Evoluutio "kehittyy"

taas.se.nähtiin

9

161

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Eitsiisus

      Ei kyllä me tästäkin jumalaasi saadaan kiitellä, jos et kerta evoluutiota pidä totena, vai kuinka?

      • Toisaalta tuota voidaan pitää uusien rakenteiden syntymisenä, ja sitähän kreationistit haluavat voidakseen uskoa evoluutioon.


    • hyytelöä

      Kyllä. Tässä voi olla kyseessä evoluution seuraavia kehityssuuntia valikoiva tapaus, aivan selvästi. Mietitäänpä; nykyihminen tekee yhä vähemmän töitä käsillään, ja se mitä tekee , senkin kehnonlaisesti verrattuna aikaisempaan. Tämä on vielä pientä aavistelua, mutta voihan olla että syntyy ihmisiä, joilla on vain pää, eikä raajoja ollenkaan. Nykymenoa tarkastellen päässä voisi olla suu puhumista varten, mutta korvat puuttuisivat kokonaan. Käytännössähän näin on jo. Meitä voi odottaa "mielenkiintoinen" tulevaisuus. Mutta hyväähän on luvassa, se on selvää.D

      • niin.että.höpsis

        "Tämä on vielä pientä aavistelua, mutta voihan olla että syntyy ihmisiä, joilla on vain pää, eikä raajoja ollenkaan."

        Raajattomuus on niin haitallista ettei se voi yleistyä.


    • kretujen-hullutukset

      Tiettävästi evot tutkivat evoluution toimintaa eivätkä kiittele sitä mistään, kun kyse ei ole henkilöstä. Emmehän kiittele kiviäkään niiden olemassaolosta tai kiitä painovoimaa siitä että jalat pysyvät maassa. Darwinia voi kiittää tietysti suuren keksinnön tekemisestä, ja ainakin itse arvostan eri alojen tieteentekijöitä suuresti.

      Sellaista olen kyllä kuullut, että kristityt kiittelevät kehitysvammaisen lapsen syntymästä Jumalaa, koska se on opettanut heitä ymmärtämään erilaisuutta ja se avartaa heidän maailmankuvaansa. Vaikka lapsi kärsisi kivuista, ei pystyisi liikkumaan ja kärsisi voimakkaista negatiivisista tunteista ja aggressioista, niin se on kuitenkin lahja koska minäminäminä-uskovaiselle se on opettavainen kokemus hänen minäminäminä-elämänsä kannalta.

      Onneksi kehitysvammaisia lapsia on opittu kohtelemaan paremmin ja eksyttäjä-evojen tiede on kehittänyt keinoja auttaa heitä. Toisaalta esimerkiksi CP-vammaisten lihasjännityksiä ja niveliä voidaan korjata leikkauksilla, ja se tekee heidän elämästään parempaa.
      Vammaisia lapsia on syntynyt aina, ja heidän kohtalonsa on ollut ihan viime vuosikymmeniin asti hyvin karu lähes aina. Mietipä itse, miten vammaisten oikeudet ovat kehittyneet viime vuosikymmeninä ja meneekö kaikki aina vaan pahemmaksi koska Darwin. Ja kun mietit tuota oikein todella, niin tajuat ehkä joku päivä, miten älyttömiä kreationistien "kaikki paha johtuu evoluutioteoriasta" argumentit ovat.

      • elämä.nyt

        "Sellaista olen kyllä kuullut, että kristityt kiittelevät kehitysvammaisen lapsen syntymästä Jumalaa, koska se on opettanut heitä ymmärtämään erilaisuutta ja se avartaa heidän maailmankuvaansa. Vaikka lapsi kärsisi kivuista, ei pystyisi liikkumaan ja kärsisi voimakkaista negatiivisista tunteista ja aggressioista, niin se on kuitenkin lahja koska minäminäminä-uskovaiselle se on opettavainen kokemus hänen minäminäminä-elämänsä kannalta."

        Kuka toivoo kehitysvammaista lasta itselleen ja vieläpä kiittää siitä? Eiköhän asia liene niin, että mikäli tällaista tapahtuu, joutuvat vanhemmat vaikean tilanteen eteen. Sanomattakin on selvää, että reppuun on katsottava, millaisilla eväillä elämästä selvitään. Pitäisikö alkaa kiroilemaan huonoa tuuria ja syyttelemään ja etsimään mahdollista syypäätä tapahtuneeseen?

        Jos uskovainen kokee että hän voi elää tässä elämäntilanteessa vaikka kiittäen siitä, että hänellä on kuitenkin lapsi jolle voi osoittaa rakkautta, onko se itsekkyyttä? Totta kai lapsi kärsii kivuista, joita ei osata/voida hoitaa, siitä huolimatta miten häneen suhtaudutaan. Vuorenvarmaa on kuitenkin, että rakastavat ja välittävät vanhemmat tavoittavat suhteessa lapseensa jotain sellaista, mitä katkera, tilannetta hyväksymätön ei tavoita.
        Ihmisellä on kovin helposti miksi- kysymykset esillä, paljon pienemmistäkin asioista. Miksi minulle? Miksi meille?
        Ketkähän näitä sivistyksen aakkosia kirjoitus- ja lukutaitoineen tänne pohjolaankin ovat tuoneet? Ketkä aloittivat karitatiivisen työn mm. vammaisten parissa, josta järjestäytynyt yhteiskunta jatkoi? Lukaise hieman historiankirjoja.

        Itsekkyys ja omahyväisyys asuvat ihmisessä sinnikkäästi, eipä tuo evoluutio ole tuolle nähnyt tarvetta tehdä mitään. Itse asiassa luonnonvalintahan kohdistuu vahvoihin, menestyviin. Jumalan Rakkaus kohdistuu kaikkiin.


      • kretujen-hullutukset
        elämä.nyt kirjoitti:

        "Sellaista olen kyllä kuullut, että kristityt kiittelevät kehitysvammaisen lapsen syntymästä Jumalaa, koska se on opettanut heitä ymmärtämään erilaisuutta ja se avartaa heidän maailmankuvaansa. Vaikka lapsi kärsisi kivuista, ei pystyisi liikkumaan ja kärsisi voimakkaista negatiivisista tunteista ja aggressioista, niin se on kuitenkin lahja koska minäminäminä-uskovaiselle se on opettavainen kokemus hänen minäminäminä-elämänsä kannalta."

        Kuka toivoo kehitysvammaista lasta itselleen ja vieläpä kiittää siitä? Eiköhän asia liene niin, että mikäli tällaista tapahtuu, joutuvat vanhemmat vaikean tilanteen eteen. Sanomattakin on selvää, että reppuun on katsottava, millaisilla eväillä elämästä selvitään. Pitäisikö alkaa kiroilemaan huonoa tuuria ja syyttelemään ja etsimään mahdollista syypäätä tapahtuneeseen?

        Jos uskovainen kokee että hän voi elää tässä elämäntilanteessa vaikka kiittäen siitä, että hänellä on kuitenkin lapsi jolle voi osoittaa rakkautta, onko se itsekkyyttä? Totta kai lapsi kärsii kivuista, joita ei osata/voida hoitaa, siitä huolimatta miten häneen suhtaudutaan. Vuorenvarmaa on kuitenkin, että rakastavat ja välittävät vanhemmat tavoittavat suhteessa lapseensa jotain sellaista, mitä katkera, tilannetta hyväksymätön ei tavoita.
        Ihmisellä on kovin helposti miksi- kysymykset esillä, paljon pienemmistäkin asioista. Miksi minulle? Miksi meille?
        Ketkähän näitä sivistyksen aakkosia kirjoitus- ja lukutaitoineen tänne pohjolaankin ovat tuoneet? Ketkä aloittivat karitatiivisen työn mm. vammaisten parissa, josta järjestäytynyt yhteiskunta jatkoi? Lukaise hieman historiankirjoja.

        Itsekkyys ja omahyväisyys asuvat ihmisessä sinnikkäästi, eipä tuo evoluutio ole tuolle nähnyt tarvetta tehdä mitään. Itse asiassa luonnonvalintahan kohdistuu vahvoihin, menestyviin. Jumalan Rakkaus kohdistuu kaikkiin.

        Tuo on sinun tapasi selittää asioita mutta olen niistä eri mieltä. Eihän kyse ole toiveista tai kiitoksesta, vaan siitä, että toisen ihmisen kärsimys on jotenkin lähetetty sinun sieluasi jalostamaan.
        Minun jumalani ei lähetä minulle viestejä toisen ihmisen kärsimyksen kautta. Ehkäpä vain olemme tästä asiasta syvällisesti eri mieltä, ja se on ihan ok.
        Toivottavasti olet kuitenkin pysynyt erossa kreationismiksi kutsutusta eksytyksestä ja toteat heidät valehtelijoiksi. Onnea matkaan, älä eksy. Varo heitä, jotka puhuvat tieteellisestä kreationismista.


    • Kiitätkö sinä siitä Jumalaa?

    • Kaskun eivät rukoilleet herraa auttamaan, vaan piti turvautua ateistiseen lääketieteeseen?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi laatikkomansikoihin jätetty kannat?

      Tympeä homma kotona sitten poistaa...
      Maailman menoa
      212
      2991
    2. Mikä oli se hetki

      kun tajusit rakastuneesi?
      Ikävä
      103
      1945
    3. En ollut varma

      Tunnistiko/hoksasiko kuka olen niin siksi en viitsinyt sanoa mitään 😔🫣😂 yleensä kyllä tervehdin tuttuja, paitsi sillo
      Ikävä
      9
      1802
    4. Mitä sanoisit kaivatullesi juuri nyt?

      Mitä sanoisit hänelle?
      Ikävä
      162
      1582
    5. Ymmärrät sanomattakin

      Että ollaan kielletyllä alueella. Silti nainen sinun vaikutus on suurempi kuin kenekään toisen koskaan. En voi tälle as
      Ikävä
      89
      1563
    6. Ikkunoitten takana tirkistelijä

      Kyllä! Itseänsä vielä alapäästä esittelee..Hiljattain tuli ilmi että syksyllä ahistellu ikkunoitten takana taskulampun
      Suomussalmi
      5
      1515
    7. Älä turhaan nainen ikävöi minua

      Olen sellainen jäntevä pantteri ja sinä jo melkein rollaattorikamaa. Ei onnistu mikään.
      Ikävä
      98
      1513
    8. SDP-johtoinen hallitus luo vakaan yritys- sekä työmarkkinaympäristön

      Vaikka mitä puhutaan SDP-johtoinen hallitus luo vakaimman ja ennustettavimman yritys- ja työelämäympäristön. Mm. niin e
      Maailman menoa
      137
      1146
    9. Kuinka paljon voi olla rakastunut..

      ....ja välittää ihmisestä jota ei edes tunnen kunnolla? Eikö silloin ole kysymys jostain suuremmasta? Mitä on yhteenkuul
      Ikävä
      66
      1053
    10. Kuvaile nainen itseäsi

      Niin katsotaan, oletko kaivattuni. Kiitos. 💛
      Ikävä
      48
      1039
    Aihe