Kaste Hirmuisen Röllin nimeen

htgbg

Luterilainen kirkko voi tietysti kastaa niinkuin se itse haluaa. Kukapa sitä estäisi. Kirkko voisi kastaa vaikka Hirmuisen Röllin nimeen. Joka tapauksessa Hirmuinen Rölli, Risto Räppääjä ja Aku Ankka ne luterilaiset lapset kasvattaa. Kasteeseenhan liittyy myös opetusvelvollisuus. Ihmiset kastetaan opettajansa nimeen.

10

145

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vastaanveljet

Niin voi kastaa. Ja luterilainen kirkko noudattaa Jeesuksen käskyä kastaa Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen. Tähän nimeen suurin osa kristillisistä seurakunnista kastaa. Vain jotkut lahkot kastavat Jeesuksen nimeen.

Kasteeseen liittyy aina opetusvelvollisuus ja sen monet ohittavat, mikä on surullista. Onneksi itse olen saanut olla Jeesus-yhteydessä pienestä pitäen.

• mjmmnn

Valehtelet.

• qqqqaaaaq
        mjmmnn kirjoitti:

Valehtelet.

Tuskin hän valehtelee. On etuoikeus olla Jeesuksen omana pienestä saakka.

• puusilmäläisille

Kansa kyllä kertoo kenen omia ollaan!

menkää kaupungille katsomaan kuinka viimeset rippilapsenne siellä ilmoittaa kenelle kuulutaan, menkää ja oppikaa!

• gbgvfff

Matteuksen lähetyskäskyn mukaan koko kansa pitää kastaa ja koko kansaa pitää opettaa. Kysymys ei ole yksittäisistä ihmisistä. Kuka opettaa koko kansaa, kaikkia vauvoja? Hirmuinen Rölli, Risto Räppääjä ja Aku Ankka. Oikeudenmukaista ja Raamatun periaatteiden mukaan kansa pitää kastaa Hirmuisen Röllin nimeen. Se sopisi muutenkin sellaiseen mielikuvitususkontoon, jota luterilaisuus edustaa.

• jtyjt

Ei Jeesus sano, että pitää kastaa koko kansa, vaan tehdä kaikista kansoista opetuslapsia kastamalla ja opettamalla

• gtgbvr
        jtyjt kirjoitti:

Ei Jeesus sano, että pitää kastaa koko kansa, vaan tehdä kaikista kansoista opetuslapsia kastamalla ja opettamalla

Mitä sinä sitten luuslet, että luterilaiset ovat tekevinään. Onko Suomesta tehty opetuslapsi.

• jtyjt
        gtgbvr kirjoitti:

Mitä sinä sitten luuslet, että luterilaiset ovat tekevinään. Onko Suomesta tehty opetuslapsi.

Sitä kovasti koitetaan.

• rvfffr

Suomesta on tehty Hirmuisen Röllin opetuslapsi opetuksen kautta.

• hbggh

Koska vauvat joutuvat ottamaan vastaan Hirmuisen Röllin opetuksen niin vauvojen pitäisi vaatia, että heidät kastetaankin Hirmuisen Röllin nimeen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Porvarimediat paniikissa demareiden huiman kannatuksen vuoksi

Piti sitten keksiä "nimettömiin lähteisiin" perustuen taas joku satu. Ovat kyllä noloja, ja unohtivat sen, että vaalit
      Maailman menoa
      98
      6158
    2. KATASTROFI - Tytti Tuppurainen itse yksi pahimmista kiusaajista!!!

STT:n lähteiden mukaan SDP:n eduskuntaryhmän puheenjohtaja Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti
      Maailman menoa
      349
      5627
    3. Mikä siinä on ettei persuille leikkaukset käy?

On esitetty leikkauksia mm. haitallisiin maataloustukiin, kuin myös muihin yritystukiin. Säästöjä saataisiin lisäksi lei
      Maailman menoa
      57
      2663
    4. Lääppijä Lindtman jäi kiinni itse teosta

Lindtman kyselemättä ja epäasiallisesti koskettelee viestintäpäällikköä. https://www.is.fi/politiikka/art-2000011780852
      Maailman menoa
      107
      2088
    5. Juuri nyt! Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti

Ai että mä nautin, Tytti erot vireille! "Käytös on kohdistunut avustajia ja toisia kansanedustajia kohtaan, uutisoi STT
      Maailman menoa
      107
      1788
    6. Onko kaivattusi

liian vetovoimainen seksuaalisesti?
      Ikävä
      125
      1744
    7. Puolen vuoden koeaika

Voisi toimia meillä. Ensin pitäis selvittää "vaatimukset" puolin ja toisin, ennen kuin mitään aloittaa. Ja matalalla pro
      Ikävä
      19
      1623
    8. Tytti Tuppurainen nöyryyttää avustajiaan

Tytti Tuppurainen nöyryyttää SDP:n eduskuntaryhmän kokouksissa sekä avustajia että kansanedustajia. Hän nolaa ihmisiä ju
      Kotimaiset julkkisjuorut
      180
      1277
    9. On todella hassua

Ajatella että pitäisit erityisen kuumana tai seksikkäänä?
      Ikävä
      73
      1187
    10. Huomaatteko Demari Tytti ei esitä pahoitteluitaan

Samanlainen ilmeisesti kuin Marin eli Uhriutuu no he ovat Demareita ja muiden yläpuolella siis omasta mielestään
      Maailman menoa
      33
      1038
    Aihe