Kuolemanpelko

Viikate_ja_sauva

Miten voisin lievittää kuolemanpelkoani kotikonstein?

18

601

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Seniorisairaanhoitaja

      Elämällä päivän kerrallaan mahdollisimman hyvin. Ja ottamalla muut huomioon ilman että siitä tulee lisätaakkaa kenellekään. Asiooita,joihinei voi vaikuttaa ei kannata surra ja murehtia. Kuolema on luonnollinen osa elämäämme.

    • Soul1

      Mitä kuoleman jälkeen on? Vai onko mitään?

      • Kiinnostaa.kovasti

        Onko jollakulla rajatilakokemuksia?


      • Kiinnostaa.kovasti kirjoitti:

        Onko jollakulla rajatilakokemuksia?

        Kannattaa osallistua heinäkuun alussa Ultra-päiville. http://www.ultra-lehti.com/tapahtumat/tapahtumat.html

        Aloittajalle, tässäkin sopii tilanteeseen se, että ei saa antaa pelolle valtaa. Osallistu kaikkiin hautajaisiin mihin mahdollista, keskustele kuolemasta vaikka auttavassa puhelimessa ja elä täyttä elämää niin, että voit olla siitä ylpeä ja lähteä osuutesi tehneenä.
        Emme elä ikuisesti, joten opettele sopeutumaan siihen vähitellen, joko itseksesi tai keskustellen.


      • Anonyymi

        Niin se vaikuttaa siltä. Että halvan soran aika on nyt ohi


      • Anonyymi
        Kiinnostaa.kovasti kirjoitti:

        Onko jollakulla rajatilakokemuksia?

        Kyllä on


    • Werttywee

      Aapuva

    • niin.minä

      Ajattelemalla että tämä paska loppuu ennen pitkää ja pääset kaikesta kertaheitolla. Ei tarvitse kuunnella ja katsella ahneitten politikkojen naamoja ja markkinavoimat saavat haistaa pitkän vitun. Sen jälkeen ei ole huolia ja murheita.

      • surunpoistaja

      • Aloittaja6

        Mun elämä on hyvää ja se vielä lisää ahdistusta, kun en haluaisi kuolla ja luopua kaikesta! En kestä ajatusta, että minua ei enää vain ole :(


      • Sosiaalinen--elmä

        Osallistu Nesteen kyläparlamenttiin.
        Sieltä saa apua ja tietoa moneen vaivaan.
        Keskisellä voi käydä katselemassa kavereita.
        Ähtärissä on pätevät suomea vaikeasti mongertavat lääkärit.
        Seinäjoen avoklinikka Törskillä on paras apu.


      • Anonyymi

        Tuo tila kestää vain niin kauan kuin itse siihen uskot.
        Totuus on, että kuolema on uskomattoman kaunis ja ihana tapahtuma.
        Sitä tilaa kestää jonkin aikaa, vaikka aikaa siellä ei ole siinä mielessä kuin sen nyt tunnemme.

        Sitten sinun on pakko syntyä tänne uudelleen halusit tai et. Etkä tule muistamaan menneestä yhtään mitään. Joudut jatkamaan siitä Helvetistä, mistä äsken pääsit väliaikaisesti pois. Etkä muista mistään mitään. Tästä kierrosta et pääse pois syystä, jota emme tiedä. Eli välillä joku aika (Maan mittapuun mukaan) poissa tästä tämän maailmankaikkeuden rikollisten asuttamalta planeetalta. Joka on ainut, mitä tämän maailmankaikkeuden Helvetiksi voisi kutsua.

        Pois et pääse tästä kierrosta! Jos itsemurhan teet, niin pian synnyt uudelleen ja samaan tilanteeseen, mikä ajoi sinut itsemurhaan.
        Ei auta rukous, rukoilit ketä tahansa ja miten palavasti tahansa. Turhaa toivoa vain harhaanjohtajat sinussa virittelevät hyötyäkseen itse sinun kustannuksellasi. Kokeiltu on rukoustakin. Aivan turhaan. Rukouksen kohde vietiin tänään hoitokotiin. Ehkä pääsen viimeisen kerran näkemään ensi kesänä, ehkä en. Riippuu siitä, vieläkö elää ja tunnistaa vanhan tuttavansa. Ja siitä, elänkö itsekään.

        Ei tämä sinun kuolemanpelkoasi helpota. Se kuoleminen ei kuitenkaan ole paha kokemus, vaan niin ihana, ettet voi edes kuvitella sitä! Minä muistan hämärästi 2 edellistä: viimeisin reilu 100 v sitten, sitä edellinen joskus 400-600 v sitten. Eikä se käy kipeää vaikka ruumiisi murskaantuisi; sinut otetaan pois ruumiistasi vähän ennen kuin se katastrofi tapahtuu.
        Buddhalaisuus on oikeassa tässä jälleensynymien ketjussa, muusta en tiedä.

        Joka tapauksessa: Pieleen meni minullakin tämäkin elämä. Ei kukaan koskaan oikeasti neuvonut, miten elää pitäisi. Ja itse en ymmärtänyt enkä osannut. Taaskaan...


    • regei

      Kiinalaisilla on oiva tapa lievittää kuolemanpelkoa he viettävät öitä hautuumailla ihan nukkuen ja kyllä se uni tuloo kun aikansa makoiloo , olen lukenu että on tehokas keino :)

      • sohvanperuna

        kyllä se kuolema sieltä tuloo kun aikansa vaikka sohvalla makoiloo,kattoo telkkaria ja jos käy oottavan aika pitkäksi niin pistää sitten vaikka sen telkkarin töpsälin seinään ja kahteloo uusintaohjelmia aikasa kuluksi.


    • Huono.ilta

      Mikä siinä kuolemassa ja lopullisuudessa on niin pelottavaa?

    • Anonyymi

      Minäkin pelkään aina välillä. Nyt vähän vähemmän kuin ennen. En tiedä mistä on ollut apua...

      • Anonyymi

        Jaat pimppaa kaikille.


    • Anonyymi

      Mitä sitä pelkäämään tuleehan se sieltä aikanaan,kaikille meille.

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      76
      1464
    2. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1257
    3. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      119
      1207
    4. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      78
      1146
    5. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      70
      1004
    6. IS viikonloppu 18-19.5.2024.

      Laatija Toni Pitkälä on itse laatinut ja kuvittanut 3- arvoista ristikkonsa. Nihkeästi tuntuu löytyvän ensimmäisiä var
      Sanaristikot
      82
      813
    7. Oliko vähä sometettu taas vai?

      Tuli aiva liika nopiaa traktorin perä vastahan. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/2b3857b3-f2c6-424e-8051-506c7525223a
      Kauhava
      9
      752
    8. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      42
      745
    9. Kristityn megahyökkäys idän palstoilla on kauhistuttava

      Terroristikristityn megahyökkäys joka puolella on kauhistuttava, hänen viesteissään on järjetön määrä vihaa. Hän on idän
      Idän uskonnot
      376
      722
    10. S on minun etunimen kolmas kirjain.

      Mikä sinun etunimen kolmas kirjain on?
      Ikävä
      53
      686
    Aihe