Susien suojelun hyöty

totuuson16

Kyllähän susia suojellaan mutta mietitäämpä mikä siihen on syynä? eräs syy susien todelliseen suojeluun ei olekaan se,että susien määrä on vähäinen vaan se,että valtaosa näistä susien suojelijoista asuu kehä sisäpuolella joissa ei ole koskaa edes nähty susia tosinsanoen nämä pk alueella asuvat susien suojelijat eivät edes tiedä millä tavoin susi käyttäytyy ja välttämättä edes tiedä minkä näköinen susi on,on myös myöskin harmi että näitä helposti harhaan johdettavia susien suojelijoita johdetaan ulkomailta esim keski-euroopasta.Kun susien suojelijat ottaisivat asiasta selvää he huomaavat että susi on raaka peto joka tuhoaa ihmisen kotieläimet sekä heti tilanteen tulleen käy ihmisen kimppuun.

77

1022

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • onneksi_on_susia

      Teidän susipelkoisten on syytä muuttaa kaupunkeihin kun noin pelottaa. Sieltä saa marketeista hyviä vaippoja niin säilyy housunne (vai käytättekö jo hameita) kuivina.

      • hennariina21

        siis kyllähän toi aloittaja ihan oikeessa oli,mulla oli aiva ihana karjalan karhukoira ja oltiiin kesämökillä eräänä iltana kuulu kauhee ääni ja menin kattoon et mikä sielä pitää nii kauheeta ääntä ja siel oli 2 sutta jotka raateli hengiltä mun rakkaan koiran! et mä vihaan susia koko mun loppuelämän et tajuu kui rakas se koira mulle oli!!


      • onneksi_on_susia
        hennariina21 kirjoitti:

        siis kyllähän toi aloittaja ihan oikeessa oli,mulla oli aiva ihana karjalan karhukoira ja oltiiin kesämökillä eräänä iltana kuulu kauhee ääni ja menin kattoon et mikä sielä pitää nii kauheeta ääntä ja siel oli 2 sutta jotka raateli hengiltä mun rakkaan koiran! et mä vihaan susia koko mun loppuelämän et tajuu kui rakas se koira mulle oli!!

        Tottakai susi syö koiran nälkäänsä jos vaan kiinni saa. Jos kesämökkisi läheisyydessä oli jäniksenpoikasia niin tottakai se koirasi hotki ne suihinsa. Kissaihmisten kissat syö joka vuosi satojatuhansia lintuja poskeensa. Noin se menee, mikä tuossa on sellaista mitä te susipelkoiset ette ymmärrä.

        Terveet luonnonvaraiset sudet väistävät ihmistä satavarmasti. Teidän koirat eivät tuota tee vaan joka vuosi satoja ihmisiä joutuu koirien raatelemiksi.


      • usdfusdf-aka-asdfasdf

        hyvä esimerkki vihernarsismista,muiden pitäisi jo asumismuodossa ja asumispaikassakain toteuttaa vihernarsistien näkemyksiä.


      • vaihda_vaippasi
        usdfusdf-aka-asdfasdf kirjoitti:

        hyvä esimerkki vihernarsismista,muiden pitäisi jo asumismuodossa ja asumispaikassakain toteuttaa vihernarsistien näkemyksiä.

        Voithan tietysti lopettaa sen pelkäämisesi jos muutto kaupunkiin tuntuu vaikealta.


      • Vihreys_voittakoon
        hennariina21 kirjoitti:

        siis kyllähän toi aloittaja ihan oikeessa oli,mulla oli aiva ihana karjalan karhukoira ja oltiiin kesämökillä eräänä iltana kuulu kauhee ääni ja menin kattoon et mikä sielä pitää nii kauheeta ääntä ja siel oli 2 sutta jotka raateli hengiltä mun rakkaan koiran! et mä vihaan susia koko mun loppuelämän et tajuu kui rakas se koira mulle oli!!

        Piskejä saa helposti uusia. Susi on paljon arvokkaampi.


      • Anonyymi
        onneksi_on_susia kirjoitti:

        Tottakai susi syö koiran nälkäänsä jos vaan kiinni saa. Jos kesämökkisi läheisyydessä oli jäniksenpoikasia niin tottakai se koirasi hotki ne suihinsa. Kissaihmisten kissat syö joka vuosi satojatuhansia lintuja poskeensa. Noin se menee, mikä tuossa on sellaista mitä te susipelkoiset ette ymmärrä.

        Terveet luonnonvaraiset sudet väistävät ihmistä satavarmasti. Teidän koirat eivät tuota tee vaan joka vuosi satoja ihmisiä joutuu koirien raatelemiksi.

        Selität kuin järjetön mielipuoli .Pitää olla aika sairas, kun nautitte susien tekemistä joukkoteurastuksista lammastarhoissa, joita ovat repineet raivotaudin vallassa kitumaan.

        Taidatte olla psykopaatteja! Teikäläisille olisi laitettava 5000 euron korvaus vaatimukset joka ikisestä susien repimästä kotieläimestä, kun muuten ei järki kasva.


    • usdfusdf-aka-asdfasdf

      sudet eivät ole hävinneet suomen alueelta satoihin vuosiin vaikka niitä on metsästetty koko ajan,vihernarsisteilla on vain tämä mystinen tarve suojella näitä koska saavat toiminnallaan aiheutettua muille haittaa.

      • hennariina211

        olet ihan oikeessa,mä en vaann tajuu miks jotain kesämökkiä pitäis valita sen sijaintipaikan perusteella ja et ihmisen pitäs kunnioittaa jotain tyhymää sutta vaan sen perusteella että se on susi ja muka häviää sukupuutttoon jos susi häviää suomesta niin sitte häviää ei haittaa mua pätkän vertaa


      • olette_pelkureita
        hennariina211 kirjoitti:

        olet ihan oikeessa,mä en vaann tajuu miks jotain kesämökkiä pitäis valita sen sijaintipaikan perusteella ja et ihmisen pitäs kunnioittaa jotain tyhymää sutta vaan sen perusteella että se on susi ja muka häviää sukupuutttoon jos susi häviää suomesta niin sitte häviää ei haittaa mua pätkän vertaa

        Miksi siellä mökillä pitää sutta pelätä? Suomessa lehmät, hevoset, koirat, mehiläiset, käärmeet yms. tappavat ihmisiä, rattijuopoista, kouluammuskelijoista, metsästäjistä, äideistä, anopeista, rasikaajista yms. puhumattakaan. Miksi nuo eivät herätä pelkoja.
        Suden pelko johtuu vain lapsena kuulluista saduista joten voitte joko lopettaa pelkonne tai kusta allenne, valnta on teidän.


      • hennnariina21
        olette_pelkureita kirjoitti:

        Miksi siellä mökillä pitää sutta pelätä? Suomessa lehmät, hevoset, koirat, mehiläiset, käärmeet yms. tappavat ihmisiä, rattijuopoista, kouluammuskelijoista, metsästäjistä, äideistä, anopeista, rasikaajista yms. puhumattakaan. Miksi nuo eivät herätä pelkoja.
        Suden pelko johtuu vain lapsena kuulluista saduista joten voitte joko lopettaa pelkonne tai kusta allenne, valnta on teidän.

        eli annat siis ihailemallesi sudelle syyn tappaa ihmisiä ja heidän lemmikkejään tuolla naurettavalla verukkeella et lehmätki muka tappaa? :) naurettavaa mun rakas karjalan karhukoira makso 2000 ja joku kirottu susiensuojelu yhdistys arvioi sen hinnaksi 500e et millähän verukkeellla?


      • olette_pelkureita
        hennnariina21 kirjoitti:

        eli annat siis ihailemallesi sudelle syyn tappaa ihmisiä ja heidän lemmikkejään tuolla naurettavalla verukkeella et lehmätki muka tappaa? :) naurettavaa mun rakas karjalan karhukoira makso 2000 ja joku kirottu susiensuojelu yhdistys arvioi sen hinnaksi 500e et millähän verukkeellla?

        Heh heh, paljastit vain tyhmyytesi ja tietämättömyytesi pelkuruutesi lisäksi. Kyllä ne lehmät tappaa ihmisiä ihan oikeasti mutta ei tuo mitään pakokauhua ole aiheuttanut niinkuin sana susi. Koska susi on Suomessa tappanut ihmisen? Jos se sen joskus tekee niin kyseessä on satavarmasti jonkun pelkurin rampauttama susi joka ei enää metsässä pärjää.
        Sinun rakas koirasi juoksenteli irrallaan ja vaaransi sekä eläinten, että ihmisten terveyden. Onneksi susi söi otuksen ennenkuin se ehti puremaan retkeileviä pikkulapsia.


      • hennariinaaa21111
        olette_pelkureita kirjoitti:

        Heh heh, paljastit vain tyhmyytesi ja tietämättömyytesi pelkuruutesi lisäksi. Kyllä ne lehmät tappaa ihmisiä ihan oikeasti mutta ei tuo mitään pakokauhua ole aiheuttanut niinkuin sana susi. Koska susi on Suomessa tappanut ihmisen? Jos se sen joskus tekee niin kyseessä on satavarmasti jonkun pelkurin rampauttama susi joka ei enää metsässä pärjää.
        Sinun rakas koirasi juoksenteli irrallaan ja vaaransi sekä eläinten, että ihmisten terveyden. Onneksi susi söi otuksen ennenkuin se ehti puremaan retkeileviä pikkulapsia.

        ja sä susien suojelija et ees tajuu kuin rakas se se karjalan karhukoira mulle oli! et piä' turpas kii


      • olette_pelkureita
        hennariinaaa21111 kirjoitti:

        ja sä susien suojelija et ees tajuu kuin rakas se se karjalan karhukoira mulle oli! et piä' turpas kii

        Olisit pitänyt koiran kiinni niin ei tarvitsisi täällä sitä muistella.


      • olette_pelkureita
        hennnariina21 kirjoitti:

        eli annat siis ihailemallesi sudelle syyn tappaa ihmisiä ja heidän lemmikkejään tuolla naurettavalla verukkeella et lehmätki muka tappaa? :) naurettavaa mun rakas karjalan karhukoira makso 2000 ja joku kirottu susiensuojelu yhdistys arvioi sen hinnaksi 500e et millähän verukkeellla?

        Taas lehmä tappoi ihmisen. Mitä? Eikö paniikki iskekään kun lehmä tappaa? Mites se silloin iskee kun susi juokseen tien yli?

        http://www.is.fi/kotimaa/art-2000005286246.html


      • olethöpönassu
        olette_pelkureita kirjoitti:

        Taas lehmä tappoi ihmisen. Mitä? Eikö paniikki iskekään kun lehmä tappaa? Mites se silloin iskee kun susi juokseen tien yli?

        http://www.is.fi/kotimaa/art-2000005286246.html

        Hei pönttöpää, se oli sonni eikä lehmä. Ja se joutui tapahtuneen seurauksena ennenaikaisesti teuraaksi.


      • Anonyymi
        hennariinaaa21111 kirjoitti:

        ja sä susien suojelija et ees tajuu kuin rakas se se karjalan karhukoira mulle oli! et piä' turpas kii

        Susien hyyssääjät on sairaita psykopaatteja. Ne on just kuin zombeja.
        Mitenkään muuten tuo henkinen tauti ei ole mahdollista.


    • onaikakadota

      Hävisihän mammutitkin ja nyt on vain suden vuoro. Mitenhän saataisiin suojelijoiden into ja energia ohjattua hyödylliseen toimintaan.

      • kaarleerik38

        Tuota samaa asiaa olen miettinyt,nimittäin tosiasiahan on se että nämä aiviopestyt susien suojelijat pääosin ovat pääkaupunki seudulta kotoisin olevia useijmmiten perheistä joiden vanhemmilla on hyvät tulot.Näiden heidän jälkikasvunsa ei siis ole kuin korkeintaan koulussa kuulla sanan susi tai nähdä siitä kuvan,mutta näille susien suojelijoile on jostakin tullut päähänpinttymä että sudet kuuluvat luontoon ja että niitä pitäisi suojella tosiasia on se että sudet ovat täysin hyödyttömiä petoeläimiä.


    • hdhasgfhghagf

      Ajatelkaas nyt millainen taakka susilla on, ne on susia jo syntyessään.
      Koiria ei pidä pitää ulkona ellei ole aitaa. Vaikka susi ei pihaan tule se osaa houkutella koiran mukaansa ja hotkaisee sopivan tilaisuuden tullen "leikkikaverinsa".

      Vaikka tämä alue on melko taajaan asuttu on täällä jäänyt 4 sutta auton alle. Kukaan ei kuitenkaan ole valittanut suden syöneen kotieläimiä. Villisioista on sensijaan valituksia, että ne hyökkää koirien kimppuun.

    • sudentuntija

      Susi käy varmasti ihmisen päälle kun se nälkiintyy tarpeeksi ja niitä on tarpeeksi!
      Se on nähtävissä Venäjällä jossa susikanta on käytännössä räjähtämässä käsiin ja metsän riista on syöty kaikki. Seuraava kohde on sitten ihmiset, ei peto jää odottamaan nälkäkuolemaa. Nuo viherpiipertäjien ääliöt eivät ymmärrä millaisen asian kanssa ovat leikkimässä, todella vastuutonta touhua.
      Venäjällä on alueita missä ilman asetta ei ole mitään asiaa metsään jos ei halua tulla syödyksi. Siksi siellä maksetaankin sudesta tapporahaa, tosin sekin toimenpide on liian
      alimitoitettu susikannan hoitamiseksi.
      Halutaanko Suomeen samanlainen tilanne. Kysymys kuuluukin kuka sen homman sitten hoitaa kun viranomaisten resurssit ei riitä edes rattijuoppojen ja muiden tappajien valvontaan. Nykyisillä ikääntyvien pappametsästäjien resursseilla ei sellaisia asioita hoideta, nuoria metsästäjiä ei tule kun homma on tehty niin vaikeaksi!

      • susi_syö_kaikki_vai

        Voi kun pelottaa. Suomessa, jossa 99,99% ihmisistä ei ole koskaan edes nähnyt sutta luonnossa, on kuitenkin ihmisiä jotka paskovat housuihinsa... anteeksi, siis hameisiinsa kun kuulevatkin sanan susi.


      • usdfusdf-aka-asdfasdf
        susi_syö_kaikki_vai kirjoitti:

        Voi kun pelottaa. Suomessa, jossa 99,99% ihmisistä ei ole koskaan edes nähnyt sutta luonnossa, on kuitenkin ihmisiä jotka paskovat housuihinsa... anteeksi, siis hameisiinsa kun kuulevatkin sanan susi.

        ne o nämä etelän vellipersiet ku pelkäävät että suet loppuu jos muutamaa lopetetaan


      • sudentutkija
        susi_syö_kaikki_vai kirjoitti:

        Voi kun pelottaa. Suomessa, jossa 99,99% ihmisistä ei ole koskaan edes nähnyt sutta luonnossa, on kuitenkin ihmisiä jotka paskovat housuihinsa... anteeksi, siis hameisiinsa kun kuulevatkin sanan susi.

        Hyvähän siellä kerrostalolähiön turvallisten betoniseinien sisältä on kirjoitella mitä sattuu eikä edes tiedä mistä on kyse. Mutta takaan että jos laitettaisiin Venäjän korpimetsään kävelemään niin tulisi kyllä paskaa, oli sitten hame tai housut.
        Lähde kokeilemaan! Taitaa olla kuitenkin se hampun kasvattaminen turvallisempaa, nykyään poliisitkaan ei enää pamputa, vaikka pieni isällinen asennekasvatus tekisi tuollaisille hipeille vaan hyvää!


      • susi_syö_kaikki_vai
        sudentutkija kirjoitti:

        Hyvähän siellä kerrostalolähiön turvallisten betoniseinien sisältä on kirjoitella mitä sattuu eikä edes tiedä mistä on kyse. Mutta takaan että jos laitettaisiin Venäjän korpimetsään kävelemään niin tulisi kyllä paskaa, oli sitten hame tai housut.
        Lähde kokeilemaan! Taitaa olla kuitenkin se hampun kasvattaminen turvallisempaa, nykyään poliisitkaan ei enää pamputa, vaikka pieni isällinen asennekasvatus tekisi tuollaisille hipeille vaan hyvää!

        Minulla lapsetkin retkeilevät ja yöpyvät luonnon helmassa jatkuvasti ilman mitään susipelkoja. Toista se on kaltaisellasi pelkurilla joka ei uskalla edes metsään mennä etteikö paska valuisi reittä pitkin.
        Pienet partiotytöt ja pojat kulkevat pitkin metsiä ollen rohkeampia kuin sinä koskaan. Olet pelkuri, pelkuri, pelkuri.....


    • lätisee

      Sudet pitää ampua heti jos kohdalle tulevat. Susien suojelijat ovat geneettisesti mätiä vihreitä huumeita käyttäviä pedofiilejä, yhteiskunnalle täysin haitallista roskaa..

      • hennariina21111

        Olet ihan oikeassa,sudet haisevatki kammotavilta ja eihänniistä ole ede smitään hyötyäkään siis kaikki sudet vaan lopetettavien listalle:)


      • pitäisikö_lehmät_tappaa
        hennariina21111 kirjoitti:

        Olet ihan oikeassa,sudet haisevatki kammotavilta ja eihänniistä ole ede smitään hyötyäkään siis kaikki sudet vaan lopetettavien listalle:)

        Jos kaikki suomalaiset olisivat kaltaisiasi pelkureita niin Suomessa ei juhlittaisi 100-vuotista itsenäisyyttä.
        Varo, lehmä tulee, ne on ennenkin tappaneet ihmisiä. Ammuuu...


      • senkinörvelö
        pitäisikö_lehmät_tappaa kirjoitti:

        Jos kaikki suomalaiset olisivat kaltaisiasi pelkureita niin Suomessa ei juhlittaisi 100-vuotista itsenäisyyttä.
        Varo, lehmä tulee, ne on ennenkin tappaneet ihmisiä. Ammuuu...

        Itte oot se pelkuri. Juuri kaltaistesi takia sitä 100-vuotis itsenäisyyttä ei olisi. Sudet voidaan suojella samalla lailla kuin raatteela hoideltiin naapuria.


      • bööö_bööööö
        senkinörvelö kirjoitti:

        Itte oot se pelkuri. Juuri kaltaistesi takia sitä 100-vuotis itsenäisyyttä ei olisi. Sudet voidaan suojella samalla lailla kuin raatteela hoideltiin naapuria.

        Voi voi kun sinua niin pelottaa. Pelottaako ihan pienet vasikatkin vai vasta aikuinen lehmä? Ovathan ne tappaneet niin monta ihmistä samaan aikaan kun sudet ei ole pystyneet mihinkään.


    • de.facto

      Joitakin vuosia sitten susien täydellistä hävittämistä vaativat hoksasivat, ettei lasten käyttäminen susisodan keppihevosena ehkä enää riitäkään. Viimeksi kun susi on Suomessa tappanut ihmsen varmuudella v.1881. Tästäkin tapauksesta on esitetty perusteltuja epäilyjä, että kyseessä olisi ollut koirasusi, jolta luontainen ihmispelko olisi puuttunut.

      Susisodassa uudeksi keppihevoseksi otettiinkin ihmisen paras ystävä, koira. Suomi on ehkä maailman koirarakkain maa, jossa koirien kohtelu ja arvostaminen on keskimäärin hyvällä tolalla. Siispä hoksattiin, että siinä sitä on todellinen vetonaula!

      Taannoin eräässä alueellisessa uutis/ajankohtaislähetyksessä käsiteltin näitä susien aiheuttamia uhkia. Perheen isä ja äiti ruikuttivat lastensa ympäröimänä, kuinka sudet ovat jokapäiväinen uhka perheen niiiin hirveän rakkaalle koiralle. Oli keskitalvi ja tämä perheen niin kovin rakastama koira kyyhötti jalkojaan nostellen pihassa ketjun päässä. Ei edes juoksulankaa ollut, saati aitausta. Koppi oli eristämätön rähjä, jossa ovena oli risainen säkinrepale.

      Talo oli sen sijaan hyväkuntoinen ja hoidetun näköinen. Pihan autokatoksessa näkyi olevan ihan kelpo autot sekä talon nurkalla uudenkarhea moottorikelkka. Oli pihassa farmari Skodakin, mutta se kaiketi oli kuvausporukan auto.

      Tuli tätä teatteria katsoessa ihan hakematta mieleen, että jos se koira kerran niiiin hirveän rakas on, niin olisi luullut liienneen pari satkua siihen, että koiralle olisi saatu kunnollinen koppi ja ennen kaikkea luja verkkoaita turvakseen. Siis jos sitä "rakasta perheenjäsentä" on ihan pakko siellä pihalla pitää!

      Tosiasiassa taisi pariskunta pitää peukkuja joka ilta, että ensi yönä kävisi susi sen rakin sieltä korjaamassa, jotta pääsisi taas uutisryhmälle kahvitarjoilun lomassa kertomaan kuinka suuri uhka lapsille ja koirille sudet täällä ovat! Voisi siinä parit kyyneleetkin hyvän asian puolesta tirauttaa!

      • hukkaperii

        "Susisodassa uudeksi keppihevoseksi otettiinkin ihmisen paras ystävä, koira"
        Ei ole otettu, vaan se on aina ollut se tärkein syy miksi sudet halutaan hengiltä. Ei niitä koiria kovin paljon suoraan pihasta viedä, useimmin koirien menetykset tapahtuvat metsästytilanteessa tai metsässä ulkoillessa, koiran ollessa vapaana.


    • sudentuntija

      Turha sitä pointtia on aina höpistä että susi on tappanut ihmisen Suomessa 1800-luvulla. Yhtä hyvin voi sanoa että alligaattori ei ole syönyt ihmistä koskaan Suomessa. Ei ole tappanut ei, kun ei ole susia ollut. Eikä alligaattoreitakaan.
      Mutta molemmat vaarallisia petoeläimiä.
      Se vaan on tosiasia että kun susikanta pääsee liian isoksi ollaan suurissa vaikeuksissa, siihen ei auta mikään edellisen kirjoituksen kaltainen populistinen höpinä eikä muukaan. Peto on peto eikä asia siitä mihinkään muutu. Kannattaa ottaa asioista oikeasti selvää mistä on kyse ja jättää joutavat lässytykset vähemmälle!
      Ja pitää susikanta kurissa ennenkuin se pääsee liian isoksi. Jos niitä tarvitsee olla niin muutama susi riittää maamme pienille metsäalueille koska susi ei todellakaan ole uhanalainen laji. Venäjällä riittää sitä lajia kymmenin tuhansin jossa se on muodostunut jo hengenvaaralliseksi maanvaivaksi paikoitellen!

    • de_facto

      Sitä vaan olen pitkään ihmetellyt, että jos jossain on näkynyt, tai epäillään nähdyn, suden jälkiä, niin koululaiset kyllä vaaditaan kyyditettävän taksilla kouluun ja takaisin. Mikä on, totta kai, ihan oikein ja kohtuullista.

      Mutta kun nämä samat lapset sudettomaan aikaan kulkevat sen saman koulumatkan kissansilmättömillä ja jopa valottomilla pyörillä ajaen ilman kypärää, niin kukaan ei ilmeisesti pelkää lasten hengen ja terveyden puolesta! Tai kävelevät ajoteiden laitaa ilman heijastimia, koska kevyenliikenteenväyliäkään ei ole. Tätäkin on TV-dokumentissa (ainakin yhdessä) näytetty.

      Mutta taaskaan vanhemmat eivät tälle ilmeiselle hengenvaaralle korviaan lotkauta.
      Ilmeisesti lasten vanhemmat ovat sen sortin fatalisteja, että liikenteen aiheuttama kuolema on tullakseen ja "korkeemmas kärees", mutta pedon aiheuttama kuolema on "paha kuolema"! Voiko tätä muutenkaan selittää?

    • ompelimoon

      Susi on hyödyllinen turkiksena

    • savutonduunari

      On se tuo ihminen sitten ihmeellinen otus tuon suhteellisuudentajunsa kanssa.

      Kuka esimerkikisi suostuisi syömään yhtään sellaista myrkkyä joka on ruokalusikallisen määrässä tappava? Ei kukaan jos se olisi vaan "ainetta". Mutta kun se on suolaa niin kaikki ahmii sitä ja lisää ruokaansa senkun kerkeää!

      Teollisuuslaitoksissa ollaan kaikissa pikkukäryissä joskus aivan fanaattisen varovaisia ja sitten käytetään suojaimia vaikka ei ole niin tarpeellistakaan. Kun sitten tulee tauko painutaan röökille ja vedetään tuhansia kertoja pahempaa myrkkyä sisään. Ja kotiin päästyä vedetään liuotinta eli alkoholia niin että taju lähtee!

      Samaten liikenteessä kuolee ja vammautuu ihmisiä hirvikolareihin kymmenittäin vuosittain. Ei minkäänlaista hysteriaa, puhumattakaan rattijuopoista ja muista kaahaajista jotka ovat todellinen riski ja kuolemanvaara.

      Tosi outoa että eri asioihin suhtaudutaan aivan eri tavoin vaikka lopputulema on sama!

    • Noapuri

      Ei täällä susia pelätä, suvet soa ennemminkin varroa teällä noita salojen,kulikijoita

    • oikeinajateltu

      Niin se pitääkin. Oikeastaan pitäisi saattaa voimaan kansalaislaki, jolla kansalaiset saavat puuttua oma-alotteisesti näkemiinsä epäkohtiin ja hoitaa ne kuntoon.
      Mihinkä ihmeeseen tarvitaan osaamattomia ja tietämättömiä virkamiehiä vatuloimaan selviä asioita?!

      • Yrjö9

        Onhan "kansalaislaki" jo toiminutkin, koska muutama vuosi sitten susia oli jo yli 500, ja nyt luku painuu pian alle kahteensataan. Pian syötävää riistaa jo Ilomantsissakin!


    • komukkakalle

      Ne sudet ovat painuneet takaisin Venäjälle pakoon Sipilän hallitusta. Venäjälläkin tulee olemaan huomattavasti paremmat olot kuin täällä!

    • hehehhehehheeee
    • järkevääpuhetta

      Viherpiipertäjät suojelevat sudet hengiltä. Jos sudet rauhoitetaan kokonaan se johtaa salametsästykseen ja kontrolloimattomaan toimintaan jolloin sudet tapetaan viimeiseen elukkaan asti. Susi tulisikin asettaa samalle viivalle riistaeläimenä kuten karhu, ilves ja hirvikin. Tällöin kannanhoidollinen metsästys toteutuu kontrolloidusti ja
      kaatoluvat myönnetään vallitsevan kannan mukaan. Mm. Ruotsissa on tällainen käytäntö.
      Samalla loppuisi joidenkin viherpiiperöisten ja edustamiensa instituutioiden esilletuominen vastuuttomasti susien suojelun varjolla.

      • ihme_pelkoja

        Mikä niissä susisssa on niin pelottavaa? Miksi et pelkää niitä lehmiä yhtä paljon vaikka ne todistetusti ovat tappaneet lukuisia ihmisiä? Lasketko allesi jo kotona kun kuulet sanan susi.


    • elämänhygieenikko

      Ei niissä susissa mitäään pelottavaan ole. Enemmän pelottaa ne piipertäjäryhmittymät
      jotka pyrkivät esille susien kustannuksella ja se jos he vahingosaa saisivatkin valtaa.

      Erittäin tervetullut on laki joka asettaa suden samalle viivalle muiden riiistaeläinten kanssa, se poistaa monia ylilyöntejä ja selventää metsäsryskäytäntöjä ja riistanhoitopolitiikkaa.

      Ja asiasta tietämättömälle pelkohöpisijälle tiedoksi että kotíeläimiä ja villejä petoeläimiä on aivan turha alkaa vertaamaan toisiinsa. Yhtä hyvin voi sitten verrata vaikka rattijuoppoja ja autoja niihin susiin ja ihmishenkien menetyksiin.
      Se on kuitenkin tosiasia että iso nälkäinen susilauma syö ihmisen, lehmälauma ei syö vaikka olisi kuinka nälkäinen! Siitä on itärajan takaa näyttöä vaikka kuinka paljon.

      • AnselmiAa

        "Piiperäjäryhmittymien" saama valta tarkoittaisi mitä todennäköisesti enemmän tai vähemmän laillisilla julkisilla tempauksilla saavutettua mediahuomiota. Mitään oikeaa poliittista päätäntävaltaa eläinaktivistit eivät tulle saamaan, sillä heillä on vain yksi suppea tavoite, jolla ei tavallisen kansalaisen elämään ole juurikaan merkitystä.

        En tosin ymmärrä, mitä hait takaa kirjoittaessasi "ja se jos he vahingosaa saisivatkin valtaa." Elämme kuitenkin demokratiassa, eli mikäli kansa näkee susien suojelun tarpeellisena, he saavat varmasti valtaa. Tähän voit myös itse vaikuttaa äänestämällä vaaleissa.

        Susien suojelusta tuntuu tulleen trendi, joka on erityisen suosittua metropolien keskuudessa. Suurin osa susien suojelijoista on luultavasti kaupunkilaisia, jotka eivät ole ikinä sutta nähneetkään. Koska moni näistä susien suojelijoista ei tunnu saavaan juuri mitään järkevää aikaan, on susien asema tällä hetkellä kuitenkin melko turvattu. Suurin haitta koituu eläinaktivistien purkaessa patoutunutta aggressioitaan muihin ihmisiin.


    • elämänhygienikko

      Se, että piipertäjät saavat valtaa susien siivellä on vaarallista koska näillä puunhalaajilla ja ketjuköyttäjillä ei ole minkäänlaista näyttöä osaamisesta yhteiskunnallisten asioiden hoitoon. Sehän tässä demokraattisesssa järjestelmässä onkin erittäin huono puoli että sellaiset ihmiset pääsevät päättämään sellaisista asioista mistä eivät tiedä eivätkä ymmärrä yhtään mitään. Tämä susihomma on sellainen herkkä aihe joka vie tunteella ajattelevia ja propagandaan uskovia ihmisiä mukanaan jolloin sen puuhastelijat voivat saada valtaa hyvinkin perusteettomasti.
      Järjestelmän pitäisikin olla sellainen että valta pitää ansaita oikeilla arvoilla ja osaamisella yhteiskunnalliseen päätöksentekoon!

      • olet_vaippapöksy

        On kahdenlaisia ihmisiä, sellaisia jotka nauttivat luonnosta täysin rinnoin ja sitten sellaisia susipelkoisia jotka mieluummin paskovat kotona vaippoihinsa. Sinusta ei paljon tarvitse arvailla kumpaan ryhmään kuulut.


    • elämänhygienikko

      Taisi mennä vähän yli hilseen tämä juttu sinulta!

      • olet_vaippapöksy

        Ei suinkaan, minä en käytä vaippoja. Mites sinulla, mikä merkki tuntuu parhaimmalta?


    • vaipaton

      Puhu asiaa ja vaihda se vaippa - päähäsi!
      Tosin taitaa olla edellytykset yhteiskunnalliseen järkevään keskusteluun kusen seassa.
      Taidatkin olla sellainen vaippapervo?

      • olet_vaippapöksy

        Miten tuollaisen pelkurin kanssa käy asiallista keskustelua? Mene nauttimaan luonnosta ja unohda se naurettava susipelkosi. Muista pistää vaippasi ensi reissuille, muutaman kerran jälkeen voit tulla toimeen jo ilmankin kun susipelko haihtuu.


    • kysynpävaan

      Ootko Niuvanniemessä vai Lapinlahdella?

      • olet_vaippapöksy

        En kummassakaan. Meinaatko, että tulisin vierailuaikana sinua sinne katsomaan? Mites susipelkosi, onko yhtään parantumaan päin?


    • susikalle

      Avohoidossa siis! Onko sun vanhemmat jotain serkkuja kun en saa oikein selvää mitä tarkoittelet tuolla höpinälläsi?

      • olet_vaippapöksy

        Jaa, että oikein avohoitoon olet päässyt. Parantuiko susipelko yhtään? Ymmärtämättömyytesi johtuu tyhmyydestäsi, vanhempasi olivat sisaruksia ja sille emme oikein voi enää mitään. Ilmeisesti kuitenkin sadut Punahilkasta ja isosta pahasta sudesta ovat sekoittaneet pääsi totaalisesti. Avain on kuitenkin tuo susipelkosi, jos siitä päästään niin ehkäpä se tyhmyyskin voisi hieman laantua.
        Toistaiseksi olet kuitenkin vain vaippoja käyttävä pelkuri. Vouuu...., varo, iso paha susi tulee ja syö sinut....hehhehheheee ei isoja pahoja susia ole olemassakaan, mutta lehmiä on joten varo niitä.


    • diaperfucker

      Täällä näyttääkin olevat samanhenkisiä vaippaharrastajia. Voitaisko tavata ja pitää yhteinen ilta ihanan harrastuksemme merkeissä? Tämä on vähän harvinainen seksuaalinen vähemmistö että leikkikavereita on hieman vaikea saada mutta sitä ihanampaa olisi pitää pikku yhteinen masrusbointi-ilta.
      Jos kiinnostaa niin sovitaan tapaamisista. Odottelen peli puolijäykkänä jo!

      • olet_vaippapöksy

        Tältä palstalta ei taida sinulle kaveria löytyä joten sinun täytyy harrastaa juttujasi edelleen oman perheesi kesken. Kai se äitisi sinulle vielä vaipat vaihtaa?


    • hyväaihehukassa

      Tässä oli hyvä keskusteluaihe ennenkuin joku paskahousu tuli pilaamaan sen. Eikö sitä voi höpöttää omilla vaippa-paska-palstoilla eikä tulla oikeiden ihmisten keskusteluja sotkemaan.

      • olet_vaippapöksy

        Voi voi, te susia pelkäävät olette sitten niin pelkuria niin pelkuria. Juttele sitten teidän kanssa vakavasti jostain.


      • eiautayhtään

        On hyvin haitallista ja jopa vaarallista alkaa vähättelemään ja pilkkaamaan ihmisten todellisia tai kuviteltuja pelkoja. Ne pelot kun eivät katoa mihinkään sillä, että te halvennatte näitä ihmisiä.
        Aiheutatte vain turhaa katkeroitumista ja syvempää vastakkainasettelua.


      • hävetkää_
        eiautayhtään kirjoitti:

        On hyvin haitallista ja jopa vaarallista alkaa vähättelemään ja pilkkaamaan ihmisten todellisia tai kuviteltuja pelkoja. Ne pelot kun eivät katoa mihinkään sillä, että te halvennatte näitä ihmisiä.
        Aiheutatte vain turhaa katkeroitumista ja syvempää vastakkainasettelua.

        Sekö on lääke, että ammutaaan kaikki mitä pelätään? Syy ei ole tässä tapauksessa sudessa vaan pelkääjässä itsessään. Jos jotain aletaan ampua niin aloitettakoon susien pelkääjistä.

        Päiväkodeissa ollaan nykyisin kasvattamassa täysin nynneröä porukkaa. Pojat ei saa kiipeillä eikä leikkiä sotaleikkejä. Ollaan jopa niin, että sukupuolisuus täytyisi poistaa kokonaan, mekot niin tytöille kuin pojillekin jne. Perkele.. ei ole ihme, että sieltä kasvaa Punahilkkasatujen pelästyttämiä sudenpelkääjiä.


    • pohjolanasukas

      Antakaa nyt sen Espoon suden olla. Sehän kuuluu sinne!

      • liioittelua

        Kumma kun susi eksyy vähän lähemmäs pääkaupunkisutua, niin sitä jahtaa poliisipartiot?


      • TappajaHauki
        liioittelua kirjoitti:

        Kumma kun susi eksyy vähän lähemmäs pääkaupunkisutua, niin sitä jahtaa poliisipartiot?

        Espoossa sentään 13-vuotias pikkutyttö uskaltaa kuvata kännykällä suden liikkeitä aivan rauhassa, toisin kuin syrjäseutujen isot miehet jotka paskovat housuihin kun kuulevat huhun lähistöllä liikkuvasta sudesta.


    • susisuck

      joka ainut susihukka pitäs ampua,helppo se on siellä kehäkolmosen sisäpuolella huudella ja vatvoa susien oikeuksia mutta tule kainuuseen

      • susikoon

        Laitappa linkkiä kuviin teijän susista, jos joku lehtijuttu, jossa aito kuva, ei arkisto.Olis kiva nähdä miltä näyttää ;)


      • vouuuuuuuuu

        Kainuussa kaikkein surkeimmat äitien aikamiespojat huutelevat ääneen susien vaarallisuudesta ja pelottavuudesta. Pikkuisen keskikaljaa baarissa ja sitten ollaan olevinaan suuria sudentappajia. Voi vitsi mitä pelkureita. Suomessa partiotytöt, seurakuntanuoret ja muut harrastavat esim. vaellusta pitkin poikin luontoa pelkäämättä pätkääkään susia. Toisin on aseen omistavat aikuiset jotka kusevat allensa kun kuulevatkin sanan susi.


      • teeparannus
        vouuuuuuuuu kirjoitti:

        Kainuussa kaikkein surkeimmat äitien aikamiespojat huutelevat ääneen susien vaarallisuudesta ja pelottavuudesta. Pikkuisen keskikaljaa baarissa ja sitten ollaan olevinaan suuria sudentappajia. Voi vitsi mitä pelkureita. Suomessa partiotytöt, seurakuntanuoret ja muut harrastavat esim. vaellusta pitkin poikin luontoa pelkäämättä pätkääkään susia. Toisin on aseen omistavat aikuiset jotka kusevat allensa kun kuulevatkin sanan susi.

        Ai ne on viherkommarit ujuttautuneet jo seurakuntanuoriin. Ommunismi ja viheriöintikommunismihan on syntiä.


      • vouuuuuuuuu
        teeparannus kirjoitti:

        Ai ne on viherkommarit ujuttautuneet jo seurakuntanuoriin. Ommunismi ja viheriöintikommunismihan on syntiä.

        Eikö peräkammarin aikamiespoika ole itse koskaan metsään uskaltautunut ilman asetta? Niin, eipä tietenkään, äidin pikkupoika näyttää rohkeutensa kaljabaarissa. Jo kolmen kaljan jälkeen hylsyt vaan lentelee kun jutut suden vaarallisuudesta saa sinut taas kerran laskemaan allesi.
        Toisaalla pikkutytöt kirmailevat metsissä luonnosta nauttien kun sinä yrität saada äidiltäsi huomiota ja kuivia vaippoja itsellesi.

        Ei voi muuta kuin nauraa sinulle ja kaltaisillesi pelkureille. Menkää sinne seurakuntaan ja pyytäkää pikkutyttöjä käyttämään teitä metsäretkellä kun ette kerran itse uskalla.


      • usdfusdf-aka-asdfasdf
        vouuuuuuuuu kirjoitti:

        Eikö peräkammarin aikamiespoika ole itse koskaan metsään uskaltautunut ilman asetta? Niin, eipä tietenkään, äidin pikkupoika näyttää rohkeutensa kaljabaarissa. Jo kolmen kaljan jälkeen hylsyt vaan lentelee kun jutut suden vaarallisuudesta saa sinut taas kerran laskemaan allesi.
        Toisaalla pikkutytöt kirmailevat metsissä luonnosta nauttien kun sinä yrität saada äidiltäsi huomiota ja kuivia vaippoja itsellesi.

        Ei voi muuta kuin nauraa sinulle ja kaltaisillesi pelkureille. Menkää sinne seurakuntaan ja pyytäkää pikkutyttöjä käyttämään teitä metsäretkellä kun ette kerran itse uskalla.

        nuuksiostahan ne oli helikopterilla lennättäny näitä pikkuviherfasisteja kotio kun oli nähneet karhun.


    • eisuojeltukkaansutta

      Muutama vuosi sitten viellä hoksattiin koska on kyse jostain muusta eläimestä kuin sudesta, nykyään kaikki luokitellaan jo susiksi.Koska kovasti haluaan että susia olisi, jos ei ole, niin riittää jokin sen tapainen otus.Siinä sitten loppuu viimeisetkin puhtaat sudet, kun suojelu menee täysin vikaan.Ja sen vuoksi, sudet loppuu suomesta, ja ovat jo varmasti loppuneet.Sen huomaa, kun katsoo kaadettuja "susia", ei ne susia olekkaan.Susi on suomesta hukassa.

      http://www.maaseuduntulevaisuus.fi/ympäristö/is-koiramainen-eläin-ammuttu-pohjois-karjalassa-1.19801

      http://www.maaseuduntulevaisuus.fi/ympäristö/venäläistutkijat-perhossa-salakaadetut-pedot-olivat-koirasusia-1.57965

      ....Granqvistin mielestä dna ei yksin riitä risteymien määrittämisperusteeksi vaan aina on katsottava myös eläimen ulkonäköä.
      Aidon suden tuntomerkkejä ovat keltaisen silmät, tumma juova etujalan etupuolella, lyhyet jalat, pitkä kroppa sekä lyhyt ja suora häntä. Susi roikottaa päätään alhaalla, ja sen jäljet muistuttavat helminauhaa.
      Granqvistin mukaan monetkaan Suomen susista eivät enää ulkonäöllisesti muistuta aitoa sutta, minkä lisäksi niiden käytös on muuttunut: nykysudet eivät välitä laumahierarkiasta, eivätkä ne pelkää ihmistä.
      - Ero aidon suden ja sekarotuisen välillä on yllättävän helppo nähdä, vaikka se tuntuu olevan tutkijoille niin kovin vaikeaa.

      http://www.taajamasusi.com/artikkelit/911-ovatko-seudun-sudet-susia-vai-koirasusia

    • terrorihyysärit

      Noinhan se menee, Suomensuden suojelulla harmaasusi tuhotaan, jota mm. vaippa- ja valumisjutuilla hekumoinut huvimetsästysneuvoskaan ei pysty koskaan ymmärtämään.

    • SudetPitääRauhoittaa

      Yksi kerrallaan.

    • Anonyymi

      Susia voisi joskus auttaa saamaan sitä niiden tarvitsemaa ravintoa, niin ei sitten tarvitse pelätä että vartioimatta jätetyt koirat joutuu ateriaksi.

    • Anonyymi

      Tää keskustelu on kuin 5 vuotiaitten kinastelua, ainakin nim. vaippapöksyn osalta. Sudet ovat tappaneet jo 40 lammasta ja pari hiehoa pelkästään keskikarjalan alueella, yhdeltä tilalta tohmajärvellä 30 lammasta. Eikä nälkäänsä, vaan silkasta tappamisen ilosta.. Ei ole kyse pelosta, vaan raivosta susiensuojelijoita kohtaan jotka pikkulapsien tavoin saa itkupotkuraivarit, jos yksikin susi tapetaan.

    • Anonyymi

      Eikähän se pahin susi ole kaksi jalkainen.

    • Anonyymi

      Talvi tulossa. Saisikohan mistä susiturkin ??

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 140
      4001
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      110
      3619
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      20
      2555
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1861
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      22
      1727
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1609
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      19
      1585
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1513
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1491
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      89
      1483
    Aihe