miten kuten säästöön

päätinsäästää

Mitäs minä mummona, kun minua nuoremmilla on rahan himon kiilto silmissään aina, kun eläkepäivä tulee. Kolikkokätkö oli löytynyt ja osa kadonnut. En enää uskalla kotiin säästää. Joku naapuri nähtävästi tai huoltomies vie jatkuvasti ylimääräistä, jos jätän kotiin jotain rahaa. Osa lähtee aina, olivat rahat missä tahansa. Vaikka kaapeissa. Tämä haistoi rahan ja kolusi yläkaappeja myöten saadakseen sinne piilottamani kukkaron sisällön. Nykyään jätän lasipulloon kolikot. Loput tilille jätän. En enää jätä kotiin, kuin parikymppiä, koska siitäkin lähtee osa jonkun matkaan. Sen sijaan, tilisäästäminen kannattaa. Kotiin vain välttämätön, jos lähiomainen varastelee tai naapuri. Näin päätin.

3

231

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • muillekkinmietelmiä

Mummolla päässä heittää tai laskutaidossa. Kyllä ne kolikot sekoittuu usein minullakin ja silloin siunailen kaikkia naapureita, mutta rehellistä ja varmaa porukkaa ovat, uskoisin. Kun minulla sekoittuu jotain, keskustelen ja saan avun mietiskellessä asioita selväksi ja rukoilemalla. Niin, silloin minä saan varmuuden asioiden oikeasta laidasta ja vihdoin ja viimein asia on selvä. Suosittelen mietelmiä muillekkin.

• kotonajatilillä

Piti laittaa pennoset kevät pukimiin ja osa säästöön. Kotona ja tilillä osa. Näin uskoisin mentävän koko kuukauden. Säästäväinen pitää olla, että pikkueläke riittää koko kuuksi kaikkiin tarpeisiin.

• innostaasäästää

Säästäväisyyttä se pennin venyttäminenkin on, sillä olen juuri aikomuksissa käydä tyhjentämässä pankkitiliä, mutta katselen tässä, miten sitä pärjätään viitosella vähän aikaa. Laitoin viimeiset pennini tilille, ja jos hyvin käy, ne pysyvät siellä, eikä niitä oteta menoihin. Aikomukseni on suuret, tilisäästäminen innostaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suureksi onneksesi on myönnettävä

Että olen nyt sitten mennyt rakastumaan sinuun. Ei tässä mitään, olen kärsivällinen ❤️
      Ikävä
      92
      2007
    2. Perusmuotoiset TV-lähetykset loppu

Nyt sanoo useiden HD-muotoistenkin kanavien kohdalla äly-TV, ettei kanava ole käytössä, haluatko poistaa sen? Kanavia
      Apua aloittelijalle
      167
      1480
    3. YLE Äänekosken kaupunginjohtaja saa ankaraa arvostelua

Kaupungin johtaja saa ankaraa kritiikkiä äkkiväärästä henkilöstöjohtamisestaan. Uusin häirintäilmoitus päivätty 15 kesä
      Äänekoski
      74
      1269
    4. No ei sun asunto eikä mikään

muukaan sussa ole erikoista. 🤣 köyhä 🤣
      Ikävä
      71
      1107
    5. Euroopan lämpöennätys, 48,8, astetta, on mitattu Italian Sisiliassa

Joko hitaampikin ymmärtää. Se on aivan liikaa. Ilmastonmuutos on totta Euroopassakin.
      Maailman menoa
      225
      1082
    6. Hyvin. Ikävää nainen,

Että vainoat ja stalkkaat miestäni.onko tarkoituksesi ehkä saada meidät eroamaan?no,siinä et tule onnistumaan
      Ikävä
      87
      1044
    7. Martina lähdössä Ibizalle

Eikä Eskokaan tiennyt matkasta. Nyt ollaan jännän äärellä.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      145
      974
    8. Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava
      Maailman menoa
      237
      928
    9. Katsoin mies itseäni rehellisesti peiliin

Ja pakko on myöntää, että rupsahtanut olen 😆. Niin se ikä saavuttaa meidät kaikki.
      Ikävä
      51
      906
    10. Uskomaton tekninen vaaliliitto poimii rusinoita pullasta

Korni näytösesitelmä menossa kaupunginvaltuustossa. Juhlia ei ole kokouksista tiedossa muilla, kuin monipuolue paikalli
      Pyhäjärvi
      88
      881
    Aihe