Erosin kirkosta

Jäsenyysohi

12

207

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pertti-

      Erosin juu, vaan en Ylöjärven seurakunnasta. Kirkon viimeaikaiset kannanotot alkoivat painaa vaakakupissa liikaa.

    • laiskimusmadosseemus

      Typerintä mitä voi tehdä,on erota kirkosta!

      • Yvinen

        Vielä typerämpää on liittyä kirkkoon. Onneksi en ole koskaan edes kuulunut koko laitokseen.


      • jee_sukset

        Mikä siitä tekee niin typerää? Mitä konkreettista hyötyä on kuulua kirkkoon??


      • No on siitä ollut rahallistin hyötyä. Aikoinaan en päässyt (1970) töihin kun ei ollut bussilippurahaa.

        Toisen kerran sain ostoskortin kauppaan, kun rahat oli taas tyystin loppu.

        Mutta noiden vuoksi en ole kirkollisverojani maksanut vaan minun täytyy tehdä niin koska uskon siihen.
        Se on meikäläisen tuki ja turva, aineellista apua en ole sen jälkeen tarvinnut.

        Seurakunnathan majoittivat maahanmuuttajia omissa tiloissaan, ainakin Helsingissä niin tehtiin.

        Maksan pienestä eläkkeestäni mielelläni kirkolliverot, olen aina tehnyt niin ja vastakin teen.

        Minun uskoni ei aiheuta yhdellekään ihmiselle vahinkoa, en tyrkytä sitä kenellekään.

        Mutta silti voin sanoa että kuulun ev.lut.seurakuntaan. Pitäisikiö hävetä. Ei taatusti.
        Kun nyt vaan uskon siihen mihin uskon 100 %sesti ja kyllä niillä ihmisten auttamiseksi on paljon toimintaa.

        Esim. lapset vaikka omat lapset eivät ole olleet tämän piirissä mutta tiedän kyllä että heillä on toimintaa, päiväkerhoa ym.

        Eikä edes se halvempi hautapaikka kirkonjäsenenä ole enää totta. Nythän ne on jotenkin yhtenäistetty niin että kirkon jäsen maksaa yhtä paljon kuin kirkkoon kuulumaton. Tämä on kyllä varmistamaton tieto, en tiedä onko se noin.


    • melkein.papin.poika

      Ei ihmisen tarvitse kuulua SKPhenkään, jos ei aatetta kannata. Todellisessa mielipidetiedustelussa on saatu tuloksia, joissa usko kirkkoon on jo alle puolet haastatelluista. Nimi- ja tapauskovaisia on nykyään saman verran kuin aikoinaan Sodomassa ja Gomorrassa. Ajattelepa vaikka homoliittojen vihkimistä, mitä arkkipiispakin jo kannattaa. Kyllä siinä on hiippa aivan väärän henkilön päässä. Ylöjärvenkin papit ovat olleet enemmän kiinnostuneita Venäjän ja Viron seurakuntien asioista kuin kotiseurakunnan, mikä palkan maksaa, ja eläkkeen. Lähes jokaisella seurakunnan työntekijällä on joku työhön kuulumaton "sivubisnes", vaikkei muuta niin lähetystyö.

      Muistanko väärin, että turvapaikkahakijoiden epäonnistuneita hakuja lueskellaan saarnastuolista Ylöjärvelläkin? Toivottavasti sieltä luetaan myös heidän saamiaan tuomiolauselmia rikoksistaan. Kummallista, että Suomen valtiokirkolla on näin kova hinku hoidella muslimien asioita, muslimien jotka tuomitsevat vääräuskoiset kuolemaan millä hyvänsä tavalla.

      Olen olosuhteiden johdosta joutunut eroamaan kirkosta kaksikin kertaa. En tunne kenenkään edessä olevani sen huonompi kuin kanssaveljeni ja varsinkin -sisareni, joka ei usko, mutta kuuluu silti varmuuden vuoksi kirkkoon. Hän uskoo siihen ikiaikaiseen pelotteluun siitä iankaikkisesta elämästä, mistä tapauksia ei tunneta, mutta yhtä epäillään.

      • Homoiluliitot.yök

        Jeesus on ajettu kirkosta ulos. Tilalle on otettu muslimien palvonta ja Allah.


    • suvakit_tuhoaa_kaiken

      minä veisin mummo- ja vaarivainaan luut kirkkomaalta, siunatumpaan maahan, jos ne olisivat ylöjärvellä.

      • Pappahaudattu

        Mitenköhän onnistuisi? Haluaisin tehdä niin..


    • antipersuu

      Typerintä on äänestää persuja

    • allahin.kätyri

      Google- kari mäkinen mv lehti.

    • tuo.googleen

      Irja askola mv lehti.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      115
      9124
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      40
      2678
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      140
      2450
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      2009
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      14
      1766
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1560
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1517
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      10
      1448
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1306
    10. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      6
      1295
    Aihe