Profetiat ja profeetat?

Faceboo

Keskustelupalstoilta löytyi itsensä profeetoiksi nimittämiä, jotka antoivat tiukkoja ohjeita oikeista rukousasennoista, sanamuodoista ja Jeesuksesta käytettävistä nimistä. Meidän ei pidä siis rukoilla Jeesusta vaan Jeshuaa, ei kääntyä Jumalan ja taivaallisen Isämme puoleen, vaan lähestyä arkana Jahvea tai peljättävää nimimerkkiä JHVH.
Rukousohjeitten lisäksi näillä profeetoilla on viljalti profetioiksi kutsumiaan ennustuksia siitä, mitä kaikkea kamalaa maailmassa ja aivan kotinurkissa tulee pian tapahtumaan. Vanhan testamentin profeettojen suorasukaiseen tapaan he myös erottelevat vuohet lampaista, harhaoppiset kristityt itsensä kaltaisista kunnon uskovista.
Ja mitä tuolla kaikella on tekemistä minun rukoilemiseni kanssa?
Paljonkin. Jos vilkuilen pelokkaana oikealle ja vasemmalle, minun on vaikea Jeesuksen esikuvaksemme asettaman lapsen lailla lähestyä turvallisin mielin Jeesusta ja taivaallista Isäämme. Jos minun on koko ajan kyräiltävä ja syyteltävä jopa kristittyjä siskoja ja veljiäkin, niin miten voin sellaisessa Jumalan lasten perheessä luottaa kehenkään, saati kasvaa turvallisesti uskossani?
Reijo Telaranta jatkaa

8

245

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Faceboo

      Oletko koskaan ihmetellyt, mitä tekemistä väärillä profeetoilla on sinun rukoilemisesi kanssa? Etkö? Ehkä se johtuu sitä, että olet kyllä lukenut tutun raamatunkohdan, mutta jättänyt vilkaisematta, mitä seuraavassa jakeessa sanotaan.
      Kehotus rukoilla sen kaupungin parhaaksi, johon Herra on itse kunkin meistä asettanut asumaan, on useimmille tuttu. Mutta luepa myös Jeremiaan kirjan seuraava jae, niin hämmästyt. Tässä nuo molemmat jakeet:
      Toimikaa sen kaupungin parhaaksi, johon minä olen teidät siirtänyt. Rukoilkaa sen puolesta Herraa, sillä sen menestys on teidänkin menestyksenne.
      "Näin sanoo Herra Sebaot, Israelin Jumala: Älkää antako keskuudessanne olevien profeettojen ja ennustajien pettää itseänne! Älkää uskoko unia, joita he teille kertovat. Silkkaa valhetta he julistavat teille minun nimissäni, en minä ole heitä lähettänyt, sanoo Herra. (Jer.29:7-9)
      - Mitä ihmeen tekemistä noilla kahdella jakeella on keskenään? Miksi ne ovat peräkkäin? Onko kirjoittajan ajatus harhaillut tai kopioijalla kynä lipsunut? kyselin ihmeissäni, luettuani molemmat jakeet.
      Sitten käväisin netin keskustelupalstoilla lueskelemassa kristittyjen välistä keskustelua. Äkkiä jälkimmäinen jae ei tuntunutkaan enää niin omituiselta.
      Koko kirjoitus goo.gl/HlzK0a

      • Se miten sinä nämä yksittäiset asiat ymmärrät, omassa käsitysmaailmassasi, ei ole mitään merkitystä. Voit nostella sieltä täältä yksittäisiä asioita, mutta jos et ymmärrä kokonaisuutta, niin et myöskään ymmärrä noiden yksittäisten asioiden todellista merkitystä. Toivottavasti ymmärsit, mitä todella tarkoitin, se on pyrkimykseni, että minut ymmärrettäisiin täysin oikein, jotta Jumalan tahto toteutuisi.


    • ""Näin sanoo Herra Sebaot, Israelin Jumala: Älkää antako keskuudessanne olevien profeettojen ja ennustajien pettää itseänne! Älkää uskoko unia, joita he teille kertovat. Silkkaa valhetta he julistavat teille minun nimissäni, en minä ole heitä lähettänyt, sanoo Herra. (Jer.29:7-9)
      - Mitä ihmeen tekemistä noilla kahdella jakeella on keskenään? Miksi ne ovat peräkkäin? Onko kirjoittajan ajatus harhaillut tai kopioijalla kynä lipsunut? kyselin ihmeissäni, luettuani molemmat jakeet.
      Sitten käväisin netin keskustelupalstoilla lueskelemassa kristittyjen välistä keskustelua.

      Äkkiä jälkimmäinen jae ei tuntunutkaan enää niin omituiselta.""
      ----------------------------------------------------------------------------

      ÄLKÄÄ --- MYÖSKÄÄN --- PETTÄKÖ - itse - ITSEÄNNE . . . LUULEMALLA . . . ;)

      Kirje galatalaisille 6
      1. Veljet, jos joku tavataan jostakin rikkomuksesta, niin ojentakaa te, hengelliset, häntä sävyisyyden hengessä; ja ole varuillasi, ettet sinäkin joutuisi kiusaukseen.
      2. Kantakaa toistenne kuormia, ja niin te täytätte Kristuksen lain.

      3. Sillä jos joku LUULEE jotakin olevansa, vaikka ei ole mitään, niin hän PETTÄÄ itsensä.
      4. Mutta tutkikoon kukin omat tekonsa, ja silloin hänen kerskaamisensa on vain siinä, mitä hän itse on, ei siinä, mitä toinen on;
      5. sillä kunkin on kannettava oma taakkansa.

      6. Jolle sanaa opetetaan, se jakakoon kaikkea hyvää opettajallensa.
      7. Älkää eksykö, Jumala ei salli itseänsä pilkata; sillä mitä ihminen kylvää, sitä hän myös niittää.
      8. Joka lihaansa kylvää, se lihasta turmeluksen niittää; mutta joka Henkeen kylvää, se Hengestä iankaikkisen elämän niittää.
      9. Ja kun hyvää teemme, älkäämme lannistuko, sillä me saamme ajan tullen niittää, jos emme väsy.
      10. Sentähden, kun meillä vielä aikaa on, tehkäämme hyvää kaikille, mutta varsinkin uskonveljille.

      . . . . .

      » Joka ei ole minun kanssani, se on minua vastaan; ja joka ei minun kanssani kokoa, se hajottaa. »
      - Matt. 12:30

      Jumalan Pyhän Hengen TOIMINTA --- KOKOAA --- EIKÄ . . . HAJOTA . . . !

      Jeesus SANOO . . .

      30. Joka ei ole minun kanssani, se on minua vastaan; ja joka ei minun kanssani kokoa, se hajottaa.
      31. Sentähden minä sanon teille: jokainen synti ja pilkka annetaan ihmisille anteeksi, mutta Hengen pilkkaamista ei anteeksi anneta.
      32. Ja jos joku sanoo sanan Ihmisen Poikaa vastaan, niin hänelle annetaan anteeksi; mutta jos joku sanoo jotakin Pyhää Henkeä vastaan, niin hänelle ei anteeksi anneta, ei tässä maailmassa eikä tulevassa.
      33. Joko tehkää puu hyväksi ja sen hedelmä hyväksi, tahi tehkää puu huonoksi ja sen hedelmä huonoksi; sillä hedelmästä puu tunnetaan.
      34. Te kyykäärmeitten sikiöt, kuinka te saattaisitte hyvää puhua, kun itse olette pahoja? Sillä sydämen kyllyydestä suu puhuu.
      35. Hyvä ihminen tuo hyvän runsaudesta esille hyvää, ja paha ihminen tuo pahan runsaudesta esille pahaa.
      36. Mutta minä sanon teille: jokaisesta turhasta sanasta, minkä ihmiset puhuvat, pitää heidän tekemän tili tuomiopäivänä.
      37. Sillä sanoistasi sinut julistetaan vanhurskaaksi, ja sanoistasi sinut tuomitaan syylliseksi.

      Evankeliumi Matteuksen mukaan, Matt. 12:30-37 ---> Pyhän Hengen pilkka

      • ""Tässä nuo molemmat jakeet:
        Toimikaa sen kaupungin parhaaksi, johon minä olen teidät siirtänyt. Rukoilkaa sen puolesta Herraa, sillä sen menestys on teidänkin menestyksenne.""
        ------------------------------------------------------------------------

        Kirje galatalaisille 6
        6. Jolle sanaa opetetaan, se jakakoon kaikkea hyvää opettajallensa.
        7. Älkää eksykö, Jumala ei salli itseänsä pilkata; sillä mitä ihminen kylvää, sitä hän myös niittää.
        8. Joka lihaansa kylvää, se lihasta turmeluksen niittää; mutta joka Henkeen kylvää, se Hengestä iankaikkisen elämän niittää.
        9. Ja kun hyvää teemme, älkäämme lannistuko, sillä me saamme ajan tullen niittää, jos emme väsy.
        10. Sentähden, kun meillä vielä aikaa on, tehkäämme hyvää kaikille, mutta varsinkin uskonveljille.

        16. Ja kaikille, jotka tämän säännön mukaan vaeltavat, kaikille heille rauha ja laupeus, ja Jumalan Israelille!
        17. Älköön tästedes kukaan minulle vaivoja tuottako; sillä minä kannan Jeesuksen arvet ruumiissani.
        18. Meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen armo olkoon teidän henkenne kanssa, veljet. Amen.


    • Jumalan_henkäys 22.4.2017 22:50

      Jumala SANOO . . .

      Jumalan tahto on kampata Paavi nurin, samoin kaikki muukin, joka ei ole Jumalan tahdon mukaista. Paavi on ihmisten valinta, eli ei suoraan Jumalan valinta, vaan niiden jotka omavaltaisesti ovat päättäneet edustaa Jumalaa, mutta ilman Jumalan tahdon toteutusta ja Jumalan valintaa. Paavi on siten ihmisten valinta edustamaan Jumalaa, jolloin Jumalan tahto ei enää toteudu, vaan ihmisen tahto. Jumalan tahto siis katosi, kun Paavilla korvattiin, Jumalan tahto. Minä olen siten puhdas Jumalan tahto.

      . . .

      Jumalan_nimissä
      8.9.2015 14:37

      Rakas uskonveljeni "KTSEiKirj" !

      Se miten sinä nämä yksittäiset asiat ymmärrät, omassa käsitysmaailmassasi, ei ole mitään merkitystä. Voit nostella sieltä täältä yksittäisiä asioita, mutta jos et ymmärrä kokonaisuutta, niin et myöskään ymmärrä noiden yksittäisten asioiden todellista merkitystä. Toivottavasti ymmärsit, mitä todella tarkoitin, se on pyrkimykseni, että minut ymmärrettäisiin täysin oikein, jotta Jumalan tahto toteutuisi.
      ----------------------------------------------------------
      "- Paavikompleksi?"

      Jumalan tahto on kampata Paavi nurin, samoin kaikki muukin, joka ei ole Jumalan tahdon mukaista. Paavi on ihmisten valinta, eli ei suoraan Jumalan valinta, vaan niiden jotka omavaltaisesti ovat päättäneet edustaa Jumalaa, mutta ilman Jumalan tahdon toteutusta ja Jumalan valintaa. Paavi on siten ihmisten valinta edustamaan Jumalaa, jolloin Jumalan tahto ei enää toteudu, vaan ihmisen tahto. Jumalan tahto siis katosi, kun Paavilla korvattiin, Jumalan tahto. Minä olen siten puhdas Jumalan tahto.

      En itse päätä mistään mitään, noudatan vain kirjaimellisesti Jumalan ohjeita eli minun omilla ajatuksillani ei ole mitään merkitystä. Minulla ei ole näissä asioissa enää omaa tahtoa, on vain olemassa Jumalan tahto, joka täytyy toteuttaa ja hyvä niin.

      Jos tapahtuisi niin, että en enää toteuttaisi Jumalan tahtoa, niin Jumala ottaisi tilalleni, sellaisen ihmisen, joka toteuttaisi puhtaasti Jumalan tahdon ja minua ei enää tarvittaisi.Tai sitten kurittaisi minua uudestaan niin pitkään, että toteuttaisin taas pelkästään Jumalan tahtoa, enkä lainkaan omaani.
      ------------------------------------------------------------------------
      "edustan nyt . . . Jumalaa maan päällä."

      Näin on Jumala valitettavasti määrännyt ja jos en tee niin, olen petturi Jumalaa kohtaan ja minut voisi saman tien korvata, jos olisi joku, jolla voisi korvata.

      Kaikki edelliset ovat Jumalan tahdon toteutusta, sillä edustan nyt . . . Jumalaa maan päällä. En ymmärrä, miten sen voi muuten sanoa, ehkä jotenkin kiertelemällä, jonka jälkeen kukaan ei enää ymmärrä . . . ketä todellisuudessa edustan.

      Itseäni en kuitenkaan edusta, enkä SAATANAA . . . pelkästään siis JUMALAA ja Jumalan tahtoa.

      "Joudutte lukemaan opiskeluaikana yli 770 sivua, Jeesuksen elämästä ja opetuksista, jota siis ei ole Raamatussa kerrottu."

      Emme jatka asioiden käsittelyä, ennen kuin kaikki ovat paikalla ja suostuvat toteuttamaan Jumalan tahtoa. Jumala ilmoittaa milloin voimme jatkaa asioiden käsittelyä, minä en sitä päätä. Eli JH ei kirjoita mitään, eikä perustele mitenkään, miksi ei kirjoita mitään, koska toteuttaa pelkästään Jumalan tahtoa ja saa määräyksen Häneltä. Jumalan ei tarvitse lainkaan perustella, miksi toimii niin kuin toimii, koska Herra yksin määrää mitä ja milloin haluaa toteuttaa, eikä ihminen voi siihen mitenkään vaikuttaa.
      ---------------------------------------------------------------------
      Se mitä puhdas Jumalan tahto tarkoittaa ja miten sitä tulee toteuttaa, ei ole yksinkertaista. Jumala käytti minun koulutukseeni 14 vuotta, jotta voisin toteuttaa puhdasta Jumalan tahtoa, niin kuin Herra tahtoo, enkä siis tahdo enää mitään muuta kuin toteuttaa Kaikkivaltiaan Jumalan tahtoa, niin tarkasti kuin vaan voin.
      ------------------------------------------------------------
      Kirjoitin nyt Jumalan tahdon, niin kuin Hän tahtoi.

      Mikä on ilmoitettu . . . se on Jumalan nimissä ilmoitettu !

      "Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan; en minä ole tullut kumoamaan, vaan täyttämään." Matt. 5:17

      Mitä et tiedä . . . se joskus kerrotaan.

      • Hallelujaaaaa

        Hallelyyjaaaaa....


      • "Joudutte lukemaan opiskeluaikana yli 770 sivua, Jeesuksen elämästä ja opetuksista, jota siis ei ole Raamatussa kerrottu."

        Emme jatka asioiden käsittelyä, ennen kuin kaikki ovat paikalla ja suostuvat toteuttamaan Jumalan tahtoa. Jumala ilmoittaa milloin voimme jatkaa asioiden käsittelyä, minä en sitä päätä. Eli JH ei kirjoita mitään, eikä perustele mitenkään, miksi ei kirjoita mitään, koska toteuttaa pelkästään Jumalan tahtoa ja saa määräyksen Häneltä. Jumalan ei tarvitse lainkaan perustella, miksi toimii niin kuin toimii, koska Herra yksin määrää mitä ja milloin haluaa toteuttaa, eikä ihminen voi siihen mitenkään vaikuttaa.

        . . .

        Evankeliumi Luukkaan mukaan 12,

        Luuk. 12: 47-49 ---> Palvelija, Herran TAHTO - ja - rangaistus NISKUROINNISTA

        » . . . Ja sitä palvelijaa, joka tiesi herransa TAHDON . . .

        . . . mutta ei tehnyt valmistuksia eikä toiminut hänen tahtonsa mukaan, rangaistaan monilla lyönneillä.

        Sitä taas, joka ei tiennyt, mutta teki semmoista, mikä lyöntejä ansaitsee, rangaistaan vain muutamilla lyönneillä.

        . . . Sillä jokaiselta, jolle on paljon ANNETTU, myös paljon VAADITAAN; ja jolle on paljon USKOTTU, siltä sitä enemmän KYSYTÄÄN.

        . . . Tulta minä olen tullut heittämään maan päälle; ja kuinka minä tahtoisinkaan, että se jo olisi syttynyt! . . . »


    • Leijona777

      Meille on annettu mahdollisuus olla ihmisiä. Jumala ei meiltä mitään tahdo, mutta jumalan kuvat voivat näyttää ihmisyytensä.

    Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jumala rankaisi; nainen kuoli Suviseuroissa

      Eihän näissä joukkohysteriatapahtumissa ole mitään tolkkua. Aina pitää hajauttaa. Toivottavasti lestatkin tulevat nyt
      Maailman menoa
      310
      7041
    2. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      58
      2154
    3. Missä hiton pippaloissa

      Sä käyt kun sua ei näy missään..tahtosin vaan varmistua et kaikki ok.
      Ikävä
      33
      1591
    4. Olen miettinyt sinua tänään

      Se mitä teit oli oikeasti vähän tylyä. En voi ottaa sitä muuna kuin mitä se konkreettisesti on. Esitän itsellenikin että
      Tunteet
      26
      1403
    5. IS Viikonloppu 29.-30.6.2024

      Melko hyvä 3- -tasoiseksi merkitty Kovis Jari Keräseltä. Pääkuvan merkitys on varsin vähäinen rajoittuen alakulman aukio
      Sanaristikot
      71
      1117
    6. Kysymystä pukkaa

      Mitä aiot tehdä kun näet hänet seuraavan kerran? Vai oletko kuin ei mitään....
      Ikävä
      111
      1113
    7. Kuolemanraja kokemukset ovat kulttuurisidonnaisia.

      Kuolemanraja kokemukset ovat kulttuurisidonnaisia. Kristilliset ääriainekset pelottelevat ihmisiä edelleen IKUISELLA hel
      Hindulaisuus
      329
      989
    8. Suviseurat

      Kamala onnettomuus tapahtunut subiseuroissa
      Hyrynsalmi
      15
      833
    9. Tässä viimeinen mahdollisuutesi nainen

      Kysyä tai sanoa minulle, jos jotain jäi vuosien takaisista. Sen verran meillä oli kuitenkin jotain, että välillä mietin
      Ikävä
      47
      818
    10. Miksei persut järjesteä koskaan miekkareita tai kulkueita?

      Pelkäävätkö saavansa pataansa, ja sen vuoksi vain öyhöttävät netissä? Ei öyhöttämisellä muuteta maailmaa. Pitää olla ak
      Maailman menoa
      274
      777
    Aihe