Pöh! Eikö Dinojen homoilusta saa puhua?

5

146

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • IhminenOnIkipelkuri

Uskovaiselle homous on jotain erillaista ja tuntematonta, jotain mikä ei ole samanlainen kun uskovainen itse, ja siksi se pelottaa ja kauhistuttaa koska ei tiedetä miten homoseksuaalisiin ihmisiin suhtaudutaan. Sitten otetaan suuressa ahdistuksessa raamattu, valitaan umpimähkään jakeita ja vahvistetaan omaa mielipidettään niitä tulkitesemalla. Sama kuin aapisessa lukisi kissa ja sillä perusteltaisiin että koira ei ole eläin. Ihminen on kehittynyt luonnostaan hankaamaan muutosta vastaan ja pysymään tutussa ja turvallisessa yhteisön suojassa. Erillaisuus on tässä siis semikä uskovaisia hätkähdyttää, mutta ei se mitään peloista ja ennakkoluuloista voi opetella uslos, parhaiten kohtaamalla pelkonsa.

• Huvitta vain se, että valitaan asia, jota Raamatussa ei kovinkaan paljon pidetä esillä. Siinä alkaa vähän epäilemään, että homosexuaalisuutta pelkääväät uskovat ovat epävarmoja omasta sexuaalista suuntautumisestaan.

• IhminenOnIkipelkuri

Onhan se aikamoista spekulointia ja vatulointia. Hyvä ettei uskovaisilla ole jännät housuissa ja lätäkkö jaloissa homon kohdatessaan. Itse epäilen että suurin osa homoseksuaalisuuden vastustajista joko ei tiedä mitä homoseksuaalisuus on tai eivät ole koskaan tavanneet homoa. Kyse kuitenkin on tuntemattoman ja oudon pelosta josta parhaiten pääsee kohtaamalla pelkonsa kuten jo kerroin. Ja arvaatkin varmaan mitä se tässä tapauksessa tarkoittaa....

• Uskovaisten motiiveista ei voi koskaan olla varma.

• IhminenOnIkipelkuri
        ich_werde_sein kirjoitti:

Uskovaisten motiiveista ei voi koskaan olla varma.

Tavallisia ihmisiä ne uskovaisetkin ovat, inhimillisine rajoitteineen ja puutteinen. Eikä ateistikaan ole mikään paranormaali yli-ihminen, vaan samanlaisia torvia on jokaikinen eilen, nyt ja huomenna.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Laitetaas nyt kirjaimet tänne

kuka kaipaa ja ketä ?
      Ikävä
      93
      7918
    2. Pieni häivähdys sinusta

Olet niin totinen
      Ikävä
      40
      3792
    3. Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle

Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘
      Ikävä
      102
      1896
    4. Missä olet ollut tänään kaivattuni?

Ikävä sai yliotteen ❤️ En nähnyt sua tänään söpö mies
      Ikävä
      24
      1220
    5. Taas ryssittiin oikein kunnolla

r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html
      NATO
      32
      1093
    6. Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin

Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,
      Nurmes
      28
      1023
    7. Rakastuminenhan on psykoosi

Ei ihme että olen täysin vailla järkeä sen asian suhteen. Eipä olis aikoinaan arvannut, että tossa se tyyppi menee, jonk
      Ikävä
      53
      837
    8. Olisinko mä voinut käsittää sut väärin

Nyt mä kelaan päässäni kaikkea meidän välillä tapahtunutta. Jos mä sit kuitenkin tulkitsin sut väärin? Se, miten sä käyt
      Ikävä
      31
      802
    9. Vanha Suola janottaa Iivarilla

Vanha suola janottaa Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivaria. Mies kiertää Kemijärven kyläjuhlia ja kulttuuritapahtumia
      Kemijärvi
      10
      800
    10. Tähän vaivaan ei auta kuin kaksi asiaa

1. Tapaaminen uudestaan tai 2. Dementia Anteeksi kun olen olemassa🙄
      Ikävä
      60
      749
    Aihe