Henotes-seurakunta

EhkäPianExHellari

Henótês-seurakunta (otsikko ei huolinut aksenttimerkkejä).

Onko kellään kokemusta sen ilmapiiristä ym? Onko se puhdas tämän ajan sekoiluista? Onko se hyvä ja raitis paikka sielun ja hengen levähtää?

Tiedän mitä sivuillaan kirjoittavat, joten niitä ei tarvitse toistaa tänne.

21

3301

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • EhkäPianExHellari

      Jäi tärkeä kysymättä, sen suhde ekumeenisuuteen.

      • ikhtys

        Ekumeenisuus on ihmislähtöistä hapatusta, tärkeintä on, että luodaan ihmisten ja Kristuksen välinen yhteys ja hoidetaan sitä. Ekumeenisuudessa hyväksytään kaikenlaiset väärät ja harhaopitkin, katolilaisuus, ortodoksisuus ym. jotka eivät pitäydy raamatun opetuksiin.


    • Jabbok

      Oma kokemukseni: Pieni joukko, ei juuri ulospäin suuntaudu vaan omassa pienessä piirissä toinen toistaan opettaa. Suhtautuu jyrkän kielteisesti muihin uskoviin , tosin mainitsee omilla nettisivuillaan, kuinka eri seurakunnista siellä käy puhujia, laulajia ym. Muuten ei tee seurakuntien kanssa yhteistoimintaa, Ovat omien sanojensa mukaan lopunajan pelastuneiden joukko, muut ovat eksyksissä. Psykologialla ja puujalka vitseillä höystettyjä "opetuksia". Radio Dei ja TV7 kuuluvat boikottilistalle eksyttäjinä, kaikki muut tv ja radiokanavat ovat hyväksyttyjä. Ainoastaan 33/38 raamatun käännös ja vanhemmat hyväksytään.
      "Sielunhoidossa" hoitaja sitoo hoidettavan omatuntoonsa ja alkaa ohjata ja hallita, kontrolloida ja manipuloida.
      Monesti keskenään puhuvat toisista uskovista, jotka eivät tule heidän kokouksiinsa, että että he eivät kestä henotes seurakunnan opetusta ja saarnoja, että muut olisivat niin korva syyhyynsä opetusta hakevia. Omalla paikkakunnallani heidän seurakuntansa ei ulospäin näy, ei kuulu, ei haise, eikä maistu. Paitsi kadun varren mainoskylteillä ja lehti-ilmoituksilla kerran viikossa.
      Itse olin aktiivisesti mukana vuosia ja ihmettelin aina sitä ahdistusta mikä seurasi siinä yhteisössä. Lähdin pois ja koen olevani vapaa.
      Jeesus on minun Herrani ja minulla on yhteys Kristuksessa( Henotes) kaikissa seurakunnissa, kaikkien uskovien kanssa, joita Pyhä Henki johtaa.

      En suosittele, mutta kukin tehköön omat arvionsa.

      • jabbok

        Niin eihän tämä nyt kuitenkaan ole oikea foorumi tällaisten asioitten käsittelyyn, yleensä seurakunnissa on ovet avoinna, tervemenoa vaan jokaisesta ovesta sisälle, kunnes oma paikka löytyy. Sekaannusta, ylilyöntejä, laiminlyöntejä, painotuksia ym. löytyy joka paikasta, missä ihmiset ovat mukana. Täydellistä ja oikeaa seurakuntaa ei täällä taida olla, tai jos on niin minä en ainakaan mene sinne. Pilaan sen, koska olen syntinen, en täydellinen.


      • Anonyymi

        Enpä ole Henotes seurakunnassa vielä pitkään käynyt mutta ei ainakaan minulle kukaan ole haukkunut muiden seurakuntien toimintaa ellei sitten ole selkeä raamatun vastainen opetus syynä. En myöskään ole huomannut tuota "Jyrkän kielteistä suhtautumista toisiin uskoviin" ainakaan Munkkiniemen Henotes seurakunnassa. Onhan tuossa 92 käännöksessä selviä asiavirheitä joten eikö ole oikein että niistä kerrotaan? En myöskään ole kokenut mitään manipulaatiota sielunhoidossa, tosin en ole sellaiseen mennytkään mutta pitäisi muistaa että jokaisessa seurakunnassa voi olla yksilöitä jotka tällaista harrastavat, eihän täydellistä seurakuntaa ole olemassakaan. Jos ekumeniaa hakeva ei tällaisesta opista pidä niin pitää muistaa että ekumenia jossa kaikki uskonnot hyväksytään tieksi taivaaseen eivät opeta raamatun mukaan. En minä ainakaan ole kohdannut Henotes seurakunnassa mitään lailla päähän lyömistä, armollista opetusta siellä on mutta pitäähän syntikin synniksi sanoa ja joka syntinsä hylkää se saa armon. Jumala on pitkämielinen ja armollinen eikä synnitöntä ihmistä ole. Jos joku hakee fiiliksiä ja sätkimisiä ja lattialla konttaamista niin sellaisia ilmiöitä en kaipaa enkä ainakaan tuossa seurakunnassa ole sellaista nähnyt. En pidä terveenä kaikkia ilmiöitä mutta monissa seurakunnissa joissa mielestäni epäterveitä ilmiöitä esiintyy on silti uudestisyntyneitä uskovia vaikka opit ei ole kaikki raamatusta. EN halua olla mikään tuomari, minulla ei ole varaa sellaiseen mutta minulla ainakin on rauha ja hyvä olo ollut tuossa seurakunnassa niinä harvoina kertoina kun olen siellä käynyt. Suosittelen koska siellä kohdellaan ihmistä rakkaudella enkä ole näitä kaikkia ihme oppeja sieltä löytänyt. Jos siellä joku arvostelee tv7 ja radio Deitä niin niissä on sekä hyvää että pahaa. EI tämä Henotes myöskään ole mikään ns "Lahko" kuten joku Repent Finland, jossa väitetään että vain heidän kauttaan pelastuu, ainakin sinne päin. Eli olen joissain kohdissa eri mieltä nimimerkki Jabbokin kanssa, tosin en tiedä missä Henotes seurakunnassa hän on käynyt, voihan eri vanhimmisto ja seurakunnan paimen opettaa eri tavoin, siitä en osaa sanoa.


      • Anonyymi
        jabbok kirjoitti:

        Niin eihän tämä nyt kuitenkaan ole oikea foorumi tällaisten asioitten käsittelyyn, yleensä seurakunnissa on ovet avoinna, tervemenoa vaan jokaisesta ovesta sisälle, kunnes oma paikka löytyy. Sekaannusta, ylilyöntejä, laiminlyöntejä, painotuksia ym. löytyy joka paikasta, missä ihmiset ovat mukana. Täydellistä ja oikeaa seurakuntaa ei täällä taida olla, tai jos on niin minä en ainakaan mene sinne. Pilaan sen, koska olen syntinen, en täydellinen.

        Henotes-seurakunta näyttäisi olevan täysin immuuni kritiikille, joten mielestäni siksi asiaa pitää käsitellä netissä. Tilanne syntyy juuri siten että he ajattelevat olevansa "todellisia kristittyjä" ja muut ovat vähintäänkin arveluttavia, harhaoppisia taikka sitten täysin uskosta osattomia. Kun kerran on oikeassa uskossa, ei mikään kritiikki ole tarpeen. Muut ovat automaattisesti väärässä.

        Kultin taikka lahkon piirteitä siis.


    • EhkäPianExHellari

      Eikö mitään hyvää sanottavaa?

    • Ei.honoteta

      Eikö honottajat ole petripaavolalaisuutta?

      • ruotimummel

        Perustaja lienee eräs lapinjätkä nimeltään Hono Hiltunen.


    • ei.ole.oikeaa

      Niin olen kanssa kuullut.

    • MuutamanKerranKäyneenä

      Muutaman kerran olen käynyt ja siellä ei näytä olevan uskonsanalaisuutta ja menestysteologiaa. Sen sijaan kovasti pyrkivät painottamaan Raamattua ja perinteiseltä kristillisyydeltä vaikuttaa.

      • jjaako

        Joo ei siellä kai menestysteologiaa julisteta, kovin se näyttää perinteiseltä, mutta kun syvemmälle hyppää, niin huomaa, että joka puolella muualla vaanii vaara ja väärä painotus. Musiikki on jossain muualla "ylistystyylistä", jossakin luetaan väärää raamatun käännöstä, jne, Oikea oppi siellä tuntuu olevan ja mitään ei saa arvostella, rukoilla kokouksissa saa vain valtuutetut henkilöt, kaikki jotka erehtyvät arvioimaan touhua ovat "väärässä hengessä". Se on epäselvää, mikä tai mitä tuo väärässä hengessä oleminen sitten on. Yksi saa puhua kielillä kokouksessa ja toinen saa selittää, muilta se on kielletty. Mutta olkoot miten ovat heidän hedelmistään kai sen voi tunnistaa. Jos sen joku kokee omakseen, niin tervemenoa sitten vaan.

        Elävä seurakunta elää ja kasvaa ja suuntautuu ulos ei sisälle päin.


    • matt25

      Ei se elämä' autuaaksi muutu kenelläkään, vaikka mihin lahkoon tai lohkoon kuuluisi. Taivaassa ei jäsenkirjaa kysytä. Tärkeintä on sydämen puhtaus, sanoohan raamattu, että vain puhdas sydämiset saavat nähdä Jumalan. Tärkeintä siis juurtua itse sanaan ja lukea sitä ja tietysti kuulla jos kerran usko tulee kuulemisesta ja kuuleminen Jumalan sanan kautta. Lue raamattua niinkuin se on kirjoitettu, ei niin kuin joku on sitä tulkinnut ja opit erottamaan hyvän pahasta. Rukoile armoa ja johdatusta ja viisautta, löydät kyllä paikkasi.

    • valinnanvapaus

      ..en ole käynyt, mutta kokemukseni mukaan nämä pienet lahkot ja seurakunnat saattavat olla tosi vaarallisia, koska manibulinti ja ihmisten hallitseminen kuuluu heidän tarkoitusperiin. Useasti vetävät kavaluudellaan syövereihinsä, josta vaikea nousta. Myös taludellisesti käytetään hyväkseen, ja ns. pastorit ovat maallisia johtajia, joilta useasti puuttuu pyhä henki, vaikka he siitä auliisti kertovatkit. Rauhaa ei ole heidän kasvoillaan vaan ainainen kavaluus, ja henkilökohtainen hyötyminen.
      Suosittelen jotain suurempaa, mikä on terveessä sanassa.

    • todistajasetä

      Otsikko huolii, jos kirjoitat oikein: Homotes-seurakunta.

    • Pasi-88

      Seurakunnassa on varmasti paljon hyvääkin, mutta ahdasmielisyys on jotain tavatonta. Jotkut johtohenkilöt harjoittavat sielunhoidossa rankkaa manipulointia ja pakottamista.

      Tällaisilla seurakunnilla ei ainakaan kaikilla voi olla tulevaisuutta. Uusia seurakuntia ja kirkkoja syntyy kuin sieniä sateella, ja useimmilla on omasta mielestään se oikea "jumalan totuus". Ne ovat kaikki keskenään jollain tavalla ristiriidassa, ja kaikki eivät mitenkään voi olla elinkelpoisia.

      En tiedä mikä on Henotes-seurakunnan tulevaisuus, mutta monet tällaiset kirkot taikka seurakunnat tulevat kokemaan hitaan ja masentavan kuoleman, eikä se voi olla uskollisille jäsenille kiva kokemus. Luultavasti Henotes projisoi menestyvämpiin seurakuntiin "menestysteologian" leiman riippumatta siitä onko se oikeasti totta. Se riittää että jostain johtohenkilöstä tuntuu että joku muu on menestysteologinen. Henotes-johtajilla lienee jonkinlainen fiksaatio "menestysteologiasta" joka villitsee maailmaa.

    • Anonyymi

      Tärkein asia jäänyt huomiotta. Miten kastavat ihmisen. Siitähän koko ihmisen uskonelämä riippuu ja sen laatu muodostuu. Kaikki muu on ihmisen omaehtoista räpellystä josta ei hyvää seuraa.

      • Anonyymi

        Tarviiko ketään oikeasti kastaa, jos kukaan ei tule edes uskoon? Minua kiinnostaisi tosiaan tietää että onko YKSIKÄÄN IHMINEN KOSKAAN tullut uskoon Henotes-seurakunnassa. Vai haalivatko he vain muista seurakunnista jäseniä itselleen, sellaisia ihmisiä jotka ovat jostain syystä pettyneet aikaisempaan seurakuntayhteyteensä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tarviiko ketään oikeasti kastaa, jos kukaan ei tule edes uskoon? Minua kiinnostaisi tosiaan tietää että onko YKSIKÄÄN IHMINEN KOSKAAN tullut uskoon Henotes-seurakunnassa. Vai haalivatko he vain muista seurakunnista jäseniä itselleen, sellaisia ihmisiä jotka ovat jostain syystä pettyneet aikaisempaan seurakuntayhteyteensä.

        Onko Siiloan (siis Siiloan ei Siion) seurakunta tyyppinen yhteisö joka ei tunnusta toisessa vapaassa suunnassa suoritettua uskovien upotuskastetta? Oletettavasti heilläkin on tuo kastekäytäntö kuitenkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko Siiloan (siis Siiloan ei Siion) seurakunta tyyppinen yhteisö joka ei tunnusta toisessa vapaassa suunnassa suoritettua uskovien upotuskastetta? Oletettavasti heilläkin on tuo kastekäytäntö kuitenkin.

        Vaikea sanoa, se voi olla ihan mitä vaan kun kerran mitään oppia ei ole kirjoitettu ylös. Kaste voi olla tänään eri kuin huomenna, ja eri seurakunnissa tapauskohtaisesti mitä sattuu.


    • Anonyymi

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1535
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1174
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1107
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1006
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      965
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      927
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      882
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      19
      852
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      674
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      650
    Aihe