och farbröder, kontoret i Borgå slutar med hantering av kontanter.
Nordeabanken gillar visst inte oss gamla tanter
12
923
Vastaukset
- gamalgåbbe
Finns väl snart inga banker som vill ha fattiga pensionärer som kunder.Jag har förstått att man kan lyfta pengar från R - KIOSKER och olika affärers kassor.
Om det inte finns automater.- Anonyymi
Ja inte är det lätt när man hör illa, ser illa och luktar illa;-D
- nyheter
Pappersbankkoderna försvinner också.Antingen ska man ladda i mobilen eller så får man "en grej " från banken.
- Per-kel
Vart fan är vi på väg? Gamla människor som byggt upp samhället är inget värda, nu är det bara swish och appar som gäller.- Bedrövligt för oss som har svårt att hänga med :(
- ättestupannästa
Sant säger du, det är skrämmande att bli gammal.Man försöker hänga med. lätt är det inte.
Den som har "ungdomar " i familjen, klarar sig bättre (man får hjälp ) men alla har ju inte någon. - kontantfritt
ättestupannästa kirjoitti:
Sant säger du, det är skrämmande att bli gammal.Man försöker hänga med. lätt är det inte.
Den som har "ungdomar " i familjen, klarar sig bättre (man får hjälp ) men alla har ju inte någon.Nu uppdaterar Nordea alla sina tjänster hela nästa söndag.Det gäller att ta sig till en automat så man får kontanter.
Från Nordeabanken får man ju inte lyfta.
Även gamla människor lär sig hantera kontokort.
Jag själv är rätt så gammal redan. Har numera sällan pengar i handen. Banken här, alltså Nordea, har inte haft pengar på åratal. Man vänjer sig faktiskt.
Tycker att det är skönt att slippa smutsiga pengar. Pengar är smutsiga. Tänk hur många har fingrat alla dessa pengar. När jag rör pengar, vill jag tvätta händerna direkt. Pengar känns snuskigt smutsigt i min hand :)- nyttochnytt
Nu tas också de här pappersbank - koderna bort.Man får gratis någon "grej " från banken om man inte har smarttelefon där man kan ladda ner koder.
- Per-kel
Har jag ente pengar i börsen känns det som man vart naken :(
- ingaproblem
nyttochnytt kirjoitti:
Nu tas också de här pappersbank - koderna bort.Man får gratis någon "grej " från banken om man inte har smarttelefon där man kan ladda ner koder.
Jag fick installerat på telefonen och det är jättelätt att använda, enklare än papperskoderna.
- närbutikSale
Från S- banken kan man lyfta kontanter i butiken.
- Anonyymi
Bankrånarna blir "arbetslösa".
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1291313
- 99833
- 75640
- 50567
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa11481ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann40454Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m149408Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..30387Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä
Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;174372- 25368