Tavoitteena laihuus

jonskuuuww

Tiedän, että vaa'assa oleva numero on vain numero, eikä kaikkea se kerrokkaan, mutta se on jostain syystä alkanut vaivata. Olen muutenkin jostain syystä alkanut ihannoimaan todella laihoja vartaloita, mm. vartaloa minkä Kristine Ullebø omistaa tai yhden tuttuni, joka sairastui, ehkä noin vuosi sitten anoreksiaan, niin sairaalta tämä kuulostaakin. Mutta olen siis 14-vuotias, n. 155 cm pitkä, ja painan suurinpiirtein sellaiset 47 kiloa. Olen ollut huoleton syömiseni suhteen ja myös sen takia pysytellyt pois vaa'alta, ihan oman mielenterveyden hyväksi, kunnes jostain syystä halusin avata silmäni. Pakko myöntää, että järkytyin. Kun sain silmäni avattua, aloin kiinnittää huomiota alleihini ja muutenkin vatsa- ja kaulamakkaroihini. Haluan todella saada laihan vartalon! Omistan myös todella huonon itsetunnon ja olen säälittävä, mutta kyllä sillä super laihalla vartalolla huomiota saa. Onko muita saman tyyppisessä tilanteessa? Jakaa ihmeessä! (:
(Pahoittelut mahdollisista kirjoitusvirheistä)

9

304

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 1541802

      ei vitsi oon ihan saman tyylises tilantees!! :D en ennen ollu kuullukkaa tost kristinesta mut oikeesti se on ihan goals! <3 no mut mulle ainaki laihdutus on paha ku en tiiä mitä mun vanhemmat sanoo ja mä rakastan ruokaa xd mut kyl me pysytyää!!

    • nnniiii

      Kyllähän hoikat ihmiset ovat MINUN MIELESTÄ LÄHES aina kauniimpa ja näteimpiä laohoina kuin lihavina! (:

    • kakkkaaa

      Täällä taas yksi melkein samassa tilanteessa! Mulla tosin ittelläni on diagnisoitu masennus, joten anoreksia ei välttämättä "tulis niin puun takaa" nun vanhemmille. Inhottavaa vaan kun meillä annokset ovat niin järkyttävän suuria! :(

    • Ehdotusavaajalle

      Mitä jos avaaja, yrität kasvaa noin 15 cm, että pääset keskiverto suomalaisnaisen pituuteen ja teet sen painon nousematta enempää kuin 5 kg?
      Silloin olisit lähellä mallimittoja. Tämä vaatisi terveellisiä ruokatottumuksia ja liikuntaa. Einekset, karkit, limsat (energiajuomat) ja kaikki em. lisäainepitoiset pois!

    • tervesinä

      Alkuperäisen kannattaa vaihtaa tavoitetta.
      Ota tavoitteeksi hyvä itsetunto. Pyydä apua koulusi terveydenhoitajalta tai kuraattorilta. Mieti heidän kanssaan yhdessä, mikä auttaisi sinua.
      Pituutesi ja painosi ovat hyvässä suhteessa toisiinsa. Laihduttamalla saat pituuskasvusi loppumaan kesken. Syömällä hyvin ja riittävästi kasvat pituutta. Todennäköisesti ja toivottavasti painosi hieman nousee samalla ja samassa suhteessa.

    • kuunnelkaa.bvb

      joo o. oon ite melkeen samassa tilanteessa. ennen olin kauhee läskipunkero tai no oon vieläkin mut nyt oon avannu silmät ja heränny täs läskin unesta ja haluun laihtua. mun kalorimäärä päivässä on max 600 ja kuntoilen tosi paljon. en haluu olla enää se läski muitten seurassa.. oon 160cm pitkä ja painan 50kg. tavote on 45kg.. jos mä pystyn tähän nii säki pystyt tohon. Onnea matkaan sisar <3

    • Parantunut-bulimikko-ano

      Siis. Anoreksia on tappava sairaus. Sä et voi vaan päättää sairastua syömishäiriöön. Syömishäiriöt tappaa. Ihmisellä on tapana löytää oma sopiva paino vuosien aikana ja se luultavasti palaa aina siihen, jos elämäntavat on hyvät. Turha murehtia tollasia. Ei oo enää kivaa olla laiha jos sairastuu syömishäiriöön ja kroppa pettää alta. Ihmisiä on löydetty kuolleena kylppäristä, koska niiden kroppa ja mieli ei loppujen lopuks voinut tehdä muuta, kun syödä 5 litraa ravintoa että se pysyy hengissä. Se ei oo enää tahdonvoimasta kiinni. Näiden ihmisten vatsalaukku on räjähtänyt ja ne on löydetty aivan romuna vessanpöntön vierestä. Ihan kamalaa mutta totta. Tulee aina kamala mieli lukea tällästä, kenenkään ei pidä kokea ton kaltasta kohtaloa.

    • Pöööööö

      Oon tos ihan samassa tilanteessa, mutta oon vaa 16.v ja painan 50kg. Pystyn samaistuu nii suhun

    • Vähänajateltavaa

      :( Apua. Tä on ihan hirveetä luettavaa. Siis... mitä? Onko teillä hajuakaan millainen SAIRAUS anoreksia oikeasti on? Koska, lupaan teille, sitä te ette halua ':D'
      Hyvänen aika te ootte _14_ ( /-) -vuotiaita?! Ei tossa iässä kuuluis ees ajatella laihduttamista. Teillä ei oo vielä hajuakaan siitä millainen teiän kropasta muodostuu muutamien vuosien kuluessa. Älkää pliis tehkö sitä virhettä että alatte nyt laihduttaa ja pelleillä kroppanne kanssa. Mä tein sen virheen että aloin nuorena kituuttaa kroppaani niin jäin todella lyhyeksi ja epäsopusuhtaiseksi, joka turhauttaa todella paljon :). En saa ikinä tietää, millainen kroppani olisi nyt ja kuinka hyvältä se näyttäisi JOS olisin antanut sen kasvaa terveenä... Teiän vartalot ei tule näyttämään enää parin vuoden päästä siltä kun ne näyttää nyt. Te kasvatte, paino ja ne """läskit""" jakautuu ja menee ns oikeisiin paikkoihin ja teidän vartaloista tulee sopusuhtaisen ja kehittyneen näköisiä. MUTTA. se edellyttää, että annatte kropallenne kaiken tarvittavan ravinnon ja energian... Oletan, ettette halua jäädä koko loppuelämäksenne 14-vuotiaan näköiseksi?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      88
      1234
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      151
      1046
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      61
      788
    4. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      14
      730
    5. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      287
      695
    6. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      60
      694
    7. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      688
    8. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      37
      646
    9. En oikeastaan usko että sinä tai kukaan

      Olisi oikeasti ihastunut tai rakastunut. Se on joku harhakuva joka minusta miehestä syntyi. Ja kun se särkyy, niin "tunt
      Ikävä
      42
      634
    10. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      60
      628
    Aihe