
        ristiinnaulittiin meidän puolestamme Pontius Pilatuksen aikana,
        kärsi kuoleman ja haudattiin,
        nousi kuolleista kolmantena päivänä, niin kuin oli kirjoitettu,
        astui ylös taivaisiin,
        istuu Isän oikealla puolella
        ja on kirkkaudessa tuleva takaisin tuomitsemaan eläviä ja kuolleita ja jonka valtakunnalla ei ole loppua.

        Me uskomme Pyhään Henkeen,
        Herraan ja eläväksi tekijään,
        joka lähtee Isästä ja Pojasta,
        jota yhdessä Isän ja Pojan kanssa kumarretaan ja kunnioitetaan
        ja joka on puhunut profeettojen kautta.
        Uskomme yhden, pyhän, yhteisen ja apostolisen kirkon.
        Tunnustamme yhden kasteen syntien anteeksiantamiseksi,
        odotamme kuolleiden ylösnousemusta
        ja tulevan maailman elämää.


        Isä meidän, joka olet taivaissa.
        Pyhitetty olkoon sinun nimesi.
        Tulkoon sinun valtakuntasi.
        Tapahtukoon sinun tahtosi,
        myös maan päällä niin kuin taivaassa.
        Anna meille tänä päivänä meidän jokapäiväinen leipämme.
        Ja anna meille meidän syntimme anteeksi,
        niin kuin mekin anteeksi annamme niille,
        jotka ovat meitä vastaan rikkoneet.
        Äläkä saata meitä kiusaukseen,
        vaan päästä meidät pahasta.
        Sillä sinun on valtakunta ja voima ja kunnia iankaikkisesti. Aamen.


      • menemanaamaanmuualle

        Sotket Jeesuksen Kristukseen, jolla koitat vakuuttaa, että okkultinen saatanallinen voima saa johtajakseen maailman viisaimman ihmisen, jolla oli välitön ja suora yhteys Jumalaan ja jumalalliseen.

        Tämä on maailman katalin kaappaus ja huijaus yrittää johtaa mystiikkaa okkultisen mystiikan suuntaan - noituuteen ja Saatanan palvontaan - Jeesuksen nimen avulla!

        JÄTÄT JEESUS RAUHAAN!


      • saatananvallassaolevat

        Paavali keksi ehtoollissanat pakanallisen intiaaniriitin mukaan, jossa vihollisen veri juodaan ja ruumis syödään, ettei tapettu vihollinen tule kostamaan!

        Tässä Paavali tunnustaa kaiken:

        "Sillä minä olen saanut ... myös olen teille tiedoksi antanut, että... Sillä niin usein kuin te syötte tätä leipää (kristuksen ruumis) ja juotte tämän maljan (kristuksen veri), te JULISTATTE HERRAN KUOLEMAA, siihen asti kuin hän tulee." (1. Kor. 11:23-26)


    • JEESUS.ON.HERRA

      http://raamattu.fi/1933,38/Mark.5.html

      Evankeliumi Markuksen mukaan 5

      1. Ja he tulivat toiselle puolelle järveä gerasalaisten alueelle.
      2. Ja kohta kun hän lähti venheestä, tuli häntä vastaan haudoista mies, joka oli saastaisen hengen vallassa.
      3. Hän asusti haudoissa, eikä kukaan enää voinut häntä kahleillakaan sitoa;
      4. sillä hän oli monta kertaa ollut sidottuna jalkanuoriin ja kahleisiin, mutta oli särkenyt kahleet ja katkonut jalkanuorat, eikä kukaan kyennyt häntä hillitsemään.
      5. Ja hän oleskeli aina, yötä ja päivää, haudoissa ja vuorilla, huutaen ja runnellen itseään kivillä.
      6. Kun hän kaukaa näki Jeesuksen, juoksi hän ja kumartui maahan hänen eteensä
      7. ja huutaen suurella äänellä sanoi: "Mitä sinulla on minun kanssani tekemistä, Jeesus, Jumalan, Korkeimman, Poika? Minä vannotan sinua Jumalan kautta, älä vaivaa minua."
      8. Sillä hän oli sanomaisillaan sille: "Lähde ulos miehestä, sinä saastainen henki".
      9. Ja Jeesus kysyi siltä: "Mikä on nimesi?" Niin se sanoi hänelle: "Legio on minun nimeni, sillä meitä on monta".
      10. Ja se pyysi pyytämällä häntä, ettei hän lähettäisi niitä pois siitä seudusta.
      11. Niin siellä oli lähellä vuorta suuri sikalauma laitumella.
      12. Ja ne pyysivät häntä sanoen: "Lähetä meidät sikoihin, että menisimme niihin".
      13. Ja hän antoi niille luvan. Niin saastaiset henget lähtivät miehestä ja menivät sikoihin. Silloin lauma, noin kaksituhatta sikaa, syöksyi jyrkännettä alas järveen; ja ne hukkuivat järveen.
      14. Ja niiden paimentajat pakenivat ja kertoivat siitä kaupungissa ja maataloissa. Ja kansa lähti katsomaan, mitä oli tapahtunut.
      15. Ja he tulivat Jeesuksen luo ja näkivät riivatun, jossa legio oli ollut, istuvan puettuna ja täydessä ymmärryksessään; ja he peljästyivät.
      16. Näille kertoivat näkijät, mitä oli tapahtunut riivatulle ja kuinka sikojen oli käynyt.
      17. Ja he alkoivat pyytää häntä poistumaan heidän alueeltaan.
      18. Ja hänen astuessaan venheeseen se riivattuna ollut pyysi häneltä saada olla hänen kanssaan.
      19. Mutta hän ei sitä sallinut, vaan sanoi hänelle: "Mene kotiisi omaistesi luo ja kerro heille, kuinka suuria tekoja Herra on sinulle tehnyt ja kuinka hän on sinua armahtanut".
      20. Niin hän lähti ja rupesi Dekapolin alueella julistamaan, kuinka suuria tekoja Jeesus oli hänelle tehnyt; ja kaikki ihmettelivät.

    • Jeesus.siunaa.kotimme

      Riivaajat ovat totta ja Herramme Jeesuksen tekemistä ihmeistä noin
      neljäsosa oli riivaajien karkottamisia. Sellainen oli siis hyvin keskeisessä
      asemassa Jeesuksen toiminnassa.

      Ja samoin kun Jeesus valitsi opetuslapsensa. Markus kertoo;
      Nämä 12 Jeesus kutsui olemaan kanssaan lähettääkseen heidät
      saarnaamaan ja valtuuttaakseen heidät karkottamaan saastaisia
      henkiä (Mk 3:14-15). Pahojen henkien karkottaminen kuului
      siis apostolien tehtäviin.

      Kääntykää pastorin puoleen, jos koette että tarvitsette apua.
      Myös kodin siunaaminen on tärkeää.
      Jos on muuttanut uuteen kotiin, asuntoon eikä tiedä että asunnossa on joskus aikaisemmin tapahtunut esim. henkirikos tai itsemurha tai siellä on tehty spiritismin tai saatananpalvonnan tai meedion toimintaan liittyvää pahuutta. Kun ihmiset ovat yhteydessä pahoihin henkiin. Sellaiseen saattaa usein jälkeenpäin liittyä, että kyseisissä paikoissa voi mahdollisesti jälkeenpäinkin olla pahojen henkien toimintaa.
      Niinsanottua kummittelua on myös nykyajan Suomessa. Siis, ei pelkästään keskiajalla, vaikka monet modernin ajan ns. fiksut ja viisaat saattavat olla välillä eri mieltä asioista.
      Tämä on kaikkialla maailmassa ja nykyajan Suomessakin aika tavallista ja yleistä että seurakuntalaiset pyytävät pastorin apua esimerkiksi kodin siunaamiseen. Ja joskus pyytävät apua tai kysyvät mahdollisuutta saada eksorkismi.

      • Jeesuksesta ei ole yhtään aikalaisten autenttista kuvausta ollenkaan ja nykyisin raamatuntutkijat ovat järjestään sitä mieltä, että hän (Jeesus) ei ole sanonut eikä ole voinutkaan sanoa pientä osaakaan siitä, mitä evankeliumien kirjoittajat ovat hänen sanomakseen panneet.


      • Tuo on kyllä varsin käänteistä evankeliumia.


      • sage8 kirjoitti:

        Jeesuksesta ei ole yhtään aikalaisten autenttista kuvausta ollenkaan ja nykyisin raamatuntutkijat ovat järjestään sitä mieltä, että hän (Jeesus) ei ole sanonut eikä ole voinutkaan sanoa pientä osaakaan siitä, mitä evankeliumien kirjoittajat ovat hänen sanomakseen panneet.

        Samoin riivaajien karkotukset ja ihmeet ylipäätään ovat evankelistojen sepitettä ja siten myöhäisiä lisäyksiä Jeesus-traditioon. Varhainen kristinusko ei liitä Jeesukseen muita ihmeitä kuin uskon siihen, että Jumala herätti hänet kuolleista. UT:n varhaisin kirjoittajista apostoli Paavali ei tuntuisi tietävän mitään Jeesus Nasaretilaisen ihmeteoista. Yksinkertaisin selitys on, että niistä ei kerrottu, koska niitä ei koskaan tapahtunut. Evankeliumit sepitettiin liturgisiin tarkoituksiin ja niihin sommiteltiin Jeesus Nasaretilaiseen sovitettuna toisintoja juutalaisten pyhien kirjoitusten tarinoista.


      • Naturalisti kirjoitti:

        Samoin riivaajien karkotukset ja ihmeet ylipäätään ovat evankelistojen sepitettä ja siten myöhäisiä lisäyksiä Jeesus-traditioon. Varhainen kristinusko ei liitä Jeesukseen muita ihmeitä kuin uskon siihen, että Jumala herätti hänet kuolleista. UT:n varhaisin kirjoittajista apostoli Paavali ei tuntuisi tietävän mitään Jeesus Nasaretilaisen ihmeteoista. Yksinkertaisin selitys on, että niistä ei kerrottu, koska niitä ei koskaan tapahtunut. Evankeliumit sepitettiin liturgisiin tarkoituksiin ja niihin sommiteltiin Jeesus Nasaretilaiseen sovitettuna toisintoja juutalaisten pyhien kirjoitusten tarinoista.

        Näin minäkin olen lukenut, tulkinnut ja ymmärtänyt.


    • Jeesus.on.herramme

      Evankeliumeissa ajatuksena on, että koko maailma on pahan vallassa.
      Saatana on tämän maailman ruhtinas, joka pitää kaikkia ihmisiä
      vallassaan. Pahat henget ja langenneet enkelit ovat siinä alistamisessa
      hänen kätyreitään. Ja omin voimin eivät ihmiset ole koskaan onnistuneet
      vapautumaan paholaisen orjuudesta.

      Siksi Jumala lähetti tänne Poikansa. 1. Johanneksen kirjeessä sanotaan;
      Juuri sitä varten Jumalan Poika tuli maailmaan, että hän tekisi tyhjäksi
      Paholaisen teot.
      Herran Jeesuksen koko pelastustyön tarkoitus oli juuri tässä;
      Hän tahtoi riistää ihmiset perkeleen orjuudesta.
      Ihmiset tuli siirtää saatanan valtakunnasta Jumalan valtakuntaan.

      Tuon valtakunnan vaihdokset merkkinä myös pahat henget
      menettivät valtansa.
      Siksi Jeesukselle oli niin tavattoman tärkeä karkottaa riivaajat
      ja siksi juuri näistä ihmeistä kerrotaan niin usein Raamatussa.
      Ei pahojen henkien karkottaminen ollut asian ydin
      vaan se, että saatana menettää otteensa ja ihmisestä tulee Jumalan lapsi.

      Päivän evankeliumissahan Jeesus sanoo;
      Jos minä sitä vastoin ajan pahoja henkiä ihmisistä Jumalan sormella,
      silloinhan Jumalan valtakunta on jo tullut teidän luoksenne (Lk 11:20)

      Riivaajien karkottaminen on siis merkki siitä,
      että valtakunta on vaihtunut. Ihminen on tullut uskoon...

      Jos keskitytään vain pahojen henkien ulosajamiseen, voi jopa käydä
      niin kuin päivän evankeliumissa. Huone, siis ihmisen sisin jää tyhjäksi.
      Sisikunta voi olla puhdas ja todella hyvässä järjestyksessä.
      Ihminen elää moraalista ja hyvää nättiä elämää.
      Tekee työnsä, hoitaa lapsensa jne.
      Mutta, häneltä puuttuu se kaikkein tärkein; Kristuksen sisäinen tunteminen.
      Se, että Jumalan laki on saanut paljastaa hänen syntinsä.
      Ja Jumalan evankeliumi on saanut puhdistaa hänet synnistä.
      Eikä ihmistä ole kastettu tai hän ei ole palannut kasteen puhtauteen. Silloin on olemassa vaara, että riivaajat kaappaavat ihmisen sisimmän
      huoneekseen. Vaikka ne olisi jo kerran sieltä karkotettu.
      Ja paras lääke pahoja henkiä vastaan on pyhä evankeliumi ja
      kaste Kolmiyhteisen Jumalan nimeen.
      Huomioittehan, mihin Jeesus lähetti opetuslapsensa? Saarnaamaan JA karkottamaan saastaisia henkiä.
      Nämä kaksi on usein erotettu toisistaan, ikään kuin olisi kyse
      kahdesta erillisestä asiasta.
      EI: Jumalan sanan saarnaaminen, evankeliumin julistaminen,
      se ON juuri riivaajien karkottamista.
      Siellä, missä Pyhä Henki avaa sydämen ottamaan vastaan evankeliumin,
      siellä pahat henget pakenevat.

      Ja siellä missä ihmisiä kastetaan vedellä Kristuksen omiksi,
      siellä Pyhä Henki karkottaa riivaajat.
      Martti Lutherin kastekaavassa sanotaan; "Minä manaan sinua, sinä
      saastainen henki Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen, että
      poistut tästä Jeesuksen Kristuksen palvelijasta ja väistyt
      hänen luotaan."

      Nykyisinkin kastetoimituksessa sanotaan , että "armollinen
      Jumala on vapauttanut sinut synnin, kuoleman ja pahan vallasta."
      Ja siinä rukoillaan, että lapsi saisi synnin, kuoleman ja
      pimeyden vallasta vapautettuna palvella lapsenasi sinua
      koko elämänsä ajan.

      Miten me sitten voimme pitää oman huoneemme sisimpämme sellaisena, ettei pahoilla voimilla ole sinne asiaa?
      Vastaus löytyy samasta Luukkaan evankeliumin luvusta 11.
      Herra Jeesus sanoo; "Ei kukaan sytytä lamppua ja sitten piilota sitä.
      Lampunjalkaan se pannaan, jotta sisään tulevat näkevät sen valon (j. 33).
      Eli pahat hengetkin näkevät valon, jos se palaa sisimmässä.
      Mutta mikä on se valo?
      Se on Jumalan sanan valo, eli Evankeliumin valo.
      Juuri edellä Jeesus on puhunut Joonan merkistä.
      Niin kuin Joona oli kolme päivää kalan vatsassa niin ihmisen poikakin
      on kolme päivää maan povessa. Tämä on merkkinä pahalle sukupolvelle
      ja myös pahoille hengille.
      Siis, nimenomaan sanoma Jeesuksen ylösnousemuksesta, kuoleman
      voittamisesta, on myrkkyä riivaajille. Ne eivät mitenkään kestä sitä,
      koska se osoittaa, että ne ovat hävinneet taistelun.

      Juuri siksi meidänkin tulisi ennen muuta pitää omassa elämässämme esillä
      tätä valoa, "sanomaa Kristuksen ylösnousemuksesta" ja pääsiäisen sanomaa.
      Jos tuo ylösnousemuselämä täyttää meidän huoneemme,
      silloin ei ole pienintäkään vaaraa, että pahat henget tulisivat sinne.
      Siinä sanomassa on meidän voimamme ja meidän voittomme
      pahoista voimista!

      Riivaajien ulosajaminen voi tuntua jännittävältä ja jotenkin
      hohdokkaalta. Se on erikoisempaa kuin tavallinen, arkinen
      evankeliumin julistaminen, kastaminen ja ehtoollisen nauttiminen.
      Mutta, juuri näissä tavallisissa armonvälineissä on meidän
      suojamme! Niillä karkotetaan riivaajia paljon tehokkaammin
      ja raamatullisemmin kuin joissakin kohutilaisuuksissa!

      • Jeesus.on.Herramme

        Aina kun me tulemme Herran pöytään, me tulemme suojaan
        tämän maailman kaikilta pahoilta voimilta.
        Siinä me olemme kaikkein lähimpänä Häntä, Herraamme Jeesusta joka on kuolemallaan voittanut kuoleman ja perkeleen.
        Tähän pöytään ei pahoilla hengillä ole asiaa vaan
        he pysyvät siinä riivaajien pöydässä, josta Paavali kirjoittaa.

        Yksinkertainen evankeliumi, verinen risti.
        Sen luokse meidän tulisi ohjata tämänkin ajan ihmisiä,
        jotka ovat monenlaisten voimien ja henkien riepoteltavana.
        Sillä vain ristin juurelta voi löytää hätääntynyt sielu rauhan ja levon.


    • Herran.tertut

      Juu, näitä riivaajiahan pyörii jaloissa joka paikassa ihan riesaksi asti! Ja niiden valtaan joutuneita samoin.

      "Parantaja", saarnaaja ja rikosepäilty Pirkko Jalovaarakin bongasi jo yhdessä rukousrahastajien kirkkotapahtumassa ainakin sata tällaista riivaajan vallassa olevaa. Asiasta tarkemmin kysyttäessä P.J. tarkensi lukeman muutamaan riivattuun näiden vuosien aikana. Olisi ehkä pitänyt kysyä vielä kerran!

      Rikosoikeuden ansiosta voi käydä niin, että Pirkon kiireet joksikin aikaa hellittävät, joten aikaa uudelle tarkistuslaskennalle saattaa hyvinkin löytyä!

      Ihan oikeestihan näissä riivajakeisseissä liikutaan "Olipa kerran" -osaston jutuissa! Uskokoon ken tahtoo. Minusta vaan Hannu ja Kerttu, Jöröjukka, Lumikki ja seitsemän kääpiötä ja muut satuklassikot olivat jo lapsena kiehtovampia, ja ovat sellaisina pysyneet. Kultakutrissa sen sijaan oli monta uskottavuutta nakertavaa yksityiskohtaa!

      • Lähimmäisenrakkaus

        Emme kaipaa tällaisia uutisia. Taas yksi peruste miksi yliopistolaitoksen pitäisi ottaa vastuuta asiassa. Eksorkismin laadun takaaminen on erittäin tärkeää. Huonosti hoidettuna tehdään enemmän vahinkoa kuin hyötyä. Se antaa vain vettä myllyyn näille jotka ovat sokeita näkemään langenneen enkelin rooln pahan tuottamisessa.


    • Marionov

      the demons manifestations ja a demonically possession taytyy ottaa huomioon yhtena mielenterveysongelmana kun sellaista ilmenee. Se ei parane minkaanlaisilla laakkeilla eika "pyhilla vesilla", rituaaleilla ja loitsuilla.

      Yksinkertaisesti vain ja ainoastaan Jesuksen Kristuksen Nimessa riivaajat lahtevat ihmisesta ja ihminen paranee.

      • OksastetuOksa

        Kukkuu! Kukkuu! vaan sinnekin.


      • ei.vaan.lähde
        OksastetuOksa kirjoitti:

        Kukkuu! Kukkuu! vaan sinnekin.

        Kukkuu......


    • Lähimmäisenrakkaus

      Vihdoinkin on tuntu että sanoma alkaa mennä perille! Kiitos.

      • Trollaukset menevät perille niille joilla ei ole tarvittavaa tietoa eikä alkeellisintakaan rehellisyyttä.

        Manaukset ja muut henkimaailman parantamiset ovat pelkkää taikauskoa.


      • Herran.tertut

        "Vihdoinkin on tuntu että sanoma alkaa mennä perille"<

        Vissiin ihan samalla tavalla kuin meille pizzeria-, kampaamo-, koru-, automainokset jne, joita postiluukusta lykitään mainoskiellosta välittämättä. Perille tulevat, mutta jätepaperiin suoraan menevät!


      • Kyllä, mutta joillekin kehumiset ja jopa valehtelu menevät perille. Historiastakin on siitä karmaisevia esimerkkejä.


      • Herran.tertut
        sage8 kirjoitti:

        Kyllä, mutta joillekin kehumiset ja jopa valehtelu menevät perille. Historiastakin on siitä karmaisevia esimerkkejä.

        Olen elämäni varrella oppinut, että hyvin monilla ihmisillä on sisäänrakennettu tarve tulla pössötetyksi. Siinä ei useinkaan järkipuhe auta. Liitytään mihin vaan sakkiin, ihan vaan porukkaan kuulumisen vuoksi.

        Näistä syistä myös lähdetään luterilaisesta kirkosta "karismattisiin" liikkeisiin tai ortodoksiseen kirkkoon. Ja useimmiten vain fiilisten perässä. Näistä "karismaattisista"kin palataan usein porun kanssa mutta ikävimpiä ovat monet lahkot ja kultit, joista ei niin vaan pois lähdetäkään. Usein menee pilalle koko elämä. Mutta menepä sanomaan tämä jollekin nuoruuden huumassaan pössööntyneelle, niin huomaat että yhtä hyvin voisit seinille puhua!


      • Toivon että ihmisillä kuitenkin on viisautta ymmärtää, että tuollainen leikkiminen saataa olla vaarallista.


      • Lähimmäisenrakkaus
        mummomuori kirjoitti:

        Toivon että ihmisillä kuitenkin on viisautta ymmärtää, että tuollainen leikkiminen saataa olla vaarallista.

        Olet oikeassa. Tarkoittanet esimerkiksi spiritsimiä tai vaikkapa eksorkismilla leikittelyä. Vakavilla asioilla ei todellakaan saa leikitellä. Se voi hyvinkin olla vaarallista.


      • Lähimmäisenrakkaus kirjoitti:

        Olet oikeassa. Tarkoittanet esimerkiksi spiritsimiä tai vaikkapa eksorkismilla leikittelyä. Vakavilla asioilla ei todellakaan saa leikitellä. Se voi hyvinkin olla vaarallista.

        Samaa lajia nuo molemmat ovat.


      • Lähimmäisenrakkaus
        mummomuori kirjoitti:

        Samaa lajia nuo molemmat ovat.

        Tässä olet erehtynyt. Tutustu Raamattuun. Lue kuinka Jeesustakin koeteltiin.


    • Lähimmäisenrakkaus

      Ehkä eksorkismista ei kannattaisi tässä vaiheessa enempää keskustella? Laajempi kysymys onkin kirkon rapautuminen. Samalla kun islam vahvistaa asemaansa kirkkomme erkaantuu yhä enemmän Raamatusta.

      • Ehkä ei, sillä se ei kuulu luterilaisuuteen. Tuollainen henkien kansssa pelehtiminen on vaarallista ja yhtä ajankohtaista kuin alkemia.


      • Kaikenlainen järjellinenkin uskonnollisuus rapautuu kun huuhaahoidot ja muut järjettömyydet pidetään esillä uskontoon kuuluvana.


      • Lähimmäisenrakkaus
        sage8 kirjoitti:

        Kaikenlainen järjellinenkin uskonnollisuus rapautuu kun huuhaahoidot ja muut järjettömyydet pidetään esillä uskontoon kuuluvana.

        Juuri sitähän tässä on yritetty viestiä.


      • Lähimmäisenrakkaus
        mummomuori kirjoitti:

        Ehkä ei, sillä se ei kuulu luterilaisuuteen. Tuollainen henkien kansssa pelehtiminen on vaarallista ja yhtä ajankohtaista kuin alkemia.

        On vaarallista. Siksi olen koko ajan korostanut ammattimaisuutta.

        Luterilaisuus on vakavasti rapautunut uskonhaara. Leipäpappeja ja rakkaudellisuudella elämöiviä maallikkoja. Ei ihme jos Raamatusta luetaan vain valikoituja kohtia, ettei vain tultaisi vaadittaneeksi yksilöltä mitään.


      • Lähimmäisenrakkaus kirjoitti:

        On vaarallista. Siksi olen koko ajan korostanut ammattimaisuutta.

        Luterilaisuus on vakavasti rapautunut uskonhaara. Leipäpappeja ja rakkaudellisuudella elämöiviä maallikkoja. Ei ihme jos Raamatusta luetaan vain valikoituja kohtia, ettei vain tultaisi vaadittaneeksi yksilöltä mitään.

        Harva uskovaisistakaan enää kaipaa VT:n ja keskiajan julmiin metodeihin.


      • Lähimmäisenrakkaus kirjoitti:

        On vaarallista. Siksi olen koko ajan korostanut ammattimaisuutta.

        Luterilaisuus on vakavasti rapautunut uskonhaara. Leipäpappeja ja rakkaudellisuudella elämöiviä maallikkoja. Ei ihme jos Raamatusta luetaan vain valikoituja kohtia, ettei vain tultaisi vaadittaneeksi yksilöltä mitään.

        Ei tuollaista voi tehdä ammattilaisena, sillä huuhaa ei ole mikään ammatti. Usko kaikenlaiseen taikuuteen ja mitä ihmeellisimpiin henkiin ei mielestäni ole edes UT:nmukaista.


    • Herran.tertut

      "Ehkä eksorkismista ei kannattaisi tässä vaiheessa enempää keskustella?"<

      Löytyihän kissanpojalle vihdoin silmät!

      • :D Ainakaan siksi, että se on osoittautunut melkoiseksi huuhaaksi.


    • Lähimmäisenrakkaus

      Julkisuuteen on noussut esitys lukukausimaksuista yliopistoissa. Muutama tonni vuodessa ei ole paljon. Ennen kaikkea opisikelijat hyötyvät siitä suuresti. Myös kansamme terveys voi hyötyä. Harvinaisemmillekin terveysongelmille voidaan osoittaa omia professuurejaan ja saada tieteellinen tutkimus vauhtiin. Sitten ei tarvitse enää höpistä huuhaasta!

    • Lähimmäisenrakkaus

      Skolastinen lähestymistapa on saattanut osaltaan olla syynä tiedon vääntymiseen.

      • Lähimmäisenrakkaus

        Tämän viestin kirjaaminen oli erehdys. Pahoittelen. Olkaa tämän viestin osalla kuin siinä ei olisi ollut sisältöä.


    • Lähimmäisenrakkaus

      Näin unta, jota on vaikea tulkita. En tiedä miksi se taas liittyi tähän palstaan ja en ole aivan varma viestistä vaikka minulla onkin siitä aaviste. Kehottaisin kuitenkin tavallisella ymmärryksellä varustettuja kanssaihmisiä olemaan enempi piittaamatta unistaan. Tulkinnat menevät todennäköisesti väärin ja on jopa perehtyneen on vaikea sanoa ennen sittemmin tapahtunutta mitä uni ennakoi.

      • Herran.tertut

        "Tulkinnat menevät todennäköisesti väärin ja on jopa perehtyneen on vaikea sanoa ennen sittemmin tapahtunutta mitä uni ennakoi."<

        ??????? Sinulla taitaa mennä tosi lujaa nyt!


      • Lähimmäisenrakkaus

        Pitäisi ehkä kertoa lyhyemmin. Sitä olettaa ihmisten kykenevän sisäsitämään, mutta eihän se aina niin mene.

        Eli lyhyesti unet ovat unikohtaisia.


    • Lähimmäisenrakkaus
    • Lähimmäisenrakkaus

      Viime yönä tuli aika hassu uni, mutta se oli henkilökohtainen eikä sisällä mitään viestiä ulkopuolisille. Oiva Toikan muotoiluakin oli mukana.

    • Lähimmäisenrakkaus

      Keltaisessa lehdessä taisi olla juttua helluntalaisten hölmöilyistä. Sitten on vielä tämä yksi epärehellinen nainen. Näitä tapahtumia vasten ymmärrän kun ollaan varuillaan. Ja niin pitää ollakin. Raamattukin puhuu harhauttajista näinä viime aikoina.

      Ongelma on siinä että typerysten touhut leimaavat myös asiallisen tiedottamisen. Olen koko ajan vakuuttuneempi, että eksorkismille on saatava tieteellisesti vahvistettu status. Tätä vastustavia en voi ymmärtää, sillä yliopistossa mahdolliset virheet korjattaisiin ja jäljelle jää vain tiukka opillinen ydin.

    • Lähimmäisenrakkaus

      Tympeitä unia oli. Ahdas wc ja sottasta. Miksi tälläinenkin lähetys?

    • Lähimmäisenrakkaus

      Ehkä eksorkismista ei kannattaisi tässä vaiheessa enempää keskustella?

      • luulotauti.eri.asia

        Ei, koska minkäänlaiset huuhaamanaukset eikä kuvitteelliset hoidot ole parantaneet yhtäkään ihmistä vakavista sairauksista.


      • Lähimmäisenrakkaus
        luulotauti.eri.asia kirjoitti:

        Ei, koska minkäänlaiset huuhaamanaukset eikä kuvitteelliset hoidot ole parantaneet yhtäkään ihmistä vakavista sairauksista.

        Sairaus ja sielun sairaus ovat kaksi eri asiaa.


      • luulotauti.eri.asia
        Lähimmäisenrakkaus kirjoitti:

        Sairaus ja sielun sairaus ovat kaksi eri asiaa.

        Luulotauti on yleensä yksinäisyyden merkki eikä varsinainen sairaus. Se parenee useimmiten kun joku huomioi ja puhuu oikein.


    • Lähimmäisenrakkaus

      Sairauksista puhutaan liikaa yleisesti. Useimmat käsittävät sairaudella pipin sormessa tai vaikka syövän. Henkisiä sairauksia ei taas tahdota erottaa luonnevioista.

      Mutta eniten sotkeennutaan kun on kyse sielun sairaudesta. Asia pitäisi varmaan ilmaista toisin ettei tulisi näitä väärinkäsityksiä. Siksi tähdentäisin yhteisymmärryksen merkitystä. Kun sielun sairauksia tutkittaisiin yliopistossa ja olisi oma professuuri ja eksorkimilaitos, niin kaikki vääristely asian ympäriltä saataisiin pois.

      Nykyään tunnistamme kyllä seuraukset kun ihmisen sielu sairastaa. Mutta syytä ei saisi sanoa ääneen. Vastus onkin peljättävä, mutta ei suinkaan voittamaton. Vain jos luovutamme kieltämällä koko asian on seurauksena sairauden edistyminen hamaan alkuperäiseen tarkoitukseensa saakka.

      Korostaisin voimakkaasti ammattimaisuutta. Puoskarointi on typerää ja tarpeetonta ja kaiken lisäksi vaarallista. Puoskarointi lietsoo sairauden aiheutusta samoin kuin hoitamatta jättäminenkin.

      • sielutiede

        Toivot yliopistotutkintaa ja tiedettä sielunsairauksille?! Psykologian vanha nimi on sielutiede, etkö sitä tiedä? Psykologia on siis apu sielunsairauksille ja se on ihan yliopistotason tiedettä ja tutkimusta ja koulutusta.


    • Lähimmäisenrakkaus

      Ehkä eksorkismista ei kannattaisi tässä vaiheessa enempää keskustella!

    • Niin kevät aurinko kyllä paistaa mukavasti mutta ei, ei me suomalaiset tulla ikinä hyväksymään mitään manaushoitoja.

      Katsos kun en nyt tiedä miten tämän sanoisi muuta kuin ihan suoraan niin , niin kauan kun jostain hoidosta ei ole todisteita, että sillä olisi tehoa ja niin se on ihan humpuukia.

      Jos manauksen haluaa kelakorvattavienhoitojen listalle niin sehän on täysin mahdollista, pallo on siis aloittajalla ;)

      • Aivan, eiköhän näiden ole aika jo jäädä keskiajalle.


      • Lähimmäisenrakkaus
        mummomuori kirjoitti:

        Aivan, eiköhän näiden ole aika jo jäädä keskiajalle.

        Näkökumasi on hyvin huolestuttava. Toisaalta juuri sitä Raamattu ennustaakin, että lopun aikoina ihmiset ovat sokeita ja harhautuvat. Nykytilanteessa harhauttaja verhoutuu tieteen kaapuun. On helppo vedota, ettei sitä mitä näe, ei ole. Juuri näin ol i keskiajalla. Moni asia jota silloin ei nähty on aivan selkeästi olemassa.

        Kun aika kuluu, niin lopun ajat ovat aina vain lähempänä. Väitäpä vastaan! Kun paholainen aktivoituu entisestään, se saa aikaan tietenkin entistä enemmän pahaa. Kun ihmiset ovat nykyään niin varomattomia, he ovat myös alttiita paholaisen vaikutukselle. Siksi yhä usemman voidaan ennustaa saavan sielun sairauden. On keskiaikainen ajatus kiistää tosiasiat. Eksorkismille on tulevaisuudessa huutava tilaus. Emme saa hylätä lähimmäisiämme, vaan hyvinvointiyhteiskunnan on tarjottava apua myös näihin ongelmiin.


      • Huuhaahoidot ovat tosiaan keskiajan hoitoja ja et voit niitä esittää muuta kuin trollin ominaisuudessa.


      • Lähimmäisenrakkaus
        sage8 kirjoitti:

        Huuhaahoidot ovat tosiaan keskiajan hoitoja ja et voit niitä esittää muuta kuin trollin ominaisuudessa.

        Tunnustat kommentillasi vain tietämättömyytesi. Kultturissamme asia ei ole kovin tunnettu, joten perehdy vaikkapa Italiaan, niin saat paremman kuvan mikä on keskiakaista ja mikä ei.

        Eksorkismista on tuore todistus aina ajankohtaisessa Raamatussa. Perehdy myös Raamattuun niin ei tarvitse arvailla mihin kaikki perustuu.


      • Lähimmäisenrakkaus kirjoitti:

        Tunnustat kommentillasi vain tietämättömyytesi. Kultturissamme asia ei ole kovin tunnettu, joten perehdy vaikkapa Italiaan, niin saat paremman kuvan mikä on keskiakaista ja mikä ei.

        Eksorkismista on tuore todistus aina ajankohtaisessa Raamatussa. Perehdy myös Raamattuun niin ei tarvitse arvailla mihin kaikki perustuu.

        Perehdy itse todellisuuteen niin jää huuhaat mielestäsi.


      • Lähimmäisenrakkaus kirjoitti:

        Tunnustat kommentillasi vain tietämättömyytesi. Kultturissamme asia ei ole kovin tunnettu, joten perehdy vaikkapa Italiaan, niin saat paremman kuvan mikä on keskiakaista ja mikä ei.

        Eksorkismista on tuore todistus aina ajankohtaisessa Raamatussa. Perehdy myös Raamattuun niin ei tarvitse arvailla mihin kaikki perustuu.

        Juu, siellä on vielä aika keskiaikaista menoa...


    • Lähimmäisenrakkaus

      Ehkä eksorkismista ei kannattaisi tässä vaiheessa enempää keskustella!!?

      • Eikä milloinkaan, huuhaa on aina huuhaata.


      • Lähimmäisenrakkaus
        sage8 kirjoitti:

        Eikä milloinkaan, huuhaa on aina huuhaata.

        Jokun esiintyy nimimerkilläni. Aika lapsellista kuten viesti kello 12.41. Miksi joku haluaa identiteettini? Minut on tosin helppo tunnistaa asiaperusteiseksi keskustelijaksi ja huuhaan esittäjät ovat sitten erikseen.


      • Lähimmäisenrakkaus kirjoitti:

        Jokun esiintyy nimimerkilläni. Aika lapsellista kuten viesti kello 12.41. Miksi joku haluaa identiteettini? Minut on tosin helppo tunnistaa asiaperusteiseksi keskustelijaksi ja huuhaan esittäjät ovat sitten erikseen.

        Asiaperusteiseksi, millä muotoa??????????


      • Lähimmäisenrakkaus
        sage8 kirjoitti:

        Asiaperusteiseksi, millä muotoa??????????

        Mielestäni on erittäin asiallista vaatia eksorkismin tutkimista yliopistossa. Silloinhan ei tarvitse inttää palstoilla, vaan asia tutkitaan tieteellisesti.

        Yliopistotutkimuksen vastustaminen kertoo siitä että lausujansa pelkää että eksorkismi saa vahvistetun tieteellisen aseman. Niinhän siinä tietenkin käykin, mutta jos väittää ettei hoidolle ole perusteita, niin eikö silloin pitäisi uskoa että se kanta vahvistuisi tutkimuksissa?


      • Lähimmäisenrakkaus kirjoitti:

        Mielestäni on erittäin asiallista vaatia eksorkismin tutkimista yliopistossa. Silloinhan ei tarvitse inttää palstoilla, vaan asia tutkitaan tieteellisesti.

        Yliopistotutkimuksen vastustaminen kertoo siitä että lausujansa pelkää että eksorkismi saa vahvistetun tieteellisen aseman. Niinhän siinä tietenkin käykin, mutta jos väittää ettei hoidolle ole perusteita, niin eikö silloin pitäisi uskoa että se kanta vahvistuisi tutkimuksissa?

        "...erittäin asiallista vaatia eksorkismin tutkimista yliopistossa."

        Toki, mutta muistelen että siitä on joitakin tutkimuksia jo tehty. Kuulunee kuitenkin jonkun muun tieteenalaan kuin teologiaan. Monitieteellinen tausta olisi paras.


    • Lähimmäisenrakkaus

      Ehkä eksorkismista ei kannattaisi tässä vaiheessa enempää keskustella!?

    • Lähimmäisenrakkaus

      Eksorkismista ei todellakaan kannattaisi tässä vaiheessa enempää keskustella!

    • Herran.tertut

      Lähimmäisenrakkaus 20.04.2017 klo 15:38: "Jokun esiintyy nimimerkilläni. Aika lapsellista kuten viesti kello 12.41. Miksi joku haluaa identiteettini? Minut on tosin helppo tunnistaa asiaperusteiseksi keskustelijaksi ja huuhaan esittäjät ovat sitten erikseen."<

      Ihmettelen mitä tuo edellä oleva tarkoittaa? Olethan itse kirjoittanut 23.03.2017 klo 11:07:
      "Ehkä eksorkismista ei kannattaisi tässä vaiheessa enempää keskustella?"<

      Eli tuo "asiaperusteinen" kommenttihan on sinun omaa tuotantoasi! Onko se nyt ihan äsken muuttunut mielessäsi huuhaaksi? Taas lienee syytä kysyä: onko varmasti kaikki hyvin?

      • Lähimmäisenrakkaus

        Vain 23.3. Arvuuttelusi on juuri sitä mihin identiteettivaras pyrkiikin.

        Asiaperusteet minulla on ollut aina. Huuhaata huutavat aivan jotkut muut.

        Aihe on suomalaisille ilmeisen vaikea. Olisi hyvä että edes valveutuneimmat ottaisivat asioista selvää ja keskustelu olisi asiapohjaista.


      • Poipois_pahahenki
        Lähimmäisenrakkaus kirjoitti:

        Vain 23.3. Arvuuttelusi on juuri sitä mihin identiteettivaras pyrkiikin.

        Asiaperusteet minulla on ollut aina. Huuhaata huutavat aivan jotkut muut.

        Aihe on suomalaisille ilmeisen vaikea. Olisi hyvä että edes valveutuneimmat ottaisivat asioista selvää ja keskustelu olisi asiapohjaista.

        Valveutuneimmat ?
        Tarkoitatko joitain muitakin tiedemiehiä kuin näitä helluntailaisia kansakoulupohjaisia itseoppineita tiedemiehiä ?
        Mutta meillähän on jo maailmalla etabloitunut yliopisto ja tiedemies-naiskunta. Siellä tehdään kaikenlaista monialaista tutkimusta tietoon ja tieteeseen perustaen relevanteista asioista.

        Sitten meillä on valitettavasti nämä vatikaanit ja helluntailaiset tiedemiehet jotka kansakoulupohjalta omalla ilmoituksella uskonoppineiksi pätevöityneet "tutkivat" ja puuhastelevat kaikenlaisten kuvittelemiensa demonien ja örkkien parissa.

        Sitten naaman kirkkaana kysylee tälläkin palstalla.
        Että eikö kukaan muu näe näitä sarvipäitä mitä minä näen päivittäin ?
        Miksi ei kukaan valvetunut vakavastiotettava halua näitä tutkia ?

        Kyllähän niitä on kyselijän kysymykset vakavastiottavia valveutuneita tuolla niuvaniemessä.-)


      • Lähimmäisenrakkaus
        Poipois_pahahenki kirjoitti:

        Valveutuneimmat ?
        Tarkoitatko joitain muitakin tiedemiehiä kuin näitä helluntailaisia kansakoulupohjaisia itseoppineita tiedemiehiä ?
        Mutta meillähän on jo maailmalla etabloitunut yliopisto ja tiedemies-naiskunta. Siellä tehdään kaikenlaista monialaista tutkimusta tietoon ja tieteeseen perustaen relevanteista asioista.

        Sitten meillä on valitettavasti nämä vatikaanit ja helluntailaiset tiedemiehet jotka kansakoulupohjalta omalla ilmoituksella uskonoppineiksi pätevöityneet "tutkivat" ja puuhastelevat kaikenlaisten kuvittelemiensa demonien ja örkkien parissa.

        Sitten naaman kirkkaana kysylee tälläkin palstalla.
        Että eikö kukaan muu näe näitä sarvipäitä mitä minä näen päivittäin ?
        Miksi ei kukaan valvetunut vakavastiotettava halua näitä tutkia ?

        Kyllähän niitä on kyselijän kysymykset vakavastiottavia valveutuneita tuolla niuvaniemessä.-)

        Unohda helluntalaiset sun muut. Kun haluan tutkimusta tarkoitan, että sitä tehdään yliopistoissa. Kaikki epäilyttävä siivotaan pois eksorkismihoidon ympäriltä ja voidaan antaa suositus käyvästä hoidosta. Suomessakin olisi hyvä olla edes muutama julkisen tahon auktorisoima alan asiantuntija.

        Pääsäännön tulee olla nykyisenkaltainen mielenterveyshoito. Vain niissä tapauksissa joissa voidaan todentaa oireet johtuvaksi sielun sairaudesta on mahdollisuus auttaa potilasta eksorkismihoidolla.


      • Huuhaatohtorit

        Tehdään tehdään yliopistoissa. Mutta miksi ei missään maailmalla sitten tehdä ?

        No kun yritin rautalangasta vääntää, että siellähän tutkitaan relevantteja asioita kuten esimerkiksi banaanikärpäisiä.-)
        Ei siis mitään uskiksen yöllisiä unihoureita ja pelkotiloja. Niitä tutkitaan ja lääkitään lääkärissä. Ja voimallisia psykoosi ja harhatiloja hoidetaan sitten mielisairaaloissa.

        Mutta kokemuspohjalta täytyy todeta. Kun vääntää uskikselle rautalangasta ison mallin asiasta. Hän menee sinne rautalanka mallin sisään seisoskeleen, katteleen ja ihmetteleen. Lopulta tekee asiassa ratkaisun päätelmän.

        Kylläpä on paljon hyvää rautalankaa sykkyrällä. Kannattaa kerätä se rullalle, tiedä vaikka tarvis johonkin.


      • Lähimmäisenrakkaus
        Huuhaatohtorit kirjoitti:

        Tehdään tehdään yliopistoissa. Mutta miksi ei missään maailmalla sitten tehdä ?

        No kun yritin rautalangasta vääntää, että siellähän tutkitaan relevantteja asioita kuten esimerkiksi banaanikärpäisiä.-)
        Ei siis mitään uskiksen yöllisiä unihoureita ja pelkotiloja. Niitä tutkitaan ja lääkitään lääkärissä. Ja voimallisia psykoosi ja harhatiloja hoidetaan sitten mielisairaaloissa.

        Mutta kokemuspohjalta täytyy todeta. Kun vääntää uskikselle rautalangasta ison mallin asiasta. Hän menee sinne rautalanka mallin sisään seisoskeleen, katteleen ja ihmetteleen. Lopulta tekee asiassa ratkaisun päätelmän.

        Kylläpä on paljon hyvää rautalankaa sykkyrällä. Kannattaa kerätä se rullalle, tiedä vaikka tarvis johonkin.

        Kyllä nyt on sanottava että sinun ajatuksesi kiertävät sitä kehää. Olet ikään kuin annalta päättänyt että mikä olisi tutkimuksen lopputulos ennen kuin on edes tutkittu. Mutta nyt ei ole kysymys naistutkimuksesta.

        En tiedä paljonko maailmalla on asian tiimoilta tutkimusta, mutta mitä vähemmän sitä suurempi olisi Suomenkin hyöty saavuttaa mainetta eksorkismitutkimuksen suurvaltana. Nykyään kun on paljon hyvää kielitaitoa, niin tästä voisi ehkä kehkeytyä vientituote.


      • Eksorkismi eli manaus ei kuulu luterilaisuuteen kai mitenkään joten turha aihe tällä palstalla. Mitään demoneita ja saatanoita kun ei muutenkaan ole olemassa niin huijausta koko juttu. "Lähimmäisenrakkauskin" pitää näitä ihan trollimielessä esillä ja nauraa ilmeisesti sairaasti kun saa meidät ottamaan asian vakavasti.


      • Lähimmäisenrakkaus
        sage8 kirjoitti:

        Eksorkismi eli manaus ei kuulu luterilaisuuteen kai mitenkään joten turha aihe tällä palstalla. Mitään demoneita ja saatanoita kun ei muutenkaan ole olemassa niin huijausta koko juttu. "Lähimmäisenrakkauskin" pitää näitä ihan trollimielessä esillä ja nauraa ilmeisesti sairaasti kun saa meidät ottamaan asian vakavasti.

        Siinä olet oikeassa, että Luterilaisuudessa eksorkismi on kovin huonosti tunnettu. Luterilaisuus ei muutoinkaan ole niin puhtoista kuin luullaan. Mm. itse Luther vihasi juutalaisia. Luterilainen kirkko myös sallii naispapit ja ilmeisesti pian seka-avioliiton. Luterilaisen kirkon papeista kohta vähemmistö on aidosti uskossa. Luterilainen kirkko on rappioitunut enkä pidä ihmeenä, että perimmäinen sanoma pimeyden voimista jätetään mielellään kertomatta. Se kun ei ole nykymediassa mitenkään mukavaa kuultavaa.

        Viestisi pani ajattelemaan sikäli, että kuinka paljon luterilaisuus ohjaa meitä. Eksorkismista keskusteleminen tuntuu olevan vaikeaa ja moni on omaksunut ilmeisesti sinunkin kantasi jossa sitä yritetään yhdistää valitettavan yleisiin uskonnon varjolla tehtyihin huijauksiin.


      • Lähimmäisenrakkaus

        Pani ja panetaa yhä, Palli Hiki PH tuoksuu ja päässäni soi


      • Lähimmäisenrakkaus kirjoitti:

        Siinä olet oikeassa, että Luterilaisuudessa eksorkismi on kovin huonosti tunnettu. Luterilaisuus ei muutoinkaan ole niin puhtoista kuin luullaan. Mm. itse Luther vihasi juutalaisia. Luterilainen kirkko myös sallii naispapit ja ilmeisesti pian seka-avioliiton. Luterilaisen kirkon papeista kohta vähemmistö on aidosti uskossa. Luterilainen kirkko on rappioitunut enkä pidä ihmeenä, että perimmäinen sanoma pimeyden voimista jätetään mielellään kertomatta. Se kun ei ole nykymediassa mitenkään mukavaa kuultavaa.

        Viestisi pani ajattelemaan sikäli, että kuinka paljon luterilaisuus ohjaa meitä. Eksorkismista keskusteleminen tuntuu olevan vaikeaa ja moni on omaksunut ilmeisesti sinunkin kantasi jossa sitä yritetään yhdistää valitettavan yleisiin uskonnon varjolla tehtyihin huijauksiin.

        Jos joku on rappeutunut niin se on eksorkismiin eli manaukseen uskova. Lutherin ja juutalaisten suhteet ei kuulu tähän asiaan mitenkään. Kyse on manauksesta joka kuuluu taikauskon piiriin.


      • Lähimmäisenrakkaus
        sage8 kirjoitti:

        Jos joku on rappeutunut niin se on eksorkismiin eli manaukseen uskova. Lutherin ja juutalaisten suhteet ei kuulu tähän asiaan mitenkään. Kyse on manauksesta joka kuuluu taikauskon piiriin.

        Pahasti sanoit, pahasti arvioit väärin lähimmäistäsi. Olen pohtinut, että sen täytyy olla luterilaisuuden joka harhauttaa ihmisiä. Kun ei tunneta asiaa on niin on helppo vain sanoa ei. Asenne on keskiaikaisen pimeä. Tarvitaan avarakatseisuutta.


    • Lähimmäisenrakkaus

      Valitettavasti olen ollut sairaana. Pahoittelen.

      • Jumalan_sanansaattaja

        Mitä pahoittelemista siinä on? Jumalahan haluaa kaikin keinoin estää sekoiluasi!


      • faktaa.ehkä
        Jumalan_sanansaattaja kirjoitti:

        Mitä pahoittelemista siinä on? Jumalahan haluaa kaikin keinoin estää sekoiluasi!

        Taitaa olla vain niin, että yksi sivupersoona on ollut sairaana.


      • Lähimäisenrakkaus
        faktaa.ehkä kirjoitti:

        Taitaa olla vain niin, että yksi sivupersoona on ollut sairaana.

        Ei kun jalka jäykistyi. Flunssaakin on ollut.


    • Ierika

      Onhan se vapauttava kokemus päästä uskonnon ikeestä eroon. Ei syntiä ei syyllisyyttä, vain ihmisen normaali moraali ja vastuu teoistaan

    • Lähimmäisenrakkaus

      Jalka on vetreytynyt ja järki juoksee kuten aina ennenkin. En osaa vielä tulkita tätä viestiä, m utta oletan että se on voimakas kehotus jatkaa työtä lähimmäisten hyväksi.

      Maanantaina näimme kuinka sielunvihollisen haltuunsa ottama ihminen toimii. Sellaiset pitäisi kerätä talteen ja antaa heille asianmukaista hoitoa.

    • Lähimmäisenrakkaus

      Näyttää siltä, että koko hallitus kaatuu viinaan.

      Nyt kun tulevat uudet vaalit, niin pitäisi saada eksorkismikysymys esille, eikä höpöttää jostain sotesta. Siis puolueet ajamaan asiaa ja eksorkismiprofessuuri yliopistoon. Tämän pitäisi olla jokaisen vastuullisen puolueen kynnyskysymys.

    • Lähimmäisenrakkaus

      Sosiobaatti? Psykobaatti? Psykedeelinen. Psykoosi. Psyykkinen. Psysgeometrinen. Psycho.

      Eivät liity mitenkään. E, L, M, C, A, B. I. Liittyvät.

      Olen jo tutkinut karttaa. Heinäkuussa lähden. Joukkue tulee mukaan. Tulen tietenkin takaisin sillä velvollisuudet kutsuvat.

      • Kun tulee halu ajella pahoja henkiä sikalaumaan, kannattaa aloittaa itsestä.


    • Lähimmäisenrakkaus

      Modernissa eksorkismissa ei pahoja henkiä ajeta sikalaumaan eikä muihinkaan eläimiin. Pahat henget palautetaan manalaan.

      • Pahat henget ovat taikauskoisen ajan myyttejä. Eksorkismi olisi kiellettävä petoksena kaikissa sivistysvaltioissa sillä manaus ei kuulu häiriöiden hoitoon millään muotoa.


    • Lähimmäisenrakkaus

      Eksorkismi soveltuu ainoastaan sielun sairauksissa auttamiseen.

      Taikauskot ja myytit eivät kuulu eksorkismiin. Tuo vaade kieltää apu hädänalaisilta on kyllä aika röyhkeä ja sivistysvaltion periaatteiden vastainen.

      • Petos on sivistysvaltioissa rikos.


      • Jumala meitä varjelkoon tällaiselta " hoidolta"


    • Lähimmäisenrakkaus

      Olette aika törkeitä sokeudessanne. Ensinnäkin olitte vaatimassa kieltoa jos joku näkee asiat eri tavalla kuin te. Toiseksi en ole ollut ketään hoitoon pakottamassa. Päin vastoin on selvitettävä tarkkaan kuka voi hoidosta hyötyä ennen toimenpiteisiin ryhtymistä.

    • Lähimmäisenrakkaus

      Näin unta, että minun olisi pitänyt syödä muurahaiskarhua. Sitä ennen se olisi pitänyt tietenkin tappaa. Tekemättä jäi. Joten en tiedä vieläkään, miltä muurahaiskarhu maistuu.

    • Lähimmäisenrakkaus

      Tuleeko eksorksimin tutkimus sijoittaa mihin yliopistoon? Mikä on kaikkein edistyksellisin?

      Ensi alkuun tutkintoon johtavia opiskelupaikkoja voisi olla vuosittaan 40 - 5 0. Täytyy ottaa huomioon nykyinen vaje. Jonkun vuoden jälkeen paikkoja on ehkä vähennettävä ettei tule ylituotantoa. Toisaalta kansainväliseltä linjalta voisi palveluja tarjota aikanaa vientituotteena. Saisimme vientituloja ja paljon huomiota maailmalla.

    • Lähimmäisenrakkaus

      Monella on jäänyt vieraaksi aivan perushavainto mitä sieluun asettunut paholainen voi saada aikaan. Ajankohtainen esimerkki on isis.

    • Lähimmäisenrakkaus

      Kaksi hurrikaani peräjälkeen ei ole sattuma.

    • pärttyli

      Missä koulutetaan eksorkisteja, heistä on kuulemma huutava pula. Pitääkö olla kirkon jäsen, piispan tuttu,kappalaisen kaveri tai haudankaivajan kaveri. lasketaanko okkultismiin taipuvaisuus eduksi.Mikä on palkkaluokka. Onko peräti mahdollisuus vaikka päästä vatikaanin leipiin.

    • Lähimmäisenrakkaus

      Suomessa ortodokseilla taitaa olla yksi. Luterilaisilla ei kuulu perinteeseen.

      Katoliset suhtautuvat asiaan vakavammin, mutta heitä on Suomessa rajallisesti.

      Kaveruuksista ei ole apua ja jos on taipuvainen johonkin hörhöhommiin, niin se on selkeä este.

      Tehtävä on erittäin vastuullinen. Nykyisin kun koulutus on toistaiseksi Kirkon vastuulla, niin tie vie ensin pitkäksi aikaa luostariin ja jos katsotaan, että on sovelias tehtävään, niin kokeneimmat ottavat opastukseen. Eli opiskelu tapahtuu mestarin oppipoikana. Useimmat eksorkistit on koulutettu Etelä-Euroopassa.

      Niin ja palkkaa ei kannata odottaa. Kutsumustyö.

    • Lähimmäisenrakkaus

      Vuoden päästä on avautumassa mitä avarampia näkyviä, kun demarit Rinteen johdolla muodostavat mm. Vihreiden kanssa hallituksen. He ovat luvanneet parannusta koulutusrintamalla, joten on aivan selvää, että myös eksorkismin koulutustarpeita tullaan ymmärtämään.

    • Ymmyrkäisyyttä

      Vuosikausia elettynä tahtoa nähneenä. Ei ole ihme jos tuntee asioita. Moni ei tunnista tilanteita. Se on aika huono asia, mutta mitä tehdä?

    • Lähimmäisenrakkaus

      Kaveri joutui mielisairaalaan.

    • >> Eksorkismi tunnustettava osaksi käypää hoitoa
      Toivottavasti hallituksella on viisautta jo tällä vaalikaudella järjestää eksorkismihoidon asema tunnustetuksi <<

      Eiköhän se ole toimivinta siten, että potilas maksaa eksorkistille rahat puhtaana käteen ja Pirkko tekee työnsä. Turha tuohon on yhteiskuntaa ja verottajaa sotkea mukaan.

    • No ei muuta kuin näytät voimasi. Hommahan on hyvin yksinkertainen tai sitten se on Valhetta!

    • Uskonnoton-361

      Saipa hyvät naurut tästä ketjusta kiitos. 😂 Parodiahorisontti saavutettu taas mallikkaasti. Nää on helmeä suomi24:ssa.

    • Lähimmäisenrakkaus

      Kaveri pääsi mielisairaalasta. Hoito oli kyseenlaista, mutta autamme kaveria nyt oikealla tavalla.

      Kävin kyllä itsekin ambulanssilla vietynä sairaalassa. Ensimmäinen kysymys: oletko työelämässä? Aika ammattitaidottomia olivat. Eivät edes epäilleet mitään pahaa henkeä vaikka sellaisen mahdollisuus tulisi aina ensisijaisesti selvittää.

      • ei.se.muulla.lähde

        Pahaa henkeä vastaan käytetään huolellista hampaanpesua ja tarvittaessa suuvesiä.


    • Lähimmäisenrakkaus

      Pahalla hengellä tarkoitetaan tässä yhteydessä langennutta enkeliä eli sielunvihollista.

      • Yksi.uskikselle

        Millaisia ns. diagnoosikriteereitä riivaustilalle pitäisi asettaa?


    • " Eksorkismi tunnustettava osaksi käypää hoitoa "

      AAMEN!!!

      AAMEN!!!
      AAMEN!!!

      • kiviä.ilman

        Ei missään tapauksessa, pahoja henkiä kun ei ole olemassakaan.


      • kiviä.ilman kirjoitti:

        Ei missään tapauksessa, pahoja henkiä kun ei ole olemassakaan.

        Voi, et tiedä mistä puhut!!!


    • Lähimmäisenrakkaus

      YLE Areena. Merkit, osa 1.

      Täälläkin moni on kiihkoillut ja yrittänyt esittää eksorkismin jonkinlaisena hullujen puskareiden puuhasteluna. Ylen asiallisessa dokumentissa on tarjolla kiihkotonta tietoa. Jaksossa esiintyy Malagalainen Don Felipe, joka on eksorkistipappi. Ottakaa oppia sietä sielun rauhasta joka hänestä huokuu. Jumalan mies.

    • Riivaajat on hirveen söpöi ja luppakorvasii tyyppii. Niist vaan puhutaan kaikennäköstä roskajuttuu. Jos tää halveeraaminen ei lopu, mää kyl tuun kelmeenä yönä kamaloittaan huutamalla hyytävästi, et buuuu-uuu, ja soon pahiksille ihan oikein.

      • Oikea asenne on sinulla tähän riivaaja-asiaan.


      • sage8 kirjoitti:

        Oikea asenne on sinulla tähän riivaaja-asiaan.

        Tietysti, ku mollaan vähän niiku asiantuntijoi. Mollaan riivajaisten kaveriikin, mut jotkut on kuullu niist vaan ilkipuhei. Ja sit ne uskoo niitä.


    • pahanhengessä

      Käsitinkö oikein, että täällä oiken suositellaan maailmantilan korjaamiseksi saatanallista maanaamista manaajan voimin?!

      Minkään muun avullahan ei sen enempää kiroaminen kuin manaaminenkaan (samaa sukua) - siis Paavalin mainitsema taivaan enkelin kiroaminen samoin kuin Jeesuksen kiroaminen ristille kristuksenakaan onnistu kuin Saatanan avulla.

      Niin, että oikein pappismiehet asialla katolisesta kirkosta?! Se mitä olen lehdistä lukenut, niin taitaa riittää sitä manattavaa ihan omaksi tarpeiksi niissä piireissä.

      Ei ole mitään tajua todellisuudesta, että mikä olisi pyhän ja pahan ero - siitä on kirkko kyllä pitänyt huolen jo okkultisella, kannibalistisella ihmisyönti/ehtoollisrituaalillaan.

      Samaa jengiä tietysti sopii käsitellä myös manausrituaalilla - saattaa tehotakin, kun on puikahtanut jo Paavalin lanseerama henki sisälle.

      • valitsepuolesi

        On kahdenlaista mystiikkaa - Ilmestyskirjan mukaan ne ovat jopa samassa taivaassa; okkultinen mystiikka ja mystiikka.

        Ensimmäinen - eli okkultinen mystiikka - on jopa Jumalan kasvojen edessä Ilmestyskirjan mukaan.

        Okkultinen mystiikka on välikappaleen kautta tapahtuvaa - kuten ehtoollisriitti tai vaikkapa manaaminen ristin avulla, kun vain mystiikka on välitöntä jumalallisen, olevaisen ja todellisuuden kokemista ilman välikappaletta.

        Jumala on mystinen, ei okkultinen, samoin Jeesus, joka sanoo, että taivasten valtakunta on meissä ja meidän ympärillämme ja tie sinne kulkee vain hänen kauttaan.

        Kristus - Paavalin antama arvonimi ja piispa Huovisen luonnehtima Sol Invictus Auringonjumalan, joka asetettiin pakanajumalan tilalle keisarin toimesta Rooman vallanaikana - ja Lusifer edustavat okkultista mystiikkaa.

        Okkultinen mystiikka on sekä pakanuutta pahimmillaan, että myös noituutta, Saatanan avuksi kutsumista sekä myös kiroamista Paavalin tapaan taivaan enkeli.

        Ehkä nämä aikaisemmin ovat sulassa sovussa voineet olla samassa taivaassa, mutta nyt okkultisen mystiikan ja mystiikan välille syttyi sota taivaassa.

        Lusiferin joukot edustavat okkultista mystiikkaa, kun taas arkkienkeli Mikaelin joukot vain mystiikkaa.

        Ja koska sota on käynnissä, joudut valitsemaan puolesi - seisot joko Lusiferin joukoissa okkultisella mystiikalla vai kaiken jumalallisuuden välittömällä kokemuksella Jeesuksen joukoissa.

        Vaihtoehtoja ei ole edes Kristus-nimen kohdalla.


      • valitsepuolesi kirjoitti:

        On kahdenlaista mystiikkaa - Ilmestyskirjan mukaan ne ovat jopa samassa taivaassa; okkultinen mystiikka ja mystiikka.

        Ensimmäinen - eli okkultinen mystiikka - on jopa Jumalan kasvojen edessä Ilmestyskirjan mukaan.

        Okkultinen mystiikka on välikappaleen kautta tapahtuvaa - kuten ehtoollisriitti tai vaikkapa manaaminen ristin avulla, kun vain mystiikka on välitöntä jumalallisen, olevaisen ja todellisuuden kokemista ilman välikappaletta.

        Jumala on mystinen, ei okkultinen, samoin Jeesus, joka sanoo, että taivasten valtakunta on meissä ja meidän ympärillämme ja tie sinne kulkee vain hänen kauttaan.

        Kristus - Paavalin antama arvonimi ja piispa Huovisen luonnehtima Sol Invictus Auringonjumalan, joka asetettiin pakanajumalan tilalle keisarin toimesta Rooman vallanaikana - ja Lusifer edustavat okkultista mystiikkaa.

        Okkultinen mystiikka on sekä pakanuutta pahimmillaan, että myös noituutta, Saatanan avuksi kutsumista sekä myös kiroamista Paavalin tapaan taivaan enkeli.

        Ehkä nämä aikaisemmin ovat sulassa sovussa voineet olla samassa taivaassa, mutta nyt okkultisen mystiikan ja mystiikan välille syttyi sota taivaassa.

        Lusiferin joukot edustavat okkultista mystiikkaa, kun taas arkkienkeli Mikaelin joukot vain mystiikkaa.

        Ja koska sota on käynnissä, joudut valitsemaan puolesi - seisot joko Lusiferin joukoissa okkultisella mystiikalla vai kaiken jumalallisuuden välittömällä kokemuksella Jeesuksen joukoissa.

        Vaihtoehtoja ei ole edes Kristus-nimen kohdalla.

        Isompi osa ihmisist ei tunne tarvetta minkäänlaiseen puolenvalitsemiseen, eikä me kyöpelit, keijut ja muut uskomusolennot ja metsänväki koskaan. Nuo valitsemisjutut ovvaan hihhulien pelotteluu. Mollaan ihan rauhassa, lounastetaan herkkukorppuu ja teetä.

        Saa sinne meitin porukoihin tulla tutustuun rauhalliset ihmisetkin, mut hihhulei mei digata. Niet tämmöstä tälkertaa.


    • Lähimmäisenrakkaus

      Joillakin lähtee vähän käsistä tulkinta eksorkismista. Ilmeisesti viihdeteollisuus on sotkenut ihmisten ajatusmaailmaa.

      Eksorkismi ei ole mikään yleispätevä hoito maailman asioihin. Ja selvästi suurimmassa osassa yksittäisten ihmisten osalla maalliset hoidot ovat oikea valinta. Eksorkismin kanssa ei ole leikkiminen. Ollaan aivan ihmisyyden perimmäisten asioiden kanssa tekemissä. Pitää olla hyvin huolellinen ja hakea apua vain ehdottoman ammattimaisesti asiaan vihkiytyneiltä. He arvioivat voiko eksorkismista olla apua vai ei.

    • Lähimmäisenrakkaus

      Kansanedustajaehdokkaat ovat luvanneet lisätä koulutusmenoja. Hallitusohjelmassa täytyy sopia myös eksorkismin yliopistotason koulutuksen aloittamisesta. Kymmenen vuoden päästä meillä on toivottavasti jo alan ensimmäinen tohtori.

    • Lähimmäisenrakkaus

      Olen seurannut huolestuneena yhtä poliitikkoamme. Nimittäin Ville Niinistöä. Hänen kannattaisi käydä avoin keskustelu asiantuntijan kanssa. Pelkään pahinta. Mutta varma en voi olla.

    • Lähimmäisenrakkaus

      Tuli ilmoitus. Ei lupaa hyvää.

      • Joo ei lupaa hyvää sulle jos kuulet ääniä


    • Anonyymi

      Hei, mä tarvin eksorkismin ja pian, mistä saan??
      En löytäny katolisen kirkon sivuiltakaan yhteystietoa asiaan, ja näiden henkien kans on vaikee löytää apua! Auta mua!
      Auta mua. Mä pyydän.

      T. Joku joka tahtoo ottaa vastaan Kristuksen, mutta henget yrittää voimakkaasti estää mua tarttumasta uskoon

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Moi vaan vielä kerran

      Kivaa päivää samalla. Kukaan ei kaipaa eikä rakasta. 💔🐺🌃🌧️☀️
      Ikävä
      316
      3173
    2. Nainen, millaisista miehistä tykkäät?

      Mielenkiinnosta kysyn 😄
      Ikävä
      200
      2591
    3. Nyt sitten ulos ihmiset!

      Älkää jumittako täällä. Menkää, näkykää ja hankkikaa kokemuksia. Ei teitä kukaan edes bongaile, jos önötätte täällä.
      Ikävä
      140
      2439
    4. Mitä jos saisit tietää että kaivatullasi

      on jo joku toinen?
      Ikävä
      109
      1955
    5. Onnea Solatie !

      On sit valittu uusi kaupunginjohtaja.No ei menny Nivala-Harju- Tapio -Pikkarainen juntan mukkaan.
      Kemijärvi
      14
      1947
    6. Minun pitää tehdä jotain

      En tiedä meneekö siihen viikko vai kuukausi. Mutta jos voit odottaa, niin löydän sinut sen jälkeen kun on homma hoidett
      Ikävä
      44
      1612
    7. Sarvisalon kesätori

      Onpa kiva paikka. Mutta torikahvila oli suorastaan naurettavan alkeellinen ja ne voileivät,olivat kuin pienen lapsen tek
      Loviisa
      16
      1456
    8. Naiselle varatulle

      Jos homma kariutuu kotona, niin saanko sinut ihan omakseni🙂??
      Tunteet
      10
      1276
    9. Sinä oot hyvä ihminen

      Mut ehkä me ei vaa sovita yhteen :(
      Ikävä
      121
      1208
    10. Hindulijat raivoavat täällä, ettei kristinuskossa

      ole itsessään mitään aitoa! No miksi sitten hyökkäilette "nollaa vastaan"? Eikö hnduilijan vaan kannattaisi pieht
      Hindulaisuus
      219
      1134
    Aihe