Raamatunkohta 56
”Pilatus oli kirjoituttanut taulun, joka kiinnitettiin ristiin. Siinä oli sanat: "Jeesus Nasaretilainen, juutalaisten kuningas." Monet juutalaiset lukivat kirjoituksen, sillä paikka, missä Jeesus ristiinnaulittiin, oli lähellä kaupunkia. Teksti oli kirjoitettu hepreaksi, latinaksi ja kreikaksi. Juutalaisten ylipapit sanoivat Pilatukselle: "Älä kirjoita: 'Juutalaisten kuningas.'
Kirjoita, että hän on sanonut: 'Minä olen juutalaisten kuningas.'" Pilatus vastasi: "Minkä kirjoitin, sen kirjoitin." Joh. 19:19-22.
Pilatus, roomalainen pakana, ymmärsi heikkouksistaan huolimatta, että Jeesus oli ja on juutalaisten kuningas. Pilatus ei kuitenkaan tajunnut, että Jeesus oli ja on myös ei-juutalaisten kuningas, koska hänelle Rooman keisarin mielistely oli kaikkein tärkeintä.
Suurin osa juutalaisista ja ei-juutalaisista ei ole historian aikana tunnustanut Jeesuksen kuninkuutta eikä tunnusta sitä tänä päivänäkään.
Mutta tulee aika ja se tulee pian, jolloin kaikkien silmät saavat nähdä, miten Kuninkaiden Kuningas, Jeesus Kristus, saapuu taivaasta maan päälle hallitsijana ja valtakunnan perustajana.
Silloin juutalaisetkin katsovat häneen, jonka heidän esi-isänsä halusivat ristille, ja ymmärtävät, että tämä heidän halveksimansa Nasaretilainen oli ja on sittenkin myös heidän Messiaansa. Tänä päivänä osa sen jo ymmärtää, ns. messiaaniset juutalaiset, mutta suurimmalla osalla on vielä peite silmillään. Jeesuksen tullessa takaisin se peite putoaa silmiltä ja koko Israel on pelastuva.
Silloin Jeesus on juutalaisten ja koko maailman Kuningas.
(Jouko Piho. Facebook)
Minkä kirjoitin, sen kirjoitin
Pääsiäissanoma
4
3075
Vastaukset
- Anonyymi
nicee ei olis heittää parii kymppii
- Anonyymi
Jälleen avaus, joka ei mitenkään liity juutalaiseen uskontoon.
- Anonyymi
Avaus 6 v. sitten.
- Anonyymi
Nimenomaan liittyy mitä vahvimmin!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle
Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.72498- 1161698
Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill371442Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1641272Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.1201266- 1431219
Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1481191- 521165
- 571091
Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.46979