Motox FullSyn 5W-40 5l SM/CF

Edull

Hei,

Kaipaisin kokemuksia ja mielipiteitä kyseisestä moottoriöljystä.

Millaisessa autossa olet öljyä käyttänyt? Kuinka pitkään ajoit samoilla öljyillä?

Ja tietysti vähän vapaamuotoisempaa mielipidettä asiasta kaivataan.

" Motox 5W-40 FullSyn on täyssynteettinen, polttoainetta säästävä öljy, joka soveltuu käytettäväksi uudenaikaisissa bensiini- ja dieselmoottoreissa. Se tuottaa kylmäkäynnistyksessä nopeasti vakaan öljykalvon. Täyttää vaatimukset sekä luokitukset API SL/SM/CF, ACEA A3/B3 A3/B4, VW 502.00 / 505.00, MB 229.1 / 229.3, Porsche (2013) "

Täyttää seuraavat laatu/suorituskykyvaatimukset:
API SL/SM/CF, ACEA A3/B3 A3/B4

Eli ei täytä uusinta API SN suorituskykyvaatimusta joka otettiin käyttöön vuonna 2010.

23

5244

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Eurol.skeidaako

      Jää omalla kohdalla kaupan hyllyyn, kun valmistaja on niin tarkoin varjeltu salaisuus.
      Varmaan niin paska valmistaja, ettei uskalla tulla kaapista ulos.

      • motonet.ei.kerro

        Samaa täällä jää ehdottomasti hyllyyn, ei tiedä kuka valmistaa, eikä ole edes datalehteä saatavana.


      • LOTOS

        Voi olla useampiakin valmistajia. Ostetaan siltä mikä kulloinkin tekee halvimalla.


    • motonet.tökkii

      Tuollakin asiaa kyselty ja hyvä ettei motonetin "herralla" jo käämit pala uteluihin, laittoi niille stopin.
      http://forum.motonet.fi/viewtopic.php?f=46&t=13204

      Jotenkin alkanut muutenkin tuntua tuo motonet touhu ylimieliseltä. Pitänee siirtyä jonkin muun varaosapuljun asiakkaaksi.

    • Öljynvaihto

      KÄYTIN PARI 10TKM VAIHTOVÄLIÄ KO. ÖLJYÄ SUHT. HYVÄKUNTOISESSA JAPSISSA. Vaihdoin sitten tarjoustuotteena osapuilleen samaan hintaan myytyyn Mobil 5W-50, jota nyt mainostetaan väärennetyksi.
      Kyllä tuo motox oli tosi huonoa Mobiliin verrattuna. Motoxia piti lisätä enemmän kuin se litra, mikä vaihdossa jäi pönttöön. Öljy mustui myös hyvin nopeasti (joo, se siis poisti likaa koneesta, juu...)
      Mobililla ajoin n. 100tkm ja öljynkulutus pysyi vähäisenä. Koneella on nyt ajettu 300tkm ja hyvin kukkuu edelleen. Ehkä se motoxkin olisi hyvin voidellut, mene tiedä, mutta jatkuva lisääminen otti pattiin. Semmonen kokemus mulla.

      • Anonyymi

        Käytin Motox Ecoenergy 5W-30 A5/B5 diesel Tojotassa n. 520 000 - 720 000 km välillä. Pysyi paremmin sisässä ja moottorin ääni pysyi pitempään pehmeämpänä kuin Teboilin Diamont Diesel C3 5W-40 ja Castrol Magnatec 5w-40 C3. Muita öljyjä en käyttänyt. Lisäyksen tarve oli hieman vähäisempi Motoxilla (n. 0,5 litraa 10 000km vaihtovälillä). katsoin Motoxin näistä kolmesta parhaaksi. Vaihtoväli oli kyllä lyhyt ja C3 öljyä ei siinä D4D-moottorissa olisi tarvinnut välttämättä käyttää.


    • en.suosittele

      4tkm vaihdon jälkeen moottorin käyntiääni muuttui karkeammaksi ja kylmänä venttiilipainimet rallatti, en uskaltanut ajaa 10tkm vaihtoväliä jonka mm. Castrol magnatec toimii hyvin.

      Kyseessä 5w40 öljy.

    • aegaegae

      Jos ei täytä API SN niin ehkä käyttäisin vain -05 ja vanhemmissa autoissa, uudemmat jo hyötyy paljon API SN luokasta. Halpisöljyjen huonot puolet voivat tulla esiin myös pitkillä vaihtoväleillä ja kylmäkäynnistyksessä. Jos vaikka vaihtoväli 20tkm/1v, ajaisin korkeintaan 15tkm/1v. Ja jos joutuu pakkasessa ilman lämmitystä käynnistämään usein, harkitsisin muuta öljyä, vaikka Teboil jolla todistetusti loistavat kylmäominaisuudet.

    • Analyysituloksia

      Kaikki on vetykrakattua ryhmän III ja II perusöljyyn perustuvia. Samoin Teboil Diamond ja Mobil 1 sekä Suomessa myytävät Castrol öljyt ym.

      HC-synthese ja SHC-synthese. Näillä öljyillä ei ole mitään yhteistä TÄYSSYNTEETTISIEN moottoriöljyjen kanssa.

      Miksi maksaa liikaa vetykrakatusta moottoriöljystä ? Motox vastaa täysin laadultaan Mobil1 ja Teboil Diamond öljyjä.

      • bhunji

        No niin!!! Tuliko tuo kommentti kenellekään yllätyksenä??? Öljypalstan hörhö on päässyt jälleen kotihoitoon ja saamme nauttia tuotoksista.


      • Lääkitystä.muutettu

        Hörhön mielestä motox on laadukasta, kuten merkkiöljytkin.


    • Cedric_fan

      Motoxin 5W-40 59-9501 on sitten PAO-pohjainen

    • HC-krakkaus

      <pao puuttuu. Jo hintakin kertoo sen. Se puuttuu kalliistakin.

      • älä.sinä.valehtele

        Motonetin öljy(ja kaikki)tietävä on motonetin keskustelupalstalla kertonut tuon olevan PAO pohjainen.


      • Vetykrakkaus.PAO

        Nykyinen fullsyn ei taatusti täyssynteettistä, siinä on pourpoint -39C!. Mikäli edes siinä on PAOn osuus on korkea , se PAOn pitää olla "leikki PAOta" jota käytetään osissa Liqui Moly tuotteissa.


      • PAO-grade

      • max.max

        -48C jähmepiste on vetykratulla aikalailla max.


      • grpIII-mineraaliöljy

        Liqui Moly myy Amerikkaan omaa Synthoil brändiä. Siinä PAO on jätetty pois(kallista) ja Amerikassa saa myydä mineraaliöljyä täyssynteettisenä, kuten Suomessa.
        https://www.bobistheoilguy.com/forums/ubbthreads.php?ubb=showflat&Number=1839315

        Nesteen labrassa on kokeiltu puhtaasti USEITA -50C alittavia moottoriöljysekoituksia tuotannon III ryhmän mineraaliöljyillä.

        PAO rules. https://www.stle.org/images/pdf/STLE_ORG/AM2016 Presentations/Commercial Marketing Forum/STLE 2016_CMF_Session 3A_K. Hope_Dodecene-Based Synfluid PAOs.pdf


      • OLE-TARKKA

      • max.max
        grpIII-mineraaliöljy kirjoitti:

        Liqui Moly myy Amerikkaan omaa Synthoil brändiä. Siinä PAO on jätetty pois(kallista) ja Amerikassa saa myydä mineraaliöljyä täyssynteettisenä, kuten Suomessa.
        https://www.bobistheoilguy.com/forums/ubbthreads.php?ubb=showflat&Number=1839315

        Nesteen labrassa on kokeiltu puhtaasti USEITA -50C alittavia moottoriöljysekoituksia tuotannon III ryhmän mineraaliöljyillä.

        PAO rules. https://www.stle.org/images/pdf/STLE_ORG/AM2016 Presentations/Commercial Marketing Forum/STLE 2016_CMF_Session 3A_K. Hope_Dodecene-Based Synfluid PAOs.pdf

        Labra kokeilut ja käytäntö kaksi eri asiaa. -48C max


    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Bensamoottorissa,moniventtiilisessa,käyttänyt 11 vuotta,aina syksyisin vaihtanut,ei kulu,hydraulinostimet pysyvät äänettöminä,VVT-pyörä äänetön ja toimiva.
        Puristuspaineet säilyneet normaaleina,päästöt hyväksyttyinä.
        Toisessa,kuutosmoottorissa samat jutut.
        Aina käyttänyt alkuperäisiä öljynsuodattimia.
        Ei voi kuin luottaa Motox Fullsyn 5w40.
        Kovillakin pakkasilla,mitä nyt etelä-suomessa joskus on,lähteneet hyvin ilman esilämmitystäkin omalla startilla tulille.
        Toinen moottori purettu yläpään osalta tiivistevuodon takia(470tkm)
        Moottorin osat,mm.sylinterit,mukit,nokka-akselit nostajat,hyvässä kunnossa liukupinnoiltaan,
        mitta-arvot kohillaan.
        11 vuotta Motox Full Syn 5w40.
        Myös pikku Japanilaisessa-ketjukone-täydellinen toiminta.
        Ei voi valittaa.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Oletko tyytyväinen viime tapaamiseemme?

      Vai toivoitko sen menevän toisella tavalla? Miten?
      Ikävä
      89
      3288
    2. Nyt se sit loppuu

      Et ei enää nähdä ja yhteyttä pidetä.
      Ikävä
      62
      3047
    3. Kuoleman pelko katosi

      Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä
      Hindulaisuus
      433
      2530
    4. Myötähäpeä kun näkee sut,

      tekisit jotain ittelles. Ihan hyvällä tämä!
      Ikävä
      80
      2323
    5. Viikonloppu terveiset kaivatulle

      tähän alas ⬇️⬇️⬇️
      Ikävä
      80
      2313
    6. Jos sitä keittelis teetä

      Ja miettis mitä mies siellä jossain touhuilee... ☕️
      Ikävä
      96
      2056
    7. Toiselle puolikkaalleni

      Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j
      Ikävä
      36
      1923
    8. Huomenta ........

      Huomenta 💗 Tiedän, että tuntuisit hyvälle.
      Ikävä
      12
      1656
    9. Kuhmolainen on selvästi kepun lehti

      Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan
      Kuhmo
      20
      1653
    10. Ei mun tunteet

      ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil
      Ikävä
      31
      1499
    Aihe