Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Saako Frans Salmi tukea?

Tekopyhistelyä

Patrick on saanut tukea ja apua:
"Onnettomuuden jälkeen olen saanut laaja-alaista lääketieteellistä apua. Minulle on myös tarjottu apua ystävätyöntekijöiden kautta. Minua on autettu ja olen kiitollinen siitä."

Kuinka Frans Salmen seurakunta, joka on helluntaiseurakunta (Pakilan Risteyspaikka), on reagoinut tilanteeseen. Patrickia arvostellaan tapahtuneesta, mutta Patrick saa myös tukea yli seurakuntarajojen. Vastaavaa tuki- ja auttamisintoa Frans Salmea kohtaan ei ole syntynyt. Miksi näin?

Mikäli Pakilan Risteyspaikan jäsenet täyttävät facebookin Patrickia tukevilla viesteillään ja unohtavat uskonveljensä, kuinka Frans reagoi tähän? Miksi helluntailaiset asettuvat aina tällaisissa tapauksissa pastorien rinnalle ja hylkäävät ystävänsä.

On todella erikoista, että Boon Worship band on erottanut Frans Salmen. Hetki sitten Frans oli Roger Aittomäen mukaan nostamassa Boonia uudelle tasolle. Roger Aittomäeltä ei olisi odottanut tällaista hylkäämistä. Mutta ilmeisesti kiitollisuus ystävistä omina mielen pimeinä hetkinä ei ylety enää kärsivään lähimmäiseen. Kuinka lyhytnäköistä. On helppo paeta vastuusta, on helppo kääntää selkä ja kivittää.

Kaikki te, jotka kannatte rukouksin Patrick Tiaista, pistäkää käsi sydämelle ja vastatkaa itsellenne: "Miksi minulla ei ole huolta Frans Salmesta?"

Vastaus kertoo teistä kaiken.

88

7381

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tekopyhistelyä

      Eikö löydy yhtäkään, jolle Frans Salmen iankaikkisuuskohtalo olisi tärkeä? Millaisen viestin helluntaiseurakunnat antavat homoseksuaaleille? Seurakuntaan erehtynyt homoseksuaali on ryhtyessään pastorin kanssa suhteeseen aina se viettelijä? Kaukaa haettua?

      Pastorit hakevat ymmärrystä avioliiton ulkopuolisille suhteilleen erinäisillä tekijöillä, kuten kiire, väsymys, stressi, ulkonainen paine tai kritiikki. Onko helluntaisaarnaaja koskaan myöntänyt hyväksikäyttäneensä sielunhoidettavaa? Vai onko helluntaisaarnaaja ollut aina syntisen naisen uhri? Olivatko Frank Houstonin hyväksikäyttämät alaikäiset lapset viekoittelevia piruja? Vai onko sittenkin ainoa ongelma se, että asia tuli julkiseksi, eikä tapahtuneesta voitu vaieta ja kärsimyksiä korvata rahalla?

      Lahkon ja sen narsistisen johtajan kunniaa varjellaan viimeiseen asti. Esimerkiksi anteeksipyynnön ja omien virheiden myöntämisen tarkoitus voi olla vain peliä, jolla saada asiat jälleen toimimaan. Toisen henkilön syyllistäminen omista virheistä ja teoista on osa uskottavaa valehtelua ja manipulointia, jonka tarkoituksena on saada uhri kyseenalaistamaan ainoastaan omaa toimintaansa, ei narsistin.

    • Tasapuolisesti

      Muistetaan myös Transua.

      • tarkentaisitko

        Tarkoitatko transistoria?


    • alttarillatavataan

      En ymmärrä miten muka väität tietäväsi miten kaikki helluntailaiset ajattelevat, itse olen myös helluntailainen ja todella olen huolissani molemmista ja en ajattele että Salmi olis jotenki pahempi.

      Eikä face oo koko maailma..

    • armoaarmoa

      älä yleistä, olen hellari ja olen huolissani molemmista, enkä ajattele, että salmi olisi tässä se pahempi...molemmat vaan hairahtu , niinkuin monet meistä joskus...

      • Näin_se_menee

        Kaikki kunnon helluntailaiset ovat huolissaan Patrickista ja Fransista, sillä tällainen asiansa sen saama julkisuus pilaa maineen. Tällainen keskustelu pitäisi saada tyrehtymään pikaisesti. Aika parantaa haavat, vuosi hiljaisuutta ja pojat voisivat jatkaa evankelijointia ja opettamista.


      • Tarkennusta
        Näin_se_menee kirjoitti:

        Kaikki kunnon helluntailaiset ovat huolissaan Patrickista ja Fransista, sillä tällainen asiansa sen saama julkisuus pilaa maineen. Tällainen keskustelu pitäisi saada tyrehtymään pikaisesti. Aika parantaa haavat, vuosi hiljaisuutta ja pojat voisivat jatkaa evankelijointia ja opettamista.

        Yhdessä vai erikseen?


      • Ylistysveli

        Frans saa kyllä tukea, lähinnä takakautta


      • Anonyymi

        Miten voidaan sanoa että Patrick Tiainen ja Fransa Salmi on homopari Kumpikin asuu eri paikkakunnilla Patrick Turussa ja Frans Vantaalla Mitä ihmeen juttuja?


    • Ihmettelijä_

      Mulla yks tuttu ihminen, joka aina puhunut inhoten homoista, jopa pilkaten. Vaikka homouden harjoitus väärin, en pidä pilkasta ja inhoamisesta. No nyt kun selvisi tämä P.T:n tapaus, olikin toinen ääni kellossa. "Ihminen on aina syntinen" ja muuta puolustelua. Aivan ihmeellistä takinkääntöä.

      Mua kiinnostaa eniten Marian jaksaminen. Todella pahalta tuntuu, kun miestänsä vain silitellään, aivan kuin väärintekijä olisi se uhri. Vaikka onhan tavallaan Patrickikin eräänlainen uhri, mistä vedetty kaikki irti. Näinhän se narsistisissa suhteissa menee, hovi puolustelee väärintekijää ja todellisen uhrin tulee vain hyväksyä tilanne ja olla sivussa.

      Jotenkin pelkään, ettei paljastukset tuu jäämään tähän, ellei todella suunta muutu.

      • Zxczxczxc

        Nuoren vaimon tilanne on todella ikävä. Toivottavasti ei jää velvollisuudesta jatkamaan liittoa. Täysi syy eroon!


      • NäinMenee
        Zxczxczxc kirjoitti:

        Nuoren vaimon tilanne on todella ikävä. Toivottavasti ei jää velvollisuudesta jatkamaan liittoa. Täysi syy eroon!

        Ainakin facebookissa poisti Tiainen sukunimen profiilistaan. Tiedä sitten miksi...


      • NäinMenee
        NäinMenee kirjoitti:

        Ainakin facebookissa poisti Tiainen sukunimen profiilistaan. Tiedä sitten miksi...

        Siis Maria poisti.


      • Ihmettelijä_
        NäinMenee kirjoitti:

        Siis Maria poisti.

        Ok, ei todellakaan ole vaimolla velvollisuutta suhteeseen jäädä. Vaistosin, kun menivät naimisiin, että tuo suloinen tyttö joutuu vielä ongelmiin miehensä takia.


    • epäjumalanpalvelustaHomo

      Ei homous lähde sillä, että toiset rukoilevat homon puolesta. Homous lähtee sillä, että homo tekee ITSE parannuksen Raamatunvastaisesta kierosta seksuaalisuuden harjoituksestaan ja sanoutuu irti tuollaisesta lihan himosta. Ja ITSE rukoilee Jumalalta johdatusta ja varjelusta, että ei joutuisi kiusaukseen. Amen.

      • AskelTyhjyyteen

        On hirveän surullista, miten ahtaassa lasikaapissa te uskovaiset joudutte elämään. Kiusaus sitä ja kiusaus tätä. Jos Taivas on yhä kamala paikka, se on Helvetti.


      • Roponen
        AskelTyhjyyteen kirjoitti:

        On hirveän surullista, miten ahtaassa lasikaapissa te uskovaiset joudutte elämään. Kiusaus sitä ja kiusaus tätä. Jos Taivas on yhä kamala paikka, se on Helvetti.

        Sitä se varmaan pelastumattomalle onkin. Mutta Jumalasta sytynyt vihaa syntiä, eikä rakasta sitä. Hänelle helvetti löytyy yökerhon jumputuksesta. Ihminen on Jumalan luoma. Siksi hänen tulee Jumalan voimasta ja armosta elää pyhää elämää. Helvetti on roskasäiliö, jonne heitetään syntiset.


    • Risteyspaikanhedelmää

      Aloitus näyttää toteutuvan kirjaimellisesti.

      Frans Salmen entinen työnantaja ja Pakilan Risteyspaikan ex-pastori kannustaa Patrick Tiaista sydänsilmä-emojilla Facebookissa. Isän Sydän -kouluttajat ovat innoissaan tästä isän rakkauden ilmentymästä.

      Oli tiedossa, että näin se menee, mutta silti on surullinen olo.

      Malakia 2:13-16
      Ja toiseksi te olette tehneet tämän: olette saattaneet Herran alttarin peitetyksi kyynelillä ja itkulla ja huokauksilla, niin ettei hän enää käänny uhrilahjojen puoleen eikä mielisty ottamaan mitään teidän kädestänne.
      Mutta te sanotte: "Minkätähden niin?" Sentähden, että Herra on todistaja sinun ja sinun nuoruutesi vaimon välillä, jolle sinä olet ollut uskoton, vaikka hän on sinun puolisosi, sinun aviovaimosi.
      Niin ei tee yksikään, jolla on jäännöskään Hengestä. Mutta kuinkas se yksi? Hän pyrki saamaan Jumalan lupaamia jälkeläisiä. Ottakaa siis vaari hengestänne älkääkä olko uskottomat nuoruutenne vaimolle.
      Sillä minä vihaan hylkäämistä, sanoo Herra, Israelin Jumala, ja sitä, joka verhoaa vaatteensa vääryydellä, sanoo Herra Sebaot. Siis ottakaa vaari hengestänne älkääkä olko uskottomat.

    • MyOpinion

      Frans Salmi varmaankin saa apua YLHÄÄLTÄ, eli Jumalalta, jos AIDOSTI katuu syntejään.

      Tässä on ihan turhaa hyysäillä koko ajan kaikenlaisen "muun avun" kanssa. Turhaa ajanhukkaa.

      "Myötäelävät" ja niin tavattoman hunajaisen "rakkaudelliset" mukamas-uskovaiset ovat aina levittelemässä tuota Lasten Nalle-laastariaan SYÖVÄN päälle.

      Siis synnin SYÖVÄN päälle.

      Jeesus ei koskaan tehnyt niin. Jeesus ei koskaan erehtynyt. Jumala on ennen kaikkea Vanhurskas ja Pyhä Jumala. Häntä voi lähestyä vain sellaisena.

      Mikä on Frans Salmen ja Patrick Tiaisen nopein tie ONNEEN ja VAPAUTEEN?

      Se on se, että he ensimmäistä kertaa elämässään (kaanaan kielellä sanottuna), polvistuvat Jeesuksen Ristin juurelle, tunnustavat oman läpikotaisen turmelluksensa ja pyytävät Jumalalta armoa omalle kohdalleen.

      Tämä olisi ihan uusi kokemus heidän elämässään.

      Mitään tällaista he eivät ole aikaisemmin kokeneet.

      Tätä kokemusta Raamattu kutsuu uudestisyntymiseksi.

      He vihdoinkin kokisivat Jumalan VOIMAN omalla kohdallaan. Se voima vapauttaisi heidät SISÄISESTI heidän synneistään. Se voima on Jeesuksen veren voima. Jumalan Pyhä Henki vapauttaisi heidät heidän synneistään uutta luovan SISÄISEN uudistuksen kautta.

      Tämä on heille ihan uutta.

      Tähän asti kaikki on ollut vain ulkonaista. Mielessä ja aivoissa ja sielussa elävää HUUMAA ja hypetystä. Itse tehtyä ja pahojen henkien vaikuttamaa ja ohjaamaa.

      TÄTÄ meidän pitää heille molemmille rukoilla. Siis jos haluamme aidosti heidän puolestaan rukoilla. Ja hyvä on rukoilla, mutta ei pidä rukoilla VÄÄRIN!

      Se on totta, että ihminen, joka vihdoinkin joutuu OMIEN syntiensä kanssa kasvotusten, on vaarassa vaikka päättää päivänsä. Siis tehdä itsarin. Hän heittää koko "Elämän Lahjan" päin Jumalan kasvoja ja sanoo, että "En kestä tätä enää. Minua SINÄ et näin kohtele. Päätän päiväni TÄHÄN."

      Näin monet tekevät.

      Mutta ei se ole Jumalan tahto. Jumala ei voi ketään meistä auttaa, ennen kuin Hänen valonsa on valaissut meitä sinne meidän salattuun pimeyteemme asti.

      Sinne asti, jota me varjelemme sillä agape -rakkaudellamme. Agape -rakkaus ei muuten ole mitään "Jumalallista" rakkautta. Usein näin kuule väitettävän. Agape -rakkaus on itsensä uhraavaa rakkautta.

      Tässä seuraavassa raamatunjakeessa Jeesus käyttää agape -rakkautta kuvaamaan ihmisen rakkautta PIMEYTEEN:

      3:19 Mutta tämä on tuomio, että valkeus on tullut maailmaan, ja ihmiset RAKASTIVAT (verbi tulee sanasta "agapee") pimeyttä enemmän kuin valkeutta; sillä heidän tekonsa olivat pahat.

      Ihminen siis RAKASTAA pimeyttä, ei "Jumalallisella" rakkaudella, vaan itsensä uhraavalla rakkaudella, agape -rakkaudella.

      Kun ihminen luopuu rakkaudestaan pimeyteen, niin vasta silloin hänen polkunsa alkaa aueta. Ei ennen. Ei yhtään ennen.

      TÄTÄ meidän tulee rukoilla noille kahdelle. Että he vihdoinkin kohtaisivat Jumalan, alastomina, paljastettuina, kaikesta riisuttuina.

    • Tasapuolisesti

      Joo muistetaan helluntalaisia Transuja myös.

      • MyOpinion

        Juu,

        Muista palavasti rukoilla myös heidän puolestaan.

        Joka ilta!

        :o)


    • MyOpinion

      Mutta tästä otsakkeen itse aihesta vielä.

      Moni kyselee, että miten tässä "Aina näin käy, käy, käy, käy ...."

      Just vähän niin kuin se joku vanha iskelmä (josta en paljon tuon enempää muista).

      MIKSI ???

      Siksi että tässä ei ole kysymys "helluntailaisuudesta", jota nuo kaksi, Patrick Tiainen ja Frans Salmi eivät suinkaan edustaneet. Edellä jo selitimme sen tilanteen.

      Kysymys ei ole uskonlahkoista, kirkkokunnista, herätysliikkeistä, oppinäkemyksistä, jne.

      Ihmiset sillä kohtaa ajatelkoot mitä haluavat ajatella.

      Uskossa Jeesukseen ei ole kysymys näistä.

      Usko Jeesukseen on HENKILÖKOHTAINEN ja koko ajan toimiva SUHDE Jeesukseen.

      Oli sitten "kirkko" tai "lahko" mikä tahansa, niin itse se pelastava usko on kiinni vain siitä, mikä suhde sinulla on Jumalaan itseensä.

      On sulaa hulluutta kuluttaa aikaansa mollaamalla "uskonlahkoja". Nelivuotias lapsikin löytää niistä virheitä. Ilkeämielinen ihminen vielä sata kertaa enemmän. Niin kuin voimme näiltä sivuilta lukea.

      Niiden virheiden taakse ei kannata itse piiloutua.

      Ei Jumala SITÄ sinulta kysy.

      Jumala aina kysyy sitä, mikä on sinun henkilökohtainen suhteesi Häneen Itseensä.

      SE on SE asia, joka SINUN pitää itsellesi selvittää. Oma iankaikkisuutesi riippuu SIITÄ, ei mistään muusta.

    • YlistyskouluSiilinjärvi

      Psykiatrian osastolta osa risteyspaikkalaisista on lopulta saanut avun, ei omilta sielunhoitoterapeuteiltaan.

    • Nohetilähtee

      En tiedä, kuka hän on, mutta nyt heti meni rikous Isälle.

    • Tukipilarisi

      Patrick tukee Franssia, heillä menee mukavasti. Juuri Frans tuli Patrickin autolla paikallisen marketin pihalle.

      • EttäNäinKävi

        Boon Worship Band kirjoittaa netissä, että Boon worship bandin pianisti ja laulaja Frans Salmi poistuu bändistämme. Toivotamme Fransille oikein paljon siunausta ja rukoilemme bändilemme uusia jäseniä!


      • uteliasvaan

        onko tietoa vai arvuutteletko??


      • EttäNäinKävi kirjoitti:

        Boon Worship Band kirjoittaa netissä, että Boon worship bandin pianisti ja laulaja Frans Salmi poistuu bändistämme. Toivotamme Fransille oikein paljon siunausta ja rukoilemme bändilemme uusia jäseniä!

        Tiedoksesi: Nykymaailmassa on tehokkaampiakin rekrytointikeinoja kuin rukoili. Ajattele, jos Uudenkaupungin autotehdas ilmoittaisi, että "rukoilemme 2000:a uutta työntekijää". Voisi jäädä muutama Mersu tekemättä.


    • Jumalanmies

      Homouden henki on ajettava ulos, ei siitä synnistä muuten pääse, sanoo Derek Prince
      jolla on ollut liki 60 v kokemus mm.tällaisista asioista. Hän on jo Herran luona.

      • AskelTyhjyyteen

        Eikö se niin ollut, että meillä on vain yksi Jumala? Elä levitä pakanaoppia ja väitä, että henkiä on olemassa.


      • Veggsu

        Minä olen Herra, sinun Jumalasi. Sinulla ei saa olla muita jumalia. Jos henki nähdään pienenä jumalana, jota karkoitetaan, vaikka se olisi pahantahtoinen, olette jo aika pahasti rikkomassa Kymmentä käskyä. Kristinusko ei anna sijaa muille jumalille. Piste. Manaaminen voidaan nähdä palvontamenona.


    • epätietoinen.yksilö

      Eivät kovin toiveita herättäviltä kuulosta nämä viime aikojen uutiset. Jos siis ovat totta.

      "Tukevat toinen toisiaan".

      No sitähän he varmasti ovat tehneet koko ajan. Monella eri tavalla. Meneekö ne molemmat nyt sinne Keniaan "tukemaan toinen toisiaan"?

      • epätietoinen.yksilö

        Mihin ne pistää sen Marian?

        Rannalle ruikuttamaan?


    • valojapäälle

      Mitä tukea ne tässä tarvitsee? Nehän on vaan rakastavaisia, so what? :D
      Itsepä on soppansa keittäny noilla jumalasitäjumalatätä hössötyksillään. Homouttaan kenties vaan yrittäneet peitellä? Se, ettei uskalla olla oma itsensä vaan pitää hakea joltain lahkolta tukea ja hyväksyntää, niin SE on surullista, jos joku.

      • MyOpinion

        Tuo kommentti nyt meni ainakin sata metriä ohi maalin.

        Nimimerkki "valojapäälle" tuossa edellä yhdistelee asioita ihan omavaltaisesti. Patrick Tiainen ei homouttaan perustanut sitä seurakuntaansa. Hän perusti sen ihan vaan itselleen. Halusi olla "pastori", "apostoli" ja "suuri hengellinen johtaja".

        "Koko Suomen pelastaja".

        Aina Petsamosta Hankoon asti. Ja päinvastoin. Katsokaa nuo videot! Löytyvät vieläkin YouTubesta. Katsokaa TV7 -män "lupaukset".

        Koko Suomineito HÄNEN piti pelastaa. Uudenvuoden puheessaan 2015/2016 hän sen lupasi.

        Ja yleisö hurrasi. Hauskaa oli.

        Kaikilla oli hauskaa, paitsi ei Jumalalla.

        Hän saarnasi sitä, koska hän oli Kenneth Haginin kirjoista itselleen lukenut, että se on mahdollista. Pitää vain "uskoa". Hän avoimesti koko ajan PILKKASI niitä, jotka eivät uskoneet HÄNEEN ja KENNETH HAGINIIN.

        Noin se meni. Kelatkaa itse ja tarkistakaa Patrick Tiaisen videoilta, että puhunko muka omiani. Tuskin puhun.


      • He ovat rakastavaisia ja toivoa sopii, että poikien rakkaus jatkuu pitkään ja onnellisena. Toivottavasti myös rakkauselämä kukoistaa :-) Ongelma tässä on se, että he ovat olleet sidoksissa henkisesti primitiiviseen yhteisöön, jossa elämän suurenmoiseen monimuotoisuuteen suhtaudutaan vihamielisesti. Fransin ja Patrickin pitää pyrkiä pikaisesti erkaantumaan tuosta tekopyhästä joukosta ja ruveta elämään maailmassa, jossa arvostetaan ihmisyyttä ja jossa heitä rakastetaan.


      • homousonpaskaa
        patriklind kirjoitti:

        He ovat rakastavaisia ja toivoa sopii, että poikien rakkaus jatkuu pitkään ja onnellisena. Toivottavasti myös rakkauselämä kukoistaa :-) Ongelma tässä on se, että he ovat olleet sidoksissa henkisesti primitiiviseen yhteisöön, jossa elämän suurenmoiseen monimuotoisuuteen suhtaudutaan vihamielisesti. Fransin ja Patrickin pitää pyrkiä pikaisesti erkaantumaan tuosta tekopyhästä joukosta ja ruveta elämään maailmassa, jossa arvostetaan ihmisyyttä ja jossa heitä rakastetaan.

        mene sinä sodomiitti saastoinesi täältä vaikka johonkin namblan alalaudalle levittämään mädätystäsi


    • näinsemeneee

      Frans Salmi ei tarvitse tukea seurakunnasta tällaisen käytöksen jälkeen. Hänet on erotettava seurakunnasta. Poistakaa seurakunnasta paha.

      1 Kor 5:
      11 Nyt täsmennän vielä: jos jotakuta sanotaan veljeksi mutta hän on siveetön tai ahne, epäjumalanpalvelija, pilkkaaja, juomari tai riistäjä, älkää olko tekemisissä hänen kanssaan. Älkää edes aterioiko tällaisen kanssa. 12 Ei kai minun asiani ole tuomita ulkopuolisia? Ettehän tekään tuomitse muita kuin omaan piiriinne kuuluvia. 13 Ulkopuoliset tuomitsee Jumala. "Poistakaa keskuudestanne se, joka on paha."

      • nobotti

        Noinhan se menee, RAAMATUN mukaan.

        KR38 (Kirkkoraamattu 1938) käännöksen mukaan se menee näin:

        5:11 Vaan minä kirjoitin teille, että jos joku, jota kutsutaan veljeksi, on huorintekijä (koskee kaikkia avioliiton ulkopuolisia sukupuolisuhteita) tai ahne tai epäjumalanpalvelija tai pilkkaaja tai juomari tai anastaja, te ette seurustelisi ettekä söisikään semmoisen kanssa.

        5:12 Sillä onko minun asiani tuomita niitä, jotka ovat ulkopuolella? Ettekö tekin tuomitse vain niitä, jotka ovat sisäpuolella?

        5:13 Mutta ulkopuolella olevat tuomitsee Jumala. "Poistakaa keskuudestanne se, joka on paha."


      • nobotti
        nobotti kirjoitti:

        Noinhan se menee, RAAMATUN mukaan.

        KR38 (Kirkkoraamattu 1938) käännöksen mukaan se menee näin:

        5:11 Vaan minä kirjoitin teille, että jos joku, jota kutsutaan veljeksi, on huorintekijä (koskee kaikkia avioliiton ulkopuolisia sukupuolisuhteita) tai ahne tai epäjumalanpalvelija tai pilkkaaja tai juomari tai anastaja, te ette seurustelisi ettekä söisikään semmoisen kanssa.

        5:12 Sillä onko minun asiani tuomita niitä, jotka ovat ulkopuolella? Ettekö tekin tuomitse vain niitä, jotka ovat sisäpuolella?

        5:13 Mutta ulkopuolella olevat tuomitsee Jumala. "Poistakaa keskuudestanne se, joka on paha."

        Itse asiassa, tuon 1. Korinttolaiskirje 5:11 pohjalta myös Patrick Tiainen on erotettava seurakunnastaan. Onko se jo tehty? Onko noudatettu selvää Raamatun käskyä? Patrick Tiaisen ja Frans Salmen paikka on kaikkien seurakuntien ulkopuolella. Jos siis uskomme Raamattua.


      • dfgdgdgf
        nobotti kirjoitti:

        Itse asiassa, tuon 1. Korinttolaiskirje 5:11 pohjalta myös Patrick Tiainen on erotettava seurakunnastaan. Onko se jo tehty? Onko noudatettu selvää Raamatun käskyä? Patrick Tiaisen ja Frans Salmen paikka on kaikkien seurakuntien ulkopuolella. Jos siis uskomme Raamattua.

        Seurakunta laittoi Tiaisen pakkolomalle, mutta salli se, että hän toi leivoksia tuleviin kokouksiin. Tiainen on nyt eronnut seurakunnan johtajan tehtävästi, mutta onko erotettu kokonaan seurakunnasta, sitä ei uutiset kerro. Tiaisen Satakunnan paikallisosasto lakkautti toimintansa kokonaan, mikä tarkoittanee Tiaisen erottamista heidän keskuudesta pois.


    • AutaHerra

      Minulla nousee heti rukous sydämmelle myös heidän puolestaan.Raamattu ei tietääkseni kiellä rukoilemista.

      • MyOpinion

        Eihän toki.


      • MyOpinion

        Rukoile että he tulisivat uskoon.

        Se varmaankin auttaisi heitä


      • AutaHerra
        MyOpinion kirjoitti:

        Rukoile että he tulisivat uskoon.

        Se varmaankin auttaisi heitä

        Rukoilen, että Herra joka tietää kaiken ja näkee kaiken, niin tulevaisuuteen, kuin menneisyyteen, pitäisi kiinni ja ohjaisi tämänkin tilanteen niin, että Patrick ja Frans sekä kaikki tähän liittyvät henkilöt olisivat kerran Herran kirkkaudessa.
        Rukoilen sitä kaikille ihmisille ja toivon.


      • No kukapa tuota ei rukoilisi ja toivoisi.

        Jumala itse asiassa ensimmäisenä meistä toivoo sitä.

        Vaan kun asiat eivät ole niin yksinkertaisia. Kun on lähdetty pimeyden teille ja vaellettu sinne jo vähän pidemmälle, niin sieltä palaaminen ei ole yksinkertainen juttu.

        Salasynnissä eläminen todistaa ihmisestä aika paljon. Sille me emme voi yhtään mitään.

        Sitten kun PAKON EDESSÄ paljastutaan, niin sitten aloitetaan vain tuo loputon selittely.

        Sekin puhuu ihmisestä paljon.

        Ja hänen todellisesta tilastaan.

        Tie siis ainakin nyt on tukossa, Jumalan puolelta katsottuna. Jumala ei hyväksy selittelyjä. Vain ja ainoastaan avoimen ja rehellisen synnin tunnustamisen. Niin kuin aikoinaan teki Daavid. Hänen tunnustuksensa kelpasi Jumalalle.

        Patrick Tiaisen kohdalla asia edes ole noin. Tuo on se, mikä koskee meitä USKOVAISIA. Se on tie uskovaiselle ja muuta tietä heille ei ole.

        Patrick Tiaisen kohdalla tilanne on vielä pahempi. Hänen pitäisi nyt ENSIMMÄISTÄ KERTAA elämässään kohdata Jeesus omakohtaisena Vapahtajanaan.

        Onko hänellä siihen kykyä, se jää nähtäväksemme. Minä toivon ja todella rukoilen, että olisi.

        Minä kyllä ihan hyvin viihtyisin Taivaassa Patrick Tiaisen kanssa. Ei siellä tosin ole niitä Patrickin siinä kummallisessa ufo-näyssään näkemiä jotakin ihme "vuohia" ja muita sellaisia elukoita, mutta ne saatanalliset sekoilut ovat silloin jääneet taakse ja ne voidaan unohtaa.

        Toivotan Patrickin tervetulleeksi meidän uskovaisten joukkoon.

        Helppoa se ei ole, mutta helppoa se on ollut itse asiassa aika harvalle meistä. Useimmille meistä se on ollut kulkemista TOSI AHTAAN portin kautta.

        No Jeesus sanoi, että portti ON ahdas.

        Ajatelkaapa minuakin, uskovaisen kodin lapsi.

        Mutta kuitenkin Jumala aikanaan pisti minut TOSI KOVILLE. Vieläkin verinen hiki nousee pintaan. Jumala näytti minulle, mitä minä olen. Veti kaikki matot altani, rikkoi kaikki puolustukseni, särki kaikki selitykseni. Tosissaan mursi minut. Vaikka MINÄ en mukamas ollut tehnyt mitään sen kummempaa ...

        Mutta sitten kuitenkin hyväksyi minut omakseen. Armossaan.


      • UIK

        "Mutta sitten kuitenkin hyväksyi minut omakseen. Armossaan."

        Ja höpöhöpö. Oman lahkosi "Jumala" näytti sinulle ettei sinua ole edes olemassakaan ja antoi valheidentiteetin tilalle.

        Oikea Jumala on antanut elämän jokaiselle jo heti syntymässään hyväksyen omakseen.

        Rahanahneet kauppamiehet vain ovat sittemmin keksineet esiintyä "Jumalana" myyden ihmisille sellaista mikä heillä jo valmiiksi on. Sama asia kuin jos joku keksisi myydä muuten ilmaiseksi saatavaa vettä kalliina ihmevetenä.


      • niinsitäpitää
        MyOpinion kirjoitti:

        No kukapa tuota ei rukoilisi ja toivoisi.

        Jumala itse asiassa ensimmäisenä meistä toivoo sitä.

        Vaan kun asiat eivät ole niin yksinkertaisia. Kun on lähdetty pimeyden teille ja vaellettu sinne jo vähän pidemmälle, niin sieltä palaaminen ei ole yksinkertainen juttu.

        Salasynnissä eläminen todistaa ihmisestä aika paljon. Sille me emme voi yhtään mitään.

        Sitten kun PAKON EDESSÄ paljastutaan, niin sitten aloitetaan vain tuo loputon selittely.

        Sekin puhuu ihmisestä paljon.

        Ja hänen todellisesta tilastaan.

        Tie siis ainakin nyt on tukossa, Jumalan puolelta katsottuna. Jumala ei hyväksy selittelyjä. Vain ja ainoastaan avoimen ja rehellisen synnin tunnustamisen. Niin kuin aikoinaan teki Daavid. Hänen tunnustuksensa kelpasi Jumalalle.

        Patrick Tiaisen kohdalla asia edes ole noin. Tuo on se, mikä koskee meitä USKOVAISIA. Se on tie uskovaiselle ja muuta tietä heille ei ole.

        Patrick Tiaisen kohdalla tilanne on vielä pahempi. Hänen pitäisi nyt ENSIMMÄISTÄ KERTAA elämässään kohdata Jeesus omakohtaisena Vapahtajanaan.

        Onko hänellä siihen kykyä, se jää nähtäväksemme. Minä toivon ja todella rukoilen, että olisi.

        Minä kyllä ihan hyvin viihtyisin Taivaassa Patrick Tiaisen kanssa. Ei siellä tosin ole niitä Patrickin siinä kummallisessa ufo-näyssään näkemiä jotakin ihme "vuohia" ja muita sellaisia elukoita, mutta ne saatanalliset sekoilut ovat silloin jääneet taakse ja ne voidaan unohtaa.

        Toivotan Patrickin tervetulleeksi meidän uskovaisten joukkoon.

        Helppoa se ei ole, mutta helppoa se on ollut itse asiassa aika harvalle meistä. Useimmille meistä se on ollut kulkemista TOSI AHTAAN portin kautta.

        No Jeesus sanoi, että portti ON ahdas.

        Ajatelkaapa minuakin, uskovaisen kodin lapsi.

        Mutta kuitenkin Jumala aikanaan pisti minut TOSI KOVILLE. Vieläkin verinen hiki nousee pintaan. Jumala näytti minulle, mitä minä olen. Veti kaikki matot altani, rikkoi kaikki puolustukseni, särki kaikki selitykseni. Tosissaan mursi minut. Vaikka MINÄ en mukamas ollut tehnyt mitään sen kummempaa ...

        Mutta sitten kuitenkin hyväksyi minut omakseen. Armossaan.

        Hieno homma. Annoit sitten aivopestä itsesi.

        "Henkisen kontrollin 3 vaihetta

        Sulattaminen

        Uhrin ”vanha minä” nujerretaan heikentämällä hänen puolustuskykynsä esimerkiksi valvottamalla tai syöttämällä hänelle jatkuvasti tunteisiin vaikuttavaa materiaalia. Kaksoissidosilmausten käyttö on tällöin olennainen osa prosessia. Lopulta uhri antaa periksi ja sopeutuu oppeihin.

        Muuttaminen

        Uhrille syötetään uusi käsitys itsestä, ja uusi tapa ajatella, tuntea ja käyttäytyä. Sulattamisvaiheen tekniikat ovat edelleen käytössä. Ulkopuolisesta maailmasta annetaan huono kuva, kultin yhteisöä väitetään paremmaksi paikaksi. Kultin oppeja paljastetaan sitä mukaa, mitä uhri niitä hyväksyy. Kielteisesti suhtautuvia saatetaan erottaa kultista.

        Uudelleen jäädyttäminen

        ”Uusi minä” vakiinnutetaan. Entisen elämän hyviä puolia vähätellään. Mikäli vanhat kiinnostuksen kohteet ja erityistaidot ovat kultin kannalta haitallisia, ne hylätään. Ryhmä on uhrin uusi perhe. Jäsen saattaa joutua luovuttamaan omaisuutensa kultille, jolloin pois lähteminen on sekä psyykkisesti että taloudellisesti vaikeaa."

        Wikipedia


      • näinsemeneee
        UIK kirjoitti:

        "Mutta sitten kuitenkin hyväksyi minut omakseen. Armossaan."

        Ja höpöhöpö. Oman lahkosi "Jumala" näytti sinulle ettei sinua ole edes olemassakaan ja antoi valheidentiteetin tilalle.

        Oikea Jumala on antanut elämän jokaiselle jo heti syntymässään hyväksyen omakseen.

        Rahanahneet kauppamiehet vain ovat sittemmin keksineet esiintyä "Jumalana" myyden ihmisille sellaista mikä heillä jo valmiiksi on. Sama asia kuin jos joku keksisi myydä muuten ilmaiseksi saatavaa vettä kalliina ihmevetenä.

        Minä en aterioi enkä vietä aikaa Tiaisen kanssa, vaikka olisi siihen mahdollisuus. Tiainen on erotettava uskovien keskuudesta ja hänen puolesta ei saa enää rukoilla, koska hän on tehnyt liian pahoja syntejä.


    • oiuuio

      Enemmän meidän tulee rukoilla niiden puolesta, jotka tämä tintti harhautti sillä harhaopillaan.

    • oooiiuu

      Maria vaimo minua säälittää.

      • Minua ei säälitä, sillä typerykset eivät opi asioita kuin pienten vastoinkäymisten kautta. Marian henkinen sokeus kyllä hämmästyttää. Kun näin ensimmäisen kerran elävää kuvaa Patrick Tiaisesta, olin varma, että hän on 100-prosentti en homo. Se on niin ilmiselvää. Miten joku täyspäinen voi olla tajuamatta sitä?


      • hellarikko
        patriklind kirjoitti:

        Minua ei säälitä, sillä typerykset eivät opi asioita kuin pienten vastoinkäymisten kautta. Marian henkinen sokeus kyllä hämmästyttää. Kun näin ensimmäisen kerran elävää kuvaa Patrick Tiaisesta, olin varma, että hän on 100-prosentti en homo. Se on niin ilmiselvää. Miten joku täyspäinen voi olla tajuamatta sitä?

        Neitsyt oli Maria kun ei tajunnut


    • hyihyi

      Frans saa tukea Setalta,,,

    • hämmentävää

      minua hieman hämmentää tämä petetystä puhuminen. Onko hän missään edes ilmoittanut että hänellä olisi jotenkin vaikeaa? Jos he jatkavat yhdessä niin kai se on sitten helpompaa hänelle kuin lähteä? Jos tuo toinen pastoripariskunta myös tavallaan ilmoitti menettäneensä luottamuksensa tähän petettyyyn puolisoon MYÖS, niin minulle tulee siitä mielikuva että hän tiesi, muttei ilmiantanut tilannetta muille, vaan he kaikki 3 halusivat salata sen ja kenties jatkaa niinkuin ennenkin kiertämässä puhujina laulajaryhmänsä kanssa. Minusta tuo on outoa petetyltä. Jos mulla olisi mies joka ollut suhteessa naiseen, tai mieheen olisi tuo aika mahdotonta. Voisinko jatkaa siinä mukana ? Miksi petetty myös erotettiin srk:n työstä? Miksi heidän työkuviot olisi niin yhteen kietoutuneita, ettei omaa uraa olisi ilman miestä?
      Jos taas mitään outoa ei ole, olisin jopa loukkaantunut noiden toisen pastoripariskunnnan kirjoituksesta että minuun on menetetty luottamus! Onhan tuossa omasta maineesta jo melkein kyse.
      siis tuntematta tietenskään faktoja pelkkää spekulaatiota.

    • Hienostimenee

      Frans Salmelalla voi hyvinkin olla mahdollisuus ! Tulla uudestaan Heteroksi ! Me heterot emme hylkää hänet vaan rukoillaan hänen puolesta !!

      • Tuskin_haluaa

        Oletko kysynyt Fransilta haluaako hän tulla heteroksi?


    • Väliäikää

      Voi sokeita! Hehän saavat tukea toinen toisiltaan! Maria on vanhempiensa luona, näin mulle kerrottiin. Sokee oli Mariakin, kun luuli, että mies oli niin erottautunut jumalalle, ettei millään voinut olla vaimon kanssa, kuten tavataan olla. Pusut poskille sai riittää. Voi sokeutta. Täällä kokkolassa kulkee liikaa huhuja, ei niissä oikeastaan ole perää, koska tää asia ei ole tämän kummempi; mies petti, vaimo otti etäisyyttä. Mietintä aika.

      • MinäKuulin

        Minä kuulin että Maria olisi Espanjassa hakemassa etäisyyttä asiaan.


      • VarhainenKäki
        MinäKuulin kirjoitti:

        Minä kuulin että Maria olisi Espanjassa hakemassa etäisyyttä asiaan.

        Niin onkin, mutta meni alkuun vanhempiensa luo. Se minkä tiedän, niin Marialle asia tuli täysin yllätyksenä ja sekin, mitä kuulin, huom !!ei siis varmaa, ovat avioparina olleet lähinnä työtovereita ja kavereita ja jos näin on, on avioliitto helppo purkaa, mitätöidä. Vaan mitäpä heijän asioitaan täällä jauhaa, eihän ne edes meille mitään kuulu. Selvitelkööt kolmistaan.


      • Zxczxczxc

        Sittenhän avioliitto voidaan mitätöidä, ei tarvita edes eroprosessia.


    • susihukkanenq

      Maria löytää kyllä kunnon miehiäkon. Ei kannata edes ottaa mietintäaikaa. Hukkaann menee elämä.

    • Ei_ymmärrä

      Missä asiassa Frans tarvitsee tukea? Rohkaisua ja kannustusta homouden harjoittamiseen? Odottaessaan Tiaisen vapautumista heteroavioliiton kahleista? Rahallista tukea jotta he voisivat Tiaisen kanssa yhdessä matkustaa Afrikkaan? Pään silittelyä ja sanoja "hyvin tehty"?

      • vastuuttomatpastorit

        Koska Patrick ei ole osoittanut katumusta, kyseessä voi samanlainen tilanne kuin oli Markku Koivistolla. Auktoriteettiasemassa olevalla on aina asemansa mukainen vastuu. Apostolin tai pastorin titteliä moni haluaa kantaa, mutta ei mukana seuraavaa vastuuta.


      • PISTE_

        Frans ja Patrick tulee erottaa uskovien yhteydestä.


    • CheekIsTheBest

      LOL :D Vähän noloo.

      • srvistr

        No on nolo olo,

        tosiaan :D


    • luyf

      Frans on julkihomo ja BB-nikon exä ja Tuksun häämeikkaaja. Hän käärmeen lailla vietteli viattoman Patrikin homouden ja aviorikkojan syntiin.

      • MontaKertomusta

        Tai Frans oli eheytymässä Pakilan Risteyspaikassa sekä kiitollisena aloittanut osana seurakunnan ylistysbändiä ja hyvää matkaa menossa kohti seksuaalisuuden ennalleen asettamista, mutta paranemisprosessi keskeytettiin julmalla tavalla.


      • Tulikoettelee

        Patrick ei ole rakastanut vaimoaan, kuten Kristus rakastaa seurakuntaansa.
        Patrick on punnittu ja kevyeksi havaittu. Patrick on menettänyt mahdollisuutensa toimia seurakunnan kaitsijana.


    • Sateenkaarisakari

      Ei saa heitellä kiviä, soo soo, on aika hyväksyä....

    • Risteyspaikkaa

      Kuinkahan monen nuoren Frans on vietellyt Risteyspaikassa? Sen verran luottoa kaverille annettiin että voisi kysyä onko muita suhteita? Risteyspaikka on sokea, sokea, sokea.

    • osotettakaipaa

      voishan sille lähettää metrin palan kakkosnelosta tueksi.

    • grttttt

      Ajatellaanpa, että riivattu ihminen tulee Jeesuksen luo ja alkaa tunnustamaan syntejään ja tunnustaa kaikki syntinsä. Antaako Jeesus ne synnit anteeksi ja ottaako seurakuntaan. EI ota. Jeesus ei toimi näin.

      Kun riivattu ihminen tulee Jeesuksen luo, Jeesus ajaa ensiksi sen riivaajan ulos. Sen jälkeen se riivaajista puhdistunut ihminen voi tunnustaa syntinsä ja voi tulla uskoon (=uudestisyntyä), käydä kasteella ja liittyä seurakuntaan.

      Jos homo tulee Jeesuksen luo, mitä Jeesus tekee? Jos homo tunnustaa syntinsä, ottaako Jeesus hänet seurakuntaan?

      • Mitätarkoitat

        Väitätkö Patrickin ja Fransin olevan riivattuja? Rinnastat homoseksuaalisesti suuntautuneet riivattuihin.

        Frans on työskennellyt useiden helluntaiseurakuntien työntekijöiden kanssa ja nauttinut heidän luottamustaan.


      • röws
        Mitätarkoitat kirjoitti:

        Väitätkö Patrickin ja Fransin olevan riivattuja? Rinnastat homoseksuaalisesti suuntautuneet riivattuihin.

        Frans on työskennellyt useiden helluntaiseurakuntien työntekijöiden kanssa ja nauttinut heidän luottamustaan.

        On voinut nauttia vähän muutakin.


    • tTäh

      Ai eiks ne oo sitten enää yhdessä???

    • ÄlkääTuomitko

      Kovin on ahdasmielistä ja syyllistävää ja itsensä kehuvaa kirjoittelua kuten hulluntailaisilla aina.

      Se kattohirsi on edelleen siellä omassa silmässä, mutta roskaa riennetään ottamaan pois lähimmäisen silmästä

      Kaikki kirjoitukset kertoo, että hulluntailaiset eivät usko Jeesuksen kaikkivaltiasuuteen hoitaa kaikki sairaat terveiksi.

      hulluntailaisten johtajat ovat monesti tehnee huorin toista sukupuolta olevan henkilön kanssa mutta se ei näytä olevan ongelma

      Jos kaksi aikuista miestä on harrastanut seksiä keskenään ja kaikki vapaaehtoista se on heidän asia eikä kuulu muille. Jeesus sitten aikaanaan tuomitsee heidät ei kukaan muu.

      Kukaan ei myöskään ole Paavali tänä päivänä jolla olisi oikeus tuomita uskovia - jos näin tapahtuu pian käy niin että seurakunnassa ei ole yhtään jäsentä joten sitten voikin sen pahimman syntisen itsensä tuomita.

      Katolinen Kirkko joka lähempänä alkuseurakuntaa kuin mikään muu ei erityisemmin tuomitse homoseksuaalisuutta - mutta ei pidä sitä suotavana.

      Suomen Ev Lut Kirkkoon mahtuu myös syntisiä ja rikottuja pastoreita ja muita työntekijöitä joten sinne voi myös hakeutua.

      Seinäjjoella nuorempien perustama helluntaiseurakunta suhtauttu paljon ymmärtäväisemin seksuaalivähemmistöön, kuin tämä isoa ääntä pitävä hulluntailaisten seurakunta

      • tbq81

        Ei ehkä kannattaisi ottaa harhaoppisia seurakuntia ikäänkuin esimerkiksi.


      • TiedoksiSinulle

        Ja täällähän suuri osa kirjoittajista ei edes ole helluntailaisia, niin kuin et sinäkään ole.

        Seinäjoelle perustettu Houm seurakunta ei ole helluntaiseurakunta.


      • yhtätyhjänkans
        TiedoksiSinulle kirjoitti:

        Ja täällähän suuri osa kirjoittajista ei edes ole helluntailaisia, niin kuin et sinäkään ole.

        Seinäjoelle perustettu Houm seurakunta ei ole helluntaiseurakunta.

        eikä se ole mikään muukaan jos ei kapinalaisia lasketa.

        plusmiinus nolla on sekin tohotus pitemmällä sivulla.


    • Fanittajatcoccola

      Mites nyt menee? Onko asiat saatu järjestykseen?

    • MenkääItseenne

      Kuunnelkaapa vähän itseänne te uskovaisiksi itseänne kutsuvat. Hyi että osaa monet olla ilkeitä. Uskovaiset pitäisi olla tunnettu lähimmäisen rakkaudesta ja anteeksiannosta, joten menkääpä itteenne! Jumala rakastaa jokaista ihmistä, vaikka heidän tekojaan inhoaisikin, ja tästä meidän uskovaisten pitäisi ottaa mallia. Kenelläkään teistä ei ole varaa nostaa syyttävää sormea, teidän toimintanne ja kommenttinne ovat kuvottavia, ihan hävettää olla uskovainen.

      • Kannattaamennäitseensä

        Tosiuskovaisuus ja, että on saanut Jumalan armon omalla kohdallaan kokea, tulee esille puheessa. Mitä sydän on täynnä, siitä puhuu suu. Kun on nöyrällä sydämellä, ei todellakaan halua osoittaa ketään sormella. Kun tietää ja kokee, että Jeesus minuakin niin paljon rakasti, että uhrasi itsensä, jotta saisin syntini anteeksi ja yhteyden Jumalan kanssa, haluaa rakastaa, kunnioittaa muitakin Jumalan luomia ihmisiä ja tuntee erityistä hengen yhteyttä kaikkiin, jotka ovat saman Taivaallisen Isän lapsia Jeesuksessa Kristuksessa.
        Toisten arvosteleminen, sormella osoittelu ja panettelu voi olla uskonnollista, mutta Raamattu ei siihen kehoita. Toinen toistenne kunnioittamisessa kilpailkaa keskenänne!


    • ghff

      Seurakunnat eivät voi ruveta antamaan sielunhoitoa ihmisille, jotka ovat Saatanan omia ja Saatanan riepoteltavia. Sellaisten kohdalla sielunhoito ei yksinkertaisesti onnistu. Sielunhoitoa annetaan seurakunnan sisällä uskoontulleille ihmisille.

      • Anonyymi

        On tuokin nyt outoa,seurakunnan sisällä uskoontulleille????Minä nyt en sielunhoitoa ottaisi yhdeltäkään seurakunnassa,niin ovat saatanan sitomia,rakkaudettomia petoja.


    • Anonyymi

      Kyllä on sairasta porukkaa. Enkä tarkoita niitä, joiden asioista juorutaan.

      • Anonyymi

        Ei näille mikään riitä.Ovat niin täydellisiä ja synnittömiä.Eivät koskaan myönnä tehneensä väärin,eivät pyydä anteeksi,rakkaus on heille vieras käsite.He kivittävät hengiltä.


    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      84
      2200
    2. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      49
      1916
    3. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      23
      1838
    4. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      72
      1590
    5. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      10
      1578
    6. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      77
      1482
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      24
      1393
    8. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1352
    9. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      72
      1311
    10. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1294
    Aihe