Mitä takapiha-astronomit kuvaa

KaipaanSelitystä

Eli siis Maa on lättä, ja taivaankansi ei ole mitä meille uskotellaan jne.

Kuitenkin jokainen amatööri-valokuvaaja voi oikealla kohtuuhintaisella laitteistolla kuvailla yötaivasta, ja saada aikaan vaikkapa kuvia kuinka kiertoradalla olevasta väitetystä avaruusasemasta.

Mutta koska siis kiertorataa ei ole, mitä nämä amatöörit siis kuviinsa saavat?

Esimerkkikuvia voi hakea vaikka Googlella, kuvahakuun ja avainsanoiksi "iss transit".

Toistetaan, jokainen voi mennä halutessaan kauppaan ja ostaa välineet ja toteuttaa samanlaiset kuvat ihan itse, ei tarvitse uskoa kenenkään toisen ottamiin kuviin!

Myös jokainen epäilijä. Kyse on vain uskalluksesta ja tahdosta.

Mitä kuviin on tallentunut?

13

233

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kyllä kyllä. Mutta on niin, että meillä useimmilla on vakaumus asiasta. Esimerkiksi minä pidän selvänä, että kuumatkat on tehty, Maata kiertää satelliitteja ja Maa on pyöreä. Jos joku esittää tai on esittävineen jotakin epäilyttävää vastaan, en minä siitä välitä, vaan ajattelen, että tuohonkin täytyy löytyä pätevä selitys - koska asiat kerta kaikkiaan ovat niin kuin edellä on sanottu.

      Vastaavasti "toisuskoiset" pitävät selvänä tai haluavat uskoa, että Kuussa ei ole käyty, satelliitteja ei ole ja Maa on litteä. Joten päinvastaisten todisteiden on pakosta oltava erehdyksiä tai huijausta tai mitä tahansa paikkansapitämätöntä. Eikä heidänkään välttämättä tarvitse tietää, mitä ne ovat, ne vain eivät voi olla tosia.

      • OmituisiaHöpöttäjiä

        Vastaisitko kuitenkin kysymykseen höpötyksen sijaan?


      • OmituisiaHöpöttäjiä kirjoitti:

        Vastaisitko kuitenkin kysymykseen höpötyksen sijaan?

        Tuossa edessä oli viesti, joka nyt täysin kadonnut. Vastasin siihen.
        Minä uskon ISS:iin ilman omia kuviakin. Aloitukseen vastaan, että kuvissa näkyy milloin mitäkin.


    • niin_mutta

      Miksi maapallo olisi litteä, kun kaikki muut taivaankappaleet ovat pyöreitä?

    • OnksSitäOlemassa

      En minä ole nähnyt Maan pinnalta otettuja kuviä ISS:stä missään.


      • Naurettavia

      • TotuusSattuu
        Naurettavia kirjoitti:

        Kyllä. Nuo ovat feikkikuvia.

        "Kyllä. Nuo ovat feikkikuvia."

        Aloituksen pointti oli kuitenkin että myös sinä voisit itse ottaa varsin halvoilla välineillä ihan samanlaisia kuvia joiden sitten tietäisit olevan aitoja. Mutta ei kiinnosta kun on mukavampi uskoa omiin kuvitelmiin kuin ottaa selvää...


    • TotuuttaEtsimässä

      Niin, siis ovat feikkikuvia.

      Mutta saisiko sitä selitystä siitä mikä osuus noissa kuvissa on se feikki?

      SINÄ voit halutessasi ottaa tuollaisen kuvan valitsemallasi kameralla ja sopivalla kaukoputken tapaisella.

      Ajat koska kuvia pitäisi koittaa ottaa on saatavilla netistä.

      Ja koska siis kuvauksen voi JOKAINEN HALUKAS TOISTAA ITSE, pelkästään toteamalla että nuo kuvat on ladannut feikkaaja ei kelpaa. Asia paljastuisi välittömästi sillä ettei tuollaisen kuvan ottaminen onnistu halukkaalta ilmoitettuna ylilentoaikana.

      Onko siis feikki tuossa:

      1. Kamera jotenkin muodostaa tuon jutun kuvaan tietyissä kohtaa Planeettaa tiettynä aikana
      2. Taivaankansi on projektori
      3. Se kaukoputki lisää tuon jutun siihen kuvaan, taasen kun sen läpi on katsottu tiettynä aikana paikkaan nähden

      Olen aidosti kiinnostunut missä kohtaa tässä kuvien otossa se petos tapahtuu, ja etenkin mitenkä sen petoksen pystyy todistamaan.

      • PitkästynytOdottelija

        Vastausta odottaen, vai pitääkö odotella että ylälinja ensin kertoo mitä pitää vastata?


      • nakkiPystyssä

        Pyydän nöyrimmin anteeksi vastaukseni viivästymistä. Minulla oli hieman kiireitä kemikaalivanojen selvitystyössä. Oli kuvasessioita luonnossa ja tyttöystävänikin oli mukana. Lämmin oli ilma, sininen taivas, pikku vanoja vain ja likkanen otti pikkaritkin pois. Lintusetkin jo livertelivät.

        Niin. Taivaankannen kuvauksista tai jostain ISS:stä kai oli puhetta. Varojen puuttuessa minulla ei ole omia kuvausmahdollisuuksia avaruudessa. Joudun näin turvautumaan NASAn omiin kuviin, näin toimien selvitystyömme on melkoisen edullista.
        Tässä filmin pätkässä osoitetaan seikkaperäisesti missä kohdassa petokset tapahtuvat:
        https://www.youtube.com/watch?v=7iza7lNy69g

        Huomion ansaitsevat kohdat ovat monissa kohdin merkitty oikein nuolilla hieman tarkkaamattomankin havainnoitsijan huomion kiinnittämiseksi.


      • SelityksesiOntuu
        nakkiPystyssä kirjoitti:

        Pyydän nöyrimmin anteeksi vastaukseni viivästymistä. Minulla oli hieman kiireitä kemikaalivanojen selvitystyössä. Oli kuvasessioita luonnossa ja tyttöystävänikin oli mukana. Lämmin oli ilma, sininen taivas, pikku vanoja vain ja likkanen otti pikkaritkin pois. Lintusetkin jo livertelivät.

        Niin. Taivaankannen kuvauksista tai jostain ISS:stä kai oli puhetta. Varojen puuttuessa minulla ei ole omia kuvausmahdollisuuksia avaruudessa. Joudun näin turvautumaan NASAn omiin kuviin, näin toimien selvitystyömme on melkoisen edullista.
        Tässä filmin pätkässä osoitetaan seikkaperäisesti missä kohdassa petokset tapahtuvat:
        https://www.youtube.com/watch?v=7iza7lNy69g

        Huomion ansaitsevat kohdat ovat monissa kohdin merkitty oikein nuolilla hieman tarkkaamattomankin havainnoitsijan huomion kiinnittämiseksi.

        Heikko selitys.

        Noita kuvia voi ottaa täysin NASA:sta riippumatta, ihan omin käsin valituilla laitteilla.

        Mitenkä tapahtuu petos noita kuvia otettaessa? Kuvauksessa onnistuneita Planeetan Kansalaisia on suunnaton lauma, itse tunnen useita.


      • nakkiPystyssä kirjoitti:

        Pyydän nöyrimmin anteeksi vastaukseni viivästymistä. Minulla oli hieman kiireitä kemikaalivanojen selvitystyössä. Oli kuvasessioita luonnossa ja tyttöystävänikin oli mukana. Lämmin oli ilma, sininen taivas, pikku vanoja vain ja likkanen otti pikkaritkin pois. Lintusetkin jo livertelivät.

        Niin. Taivaankannen kuvauksista tai jostain ISS:stä kai oli puhetta. Varojen puuttuessa minulla ei ole omia kuvausmahdollisuuksia avaruudessa. Joudun näin turvautumaan NASAn omiin kuviin, näin toimien selvitystyömme on melkoisen edullista.
        Tässä filmin pätkässä osoitetaan seikkaperäisesti missä kohdassa petokset tapahtuvat:
        https://www.youtube.com/watch?v=7iza7lNy69g

        Huomion ansaitsevat kohdat ovat monissa kohdin merkitty oikein nuolilla hieman tarkkaamattomankin havainnoitsijan huomion kiinnittämiseksi.

        Pakko luulotella, jos haluaa pitää kiinni opinkappaleistaan. Todellisuus ei ole tässä mikään arvo, vain oman uskonopin puolustaminen millä keinoin tahansa.
        Miksihän näissä videoissa on niin levotonta ja äänekästä musiikkia. Halutaanko häirinnällä estää katsojaa ajattelemasta omilla aivoillaan - onpas tuo luulottelu tarttuva tauti...


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      79
      2322
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      137
      1481
    3. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      133
      1452
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      154
      1193
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      108
      1013
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      373
      927
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      774
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      724
    9. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      67
      684
    10. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      683
    Aihe