Lopettakaa tuo typerä Captcha-höpinä

kxft

Minulla *ei* ole kiinnostusta joka ikinen kerta kun laitan kommentin täyttää tuollaista typerää Captcha-laatikkoa. Helkkarinmoinen aika menee menee typerien kuvien läpyttämiseen, mitkä ei kuitenkaan noudata mitään logiikka. Menee läpi, vaikka laittaisi vääriäkin, ja joskus ei mene läpi vaikka laittaisi pelkästään oikeita. Aivan typerää löpinää. Äkkiä pois tuollaiset henkilöiden aikaa tuhlaamasta.

24

296

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • katukylttejä

      Robottitesti on sinänsä hyvä asia, mutta riittäisi yhden lokerikon ratkaisu. Olen samaa mieltä, että aina ei ole logiikkaa ratkaisuissa. Tämä on kaikilla keskustelupalstoilla

    • jfghjkhkj

      Joo, ihan sama mitä vastaat. Pelkkää pirullista kiusantekoa.

    • Kunedestoimisi

      Olen joskus kirjoittanut hyvän kommentin,useita lauseita ja sitten nimimerkin jälkeen ei tule mitään Captahia esiin ja Lähetä ei toimi! Harmi.

      • 54366

        Riippuu vähän selaimesta mitä vaatii ( ehkä käyttöjärjestelmästäkin ). Nyt näköjään onnistui.


      • Ällikällälyöty

        Joku järkevämpi nimimerkkisysteemi sais tulla, kun välillä ei hyväksy ääkkosia, välillä hyväksyy. Myöskään välilyönnit ei käy nimimerkissä.


      • AinakinTabletilla

        Vasemmalla puolella olevat mainokset häiritsevät ainakin mobiilia käytettäessä ja jos sormi osuu niihin niin sivu ja teksti karkaa kesken kirjoittamisen. Tai mainos tulee näytöön.


    • Helppoa.rekatulla

      Kommentoikaa rekisteröidyillä nimimerkeillänne. Ei tarvitse laatikoita täytellä, ei vuoria, ei katukylttejä, autoja, kauppoja.

    • Toimimattomuus

      Eikö tämä captcha ole joku venäläinen systeemi? Eikö suomi24 ole nykyään venäläisten ylläpitämä?

      • CAPTCHA_shit

        Onko näin?


      • Anonyymi
        CAPTCHA_shit kirjoitti:

        Onko näin?

        Ei ole. Tää on svedujen omistama ja säätämä.


    • nippanappanii44

      Laittakaa rastiruutuun I´m not a robot ja ei tule liikennemerkkejä.

      • Neljäkertaamerkkejä

        "Laittakaa rastiruutuun I´m not a robot ja ei tule liikennemerkkejä"
        Silloinhan se juuri tuleekin


    • vihreätpainikkeet

      Nyt ei onneksi tule enää, kun tuli tämä päivitys.

    • Anonyymi

      YLE:llä oli toissapäivänä tästä captchasta mielenkiintoinen uutisjuttu. Se(kin) on googlen omistama firma ja sen avulla opetetaan robottiautoja liikkumaan liikenteessä ilman kuljettajaa. Toisin sanoen jokainen kommentoija täällä tekee ilmaista duunia googlen kehitysosaston hyväksi.

      Juttu on aika pitkä, eikä liity mitenkään Emmerdaleen mutta jos yhtään kiinnostaa miksi pitää niitä liikennevaloja tai suojateitä kuvista tunnistaa niin lukee pois tuosta:
      https://yle.fi/uutiset/3-10844685

      • Anonyymi

        Ahaa, no nyt ymmärränkin paremmin. Hyvä, että asiassa on siis kuitenkin edes *jokin* hyöty.

        Ja kyseessähän on Turingin testi, eli maailman lahjaikkaimpiin tiedemiehiin kuuluvan Alan Turingin, joka piti miehistä. Homomiehet ovat silloin jo hallinneet maailmaa. : )


      • Anonyymi

        Hyvää taustatietoa asiaan, kiitos!
        Captcha-testi ärsyttää joskus, kun kuvassa ei ole selkeää rajausta, mitä pitää valita. Yksittäisistä kuvista on helppo valita, mutta yhden kuvan testi on usein hankala.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ahaa, no nyt ymmärränkin paremmin. Hyvä, että asiassa on siis kuitenkin edes *jokin* hyöty.

        Ja kyseessähän on Turingin testi, eli maailman lahjaikkaimpiin tiedemiehiin kuuluvan Alan Turingin, joka piti miehistä. Homomiehet ovat silloin jo hallinneet maailmaa. : )

        Tietysti miesten älykkäämpinä kuuluu hallita maailmaa ja kun on tuplasti, niin sitä älykkäämpi pari. Naiset antaa selväti huonoja vaikutteita, tekevät miehistäkin femakoita, kuten rinne.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvää taustatietoa asiaan, kiitos!
        Captcha-testi ärsyttää joskus, kun kuvassa ei ole selkeää rajausta, mitä pitää valita. Yksittäisistä kuvista on helppo valita, mutta yhden kuvan testi on usein hankala.

        Mä olen jäänyt muutaman kerran miettimään että kun se vaatii valitsemaan liikennemerkin tai liikennevalot niin pitääkö rajata pelkkä liikennemerkki/valot vai koko kokonaisuus eli myös tolppa jossa ne ovat kiinni. Olen kokeillut molempia tapoja ja välillä pääsee eteenpäin ja välillä ei, eli tältä osin tekoälyn opinnot vielä kesken...

        Alan Turingista kertovan elokuvan olen nähnyt ja nyt piti sitten sivistää itseään lisää joten luin wikipediasta artikkelin Turingin testistä. Tämän jälkeen kukaan ei voi enää väittää etteikö saippuiden katsominen ja seuraaminen lisäisi yleissivistystä! :)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mä olen jäänyt muutaman kerran miettimään että kun se vaatii valitsemaan liikennemerkin tai liikennevalot niin pitääkö rajata pelkkä liikennemerkki/valot vai koko kokonaisuus eli myös tolppa jossa ne ovat kiinni. Olen kokeillut molempia tapoja ja välillä pääsee eteenpäin ja välillä ei, eli tältä osin tekoälyn opinnot vielä kesken...

        Alan Turingista kertovan elokuvan olen nähnyt ja nyt piti sitten sivistää itseään lisää joten luin wikipediasta artikkelin Turingin testistä. Tämän jälkeen kukaan ei voi enää väittää etteikö saippuiden katsominen ja seuraaminen lisäisi yleissivistystä! :)

        Turing oli nero.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Turing oli nero.

        Niin oli, mut hänet silti lahdattiin seksuaalisen suuntautumisensa takia.


      • Anonyymi

        Äsken Captcha pyysi merkkaamaan linja-autoja, vaikka kuvassa (yksi iso) oli rekka! Kelpasi kuitenkin. Ehkäpä tämäkin liittyy jotenkin robottiautojen kehittämiseen...


      • Anonyymi
        kajsa-68 kirjoitti:

        Niin oli, mut hänet silti lahdattiin seksuaalisen suuntautumisensa takia.

        Moni nero on joutunut kärsimään saavutustensa eteen. Ja ilman kuolemaansa hän ei olisi välttämättä niin kova legenda ja esikuva kuin on nyt.


    • Anonyymi

      Oon miettinyt, et olenko minä robotti.

      Noista koukeroisista teksteistä mun oli välillä liki mahdotonta saa selvää.

      On myös välillä ihan vitun vaikeeta päätellä onko joku rakennus liikerakennus, tai onko jossain kaukana taustalla fillari.

      Oman ongelman tekee sekin, et jos käyn kotikaupunkini kirjaston koneella, niin en aina ymmärrä edes mitä pitää etsiä (kysymys kun tulee täällä ruotsiksi).

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      16
      1429
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1285
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1192
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1072
    5. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1026
    6. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      27
      1015
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      9
      1003
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      989
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      981
    10. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      1
      980
    Aihe