Iäkkäiden pilkkaaminen päätavoite?

työeläkeläinen1

Sosiaalipummiketjua roikutetaan ikuisesti suosikkilistalla vaikka se olisi painunut kauas.
Miksi eläkeläisiä nimenomaan halutaan leimata pummeiksi ? Eiköhän veroja olla maksettu aikoinaan joka tienististä ?
Eikö pummaajia ole alituisesti rahaa ruinaavat ? Miksi eläkeläishissukka nimenomaan leimataan pummiksi ?

31

403

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 9856

En ole sitä ketjua avannut enkä huomannut.

• Eläkeläiset ovat kuulemma loispummeja, paitsi itse kun alkaa nauttimaan eläkettä, silloin ollaan hiljaa. Vai onko joku kieltäytynyt nostamasta eläkettään.

• Yksi jepukka kirjoitti minulle viiskymppisissä aikoinaan.
        Kun kuuskymppisiin kirjoittaa loispummi, niin kalabaliikki on valmis, tai jotain sinne päin.
        Kirjoitti se muistakin, mistä täällä saa riidan aikaiseksi.
        Täällä vastataan kaikkeen.
        Aika hiljaista alkaa täälläkin olla.

• ehkähänonitse

=DW=:n suosikkisanoja myös tämä loispummi. Oikeastaan kukaan muu kirjoittaja ei ole jäänyt mieleeni niin hyvin kun tämä kyseinen herra henkilö. Johtunee varmaan näistä loukkaavista kirjoituksistaan. Joskus oikein hämmästyttää jos hän kirjoittaa ihan normaalia asiaa, sitä kyllä ei satu kovinkaan usein.

• Kansaneläkepummi

Minä olenkin kansaneläkepummi. Ihan kiva uusi ura ja virka.
        Työeläke 1 markka 20 penniä.

• eläkeläinen1

Et ole pummi. Täällä ei nimitellä. Tämä keskusteluketju ei ole kenenkään masentamiseen, ei ylipäänsä pitäisi olla koko Ikäryhmät-osio.

• totuudensanojaaa
        eläkeläinen1 kirjoitti:

Et ole pummi. Täällä ei nimitellä. Tämä keskusteluketju ei ole kenenkään masentamiseen, ei ylipäänsä pitäisi olla koko Ikäryhmät-osio.

Ai että ei nimitellä. Et ole tainnut kovin paljon aikaa palstalla viettää jos sitä mieltä olet. Kukaan ei todellakaan ole sosiaalipummi eikä loispummi, mutta kun joku vaan haluaa siitä asiasta saada väittelyä ja tappelua aikaiseksi. Toki nyt on hiljaa koko herra mutta kannattaa seurata nimimerkkiä. Saattaa mielipide muuttua.

• veijona

Nyt en tunnista avausta. Ajatellaan et tänä päivänä joka töissä käy haaveilee tekevänsä sitä sun tätä sit ku pääsee eläkkeelle eli se sitku on avainsana. En ole kuullutkaan et joku haaveilis pääsevänsä sosiaalipummiks. Se on taas toinen juttu jos tuntee olevansa sosiaalipummi mut mitä silläkään on väliä ?? Joku toinen vastaavasti voi tuntea pitävänsä tätä systeemiä yksin pystyssä mitä senkään on väliä ?? Jotkut luulevat et aurinko kiertää vain häntä mut mitä silläkään on väliä ??
      Mä taas nautin eläkkeestäni ja eläkkeellä olostani, kiitos siitä.

• fghhgf

Kysäiseppä =DW=:ltä hän on se joka tietyin väliajoin haukkuu kirjoittajia sosiaalipummeiksi ja alkoholisteiksi. Onko hän sitten itse paremmin toimeentuleva ihminen, joka halveksii ihmisä joilla on pienet eläkkeet, ja haluaa nostaa itsensä muiden yläpuolelle.

• OLEMME-KAIKKI-ARVOKKAITA

Alotuksen tekijälle :

Olet asian ymmärtäny väärin,
      ei työeläkeläisiä kukaan VIISAS JÄRKEVÄ ihminen pidä pummina,
      eikä työttömiä pidetä oikeesti pummina,
      varsinkaa niitä jotka ottaisiavat työtä vastaan JOS sitä olisi saatavana,
      tai jos paikkaunnan vaihtaminen olisi mahdollista,

SIIS on kysymyksessä yhteiskuntamme valtavan suuri murro-kausi menossa,
      koko polittinen historia on muuttunu
      sitä myöten koko työelämä on m u u t e t t u määrätietoisesti,
      pätkä-töiksi, epävarmuudeksi, pikaisesti muutettaviksi työpaikoiksi,

ei ole enään vakituisia työpaikkoja,
      ei turvattua tulevaisuutta TYÖN-MERKEISSÄ kenelläkään,

johtuu kiihkeästä kehittyneestä tekniikasta maailmassa
      ja ropottien hyväksi käytöstä,
      siis ihmisvoiman tarve tulee valtavasti vähenemään,
      ihmistä ei tarvita kohta muuhun kuin tietokoneitten napin painamiseen,

jopa lääkäreistä tulee tarpeettomia,
      tai heidän työnsä vähenee valtavaa vauhtia
      koska ropotiikka ja tietokoneet tietää kaiken simänräpäyksessä
      ihmiseen siis esm. lääkäriinki verrattuna,

ÄLKÄÄ HYVÄT IHMISET vähätelkö, mollatko ainuttaa työtöntä,
      he itse ei ole kohtaloonsa syyllisiä,

oikea syyllinen on valtavan nopee tietotekniikka,
      ja sen tuoma valtavan nopea tieto kaikesta ropotteineen,

me olemme arvokkaita ihmisiä jokainen, me olemme tehneet sitä vanhanaikaista työtä, josta maksoimme verot, jolla pidettiin yllä hyvinvointi valtio,
      ketään työeläkeläistä ei kukaan ole oikeus vähätellä,
      olemme aikamme lapsia ihmisiä huomatkaa hyviä ihmisiä jokainen,

- meidän tulee soputua tulevaan
      joka tulee olemaan ropotiikan maailma
      jota kenties ihminen vielä jonkinverran pystyy ohjailemaan ihmiselle edullisempaan suuntaan,

- sekin aikakausi tulee jolloin voi käydä toisin,
      kaikki voi muuttua ihmiselle haitaliseen suuntaa,
      sitä emme nyt murehdi,
      siihen emme voi vaikuttamaan tulevaisuudessa,
      se on tulevaisuuden murhe, ikävä kyllä,

"maailma muuttuu poikaseni " valvokaa, varautukaa,
      pitäkää itsestänne huolta,
      älkää vähätelkö toisianne,
      kaikki ihmiset on arvokkaita niin kauan kuin elämää on maapallolla,

ihmiseltä vaaditaan nyt viisautta, älykkyyttä jotta ropotiikka ohjailtaisiin ihmisellee hyödyksi, turvaksi, viisaudeksi,

• työeläkeläinen1

Ei tämän ketjun aloittaja ole ymmärtänyt väärin vaan ihmetteli miksi pummiketju mukamas aina roikkuu luetuimmissa.

Olen itse kokenut aikoinaan sen miten ilmapiiri työpaikalla muuttui vastenmieliseksi kun oli tiedossa, että työpaikat vähenevät lähivuosina. Työpaikkakiusaajat (henkisesti sairaat kuten myöhemmin kävi ilmi) kävivät toistuvasti kimppuun. En todellakaan mollaa työtöntä, mutta ei eläkeläistä myöskään pidä mollata vaikka se melkein yleinen trendi on, "taakka" mukamas ollaan. Perinnöt kai kelpaisivat kuitenkin.

• jotain-sanoakseni-
        työeläkeläinen1 kirjoitti:

Ei tämän ketjun aloittaja ole ymmärtänyt väärin vaan ihmetteli miksi pummiketju mukamas aina roikkuu luetuimmissa.

Olen itse kokenut aikoinaan sen miten ilmapiiri työpaikalla muuttui vastenmieliseksi kun oli tiedossa, että työpaikat vähenevät lähivuosina. Työpaikkakiusaajat (henkisesti sairaat kuten myöhemmin kävi ilmi) kävivät toistuvasti kimppuun. En todellakaan mollaa työtöntä, mutta ei eläkeläistä myöskään pidä mollata vaikka se melkein yleinen trendi on, "taakka" mukamas ollaan. Perinnöt kai kelpaisivat kuitenkin.

Totta on,
        työpaikkakiusaus meni monesti liian pitkälle,
        moni sanouti irti itse painostuksen seurauksena, kun eivät kestäneet älytöntä kiusausta, joka oli takanapäin puhumista, perättömiä juorua ja kaikenlaista sanan säilää henkilökohtaista ilkeilyä,
        työnantajien tarkotus olikin että
        irtisanoutuneet ei saaneet erorahaa, koska itse sanoutuivat irti, se oli kieroa touhua siihen aikaan,
        eroraha oli lakisääteinen kaikille jotka joutui työttömäksi firmasta taloudellisista syistä,
        kaiken pahan aihuttaja olivat työnantat
        eli heidän palkkaamansa " pikku- johtajat ",
        koska heidät oli palkattu saneeraamaan firma euro kuntoon,
        kuten varmasti muistanet sinäki,
        se aika oli pirullista aikaa kaikille työntekijöille,
        joitten firmoissa piti kierrättää kiivaasti työntekijöitä,
        koska kierrätyski oli työnantajille rahaa,
        he saivat jotain työllistämisrahaa.
        olisihan siitä paljonki sanottavaa ja vanhoja kipujen purkamista,
        se aika oli helvetillistä kärsimystä monelle varsinki naisille,
        perheen äideille,
        joitten piti olla myös työelämässä perheen elannon vuoksi,

henkinen- taistelu oli kovaa työntekijöitten ja työnantajien kesken, helvetti oli irti monella työpaikalla,
        epäoikeudenmukaisuudesta ei kovin paljon julkisuudessa puhuta,
        muhkut niellää, moni pitää omana tietonaan tuskansa ja taistelunsa,

• työeläkeläinen1
        jotain-sanoakseni- kirjoitti:

Totta on,
        työpaikkakiusaus meni monesti liian pitkälle,
        moni sanouti irti itse painostuksen seurauksena, kun eivät kestäneet älytöntä kiusausta, joka oli takanapäin puhumista, perättömiä juorua ja kaikenlaista sanan säilää henkilökohtaista ilkeilyä,
        työnantajien tarkotus olikin että
        irtisanoutuneet ei saaneet erorahaa, koska itse sanoutuivat irti, se oli kieroa touhua siihen aikaan,
        eroraha oli lakisääteinen kaikille jotka joutui työttömäksi firmasta taloudellisista syistä,
        kaiken pahan aihuttaja olivat työnantat
        eli heidän palkkaamansa " pikku- johtajat ",
        koska heidät oli palkattu saneeraamaan firma euro kuntoon,
        kuten varmasti muistanet sinäki,
        se aika oli pirullista aikaa kaikille työntekijöille,
        joitten firmoissa piti kierrättää kiivaasti työntekijöitä,
        koska kierrätyski oli työnantajille rahaa,
        he saivat jotain työllistämisrahaa.
        olisihan siitä paljonki sanottavaa ja vanhoja kipujen purkamista,
        se aika oli helvetillistä kärsimystä monelle varsinki naisille,
        perheen äideille,
        joitten piti olla myös työelämässä perheen elannon vuoksi,

henkinen- taistelu oli kovaa työntekijöitten ja työnantajien kesken, helvetti oli irti monella työpaikalla,
        epäoikeudenmukaisuudesta ei kovin paljon julkisuudessa puhuta,
        muhkut niellää, moni pitää omana tietonaan tuskansa ja taistelunsa,

Olin itse muinoin noissa työpaikan poispannuissa, kuten toki moni muukin, mutta tökerö maku siitä jäi. Joskus myöhemmin sain semmoisilta ylemmässä asemassa olleilta (toisessa konttoreissa) kiitosta hyvin tehdystä työstä. Minun jälkeeni kiusauksen kohteeksi joutunut sairastui vaikeaan masennukseen.
        Nykyään onneksi kiusaamisesta puhutaan, tuolloin siitä ei puhuttu.
        Ps. yks "pikkujohtajakin" on nykyään pois, oikeaa syytä en tiedä. En ole vahingoniloinen, mutta uskon, että mitä teet toisille, se tulee itseäsi vastaan jonain päivänä. Ainakin pahimmalle kiusaajalle tuli.

• elämä-ei-ole-helppoa
        työeläkeläinen1 kirjoitti:

Olin itse muinoin noissa työpaikan poispannuissa, kuten toki moni muukin, mutta tökerö maku siitä jäi. Joskus myöhemmin sain semmoisilta ylemmässä asemassa olleilta (toisessa konttoreissa) kiitosta hyvin tehdystä työstä. Minun jälkeeni kiusauksen kohteeksi joutunut sairastui vaikeaan masennukseen.
        Nykyään onneksi kiusaamisesta puhutaan, tuolloin siitä ei puhuttu.
        Ps. yks "pikkujohtajakin" on nykyään pois, oikeaa syytä en tiedä. En ole vahingoniloinen, mutta uskon, että mitä teet toisille, se tulee itseäsi vastaan jonain päivänä. Ainakin pahimmalle kiusaajalle tuli.

Puhut totta,
        kärsimys oli valtaisaa tuohon aikaan
        varsinki naisvaltaisilla työpaikoilla,
        kiusaaminen oli käsittämättömän kieroa touhua,
        yks jos toinen sairastui, tai sanoutui itse irti, se harmitti työkavereitaki,
        kun tiedettiin ja nähtiin mistä kaikki johtuu,

pikkuhiljaa ihmiset alkoi nähdä totuuden, mistä kaikki johtui,
        useimmat piti suunsa kiinni, ja kärsivät muhkut mahassaan,
        se oli senaikaista raakaa politiikkaa,
        ihmisiä poljettiin raakasti jalkoihin,
        jotta politiikka sai tahtonsa läpi , suomi pistettiin euro kuntoon,

mutta,,,, MIKÄ HINTA SIITÄ ONKAA MAKSETTU,
        sitä vahinkoa virhettä ei korvaa ikinä enää mikään, ei mikään,

nyt on elettävä näillä resuseilla mitä politikkomme keksii suomen parhaaksi,

työpaikoilla on ja tulee olemaan edelleen taistelunsa,
        pitää vaan toivoa että ne joilla on töitä jaksavat ja selviytyvät,

osa kansasta ON määrätietoisesti JO SYRJÄYTETTY,

työttömyys ei ole työttömien oma syy,
        politiikka on syylinen työttömyyteen,
        ja kansa köyhyyteen,

taistelu on ikuista työntekijöitten ja työnantajien välillä,
        ellei sitten joskus viisastuta,
        ja oteta ekonomiikka avuksi
        ja kylmästi lasketa kaikille elämisen mahdollisuus,
        koska kaikkien meidän on tultava elämässä toimeen,

• vfhimsf

Kyllä siihen sai jokasortin mollaamiseen vanhempana ja työntekjänäkin tottua aikoinaan myös työpaikallaan varmaan myös joka iikka - se härnääminen ja kiusaamiskultit kun ovat arkipäivää - tavallista menoa. Ei muka ollut riittävää fyysistä kuormitusta, vielä pti testata henkistäkin kanttia - silkkaan totaaliseen uupumiseen ja särkymiseen asti
      - kun itse olin nuori äiti - oli muotia että joka kolmas avioliitto ja parisuhde hajosi tai hajotettiin - erilaisia elämänvaikeuksia , myös surua ja kärsimystä koettiin monella tapaa
      - eikä vähiten huume-ja holistiperheissäkään - monilla useammakin sukupolven rasite myös
      vv- ja talousongelmineen - vammoineen, sairauksineen.

• mimmimum-..mi

Tarkanmarkan eläkeläinen oli kaupassa ostoksilla....katsoin kun valkkasin rypälepakkausta....mies otti neljä rasiaa kerrallaan koriinsa ja kävi punnitsemassa kaikki erikseen....yhden kelpuutti ....toi toiset takaisin....500grpaketti.....saikohan hän nyt kaksi rypälettä enemmän kuin minä....

• eppu2

Varmaan tuoretavaroissa on muutamien grammojen heittoja, vaikka ne pakkausvaiheessa olisivatkin olleet täydet.
        Tuollainen meininki saattaa jo mennä sairauden puolelle.

• hehehehee
        eppu2 kirjoitti:

Varmaan tuoretavaroissa on muutamien grammojen heittoja, vaikka ne pakkausvaiheessa olisivatkin olleet täydet.
        Tuollainen meininki saattaa jo mennä sairauden puolelle.

Se voi olla hauska harrastus, kun aikaa on. Parempi ajantappokeino kuin hedelmäpelin hakkaaminen, joita näin taas tänäänkin joka pelikoneella ja niitä pelikoneita on monta. Tosin paremman katteen taitaisi saada tarkkaan katsomalla, ettei rypäleiden joukossa ole pahentuneita. Usein on. Ainakin jossain rasioista.
        Pitää olla varovainen sairaaksi leimaamisen kanssa.

• mimmimum-..mi

Tuollaisista asioista nuoremmat vähän naureskelevat eläkeläisten touhuja....ja siitä kun pitää olla ajoissa paikalla....esim. jos hotelli aamiainen alkaa yhdeksältä....pitää viimeistään puolituntia aikaisemmin olla jonossa....tai kun laiva saapuu satamaan ....pitää jonottaa jo tuntia ennen ...ulospääsyä.. heheh sanon minä...ei se aina noin ole.

• eppu2
        hehehehee kirjoitti:

Se voi olla hauska harrastus, kun aikaa on. Parempi ajantappokeino kuin hedelmäpelin hakkaaminen, joita näin taas tänäänkin joka pelikoneella ja niitä pelikoneita on monta. Tosin paremman katteen taitaisi saada tarkkaan katsomalla, ettei rypäleiden joukossa ole pahentuneita. Usein on. Ainakin jossain rasioista.
        Pitää olla varovainen sairaaksi leimaamisen kanssa.

En minä mitään leimannut sanoin vain että meiningissä SAATTAA olla siitäkin kysymys.

• hehehehee
        eppu2 kirjoitti:

En minä mitään leimannut sanoin vain että meiningissä SAATTAA olla siitäkin kysymys.

Ok.

• hehehehee

Sehän on kunnia ja ylpistymisen paikka, jos loispummiksi kutsutaan vielä eläkeläisenäkin.
      Vaatii taitoa loispummeilla. Pitää osata yhteiskunnan koukerot ja porsaanreijät.
      Rikkaat osaavat ja jolleivat osaa, niin palkkaavat osaajan osaamaan puolestaan. Verosuunnittelua. Suuria yhteiskunnan antamia tukia ja EU.tukia saavat rikkaat loispummit.

• asccsa

Tuttua ajattelua sinulta hehehehee. Sen verran seurannut tätä palstaa ettei yllättänyt.

• hehehehee
        asccsa kirjoitti:

Tuttua ajattelua sinulta hehehehee. Sen verran seurannut tätä palstaa ettei yllättänyt.

Mitä jos pitäisit huolta vaan omasta ajattelustasi! Onko sitä ollenkaan?

• baccaraaa

asccsa olen samaa mieltä kanssasi. Tyypillistä heheheheetä.

• hehehehee
        baccaraaa kirjoitti:

asccsa olen samaa mieltä kanssasi. Tyypillistä heheheheetä.

Ihanaa, minun tapani tunnetaan, Puss

• baccaraaa
        hehehehee kirjoitti:

Ihanaa, minun tapani tunnetaan, Puss

Lähes yhtä hyvin kun =DW=:n. En kyllä näe siinä mitään ylpeilemisen aihetta, vaan lähinnä aliarvostusta muita kirjoittajia kohtaan.

• baccaraaa

asccsa olen niin tyytyväinen että palstalta löytyy joko saman henkinen, jolla on samat mielipiteet kirjoittajista. Etten ole ainut joka ajattelee tietyistä kirjoittajista, niinkun ajattelen.

• Toisaalla mainostetaan firmaa joka pilkkaa Juutalaisuuden-perus-asioita.
      Jos noin tekisivät 20 olisi tilanne todella toinen kuin 60 .
      Epätoivoisesti yrittävät selittää häpeäänsä "kakka-huumorillaan".
      Kun tekonsa tarkoitus annettiin ilmi.

H.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Medvedev: Suomi tuhoutuu ydinsodassa ensimmäisenä

Venäjän ydinaseilla on lyhyin matka Suomeen, joten ydinsodassa Suomi tuhoutuu heti sodan alkuminuuteilla, muilla mailla
      Maailman menoa
      553
      1801
    2. Hotellille löytyi ostaja....

Tämän päivän Kainuun Sanomissa oli uutinen, että pesänhoitajan mukaan Hotelli Kainuu myydään ensiviikolla. Hieno homma,
      Kuhmo
      18
      877
    3. Sinä. Just sinä.

Palataan ajassa taaksepäin vuosi tai kaksi. Mitä tekisit toisin jos voisit?
      Ikävä
      84
      873
    4. Onko se loukkaavaa

Kun joka kerta tuijotan sun peppua. En mahda sille mitään, että se vangitsee katseeni. Pohdin vain että ei minusta ole k
      Ikävä
      101
      806
    5. Onko kaivattusi seinäruusu?

Kun hän saapuu paikalle, huomaako kukaan, vai kääntyvätkö päät? Onko se hyvä vai huono juttu? Oletko sinä huomattu vai
      Ikävä
      50
      729
    6. Tiedätkö kaivattusi musiikkimaun?

Minkälaisesta musiikista hän pitää?
      Ikävä
      63
      715
    7. Saana airola ja. muusikko spekulaatiota

Saara airolan kirja muusikko mies. Oisko redrama tai lauri tähkä? Saana oli 13 v vuonna 2014 Tekoäly sanoo : tähkä Julki
      Yhteiskunta
      2
      707
    8. Miten kuvaisit tunteitasi

tällä hetkellä?
      Ikävä
      64
      681
    9. Jos saisit palata takaisin johonkin vuoteen

Mikä vuosi se olisi? Ja mitä siinä hetkessä tapahtuisi?
      Ikävä
      74
      638
    10. Moi, olen Lampunhenki

Kerro toivomuksesi🏺
      Ikävä
      65
      543
    Aihe