Päivävaloista murinaa.

siitseselviää

Autossa on itse asennetut LED päivävalot, ja kytkentä niin että muita valoja ei ole, ei edessä eikä takana. Katsari murisi että miksi ei takavalot ole kytketty mukaan päivävaloihin, johon sanoin että ei ne autotehtaatkaan sillai kytke. No, katsastus meni läpi, että turhaa murinaa oli.

6

242

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • RLvaiA

Ei se aivan turhaa murinaa ole ollut. Säännöt sallivat takavalojen palamisen huomiovalojen kanssa. Takanasi tulevat tielläliikkujat havaitsevat autosi paremmin, kun ajelet valaistulla tiellä hämärissä niillä pelkillä huomiovaloilla.

Mutta säännöt sallivat tietysti sen peräpään olevan pimeänäkin, siksipä ei mitään vikaa ole asiasta kirjattu.

• Ruiseri

Kovin ja liian usein autot ajelevat pimeällä pelkillä huomiovaloilla perä pimeänä. Paitsi laitonta, niin vaarallista ja epäkohteliasta. Siksi olisi kyllä hyvä jos kytkisit ne takavalot päälle huomiovalojen kanssa, vaikka laki ei sitä vaadikkaan.

• qwerty987654

Mitenkähän tuo onnistuu? Ei ainakaan omassa autossani, käyttöön otettu 23.4.2017.

• Ruiseri
        qwerty987654 kirjoitti:

Mitenkähän tuo onnistuu? Ei ainakaan omassa autossani, käyttöön otettu 23.4.2017.

Vastasin aloittajalle, joka oli tehnyt itse kytkennät, eli olisi voinut jättää takavalot toimintaan. Tehdastuoretta autoa on paha mennä itse sorkkimaan. Jotkut maahantuojat ovat käsitykseni mukaan kyllä pyytäneet Suomeen tuleviin autoihin jo tehtaalta tuon tarpeellisen muutoksen valokytkentöihin.

Talvella tulee omat ongelmansa, kun lumipölyssä takavalot muurautuvat umpeen jos niistä ei lähde yhtään lämpöä, eivätkä edes jarruvalot näy minnekään. Tämä on ongelmana myös LED-valojen kanssa. Sähkön säästö ei välttämättä ole kaikissa oloissa ihan loistava idea.

• Turhaamurinaa

Eikös laki vaadi, että auto on voitava pysäyttää ajovalojen näyttävällä matkalla!
      Joten ei pidä ajella parkeilla, niin kuin nykyään näyttää olevan tapana. Eikä ne kuran tai lumen peitossa olevat takavalotkaan näy. Joten turhaa on murinat päiväajovaloista.

• ledtime

Melkoista juntti toimintaa konttorilla?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. YLE Äänekosken kaupunginjohtaja saa ankaraa arvostelua

Kaupungin johtaja saa ankaraa kritiikkiä äkkiväärästä henkilöstöjohtamisestaan. Uusin häirintäilmoitus päivätty 15 kesä
      Äänekoski
      92
      1949
    2. Euroopan lämpöennätys, 48,8, astetta, on mitattu Italian Sisiliassa

Joko hitaampikin ymmärtää. Se on aivan liikaa. Ilmastonmuutos on totta Euroopassakin.
      Maailman menoa
      278
      1781
    3. Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava
      Maailman menoa
      308
      1584
    4. Martina lähdössä Ibizalle

Eikä Eskokaan tiennyt matkasta. Nyt ollaan jännän äärellä.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      185
      1460
    5. Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa

Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em
      Ikävä
      92
      1053
    6. Määpä tiijän että rakastat

Minua nimittäin. Samoin hei! Olet mun vastakappaleeni.
      Ikävä
      51
      1007
    7. Avustikset peruttu.

Aettokosken ampuraan rahat otettu poekkeen valtiolle.
      Suomussalmi
      56
      987
    8. Se nainen näyttää hyvältä vaikka painaisi 150kg

parempi vaan jos on vähän muhkeammassa kunnossa 🤤
      Ikävä
      56
      978
    9. 67
      954
    10. Miksi mies tuntee näin?

Eli olen mies ja ihastuin naiseen. Tykkään hänestä ja koskaan hän ei ole ollut minulle ilkeä. Silti ajoittain tunnen kui
      Ikävä
      40
      941
    Aihe