Islamin opillinen ydin - Muhammed

järkikäteen

Olen ymmärtänyt, että Islamin uskon opilliseen perustaan kuuluu Muhammedin esimerkin seuraaminen. Tämä asia on Koraanissa mainittu lähes 100 kertaa. Onko tarkoitus siis pyrkiä elämään elämä, kuten Muhammed eli?

Eikö tämä kuitenkin lähes automaattisesti johda sellaiseen islamin harjoittamiseen, joka ymmärretään länsimaissa radikalisoitumisena?

Etenkin, jos pyrittäisiin lähes alkuperäisesti ja jopa kirjaimellisesti Muhammedin esimerkkiä seuraamaan. Avatkaa asiaa....

15

168

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sinnemeniterveys

      Raamattu sekä Koraani ovat molemmat jatko-osia vanhaan testamenttiin. Molemmissa on pohjalla sama paimentolaismiehen keksimä sadistinen, narsistinen ja psykopaattinen jumalaolento, joka paimentolaismiehen kuvitelmissa käski murhata viereisiä heimoja, kivittää naisia kuoliaaksi jne jne

      Eli ihan sama kumpaa seuraat kirjaimellisesti, mielenterveytesi sillä saat jokatapauksessa tuhottua, sekä lähimmäistesi elämän pilattua :)

      • mietiskelijä123

        Aivan varmasti. Kirjaimellinen seuraaminen kummassakin tapauksissa on haitallista monessa mielessä. Kristinuskossa nykyään ei kuitenkaan ole sellaista opillista ymmärrystä, että kirjaimelliseen seurantaan olisi tarvetta.

        Islamissa Muhammedin elämäntavan, ohjeiden, tekojen, neuvojen seuraaminen on muslimin velvollisuus.

        Voidaanko päätellä, että mitä hartaampi muslimi tuolla mittarilla yrität olla, sitä suuremmalla todennäköisyydellä olet terroristi?


    • Muhammed taisi ottaa ainakin yhden lapsivaimon. Minäkin haluaisin sellaisen, mutta vain jos olisin itse 11-vuotias.

      • järkikäteen

        Muhammedin elämäntapaa eli sunnaa seuraten tähän on islamissa mahdollisuus. Hulluinta on, että useat muslimit uskoo tämän olevan moraalista koska Muhammed teki näin.


    • trivia

      Raamattu liputtaa myös monivaimoisuuden puolesta. Liputtaa ja kieltää.

      "Etenkin, jos pyrittäisiin lähes alkuperäisesti ja jopa kirjaimellisesti Muhammedin esimerkkiä seuraamaan. Avatkaa asiaa...."

      Sekä Jeesuksen että Muhammedin ohjeiden eläminen johtaisia kaaokseen. Mitään tolkkua ei olisi. Uskovaisena tulisi pelkästään odottaa, milloin Jeesus aloittaa sodan ihmiskuntaa vastaan ja tuhoaa kaikki vääräuskoiset.

      • järkikäteen

        "Sekä Jeesuksen että Muhammedin ohjeiden eläminen johtaisia kaaokseen. "

        Sunnalaisuus nimenomaan painottaa Muhammedin elämäntavan seuraamista. Tätä pidetään sunnalaisuudessa muslimin velvollisuutena. Shiialaisuudessa elämäntapaohjeita otetaan myös Muhammedin seuraajilta.

        Raamatun mukaan edes Jeesus ei varsinaisesti seurannut Vanhan Testamentin raakuuksia, kuten kivityksiä tms. Jos joutuisit huomenna valitsemaan joko Muhammedin tai Jeesuksen elämäntavan, luultavasti valitsisit Jeesuksen.

        En kuitenkaan kiellä sitä, etteikö Raamatussa ole paljon julmuuksia ja huonoja elämänohjeita. Jopa Jeesuksen opetuksissa.


    • bxvcbxcv

      Onneksi kukaan todellinen kristitty ei seuraa Jeesuksen esimerkkiä ja harva edes tämän neuvoja tai ohjeita.

      • järkikäteen

        Onko todellisia kristittyjä tai muslimeja edes olemassa? Tuo on teologinen väittely, mikä minua ei kiinnosta.


      • Hyvä myös muistaa, että Muhammedin aikaan muslimeilla oli tapana rukoilla 50-kertaa päivässä.


    • Muhammed rakasti kissoja. On siis rakastettava kissoja. Vaikka naapurin kissat kävisivät kakkimassa pihallesi ja kukkapenkkiisi.

    • trivia

      Jeesus käski vihata isää, veljeä, vaimoa ja lapsia.
      Ei sitä voi seurata.

      • opilliseterot

        Ei ainakaan voi suositella sellaista elämänohjetta. Jeesuksen opetuksissa oli myös tyhmiä juttuja. Tätä vihaa ei kristinuskossa opetetakaan. Islamissa edelleen opetetaan lapsiavioliittoja, jne.


    • vm41

      Islamihan ei olekaan mikään uskonto !!!
      Se on vain puhtaasti hallintomuoto, milläs muuten nuo "vähään opetetut" ruodussa saisi pysymään, kuin pelolla ja tarpeeksi tyhmillä määräyksillä.

      • EvLut2

        Luterilaisuus olisi hyvä vastapaino Islamille.
        Miksi eduskunta vastustaa luterilaisuutta, ja samalla edistää Islamia?
        Onko täällä ateismia kannattava oikeasti islamisti?


      • EvLut2 kirjoitti:

        Luterilaisuus olisi hyvä vastapaino Islamille.
        Miksi eduskunta vastustaa luterilaisuutta, ja samalla edistää Islamia?
        Onko täällä ateismia kannattava oikeasti islamisti?

        Sivistys ja koulutus on paras vastapaino kaikille uskonnoille.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Täytyy tunnustaa

      että olet kauneinta mitä olen nähnyt. Käteni tärisevät vieläkin. Olen tosiaan ihastunut. Tästäkin vaikenen.
      Ikävä
      127
      1674
    2. jos saat yhden

      Toiveen esittää niin mikä olisi
      Ikävä
      101
      1219
    3. Huomenta päivää

      Somen ihmeelliseen maailmaan. 🤗☕🌞💞
      Ikävä
      201
      1068
    4. Jorma Uotinen jakoi hämmentävän kuvan tiukoissa trikoissa - Jopa Vappu Pimiä häkeltyy: "No wau"

      Jorma! Ei huono! Aikamoisen häkellyttävä kuva totta tosiaan! Lue lisää ja katso kuva: https://www.suomi24.fi/viihde/jo
      Suomalaiset julkkikset
      7
      1005
    5. Vanhempi mies

      Minä rakastan sua. Ja tiedän, että sullakin on tunteita mua kohtaan. Tätä elämää ei pitäisi tuhlata enää päivääkään. J
      Ikävä
      54
      891
    6. Anna anteeksi

      Olen rikkonut sinua vastaan tavalla, josta minäkin kärsin. Syitä tutkiskellessani löydän vain itseni. Minä kuulin jokais
      Ikävä
      78
      823
    7. Aika haavat parantaa

      Hyvää huomenta ja mukavaa päivää. ☕🌾😊❤️🪷
      Ikävä
      171
      794
    8. Tänään kun näin sinut

      olit kuin taideteos. Arat ja väsyneet silmäni kaipaavat lepoa sinussa, mutta en voinut katsoa sinua niin paljon kuin hal
      Ikävä
      52
      792
    9. HUS näyttää, kuinka paljon turhaa tai vähemmän tarpeellista tehdään verorahoilla

      HUS on laskeskellut, että sieltä voidaan vähentää melkein tuhat ihmistä ilman, että se toiminta häiriintyy, johon verora
      Hallitus
      50
      783
    10. Nyt jos haluat vielä jotain nainen

      Niin laita tähän nimikirjain. Muuten klousaan keissin. Liikaa aikaa kulunut.
      Ikävä
      96
      783
    Aihe