Herkkä ihminen ei välttämättä kykene hakemaan toimeentulotukea, koska siellä mahdollisesti puhutaan niin ilkeän sävyisesti, ettei pysty kestämään sitä.
Mutta kyllä esim. hyväkuntoiset huijarit sen rökityksen jaksaa viedä läpi.
Herkkä ihminen ja toimeentulo
14
207
Vastaukset
- drrhrhtrh
Eihän puhuta.
- pertoitltki
Onko tosi
- simppeliäon
Toimeentulotukihan haetaan nykyisin Kelasta ei tartte sossuun mennä näytille vaan haet tukea verkossa. Samalla systeemillä haet kuin peruspäivärahaa tai asumistukea. Aikoinaan kun piti sossuun mennä henkilökohtaisesti useat vanhukset kokivat tämän niin nöyryyttävänä "köyhäin apuna", että jättivät sen kokonaan hakematta. Tuli sitten eteen tilanne ostaako lääkkeet vai ruokaa raha ei riittänyt molempiin. Nyt siis tilanne aivan toinen !
- djgötbid
Näin mä luulin, ettei ois simmosta nöyryytystä
- voi_näitä
djgötbid kirjoitti:
Näin mä luulin, ettei ois simmosta nöyryytystä
Oletko tullut ajatelleeksi, että tieto on parempi kuin luulo. Suurin osa tämänkin palstan kirjoittajista luulee ihan h...sti kaikkea, vaikka tietoa on minimaalisesti. Valitse itse tehdä toisin. Hanki tietoa. Kaikki löytyy nykyään netistä, myös kaikki sosiaalipuolen ohjaus.
Miten olet voinut välttyä tiedolta, että toimeentulotukea haetaan nykyään Kelasta? Kun siitä on toitotettu hirveästi jo etukäteen. Vuodenvaihteen jälkeen on toitotettu vieläkin enemmän, koska Kelan palvelu on tökkinyt pahasti. Tiesitkö sitäkään, että apulaisoikeuskansleri määräsi Kelan maksamaan rahallisia korvauksia viivästyneistä tuista?
Jos et tiennyt, niin kannattaa alkaa lukea lehtiä ja katsoa uutiset netistä. Kirjastot on muuten sitten ilmaisia, siellä voi lukea ne lehdet.
Onko sinulla peruskoulun päättötodistusta? kannattaa hankkia. Peruskoulussakin opetetaan seuraamaan asioita ja uutisia.
N-kurkiainen on hakenut köyhyydenrahaa kelasta. Mutta kela ei suostunut antamaan köyhyydenrahaa. Siitä on jo aikaa monta vuotta. Prosessi on aivan liian vaikea. Ja siksi monet voivat kärsiä nälästä. Varsinkin naisilla ja lapsilla tilanne on paha, koska he eivät monesti kykene vastaamaan itsestään. Ja joutuvat siksi monesti asumaan sisätiloissa. Muut ihmiset sen sijaan voivat ahkeruudellaan löytää esim. pulloja sen verran, että ravintoa on mahdollista saada. Vaikkakin vaatetusesineiden maailma likaantumisineen ja vaatetusesinehuoltoineen on muille kuin nais ja lapsiköyhille ongelma samoin kuin peseytyminen.
- bvgtyuhghgh
Nälkäkurkiainen, mitä köyhyydenrahaa Kelasta haettiin monta vuotta sitten????
Mikä prosessi oli "aivan liian vaikea"?
Kelastakin saa ohjausta hakulomakkeisiin, jos ei itse niitä osaa täyttää. Täytyy kyllä varmaan itse pyytää apua. Telepatian avulla ei tieto avun tarpeesta kulje.
- nytriittimulletää
Itse aloin auttamaan naapurin vanhapiikaa,toivoin hänen maksavan avokätisesti palveluksista,mutta hän vain hyväksikäyttää avuliaisuuttani,ja kehuu miten on säästössä tädin perintörahat.Taidan siis lopettaa auttamisen,ostakoot palvelukset kun on rahaa.Minäkin luutuaisin mielleäni 60e hänen linoleumilattiat,mutta jos haluaa maksaa 4hlle,niin siitä vaan!
- outoasenneeeee
Outo asenne ihmisillä kun puhutaan toimeentulotuesta kun se väliaikainen tukimuoto mutta ihmiset tuudittautuu siihen että jatkuva tulo, töihin töihin vaikka harjoitteluun. Ihme prkl päihdeongelmia yms.....
- uwygfteyh
Jos ei muuten tulot riitä niin toimeentulotukea voi saada vaikka loppuelämänsä. Se on kylläkin suunniteltu ja tarkoitettu väliaikaiseksi, mutta oikeus siihen viimesijaisena tukena on aina.
- tokitokiiii
Toki toki tietenkin toimeentulotuki kuka siihen oikeutettu en siitä piruile.
- fdafggf
Ja nää irvuilijat ei löydä edes junaan itse....voi voi...löytääkö munan housustaan edes....
- hahahahaöööö
Har har har kakkaa tulee taas pyllystä...
- xdfhfhd
Sun pyllystäs sitä on suoltanu sun koko elämäs ajan. Oot varmaan saanut kotoa aivan kaiken kultalusikka kakkareiässä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik83266MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar681838Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5401539Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin751146Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja60966Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s32940Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt208861- 170813
Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o59796Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill3758