Ruusubaletti

Pöllintekijä

Muistaako joku paikkakuntalainen 70-luvulta tätä? Pirinrannalla oli eräs talo jossa myytiin viinaa ja toosaa. Taisi joskus olla Alibi-lehdessä juttua.

28

2479

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Piirinrannalta

Ostitko molempia?

• Pöllintekijä

No en kumpaakaan kun oli niihin aikoihin rippikouluiäsä. Mieli oisi kyllä tehny vain kun ei sitä rahhaakaa ollu sillon.

• 22232

Muistan. En ole tarvinnut kumpaakaan sieltä.Oli omasta takaa. puhuivat Mustasta Ruususta , joka osasi polttaa tupakkaa toosalla. Tämäpä päälimmäinen muisto

• 222321

Puhuivat? Äläpäs höpötä...omasta takaa pontikkaa ja kyllikki?

• Jkiuhff

Tulihan sitä aikoinaan Kenun kaupassa käytyä, tosin ei lihatiskillä. Juotavaa hankin kun Koiraperseen ikäraja oli tuolloin 20 vuotta.

• hoijakkata

Nauru pääsi kun luin näitä kommentteja. Tuli nuoruus mieleen. Kenu ja Kyllikki!!! kävi pojat joskus Kenun kaupasta tosiaan pullon, kun loppui juomiset kesken yön. Enpä olis muistanut enää noita juttuja, että kiitos tästäkin virnistyksestä sinulle, joka muistutit näistä ajoista.

• selekäkeikkako

Se kyllikki kirjoitetaan tässä yhteydessä pikkukoolla...käsi nyrkkiin vaan...

• hoijakkata

Se se ei ollut nyrkki. Se oli Kyllikki Isolla K.lla, pojat kertoo

• oiniitähyviäaikoja

Juu. Kyllä se oli oikea Kyllikki. Nainen ja olikin oikea nainen.

• Anonyymi

Se oli samoihin aikoihin kun puukenkäteollisuus suunnitteli valloittavansa kaikki lakkautettu kyläkoulut yksi kerrallaan. Siihen ensimmäiseenkin jäi koneet tulematta vaikka kysyntä oli kovaa...

• Anonyymi

Kyllä siellä kävi todellisuudessa kävi kylän pankinjohtaja,poliiseja,urheilutoimen pomoja,lääkäri,kirkkoherra..kyllä taksimiehet kertoi ketkä sinne piti visiitille viedä.Oli paikallisen lakimiehen kulta-aika,avioeroja tuli paljon.Ihme että ei kirjaa kukaan tästä kirjoittanut.

• Anonyymi

Näin olen kuullut!
        Olisi kylän tapahtumista paljonkin kirjoitettavaa ennen kuin asioita muistavat ovat haudassa kaikki.

• Anonyymi

Hyvä että oli palvelua,tarpeeseen tuli.

• Anonyymi

Kuulemma palveluja käyttivät kokonaiset hirviporukatkin!

• Anonyymi

Hvvävelijärjestön ukkoja sinne piti kuskata aina yön pimeydessä, onhan eräs jumalan terve ukkokin nykyäänkin perso tällaisille tarjoiluille, luulee jotta hänen hyppyjä ei tiedeta, katsotaan osaako hän jäävätä oikeissa paikoissa itsensä.

• Anonyymi

Ei ole oikeita uskovaisia nuo!

• Anonyymi

Kaikille terveille miehille maistuu.

• Anonyymi

Onko tästä paikasta jotain kirjoituksia ollut lehdissä?

• Anonyymi

Liitto lehdessä oli silloin verekseltään laaja juttu nimellä "Ruusubaletti"

• Anonyymi

Tarpeeseen tuli palvelut.

• Anonyymi

Koska tällainen palveluntarjoaja on Pudasjärvellä ollut?
      Missä lehdissä tästä on kirjoiteltu?

• Anonyymi

80-luvulla Jonguntiellä

• Anonyymi

Olivatko yrittäjät alkuperäisiä Pudasjärveläisiä?

• Anonyymi

Siinä talossa oli vakituisesti poliisin vara asema kun viettivät siellä niin paljon aikaa

• Anonyymi

Tiedätkö minä vuosina pariskunta oli syntynyt?
        Oliko rouva vanhempi vai nuorempi herraa.

• Anonyymi

Muistaa vielä hyvin. Tosi hyvin. Monesti käytiin kyllikin luona. Oli siellä monia kävijöitä. Oli meitä monta ja joskus oli jono ovella. Oi niitä aikoja, ne tahtoisin niin elää uudelleen....

• Anonyymi

Kenu keräsi rahat.

• Anonyymi

Joo. Kenu toimi kasöörinä. Niin se meni.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mihin kaivattusi

Ja sinun juttusi kaatui?
      Ikävä
      181
      8387
    2. En löydä sinua

En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k
      Ikävä
      26
      4558
    3. Ketä julkkista

kaivattunne muistuttaa?
      Ikävä
      50
      4118
    4. Tunniste

Jonka vain sinä ja kaivattusi tietää. ⬇️
      Ikävä
      54
      3562
    5. Opettelen sun jokaisen virheen

ja rakastan sua.
      Ikävä
      51
      3136
    6. Miten, milloin

Se onnistuisi sun luona
      Ikävä
      50
      2870
    7. Ne oli ne hymyt

Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä
      Ikävä
      26
      2586
    8. Haluan huomiota sulta

nainen…tiedoksi. 😥❤️ -M-
      Ikävä
      35
      2288
    9. Mitä haluat oikeasti

Mun ymmärtävän? Sitäkö ettet rakasta ja ole valmis mihinkään?
      Ikävä
      29
      2046
    10. Anteeksi kun käyttäydyn

niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv
      Ikävä
      38
      2043
    Aihe