On hienoa huomata että katolilaiset piispat, papit ja munkit Ranskassa ovat ottaneet voimakkaasti kantaa äärioikeistolaista, nationalistista ja rasistista Marine Le Peniä vastaan. Kirkon mielipide voidaan katsoa suorastaan ratkaisevaksi Ranskan presidentinvaalien tuloksen kannalta. Emmanuel Macron lupaa avata Ranskan rajat kokonaan ja poistaa kaikki taloudelliset, kaupalliset, sosiaaliset ja poliittiset esteet ihmisten ja asioiden vapaalta liikkuvuudelta. Ranskan katolilaisten johtajat ovat innostuneita. Uudistajapaavi Franciscuksen humanistinen henki tuntuu vahvana.
Euroopan tulevaisuus näyttää valoisammalta tämän viikon sunnuntain jälkeen. Le Penin torjuminen merkitsee uutta takaiskua Euroopan taantumuksellisille ja uusfasistisille voimille. Katolilaisten ja muiden kristittyjen on syytä iloita myös Suomessa. Meillähän merkitsi Perussuomalaisten romahdus kuntavaaleissa käännettä kohti parempaa.
Katolinen kirkko pysäyttää Ranskan äärioikeiston
Vatikaani2_4ever
2
220
Vastaukset 2
- Pyörämiesi
Olen pannut tuon tyytyväisenä merkille. Kaikki kirkkomme tai sen yksittäisten pappien kannanotot eivät ole olleet yhtä hyvää luettavaa, mutta on erinomainen asia, että Marine Le Penin ihmisvihamielinen politiikka tuomitaan. Se lupaa jatkossa parempaa.
- Taikaviitan.tanssikutsu
Minä puolestani ihailen Donald Trumpia. Hieno mies. Suomeen ja Eurooppaan tarvittaisiin samanlaisia miehä ja naisia politiikkaan. Eurooppa tulee kosahtamaan omaan mahdottomuuteen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 53897
Muistatko Mikkelin panttivankidraaman?
Uusi draamasarja järkyttävästä tapauksesta on tulossa. Tositapahtumiin perustuva sarja ammentaa vuoden 1986 Mikkelin pan64647- 55640
Iäkäs Jämsäläinen mies kuoli poliisiautoon matkalla Jyväskylän putkaan
Iäkäs vanhus humalassa niin huonossa kunnossa, ettei pystynyt huolehtimaan itsestään niin ainoa apu sillä hetkellä oli43572Olen luovuttanut
Välimme menivät niin pahasti solmuun, ettei niitä voi enää korjata. On aika jatkaa elämässä eteenpäin. Toivon sulle kaik31542En välitä sinusta yhtään
Olet pelkkä itsestään liikoja luuleva ämmä. Kierrän sinut kaukaa nyt ja aina. Olit mulle pelkkä lelu vaan.32518Ernest Lawson täräytti erikoisen heiton TTK-lehdistötilaisuudessa: " Onko tässä tarkoituksena...?"
Ernest Lawson esitteli uudet TTK-tähtioppilaat ja opettajat torstaina 6.8. lehdistölle. Tulevalla kaudella on yksi hausk5503- 75457
- 37436
- 33435