Meneekö Lieksan paras pizzeria kiinni

Voi-v.tun-mmvirasto

Lieksan parasta pizzeriaa ja hyvää lounaspaikkaa uhkaa sulkeminen jos Maahanmuuttuviraston "nerojen" päätös pitää.

http://yle.fi/uutiset/3-9519844

Mitäs tuosta jos tuleekin muutama työtön lisää. Lieksassa siihen on jo totuttu.

62

6125

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ujuttamista

      ...Mutta eikös sen pizzerian varsinainen vetäjä ole se vanhempi herrasmies? Mistäs tämä nuori herra siihen tupsahti? Epäilyttäää....

      • mikä.epäilyttää

        Venhempi herrasmies pitää samassa tilassa noutopöytämuotoista lounasravintolaa päiväsaikaan. Pitserian pitäjä on eri henkilö samassa tilassa.


    • pizzakeisareita

      Kovasti täytyy pizzaa myydä jos samassa pitseriassa työskntelee kymmenen ihmistä. Ilmeisesti myynti on useampia satoja kappaleita päivässä. Liikevaihdon täytyy olla miljoonluokassa. Asianajajan tehtävä on kummeksua ja sekin valtion rahoilla.

      • helppo-laskea

        Kymmenen työntekijää tarkoittaa sitä, että kerrallaan vuorotyössä on korkeintaan kolme henkilöä. On tietenkin huomioitava kaksivuorotyö, lauantait ja sunnuntait, vapaapäivät, lomat jne.


      • oppia.pizzakeisarille
        helppo-laskea kirjoitti:

        Kymmenen työntekijää tarkoittaa sitä, että kerrallaan vuorotyössä on korkeintaan kolme henkilöä. On tietenkin huomioitava kaksivuorotyö, lauantait ja sunnuntait, vapaapäivät, lomat jne.

        Tämä pitää paikkansa. Olen havainnut, että keittiössä on kaksi ruokien laittajaa ja kassamyyjä hoitaa tarjoilun ja astiat. Lounasaikaan on vanhempi mies töissä. Ei siellä todellakaan ole kerralla kymmentä ihmistä töissä.


    • jäähän.niitä.vielä

      Haittaakos se jos yksi menee kiinni? Loput kaksi pärjää sitten paremmin kovassa kilpailussa!

      • Lettu-italiana

        Niinpä niin, mutta kun ne kaksi muuta eivät osaa tehdä niin hyviä pizzoja. Toisaalta ABC:lta minä en hae pizzaa, enkä muutakaan keittiöpuolelta, toistaiseksi... sattuneesta syystä.


    • näitä.riittää

      Lakia heidän, kuten meidänkin on vaan noudatettava.

      • myös.suomalaisten

        Niin se on. Työaikalakia on noudatettava työtuntimäärien, vapaapäivien, vapaiden , lomien jne. osalta. Tällöin tarvittaan paljon työntekijöitä jotta homma pyörii lakien mukaan.


    • jäähän.niitä.vielä

      Eikös torilla ole yksi, ja toinen siinä ex matukaupan vieressä, ja ABC on kolmas! Kuminauhan kysyjille kebabia vielä riittää, vaikka yksi häipyykin!
      Minä en henk. koht. tarvitse mitään noista!

    • on.mistä.valita

      Lieksassa pitsoja saa myös Peacocista, ST1:ltä ja Puustellista, eli ainakin kuudesta paikasta.

    • perusäänestäjä

      lukekaa mv lehdestä mistä on kyse. tyypillinen mamujen maahantulovedätys-yritys.

    • Maako77

      Erityistilintarkastukseen on runsaasti aihetta. Kymmenen työntekijän sivukulut ja kaikki. Kantasuomalaisten pizzeriat elättävät yhden, hädin tuskin kaksi. Turkkilaiset halvemman mätön kauppiaat 10 ja syrjäkylällä. Verottajan kannattaisi kiinnostua kirjanpidosta. Vertailun vuoksi Joensussa ei liene yhtään yksittäistä pizzeriaa joka työllistäisi 10 työntekijää.

      • Pizzantuntija

        Vaikuttaa vähän siltä, ettet ole koskaan käynyt tuossa ruokapaikassa josta nyt on kyse. Siellä myydään paljon muutakin ruokaa, ei vain pizzoja. Se on avoinna myös viikonloppuisin ja se on yksi Lieksan suosituimmista lounaspaikoista.
        Vuotuinen liikevaihto on ehkä pikkasen enemmän kuin jollakin tavallisella pizzerialla.
        Nuo pizzat eivät ole edes sitä halvempaa "mättöä", mutta vähän helvetin hyviä kylläkin. Ehkä juuri siksi niillä on ihan asiallinen hinta.
        Mitä taas tulee erityistilintarkastukseen niin ymmärrän kyllä, että se tuntuu sinusta vähän helvetin hienolta termiltä, mutta todellisuudessa sinä et tiedä siitä hevonv.tunkoiranpa.kaa.


      • muita.ei.ole
        Pizzantuntija kirjoitti:

        Vaikuttaa vähän siltä, ettet ole koskaan käynyt tuossa ruokapaikassa josta nyt on kyse. Siellä myydään paljon muutakin ruokaa, ei vain pizzoja. Se on avoinna myös viikonloppuisin ja se on yksi Lieksan suosituimmista lounaspaikoista.
        Vuotuinen liikevaihto on ehkä pikkasen enemmän kuin jollakin tavallisella pizzerialla.
        Nuo pizzat eivät ole edes sitä halvempaa "mättöä", mutta vähän helvetin hyviä kylläkin. Ehkä juuri siksi niillä on ihan asiallinen hinta.
        Mitä taas tulee erityistilintarkastukseen niin ymmärrän kyllä, että se tuntuu sinusta vähän helvetin hienolta termiltä, mutta todellisuudessa sinä et tiedä siitä hevonv.tunkoiranpa.kaa.

        Olen samaa mieltä. Master on ehdottomasti Lieksan paras ruokapaikka.


      • eikunäiku
        muita.ei.ole kirjoitti:

        Olen samaa mieltä. Master on ehdottomasti Lieksan paras ruokapaikka.

        tarkoitat paskin paikka....


      • vain.paras.kelpaa
        eikunäiku kirjoitti:

        tarkoitat paskin paikka....

        Master on ehdottomastimyös Lieksan siistein ruokapaikka.


    • ei.tule.mieleenkään

      En todellakaan lue mitään mistään MV-lehdestä, jossa "uutiset" ovat täyttä potaskaa.

    • faktaakehiin

      Kyseessä on tyypillinen matu vedätys, kuten mv lehti kertoo. Jos totuus ei kiinnosta on se viherpunikille voi voi :) ja pizzeriaoitahan pyöritetään sukulaisten voimin (ei oikeita työsuhteita) ,tekemällä konkka ajoittain, vaihtamalla vetäjää ja kuittaamalla 50 000 € starttirahaa. noin se matubusines toimii.

      • Hahhhahhhhahhhah

        Montako konkkaa Lieksan Pizza Master on muka tehnyt.....


    • siinä.faktaa.sulle

      Rassuilla on tosi ihmeellisiä mielipiteitä. Tämäkin pitseria toimii ja työllistää samalla muitakin ihmisiä. Tämänhän pitäisi olla mitä kannatettavinta toimintaa. Ei tarvita sossua, ei tarvita yhteiskunnan rahaa ja vieläpä toiminta tarjoaa työpaikkoja Lieksaan.

      Mutta ei. Rasse huutelee uuninpankolta naama äipän vellissä, että matupisnekset helkuttiin. Seuraavassa lauseessa rasse huutelee äipälle, että haeppa muori potkurilla 5 litraa bensaa ABC:ltä. Huomenna pittää käyvä työkkärissä ja mopon tankki on taas ihan tyhjä.

      Elä näiden kanssa ihmisiksi. ;)

    • kovaa.työllistämistä

      Työllistäähän se pizzeria esimekrkiksi, maanviljelijöitä, jotka kasvattaa viljan, myllyssä tietysti jauhetaan jauhot, joku saa siitä elantonsa, joku tekee juustoa, joku tuottaa juustoon maidon, joku kasvattaa kanoja broileriksi, joku roudaa nuo tarvikkeeet pizzeriaan,,Ketjuahan voisi jatkaa vieläkin,,että kyllä se yli 10 ihmistä pizzeria työllistää, jos ei kaikkia lieksassa, niin jossain muualla sitten!

    • hohhoijjaaa

      Veronkierrolla , sosiaaliturvamaksujen kierrolla, starttirahoilla ne siellä omat sukulaisensa "työllistävät" ". Suvakille kaikki on niin ihkua mutta totuus on toisenlainen.

    • niin.mikä.media

      "Ylen mukaan “ravintola työllistää kymmenkunta ihmistä, jotka ovat sekä kantasuomalaisia että ulkomaalaistaustaisia.” On vaikea ymmärtää, miten ihmisen voi olla yhtä aikaa sekä kantasuomalainen että ulkomaalaistaustainen, mutta ei nyt jäädä ihmettelemään sitä."

      TOIMITTAJA MV-lehdestä on todella pihalla suomen kielestä. En puutu kirjoitusongelmiin, koska ihmisillä pitää olla oikeus yrittää ilmaista itseään. Ymmärtämistä voi mielestäni perusasioiden kohdalla vaatia.
      Parina käytettävä sekä–että kuuluu suomen kielen keskeisiin rinnastuskonjunktioihin. Sen avulla yhdistetään useimmiten kaksi ilmausta: Talossa on sekä kissa että koira. Asiallisesti esimerkki tarkoittaa samaa kuin lause Talossa on kissa ja koira, mutta sekä–että tekee rinnastuksesta painokkaamman.

      • tirskk

        Voiko ymmärtämisen vaikeus johtua henkilön ajattelukyvystä? Vai onko maahanmuuttajatausta kirjoittamis- ja ymmärtämisvaikeuksien takana?


      • Rudimentti
        tirskk kirjoitti:

        Voiko ymmärtämisen vaikeus johtua henkilön ajattelukyvystä? Vai onko maahanmuuttajatausta kirjoittamis- ja ymmärtämisvaikeuksien takana?

        Kun ei ole maahanmuuttajataustaa niin kysymys on paikallisesta, perinnöllisestä ja korjaamattomasta - tiedät kyllä mistä.


      • Lauri.Kyrvästö
        Rudimentti kirjoitti:

        Kun ei ole maahanmuuttajataustaa niin kysymys on paikallisesta, perinnöllisestä ja korjaamattomasta - tiedät kyllä mistä.

        Ai niin, Hurtan Simosta tietenkin.


      • Soäm

        Huomaan ettet ymmärrä lukemaasi.
        Opettele lukemaan.


    • Eivapaa.ehtoinensponsori

      Matupitseriat toimivat täysin veronmaksajien sponsoroimina.
      Toiminta jatkuu tasan niin kauan kuin starttiraha juoksee ja verovapaus on voimassa.Kun yhteiskunnan poletit on käytetty, niin "omistajuus" vaihtuu ja "serkkupoika" aloittaa tukien lypsyn "uutena" yrittäjänä.
      Tämä on yleinen käytäntö kaikkialla suomessa.

      • KelaGoldCard

        Juuri näin. Starttirahalla näitä kebu-/ pitsapaikkoja on noussut joka kulmaan, mutta ruokailijoita eikä asiakkaita ole. No saahan siinä puoleksi vuodeksi toimeentulon ja sen jälkeen voikin siirtyä juhlallisesti KELA GOLD CARD -kanta-asiakkaaksi.


    • hohhoijjaaa

      Tuttava on töissä teleoperaattorilla ja kertoi että nämä "yrittäjät" kun tekevät konkkia ja saavat uuden starttirahan joutuvat aina vaihtamaan myös maksupäätteet tms kun ne pitää olla uuden "yrittäjän" nimissä. Kuulemma ihan älytön rumba niiden kanssa.

      Vakuutuspetosten yritykset ovat myös yleisiä, pahimmillaan on poltettu pizzerioita kun koetettu saada vakuutuksesta rahat. Muistamme tapaus Tampereen / Lipposkan marssin...

    • mietitäänpä

      Eihän se ole tyhmä, joka pyyttää starttirahaa, vaan se joka maksaa.

      Eivät teleoperaattorit tee ilmaiseksi maksupäätteiden vaihtoja. Työnteosta operaattoreiden työntekijät saavat palkkansa. Toiminta on kannattavaa.

      Kyllä suomalaistenkin sahoja palaa eikä vain maahanmuuttajien pitserioita.

      • Ja-me-maattiin-vaan

        Sahojen lisäksi muitakin tuotantolaitoksia ja toimitiloja kamppeineen.


      • Lauri.Kyrvästö
        Ja-me-maattiin-vaan kirjoitti:

        Sahojen lisäksi muitakin tuotantolaitoksia ja toimitiloja kamppeineen.

        Kesämökkejä palaa myös vähän väliä mittaavan arvokkaine tauluineen ja perintökalleuksineen. Onneksi vakuutukset ovat aina kunnossa ja vakuutusyhtiö korvaa poroksi palaneet Picassot ja Dalit.


    • olkaa.pojat.hiljaa

      Hhehh hehhe - uunipankkopojat esiintyvät yrittämisen asintuntijoina.

    • enkäyikinä

      kaikki matuje sörsselipaikat pitäisi sulkea, ties mitä paskaa siellä hämmentävät!

    • HjuvaPissa

      Loppuuhan lieksassa selittämättömät paskatautitapaukset. Laittavat ruokaa aivan eri hygienialla.

      • Bene-pizza-bene

        Niinkö? Ja sittenkö jää jäljelle vain seliteltävät?
        En minä ainakaan ole vielä kertaakaan sairastunut Masterin eväistä ja olen siellä syönyt satoja kertoja. Käyn siellä jatkossakin.
        Liikenneasemalla en ole käynyt syömässä vuosiin, enkä käy toistaiseksi. En oikein "viihdy" siellä.


      • tasoa.pitää.olla
        Bene-pizza-bene kirjoitti:

        Niinkö? Ja sittenkö jää jäljelle vain seliteltävät?
        En minä ainakaan ole vielä kertaakaan sairastunut Masterin eväistä ja olen siellä syönyt satoja kertoja. Käyn siellä jatkossakin.
        Liikenneasemalla en ole käynyt syömässä vuosiin, enkä käy toistaiseksi. En oikein "viihdy" siellä.

        Liikenneasemalla olen kerran syönyt. Se oli Siilinjärvellä. Lieksassa en ole aterioinut koskaan enkä aio aterioidakaan.


    • Eläkeläinenjne

      Karvakäsien paras paikka vai niin, voihan sitä olla tuotakin mieltä olla. Käyn itse vain sellaisissa paikoissa jossa saa kuitin maksusta, kyseisessä paikassa käynyt kerran ja huomasin ei minun paikka.

      • tasoa.pitää.olla

        Olen aina saanut kuitin Masterissa. Käytän Masterin palveluja muutaman kerran viikossa. Muissa Lieksan paikossa en aterioi.


    • mitasinasanoa
    • on.ne.poikia

      Nauruhan tässä pääsi. Nyt uuninpankkopojat esittävät hygienian asiantuntijaa. Voi mooses. ;)))

      • Jovuosiasitten

        Kyllä Lieksassa on tarkastaja ollut hyvin kiinnostunut näiden perustaman ruokapaikan hygieniasta. Kysy vaikka tarkastajalta.

        Mutta makuasioista ei voi kiistellä. Saahan sitä syödä vaikka todella ylikypsää lihaa, jos siitä tykkää.


    • on.ne.suvakkeja

      Johan Enricokin myöntää rintakarvan ja kuminauhan lipsahtaneen pizzaan?

    • olette.säälittäviä

      Eikö uusavuttomat lieksalaiset osaa itse tehdä ruokaa????

    • mitasinasanoa

      Aiemmin jo kirjoitin, etten tarvitse matujen pöperöitä, omat on paljon perempia! Pankoot sambuuseihinsa ja pizzoihinsa vaikka ruutia täytteeksi!

    • asianAihe

      Ei tarjoilla olevat murkinat ole Lieksan parhaita, mutta hinta laatusuhde on kohdallaan. Itse olen tykännyt.
      Jokaisella ontoki oma makutottumus.
      Palvelu on erinomaista ja osaavaa paikalla olevan naishenkilön toimesta. Jopa erinomaista.
      Peruskyssäri siitä onko kuvassa ollut henkilö ollut ko. pitseriassa, silloin kun syömässä siellä käynyt, tai pitsoja mukaan tilannut. Olen käynyt tuossa paikassa varmaan satoja kertoja, ja kertaakaan ei ko. henkilö ole ollut näkyvissä. Ei mitään havaintoa.

    • onko.luotettava.tieto

      Eikös se pitseria ole joidenkin mukaan epäilty radikaalien islamististen ääriliikkeiden tukemisesta?????

      • toimittelija-virkki

        Ämmä-Uutiset oli lainannut kyseisen tiedon Hevosmiesten Tietotoimistosta. Tieto vaikuttaa siis hyvin epäilyttävän sekä arveluttavan luotettavan oloiselta. Joidenkin arvailujen mukaan se on juuri toisinpäin tai pikemminkin päinvastoin.


      • Tuo radikaalien tukeminen onkin mielenkiintoinen kysymys.

        Täällä Syvässä Etelässä on monia heidän pitämiään ruokapaikkoja jotka avoimesti tukevat näitä äärijärjestöiksi luokiteltuja, eivätkä he sitä mitenkään salaa.
        Tunnen monia näitä yrittäjiä niin hyvin, että olen kyläillyt heidän luonaan ja he minun.
        Joillain heillä on yrityksen seinällä taulu joka kuvaa avattua koraania.
        Kun kysyin miksi tuollainen taulu on seinällä ja he sanoivat sen tarkoittavan puhtaan islamin järjestöjen tukemista.


      • valehtelit.taas
        kamuttaja kirjoitti:

        Tuo radikaalien tukeminen onkin mielenkiintoinen kysymys.

        Täällä Syvässä Etelässä on monia heidän pitämiään ruokapaikkoja jotka avoimesti tukevat näitä äärijärjestöiksi luokiteltuja, eivätkä he sitä mitenkään salaa.
        Tunnen monia näitä yrittäjiä niin hyvin, että olen kyläillyt heidän luonaan ja he minun.
        Joillain heillä on yrityksen seinällä taulu joka kuvaa avattua koraania.
        Kun kysyin miksi tuollainen taulu on seinällä ja he sanoivat sen tarkoittavan puhtaan islamin järjestöjen tukemista.

        Valehtelet taas tässä liekan pitseeriassa on koraanitaulu ja kun kysyin mitä tarkoittaa niin menee islamin kirkolle eikä issisille.


    • Aimo.Mulkvist

      Kuolanniemimaan liekan pitseeriassa on koraanitaulu seinällä. Kävin sen tarkistamassa talvella Petasamon kautta. Lieksan Masterissa sitä ei todellakaan ole.

      • silmät.päässä

        Älä pöljä valehtele vaan katso tarkemmin kyllä on.


      • silmät.päässä kirjoitti:

        Älä pöljä valehtele vaan katso tarkemmin kyllä on.

        Onko siellä vai ei seinällä taulu, jossa on kuvattu avattu koraani?


    • onko.vai.ei.taulu

      Käykää joku huomenna katsomassa ja laittakaa tänne tieto onko!

    • Onkos Lieksan rasistit arabiankielentaitoisia kun väittävät tunnistavansa Koraanin tekstit?

      Ja miksei saisi olla koraanitaulua jos haluaa?
      Mummoillakin on jeesustaulut eivätkä niistä radikalisoidu.

      • vaarin.keppi

        En tiedä arabian kielen taitoisista, mutta voihan niitä olla rasseissa tai muissa, tai voipi olla sitten olematta. En huomannut kyllä, missä mainittiin Koraanin teksti? Taulustahan oli kysymys. Ja onhan noita mummojakin voinut radikalisoitua vaikka kiihkonristin uskoviksi tai voipihan se olla sitten että eivät, mistäs tuon todella tietäis.


    • Anonyymi

      Mina sano paskka pizza meidan kiekkot

    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Metsäkoneen kuljettaja huuteli tutkijalle

      "voisit kyllä ottaa rintaliivit pois ennen kuin tulet minulle juttelemaan, hän sanoo." https://yle.fi/a/74-20106446 On
      Suomussalmi
      704
      9910
    2. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      404
      4321
    3. Kaikki ei vieläkään usko luontokatoon.

      Suomussalmen Hukkajoella foliohattu metsäkoneen kuljettaja tuhosi tuhansia harvinaisia jokihelmisimpukoita eli raakkuja
      Kajaani
      90
      2976
    4. Sano vain suoraan, että nyt riittää

      ettei kiinnosta. Sano, että lopeta! En ihmettelisi, jos olet saanut tarpeeksesi ja toivot minun ymmärtävän lopettaa. Eh
      Ikävä
      43
      2855
    5. Mari Rantanen asettaa sairaan lapsen edun oman uransa edelle - (tekikö Marin samaa)

      Noin toimii kunnon vastuuntuntoinen äiti, mutta siitäkin nämä mt-ongelmaiset vasemmistolaiset häntä täällä haukkuvat. "
      Maailman menoa
      229
      2654
    6. Ohhoh! Ex-pääministeri Sanna Marinin Joni-rakas paljasti ilouutisen: "Tässä kuussa..."

      Sanna Marin on ollut naimisissa Markus Räikkösen kanssa. Nyt hänen seurassaan on usein julkkishiusmuotoilija Joni Willb
      Kotimaiset julkkisjuorut
      55
      2644
    7. Mitä ajattelet aina

      Kun hän tulee näköpiiriin?
      Ikävä
      153
      1835
    8. Luokatonta toimintaa

      Tyrmistyttävää toimintaa Stora Enson korjuu yrittäjältä Hukkajoella. Täyttä piittaamattomuutta laeista ja luontoarvoista
      Suomussalmi
      70
      1691
    9. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      14
      1620
    10. Maailmankuulu homopingviini on kuollut

      Minä niin toivoin että pariskunta olisi saatu kunniavieraiksi ensi kesän Prideen. 💔 "Maailmankuulu homopingviini on k
      Lapua
      6
      1423
    Aihe