Monenlaisia tapoja viettää vappua

Eilen tv:sta nähtiin, miten varsin suuret joukot marssivat täällä Helsingissä punaliput hulmuten ja miten ”valkolakkiset” - uusissa ja jo kauhtuneissakin lakeissaan olivat taas kokoontuneet Ullanlinnan mäelle ja nostelivat siellä kuohujuomalasejaan. Demarien päätapahtuma näytti olleen Tampereella, jossa puolue oli suurin kuntavaaleissa, ja siellä Antti Rinne piti voimakkaan puheen, jossa hän suositteli hallitukselle ratkaisua, joka hänen mielestään pitäisi sen tehdä. Kivoja vapputapahtumia näytettiin muualtakin maasta, mm. Jyväskylästä, jossa vihreät olivat suurimmat vaalivoittajat ja varsin vihreästä siellä vappu näyttikin.

Myös Keskusta ilmoitteli etukäteen vihreästä vapustaan, mutta ainakaan minun silmiini ei osunut siitä väläyksiä. Ei edes presidenttiehdokas Matti Vanhasen esiintymisistä, vaikka hänen piti esiintyä ainakin Hyvinkäällä ja Porvoossa. En tiedä, miksi Keskusta mainosti vappujuhliaan nimenomaan vihreänä vappuna, sillä ei kai puolue ”aatteellisesti” ole kovin lähellä vihreää puoluettamme, eikä vihreä väri oikein symboloi keskustaa sen nykyisessä kannatustilanteessakaan, sillä vihreä on nousun väri luonnossa. Sinänsä kauniit ruskan värit sopisivat nyt paremmin Keskustan tilannetta symboloimaan.

No, ei se punalippujen hulmuttelu ehkä paljonkaan vapun yli jaksa kantaa ainakaan äärivasemmistoa. Demarit kuitenkin ovat nyt olleet sen verran nosteessa, että Rinteen puheen sävyn ymmärrän. Ehkä silti turhaa on hänen antaa neuvojaan hallitukselle, sillä se saattaa ihan omasta näkemyksestään päätyä vielä Rinteen suosittamaan ratkaisuun. Persujen kannattajien mitta alkanee olla jo melko täysi hallituksen tekemisiä ja he saattavat vaatia puolueensa sieltä pois, ja jos niin tapahtuu, kyllä se merkitsisi tämän hallituksen hajoamista.

Oma vappuni kului varsin hillitysti enimmäkseen vielä kotioloissa, sillä pitkän ja tosirankan influenssan jäljiltä en ole vieläkään ihan terve. Huopalahden kirkonmäen perinteisessä vapputapahtumassa Haagassa toki kävin seuraamassa lipun nostoa ja muiden mukana pienen torvisoittokunnan säestyksellä laulamassa lippulaulun. Olihan siellä muutakin ihan kivaa ohjelmaa. Puhelimitse ja myös facebookin kautta vapputervehdyksiä puolin ja toisin toki vaihdoimme läheisteni ja ystävieni kesken.

Latoinhan tännekin vapputervehdykseni vapun aattona, mutta sen sai joku poistoon. Ilmeisesti tuo, joka oli pahoittanut mielensä siitä, etten osoittanut tervehdystäni suoraan hänelle. Hän sitten oli pahoittanut mielensä myös noiden ”valkolakkien” juhlinnasta Ullanlinnan mäellä, ilmeisesti siksi, kun epäili, että siellä juhlineilta jäisivät autojensa renkaat vaihtamatta - niin ainakin ymmärsin hänen varsin vaikeasti tajuttavasta kieliasustaan. Eräät muutkin ovat näköjään viettäneet vappunsakin samoin kuin kaikki muutkin päivänsä, niin joulunsa kuin juhannuksensakin tiiviisti tällä palstalla. Keskustalaisiksihan ainakin enemmistö noista on täällä jo kauan ilmennyt.

Kiva kuitenkin, että nykyään myös Keskusta juhlii vappua toisin kuin sitä juhlivat aikoinaan maatalojen isännät sonnanajolla pelloilleen. Nyt nuo edellä tarkoittamani ilmeiset Keskustan kannattajat ovat jatkaneet tuota vanhaa perinnettä lapioimalla sontaa tälle puolueelleen nimetylle palstalle. Se ei kuitenkaan auttane tuomaan kasvua puolueelle siten kuin pelloille ajettu sota tuotti sille, jonka kasvua edistämään se oli tarkoitettu.

Kuten otsikossani totean, on monenlaisia tapoja viettää vappua. Kiinnostuksestaan riippuen. Minulla ei ainakaan enää pitkiin aikoihin ole ollut sellaisia poliittisia kiinnostuksia, jotka ohjaisivat vappuni viettoa. Eikä minulla ole tällä palstalla sellaisia kiinnostuksen kohteita kuin näkyy olevan eräillä täällä vappunsakin viettäneillä. Varsinkin tuolla yhdellä, joka jo tänäänkin näkyy päästäneen katkeran miehen rykäisyn siitä, ettei nähnyt tiettyjä karvojani siinä kuvassani, jonka täällä joskus 10 vuotta sitten julkaisin. En ymmärrä, miksi hän siitä edelleen katkeroi, vaikka ne karvani ovat edelleen joka hetki hänen ajatustensa keskiössä, kuten varmaan kaikki ovat nähneet.

Oikein hyvää kevään jatkoa nyt kaikille - siis kaikille - ja pianhan tulee myös kesä, josta ainakin täällä Suomen eteläisellä palmurannikolla on jo tänään saatu hieman esimakua!

25

271

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • KapillakinValkolakki
    • Työväenkin vapunvietto taisi tänä vuonna YLE:n uutisissa tulla kuitatuksi vain noin minuutin välähdyksellä, jossa siinäkin kuultiin muutaman osallistujan mietttivän naama norsunvitulla, miksi työväenliike ei saa enää väkeä vappuna liikkeelle.

      Toisin oli Yleisradiossa ennen. Vapunaaton sensuroidussa vastauksessani sinulle totesin, että kepu ja kokoomus alkoivat järjestää poliittisia vapputilaisuuksia 1970-luvulla närkästyneenä siitä, että YLE uhrasi vapunpäivän pääuutisistaan valtaosan vasemmistolaisten puheille. Molemmat puolueet päättivät käyttää hyväkseen Yleisradion säännöstä puolueiden tasapuolisesta kohtelusta. Yhtiö ei voinut olla näyttämättä välähdyksiä myös "lahtareiden" puheista, kunhan niitä pidettiin. Keskustan ja kokoomuksen suhteellinen puheosuus vieläpä kasvoi 1990-luvulle tultaessa, kun vasemmiston suuri vappupuhti alkoi olla muisto vain. Tänä vuonna Yleisradio näytti unohtaneen keskustan ja kokoomuksen puheet kokonaan, mutta sovelsi tasapuolisuussääntöään sentään niin, ettei kunnioittanut vasemmistolaistenkaan puheita entiseen tapaan ja jopa pilkkasi demareita tuolla alussa kertomallani tavalla.

      • Kapi on ennustanut kepun "ruskaa" niin kauan kun muistan eli vuosia varmaan paljon ennen saitille tuloani. Niin ei vaan ole käynyt, ei ole kapista ennustajaksi. Sen sijaan näyttää että kapin ainakin entinen puolue demarit ovat matkalla alas. Ainakin niin kauan kunnes keksivät muutakin kuin muutoksen vastustamisen.

        Nousukaudet rahanjakoineen taitavat olla loppu änkyrä sosialistit eivät vaan tajua sitä


      • Totta puhut. Kovin vähän nyt tuli tv:sta poliittisia vappuhulinoita yleensäkin. Mutta kepun vihreästä vapusta ainakaan minä en nähnyt vilahdustakaan. Eihän kepu kai täällä Helsingissä vappua mitenkään juhlinutkaan. Miksipä olisi, kun juhliva joukko olisi jäänyt kovin pieneksi, kun täällä puolueella on vain n. kolmen prosentin kannatus.

        Toisin oli todellakin joskus ennen. En minä silloinkaan ollut niissä mukana, vaikka seuraamassa usein olin niin ylioppilaiden juhlintaa - mm. Havis Amandan lakitusta - kuin työväenkin paraateja. Enää minulla ei ole kiinnostusta edes sellaiseen. Eikä juuri muuhunkaan vappuhulinaan, ei ollut ainakaan nyt, kun olen vielä hieman toipilas. Mutta muita kiinnostuksenkohteita oli sentään sen verran, ettei minun tarvinnut vappuaini tällä palstalla viettää.

        Kerronpa, että joskus 1950-luvun lopulla eräs palvelustoverini - kersantti hänkin - oli sellaiseen lippujen kanssa marssivaan joukkoon liittynyt vähäksi aikaa. Kun se tuli tietoon joukko-osastossamme, kersantti joutui tietysti tiukkaan puhutteluun. Säästyi potkuilta ilmeisesti siksi, kun oli selittänyt, ettei hän voinut sotilaana sivusta katsella torvensoittajat edellä kulkevaa joukkoa, joka ei pysynyt lainkaan tahdissa, ja hän meni joukkoa tahdittamaan sotilaalliseen tapaan komentamalla ”vasen, vasen, yks, kaks, kolme” jne. Kun hän oli tehnyt niin vapaa-ajallaan, ei ollut aihetta rangaista edes palvelusjuopumuksesta.

        Vaikka tuon avaukseni lopuksi esitin jo toivotukseni kaikille yleisesti, mutta tuota erästä ”mielensäpahoittajaa” ajatellen otan nyt riskin ja toivotan vielä ihan erityisesti Sinulle hyvää kevään jatkoa! Toivottavasti pysyt edelleen niin virkeänä, että viitsit tällä palstallakin käydä, sillä kyllä täällä tarvitaan älyn väläytyksiä ja järkipuhetta myös keskustamyönteiseltä puolelta.


      • ResMajurit
        kapi_ kirjoitti:

        Totta puhut. Kovin vähän nyt tuli tv:sta poliittisia vappuhulinoita yleensäkin. Mutta kepun vihreästä vapusta ainakaan minä en nähnyt vilahdustakaan. Eihän kepu kai täällä Helsingissä vappua mitenkään juhlinutkaan. Miksipä olisi, kun juhliva joukko olisi jäänyt kovin pieneksi, kun täällä puolueella on vain n. kolmen prosentin kannatus.

        Toisin oli todellakin joskus ennen. En minä silloinkaan ollut niissä mukana, vaikka seuraamassa usein olin niin ylioppilaiden juhlintaa - mm. Havis Amandan lakitusta - kuin työväenkin paraateja. Enää minulla ei ole kiinnostusta edes sellaiseen. Eikä juuri muuhunkaan vappuhulinaan, ei ollut ainakaan nyt, kun olen vielä hieman toipilas. Mutta muita kiinnostuksenkohteita oli sentään sen verran, ettei minun tarvinnut vappuaini tällä palstalla viettää.

        Kerronpa, että joskus 1950-luvun lopulla eräs palvelustoverini - kersantti hänkin - oli sellaiseen lippujen kanssa marssivaan joukkoon liittynyt vähäksi aikaa. Kun se tuli tietoon joukko-osastossamme, kersantti joutui tietysti tiukkaan puhutteluun. Säästyi potkuilta ilmeisesti siksi, kun oli selittänyt, ettei hän voinut sotilaana sivusta katsella torvensoittajat edellä kulkevaa joukkoa, joka ei pysynyt lainkaan tahdissa, ja hän meni joukkoa tahdittamaan sotilaalliseen tapaan komentamalla ”vasen, vasen, yks, kaks, kolme” jne. Kun hän oli tehnyt niin vapaa-ajallaan, ei ollut aihetta rangaista edes palvelusjuopumuksesta.

        Vaikka tuon avaukseni lopuksi esitin jo toivotukseni kaikille yleisesti, mutta tuota erästä ”mielensäpahoittajaa” ajatellen otan nyt riskin ja toivotan vielä ihan erityisesti Sinulle hyvää kevään jatkoa! Toivottavasti pysyt edelleen niin virkeänä, että viitsit tällä palstallakin käydä, sillä kyllä täällä tarvitaan älyn väläytyksiä ja järkipuhetta myös keskustamyönteiseltä puolelta.

        Taas kapi todistaa täydellisen sotilaallisen osaamattomuutensa. Esikuntamies ei edes tahtia osaa lukea!!!!!

        Vasen, vasen, vasen, kaks, kolme se menee, ei suinkaan vasen vasen yks kaks kolme.


      • ResMajurit kirjoitti:

        Taas kapi todistaa täydellisen sotilaallisen osaamattomuutensa. Esikuntamies ei edes tahtia osaa lukea!!!!!

        Vasen, vasen, vasen, kaks, kolme se menee, ei suinkaan vasen vasen yks kaks kolme.

        Enhän minä tuota tahtia lukenut, vaan se toinen kersantti! Ehkä se meni hänen todennäköisen juopumuksensa piikkiin;))

        Kun asia näkyy olevan sinulle kovin tärkeä, täytynee vakavoitua. Ajasta, jolloin tuollaista tahtia jouduin hokemaan, on jo kauan, kun etenin sillä sotilasurallani melko pian kenttäkouluttajaa vaativampiin tehtäviin. Mutta muistan kyllä, että ainakin jääkärijoukoissa tahtia usein luettiin juuri noin. Eli kaksi kertaa vasen, tietysti vasemmalle jalalle, ja perään usein ”yhtä soittoa” ykskaks kolme, jolloin yks tuli vasemmalle, kaks oikealle ja kolme taas vasemmalle jalalle.

        Missähän lienee ollut sellainen joukko, joka olisi voinut marssia sinun sanomillasi komennoilla? Hyppelehtimistä sen kai täytyi olla.


      • ResMajurit
        kapi_ kirjoitti:

        Enhän minä tuota tahtia lukenut, vaan se toinen kersantti! Ehkä se meni hänen todennäköisen juopumuksensa piikkiin;))

        Kun asia näkyy olevan sinulle kovin tärkeä, täytynee vakavoitua. Ajasta, jolloin tuollaista tahtia jouduin hokemaan, on jo kauan, kun etenin sillä sotilasurallani melko pian kenttäkouluttajaa vaativampiin tehtäviin. Mutta muistan kyllä, että ainakin jääkärijoukoissa tahtia usein luettiin juuri noin. Eli kaksi kertaa vasen, tietysti vasemmalle jalalle, ja perään usein ”yhtä soittoa” ykskaks kolme, jolloin yks tuli vasemmalle, kaks oikealle ja kolme taas vasemmalle jalalle.

        Missähän lienee ollut sellainen joukko, joka olisi voinut marssia sinun sanomillasi komennoilla? Hyppelehtimistä sen kai täytyi olla.

        Juu, eipä tosiaan ihme että sinut esikuntaan avustaviin paperinpyörittäjän tehtäviin siirrettiin. Papereille saatoit tahtia lukea yks kaks kolme, mutta todelliset joukkojen johtajat marssittivat rivistöjään huutamalla vasen kaks kolme.

        On siinä oikeat upseerit taas kerran saaneet sinulle nauraa.


      • JohtajaAnuksesta
        kapi_ kirjoitti:

        Enhän minä tuota tahtia lukenut, vaan se toinen kersantti! Ehkä se meni hänen todennäköisen juopumuksensa piikkiin;))

        Kun asia näkyy olevan sinulle kovin tärkeä, täytynee vakavoitua. Ajasta, jolloin tuollaista tahtia jouduin hokemaan, on jo kauan, kun etenin sillä sotilasurallani melko pian kenttäkouluttajaa vaativampiin tehtäviin. Mutta muistan kyllä, että ainakin jääkärijoukoissa tahtia usein luettiin juuri noin. Eli kaksi kertaa vasen, tietysti vasemmalle jalalle, ja perään usein ”yhtä soittoa” ykskaks kolme, jolloin yks tuli vasemmalle, kaks oikealle ja kolme taas vasemmalle jalalle.

        Missähän lienee ollut sellainen joukko, joka olisi voinut marssia sinun sanomillasi komennoilla? Hyppelehtimistä sen kai täytyi olla.

        Tässä kouluttamani porukka, kaikki olen myös henkilökohtaisesti arvostellut
        https://www.youtube.com/watch?v=EMtLLXezd4E


      • MaissiPärakAUJompenJOHT
        kapi_ kirjoitti:

        Enhän minä tuota tahtia lukenut, vaan se toinen kersantti! Ehkä se meni hänen todennäköisen juopumuksensa piikkiin;))

        Kun asia näkyy olevan sinulle kovin tärkeä, täytynee vakavoitua. Ajasta, jolloin tuollaista tahtia jouduin hokemaan, on jo kauan, kun etenin sillä sotilasurallani melko pian kenttäkouluttajaa vaativampiin tehtäviin. Mutta muistan kyllä, että ainakin jääkärijoukoissa tahtia usein luettiin juuri noin. Eli kaksi kertaa vasen, tietysti vasemmalle jalalle, ja perään usein ”yhtä soittoa” ykskaks kolme, jolloin yks tuli vasemmalle, kaks oikealle ja kolme taas vasemmalle jalalle.

        Missähän lienee ollut sellainen joukko, joka olisi voinut marssia sinun sanomillasi komennoilla? Hyppelehtimistä sen kai täytyi olla.

        Vai, että ihan vaativampiin tehtäviin? HO HOO, HO HOO! Kumpi on vaativampaa ihmisten päivittäinen johtaminen ja kouluttaminen vai paperien pyöritys?
        Sinusta ei noihin minun mielestäni vaativampiin tehtäviin olisi ollutkaan koska sosiaalinen osaamisesi on erittäin heikkoa.


    • TotuusTuostakin

      Yle uutisoi Rinteen puheen melko kattavasti. Liekö tarkoitus ollut tukea hallitusta osoittamalla minkälaiseen pölhöpopulismiin johtava oppositiopuolue on vajonnut.

      Rinne siis haukkui hallituksen, ja kertoi demareilta löytyvän paremman vaihtoehdon asioiden hoitoon. Sen Rinne oli kuitenkin unohtanut puheeseensa laittaa, mikä se vaitoehto olisi. Edellisellä hallituskaudella demaripolitiikan kova ydin oli kaikkien uudistusten jarruttaminen. Onko demarien toimintatapa edelleen sama, vai löytyykö heiltä jokin uusi tapa, sen Rinne olisi voinut kertoa.

      Vappupuheiden ja niiden selittelyjen komeimmasta suorituksesta vastasi niinikään demari, edustaja Guzenina. Hän moitti hallituksen ministereitä työuupumuksesta valittamisesta, mutta kohdisti sanomansa kaikille muille ministereille paitsi työuupumuksestaan julkisesti kertoneelle Lindströmille. Omasta työuupumuksestaan valittaminen oli Guzeninan mukaan tapahtunut vasta ministerin pestin jälkeen, joten sitä ei lasketa valittamiseksi. Miten tuleekin mieleen toveri Mielipidepankin logiikka. Tai sen puute.

      Vasemmistoliiton tuore johtaja taas kaavaili 30 tunnin työviikkoa. Kokonais palkkatasoa alentamatta tietysti. Sen myös Li jätti kertomatta, miten tuollainen muutos rahoitettaisiin kestävällä tavalla.

      Vasemmistolla näyttää vappunakin olevan melkoinen hätä, kun tuollaiseen pölhöpopulismiin ja omien avausten puuttumiseen (paitsi tuo Andersonin työaika juttu) sorrutaan.

    • Kylläpä tämä vappua koskenut avaukseni on viety aivan muuhun asiaan! Olisi minun täytynyt olla varovaisempi niin, että en olisi heittänyt tuota ”tsoukkia”, johon sitten tartuttiin. Mutta eiköhän tuo tarttuja olisi päässyt asiaan muutenkin.

      On täällä ainakin yksi, jolle nuo sotilasasiat näkyvät olevan toiseksi tärkeintä, siis munakarvojeni jälkeen. Ymmärrän, sillä hänellä on sentään sotilasura, joka alkoi värvättynä ja jatkui hyvin pitkään ja, kuten kaikesta muustakin tiedetään, määrä tietysti korvaa laadun sotilasurallakin;)) Olisikohan täällä siis joku toinenkin eläkeläinen, joka elää edelleen sotaväkiaikaansa? Ei kai tuo edellä tarkoittamani käyttäne tuollaisia nimimerkkejä, kun on päässyt vihdoin johtajaksi, siis tehnyt itsestään sellaisen tällä kepupalstalla;))

      Niin tai näin, mutta minun sotilasurani oli paljon lyhyempi, kesti vain 25 vuotta. Tietenkin se oli siis kovin mitätön, vaikka se tehtäviensä puolesta oli varsin monipuolinen ja menestyksekkäänäkin sitä kai voisi pitää, kun se johti minut esim. sotilasarvossa ja palkkauksella ammattikunnan ylimmälle huipulle. Mutta silti minun olisi vaikeaa elää edelleen tuota uraani, kun sen päättymisestä on jo niin kauan, lähes 40 vuotta. Ja kun tuona aikana elämässäni on tapahtunut niin kovin paljon; tapahtui toisella työurallani ja on tapahtunut ja tapahtuu edelleen yksityiselämässäni. Mutta jonkun elämää voi hallita vaatimatonkin ”sotilasura” niin, että hän elää edelleen vain sitä, jos hänen elämässään ei tapahdu eikä ole koskaan tapahtunut mitään muuta senkään vertaista.

      Vaikken siis enää mitenkään elä sitä jo kaukaista sotilasuraani, kyllä minulla sillekin taholle on enemmän yhteyksiä kuin ”sotilasuraansa” edelleen elävällä. Kun olin jo sillä urallani tiiviisti mukana yhteisöissämme, yhteyksiä edelleen on säilynyt. Pääkaupungin Päällystö ry kutsuu usein minut, kunniajäsenensä, tärkeimpiin tilaisuuksiinsa, kuten aina itsenäisyyspäivän juhlaansa. ATOP:n - ali-, toimi- ja opistoupseerien perinneyhdistyksen - hallituksessakin olen ollut, ja Päällystöliiton evp-yhdistystä olin perustamassa v. 2001 ja sen jälkeen lähes aina olen osallistunut heidän tärkeimpiin tilaisuuksiinsa, kuten liittokokoukseensa ja kesäpäivilleen. Myös monille matkoilleen, kuten taas tämän kuun 22.-23.päivinä Tallinnan matkalle.

      Monia hyviä kavereita minulla edelleen siinä evp-joukossa on, vaikka monia on myös nukkunut pois viime vuosina. Se joukko ei kuitenkaan tuon erään lailla elä siinä yhteisessä menneessä, vaan puheenaiheemmekin ovat ihan muita, kun meistä useimmilla on jo kauan siitä aktiiviajastamme ja kun elämässämme on myöhemmin tapahtunut ja tapahtuu edelleen paljon muuta puheenaiheiksi riittävää.

      Seuraavaksi kuitenkin valmistaudun vastaanottamaan iltapäivällä luokseni saapuvaa naisystävääni, joka tosin viipyy nyt luonani vain ylihuomisaamuun, kun lähtee silloin Saksaa kiertämään työaikaisen ammattikuntansa eläkeläisporukassa. Sieltä hän kyllä viikon kuluttua palaa ensiksi tänne luokseni, ja saan kuulla matkakuulumiset ja varmaan nähdä matkakuviakin, kuten kaiken tuon hän sai minultakin kuukausi sitten Sri Lankan matkalta palattuani.

      • NäinOnJombet

        Sotilasurasi on kaukaista menneisyyttä joka ei merkitse sinulle enää mitään...

        Paitsi että siitä pitää kirjoittaa piiiiitkä vuodatus kun joku kertoo totuuden joutumisestasi avustaviin tehtäviin hallinnossa varsinasien sotilaallisten tehtävien sijaan


      • Tässä ainakin tuntuu olevan jäppinen, jolla ei ole elämää. Kirjoittelee tarinaansa palstalle. Omituinen kylähullu. Perus keskustalainen kylläkin yli-ikäinen sekopää.


      • MaissiPärakAUJompenJOHT

        Vai, että monipuolisissa tehtävissä?? HO HOO, HO HOO! Et voi olla vakavissasi! HO HOO, HO HOO!


    • väärä.luulo

      "Ei kai tuo edellä tarkoittamani käyttäne tuollaisia nimimerkkejä, kun on päässyt vihdoin johtajaksi, siis tehnyt itsestään sellaisen tällä kepupalstalla;))"

      Totuus tässä

      http://keskustelu.suomi24.fi/t/14078065/ossi-teki-sen!!-500-kapinikkia-uskomaton-suorite!

    • MaissiPärakAUJompenJOHT

      Ethän vaan ollut Kaivopuistossa "sivistyneen tsadilaisen" tapaan polttanassa ulkohuusseja ja sen jälkeen kyykkysonnalla puun juurella???

    • BörjeBroms

      Ihana upseeri!

    • Hieno kirjoitus. Tällä kertaa en puhu kirjoituksen sisällöstä, vaan siitä, että ylipäänsä tämä kirjoituksesi tänne tuli. Tässä nimittäin joku aika sitten palstalla jotkut alkoivat juoruilla, että Kapin päivät ovat sitten luetut ja taisipa joku väittää nähneensä kuolinilmoituksenkin lehdessä. Oli suuri helpotus havaita, että voit flunssastasi huolimatta edelleen hyvin eli olet kirjoituskunnossa sekä elävien kirjoissa.

      Hyvää kevään jatkoa!

      • NytPitääKysyä

        Etkö sinä pöljä ymmärtänyt sen "kuolinilmoituksen" tarkoitusta???

        Eihän sitä kukaan uskonut, eikä kukaan lähtenyt siihen vedätykseen mukaan. Jos sinä uskoit niin silloin olit ainoa.


      • PelkkäKateusko
        NytPitääKysyä kirjoitti:

        Etkö sinä pöljä ymmärtänyt sen "kuolinilmoituksen" tarkoitusta???

        Eihän sitä kukaan uskonut, eikä kukaan lähtenyt siihen vedätykseen mukaan. Jos sinä uskoit niin silloin olit ainoa.

        En minäkään ymmärtänyt sen tarkoitusta, kerro nyt meille tyhmille mikä oli tarkoituksesi, kun eniten palstalla kirjoituksilleen vastineita saavan asiakirjoittajan kuolleeksi ilmoitit.


      • Joo, kuolleeksi minut on kuulemma täällä ilmoitettu. En nähnyt sellaista ilmoitusta, kun helmikuun lopulta huhtikuun alkupuolelle olin täältä tyystin poissa. Oli matkaa ja muuta mukavampaa ajankulua.

        Palstalle palattuani kuulin kyllä pian ”kuolinilmoituksestani”. Varmaan sen ilmoituksen teki eräs palstapäivystäjä, joka ei voi kuvitella, että joku olisi täällä käymättä niin pitkän ajan. Ilmoituksen tekijän täytynee olla nimenomaan minusta erikoisesti kiinnostunut. Sellaisista tulee mieleeni yksi ennen muita, mutta jääköön nyt nimeämättä.

        Erittäin raju influenssa minulla todella oli, mutta vasta tuossa pääsiäisen aikoihin, jolloin olin jo kyllä täälläkin antanut elonmerkkejä itsestäni. Olin tosin tuon tautinikin aikana muutamia päiviä täällä käymättä, mutta ei kai sentään silloin täällä minua kuolleeksi ilmoitettu. Nyt olen jo toipunut tuosta taudistani, ja hyvinkin terveeksi itseni taas koen. Varsinkin, kun naisystäväni on ollut luonani pari päivää;)) Mutta enhän enää ole tällä palstalla kovin ahkera. Silloin tällöin tänne heitän jotakin, keskustapolitiikkaa ainakin sivuten. Silloin taas nuo eräät pääsevät taas puhumaan minusta, ihan aina;))

        Muuten, onko tämän avaukseni sisällössä mielestäsi jotain vikaa, kun noin sanot viestisi alussa? Olipa tai ei, oikein hyvää kevään jatkoa Sinullekin!


      • NäinOnJombet
        PelkkäKateusko kirjoitti:

        En minäkään ymmärtänyt sen tarkoitusta, kerro nyt meille tyhmille mikä oli tarkoituksesi, kun eniten palstalla kirjoituksilleen vastineita saavan asiakirjoittajan kuolleeksi ilmoitit.

        No kerrotaan teille tyhmille.

        Ilmoituksen teki itse "vainaja", tai mikseu hänen "adjutanttisa", tarkoituksena provosoida räävitön keskustelu Kapista liikkeelle, ja miksei saada sympatiaakin. Jota sitten "vainaja" voi tulla kauhistelemaan tai kiittelemään. Huomiota kun alkoi muutoin jo olla vaikeaa saada ja Kapi ei tule toimeen ilman saamaansa huomiota - olipa se millaista tahansa,

        Tämähän on ollut Mr Kapin taktiikkaa koko 15 vuotta jatkuneen palstapäivystyksen ajan.

        Nyt ilmoitus oli niin läpinäkyvä ettei kukaan lähtenyt siihen mukaan, provokaatio kuivui kasaan.

        Huvittaa tuon tollikan touhu. Nythän MPP vedättää häntä palstalle tällä pienellä nuolaisulla, se lienee MPP:nkin tarkoitus, ei hän niin typerä voi olla ettei tajunnut kuolinilmoituksen perimmäistä tarkoitusta.

        PS. kaavaan kuuluu, että kohta Mr Kapi tulee kiistämään tämän faktan


      • JuurikinNoinSeOn
        NäinOnJombet kirjoitti:

        No kerrotaan teille tyhmille.

        Ilmoituksen teki itse "vainaja", tai mikseu hänen "adjutanttisa", tarkoituksena provosoida räävitön keskustelu Kapista liikkeelle, ja miksei saada sympatiaakin. Jota sitten "vainaja" voi tulla kauhistelemaan tai kiittelemään. Huomiota kun alkoi muutoin jo olla vaikeaa saada ja Kapi ei tule toimeen ilman saamaansa huomiota - olipa se millaista tahansa,

        Tämähän on ollut Mr Kapin taktiikkaa koko 15 vuotta jatkuneen palstapäivystyksen ajan.

        Nyt ilmoitus oli niin läpinäkyvä ettei kukaan lähtenyt siihen mukaan, provokaatio kuivui kasaan.

        Huvittaa tuon tollikan touhu. Nythän MPP vedättää häntä palstalle tällä pienellä nuolaisulla, se lienee MPP:nkin tarkoitus, ei hän niin typerä voi olla ettei tajunnut kuolinilmoituksen perimmäistä tarkoitusta.

        PS. kaavaan kuuluu, että kohta Mr Kapi tulee kiistämään tämän faktan

        Näyttää MPP onnistuneen vedätyksessään. Ei paljoa Kapia tarvitse nuolaista kun vieteriukon lailla pongahtaa palstalle


      • NoinSeMenee
        kapi_ kirjoitti:

        Joo, kuolleeksi minut on kuulemma täällä ilmoitettu. En nähnyt sellaista ilmoitusta, kun helmikuun lopulta huhtikuun alkupuolelle olin täältä tyystin poissa. Oli matkaa ja muuta mukavampaa ajankulua.

        Palstalle palattuani kuulin kyllä pian ”kuolinilmoituksestani”. Varmaan sen ilmoituksen teki eräs palstapäivystäjä, joka ei voi kuvitella, että joku olisi täällä käymättä niin pitkän ajan. Ilmoituksen tekijän täytynee olla nimenomaan minusta erikoisesti kiinnostunut. Sellaisista tulee mieleeni yksi ennen muita, mutta jääköön nyt nimeämättä.

        Erittäin raju influenssa minulla todella oli, mutta vasta tuossa pääsiäisen aikoihin, jolloin olin jo kyllä täälläkin antanut elonmerkkejä itsestäni. Olin tosin tuon tautinikin aikana muutamia päiviä täällä käymättä, mutta ei kai sentään silloin täällä minua kuolleeksi ilmoitettu. Nyt olen jo toipunut tuosta taudistani, ja hyvinkin terveeksi itseni taas koen. Varsinkin, kun naisystäväni on ollut luonani pari päivää;)) Mutta enhän enää ole tällä palstalla kovin ahkera. Silloin tällöin tänne heitän jotakin, keskustapolitiikkaa ainakin sivuten. Silloin taas nuo eräät pääsevät taas puhumaan minusta, ihan aina;))

        Muuten, onko tämän avaukseni sisällössä mielestäsi jotain vikaa, kun noin sanot viestisi alussa? Olipa tai ei, oikein hyvää kevään jatkoa Sinullekin!

        Kapi itse ilmoitti kuolemastaan. Nyt siitä Mielipidepankkina kyselee. Kapina sitte toiselle personalleen hyviä keväitä toivottelee.


    • Vielä palstan avasin ja näin vastineita, joita on tullut tälle avaukselle viimekäyntini jälkeen. On niissä niin hupaisia, että täytyy vielä poiketa niistä kiittämään.

      Totean tuossa edellisessä viestissäni sen tosiasian, että avaanpa minä mistä aiheesta tahansa, eräät alkavat sillä avauksellani puhua vain minusta. Ihan aina, niin tälläkin avauksellani.

      Tuossa e.m. tosiasian valossa on todella hupaisaa, kun tuossa eräs sanoo minun haluavan vain huomiota, olkoon se millaista tahansa. No, hän sitten sitä huomiotaan minulle aina antaa, sillä taatusti hän tulee jokaiselle avaukselleni! Ei taida kuitenkaan tehdä minusta omia avauksiaan, kuten tuo eräs toinen, joka omistautuu minulle nikilläänkin. No, niinhän tuokin tekee tällä kertaa.

      Ehkä vielä huvittavampaa on tuo, että muuan sanoo minun itseni laittaneen tänne ilmoituksen kuolemastani. Erityisen huvittavaa siksi, kun se ilmoitus on ilmeisesti laitettu tänne Sri Lankan matkani aikana, jolloin tämä palsta ei kertaakaan käynyt pienessä mielessänikään, kun siellä oli muuta ja mukavampaa. Olen vain kuullut sellaisesta ilmoituksesta, en ole sitä nähnyt, mutta jos joku on sen ottanut talteen, voisi näyttää sen minullekin.

      Kaikkein hupaisinta saattaisi olla se, että tuon mainitsemani mielipiteen esittäjä pitää minua ja mielipidepankkia samana, jollen olisi hieman huolestunut siitä, että mpp saattaa sellaisesta loukkaantua. No, tuskinpa vain, sillä mpp tajunnee, että tuo ”näkemys” tullee taholta, jolla myös hyvin moni muu on täällä minuksi päässyt - mpp:n tapauksessa kai joutunut.

      Avauksessani siis käsiteltiin erilaisia tapoja vapun viettämiseen. Ensiksi puhuin noista entisaikojen poliittisista vapuista, mutta otin esille myös Keskustan vihreän vapun, joka ainakin tv:ssa jäi tyystin vaille huomiota. Eikö Atte Jääskeläinen sittenkään hallitse firmaansa???

      Ensimmäisissä vastineissa pitäydyttiinkin avaukseni aihepiiriin, mutta sitten päästiin mielenkiintoisempaan asiaan. Pyytämättäni, mutta ei yllättäen. Siis minuun, tietysti. Ja sitten minun sanotaan olevan huomionkipeä!! On tämä todellakin hauskaa!!!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jumala rankaisi; nainen kuoli Suviseuroissa

      Eihän näissä joukkohysteriatapahtumissa ole mitään tolkkua. Aina pitää hajauttaa. Toivottavasti lestatkin tulevat nyt
      Maailman menoa
      195
      4815
    2. Mopomiitti onnettomuus

      Vittu se tehdas-alue ole oikea paikka mopomiitille, Ja minkälainen vanhempi hyväksyy, että pojan mopo kulkee järkyttävä
      Kokkola
      123
      2997
    3. Koettakaa nyt Trumpinkin fanit ymmärtää:

      Hän on myös jo vanha mies. Kukaan ei tiedä, mitä kunnossa hän on parin vuoden päästä.
      Maailman menoa
      342
      2334
    4. Pääsit nainen todella

      lähelle ja kaikki sinussa oli jotain selittämättömän kiehtovaa. Silti en koskaan ymmärtänyt sinua täysin. Mitä halusit t
      Ikävä
      139
      2334
    5. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      55
      1972
    6. En saa unta kun ajattelen

      Sinua mies. Sydäntä ahdistaa meidän välit 😌😞
      Ikävä
      81
      1546
    7. YLE kirjoittaa - Viritetyt sähköpyörät aiheuttavat ongelmia poliiseille

      "Itse rakennellut ja viritetyt sähköpyörät ovat poliisin ja Liikenneturvan mukaan yleistyvä kirous liikenteessä." https
      Pyöräily
      115
      1472
    8. Missä hiton pippaloissa

      Sä käyt kun sua ei näy missään..tahtosin vaan varmistua et kaikki ok.
      Ikävä
      31
      1383
    9. Olen miettinyt sinua tänään

      Se mitä teit oli oikeasti vähän tylyä. En voi ottaa sitä muuna kuin mitä se konkreettisesti on. Esitän itsellenikin että
      Tunteet
      24
      1210
    10. Vieläkö pidät minusta

      Vieläkö pidät minusta nuori nainen? Vaikutat etääntyneeltä ja olen ajatellut että haluat olla rauhassa.
      Ikävä
      105
      1091
    Aihe