Minulle erittäin läheinen ihminen on sairastunut yllättäin vakavasti reilu kuukausi sitten. Hänen hoidokseen on tehty suunnitelmat, jotka kuitenkin ovat menneet ihan päälaelleen erinäisistä syistä. Välillä näyttää huonolta ja sitten taas paremmalta. Sairaus ilmeni hyvin yllättäin.
Olen ollut paljon hänen tukenaan päivittäin.
Nyt kun tilanne taas paheni koin etten jaksanut olla työssäni asian vuoksi.
Sain viikon sairaslomaa diagnoosilla F41.1. Ahdistuneisuus. Olen miettinyt kun olen katsonut, mitä tuosta kyseisestä diagnoosista sanotaan että onko se nyt oikea tähän tilanteeseeni? Monet kohdat / oireet siitä tuntuvat hyvin kaukaisilta ajatellen itseäni. Aiemmin kun sairaus ilmeni sain diagnoosin akuutti stressireaktio kahdesta päivästä. Mietin myös että miten työnantaja reagoi tällaiseen diagnoosiin ja saako sairausajasta palkkaa? Oireeni ovat että en juuri nyt koe jaksavani olla töissä. Lisäksi vatsani oireilee mutta se on alkanut jo ennen läheisen sairastumista joten ei kyllä johdu pelkästään tästä .
Diagnoosi F41.1. Onko näin?
Stressaantunut
1
1268
Vastaukset
- tässäeläkeläinen
Sinun pitäisi tutkituttaa mahaoireet. Kun järkyttyy läheisen sairaudesta, niin saattaa tilanne- ja muistitajukin heittää. Työnantajalla on omat vastuunsa työntekijän sairausloman vastuista. Eikö se yleensä ole että noin parisen viikkoa on työnantajan vastuulla maksaa palkkaa sairausajalta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde272900Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän332545- 1482274
Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.542249Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti241870Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3911706Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään1041652- 3111561
- 1351459
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131446