Sasi KOK nostaa kansanedustajan sopeutumiseläkett

gvgvgvv

Kimmo Sasi KOK nostaa kansanedustajan sopeutumiseläkettä – vuosi sitten oli vielä toinen ääni kellossa


Sopeutumiseläkkeen saajien joukossa on myös ex-kansanedustaja Kimmo Sasi (kok), joka tasan vuosi sitten sanoi, että ei aio sopeutumiseläkettä hakea.

– En aio hakea sopeutumiseläkettä, yritän löytää töitä, Sasi totesi IS:ssa vuosi sitten.

Nyt Sasi on siis pyörtänyt päätöksensä. Sasi kertoi, että hän on töitä etsinyt, työt eivät ole tärpänneet ja häntä kehotettiin jättämään eläkepaperit.


on töitä etsinyt, työt eivät ole tärpänneet ja häntä kehotettiin jättämään eläkepaperit.


Minulle sanottiin, että Suomessa eläkeikä on 63 vuotta, eläkepaperit on tehty valmiiksi, nimi alle ja hakemus jätetään. Totesin, että jos minulle näin sanotaan, niin jätän hakemuksen, Sasi kertoi IS:lle.




Toimeentulo ajoi hakemaan. Jokainen haluaa päivittäisen leivän. Jonkin kuukauden sinnittelin. Ja kun minulle oli paperit tehty valmiiksi, totesin, että kyllä se minulle käy, Sasi totesi.

Sopeutumiseläke on kansanedustajien oma työttömyysturva. Sen voi saada, jos on ollut eduskunnassa vähintään seitsemän vuotta.

Sopeutumiseläkkeellä ei ole alaikärajaa ja se voi jatkua viralliseen eläkeikään asti.

Sasi on tunnettu oikeistoliberaalina.

http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-2000001163634.html

7

206

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jnhbgtr

      Join kaikki rahani baarissa. Nyt pitää sunnuntai ja maanantai syödä makaronivelliä ja juoda vettä,

    • ytfdghjn

      Onko aloittaja sitä mieltä, että kansanedustajien työttömyysturvaksi sovittu sopeutumiseläke ei saisi koskea kokoomuslaisia? Via mikä oli aloituksen tarkoitus?

    • ihmevalitusta

      Kansanedustajien sopeutumisraha kuuluu kaikille entisille kansanedustajille puolueeseen katsomatta. On oikeusvaltion yksi tunnusmerkki!
      Lisäksi, jos em. sopeutumisrahaa ei maksettaisi lainkaan, se vaarantaisi myös demokratiaa melkoisesti, sillä eniten siitä kärsisivät yhteiskunnan pienituloista yms. vähäosaisista valittavat kansanedustajat.

    • uyuuy

      Vielä lisäkysymys: Mitä keskustelua tuo muka on? Yhtä asiaa olen aina näissä julkisissa Suomi24-keskustelupalstakeskusteluissa ihmetellyt: Miksi minulle tuntemattomat anonyymit aloituksia näillä Suomi24-palstoilla julkaisevat julkaisevat tekstejä minun kaltaiseni ulkopuolisen luettavaksi, jos tarkoitus anonyymeilla internetin häiriköillä on kiusata toisensa tuntevia julkisessa internetissä? Kertooko tuo kaikki siitä, että "somessa"pitää olla niin maireana, että vihaa puretaan sitten tuntemattomiin Suomi24-palstoilla? Ja mitä pahaa mä muka olen tehnyt, kirjoittamalla satunnaisesti & aina nimettömiä &naamattomia kommentteja tällä tavalla tänne Suomi24- julkisiin keskustelupalstakeskusteluihin? Vastaus: en mitään, kosken ole koskaan ollut edes koko tän Suomi24- foorumin jäsen ja kirjoittanut sen mukaan, mitä tulee mieleen tuntemattomien nimettömien anonyymien kommenteista. Harva on osannut kirjoittaa asiallisesti, surullista. Ehkä kandeis valita joku muu kuin suomenkielinen palsta, jos ei ymmärrä mitä kirjoittaja sanoo.

    • ukko.kelaan

      Kuntouttavaan työtoimintaan ukko ja karenssia jos ei hommat maistu.
      Niinhän ne ovat kansallekin tehneet päätöksillään.

      Mitään kansanedustajien eläkkeitä ei maksuun kun kerran on jo työttömyysturva mikä on kuulemma hyvä, joten työmarkkinatukea hakemaan.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      375
      4779
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      86
      1924
    3. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      68
      1652
    4. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      44
      1566
    5. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      256
      1509
    6. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      29
      1420
    7. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      60
      1396
    8. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      54
      1377
    9. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      11
      1264
    10. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1245
    Aihe