Nordeabanken gillar visst inte oss gamla tanter

väldigttråkigt

och farbröder, kontoret i Borgå slutar med hantering av kontanter.

12

923

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • gamalgåbbe

      Finns väl snart inga banker som vill ha fattiga pensionärer som kunder.Jag har förstått att man kan lyfta pengar från R - KIOSKER och olika affärers kassor.
      Om det inte finns automater.

      • Anonyymi

        Ja inte är det lätt när man hör illa, ser illa och luktar illa;-D


    • nyheter

      Pappersbankkoderna försvinner också.Antingen ska man ladda i mobilen eller så får man "en grej " från banken.

    • Per-kel

      Vart fan är vi på väg? Gamla människor som byggt upp samhället är inget värda, nu är det bara swish och appar som gäller.- Bedrövligt för oss som har svårt att hänga med :(

      • ättestupannästa

        Sant säger du, det är skrämmande att bli gammal.Man försöker hänga med. lätt är det inte.
        Den som har "ungdomar " i familjen, klarar sig bättre (man får hjälp ) men alla har ju inte någon.


      • kontantfritt
        ättestupannästa kirjoitti:

        Sant säger du, det är skrämmande att bli gammal.Man försöker hänga med. lätt är det inte.
        Den som har "ungdomar " i familjen, klarar sig bättre (man får hjälp ) men alla har ju inte någon.

        Nu uppdaterar Nordea alla sina tjänster hela nästa söndag.Det gäller att ta sig till en automat så man får kontanter.
        Från Nordeabanken får man ju inte lyfta.


    • Även gamla människor lär sig hantera kontokort.
      Jag själv är rätt så gammal redan. Har numera sällan pengar i handen. Banken här, alltså Nordea, har inte haft pengar på åratal. Man vänjer sig faktiskt.
      Tycker att det är skönt att slippa smutsiga pengar. Pengar är smutsiga. Tänk hur många har fingrat alla dessa pengar. När jag rör pengar, vill jag tvätta händerna direkt. Pengar känns snuskigt smutsigt i min hand :)

      • nyttochnytt

        Nu tas också de här pappersbank - koderna bort.Man får gratis någon "grej " från banken om man inte har smarttelefon där man kan ladda ner koder.


      • Per-kel

        Har jag ente pengar i börsen känns det som man vart naken :(


      • ingaproblem
        nyttochnytt kirjoitti:

        Nu tas också de här pappersbank - koderna bort.Man får gratis någon "grej " från banken om man inte har smarttelefon där man kan ladda ner koder.

        Jag fick installerat på telefonen och det är jättelätt att använda, enklare än papperskoderna.


    • närbutikSale

      Från S- banken kan man lyfta kontanter i butiken.

      • Anonyymi

        Bankrånarna blir "arbetslösa".


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      129
      1313
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      99
      833
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      640
    4. 50
      567
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      11
      481
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      454
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      149
      408
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      30
      387
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      174
      372
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      25
      368
    Aihe