1. Moottori
2. Alusta
3. Kori
4. Sisustus
5. Nokkamaski
Mutta. Jos näitä "pikkuvikoja" sietää, niin kyllä se korjaamo mielellään autoa huoltaa.
Citikan tyyppiviat
8
234
Vastaukset
- 2.Citikkaa
Yksi jäi kuluvat lamput,vasen etuvalo etusijalla.Mikään muuhan ei ole ikinä ollutkaan listaltasi vikana
- kikkeliskokkelismies
Miten ne lamput autossasi kuluvat? Hankaako niihin etupyörä.
- Avant_voiture
Citikan moottorit ovat omassa käytässäni osoittautuneet luotettaviksi vimevuosina olen ajanut XU 10 moottorisilla autoilla 1020 000 km ja XU 7 moottorillisella autolla 154 000 km
Ilman mitään häiriöitä tai vikaa
Moottorit ovat vieläpä kohtuullisen taloudellisia ja riittävän suorituskykyisiä.
Alustassa ne usein haukutut koiranluut kestävät 150 000 - 200 000 km ennenkuin niitä tarvitsee vaihtaa.
Manuaalivaihteistot ovat myös kestäviäja hiljaisia.
Jarrutkin ovat kestävät eikä niitä tarvitse remontoida sen useammin kuin muissakaan automerkeissä, ovathan ne samojen alihankkijoiden tuotteita kuin muissakin eurooppalaisissa merkeissä.
Sitroenin helmasynniksi mainittu Hydractive jousitus ei sekään tuota huolta sen enempää kuin muiden autojen 1800-luvulta olevat hydrauliset putki-iskunvaimentimet.
Kori ei ole ruosteessa vielä edes vuosituhannen alussa valmistetuissa autoissakaan, en ole kuullut kenenkään sanoivan että hänen sitikkaansa olisi hitsattu.
Omissa sitikoissani verhoilukankaat ovat erityisen kestävät, eikät ratkeile, eivätkä kulu puhki.
Minkäänlaisia korin tai sisustuksen kitinöitä ei ajettaessa kuulu.
Nokkamaski kuuluu järkevän autoilijan varusteisiin, varsinkin joa kyseessä on diesel, vaihtoehtona on niissä lisälämmitin.
Olen pannut merkille että useissa merkeissä on pahvista leiketyjä nokkamaskeja, kun taas sitikkaan saa esteettisesti sopivat suojat.
Toisin sanoen "rasvari" puhuu kaverin kummin kaimalta kuultua vihapuhetta.
Nimimerkkikin on venäjää, hyi, ladakuski.- tättärääpippijuu
Totta tuo viimasuoja, se tuli juuri viime viikolla saadun C4:n mukana, kun taas pari vuotta sitten ostettuun Astraan ei tamperelainen sopinut ilman lisäreikien tekoa.
- Noropot
Razdvarin Ladaan ei vitettavasti ole maskisuojaa saatavana millllään hinnalla joten joudut saksimaan sen banaanilaatikosta.
Kiinnikkeitä saat Mätänetistä joten älä enää ole kateellinen mutta ladan takaloosteristä löydät vakiona varaosarautalankaa joka on aivan yhtä hyvä.
Kaikkiin muihin merkkeihin ja malleihin viimasuojat on saatavana joko merkkiliikkeistä tai vaikka tarvikkeet.fi tai motormarketista - outlanderr
Kuule poju. Ladassa on kampi kylmäkäynnistyksiä varten.
Revi siitä.- Laata.on.käyttöä.varten
Siksipä se pakkasella on ainut, jonka saa käyntiin. Muut ei inahdakaan, mutta laatokan voi kammella vielä pyöräyttää käyntiin.
Vennäällä, missä olosuhteen on talvella rankat, siellä tiedetään, miten käynnistys hoidetaan silloin, kun se sinun länsiautosi sanoo naks, jos se nyt enää sanoo mitään.
Naapuri kyllä käynnistää laitteensa.
Tosin, jos oiken p.keleesti kapastaa ja lentokoneella piipahdetaan kentälle, sitä ei sammuteta, vaan käy, koska se pakkanen estää uudenkäynnistyksen.
Meillä aikoinaan kun oli ukkoja VR.llä - lakossa, niin veturit kävivät ulkona vuorokauden läpeensä. Ei dieseleitä sammutettu. Helssingissä katselin koneitten käyntiä.
Niin, olihan muistoissa ennen vanha Tipparelluni. Kovalla pakkasella leirillä taisi olla ainoita autoja, jotka lähti käyntiin.. Eräätkin liikenaiset olivat tulleet tuliterä- Volvolla, jossa oli kaikki herkut, mutta sekin jäi pakkaseen. Ei narahtanut käyntiin ei.
Kuihan tulevaisuudessa nämä sähköautot. Pakkanen puree akkuihin. ... ja sähkölaitteisiin.
Tietenkin akut on aina kiinni latingissa, mutta silti. Taitaa moni tinan pierasta sähkönkin piirissä.
- Etuveto_etu
C5 lähtee päkkasesta käyntiin ilman kampea ihan vain avaimesta..
Kampihan on siltä ajalta kun Ladoissa oli magneettosytytys eikä akkua.
Toisaalta en liiku venäjällä siperiassa joten tuollaiset "Lata on ..." kommentit ovat fiktiivisiä.
On todella kauhistuttava ajatus että joutuisin veivaamaan autoani käyntiin pakkasessa.
Ladallakin ajaneena osaan arvostaa omassa C5 olevia varusteita ja ominaisuuksia, vähäisin ei ole se että sitikka on talvella lämmin.
Lämpö jakautuu vieläpä tasaisesti. Eikä sellaista Ladan ovenraista tapahtuvasta vedosta ole tietoakaan.
Kun Fiat 124 tehdas siirrettiin Togliattiin alkoi myös Italialaisen auton kurjuus.
Venäläiset nimittän maksoivat tehtaan teräslevyillä jiota Fiat käytti autojensa koreissa.
Kyseinen teräs ruostui niin nopeasti että sen aikakauden Fiateja enää ole olemassa edes museoissa. Samasta teräksestä valmistettiin Ladatkin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1581361Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on491185Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä221094Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2111060- 1261041
Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️223984Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk307947- 42919
- 72885
- 73849