Vielä kerran, ROT!

Vielä viimeisen kerran kysyn Sinulta ROT: oletko täällä keskustelemassa vaiko et?

Jos olet, milloin sitten alat avoimesti keskustella vetoamatta typeriin perusteluihin?

Jos ET ole täällä keskustelemista varten, MIKÄ on syysi tänne tuottaa uusia avauksia ja lopettaa sitten niistä keskusteleminen heti, kun suoranaiset puolitotuutesi ja valehtelusi paljastuvat?

Tämä on kuitenkin KESKUSTELUpalsta? Tuttu käsite?

4

121

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vaikeneminen kertoo minusta kaiken, mitä on tarpeeen tästä tyypistä tietää.

    • Loppujohtopäätäs tästä jankutuksesta:

      ROT kuuluu samaan sarjaan Jyrin, yurkin, Markin ja muiden näiden ressukoiden kanssa. Ei syytä vasta. Pelkkä "Höpön höpön" riittää kannanotoksi näiden veijareiden teksteihin.

      • Kesä_koittaa

        Kyllä ehdottomasti kuuluu. Hän vain on yrittääkseen erottua tuosta kööristä ollut se, joka vielä luulee tänä päivänä näissä asioissa voitavan mennä tiede edellä niin, että se muka jotenkin kääntyy kreationismin eduksi. Eihän se tietenkään onnistu. Menee ja plagioi jotain valehtelijaa ja koetta esittää, ettei lopputulos olisi valehtelua.

        Tosiaan nuo muut luettelemasi kirjoittelijat ovat kukin vajonneet omiin poteroihinsa, mistä he nakkelevat tuotoksiaan. Laatu on tasaisen huonoa, kullakin ominaistansa jätöstä. Jyri pelleilee mukaviisaiden typeryyksiensä kanssa, yurki sekoaa päivä päivältä enemmään salaliittoihinsa ja Mark kiertää loputonta kehäänsä.

        Kaikki nuo ovat säälittäviä tapauksia, jotka kertovat karuja tarinoitaan ääriteismistä. Tähän kreationismiin seonneiden kirjaan voidaan lukea ROT, jonka oma synti on ylimielisyys. Samaa piirrettä on noissa muissakin, mutta ei yhtä paljon.

        Siinä missä nuo muut ovat ilmeisesti yhteiskunnassa niitä vähäosaisempia, niin ROT on sentään akateemisesti kouluttautunut. Se on minusta ansio sinänsä, mutta on ikävää, ettei sekään takaa kriittistä ajattelua. Mitä siihen ylimielisyyteen tulee, niin ROT selvästikään ei ymmärrä sitä, että ei hänellä ole kompetenssia arvioida asioita, joita hän täällä "opettaa" muille.

        Toivottavasti ette pidä minua teeskentelijänä kun tähän väliin sanon, että tavallaan olen tyytyväinen täällä näkemääni siten, että se on minulle itselleni opettanut nöyryyttä. Olen minäkin mokinut vaikka mitä, mutta seuratessani tätä kreationismin fiaskoa haluan vain entistäkin lujemmin pysyttäytyä järkevissä asioissa; tiedon ja asiallisen keskustelun parissa - ja se on elämän mittaisen oppimisen tie.

        Kuulostipa tuo edellinen kappale kuinka juustoiselta hyvänsä, niin näin minä sen oikeasti koen. Ehkä siinä on vähän mukana kuittausta kreationisteille, että heidän pyrkimyksensä vain kääntyvät heitä itseään vastaan jne. Ei se muuta kuitenkaan sitä pointtiani.

        Samalla olen nähnyt miten muut kirjoittelijat vaivautuvat kuluttamaan aikaansa siihen, että kreationistien kuten nyt viime aikoina eritoten ROT:n eksytystä (kuten hän itse tapaa sanoa) ei jää näkymään täällä kommentoimattomana juttuna, minkä joku onneton voi mennä uskomaan sellaisenaan. Se on arvostettavaa ja siitä tulee aina hyvälle mielelle.

        Tällaiset foorumithan ovat luonteeltaan semmoisia, että pitää vain pistää aina toista paremmaksi ja kuitata asia jollain. Voi tulla loputonta juupas-eipäs-haista-itte, mutta kyllä tällä palstalla on semmoinen pätevä vakkariporukka valppaana. Saan luottaa siihen, ettei ROT:n yrittämä provokaatio johda siihen, että hän saisi lainauslouhia kasaan kuvitelman, että hän olisi voittanut argumentaation.

        Tiede ja järki voittavat. Eläköön sille.


      • Kesä_koittaa kirjoitti:

        Kyllä ehdottomasti kuuluu. Hän vain on yrittääkseen erottua tuosta kööristä ollut se, joka vielä luulee tänä päivänä näissä asioissa voitavan mennä tiede edellä niin, että se muka jotenkin kääntyy kreationismin eduksi. Eihän se tietenkään onnistu. Menee ja plagioi jotain valehtelijaa ja koetta esittää, ettei lopputulos olisi valehtelua.

        Tosiaan nuo muut luettelemasi kirjoittelijat ovat kukin vajonneet omiin poteroihinsa, mistä he nakkelevat tuotoksiaan. Laatu on tasaisen huonoa, kullakin ominaistansa jätöstä. Jyri pelleilee mukaviisaiden typeryyksiensä kanssa, yurki sekoaa päivä päivältä enemmään salaliittoihinsa ja Mark kiertää loputonta kehäänsä.

        Kaikki nuo ovat säälittäviä tapauksia, jotka kertovat karuja tarinoitaan ääriteismistä. Tähän kreationismiin seonneiden kirjaan voidaan lukea ROT, jonka oma synti on ylimielisyys. Samaa piirrettä on noissa muissakin, mutta ei yhtä paljon.

        Siinä missä nuo muut ovat ilmeisesti yhteiskunnassa niitä vähäosaisempia, niin ROT on sentään akateemisesti kouluttautunut. Se on minusta ansio sinänsä, mutta on ikävää, ettei sekään takaa kriittistä ajattelua. Mitä siihen ylimielisyyteen tulee, niin ROT selvästikään ei ymmärrä sitä, että ei hänellä ole kompetenssia arvioida asioita, joita hän täällä "opettaa" muille.

        Toivottavasti ette pidä minua teeskentelijänä kun tähän väliin sanon, että tavallaan olen tyytyväinen täällä näkemääni siten, että se on minulle itselleni opettanut nöyryyttä. Olen minäkin mokinut vaikka mitä, mutta seuratessani tätä kreationismin fiaskoa haluan vain entistäkin lujemmin pysyttäytyä järkevissä asioissa; tiedon ja asiallisen keskustelun parissa - ja se on elämän mittaisen oppimisen tie.

        Kuulostipa tuo edellinen kappale kuinka juustoiselta hyvänsä, niin näin minä sen oikeasti koen. Ehkä siinä on vähän mukana kuittausta kreationisteille, että heidän pyrkimyksensä vain kääntyvät heitä itseään vastaan jne. Ei se muuta kuitenkaan sitä pointtiani.

        Samalla olen nähnyt miten muut kirjoittelijat vaivautuvat kuluttamaan aikaansa siihen, että kreationistien kuten nyt viime aikoina eritoten ROT:n eksytystä (kuten hän itse tapaa sanoa) ei jää näkymään täällä kommentoimattomana juttuna, minkä joku onneton voi mennä uskomaan sellaisenaan. Se on arvostettavaa ja siitä tulee aina hyvälle mielelle.

        Tällaiset foorumithan ovat luonteeltaan semmoisia, että pitää vain pistää aina toista paremmaksi ja kuitata asia jollain. Voi tulla loputonta juupas-eipäs-haista-itte, mutta kyllä tällä palstalla on semmoinen pätevä vakkariporukka valppaana. Saan luottaa siihen, ettei ROT:n yrittämä provokaatio johda siihen, että hän saisi lainauslouhia kasaan kuvitelman, että hän olisi voittanut argumentaation.

        Tiede ja järki voittavat. Eläköön sille.

        Surullista on kuitenkin se, että nuo kreationistien jutut tosiaankin uppoavat joihinkin ihmisiin. Se jaksaa ainakin minua hämmästyttää.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      120
      1301
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      122
      1163
    3. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      48
      1133
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      138
      1013
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      99
      853
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      317
      802
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      714
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      636
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      49
      619
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      592
    Aihe