Chevrolet Caprice Classic tehot + kulutus

haluan tietää

Eli auto on Chevrolet Caprice Classic farmari ja moottorin koko 5,7 litran bensakone. Auto on 1977-vuoden malli. Tämänhän auto sis. automaattilaatikon, ilmastoinin, sähköset ikkunat, sähköllä liikkuvat penkit, keskuslukituksen ja ohjaustehostin. Alunperin tämä 5.7 litran v8 kone oli varustettu kahdella kaksikurkkusella kaasarilla, mutta muutettu myöhemmin yksi kaksikurkkuinen kaasari. Eli paljonko on tehoja, vääntöä ja kulutus kahdella kaasarilla ja paljonko oli tehoja, vääntöä ja kulutus yhdellä kaasarilla? Ja paljonko kulki kahdella kaasarilla ja paljonko kulki yhdella kaasarilla?

13

9900

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lalluainen

      -77 ei ole caprice classic vaan tavan caprice.. Classic on -90 luvun alun sämpylämalli.

      • Kurre_Orava

        Eipä ihan niinkään. Classic on Capricen eräs varusteluvaihtoehto. Sieltä äveriäämmästä päästä.

        Tietääkseni Classic on ollut mukana ihan sieltä -77 asti. Silloin taisi tulla markkinoille tämä ylein versio.

        Totta kyllä, sämpylöisäkin on mukana Classic.


    • Tietoa

      Tehoja alle 200 hv, nuhapummppuversiona hiukka yli 100. V8:n löytyy aina vääntöä. Huonolla kaasarin valinnalla kulutus kasvaa. Omani, tosin LTD 302:n V8 maantiellä keskinopeuden ollessa 88 12,6 litraa täydellä kuormalla.

      • kysymys

        Paljonko Caprice painaa?

        alluainen: "-77 ei ole caprice classic vaan tavan caprice. Classic on -90 luvun alun sämpylämalli."

        Caprice Classic on jo tehty 1980-luvun puolivälissä eikä 1990-luvun alussa. Tuossa on todistus: http://www.capriceclassic.com/ Se taisi olla tavallinen Caprice, mutta se pitkä malli.

        "Tehoja alle 200 hv, nuhapummppuversiona hiukka yli 100. V8:n löytyy aina vääntöä. Huonolla kaasarin valinnalla kulutus kasvaa. Omani, tosin LTD 302:n V8 maantiellä keskinopeuden ollessa 88 12,6 litraa täydellä kuormalla." Ilmeisesti toinen alkuperäinen kaasari jätettiin tähän autoon. Ja tämä auto oli vielä rekisteröity 7:lle henkilölle. Eli eihän alluainen: "-77 ei ole caprice classic vaan tavan caprice. Classic on -90 luvun alun sämpylämalli."

        Caprice Classic on jo tehty 1980-luvun puolivälissä eikä 1990-luvun alussa. Tuossa on todistus: http://www.capriceclassic.com/ Se taisi olla tavallinen Caprice, mutta se pitkä malli.

        "Tehoja alle 200 hv, nuhapummppuversiona hiukka yli 100. V8:n löytyy aina vääntöä. Huonolla kaasarin valinnalla kulutus kasvaa. Omani, tosin LTD 302:n V8 maantiellä keskinopeuden ollessa 88 12,6 litraa täydellä kuormalla." Ilmeisesti toinen alkuperäinen kaasari jätettiin tähän autoon.


    • kaikkeasitäyritetäänkin

      Eli vuoden chevrolet caprice CLASSIC stw:tä sai myös 350cid koneella,

      mutta siihen koriin(77-90) EI KOSKAAN OLE SAANUT KAHTA KAKSIKURKKUISTA!!!
      kaikki 350koneet olivat nelikurkkuisella kaasuttimella.

      tehot SAE(net) 170-200hv, joka on melko tarkkaan sama luku kuin DIN tavalla laskettaessa.
      kulutus kyseisellä korimallilla (eli kolmilovisella th350laatikolla) alimmillaan n. 12litraa sadalla.

      älä latele asioita tosina kun et vaikuta niistä yhtään mitään tietävän! googlaamalla saa tietoa jos sitä kaipaa.
      kaiken maailman daewoomiehet luulee olevansa letukkaukkoja...

      • Jaska

        "mutta siihen koriin(77-90) EI KOSKAAN OLE SAANUT KAHTA KAKSIKURKKUISTA!!!
        kaikki 350koneet olivat nelikurkkuisella kaasuttimella."

        En tienny tuota, että ne on nelikurkkusella kaasarilla.

        "tehot SAE(net) 170-200hv, joka on melko tarkkaan sama luku kuin DIN tavalla laskettaessa.
        kulutus kyseisellä korimallilla (eli kolmilovisella th350laatikolla) alimmillaan n. 12litraa sadalla."

        Ei oo paha kulutus.

        "kaiken maailman daewoomiehet luulee olevansa letukkaukkoja..."

        Onneksi en oo daewoomies.


      • edellinen vastaaja
        Jaska kirjoitti:

        "mutta siihen koriin(77-90) EI KOSKAAN OLE SAANUT KAHTA KAKSIKURKKUISTA!!!
        kaikki 350koneet olivat nelikurkkuisella kaasuttimella."

        En tienny tuota, että ne on nelikurkkusella kaasarilla.

        "tehot SAE(net) 170-200hv, joka on melko tarkkaan sama luku kuin DIN tavalla laskettaessa.
        kulutus kyseisellä korimallilla (eli kolmilovisella th350laatikolla) alimmillaan n. 12litraa sadalla."

        Ei oo paha kulutus.

        "kaiken maailman daewoomiehet luulee olevansa letukkaukkoja..."

        Onneksi en oo daewoomies.

        muista että tuo 12 litraa on todellakin minimi, eli käytännön keskikulutus lähentelee 20:ä sitä useammin mitä enemmän ajelet kaupungissa.

        sorry että halveerasin sua daewoomieheksi, täällä vaan kirjoittelee enimmäkseen kaiken maailman tampiot ja mukulat.


      • olds_83
        edellinen vastaaja kirjoitti:

        muista että tuo 12 litraa on todellakin minimi, eli käytännön keskikulutus lähentelee 20:ä sitä useammin mitä enemmän ajelet kaupungissa.

        sorry että halveerasin sua daewoomieheksi, täällä vaan kirjoittelee enimmäkseen kaiken maailman tampiot ja mukulat.

        ruvin miettimään että mitä eroa on caprice classicilla ja caprice eststate:lla

        tietääks kukaan


      • olds_83
        olds_83 kirjoitti:

        ruvin miettimään että mitä eroa on caprice classicilla ja caprice eststate:lla

        tietääks kukaan

        tietättekö


      • kulutus...
        olds_83 kirjoitti:

        ruvin miettimään että mitä eroa on caprice classicilla ja caprice eststate:lla

        tietääks kukaan

        Caprice Classic on kai sedani ja estate on farmari


      • GMukko59

        Estatessa on puukyljet [jäljitelmät]. Minulla olisi yksi kysymys, onko kaikissa chevroletin farkuissa vanteiden pulttijako 5 x 5 tuumaa?


    • ...........

      teho 170 hv
      vääntö 350 Nm

    • SetäKertoopi

      Omistin moisen Kanadassa valmistetun 1978 4d sedan henkilöauton ja tyyppi oli Caprice Classic ja moinen Caprice tyyppinimi ilmestyi 1966 Chevroletin omaksi malliksi Impalan yläpuolelle.CapriceClassiceja löytyi 70-alusta lähtien eli paljon ennen näitä korimalleja joista nyt kyse.
      Tätäkin paljon hienompana 2d coupena kuin tolppasedanina,aiemmin myös avona ja isommin konein kuin koreinkin.
      350cid V8 ei taatusti saanut tuolloin 2lla 2-kurkkuisella vakioina vaan joko 1:llä 2kurkkuisella tai 1:llä 4-kurkkuisella joka omassani oli tehtaalta lähtien.
      Tehoa nelireikäisellä 170hv ja väännöllähän nuo kulkee eikä hevosilla niinkuin tiedät.
      Saasteaikakauden vehkeitä ja paljon enemmän luotettavuutta kuin potkuakin saat mikäli päädyt tarvikekaasariin vailla putkia/letkuja ,muutenhan siinä jo HEI ym eli huoleton perusrakenne kunnossa ja helppoja hevosvoimia löytyy esim tuplaputkista.
      Kulki oikein hyvin,paljon paremmin kuin 305 STW/sedan joita ne uudemmat pääosin täällä on.
      Koska autoa valmistettiin pitkään tuolla korimallilla,n1977-90 oli myös eri pulttijakoja,vaihteistoja kuin moottoreita eri kokoisia V6 alkaen ja 267-305-350Chevyn koneilla joillain Oldsmobilen bensakoneilla Olds 350 dieseleillä.
      Mahdoton luetella tässä,katso netistä.
      Kulutuslukemat löytyvät mistä löytyvät,mutta kun puhutaan vanhoista autoista jotka voi olla romun-hyvän ja jotain muuta väliltä säädöiltäänkin perävälitys,kaasujalka,vaihteisto,ryypyn säädöt ym niin 15-25l on aika lähellä kuten tiedetään.
      Daewoomies voi yhtä hyvin olla Chevymies,kas kun isoimmat Daewoot tyyliin Cruze,Evanda jne,myydään Jenkkilässä ihan Chevyinä niinkuin täälläkin myytiin joko molemmin logoin tai vai toisella,riippuu vm.
      Sama auto ja samaa Daewoota tai Chevroletia myydään esim Holdenina Australiassa....
      Maailma on semmoinen että esim Nissan voi olla Renault jossain,Isuzu jossain tai Chevy jossain jne ja ihan sama auto.
      Meillä muuten on Korean iso Chevy nytkin just kuin jenkkichevy Ison veden takana eli nykyajan isolohko:2l nelonen,automaatti,nahkaverhoilu,tehostimet,autom ilm,kaikki sähköheebelit penkeistä itsetummentuvaan taustapeiliin ja toki sivupeilit kuin peräkontti sähköllä,vakkari ja ne kaikki normaalit hienon nykyjenkin varusteet Abseista sähkölaseihin ja kaikenmaailman kirkonkellojen soittoon kun oven avaat....
      Harrasteauto toisesta konsernista mutta tolpaton 2 ovinen ja V8 tietty=)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Sä et pääse yli, mä en pääse yli

      Jäädäänkö kuinka pitkäksi aikaa kärvistelemään omissa kuplissa näihin tunteisiin vai aletaanko puskemaan jo tätä läpi. V
      Ikävä
      128
      1498
    2. Hirvittävä onnettomuus.

      Voimia ja lohdutusta suuressa surussanne🙏🙏.
      Rovaniemi
      37
      1411
    3. Missä väleissä ollaan

      Jatkossa? Vai ollaanko missään? Koetko ikäväksi näkemisen)
      Ikävä
      67
      1215
    4. Hei sinä nainen

      Haluan olla rehellinen – olet hämmentänyt minua todella paljon. En ota sinusta mitään selvää, ja ehkä juuri siksi huomaa
      Ikävä
      54
      1149
    5. Riittääkö vielä

      Pelkät kuvat? 😉
      Ikävä
      69
      994
    6. Mitäs te venäjän puolustajat tekisitte, jos venäjä todella hyökkäisi tänne?

      Tää on se mielenkiintoinen kysymys. Tehän olette lähinnä vasemmistolaisia, eikä armeijaa ole käyty, eikä rintamalle mi
      Maailman menoa
      255
      961
    7. Kelan perkeleellinen käytäntö

      Kun äiti joutuu hakemaan Kelalta tukia vähien tulojen tähden, niin aina otetaan huomioon lapsen tilillä olevat rahat. Ei
      Maailman menoa
      195
      948
    8. Mitä toivot

      Välienne olevan?
      Ikävä
      73
      911
    9. Ellen Jokikunnas ja Jari Rask napauttavat - Tällaisten ihmisten ei kannata muuttaa Italiaan: "Ei..."

      Ellen Jokikunnas ja Jari Rask toteuttivat oman unelmansa Italiassa. He ostivat kakkoskodin Italian Pugliasta. Lue lisää
      Suomalaiset julkkikset
      16
      830
    10. Miksi kaikki jauhaa KAJ:sta

      Se bastulauluhan on todella huono, vanhanaikainen ja oikea junttilaulu. Oikein ällöttää, kun idiootit hehkuttaa sitä ps
      Maailman menoa
      106
      818
    Aihe