Google sensuroi?
Pyydän tältä virtuaaliyhteisöltä apua sen selvittämiseksi, harjoittaako Google sensurointia? Eli onko Googlessa sanalistoja – sulkulistoja – jotka sulkevat tietyt sivut tai tietyt haut pois. Itselleni kävi näin: Vielä eilen perjantaina Google löysi juttuni:
Verkkohuijarit, scammerit ja muut metkuilijat
Verkkossa kalastavat etsivät saaliinsa hyväuskoisista
Ja
Phishing hyökkäyksiä vastaan joukkovoimalla
Scammerit ulos verkosta
Ja
Naimisiin venäläisen naisen kanssa?
Rikolliset rahastavat läheisyyden kaipuulla
Tänään lauantaina Googlea ei enää sivuja löytänyt tai en saanut niitä näkyviin ainakaan omalta koneeltani. Oletus on siis, että esimerkiksi sanat scammer, phishing jne aiheuttivat sen, että sivuja ei näy. Toivottavasti olen väärässä. Jos jollakin on kokemuksia ja harrastusta asialle niin tietoja voi lähettää sivullani olevaan postilaatikkoon.
Kokoan niistä sitten jutun.
Selvää on että googlella on jonkinlainen/laisia sulkulistoja ja tiettyjä sanoja skaannaavia järjeselmiä. Tämä selviää kun kokeilet seuraavaa hakua
viewtopic.php topic
– saat ilmoituksen, joka kertoo ainakin jonkinlaisesta sanaskannauksesta. Entä miksi Google löyttää vain 136 osumaa pahamainen vankilan kuva-aiheista kun Yahoo löytää niitä 4.035.
Google censored?
Search Google images for abu ghraib, and you get 136 hits, with no explicit scenes of torture or humiliation.
Search Yahoo! Images for abu ghraib, and you get 4,035 hits, including the most
http://www.geoffarnold.com/mt-archives/000306.html
Onko Google siis myynyt itsensä joillekin? Pettääkö Google?. Eikö Google enää olekkaan demokratian puolella? Tätä olisi mukava selvittää. Tämä sama juttu on julkaistu täällä sekä Suomi24:n internetsektiossa.
Alan Bitit
Veppiloki
http://www.veppiloki.blogspot.com
Google sensuroi?
5
728
Vastaukset
- oli jo parisen kk
sitten jotain ennakkoon, mutten siihen kiinnittänyt suurempaa huomiota, mutta pitääpä nyt hieman kokeilla. Kiitos tiedosta.
- W.W.Wirtanen
Siis ei tosta sun hakuselityksestä saanut mitään selvää!Mitä helvettiä hait???Kirjoita selvemmin ne hakutermit mitä kirjoitit!
Taidat olla melkonen tahvo ja reppana.- Allu
Siis perjantaina Google löysi seuraavalla lauseella Veppilokin:
mutta ei enää lauantaina. Siin ei ainakaan minun koneeletani. Mistä on kysymys? - NUIJJA
Allu kirjoitti:
Siis perjantaina Google löysi seuraavalla lauseella Veppilokin:
mutta ei enää lauantaina. Siin ei ainakaan minun koneeletani. Mistä on kysymys?Sivuilla on jotain vikaa, johtuu varmaan siintä.
Se on muistaakseni joku goolen säätö. - mopo.nen
NUIJJA kirjoitti:
Sivuilla on jotain vikaa, johtuu varmaan siintä.
Se on muistaakseni joku goolen säätö.Mopo.nen näkyy hyvin :) googlella.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Häiriköinti
Sinä joka rälläsit viime yönä aamuun klo. 00 :04 koulun pihassa ja pitkin kyliä. Rekkari ylhäällä. Terv. Kerrostalon as593166Askanmäessä Huippu esitys
Kävimme Ystävien kanssa Askanmäen kesäteatterissa. Kaikki tykättiin esityksestä aivan valtavasti. En varmaan koko vuonna232964- 512862
- 562668
Mä sanon tän suoraan.
Se on sun käytös mikä ajaa pois. Et välitä muitten tunteista kun omistasi.582548Kerro jotakin hauskaa. :)
Kirjoita jotakin mukavaa vaikka kaivatustasi. :) Ei törkytekstejä kiitos. :)482530On olemassa tiettyjä sääntöjä!
Ja jos aiot pärjätä mun kanssa niin teet vain niinkuin mä sanon. Mieheltä Naiselle532301Pohdinttavaksi
No siis, saiko yrityksen toimitusjohtaja potkut vaiko älysi ihan itse jättää nimellisen tittelin ettei maine enää enempä782188- 452082
- 692078