Kulumistestissä energy oli tuttuun tapaan ylivoimainen kun ADAC testasi keskikokoluokan (195/65-15) kesärenkaita kevään 2017 testissä. Ainoastaan Vredestein pääsi lähelle muttei sekään pärjännyt energylle. Esim Continental, Good year, Dunlop, Bridgestone, Hankook jne todettiin erittäin nopeasti kuluvaksi.
https://www.adac.de/_mmm/pdf/1702_Test_Sommerreifen_ Mittelklasse_288956.pdf
Michelin energy taas ylivoimaisesti kestävin
25
4015
Vastaukset
- rehvid
Edelliset renkaat oli ne pelkät energy saverit, ilman plussaa. Ne oli ainakin kestävät, 4-5 kesää ajelin ja n. 70000km kestivät. Rengasliikkeen tyypin kanssa juteltiin, sanoi että uudet mallit eivät kestä niin hyvin ja pintaa on valmiiksi vähemmän. Mutta ei ollut hyllyssä heillä kuin primavy 3 misukalta. Näkyi kupeessa treadwear 240 muistaakseni. Vanhoissa energy savereissa tw oli 400, mitä lie uusissa?
Ennakkoluulottomasti ostin kiinalaiset Kapsen S801 renkaat, C luokassa vierintävastus ja märkäpito. Treadwear 420, 71 dB melu. Ihan hyviltä vaikuttavat, märällä tiellä en ole vielä kokeillut, mutta yllättävän hyvät ainakin ekat 50km. 270€ oli asennettuna 205/55-16 koko. Virosta saa energy saver rehvid 300€ rahteineen, siihen asennus päälle. - Testiväärentäjät
Samalla tavalla suomalaisen Kuluttaja- lehden viimeisessä numerossa Michelin Energy Saver oli ylivoimainen kestävyydessä. Nokian Renkaiden renkaat eivät ole pärjänneet lainkaan saksalaisissa testeissä, eivätkä myöskään Kuluttaja- lehden testissä. TM ja Tuulilasi ovat effectoituneet Nokia Renkaiden maksamista messumatkoista ja "muista sellaisista". Muistammehan kuinka uusi TM johtaja ylisti Nokian Renkaita heti nimityksensä jälkeen lehdistölle Nokian Renkaiden jakamassa tiedotteessa. Härskiä sanoisin.
- koolla.väliä
Saksankielinen AutoBild 10.3.2017 vertailutestissä 225/50 R 17 renkaat. Kulutustestissä paras Continental Premium Contact 6 94Y 40000 km, Michelin Primacy 3 94W oli kulutusosion kolmas tuloksella 33200 km. Toinen oli Dunlop Sport Maxx RT2 98Y 36600 km. Vertailun kokonaistuloksen voitti Conti, toinen Dunlop ja Misukka oli 8. Renkaita yhteensä "loppukilpailussa" oli 20 kpl (alunperin karsinnassa 52 kpl ). Nokian zLine 98Y (kulutuskestävyys 24700 km) oli kokonaistuloksissa 15.
- landsail588kestää
landsail treadwear luku 500
Ja tuntuu kestävän
hankookissa tuo oli 200 ja kesti alle 20000km.Ei rahalle vastinetta sitte ollutkaan.
Landsail kestää 50000km.ihan omakokemus.
- säästölandsail
Noo
ostappa landsail 388 tai 588 niin ajelet jopa volkkarilla 50000km.
Ja lähtöhinta puolet nokiasta! - Todella_paskat
Ei edes yhtä kesää kestä energyt, ja ihan on omakohtainen kokemus, niin paskat renkaat kuin olla ja voi. Jopa kiinalaiset kumit kestää 10-kertaa paremmin.
- OletVainLooseri
Olen aivan varma, että et tiedä asiasta yhtään mitään! Parempi on, että hankit ensin autoon tarvittavat rahat ja sitten ajat ja .....
- kestivätaikoinaan
Itsellä kesti ensiasennus Michelin Energyt 6,5 vuotta ja mittarilukemaan 110000 saakka, kesärenkailla vähintään 75% kilometreistä, joten ainakin 82500 km kestivät.
Renkaat olivat 195/65R15H, seuraavaksi asennetut Nokian Hakka Greenit eivät pääse samanlaisiin lukemiin, arviolta 3,5 vuotta ja 45000-50000 km saadaan kasaan.
Nykyisin ei tietenkään ole myynnissä 10 vuotta sitten paistettujen kaltaisia Michelin Energyjä, joten nykyisten Energyjen kestävyyteen ei tälläkään "kestotestillä" voi ottaa kantaa, eikä oikein Greenienkään, kun malli on päivittynyt väitteiden mukaan kestävämmäksi Green 2 malliksi- cruzeideri
Onkos tuossa 3,5 vuoden aikana tullut vähän nopeammin kilometrejä kuin aiempien 6,5 vuoden aikana per vuosi? Sehän voisi osittain selittää, kun tuoreempi rengas kuluu nopeammin?
- kestivätaikoinaan
On niitä vähän enemmän tullut, alkuun tuli vähän alle 15000 km/vuosi, neljännen vuoden kohdalta alkaen vähän yli 20000 km/vuosi. Voi tietysti että keskinopeuden kasvullakin on jotain merkitystä, työmatkassa kun on nykyisin pätkä motaria, tosin sitä oli 2,5 vuotta tarjolla Michelin Energyllekin.
- pintaavieläon
Joko Michelin on päässyt eroon kylkien murenemisesta?
- AurisStyle
Monenlaista on mielipidettä Micheliinien kestävyydestä ! Edellisessä autossani oli ko renkaat (Avensis) ja mielestäni ne olivat miellyttävän hiljaiset ja kestävät. Nykyisessä autossani (Auris) on Bridgestonet (225/45-17) joita ei voi kyllä kehua, meluisat kovat koppurat, etenkin nyt kuluneina. Uudet pitäisi ostaa, kahden vaiheilla olen Misukat vai GoodYearit ?
- Misukat
Misukat, jos saat ne liki samaan hintaan kuin uudenvuoden kumit.
- 3645645
Good Year on ajettavuudeltaan hyvä rengas ja hiljainenkin. Kesto on kuitenkin heikommasta päästä. Oli jokunen vuosi sitten Efficient Gripit ja 2 kesän jälkeen sileitä.
Kestossa valtava ero Micheliniin verrattuna. Michelin voi olla hitusen äänekkäämpi mutta kestää jopa tuplasti kilometrejä.
ADACin testissä ei tänä vuonna ollut Energyä mutta Primacy löytyy, arvosana 1 kestossa mikä testin paras, Goodyearilla arvosana 3 mikä testin heikoimpia (efficient grip performance)
https://www.adac.de/infotestrat/tests/reifen/sommerreifen/2018_Sommerreifen_Test_205_55_R16.aspx?ComponentId=313499&SourcePageId=31821
Goodyearin ostaisin vaan jos autoa aikoo pitää korkeintaan vuoden vielä tai sitten jos kilometrejä tulee erittäin vähän. - Vai.hitusen
3645645 kirjoitti:
Good Year on ajettavuudeltaan hyvä rengas ja hiljainenkin. Kesto on kuitenkin heikommasta päästä. Oli jokunen vuosi sitten Efficient Gripit ja 2 kesän jälkeen sileitä.
Kestossa valtava ero Micheliniin verrattuna. Michelin voi olla hitusen äänekkäämpi mutta kestää jopa tuplasti kilometrejä.
ADACin testissä ei tänä vuonna ollut Energyä mutta Primacy löytyy, arvosana 1 kestossa mikä testin paras, Goodyearilla arvosana 3 mikä testin heikoimpia (efficient grip performance)
https://www.adac.de/infotestrat/tests/reifen/sommerreifen/2018_Sommerreifen_Test_205_55_R16.aspx?ComponentId=313499&SourcePageId=31821
Goodyearin ostaisin vaan jos autoa aikoo pitää korkeintaan vuoden vielä tai sitten jos kilometrejä tulee erittäin vähän.Rengas ei vuosista parane. Michelin on 5-6 vuotiaana mahtava jyrisijä.
- eemelinen_
3645645 kirjoitti:
Good Year on ajettavuudeltaan hyvä rengas ja hiljainenkin. Kesto on kuitenkin heikommasta päästä. Oli jokunen vuosi sitten Efficient Gripit ja 2 kesän jälkeen sileitä.
Kestossa valtava ero Micheliniin verrattuna. Michelin voi olla hitusen äänekkäämpi mutta kestää jopa tuplasti kilometrejä.
ADACin testissä ei tänä vuonna ollut Energyä mutta Primacy löytyy, arvosana 1 kestossa mikä testin paras, Goodyearilla arvosana 3 mikä testin heikoimpia (efficient grip performance)
https://www.adac.de/infotestrat/tests/reifen/sommerreifen/2018_Sommerreifen_Test_205_55_R16.aspx?ComponentId=313499&SourcePageId=31821
Goodyearin ostaisin vaan jos autoa aikoo pitää korkeintaan vuoden vielä tai sitten jos kilometrejä tulee erittäin vähän.Samat kokemukset kyseisistä renkaista viime kesältä. Kokona 245 _ 45_R17 ja hyväthän ne ajaa ovat, mutta jo yhden kesän jälkeen vetävän akselin pari jo vaihtokunnossa. Enkä ole revitellyt enää näillä vuosilla. Auto toki painava takavetoinen, mutta silti odottaisi parempaa kestävyyttä ns. premium merkiltä. Ja renkaathan olivat uudet silloin keväällä allelaitettaessa. Eipä silti, samat kokemukset edellisistä Conteistakin. Alle sulivat nekin yhden kesän ajuista.
- 3645645
Vai.hitusen kirjoitti:
Rengas ei vuosista parane. Michelin on 5-6 vuotiaana mahtava jyrisijä.
Ei ainakaan uusi Primacy ole meluisa ADACin mukaan, Continental ja Bridgestone Micheliniä meluisampia. Ja pahin melupesä on Pirelli selvästi korkeimmalla melulla.
Oma kokemus vanhasta Energystä, se ei kaikista hiljaisin. - FaktatEsiin
eemelinen_ kirjoitti:
Samat kokemukset kyseisistä renkaista viime kesältä. Kokona 245 _ 45_R17 ja hyväthän ne ajaa ovat, mutta jo yhden kesän jälkeen vetävän akselin pari jo vaihtokunnossa. Enkä ole revitellyt enää näillä vuosilla. Auto toki painava takavetoinen, mutta silti odottaisi parempaa kestävyyttä ns. premium merkiltä. Ja renkaathan olivat uudet silloin keväällä allelaitettaessa. Eipä silti, samat kokemukset edellisistä Conteistakin. Alle sulivat nekin yhden kesän ajuista.
Ei aika renkaita kuluta vaan kilsat, eli paljonko ajoit kesässä ja mitkä oli paineet??
- viimeisetmisukat
3645645 kirjoitti:
Ei ainakaan uusi Primacy ole meluisa ADACin mukaan, Continental ja Bridgestone Micheliniä meluisampia. Ja pahin melupesä on Pirelli selvästi korkeimmalla melulla.
Oma kokemus vanhasta Energystä, se ei kaikista hiljaisin.Energy ja energy saver juuri meluisimpia vuosia vanhana, plus että kyljet halkeilevat niin pahasti että kankaat näkyvät. Kestävällä kulutuspinnalla ei tee mitään kun muu rengas ei kestä ja on kyllästyttävän meluisa ajettava niin että renkaiden toivoo jo loppuvan.
Onneksi on muitakin renkaita kuin noita vanhan polven perinnebrändejä jotka ova tippuneet keskinkertaisuuksien joukkoon.
ADAC:n testeistä on muuten huono vedellä yhtäläisyysmerkkejä renkaiden meluisuuteen täkäläisillä karkeilla pinnoitteilla, jossa renkaiden melutaajuudet muuttuvat tavalla jota ei voi arvioida saksan sileämmillä pinnoitteilla saatujen tulosten valossa koska karkealla pinnoitteella ajettaessa kuvioon astuu mukaan tärinän eri taajuudet ja niiden aiheuttama melu ja renkaan rungon vaimennuskyky korostuu pelkän pintakumin tuottaman ohiajomelun sijaan. - eemelinen_
FaktatEsiin kirjoitti:
Ei aika renkaita kuluta vaan kilsat, eli paljonko ajoit kesässä ja mitkä oli paineet??
Niin, ajoin niillä Good Year Eff... gripeillä viime kesän aikana vajaa 10000km 2,5kilon paineilla. Aion ajaa kylläkin vielä tulevan suven niillä. Laitan vaan ne paremmat taakse. Jos hyvin käy, voi pärjätä ehkä syksyyn. -Seuraavaksi meinaan kokeilla Falkeneita. Liekö porukalla kokemuksia noista e-mesen alla?.
- Cruzeideri
Avensis on varmaan selvästi Aurista hiljaisempi, että älä vain renkaita syytä tuosta erosta?
Selvähän se, ettei Micheliniä kannata välttämättä keston perusteella ostaa, jos sairaseläkeläisenä ajaa korsun ja lähikaupan väliä 5000km vuodessa. Silloin ongelmaksi tulee tosiaan liian pitkä kulutuskestävyys ja renkaan vanheneminen ennen uran loppumista.
Muuten on kyllä harvinaisen selvää, että Michelin on keskimäärin kestävin rengasbrändi. Hyvin mahdollisesti paras myös kokonaisuutena, mutta toki myös yleensä kallein. Ei silti kallein kilometriä kohden.
Itse ollut tyytyväinen misukoihin, mutta seuraavaksi kesärenkaaksi on suuri houkutus ostaa Nexenit niiden halpuuden , hiljaisuuden sekä hintaansa nähden hyvän testimenestyksen vuoksi. Ja kun niitä kilometrejä ei meilläkään tule kuin noin 20tkm vuodessa, niin Michelin jo vähän rajatapaus keston puolesta. - kokeileniintiedät
Cruzeideri kirjoitti:
Avensis on varmaan selvästi Aurista hiljaisempi, että älä vain renkaita syytä tuosta erosta?
Selvähän se, ettei Micheliniä kannata välttämättä keston perusteella ostaa, jos sairaseläkeläisenä ajaa korsun ja lähikaupan väliä 5000km vuodessa. Silloin ongelmaksi tulee tosiaan liian pitkä kulutuskestävyys ja renkaan vanheneminen ennen uran loppumista.
Muuten on kyllä harvinaisen selvää, että Michelin on keskimäärin kestävin rengasbrändi. Hyvin mahdollisesti paras myös kokonaisuutena, mutta toki myös yleensä kallein. Ei silti kallein kilometriä kohden.
Itse ollut tyytyväinen misukoihin, mutta seuraavaksi kesärenkaaksi on suuri houkutus ostaa Nexenit niiden halpuuden , hiljaisuuden sekä hintaansa nähden hyvän testimenestyksen vuoksi. Ja kun niitä kilometrejä ei meilläkään tule kuin noin 20tkm vuodessa, niin Michelin jo vähän rajatapaus keston puolesta.Osta LingLongit. HP 010 on erittäin hyvä rengas ja hiljainen. Pitää myös kylmällä ja märällä asfaltilla.
- Cruzeideri
kokeileniintiedät kirjoitti:
Osta LingLongit. HP 010 on erittäin hyvä rengas ja hiljainen. Pitää myös kylmällä ja märällä asfaltilla.
No en kokeile, hintaeroa Nexeniin ei juurikaan ja Nexenillä noita testi- ja mittausmenestyksiä vähän eri tavalla. Ja mieluummin rahat korealaisille. Pelottaa myös, että linkkareilla menee mielenterveys, tiedän varottavia esimerkkejä.
Vaikka ei siinä, voihan linkkari ihan jees olla. Jollekin joskus. - Cruze.on.niitä.poikii
Cruzeideri kirjoitti:
No en kokeile, hintaeroa Nexeniin ei juurikaan ja Nexenillä noita testi- ja mittausmenestyksiä vähän eri tavalla. Ja mieluummin rahat korealaisille. Pelottaa myös, että linkkareilla menee mielenterveys, tiedän varottavia esimerkkejä.
Vaikka ei siinä, voihan linkkari ihan jees olla. Jollekin joskus.Eräällä se mielenterveys on mennyt pelkästään LingLongin mainitsemisesta, ja menetys on ilmentynyt homoseksuaalisina kieroutumina ja fantasioina toisten miesten munista rengaspalstalla. Tiedän varoittavan esimerkin:
https://keskustelu.suomi24.fi/t/14766308/tm-kesarengastesti-2017 - riemuksemmesyntynytonhän
Cruze.on.niitä.poikii kirjoitti:
Eräällä se mielenterveys on mennyt pelkästään LingLongin mainitsemisesta, ja menetys on ilmentynyt homoseksuaalisina kieroutumina ja fantasioina toisten miesten munista rengaspalstalla. Tiedän varoittavan esimerkin:
https://keskustelu.suomi24.fi/t/14766308/tm-kesarengastesti-2017Isänsä käytti kiinalaista kumia kun paatuneena opportunistina ja muutenkin saamattomana polki hoitolasta karannutta vajakkia, ja näin syntyi cruzeidari joka potee eksistentiaalista kriisiä jonka triggerinä toimii kiinalaisen kumin mainitseminen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1017443
Siekkilässä ajettu ihmisten yli- mitä tapahtui? Länsi-Savo ei ole uutisoinut asiata
Manneja, vaiko matuja?815037- 794859
- 1324268
Alavuden sairaala
Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan103058- 522689
- 402596
- 532247
Törkeää toimintaa
Todella törkeitä kaheleita niitä on Ylivieskassakin. https://www.ess.fi/uutissuomalainen/8570818102221Suudeltiin unessa viime yönä
Oltiin jossain rannalla jonkun avolava auton lavalla, jossa oli patja ja peitto. Uni päättyi, kun kömmit viereeni tähtit211850