Muistakaa sitten ateistit että hävitätte sen raamatun asianmukaisesti. Väärin käsiteltynä nimittäin se palaa muuten vielä kiertoon. Hihhulit tunnetusti tonkivat jätepaperilaatikoita kun he etsivät sellaista luettavaa mitä se eivät saa itse ostaa ja kuvittelevat että kukaan ei ole illan hämärässä heitä näkemässä.
Raamattu on ongelmajätettä ja siihen pitää suhtautua siten. Se tulee hävittää niin että se ei päädy hihhulien tai lasten käsiin missään tapauksessa.
Kevätsiivous kirjahyllyssä
12
157
Vastaukset
Tietysti tehokkain tapa hillitä jäteongelmaa on ehkäistä jätteen muodostuminen - älä siis koskaan edes hanki Raamattua! No heko heko. Miksipä Raamattu ei kävisi fiktiosta siinä missä Tolkienkin. Noh, itselleni kolahtaa parhaiten tietokirjallisuus, ja jätän fiktionkin väliin.
- köyhätyötön
Minä käytän sätkäpaperina. Kun rahat on loppu, käyn kauppojen takaovilla keräämässä tuhkiksista natsoja, (myyjät kiireissään jättävät pitkiä jämiä, kun on tiukka työtahti) avaan ne ja käärin niistä sätkiä raamatunlehtiin. Ne ovat sopivan ohutta ja laadukasta paperia.
- myrkyllinen.raamattu
Raamattu on tosiaan hyvää sätkäpaperia mutta pitää muistaa että painomuste mitä raamatun painamiseen käytetään aiheuttaa hallusinaatioita. Joka ei tietenkään eräitä haittaa laisinkaan.
Vain barbaarit hävittävät kirjoja. Minulla on useita Raamattuja samalla hyllyllä Kalevalan ja Koraanin kanssa. Lutterin Sidottu ratkaisuvaltakin on jäänyt hyllyyn, kun laitoin suurimman osan omistamastani hengellisestä kirjallisuudesta kirppiksen kautta kiertoon.
Juuri näin. Raamattu on ihan kulttuurihistorian kannalta kiinnostava, vaikkapa siksi että yllättävän moni arkipäivän sanonta on Raamatusta peräisin. Oman huushollin hyllyssä on kaksi viimeisintä suomennosta ja englantilainen pokkaripainos.
- HihhuliHelsingissä
Ei, ei. Otan vastaan hyväkuntoisen 33/38 käännöksen. Vastaa jos sellainen rasittaa kirjahyllyssäsi, niin tulen jostain hakemaan.
- HihhuliHelsingissä
Myös King James -käännös käy.
- HihhuliHelsingissä
Tää pyyntö on ihan oikeesti. Jos se tosiaan on jollain riesana, niin otan mielihyvin vastaan. Olen köyhä pieneläkeläinen, ja kierrätyshän on tätä päivää muutenkin.
- epiphaniuseikirj
HihhuliHelsingissä kirjoitti:
Tää pyyntö on ihan oikeesti. Jos se tosiaan on jollain riesana, niin otan mielihyvin vastaan. Olen köyhä pieneläkeläinen, ja kierrätyshän on tätä päivää muutenkin.
Tuolta esim löytyy useampaakin käännöstä ihan ilmaiseksi luettavaksi. Vaikka mukavampihan se tietysti on silmille kirjaa tuijottaa kuin ruutua.
http://raamattu.uskonkirjat.net/servlet/biblesite.Bible - HihhuliHelsingissä
epiphaniuseikirj kirjoitti:
Tuolta esim löytyy useampaakin käännöstä ihan ilmaiseksi luettavaksi. Vaikka mukavampihan se tietysti on silmille kirjaa tuijottaa kuin ruutua.
http://raamattu.uskonkirjat.net/servlet/biblesite.BibleKiitos vaan, mulla on tuo ja muitakin nettiraamattuja käytössä, mutta haluaisin myös paperisena.
Pitänee hinautua kirjakauppaan. - Bluubluu
HihhuliHelsingissä kirjoitti:
Kiitos vaan, mulla on tuo ja muitakin nettiraamattuja käytössä, mutta haluaisin myös paperisena.
Pitänee hinautua kirjakauppaan.Minulla on vanha raamattu jonka kannet ovat irtonaiset ja hauraat.
Ikää en tiede mutta se on painettu kaunokirjoitusta muistuttavalla fontilla ja siinä käytetään myös esimerkiksi x kirjainta sanoissa.
- Hehehehehejuuu
Kukas se sanoikaan että kansamme moraali madaltuu madaltumistaan aina lopun päivään saakka?
Se muuten taisi olla Jyri, ja kas, oikeassahan tuo taas oli, hehehe.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Päivän Teemu Selänne: Köyhät ovat vastuussa köyhyydestään!
https://www.youtube.com/watch?v=2rmgjJAJ7s8 Teemu lyö köyhää oikealla suoralla!4943977Ajattelit siis löytäneesi onnen minusta
Etkä sitä silloin sanonut. Miksi oi miksi. Olisit avannut suusi. Olisin kääntänyt vaikka minkä kiven, että oltaisiin voi483816Kiitos rakastamani,
tämän päiväisestä toisaalla, jos tahdoit minulle sillä myös jotain viestittää. ❤️ Toivon, että nähdään vielä ja saadaan303049Nainen, olen huolissani sinusta
Onko kaikki varmasti hyvin? Minulla on pahoja aavistuksia, mutta toivon olevani väärässä. Toivotan kaikkea hyvää sulle!902260- 1582068
- 1051760
- 1321624
Kello käy ja ilta pimenee
Alkaa jo väsyttämään kovasti. 🥱 Toivottelen hyvää yötä ja kauniita unia. Oman kulla kuvatuksia. 😊💤💖💤✨💤🌌 Lokakuun2541460Ruumisvaunut
Ompa järjen köyhyyttä vetää ruumiskärryjä pitkin kylää ja säikytellä ihmisiä. Vain Kuhmon hoitajat tähän pystyy.421308Seiska: Ensitreffit Anna nosti katsojien karvat pystyyn - Touhuaa tätä auton ratissa: "Älytöntä..."
Annan käytös herättää vahvoja tunteita. Huh, huh, näyttää kyllä aikamoisen vaaralliselta touhulta auton ratissa… Lue l71208