Eli siis Maa on lättä, ja taivaankansi ei ole mitä meille uskotellaan jne.
Kuitenkin jokainen amatööri-valokuvaaja voi oikealla kohtuuhintaisella laitteistolla kuvailla yötaivasta, ja saada aikaan vaikkapa kuvia kuinka kiertoradalla olevasta väitetystä avaruusasemasta.
Mutta koska siis kiertorataa ei ole, mitä nämä amatöörit siis kuviinsa saavat?
Esimerkkikuvia voi hakea vaikka Googlella, kuvahakuun ja avainsanoiksi "iss transit".
Toistetaan, jokainen voi mennä halutessaan kauppaan ja ostaa välineet ja toteuttaa samanlaiset kuvat ihan itse, ei tarvitse uskoa kenenkään toisen ottamiin kuviin!
Myös jokainen epäilijä. Kyse on vain uskalluksesta ja tahdosta.
Mitä kuviin on tallentunut?
Mitä takapiha-astronomit kuvaa
13
233
Vastaukset
Kyllä kyllä. Mutta on niin, että meillä useimmilla on vakaumus asiasta. Esimerkiksi minä pidän selvänä, että kuumatkat on tehty, Maata kiertää satelliitteja ja Maa on pyöreä. Jos joku esittää tai on esittävineen jotakin epäilyttävää vastaan, en minä siitä välitä, vaan ajattelen, että tuohonkin täytyy löytyä pätevä selitys - koska asiat kerta kaikkiaan ovat niin kuin edellä on sanottu.
Vastaavasti "toisuskoiset" pitävät selvänä tai haluavat uskoa, että Kuussa ei ole käyty, satelliitteja ei ole ja Maa on litteä. Joten päinvastaisten todisteiden on pakosta oltava erehdyksiä tai huijausta tai mitä tahansa paikkansapitämätöntä. Eikä heidänkään välttämättä tarvitse tietää, mitä ne ovat, ne vain eivät voi olla tosia.- OmituisiaHöpöttäjiä
Vastaisitko kuitenkin kysymykseen höpötyksen sijaan?
OmituisiaHöpöttäjiä kirjoitti:
Vastaisitko kuitenkin kysymykseen höpötyksen sijaan?
Tuossa edessä oli viesti, joka nyt täysin kadonnut. Vastasin siihen.
Minä uskon ISS:iin ilman omia kuviakin. Aloitukseen vastaan, että kuvissa näkyy milloin mitäkin.
- niin_mutta
Miksi maapallo olisi litteä, kun kaikki muut taivaankappaleet ovat pyöreitä?
- OnksSitäOlemassa
En minä ole nähnyt Maan pinnalta otettuja kuviä ISS:stä missään.
Et siis ole etsinytkään. No, eiväthän kaikki voi olla sellaisesta härvelistä kiinnostuneitakaan. Tai ajattelevat, että kuvat kuitenkin ovat väärennettyjä, maalattuja. Niin tietysti nämäkin:
https://fi.pinterest.com/cottonscience/iss-photographed-from-earth/- Naurettavia
pähkäilijä kirjoitti:
Et siis ole etsinytkään. No, eiväthän kaikki voi olla sellaisesta härvelistä kiinnostuneitakaan. Tai ajattelevat, että kuvat kuitenkin ovat väärennettyjä, maalattuja. Niin tietysti nämäkin:
https://fi.pinterest.com/cottonscience/iss-photographed-from-earth/Kyllä. Nuo ovat feikkikuvia.
- TotuusSattuu
Naurettavia kirjoitti:
Kyllä. Nuo ovat feikkikuvia.
"Kyllä. Nuo ovat feikkikuvia."
Aloituksen pointti oli kuitenkin että myös sinä voisit itse ottaa varsin halvoilla välineillä ihan samanlaisia kuvia joiden sitten tietäisit olevan aitoja. Mutta ei kiinnosta kun on mukavampi uskoa omiin kuvitelmiin kuin ottaa selvää...
- TotuuttaEtsimässä
Niin, siis ovat feikkikuvia.
Mutta saisiko sitä selitystä siitä mikä osuus noissa kuvissa on se feikki?
SINÄ voit halutessasi ottaa tuollaisen kuvan valitsemallasi kameralla ja sopivalla kaukoputken tapaisella.
Ajat koska kuvia pitäisi koittaa ottaa on saatavilla netistä.
Ja koska siis kuvauksen voi JOKAINEN HALUKAS TOISTAA ITSE, pelkästään toteamalla että nuo kuvat on ladannut feikkaaja ei kelpaa. Asia paljastuisi välittömästi sillä ettei tuollaisen kuvan ottaminen onnistu halukkaalta ilmoitettuna ylilentoaikana.
Onko siis feikki tuossa:
1. Kamera jotenkin muodostaa tuon jutun kuvaan tietyissä kohtaa Planeettaa tiettynä aikana
2. Taivaankansi on projektori
3. Se kaukoputki lisää tuon jutun siihen kuvaan, taasen kun sen läpi on katsottu tiettynä aikana paikkaan nähden
Olen aidosti kiinnostunut missä kohtaa tässä kuvien otossa se petos tapahtuu, ja etenkin mitenkä sen petoksen pystyy todistamaan.- PitkästynytOdottelija
Vastausta odottaen, vai pitääkö odotella että ylälinja ensin kertoo mitä pitää vastata?
- nakkiPystyssä
Pyydän nöyrimmin anteeksi vastaukseni viivästymistä. Minulla oli hieman kiireitä kemikaalivanojen selvitystyössä. Oli kuvasessioita luonnossa ja tyttöystävänikin oli mukana. Lämmin oli ilma, sininen taivas, pikku vanoja vain ja likkanen otti pikkaritkin pois. Lintusetkin jo livertelivät.
Niin. Taivaankannen kuvauksista tai jostain ISS:stä kai oli puhetta. Varojen puuttuessa minulla ei ole omia kuvausmahdollisuuksia avaruudessa. Joudun näin turvautumaan NASAn omiin kuviin, näin toimien selvitystyömme on melkoisen edullista.
Tässä filmin pätkässä osoitetaan seikkaperäisesti missä kohdassa petokset tapahtuvat:
https://www.youtube.com/watch?v=7iza7lNy69g
Huomion ansaitsevat kohdat ovat monissa kohdin merkitty oikein nuolilla hieman tarkkaamattomankin havainnoitsijan huomion kiinnittämiseksi. - SelityksesiOntuu
nakkiPystyssä kirjoitti:
Pyydän nöyrimmin anteeksi vastaukseni viivästymistä. Minulla oli hieman kiireitä kemikaalivanojen selvitystyössä. Oli kuvasessioita luonnossa ja tyttöystävänikin oli mukana. Lämmin oli ilma, sininen taivas, pikku vanoja vain ja likkanen otti pikkaritkin pois. Lintusetkin jo livertelivät.
Niin. Taivaankannen kuvauksista tai jostain ISS:stä kai oli puhetta. Varojen puuttuessa minulla ei ole omia kuvausmahdollisuuksia avaruudessa. Joudun näin turvautumaan NASAn omiin kuviin, näin toimien selvitystyömme on melkoisen edullista.
Tässä filmin pätkässä osoitetaan seikkaperäisesti missä kohdassa petokset tapahtuvat:
https://www.youtube.com/watch?v=7iza7lNy69g
Huomion ansaitsevat kohdat ovat monissa kohdin merkitty oikein nuolilla hieman tarkkaamattomankin havainnoitsijan huomion kiinnittämiseksi.Heikko selitys.
Noita kuvia voi ottaa täysin NASA:sta riippumatta, ihan omin käsin valituilla laitteilla.
Mitenkä tapahtuu petos noita kuvia otettaessa? Kuvauksessa onnistuneita Planeetan Kansalaisia on suunnaton lauma, itse tunnen useita. nakkiPystyssä kirjoitti:
Pyydän nöyrimmin anteeksi vastaukseni viivästymistä. Minulla oli hieman kiireitä kemikaalivanojen selvitystyössä. Oli kuvasessioita luonnossa ja tyttöystävänikin oli mukana. Lämmin oli ilma, sininen taivas, pikku vanoja vain ja likkanen otti pikkaritkin pois. Lintusetkin jo livertelivät.
Niin. Taivaankannen kuvauksista tai jostain ISS:stä kai oli puhetta. Varojen puuttuessa minulla ei ole omia kuvausmahdollisuuksia avaruudessa. Joudun näin turvautumaan NASAn omiin kuviin, näin toimien selvitystyömme on melkoisen edullista.
Tässä filmin pätkässä osoitetaan seikkaperäisesti missä kohdassa petokset tapahtuvat:
https://www.youtube.com/watch?v=7iza7lNy69g
Huomion ansaitsevat kohdat ovat monissa kohdin merkitty oikein nuolilla hieman tarkkaamattomankin havainnoitsijan huomion kiinnittämiseksi.Pakko luulotella, jos haluaa pitää kiinni opinkappaleistaan. Todellisuus ei ole tässä mikään arvo, vain oman uskonopin puolustaminen millä keinoin tahansa.
Miksihän näissä videoissa on niin levotonta ja äänekästä musiikkia. Halutaanko häirinnällä estää katsojaa ajattelemasta omilla aivoillaan - onpas tuo luulottelu tarttuva tauti...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta
Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä792322Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1371481- 1331452
- 1541193
- 1081013
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten373927Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82774Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap55724Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j67684Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist50683