Koulukiusaajan suojelua

Miksi_suojellaan

Miksi suomi24 suojelee Persu-valtuutettua poistamalla pitkän ketjun?

Eikö koulukiusaaminen ole niin vakava asia, ettei koulukiusaajia ole tarvis suojella?

47

1383

    Vastaukset

    • IsisOnLäsnä

      Sensuuri on iskenyt rankalla kädellä Suoli24:llä. Monta hyvää veteläistä aihetta pyyhitty pois....oriveellä ei ooo ees enään sananvapautta

    • kiusaamasi-uhri

      Noh, Herre Gud, onhan se hyvä, että Herra "Jussi Allah-hoson nimessä pelastettu" tuleva valtuutettu ihan omissa nimissään vastaa tänne ketjuun!!! Osoittaahan tuo poliisilla uhkailu edes jonkinlaista rehtiyttä, mutta paljon sitä saa vielä vettä Tonavassa virrata, että tämä asia olisi selvä. Koulukiusaajat vielä siis alkavat uhkailemaan???? Ei se näin mene! Itse ainakin vaivaudun ottamaan vaikka virkavapaata hoitamaan tuota "paskaoikeudenkäyntiä"... ja siis muita vaatimuksia ei ole kuin julkinen anteeksipyyntö... ja tuo uhkaus on täysin turha, mutta ilmeisesti mitään katumuksentunnetta ei ole, kun mieluummin järjestetään asiasta poliisitutkinta. Kulutetaanpa sitten veronmaksijien rajoja sitten vaikka tähänkin rikostutkintaan. Herralle itselleen tiedoksi, että ilmoitan samantien itse omat tietoni sinne poliisille, ettei tarvitse nuuskia.

      • Oriveden.Suojalta

        " Koulukiusaajat vielä siis alkavat uhkailemaan????"

        Persuissa on potkua. Ja ääniä satoi laariin kaatamalla.

        "mutta ilmeisesti mitään katumuksentunnetta ei ole"

        Tuolta se näyttää.

        Jättävätkö persut katumisen ja nöyrtymisen muiden huoleksi?


    • Elämän.laki

      Elämän laki, joka toteutuu sekä hyvässä että pahassa:

      "Minkä taakseen jättää, sen edestään löytää."

      • Komppaan

        Tuo on harvinaisen totta.


    • hermotmeneee

      Minun kansakoulu ajoista on noin 60 vuotta. Koulukiusaamisesta ei silloin puhuttu mitään.
      Kiusaamista toki oli ja sitä on varmasti ollut aina.
      Olin itse kiusattu. Meillä oli iso perhe ja köyhyyttä. Toki muistan koulu ajat hyvin.
      Kiusaamisesta ei ole jälkeenpäin ajatellen jäänyt mitään pahaa hampaan koloon.
      Eihän se silloin lapsena se kiusaaminen kivaa ollut. Ei siihen kukaan puuttunut silloin, ei edes opettaja, joka saattoi myös olla jossain määrin kiusaaja.
      Se vaan oli sitä silloin. Mitään traumoja siitä ei minulle jäänyt.

      • alkvvhj

        No, kaikki ei selviä niin vähällä, ja eiköhän kiusaamista oo monen asteista.


    • IhanVaanMäntästä

      Samalla tavoin näen kiusaamiseksi myös sen, että vuosia myöhemmin kiusaajaa kiusataan täällä somessa.
      Tosin tuo avaajan tapa kiusata niemettömänä osoittaa vieläkin suurempaa raukkamaisuutta, kuin ehkä aikaisempi koulukiusaaminen vuosia sitten.
      Itse asiassa olet niin säälittävän raukkamainen, että alan jo tuntea puolestasi myötähäpeää.

      • ex.mänttäläinen

        Häpeän vanhana mänttäläisenä edellistä koulukiusaajaa puolustelevaa kommenttia ja kommentoijaa.

        Rankka koulukiusaaja ei tarvitse myötätuntoa nyt eikä koskaan!

        Yäk!


      • Juupajoelta
        ex.mänttäläinen kirjoitti:

        Häpeän vanhana mänttäläisenä edellistä koulukiusaajaa puolustelevaa kommenttia ja kommentoijaa.

        Rankka koulukiusaaja ei tarvitse myötätuntoa nyt eikä koskaan!

        Yäk!

        Komppaan ex.mänttäläistä.


    • Kääntynyt_Itseäsi_Vastaa

      Sama täällä. Aluksi tunsin sympatioita tuota kiusattua kohtaan, mutta mitä pidempään tuo herjaava kommentointi on jatkunut, sen enemmän olen alkanut ymmärtää, ettei ole mikään ihme että tuollaista puskista huutelevaa raukkista on joskus kiusattu.

    • MummoJuupajoki

      Tämä hupaisa "koulukiusattu" tuntuu olevan kovin yksin täällä palstalla kun joutuu ihan itse kommentoimaan omia kirjoituksiaan.
      Tuskin sinua kukaan on koskaan kiusannut sen enempää kuin lapsilla on tapana toisiaan kouluaikana vähän nälviä.
      Olet ilmeisesti vain vähän ylireagoinut asiaan.

      • TarjaJaLapset

        Komppaan mummoa.


    • se-sama-uhri

      Arvoisat syyttelijät, tuollaiset vasemmistolaiset ja äärioikeistolaiset yhteiskunnan loiset voisivat pitää päänsä kiinni. Olen nimittäin se ketjun aloittaja, ja tiedän mitä olen kirjoittanut. En ole TODELLAKAAN kommentoinut omia kirjoituksiani. Herra kunnanvaltutettu sen sijaan on ehtinyt taas välissä törrttöillä jo vaikka mitä. Se, että persut suorastaan vaalivat koulukiusaamista, on erittäin säälittävää. Miten tuota ko. valtuutettua ei saada aisoihin, ja mieluiten vastuuseen teioistaan?

      • Puolueeton_sivullinen

        Pelkkiä PASKANJAUHAJIA tuollaiset Juupajoen mummot ja muut koulukiusaamisen vähättelijät.


    • Aloottaja_Original

      Ok. Myönnän että olen vähän ylireagoinut kouluaikojen pikku huuteluihin.
      Se vaan harmittaa kun oma elämä on menny vituiksi ja tottakai tekee mieli syyttää siitä muita.
      Anteeks kaikille että oon tällain ite syyllistyny muitten kiusaamiseen täällä somessa. Yritän hankkia tehokkaampia lääkkeitä.

    • Sivusta_seurannut

      Luin tämän koko ketjun uudelleen ja olen kyllä aivan asiaa tuntemattomana ihmisenä sitä mieltä, että aloittajalla ei taida olla asioiden mittasuhteet ja realiteetit aivan kohdallaan.
      Nimettömänä esitettyä herjaamista ja panettelua ihmisestä, joka kuitenkin on useamman muun ihmisen toimesta valittu erilaisiin luottamustehtäviin.
      Itsehän en asiaa tunne, mutta kehoittaisin aloittajaa kuitenkin miettimään syytöstensä perimmäistä motiivia ja funktiota, jos ne vaikka löytyisivätkin oman luonteen oikuista.
      Hyvää jatkoa kuitenkin teille molemmille.

      • UhriLammas

        Haista sinä sivustaseuraaja pitkävittu.
        Mua on pojat kiusannu pienenä ja sillä sipuli.
        Haistakaavittu ihan kaikki vittu.


      • Helppo_havaita

        Koulukiusaajaa puolustaa vain toinen koulukiusaaja.

        Olet siis...


      • hallaaholaiset

        Ei kai sitä persua olisi mihinkään luottamustoimeen valittu, jollei täällä olisi juuri sopivasti vaalien alla ollut niitä turvapaikanhakijoita ja kaikkea siihen liittyvää kähinöintiä.

        Herran ainoa vaaliteema tuntui olevan pakolaisvastaisuus ja sehän tässä yhteisössä uppoaa väkeen kuin häkä.


      • mini-persut
        hallaaholaiset kirjoitti:

        Ei kai sitä persua olisi mihinkään luottamustoimeen valittu, jollei täällä olisi juuri sopivasti vaalien alla ollut niitä turvapaikanhakijoita ja kaikkea siihen liittyvää kähinöintiä.

        Herran ainoa vaaliteema tuntui olevan pakolaisvastaisuus ja sehän tässä yhteisössä uppoaa väkeen kuin häkä.

        "Eteenpäin tukka takana ja hammasta purren!"

        Tämä on mini-persujen uusi poliittinen iskulause. Rasismin lippua pidetään mahdollisimman korkealla.


    • Kirsi_samaa_ikää

      Sinä uhrina esiintyvä teet vain itsestäsi naurettavan. Ei Orivedellä ole kyseiseen aikaan ollut sen enempää kiusaamista kuin muulloinkaan tai muuallakaan. Jos sulla on paha mieli toisen menestymisestä tai onnesta, ymmärrän toki kateutesi ja sen, että olet katkera. Oma paha mielesi johtuu vain omista valinnoistasi nuoruudessasi.

    • Kikkavielä

      Ja vielä sen verran, että sinuthan tunnetaan kyllä ja että kritisoit kaikkea ja kaikkia täällä Orivedellä niin katukuvassa kuin myös somessa. Kaikesta vain aina valitat ja syytät. Hommaa hei oikeesti jo oma elämä.....

    • Puhutteluun

      Nimee kehiin. Jos ei täällä somessa niin muulla tavoin. Saadaan tämä loppumaan.

    • oikeutta-peliin

      Viitaten aiempiin keskusteluihin, itse keskustelun aloiteportaassa olevan olen tullut tietooni virkateitse saattaneena, että ko. herra kaupunginvaltuutettu ei ole jättänyt mitään rikosilmoitusta. Syynä lienee se, että mahdolliset oikeudenkäyntikulut päätyisivät lähinnä hänen itsensä maksettavikseen, mikäli asiasta voitaisiin edes syytettä nostaa. Hänhän on nyksyisin valtuutettna ns. julkisuuden henkilö, ja ottaen homioon, mitä muilta poliitikoilta vaaditaan liittyen kritiikkiin, koskee myös Oriveden persuja. Ja poliitikkojen taustatiedot voidaan kaivaa esille hyvinkin pitkältä ajalta, tässä tapauksessa 1990-luvun alun Oriveden yläasteen kiusaamistapauksista, jotka suurimmalta osalta ko. valtuutettu aiheutti. Ilmeisesti asiaan tarvitaan tiettyjä pöytäkirjamuistiinpanoja. mm. silloiselta koulunjohtokunnalta, rehtorilta, vararehtorilta, kouluterveydenhoitajlta, ja tietyiltä ko. valtuutetun väkivallan uhriksi joutuneilta opettajilta.

      • Lammaskotona

        Persuilla oli tuolloin kääntötakkeja.


    • ExOpettaja

      Kyllä sinä olet nyt nähnyt unta tai puhut jonkun muun kaupungin koulun tapahtumista. Mitään edellä kuvatun kaltaista ei ole tapahtunut eikä siitä ole näin ollen luonnollisestikaan minkäänlaisia pöytäkirjamuistiinpanoja olemassa.
      Jos olisi, olisin minäkin asiasta silloin kuullut.

      • aåojgg

        Nostetaanpas vähän kierroksia: ei holokaustiakaan tapahtunut.


      • Tyrmistynyt

        Eikö!!!!
        Siitäkin siis on minulle valehdeltu!!!


    • nightCrowlerrrr

      Syytökset selvitelty ja perättömiksi todettu.
      Pelkkää vähäosaisemman kateellista panettelua.

    • Taavettisetä

      Olenpahan tässä vuosien varrella käynyt hoitelemassa entisille koulukiusaajille pienet kasvojen kohotukset.Retki on vielä hiukan kesken ei ole niin kiirettä pidelly.Muutama on vielä jäljellä ja kuuluuhan siihen revohkaan yks opettajakin sillä kun oli tapana heitellä ja potkia oppilaita(poikia) raivokohtauksien saattelemana.Se nyt vaan on niin että mitä kylvää sen edestään löytää sano siihen Suomen laki mitä hyvänsä.Suosittelen kaikille kiusaamisen ja muutenkin syyttä suotta kaltoinkohdelluksi joutuneille käykää RETKELLÄ ennen kuin on myöhäistä.

    Ketjusta on poistettu 21 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      74
      2250
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      175
      1761
    3. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      160
      1620
    4. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      50
      1382
    5. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      90
      1378
    6. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      296
      1251
    7. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      135
      1109
    8. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      113
      1063
    9. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      75
      1052
    10. Nainen, millainen tilanne oli

      kun huomasit ihastuneesi häneen oikein kunnolla. Missä tapahtui ja milloin
      Ikävä
      55
      948
    Aihe