Hobby Hallin asiakaspalvelu- ja toimitusongelmat

KylläMulleNytPiisas

Olin vailla tulostinta. Aloin 8.3. katsella Hobby Hallin nettisivuilta tulostimia ja totesin, että tilaanpa Epsonin tulostimen, koska toimitusajaksi luvattiin 3-5 päivää. Sen kummemmin nettipalautteita etsimättä paiskasin kymmenien vuosien kanta-asiakaskokemuksella tilaukseni liikkeelle nettiavaruuteen.
Sähköpostiin tuli tilausvahvistus samantien.

Sitten ei alkanut kuulua mitään. Seuraavalla viikolla lähenin asiakaspalvelua sähköpostilla. Automaattinen vastaus, lupasivat ottaa yhteyttä. Omalla asiakassivullani luki tuolloin vain, että tilaus on vastaanotettu heillä. Sitten päätin soittaa asiakaspalveluun. Törmäsin vastaajaan, joka kertoi numeron vaihtuneen, ja minut ohjattaisiin automaattisesti uuteen numeroon. Kissan villat, pudotti saman tien puhelun poikki. Olin kuitenkin ottanut sen uuden numeron lapulle. Soitin. Jonotusta. Jonotusta. Jonotusta. Ja lopulta puhelu katkesi aivan itsellään.

Lähetin sähköpostilla palautetta. Ei mitään vastausta.
Jonotin puhelimessa yli puoli tuntia. Ei mitään vastausta.
Hobby Hallin nettisivuilla tunnukset olivat lakanneet toimimasta. Uusia ei saanut luotua. Soitin asiakaspalveluun, jonotusta ja jonotusta. Missään ei mainittu erikseen, onko jonotus maksullinen.

Seuraavana päivänä vittuunnuin oikein viimeisen päälle. Puoli tuntia ja risat jonotin jälleen, ja melkein putosin tuolilta, kun yhtäkkiä joku vastasi. Tilaukseni oli käynyt minulle jo turhaksi, joten koska tuote ei ollut edes lähtenyt heiltä mihinkään, yritin perua koko toimituksen. Ei, se ei käy, koska vaikka tilausta ei oltu toimitettu eikä edes lähetetty, tuotetta ei voinut perua enää. No, mitäs nyt? Minun kuulemma pitää odottaa, kunnes se tuote tulee postiin, ja sitten antaa sen palautua takaisin.

Koska olin valinnut Lindorffin kautta kulkevan erämaksun, soitin myös sinne. Olin nimittäin tässä vaiheessa jo käynyt kurkkimassa nettipalautteita ja jotkut olivat saaneet Lindorffilta laskun, vaikka tuote ei ollut edes vielä tullut. Ja lisäksi olivat saaneet karhulaskuja palautetuista tuotteista. Minun kohdallani L:n asiakastiedoissa jo näkyi tilaukseni, mutta lasku ei ollut kuulemma lähtenyt, kun tuotetta ei ollut vielä minulle postitettu. Sanoin palauttavani paketin, kun se joskus ehkä saapuu postiin. Lindorffilta todettiin, että sitten heille menee tieto asiasta, eikä laskua tarvitse maksaa. Toivottavasti näin, eivätkä ala minulta mitään karhuamaan.

No, nyt on 23.3., eikä omilla sivuilla Hobby Hallissa näy vanhat tilaukset. En siis tiedä, mikä on tilanne. Enää en ala heidän asiakaspalveluunsa puhelimella jonottamaan. Sähköposteihin, joita jo jossain välissä melko tulikivenkatkuisin sisällöin lähetin pari lisääkin, ei ole vastattu mitään. Firman Facebookissa (pääsee lukemaan, vaikka ei itse Facessa olekaan) on yhä enemmän pettyneitä asiakkaita kertomassa tarinoita viivästyksistä ja epäonnistumisista.

Jos yrityksellä on omistajanvaihdoksen ja varastomuutosten takia ongelmia, olisivat pistäneet lafkan kiinni muutamaksi viikkoa ja hoitaneet asian kuntoon. Edes nettisivujen asiakaspalautelomake ei toimi. Mikään ei toimi. Kannattaisi varmaan sulkea ikuisiksi ajoiksi.

Kunhan saan tämän tulostinhärdellin pysyvästi pois tapetilta, irtisanon asiakkuuteni kokonaan.

90

18179

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Semantikko

      Eipä tuolta Hoppu Hallista enää kannata mitään tilailla. Äitini tilasi jotain maaliskuun alkupuolella. Lähetystä ei ole tullut. Äiti yritti soitella, mutta jonossa sai roikkua monena päivänä ja kukaan ei vastannut. Pitäisi edes puhelinjonotus olla ilmainen, tai sitten pitäisi kertoa heti puhelun alussa, mitä se jonotus maksaa! Äiti sanoi, että ei enää edes tarvitse niitä tavaroita, eli antaa sitten kuulemma paketin palautua takaisin Hoppuun, kun se ehkä joskus ensin postiin saapuu. Muori oli meinannut niitä romppeita tupaantuliaislahjaksi ja ne tuparitkin olivat jo viime viikonloppuna, eli oli joutunut hankkimaan lahjan muualta. Kallista tavaraa vielä oli tilannut Lindorffin erämaksulla. Saas nähdä, tuleeko hänelle Lindorffilta lasku ja karhu ja karhun karhu, kun se paketti joskus saapuu ja lähtee välittömästi palautumaan HHalliin.

      • rewwrerwereerwerw

        Kannattaa kuitata lähetys ja sitten vasta palauttaa, koska yrityksellä on oikeus periä lunastamattomasta lähetyksestä aiheutuneet kulut.


      • Sandersmamma

        Kappas vaan. Hyvä tieto. Tuosta lähetyskulujutusta ei ole missään mainintaa.


      • hobyhallll

        Hobbari on paras!


      • Anonyymi

        Älkää ihmiset ostako vaikeudet alkaa heti , tavara tosi pahasti myöhässä, jos maksat tilattaessa lasku tulee pommin varmasti kahteen kertaan. Laskulle ostettaessa lasku tulee ennen tavaraa.ÄLKÄÄ IHMISET OSTAKO HOBBY HALLISTA . OSTAKAA KOTIMISILTA KAUPPIAILTA.


    • MMmmmkkkkkkk

      Hobby Hallin asiat on kaikki ihan retuperällä. Ei kulje toimitukset. Ei vastata puhelimeen. Ei vastata sähköpostiin.

    • vvvvvwds

      Hobby Hallista ei kannata edes harkita tilaavansa yhtään mitään. Sähköposteihin ei vastata ikinä, asiakaspalveluun kun soittaa, niin ne ei tajua mistään mitään. Tuntuu että kaikki tuotteet menee heti rikki ja toimituksessa menee ikuisuus.

      Itsellä meni reilu 2kk siinä, että ne selvitti ettei kone mene takuuseen josta piti vielä maksaa 60€. Joo oli puol vuotta vanha 900 euron kone ja rahoille ei mitään vastinetta.

      Joo ja tota en tiennytkään, että asiakaspalveluun soittaminen maksaa ihan saatanasti. Montakohan kymppiä meni soitteluihin. Ei oltu viitsitty ilmoittaa puhelun ylimääräisistä hinnoista numeron vierestä ja pakottaa vielä soittamaan, kun ei vastaa sähköposteihin.

      Vitun hobbyhall toivottavasti menee konkurssiin mahdollisimman pian

    • KylläMulleNytPiisas1

      Nonnih, kuukausi melkein kesti, että 3-5 päivän toimitusajalla luvattu tulostin saapui. Lähti heti asiakaspalautuksena takaisin. Se asia, johon omaa tulostinta olisi kiireen vilkkaa tarvittu, tuli hoidettua muilla konsteilla.
      Tästä eteenpäin en ikinä tilaa Hobby Hallista enää mitään.

      • korvakipee

        surkeeta toimintaa . kun selvii tämä sotku että saan rahani pois tosta lafkasta niin en ikinä enää tilaa sieltä mitään. vastaisivat edes puhelimeen mutta ei , helkkarin pitkää saa vaan jonottaa ja rahaa palaa tähänki , kyllä ketuttaa ja lujaa.


    • Kiirekiirekiire

      Mitä te inisette aikuiset ihmiset? Hae gigantista jos ahdistaa odottaa. Hobby Hallilla on ollut isot varaston muutto käynnissä. Tässä perkeleen nykyajan kiire maailmassa luullaa että se tuote tulee tunnissa perille.

      • kokemusta.on

        Kyllä paketin pitäisi seuraavana työpäivänä lähteä HH:stakin ja saapua 1 - 2 päivän sisällä tästä. Tulostimet ja niiden värit on yleensä edullisinta tilata Saksasta. Viikko korkeintaan menee toimitukseen ja saa halvemmalla kuin Suomesta.


      • älärupeepuolusteleen

        Jos firma lupaa sivuillaan toimitusajaksi 3-5 päivää, miksi asiakkaan pitäisi muuta olettaa???Mulle aivan sama, jos yritys hoitaa jonkin varastomuuttonsa niin, että on käsi päässä ja suu auki, kun heillä ei menekään ihan putkeen, eivätkä edes yritä kunnolla hoitaa tilannetta. Pitävät puhelinlinjansa kiireisenä - eli ilmeisesti tahallaan linjan tukossa. Eivät vastaa lainkaan asiakkaitten sähköposteihin. Facebook on ollut viime kuukausina ainoa keino, jossa ärhentelevät asiakkaat ovat saaneet jotenkin kyseiseen lafkaan yhteyttä.

        Kyllä se on yrityksen hampaattomuutta, tuo toimitusten viivästyminen. Olisivat reilusti laittaneet nettisivuilleen tiedon, että munimme täällä muutaman kuukauden tilauksenne äärellä ja lähetämme sen ehkä joskus.


      • älärupeepuolusteleen
        kokemusta.on kirjoitti:

        Kyllä paketin pitäisi seuraavana työpäivänä lähteä HH:stakin ja saapua 1 - 2 päivän sisällä tästä. Tulostimet ja niiden värit on yleensä edullisinta tilata Saksasta. Viikko korkeintaan menee toimitukseen ja saa halvemmalla kuin Suomesta.

        Olen kanssasi aivan samaa mieltä!


      • Meisseli1234567810111213

        Heh heh.. Nykyihmisen "kiirettä"


      • Kaikkeasitäpitääollakin
        Meisseli1234567810111213 kirjoitti:

        Heh heh.. Nykyihmisen "kiirettä"

        Jopa on kumma, jos ei saisi olettaa toimitusaikojen pitävän kutiaan.

        jos sinulla on joutoaikaa, se ei tarkoita, että muilla välttämättä on.


      • Einarinaripierijapani77

        Jos sinulla ei ole joutoaikaa hae rahalla kaupasta. Ei sillon varmaan verkko tilaaminen ole järkevää. Giganttiin kun menet niin saat heti tarvitsemasi mukaan. Ja mitä muutakaan voit odottaa Hobby hallilta jos siellä on kaikki ollut uudistuksen alla: verkkokauppa, varastot yms. Ja vielä postille siirsi varastonsa. Sen nyt tietää jo ennakkoon että aikataulut kusee ja kovaa kun on postista kyse. Todennäkösesti myös paketit hukkuu. Postin toiminta on nykyään jopa paskempaa kun vr.llä, saavutus sekin!


      • Minneminnaminne

        Kaikilla ei ole rahaa ostaa suoraan Gigantista. Hobby Hallista saa jonkin luottofirman osarilla tavaraa.-

        Ja kaikilla ei Giganttia ole lähimaillakaan.


      • Osamaksusuomifi

        Tarvii tulostimia ostella osamaksulla... Huoh mihin tämä Suomi on menossa.


      • painumuuallepätemään
        Osamaksusuomifi kirjoitti:

        Tarvii tulostimia ostella osamaksulla... Huoh mihin tämä Suomi on menossa.

        Moni äveriään oloinen ostaa ruokansa luottokortila... Turha sun on siinä päteä, jos joku vähävarainen ostaa tulostimensa osatilla.


      • Osati-tutostin

        Kiitos tiedosta.


      • Anonyymi

        Onkohan se varaston siirto vieläkin menossa kun tilasin tavaran 21.9 nyt pn 8.10 tuotteen arvioitu toimitusaika oli 5.10 ja nyt asiakaspalvelusta sanottion että olisi tulossa 25.10????ei missään muualla oteta ensin tilausta ja vasta sitten aleta sitä valmistamaan paitsi sotkassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onkohan se varaston siirto vieläkin menossa kun tilasin tavaran 21.9 nyt pn 8.10 tuotteen arvioitu toimitusaika oli 5.10 ja nyt asiakaspalvelusta sanottion että olisi tulossa 25.10????ei missään muualla oteta ensin tilausta ja vasta sitten aleta sitä valmistamaan paitsi sotkassa.

        Taitaa olla edelleen menossa, palvelu ala-arvoista, ei mitään muutosta ;)


    • hobbihall

      Hobby Hall nakertaa itseltään asiakkaita pois noilla hölmöilyillä.

    • huijaustako

      On todellakin mennyt ihan älyttömän typeräksi sivut. Itse tilasin noin vähän yli viikko sitten. Sivuilla luki, että tuotteen toimitus aika on noin viikko.
      No hiukan yli viikko on jo mennyt.
      Sivulla on lukenut jo monta päivää, että, että lähetetty. Montakohan päivää niitten lähetys kestää.
      Lasku on tullut, mutta tuote ei ole vaan tullut. Huonoksi on mennyt.

    • Huijarit19872

      Asiaton viestiketju!

    • Meneekökaikkihyvin1

      Hoppuhallin ongelmat kuulemma jatkuvat yhä. Viesteihin ei vastata. Puhelin varattu koko ajan.

      Jotain hämärää sen firman voinnissa on.

      • VanhaLähtee

        Aikoinaan Anttila ja Hobby Hall olivat postimyynnin kuninkaita. Niiden kuvastoissa oli monipuolinen valikoima, kaikkea kaikille. Alas on tultu ryminällä.

        Esim. Anttilalla oli niin vahva brändi Suomessa, että vaatii kyllä jo erikoisosaamista, että se ryssitään.

        Biltema sentään vielä jaksaa. Niillä muuten vain Suomessa voi tilata verkkokaupasta, vaikka yritys kai Ruotsissa alunperin postimyynnillä aloittikin.


    • avainkonkkaan

      Anttilan postimyynti olikin vertaansa vailla. Ja niin oli Hobby Hall myös ennen tätä viimeaikaista sählinkiä. Kuin vesi hanhen selästä näkyy valuvan asiakaspalaute heillä. Joko ei vastata lainkaan, tai sitten esim. Facessa heillä poimitaan sieltä täältä joku valittaja ja pyydetään yksityisviestiä. Ja niittenkään seurauksena ei näytä kaikki asiat silti hoituvan.

      • kakkakeisarikarolina

        Huonoksi onmennyttiedossaonjo


    • kuinkahan_kauan_toimii

      Siis mikä noilla HH:n sivuilla oikein on?? Tuotteita pitäisi olla, mutta kun klikkaa sitä kategoriaa, ei tulekaan yhtään mitään! Ihan kuin koko kauppa olisi tyhjennetty...
      Kyllä on ikävä sitä vanhaa nettikauppaa, minulla ei kyllä ollut mitään ongelmia sen kanssa.
      Monet ostokset tein ja vähävaraisena kokoamistaidottomana naisena olin onnellinen, kun sain myös valmiiksi koottuja huonekaluja. Hermot säästyivät.

      • ärsyttääitteekin

        Alas mennyt kun lehmän häntä koko pulju.


      • kompuroikokofirma

        Niin alas ettei ylös enään pääse.


    • Donger54

      Tämä on kohta Anttila kakkonen. Älkää maksako etukäteen mitään ja luottokortilla tai laskulla tilaukset niin ei pääse käymään että rahat menee mutta tavarat ei tule.
      Alkuperäisestä Hobby hallista ei ole jäljellä kuin nimi ja ihmisten muistikuvat vanhasta Hobby Hallista. Tällähän sitä businessta yritetään sitten tehdä. Tässä tapauksessa huonosti toimii.

      • vittutuhat

        Ei voi ko ihmetellä niiden ja Lindorffin toimia ihan peestä molemmat ei ikinä enää asiakkaaks vaik olen vuodesta 1978 asiakas ollutkin


      • kauheefirma1234

        Ihan paska lafka nykysin!!!


    • bdjdbdbsnsns

      Diipa Daapa osaaksä uida jfjfjdbwksks

    • eioleammattilaisia

      Sivut kun museo

    • kukaolet12345678

      Hobby Hall uusi omistaja??

    • hobbarihobbari

      Hobbari on nykyään surkea! Ennen vanhaa oli yks parhaimpia mitä löytyy.

    • Hobbaritilaus-saapui

      Beibi on onnellinen!

    • Okkeokke

      Okk

    • viiskauttaviis2017

      VERKKOKAUPPA.COM JA HOMMA TOIMII!

    • hobbyhalllll

      HOBBARI OLI 2000 LUVUN ALUSSSA VIELÄ KOVA JUTTU

    • Anonyymi

      no eläpä mitä ku toimitus näkyy tökkivän vielä tänäkin päivänä ,tilausta odotan omilla sivuilla lukenu jo pari päivää et pakataan mahtaa olla mahtavassa paketissa ku ei oo vieläkää lähetetty,avardalta samaan aikaan sähköpostiin ilmoitus et luottopäätöstä ei hyväksytty vaikka luottotiedot aina olleet kunnossa voi hyvät hyssykät jos tilaus joskus tulee nii en ikinä tilaa pirun puljusta mitään..ai nii soitin avardalle nii sanottiin et sähköpostiin tullu viesti aiheeton ja luotto kunossa heillä kuulemma jotaki ongelmia et silleen...

    • Anonyymi

      Töykeä käytös puhelimessa kun soitti, tilaus jätetty ennen joulua missä joululahjaksi tilattu tuotteita 🙈😱2-5 kestolla piti tulla eipä ole näkynyt tänä päivänäkään viellä. Mutta eipä tarvitse enää tilata 😠😡

    • Anonyymi

      Mä olen kuukauden yrittänyt saada tietoa heiltä missä tilaukseni on, onko tulossa ja jos ei niin miten saan rahojen palautuksen. Toimituksessa joululahjoja (meni jo) ja muutakin kotiin, yhteisarvo 500 euroa. Alkaa haista huijaukselle koko toiminta, kun eivät pysty asiakaspalvelussa kuin pahoittelemaan koulutuksensa mukaisesti, mutta eivät näe tilauksen tietoja.

      Olin yhteydessä kuluttajaneuvontaan ja sain ohjeet miten toimia heidän kanssaan ja miten edetä. En suosittele kyllä tämän kokemuksen perusteella laittamaan rahojaan tähän paikkaan.

    • Anonyymi

      Voihan *****...... 9 päivää itse odotellut tilausta... Asiakaspalvelusta sain 2 päivää sitten vastauksen "Pakettisi on lähetyksen tilassa ja toivottavasti toimitetaan sinulle lähipäivinä."

      Luojan kiitos en maksanut ennakkoon..... Saisipa peruttua koko tilauksen.

      ÄLKÄÄ TILATKO MITÄÄN HOBBYHALLISTA HYVÄT IHMISET!

    • Anonyymi

      Saapa nähdä miten käy! Tein amatöörimokan ja saa nähdä kärsiikö tyhmästä päästä koko ruppi ainakin siltä tuntuu kun tätä ketjua lukee. Eli siis tilasin hobby hallista motorolan kännykän ja siihen näytön suojalasin. Tilauksen jälkeen tuli tilausvahvistus ja maksoinkin tuotteet heti verkkopankissa.

      Nyt illalla sitten kävin hobbyhallin sivuilla katselemassa puhelinta nyt kun klikkaan puhelinta niin tulee ilmoitus hups tuotetta ei löydy nousi karvat pystöön vai niin tätäkö tämä on. Nyt sitten toivon sydämen pohjasta että ehkä ne lähetti mulle sen viimeisen ettei tule kohta sähköpostiin ei oo viestiä ja tuote maksettukin jo.

      Jos olisin ollut viisas olisin ensin etsinyt hobbyhall kokemuksia keskusteluja mutta nyt valitettavasti tein väärinpäin 🙄 noh täytyy pelätä pahinta ja toivoa parasta että kaupat kuitenkin onnistuisi.

      • Anonyymi

        Päivitys omaan viestiin! Ei onnistunut kaupat sattumalta huomasin että hobbyhall tai avarda siis oli palauttanut rahat tililleni paripäivää tilauksen jälkeen. Ei edes viestiä laitettu että tuotteita ei ole ja kaupat perutaan. Pääasia että rahat on palautettu nyt olen jo tuotteeni muualta tilannut. Hobby hall ilmeisesti myy tavaraa jota ei ole edes olemassa. Miten voi olla noin sekasi verkkokauppaja inventaariot ja kaikki seuranta miten tuotteita jäljellä vuonna 2020 onko tuo nyt sitä virolaista työasennetta ketään ei kiinnosta? Tuotteissa vielä luki vihreällä joka yleensä tarkoittaa että tuotteita on reilusti varastossa ja toimitusaika 3-5päivää. Plussaa kuitenkin siitä että rahat oli palautettu nopeaa jos jotkun ovat joutuneet taistelemaan senkin asian kanssa. Kertakaikkiaan noin epävarmaa toimijaa ei voi suositella kenellekään täyttä hakuammuntaa ja arpapeliä ja kaikenlisäksi vielä äärimmäisen hidas en tiedä mitään firmaa joka olisi noin hidas ulkomailtakin tulee valehtelematta puolet nopeampaa. Minun osalta oli kyllä eka ja vika testi ja ihmettelen miten noin hälläväliä asenne virma voi ylipäätänsä olla olemassa vielä? Ei taida konkurssi olla kaukana...


    • Anonyymi

      Eipä näy meidänkään tilausta vaikka pitäisi olla jo toimitettu. Eikä ole tullut kyllä mitään tietoakaan alun tilausvahvistuksen jälkeen.

      Älkää tilatko täältä mitään, haiskahtaa tämän firman touhu.

    • Anonyymi

      Virolainen työmoraali ja voit olla varma että mikään ei toimi!

      t: Kerrasta viisastunut.

      • Anonyymi

        Aivan järkyttävä firma, kun palautuksesta on kyse. Viallisen rahtituotteen palautus on tehty aivan mahdottomaksi. Älkää vaan ostako mitään täältä.


    • Anonyymi

      Tässä varoituksena kaikille, jotka harkitsevat tilaavansa jotain Hobbyhallista:

      Tilasimme Hobbyhallin verkkosivujen kautta uuden sängyn, patjat sänkyyn, petivaatteita yhteensä yli 900 eurolla. Saimme arvioidun toimitusajan kahden kuukauden päähän tilauksesta. Noin 1,5 viikkoa ennen arvioitua toimitusaikaa lähetimme sähköpostia Hobbyhallin asiakaspalveluun selvittääksemme tarkempaa toimituspäivää, jotta osaisimme olla kotona toimituksen saapuessa. Tähän viestiin emme koskaan saaneet vastausta.

      Noin viikkoa ennen arvioitua toimituspäivää soitimme Hobbyhallin asiakaspalveluun, jossa huonosti suomea puhuva naishenkilö vastasi puhelimeen kertoen vain nimensä (ei esitellyt itseään Hobbyhallin työntekijänä tms.) ja hän vakuutti puhelimessa hyvin töykeään sävyyn, että sänky saapuu arvioituna toimituspäivänä. Tässä vaiheessa laitoimme oman vanhan sänkymme myyntiin ja se menikin hyvin nopeasti kaupaksi. Myimme vanhan sänkymme ja otimme väliaikaisesti käyttöön ilmapatjan.

      Kaksi päivää ennen arvioitua toimituspäivää Hobbyhallista tuli meille sähköpostia, että tilaamamme sänky on loppuunmyyty ja muut tuotteet tulisivat meille arviolta kuukauden päästä eli toimitusaika pitenisi ja tilaamaamme sänkyä emme tulisi saamaan. Olimme täysin tyrmistyneitä tästä. Miten sänky voi olla loppuunmyyty, kun maksoimme sängyn jo kaksi kuukautta sitten ja tämän lisäksi huomasimme noin viikkoa ennen Hobbyhallin sähköpostin vastaanottamista, että tilaamamme sänky löytyi tarjoushinnalla yhä Hobbyhallin verkkosivuilta! Tässä vaiheessa vastasimme sähköpostiin, että haluamme perua koko tilauksemme ja haluamme rahamme takaisin. Sähköpostiimme vastattiin muutaman päivän viiveellä ja vastaus oli suuntaan katsotaan mitä voimme tehdä.

      Onneksi tajusimme tässä vaiheessa ottaa yhteyttä Avardaan, jonka kautta ilmeisesti kaikki rahaliikenne Hobbyhallin ja asiakkaan välillä tapahtuu. He ilmoittivat ottavansa yhteyttä Hobbyhalliin. Noin viikko tästä eteenpäin Avardalta ilmoitettiin, että asia on kunnossa ja saimme rahamme takaisin.

      Täten neuvon kaikkia välttämään tilaamista Hobbyhallista! Hobbyhall ei ole enää suomalainen firma. Hobbyhall meni konkurssiin aika päiviä sitten ja verkkokauppa myytiin Viroon. Tätä nykyä Hobbyhall ei ole millään tavalla luotettava tai asianmukainen kauppa. Kiitos!

    • Anonyymi

      Tilasin 27.2. 2020 hyvässä tarjouksessa (330€) olleen Karol kulmavuodesohvan, jossa näytti olevan 14 päivän palautusoikeus.

      Tuote saapui rahdin tuomana 6.3.2020. Eivät suostuneet tuomaan sohvaa ulko-ovelle, vaan jättivät pihamaalle (asun toisessa kerroksessa). Noh, siinä mieheni kanssa yhdessä kannoimme paketit kotiin. Kotona avasimme paketit ja ikävä kyllä huomasimme, ettei tuote vastannut kuvassa ollutta, luvattua sohvaa. Kasaamisohjeet olivat ainoastaan tsekin kielellä. Sohvan kasaaminen osoittautui mahdottomaksi, sillä palasia ei voitu kiinnittää toisiinsa niillä muttereilla ja ruuveilla, joita sohvan mukana tuli. Lisäksi sohvaan olisi pitänyt PORATA ITSE REIKIÄ, jotta kiinnike oltaisiin saatu paikalleen. Sohvassa oli myös REPEÄMIÄ, MUSTIA SORMENJÄLKIÄ JA VANERILEVY OLI RIKKI USEASTA KOHDASTA. Ensimmäinen soitto Hobby Halliin. Lupasivat laittaa pistin hakemaan tuotteen pian.

      Siinä ihmetellessämme sohvan osia, huomasimme pienen ötökän. Pelästyimme, sillä se näytti aivan KUOLLEELTA LUTEELTA. Soitimme uudelleen Hobby Halliin ja kerroimme löydöksestä. Sieltä luvattiin hakea tuote hyvin pian. Lähetimme pitkän sähköpostiviestin kuvineen tuotteesta ja sen vioista.

      Noutoa ei kuulunut. Viikonlopun jälkeen sieltä soitettiin ja kysyttiin luteesta. Kerroin lähetetystä sähköpostista ja kuvista, jotka olimme lähettäneet. Olimme yhteisymmärryksessä.

      Kun asiakaspalvelusta ei kuulunut, olin sinne sähköpostitse ja puhelimitse yhteydessä. Luvattiin aina palata asiaan. Sohva seisoi varastossamme ja pelkäsimme, että saamme asuntoomme luteita.

      Muutaman päivän kuluttua minulle soitettiin asiakaspalvelusta ja todettiin, että voin omakustanteisesti tuotteen lähettää ja palauttaa, mutta minun täytyisi itse maksaa sohva, koska se olisi luteiden vuoksi käyttökelvoton. Tuhahdin, että ötökkä oli heiltä peräisin ja sohva oli muutenkin kasaamiskelvoton ja rikkinäinen. Luvattiin taas palata asiaan. Lähtin uudelleen sähköpostilla kuvat.

      Lähetin lopulta sähköpostin, jossa uhkasin lähestyvän Suomen ja Viron kuluttajaneuvontaa, sillä tuote oli myyntikelvoton. Sain pahoittelut ja soiton, jossa ehdotettiin hinnanalennusta. Sähköpostilla he pyysivät lisää kuvia, jotka lähetin. Tämän jälkeen he totesivat, että tuote on kasaamiskelpoinen ja jonkun hintahyvityksen voivat ehkä tuotteesta antaa.

      Palautusoikeus on VALHETTA. Tuotetta ei pysty palauttamaan, vaikka kuinka odottaisi, ettei se vastaa tilattua. Nähtäväksi jää, saadaanko tätä sohvaa ikinä kasaan, sillä enpä ole kuullut sohvasta, jossa käsinojat ja selkänojat olisivat irrallisia paloja. Sohva ei ole edes 100euron arvoinen. Ilmeisesti ötököitä ei ollut sen enempää, mutta hyvin epäileväisin mielin olemme.

      ÄLKÄÄ MENKÖ LANKAAN! Hobby Hallista ei kannata tilata mitään! Se on suuri huijaus!! Pahimmassa tapauksessa sieltä voi oikeasti saada luteita jne.

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Ei ole näköjään asiat yhtään parantuneet, Itse olen nyt jo 2 viikkoa odottanut HETI maksettua tavaraa, Paketin piti tulla jo edellisviikolla, ei kuulunut, No seuraavalla viikolla soitin hobbyhalliin, sanoivat että tuotetta ei olisi saatavana että seuraavalla viikolla tulisi paketti. No ei kuulunut mitään, paitsi että sähköpostiin tuli pahoitteluviesti ja siinä luvattiin tuote seuraavalle viikolle. Tässä kohtaa soitin asiakaspalveluun ja peruin tilauksen. Oli tasan viimeinen kerta kun kyseisestä paikasta enää mitään tilaan. Eli jos ongelmat on jo vuonna 2017 alkaneet niin jos mitään muutosta ei ole tulossa, niin IHMISET VÄLTTÄKÄÄ TÄTÄ KAUPPAA. :( Muualla asiat hoituu hyvin, mutta EI tässä kaupassa.

    • Anonyymi

      Vastaavaa kokemusta myös. Älkää vaan tilatko mitään tuolta. Puhelimessa ei osata auttaa eikä sähköposteihin vastata. Täyttä sekundaa myynnissä eikä asiakaspalvelu toimi lainkaan!

    • Anonyymi

      Olen tilannut HobbyHallista tavaraa vuosia sitten ja silloin kaikki pelasi hienosti. Tilasin asusteita 1.7. ja sähköpostilla toimitusajaksi ilmoitettiin 22.7. Jos olisin tiennyt, että toimitusaika on kolme viikkoa, en olisi tilannut! Olisi pitänyt ymmärtää tarkistaa ensin netistä, miten HobbyHallin verkkokauppa toimii nykyisin.

      Vissiin HobbyHall laittoi 1.7. valmistuspyynnön tehtaalle, kuin toimitus viipyy näin kauan. En tilaa enää koskaan HobbyHallista mitään. Kolmen viikon toimitusaika kyseisille asusteille on tolkuttaoman pitkä aika.

      Saa nähdä, tulevatko tilaamani tavarat koskaan. Ja jos tulevat, ovatko kunnollisia.

      • Anonyymi

        Hobby Hall on nykyään virolaisessa omistuksessa. Palvelu on tämän vuoksi myös taattua virolaista laatua. Hinnat on kylläkin aika halvat.


      • Anonyymi

        Nyt HobbyHall ilmoittaa, että 1.7. tilatut asusteet, jotka piti toimittaa 22.7. voidaan toimittaa viikolla 32 eli vajaan kahden viikon kuluttua. Jos joskus saan tilaamani tavarat ja jos ne ovat kunnossa, en tilaa enää ikinä. Mieluiten tilaan luotettavalta tavarantoimittajalta kalliimmalla hinnalla kun voin olla varma tavaran toimituksesta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hobby Hall on nykyään virolaisessa omistuksessa. Palvelu on tämän vuoksi myös taattua virolaista laatua. Hinnat on kylläkin aika halvat.

        Kyllä virolaiset osaavat vaatia suomalaisilta asiakaspalvelua, mutta heidän asiakaspalvelunsa on aivan surkeaa.


      • Anonyymi

        Ostettiin heinäkuussa 1200 eurolla peltinen autokatos, valmistajana ab polar. Mainostettiin kestävärunkoiseksi. Kasaamiseen meni neljä päivää. Ekat lumet tuli ja yhden yön aikana eteläsuomessa kertynyt 30cm kevyt pakkaslumi väänsi kaikki runkotolpat, kattopellin, päädyt ja ovet. Hobbyhall ei suostu hyvittämään mitään, heidän mukaansa sääsuojan ei tarvitse kestää säätä eikä tuotteen tarvitse soveltua käyttötarkoitukseensa. Lumi tulisi heidän mukaan poistaa joka päivä ja tarvittaessa myös keskellä yötä.

        Laatu pskaa, asiakaspalvelu samaa, takuuta tai kuluttajansuojaa ei ole. Huijauksen maku todella vahva.


    • Anonyymi

      Takuukorjaukset ei toimi. Ei kannata ostaa mitään laitetta missä on takuu

      • Anonyymi

        Tuotteet ovat laadukkaita eivätkä tarvitse korjauksia.


    • Anonyymi

      Tilasin Hobby Hallista Bosch induktiolieden. Toimitettiin 3 päivää luvattua aikaisemmin. Schenker kuljetus maksoi vain 11,99€. Säikähdin kyllä arvioita mitä Hobby Hallista oli annettu. Huomasin ne vasta tilauksen tehtyäni. Tilasin kun oli paljon halvempi kuin muualla. Olen tyytyväinen asiakas.

      • Anonyymi

        Minäkin sain tilaamani tuotteen jopa neljä päivää aikaisemmin kuin oli luvattu toimituspäivä. Toimitus sisältyi hintaan eli siinäkin tuli säästöä. Toimitus kesti vain viisi viikkoa ja kuljetusyhtiö oli huomaavaisesti yhteydessä kertomalla s-postitse sen kulusta. En ollut kotona ilmoitettuna toimituksen ajankohtana vaan mökilläni Saimaan saaristossa. Kuriiri huomaavaisesti autossaan odotti parin päivän ajan paluutani kotiini. Pettymykseni oli kuitenkin tuotteen kohdalta suuri. Tilasin sinisen ja sain tumman sinisen! Mitä teen, saanko oikean värisen sohvan?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minäkin sain tilaamani tuotteen jopa neljä päivää aikaisemmin kuin oli luvattu toimituspäivä. Toimitus sisältyi hintaan eli siinäkin tuli säästöä. Toimitus kesti vain viisi viikkoa ja kuljetusyhtiö oli huomaavaisesti yhteydessä kertomalla s-postitse sen kulusta. En ollut kotona ilmoitettuna toimituksen ajankohtana vaan mökilläni Saimaan saaristossa. Kuriiri huomaavaisesti autossaan odotti parin päivän ajan paluutani kotiini. Pettymykseni oli kuitenkin tuotteen kohdalta suuri. Tilasin sinisen ja sain tumman sinisen! Mitä teen, saanko oikean värisen sohvan?

        Vaikeata tuntuu olevan takuutietojen saaminen, kuulemma puhelinten imei koodeja ei heillä tallenneta minnekään joten eikun vaan sinne laittamaan rikki mennyt puhelin takuuhuoltoon.


    • Anonyymi

      Tilattiin jenkkisänky noin puolivuotta sitten. Ja tilauksesta ei ole muuta kuin huonoja kokemuksia. Ostimme sängyn osamaksulla.

      Ensinnäkin toimituskulut maksoivat n. 60e ja sänky tuli 3kk myöhässä. Eikä sitä edes kannettu sisälle asti.

      Ja nyt huomasimme että sängystä on vielä melkein saman verran maksamatta kuin lähtiessä.

      Sänky maksoi 599e ja toimituskulut n. 60e eli yht. 660e. Kun olimme maksaneet n. 170e jäljellä oli vielä 591e. Eli 70e vähentynyt laskun hinnasta.. Eli korkoihin mennyt ilmeisesti kolminkertainen määrä.

      Joka kuukausi hintaan on tullut 8e korko ja 3e tilinkäsittelymaksu.

      Soitimme hobby hallille ja sieltä vastasi huonosti suomea puhuva nainen (oletettavasti venäläinen). Kerroimme asian ja hän vastasi vain tylysti että itse olette hyväksyneet meidän maksuehdot ja että lueppa ne uudelleen. Sitten kun pyysin selittämään tämän ihmeellisen asian että miten korkoihin menee enemmän rahaa kuin itse sänkyyn hän selitti epämääräisesti vaikka mistä korosta. Mainitsi normikoron ja kuukausittaisen koron ja todellisen vuosikoron ja tilinkäsittelymaksut. Ja puhui 15%:sta vaikka meidän sopimuksessa lukee vain 1,25% koroista. Missään ei oltu mainittu monista eri koroista eikä varsinkaan 15% korosta. Ja sitä paitsi näyttäisi siltä että korot ovat yli 200% koska 170e maksusta vähenee vain 70e sängyn hinnasta. Ja nainen yritti koko ajan siirtää taakkaansa ja käski minua soittamaan laskutusyhtiölle. Vaikka eihän ne siitä tiedä muuta kuin sen mitä olemme maksaneet ja mitä maksamatta ja ne me nähtiinkin jo itse netistä joltain sivulta.

      EN IKINÄ OSTA TÄÄLTÄ ENÄÄ MITÄÄN ENKÄ SUOSITTELE KENELLEKKÄÄN.

    • Anonyymi

      Lähetys kulut ja osamaksu kulut tosi isot muihin firmoihin verrattuna

    • Anonyymi

      Hobby Hallista tullut firmana totaalinen floppi!

      Ymmärrän sinua hyvin, ja boikottiin vaan koko pulju!

      Tilasin noin vuosi sitten pyykkikoneen, josta moottori hajosi 3vk.ssa. Koneen ja rahojen palautus oli uskomaton fiasko kaikkine puheluineen ymym. ja tuolloin päätin, etten enää koskaan tilaa ko. puljusta mitään, mutta...

      Helmikuussa tarvitsin pari uutta mattoa ja mieleiset sattuivat löytymään hobbarista ja samalla tilasimme tyttärelleni kampauspöydän ja siitähän se soppa jälleen syntyikin.

      Ensi toimitusaika kampauspöydälle oli 5vk vaan sen mentyä tuli sähköpostitse ilmoitus, että toimitus siirtyy viikolle 16, jonka jälkeen ilmoitus, että siirtyy viikolle 19 ja viikolla 19 ilmoitus, että siirtyisi viikolle 28!!!
      Jumankekka, olen maksanut tuotteet ja pyysin viikolla 16, että voisivatko toimittaa ne varastolla seisovat matot kun tämä näin venyy?
      Eivätkä voi, eli asiakaslähtöisyys palveluineen on yhtä paljon kuin 0.lla!

      No en jää odottamaan mattoja viikkoon 28, jolloin toimitukseen olisi kulunut puoli vuotta, joten peruin kampauspöydän tilauksen, jotta saan edes maksamani matot. Nyt mielenkiinnolla odotan, milloin saan rahani takaisin, en tosin usko, että se ihan pian tapahtuu.
      Kyllä on nyt nähty ja koettu, enkä takuulla tilaa tulevaisuudessa ever never yhtikäs mitään.

      Ennen firma oli toimiva ja luotettava, nyt oli pieni ihmetys huomatessani, että tämähän ei ole mikään uutinen heidän palvelunlaadusta, netti pullollaan pashapalautetta. Nolo pulju, kun eivät paranna palveluitaan, vaikka takuulla tiedostavat ongelmansa.

      Älkää hyvät ihmiset tilatko sieltä mitään, vaan kannattakaa enemmin yrityksiä, jotka arvostavat asiakkaitaan.

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Juu, olin lieväti sanottuna järkyttynyt Hobbarin tän päivän toiminnasta. Tilasin sieltä muutaman tuotteen, lasku ei kelvannut, vaan piti maksaa verkkopankissa. Ilmoitin asiasta aspaan, he eivät voineet sanoa mitään, koska laskutus on ulkoistettu. Sanottiin vielä, että syynä voi olla esim. luottotiedot. Ilmoitin, että täysin puhtaat tiedot mulla kyllä on ja laskulla sen takia, että jos jokin tuote puuttu, niin ei ole rahan kanssa sekoilua. He eivät Hobbarissa tienneet yhtään mitään, kun "on tää laskutus ulkoistettu". Nyt sitten pienen tilauksen maksoin verkkopankissa, mitään ei ole kuulunut yli viikkoon ja samaan aikaan tuotteita tilanneilta olen saanit kokoajan mailia, että missä mennään. Osa on jopa jo tullut postiin. Siis TOSI ISO PETTYMYS tää Hobbari nykyään; vieä 80-luvulla ja 90-luvun alussa oli yks parhaita verkkokauppoja.!!!

    • Anonyymi

      Myöhässä koko toimitus, tilasin toukokuun alussa hajuveden lahjaksi, piti olla 15.5. Ei kuulunut, meni lähes 3viikkoa ja jouduin hakea kaupasta toisen lahjan. Palautin samantien paketin , mutta meni taas kolmatta viikkoa ennenkuin rahat takaisin tilillä. Viimeinen tilaus tästä verkkokaupasta!

      • Anonyymi

        Tilattua tavaraa edelleen odotellessa.. Olisi pitänyt lukea kokemuksia ennen tilausta.

        Tilasin tuotteen 9.6. (ja maksoin heti samalla). Viikko myöhemmin tuli ilmoitus sähköpostiin, että tilauksesi on lähtenyt matkaan ja saapuu lähipäivinä. Viestin yhteydessä postin seurantakoodi. Ajattelin, että hip hei, ehkei tämä nyt niin toivoton tapaus olekaan...

        Kunnes... nyt viikko myöhemmin postin sivulla lukee yhä edelleen "Lähetys ei ole vielä saapunut Postille, odotathan" ....

        Hyvin mielenkiintoista. Voin vain kuvitella kuinka paketti nököttää jossain Hobby Hallin varaston nurkassa. Mutta hei, sehän on jo "matkalla" kun on saanut postin seurantakoodin, eikö? Se on sitten eri asia milloin paketti oikeasti liikahtaa, saatika saapuu Postille eteenpäin toimitettavaksi.

        Ehkä saan paketin ennen juhannusta. Ellei, niin ehkä sitten ennen joulua.


    • Anonyymi

      Olin ostamassa valaisimia, koska olivat edullisempia kuin muualla mm. hintavertailupalveluiden mukaan.

      HH:n sivuilla hakutuloksissa hinnat näkyivät HUOMATTAVASTI halvempina kuin lopulta tuotteen tiedoissa ja ostoskorissa (loppusumma hakutulosten perusteella n. 200€, mutta ostoskorissa 300€).

      Asiakaspalvelun mukaan "harmillinen viive", joka näyttää olevan ihan järjestelmällinen toimintatapa. KKV:n mukaan asialle ei oikein voi mitään koska ennen maksutapahtumaa oikea loppusumma näkyy, mutta toki sielläkin olivat sitä mieltä että hyvin asiatonta toimintaa.

    • Anonyymi

      Tilasin ruokapöydän alennuksella. Kun pöytä tuli pakkaus oli rikkinäinen, onneksi kuvasimme paketti ja postin kuljettajat totesivat että paketti oli tosi surkeassa kunnossa.
      No pöytä saatiin kokoon monta tuntia myöhemmin, tietysti siinä oli vaurioita mutta ajattelin että lähettäminen takaisin olisi aika hankalaa koska pöytä oli tosi raskas ja pakettihan oli ihan rikki. Seuraavana päivänä lähetin sähköpostia koska puhelimeen ei vastattu. Tuli teksti takaisin että kun on kesälomia voi kestää vähän kauemmin vastata. 5 päivää myöhemmin tuli vastaus että mun pitäisi vielä lähettää koko pöydästa kuvia että asiaa etenee. Lähetin uusia kuvia ja kyselin jos he luulevat että jotain voi olla ehjä kun paketti on tämän näköinen. Kesti taas 5 päivää ennen seuraaava vastaus tuli. Joo voidaan antaa 25% alennusta. Kirjoitin takaisin että 50 % alennusta voin hyväksyä. Lisäsin vielä että toivon asian selviävän enne joulua.En ole kuullut mitään sen jälkeen, kestää varmaan 5 päivää jälleen. Olisi ollut hyvää lukea kaikki kommentit ennen tilausta. Tämä oli kyllä viimeinen kerta.

    • Anonyymi

      Jahas oispa nähny tän ketjun aikaisemmin niin en olisi tilannut mitään HH:sta. Tää pulju tulee varmasti menemään konkkaan. Pitänee hakea tuote muualta ja laittaa tämä palautukseen.

    • Anonyymi

      Heidän verkkokauppa uudistui.

    • Anonyymi

      Tilasin joulukuun(2121) lopulla kaksi kasvovoidetta ja valitettavasti maksoin ne Mobilepay:lla. 3.1.22 ilmoitettiin, että ko. voiteita ei ole ja rahat palautetaan. Tähän päivään mennessä ei ole mitään kuulunut, ainoastaan asiakaspalvelelusta tuli tieto, että asiaa hoidetaan? Ja sinne ei saa ottaa yhteyttä, ettei heidän "posti" ruuhkannu. Minulta on mennyt rahani pois saamiseen enemmän rahaa puheluun, jonka yritin soittaa asiakaspalveluun, koska jonotin ainakin 10 minuuttia. Tämän kaiken jälkeen ko. firma saa rahansa muilta kuin minulta!!!Täytynee kysyä kulutusasiamieheltä miten menetellä.

    • Anonyymi

      Tilasin ajoleikkurin joka tuli viikon myöhässä. Suomenkielisiä käyttöohjeita ei ollut eikä konetta saatu toimimaan. Sähköpostiin (virosta) ei ole vastattu kahteen viikoon! En suosittele.

    • Anonyymi

      Ohjeet pitää olla suomeksi / ruotsiksi jos näin ei ole niin oikeus saada alennusta tuotteesta.

    • Anonyymi

      Kyllä on HUONO palvelu tuotetta ei myydäkkään hintaan mikä oli kauppaa tehdessä sovittu.
      Tuotteen hintaa nostettiin ja kauppa peruuntui Hobbyn ilmoitukseen oli nyt 43 e kalliimpi. Kuluttaja asiamies tutkii

    • Anonyymi

      Uskaltaako hobbyhall tilata läppärin käteisellä ostaessa

    • Anonyymi

      Älä perkele tilaa,rahat menee,voit saada jonkun halvan käytetyn paskan joka on jo valmiiksi hajalla.Tai sitten odottelet puolivuotta tilaustasi,jos tulee vielä puolenvuoden jälkeenkään.Asikaspalvelussa valehdellaan päin naamaa.

    • Anonyymi

      Stockmann myi takavuosina Hobby-Hallin Virolaiselle postimyyntifirmalle. Ei siis ole enää sama pulju, mitä jotkut muistelevat.

      Huhtikuussa 2021 Hobby Hallin ilmoitti ostavansa Keski- ja Itä-Eurooppaan keskittynyt pääomasijoitusyhtiö Mid Europa Partners, ja kauppaan kuuluvat myös virolaiset Hansapost ja Kaup24, latvialaiset 220.lv ja xnet.lv sekä liettualainen pigu.lt

    • Anonyymi

      Sama touhu jatkuu. Paljon näkee somessa kommentteja ettei ole asiakkaat saaneet tilaamiaan tuotteita.

    • Anonyymi

      Olipa hyvä että luin näitä palautteita Hobby Hallista. Enpä uskalla tilata hajuvettä, kun on noin epäluotettava firma.

    Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      154
      2646
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      1996
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      22
      1991
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      89
      1786
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      67
      1540
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1306
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1202
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1198
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      36
      1188
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      9
      1171
    Aihe