Chevrolet Caprice Classic tehot + kulutus

haluan tietää

Eli auto on Chevrolet Caprice Classic farmari ja moottorin koko 5,7 litran bensakone. Auto on 1977-vuoden malli. Tämänhän auto sis. automaattilaatikon, ilmastoinin, sähköset ikkunat, sähköllä liikkuvat penkit, keskuslukituksen ja ohjaustehostin. Alunperin tämä 5.7 litran v8 kone oli varustettu kahdella kaksikurkkusella kaasarilla, mutta muutettu myöhemmin yksi kaksikurkkuinen kaasari. Eli paljonko on tehoja, vääntöä ja kulutus kahdella kaasarilla ja paljonko oli tehoja, vääntöä ja kulutus yhdellä kaasarilla? Ja paljonko kulki kahdella kaasarilla ja paljonko kulki yhdella kaasarilla?

13

10241

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lalluainen

      -77 ei ole caprice classic vaan tavan caprice.. Classic on -90 luvun alun sämpylämalli.

      • Kurre_Orava

        Eipä ihan niinkään. Classic on Capricen eräs varusteluvaihtoehto. Sieltä äveriäämmästä päästä.

        Tietääkseni Classic on ollut mukana ihan sieltä -77 asti. Silloin taisi tulla markkinoille tämä ylein versio.

        Totta kyllä, sämpylöisäkin on mukana Classic.


    • Tietoa

      Tehoja alle 200 hv, nuhapummppuversiona hiukka yli 100. V8:n löytyy aina vääntöä. Huonolla kaasarin valinnalla kulutus kasvaa. Omani, tosin LTD 302:n V8 maantiellä keskinopeuden ollessa 88 12,6 litraa täydellä kuormalla.

      • kysymys

        Paljonko Caprice painaa?

        alluainen: "-77 ei ole caprice classic vaan tavan caprice. Classic on -90 luvun alun sämpylämalli."

        Caprice Classic on jo tehty 1980-luvun puolivälissä eikä 1990-luvun alussa. Tuossa on todistus: http://www.capriceclassic.com/ Se taisi olla tavallinen Caprice, mutta se pitkä malli.

        "Tehoja alle 200 hv, nuhapummppuversiona hiukka yli 100. V8:n löytyy aina vääntöä. Huonolla kaasarin valinnalla kulutus kasvaa. Omani, tosin LTD 302:n V8 maantiellä keskinopeuden ollessa 88 12,6 litraa täydellä kuormalla." Ilmeisesti toinen alkuperäinen kaasari jätettiin tähän autoon. Ja tämä auto oli vielä rekisteröity 7:lle henkilölle. Eli eihän alluainen: "-77 ei ole caprice classic vaan tavan caprice. Classic on -90 luvun alun sämpylämalli."

        Caprice Classic on jo tehty 1980-luvun puolivälissä eikä 1990-luvun alussa. Tuossa on todistus: http://www.capriceclassic.com/ Se taisi olla tavallinen Caprice, mutta se pitkä malli.

        "Tehoja alle 200 hv, nuhapummppuversiona hiukka yli 100. V8:n löytyy aina vääntöä. Huonolla kaasarin valinnalla kulutus kasvaa. Omani, tosin LTD 302:n V8 maantiellä keskinopeuden ollessa 88 12,6 litraa täydellä kuormalla." Ilmeisesti toinen alkuperäinen kaasari jätettiin tähän autoon.


    • kaikkeasitäyritetäänkin

      Eli vuoden chevrolet caprice CLASSIC stw:tä sai myös 350cid koneella,

      mutta siihen koriin(77-90) EI KOSKAAN OLE SAANUT KAHTA KAKSIKURKKUISTA!!!
      kaikki 350koneet olivat nelikurkkuisella kaasuttimella.

      tehot SAE(net) 170-200hv, joka on melko tarkkaan sama luku kuin DIN tavalla laskettaessa.
      kulutus kyseisellä korimallilla (eli kolmilovisella th350laatikolla) alimmillaan n. 12litraa sadalla.

      älä latele asioita tosina kun et vaikuta niistä yhtään mitään tietävän! googlaamalla saa tietoa jos sitä kaipaa.
      kaiken maailman daewoomiehet luulee olevansa letukkaukkoja...

      • Jaska

        "mutta siihen koriin(77-90) EI KOSKAAN OLE SAANUT KAHTA KAKSIKURKKUISTA!!!
        kaikki 350koneet olivat nelikurkkuisella kaasuttimella."

        En tienny tuota, että ne on nelikurkkusella kaasarilla.

        "tehot SAE(net) 170-200hv, joka on melko tarkkaan sama luku kuin DIN tavalla laskettaessa.
        kulutus kyseisellä korimallilla (eli kolmilovisella th350laatikolla) alimmillaan n. 12litraa sadalla."

        Ei oo paha kulutus.

        "kaiken maailman daewoomiehet luulee olevansa letukkaukkoja..."

        Onneksi en oo daewoomies.


      • edellinen vastaaja
        Jaska kirjoitti:

        "mutta siihen koriin(77-90) EI KOSKAAN OLE SAANUT KAHTA KAKSIKURKKUISTA!!!
        kaikki 350koneet olivat nelikurkkuisella kaasuttimella."

        En tienny tuota, että ne on nelikurkkusella kaasarilla.

        "tehot SAE(net) 170-200hv, joka on melko tarkkaan sama luku kuin DIN tavalla laskettaessa.
        kulutus kyseisellä korimallilla (eli kolmilovisella th350laatikolla) alimmillaan n. 12litraa sadalla."

        Ei oo paha kulutus.

        "kaiken maailman daewoomiehet luulee olevansa letukkaukkoja..."

        Onneksi en oo daewoomies.

        muista että tuo 12 litraa on todellakin minimi, eli käytännön keskikulutus lähentelee 20:ä sitä useammin mitä enemmän ajelet kaupungissa.

        sorry että halveerasin sua daewoomieheksi, täällä vaan kirjoittelee enimmäkseen kaiken maailman tampiot ja mukulat.


      • olds_83
        edellinen vastaaja kirjoitti:

        muista että tuo 12 litraa on todellakin minimi, eli käytännön keskikulutus lähentelee 20:ä sitä useammin mitä enemmän ajelet kaupungissa.

        sorry että halveerasin sua daewoomieheksi, täällä vaan kirjoittelee enimmäkseen kaiken maailman tampiot ja mukulat.

        ruvin miettimään että mitä eroa on caprice classicilla ja caprice eststate:lla

        tietääks kukaan


      • olds_83
        olds_83 kirjoitti:

        ruvin miettimään että mitä eroa on caprice classicilla ja caprice eststate:lla

        tietääks kukaan

        tietättekö


      • kulutus...
        olds_83 kirjoitti:

        ruvin miettimään että mitä eroa on caprice classicilla ja caprice eststate:lla

        tietääks kukaan

        Caprice Classic on kai sedani ja estate on farmari


      • GMukko59

        Estatessa on puukyljet [jäljitelmät]. Minulla olisi yksi kysymys, onko kaikissa chevroletin farkuissa vanteiden pulttijako 5 x 5 tuumaa?


    • ...........

      teho 170 hv
      vääntö 350 Nm

    • SetäKertoopi

      Omistin moisen Kanadassa valmistetun 1978 4d sedan henkilöauton ja tyyppi oli Caprice Classic ja moinen Caprice tyyppinimi ilmestyi 1966 Chevroletin omaksi malliksi Impalan yläpuolelle.CapriceClassiceja löytyi 70-alusta lähtien eli paljon ennen näitä korimalleja joista nyt kyse.
      Tätäkin paljon hienompana 2d coupena kuin tolppasedanina,aiemmin myös avona ja isommin konein kuin koreinkin.
      350cid V8 ei taatusti saanut tuolloin 2lla 2-kurkkuisella vakioina vaan joko 1:llä 2kurkkuisella tai 1:llä 4-kurkkuisella joka omassani oli tehtaalta lähtien.
      Tehoa nelireikäisellä 170hv ja väännöllähän nuo kulkee eikä hevosilla niinkuin tiedät.
      Saasteaikakauden vehkeitä ja paljon enemmän luotettavuutta kuin potkuakin saat mikäli päädyt tarvikekaasariin vailla putkia/letkuja ,muutenhan siinä jo HEI ym eli huoleton perusrakenne kunnossa ja helppoja hevosvoimia löytyy esim tuplaputkista.
      Kulki oikein hyvin,paljon paremmin kuin 305 STW/sedan joita ne uudemmat pääosin täällä on.
      Koska autoa valmistettiin pitkään tuolla korimallilla,n1977-90 oli myös eri pulttijakoja,vaihteistoja kuin moottoreita eri kokoisia V6 alkaen ja 267-305-350Chevyn koneilla joillain Oldsmobilen bensakoneilla Olds 350 dieseleillä.
      Mahdoton luetella tässä,katso netistä.
      Kulutuslukemat löytyvät mistä löytyvät,mutta kun puhutaan vanhoista autoista jotka voi olla romun-hyvän ja jotain muuta väliltä säädöiltäänkin perävälitys,kaasujalka,vaihteisto,ryypyn säädöt ym niin 15-25l on aika lähellä kuten tiedetään.
      Daewoomies voi yhtä hyvin olla Chevymies,kas kun isoimmat Daewoot tyyliin Cruze,Evanda jne,myydään Jenkkilässä ihan Chevyinä niinkuin täälläkin myytiin joko molemmin logoin tai vai toisella,riippuu vm.
      Sama auto ja samaa Daewoota tai Chevroletia myydään esim Holdenina Australiassa....
      Maailma on semmoinen että esim Nissan voi olla Renault jossain,Isuzu jossain tai Chevy jossain jne ja ihan sama auto.
      Meillä muuten on Korean iso Chevy nytkin just kuin jenkkichevy Ison veden takana eli nykyajan isolohko:2l nelonen,automaatti,nahkaverhoilu,tehostimet,autom ilm,kaikki sähköheebelit penkeistä itsetummentuvaan taustapeiliin ja toki sivupeilit kuin peräkontti sähköllä,vakkari ja ne kaikki normaalit hienon nykyjenkin varusteet Abseista sähkölaseihin ja kaikenmaailman kirkonkellojen soittoon kun oven avaat....
      Harrasteauto toisesta konsernista mutta tolpaton 2 ovinen ja V8 tietty=)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Yritykset verolle ja yritystuet 10 mrd. eur/v pois

      Kiristämistapauksissa yrityksille sanotaan hei hei. Suomi ei tarvitse yhteiskunnan rahoilla "yrittämistä". Yhteiskunta v
      Maailman menoa
      110
      2311
    2. Sannalta jälleen fiksu lausunto johtamisesta

      "I used to think the best argument would win – but real leadership means listening, understanding where people come from
      Maailman menoa
      28
      1871
    3. Sanna Antikainen (ps) : Vornasen pyssy suututti demarit

      https://www.suomenuutiset.fi/sanna-antikaisen-kolumni-vornasen-pyssy-suututti-demarit-mutta-kuka-puhuu-totta/ Vornasen
      Maailman menoa
      26
      1837
    4. Riikka se runnoo työttömyyttä lisää

      Menkää töihin! "15–74-vuotiaiden työttömyysasteen trendiluku oli lokakuussa 10,3 prosenttia. Työttömiä oli yhteensä 276
      Maailman menoa
      47
      1836
    5. Mikä on sinun ja kaivattusi ikä

      💕💕💕💕
      Ikävä
      99
      1775
    6. Hallinto-oikeus totesi Sysmän kunnanjohtajan potkut laittomiksi (YLE Lahti 24.11.2025)

      Että näin sitten: Hallinto-oikeus totesi Sysmän kunnanjohtajan potkut laittomiksi – valtuuston päätös nurin ja 50 000 la
      Sysmä
      57
      1122
    7. Onko sulla jotain

      Suunnitelmia?
      Ikävä
      110
      1026
    8. Poistettuun aloitukseen

      Ei se mulle ollut varmastikaan. En usko vaik sille tuntuukin että oisit voinut olla eräs. Mut niin mäkin pelkään. Ei
      Suhteet
      20
      863
    9. Vaikeneminen

      Tylsää kun nainen meni kuoreen 🫤
      Ikävä
      52
      834
    10. No miten meni?

      Onko voittaja olo? Tunnetko onnistumisen riemua? Vastasiko lopputulos odotuksia? Kauaksi ajettu 😘
      Ikävä
      110
      817
    Aihe