Ruotsi solvaa Suomen alkoholipolitiikkaa.

roletaari

En ole nähnyt uutisoitavan miten meidän ulkopoliittinen johtomme tai virkamiehistö on puuttunut svedujen törkeään, meidän sisäiseen asiaan puuttumiseen.

Jospa nostaisimme herjaavan metelin svedujen nuuskakaupasta. Hirveää hommaa ja kaiken lisäksi salakuljetukseen houkuttelevaa.

8

103

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ja_mitähän

      sinäkin haluat sanoa? Ruotsalaiset saa vapaasti sanoa mielipiteensä minkä tahansa maan alkoholipolitiikasta. Se ei ole törkää Suomen sisäisiin asioihin puuttumista.

      Sinun lisäksesi muutkin vastaavat nutturapäät on kommentoineet Ruotsin nuuskakauppaa. Nutturapäille jopa tämä on kauhistuttava ilmiö.

      • roletaari

        Yleensä varomme idän suuntaan kommentointia mutta esimerkiksi venäläisten lausunnot lasten huostaan ottamisesta Suomessa aiheuttivat jonkin sortin reagointia edes virkamiestasolla.

        Kauhistuttava ilmiö oli matulauman vastaan ottaminen Torniossa. Se oli pahimman laatuista ja tuhoisaa rähmällään oloa.

        Neukkulan aikaan puhuttiin rähmällään olosta Moskovan suuntaan.
        Varsinaista, ja jatkuvaa rähmällään oloa on ollut Tukholman suuntaan. Se on ollut maan tapa niin pitkään, ettei sitä valtaosa ihmisistä edes huomaa.
        Joku pakkoruotsi on kuin itikan liri Itämeressä tuon kokonaisuuden rinnalla.

        Nuuskasta ja muusta tupakasta, enkä alkoholista piittaa pätkääkään mutta lännestä tuleva "opetus" on asiatonta.


      • Erota
        roletaari kirjoitti:

        Yleensä varomme idän suuntaan kommentointia mutta esimerkiksi venäläisten lausunnot lasten huostaan ottamisesta Suomessa aiheuttivat jonkin sortin reagointia edes virkamiestasolla.

        Kauhistuttava ilmiö oli matulauman vastaan ottaminen Torniossa. Se oli pahimman laatuista ja tuhoisaa rähmällään oloa.

        Neukkulan aikaan puhuttiin rähmällään olosta Moskovan suuntaan.
        Varsinaista, ja jatkuvaa rähmällään oloa on ollut Tukholman suuntaan. Se on ollut maan tapa niin pitkään, ettei sitä valtaosa ihmisistä edes huomaa.
        Joku pakkoruotsi on kuin itikan liri Itämeressä tuon kokonaisuuden rinnalla.

        Nuuskasta ja muusta tupakasta, enkä alkoholista piittaa pätkääkään mutta lännestä tuleva "opetus" on asiatonta.

        sentään toisistaan Ruotsin viranomaisten kommentit tästä yhden ruotsalaisen yrityksen kommenteista. Ei kyseessä ole opetus vaan normaali mielipide. Sananvapautta ei kannata rajoittaa.

        En ole tosiaan huomannut rähmälläänoloa Ruotsin suuntaan. Niile saa avoimesti sanoa mitä vaan.


    • svenska.talande.bättre.f

      En ole koskaan tajunnut miksi Ruotsi halusi EU:lta poikkeusluvan nuuskalle, ja vielä vähemmän miksi EU sen myönsi.

      Yleensä Ruotsi on eturintamassa tällaisten haitallisten tuotteiden kuin nuuska rajoittamisessa. Ja kun vielä aiheuttavat haittaa muillekin maille, esim. Suomelle, nuuskallansa.

      Ja nyt sitten Ruotsi muka huolissaan suomalaisten alkoholinkäytöstä. Mitä kaksinaismoralismia. Kieltäisivät nuuskan, jos ovat huolissaan suomalaisten terveydestä.

      Juuri päivä pari sitten luin uutisen, jonka mukaan Suomessa alkoholin liikakäyttö on vähentynyt selvästi aikaisempaan verrattuna

      • Heikoin

        lenkki pitää aina löytää ja iskeä siihen. Tupakkatuotteista nuuska on vaarattomin. Siihen haluat puuttua, mutta et ole vaatimassa koko tupakoinnin kieltämistä EU:ssa.

        Minä käyn aina välillä ostamassa nuuskaa Ruotsissa ja hyvää on.


      • roletaari
        Heikoin kirjoitti:

        lenkki pitää aina löytää ja iskeä siihen. Tupakkatuotteista nuuska on vaarattomin. Siihen haluat puuttua, mutta et ole vaatimassa koko tupakoinnin kieltämistä EU:ssa.

        Minä käyn aina välillä ostamassa nuuskaa Ruotsissa ja hyvää on.

        Itse tuotteet, viina, nuuska ja muut tupakkatuotteet eivät ole asian ydin vaan svedujen opettava asenne.
        Viinan ja tupakan suhteen olen kantanut verotetun korteni kekoon.


      • Myönnät

        sentään, että tärkeintä sinulle on päästä tuomitsemaan ruotsalaiset. Keksimällä keksit jonkun tekosyyn tuomita heidät.

        Luin ruotsalaisten mielipiteet meidän alkoholiuudistuksestamme. Siinä todettiin aivan asiallisesti, että Suomen uudistus menee eri suuntaan kuin muun Euroopan kehitys. Todettiin myös, että lisääntyvästä alkoholinkäytöstä tulee lisäongelmia. Sen on sanoneet myös monet suomalaiset asiantuntijat.

        Itse olen täysin samaa mieltä kuin ruotsalaiset.


      • roletaari
        Myönnät kirjoitti:

        sentään, että tärkeintä sinulle on päästä tuomitsemaan ruotsalaiset. Keksimällä keksit jonkun tekosyyn tuomita heidät.

        Luin ruotsalaisten mielipiteet meidän alkoholiuudistuksestamme. Siinä todettiin aivan asiallisesti, että Suomen uudistus menee eri suuntaan kuin muun Euroopan kehitys. Todettiin myös, että lisääntyvästä alkoholinkäytöstä tulee lisäongelmia. Sen on sanoneet myös monet suomalaiset asiantuntijat.

        Itse olen täysin samaa mieltä kuin ruotsalaiset.

        Rähmäällään olo on syöpynyt niin syvälle yhteiskuntamme rakenteisiin, ettei sitä edes huomata.
        Alkaen koulun historian opetuksesta. Maamme historia on kirjoitettu puhtaasti ruotsalaisen tulkinnan mukaan.

        Jotain hyvääkin sveduissa on. Asuessani siellä neukkulan ja Kekkosen vuosina svedu lehdistä sai ojektiivisemman kuvan, tai ainakin erilaisen, verrattuna Suomessa tapahtuneeseen uutisointiin.

        Henkilöinä svedut muistuttavat venäläisiä. Henkilötason kanssakäymisessä aivan mukavia tyyppejä mutta hiemankaan suuremmassa ryhmässä tulevat ärsyttävät, jopa sietämättömät piirteet pintaan.
        Vielä eivät svedut tuossa suhteessa pärjää venäläisille mutta hyvässä vauhdissa ovat.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      74
      5238
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      17
      2386
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      26
      1907
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      44
      1598
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1571
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1368
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1277
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      4
      1216
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      8
      1202
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1173
    Aihe