Kerrostalon asukaspysäköinti

parkman12

Olen vuokrannut viime maanantaista parkkipaikan Itäkeskuksessä mutta en laitanut lupakorttia tuulilasin nurkkaan. Viikon aikana olen saanut 6 yksityisoikeudellista valvontamaksua. Täytyykö minä maksaa valvontamaksuja vai niitä peruutetaan reklamatioiden käsittelyn jälkeen?

6

327

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ei pidä maksaa.

      Kannattaa reklamoida

      Jos ei tuota tulosta, niin otat lupalapun mukaan kun kutsu oikeuteen tulee, ja esität sen siellä. Saat vielä muutaman euron vaivanpalkkaa siitä että käyt oikeudenkäynnissä

    • Papapapapapap

      Mitä sellaisia täällä kyselet? Sehän riippuu täysin siitä mitä olet teidän välisessänne sopimuksessa mennyt sopimaan, mistä sitä kukaan kolmas taho voi tietää. Jos olet vaikka sitoutunut pitämään lupalappua pakaroidesi välissä niin sitten näin on toimittava. Sopimusrikkomukset taas selviävät viimeistään eri oikeusasteissa elleivät muuten.

    • larekkos

      Minulla on ollut sama parkkipaikka jo yli 10 vuotta ja maksan siitä 20 euroa kuukaudessa. Aina silloin tällöin olen saanut "sakon" omalta paikalta, koska syystä tai toisesta ei ole ollut AP-läpyskää näkyvillä :). Meillä on useampi auto ja aina ei ole läpyskää paikalla. Viimeisen "sakon" "reklamaatio" oli syystä myöhässä. Asia tuli ilmi perintätoimiston kautta.
      Nyt minun pitäisi sitten maksaa "sakko" omalta paikaltani. Jotenkin oikeustaju ei ymmärrä tätä.
      Nyt sitten mennään käräjille ja auta armias, jos tästä on tullut luottohäiriömerkintä, niin silloin ollaan todella pahemmassa pulassa. Siitä ei aivan 60 sitten riitä.

      Tietysti valvonta on hyvä juttu, mutta aika tumpelon pitää parkkipirkon olla, jos ei ole tunnistanut saman auton pysäköimistä viikosta toiseen samassa paikassa :)
      Ja kaiken lisäksi ajoneuvon omistaja selvittäminen on nykyään varsin helppo juttu.

      Olen myös useaan kertaa pyytänyt useampaa läpyskää (omalle paikalleni), mutta tämä ei ole syystä tai toisesta ollut mahdollista.

      • jfkkgug

        Mistä firmasta on kyse ja mistä kaupungista?


      • Juu_ei
        jfkkgug kirjoitti:

        Mistä firmasta on kyse ja mistä kaupungista?

        Ethän sä todella usko, että tämä tarina oli totta?

        Parkkifirmat tehtailevat näitä kun eivät ole laputtamassa. Pelotellakseen ja nostaakseen noiden valelaskujen maksuhalukkuutta.


    • SuolestaPärähtääTotuus

      Ei tietenkään kannata mitään lupalappuja pitää esillä sovitusti. Paljon järkevämpää setviä asioita ja tapella eri parkkisakkofirmojen ja oikeuslaitosten kanssa, näin elämäänsä saa sisältöä, vähän kuin täälläkin Suolessa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      437
      3216
    2. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      114
      2693
    3. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      397
      2674
    4. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      161
      2112
    5. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      7
      1927
    6. 173
      1335
    7. Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!

      Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm
      Tv-sarjat
      23
      1317
    8. No kerros nyt nainen

      Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.
      Ikävä
      97
      1196
    9. Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä

      Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa
      Haapavesi
      74
      1154
    10. Nainen, mietit miten minä jaksan

      En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite
      Ikävä
      89
      1010
    Aihe