Öljyä Ruotsista?

Kevätretki

Onko tietoa ruotsin voiteluöljymarkkinoista, onko tiukat normit kuten saksassa. Vois lapin kevätreissulla käydä haaparannassa vaihtamassa öljyt jos hyvää laatua olisi saatavilla.

28

1672

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Öljytikku

      Öljy-yhtiöt myy samaa tavaraa moneen maahan. Ei Saksaan tehdä omaa tuotetta, eikä tehdä Ruotsiinkaan.

    • Öljyproppu

      Ruotsissa myydään samaa paskaa kun Suomessakin. Britanniassa ja USA:ssakin myydään surutta krakattua minereraaliöljyä täyssynteettisenä, Öljyteollisuus lobbasi ja oikeus hyväksyi. Vaan ei Saksassa ja Japanissa. Samaa käytäntöä noudatetaan myös Etelä-Koreassa.
      Shell purePlus moottoriöljytkään ei ole täyssynteettisiä, mutta niitä ei ole valmistettu mineraalöljyistä. Vastaavat lähes täyssynteettisiä.

    • Öljyproppu

      Nykyään ruotsalaiset tilaavat paljon Saksasta. Ruotsissakin "täyssynteettinen"= HC-synthese = krakattu mineraaliöljy.

      Saksassa HC-synthese öljyn myynti VOLLSYNTHESE öljynä on kielletty. Kaikkialla muualla Castrol 0w-30 on HC-synthese eli krakattua mineraaliöljyä.

      https://www.moottorioljy24.fi/Moottorioeljy/c-Oil-1

      • Öljytikku

        Saksassa ei silti ole kiellettyä myydä samaa öljyä. Se pitää vain luokitella erilailla. Samasta tehtaasta ja samalta linjalta tuote tulee. Samaa purkkia myydään eri maihin. Muiden kielien osalta lukee täyssynteettinen ja saksankielisessä kohdassa jotain muuta.


    • Hannover-öljyt
    • Pyllystäni tulee kakkia

    • Hannover-öljyt
    • Vertailupohja
      • hehhehehehheheheh

        Ei se mene ihan noin mene! esim Mannol 0w-40 Legend ester ei täytä luokituksia jota siinä purkissa lukee. Kannattaa lukea ihan todellisia speksejä oil-club.ru. Ei pitäisi olla 0W vaan pitäisi olla 5W ja ei sisällä tippaakaan Estreitä! Kannattaako ostaa Mannolia?


    • 0110

      Minä uskoin alussa näitä suomi öljyjen kauhu juttuja ja tilasin saksasta öljyä, mutta en tilaa enää, koska loppupelissä suomesta ostetut on ihan yhtä hyviä. Pääasia, että luokitukset ja viskositeetti ovat autolle sopivia. Kovin pitkiä vaihtovälejä en kyllä suosittele.

    • HC-synteettinen
      • Tarkka-autoilija

      • höpöjä.taas.pelleltä

        EX. Mersussa oli päälle 800tkm kun minulta lähti. Hyvin toimi välin 520-800 tkm. öljynä t-b gold. Ei tarvii BP 7000/Aral supertronic/castrol edgeä jotka muuten ovat samaa öljyä (riippuen maasta). Riittää kun luokitukset öljyssä ovat riittävät ko. moottoriin.


      • BP-Visco.0W-40

      • oil-club.ru...totuus

        Totuus viscosta on että pourpoint -60C on oikeasti lähempänä -50C lue oil.club.ru. Toki se -50C ja kylmempi on erinomainen tulos ei siinä mitään.


      • pours-60C

      • jeppe.juu

        Ai uskot mielummin markkinakoneistoon? eipähän siinä mitään... markkinakoneisto on yhtä uskottava kuin tämän foorumin paopelle. Molemmat ovat täysin epäluotettavia.


      • pours-60C

      • PAO-Mobil1-on-mennyt

        Venäjällä saivat mittauksissa -56 C arvon. Vanha TÄYSSYNTEETTINEN PAO Mobil 1 5W-50 oli -54 C. Tällä taksit ajoi yleisesti miljoona kilometriä.


    • ihansama-kun-vaihdan
      • kumma-homma

        höpönpöpöö taas kerran. Ketosen jutussa ei sanallakaan puhuta ölynvaihtoväleistä, puhutaan pelkästään että kuivalla koneella ei matka kauan jatku (sen kai aasikin tietää). VOISITKO NYT IHAN OIKEESTI LOPETTAA TÄÄLLÄ KIRJOITTAMISEN? JOS SINULLA EI OLE MIHINKÄÄN ASIAAN TODELLISIA FAKTOJA JA ÄLÄKÄ ENÄÄ MILLOINKAAN LAITA TÄNNE MITÄÄN TYPERIÄ LINKKEJÄ. K-I-I-T-O-S-! MENIKÖ PERILLE!


    • TÄYSSYNTEETTISTÄ

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      585
      3879
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3318
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2801
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2759
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2144
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2091
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1967
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1865
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1810
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1759
    Aihe